abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114492015
Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Het zit namelijk zo ; ik heb sinds een maandje geleden een relatie met een van mijn beste vrienden. Hij is vertrokken naar zijn ( en trouwens ook mijn ) geboorteland, irak. Hij wil daar blijven en zijn studie afmaken en daarna ( misschien ) terugkeren naar Nederland/duitsland. Hij heeft mijn vader om mijn hand gevraagd .. en ik heb het accepteerd. Hij verwacht nu dus ook van mij dat ik daar heen verhuis en mijn studie daar afmaak, terwijl ik hier ( ik woon in Duitsland) over 3 jaar al naar de uni ga, en ik niet weet hoe er daar in Irak aan toe gaat.

Ik vind het belangrijk om uiteindelijk zelf geld te verdienen, als vrouw, en een goede werk te hebben. Mijn ouders vonden dat ook altijd, maar nu zeggen ze alleen maar dat ik zo snel mogelijk moet gaan trouwen.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen. Ik weet echt niet wat te doen.
pi_114492311
Edit: recht gezet door TS :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Gravedigger op 21-07-2012 12:55:43 ]
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_114492375
Hoe oud ben je? En binnen een maand al om je hand gevraagd? Serieus?
pi_114492391
Ik zou er nog eens heel goed over nadenken als jij een levenswijze zoals je nu hebt wilt behouden. :{ Hoe denkt je vriend er trouwens over en na een maand al aan verloven en aan trouwen denken? :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:13:13 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114492464
Klinkt raar maar als je verliefd ben dan moet je gewoon maar daar gaan proberen te studeren. Soms is het in zulke culturen beter om met de sociale conventies mee te gaan.

Wat zegt je vriend hierover? Ziet hij jou daar studeren?
pi_114492633
Sorry. Er stond MAN in myn profiel, maar ben een vrouw.
pi_114492635
Vertel wat jij wilt, hopelijk kan je familie dat accepteren. Hopelijk zijn ze niet zo cultuurvast.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_114492674
Hoe oud zijn TS en beste vriend?
pi_114492682
Ik ben 18 hij 20, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
pi_114492702
Als je je Westerse leven wilt behouden, moet je het niet doen.

Hoe heb je trouwens Nederlands geleerd? Het klinkt alsof je opgegroeid bent in Nederland en dus weinig "praktijkervaring" hebt met het leven in Irak. In dat geval is het misschien goed om je daar een beter beeld van te vormen voordat je de beslissing maakt.
pi_114492711
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:21 schreef tintenkiller het volgende:
Ik ben 18, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
Maar wat wil je zelf...je woont nu in een land waar je zelf de keuze hebt en waar niet voor je beslist wordt. ;)
Optimist tot in de kist
pi_114492713
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:21 schreef tintenkiller het volgende:
Ik ben 18, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
Zeggen ze.

Het gaat erom wat jij vindt. Denk jij dat je hetzelfde leven als vrouw kan leiden (wat je graag zou willen met opleiding enz.) in Irak als in Duitsland?
pi_114492731
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef Polarcat het volgende:
Als je je Westerse leven wilt behouden, moet je het niet doen.

Hoe heb je trouwens Nederlands geleerd?
Ik woon net 2 jaartjes in duitsland, ben opgegroeid in Nederland.
pi_114492761
In dat geval, zie edit. ;) Ben je wel eens in Irak geweest?
pi_114492780
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef Beach het volgende:

[..]

Zeggen ze.

Het gaat erom wat jij vindt. Denk jij dat je hetzelfde leven als vrouw kan leiden (wat je graag zou willen met opleiding enz.) in Irak als in Duitsland?
Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.
pi_114492782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar wat wil je zelf...je woont nu in een land waar je zelf de keuze hebt en waar niet voor je beslist wordt. ;)
In Irak zijn ze ook moderner dan een paar jaar terug, de meeste vrouwen studeren daar en gaan werken als ze een diploma hebben.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_114492800
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.
Weet je zeker dat je nu al wilt trouwen dan?
pi_114492813
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef Polarcat het volgende:
In dat geval, zie edit. ;) Ben je wel eens in Irak geweest?
ja. Maar dat was in 2007. Maar ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe ging. Vrouwen mogen nergens alleen heen gaan, en moeten alleen thuis zitten en kinderen baren.
pi_114492817
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

In Irak zijn ze ook moderner dan een paar jaar terug, de meeste vrouwen studeren daar en gaan werken als ze een diploma hebben.
Ligt aan de denkwijze van vriend/man wat TS daar wel en niet kan doen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_114492835
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:26 schreef Beach het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je nu al wilt trouwen dan?
Ik weet het niet. Ik krijg de tijd niet om zelf over na te denken.
pi_114492844
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Dat is niet echt een goede basis voor een huwelijk hè. :')
Optimist tot in de kist
pi_114492847
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:27 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

ja. Maar dat was in 2007. Maar ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe ging. Vrouwen mogen nergens alleen heen gaan, en moeten alleen thuis zitten en kinderen baren.
Waar ben jij dan geweest? In de grote steden zie je steeds vaker vrouwen in gewaagdere kleding alleen over straat lopen. Afgelopen vijf jaar is er veel veranderd, je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat? Waar woont je vriend eigenlijk?
LEAVE KB ALONE.
pi_114492863
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Dan zou ik die tijd maar nemen en je niet in een huwelijk laten dwingen door je ouders en/of vriend. ;)
Optimist tot in de kist
pi_114492864
quote:

[..]

Dan zou ik het eerst maar rustig aan doen.
pi_114492906
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:

je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat?
Is ook mijn advies, tenminste als je dat kunt doen zonder in een penibele situatie te komen. Daarmee bedoel ik dat je het risico zou kunnen lopen dat men je tijdelijke komst opvat als een definitief besluit, en verwacht dat je blijft of terugkomt. Dat ze denken dat je alvast komt kijken om de bruiloft voor te bereiden en dat je schoonmoeder met je een jurk gaat uitzoeken, en jij er niks van durft te zeggen. Het lijkt me wel handig dat je daar heel duidelijk over bent vanaf het begin want anders beland je in een web waar je véél moeilijker uit komt.
pi_114492945
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Waar ben jij dan geweest? In de grote steden zie je steeds vaker vrouwen in gewaagdere kleding alleen over straat lopen. Afgelopen vijf jaar is er veel veranderd, je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat? Waar woont je vriend eigenlijk?
Noorden van Irak, de Koerdische deel. Mijn vriend woont in de hoofdstad, in een enorme villa, zijn ouders zijn behoorlijk rijk.

Myn vader zegt ik moet einde van de zomer er geen gaan
pi_114492965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:31 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Is ook mijn advies, tenminste als je dat kunt doen zonder in een penibele situatie te komen. Daarmee bedoel ik dat je het risico zou kunnen lopen dat men je tijdelijke komst opvat als een definitief besluit, en verwacht dat je blijft of terugkomt. Dat ze denken dat je alvast komt kijken om de bruiloft voor te bereiden en dat je schoonmoeder met je een jurk gaat uitzoeken, en jij er niks van durft te zeggen. Het lijkt me wel handig dat je daar heel duidelijk over bent vanaf het begin.
Belangrijk is, denk ik, ook om te weten waar TS gaat wonen in Irak...meteen zelfstandig of bij schoonfamilie in (wat heel gebruikelijk is in die landen) want als je een conservatieve schoonfamilie hebt....... :{
Optimist tot in de kist
pi_114492979
Je kunt aan de andere kant wel veel betekenen in een land als Irak. Vrouwenrechten verdedigen en zo. Daar hoef je geen diploma voor te hebben!
pi_114492995
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:33 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Noorden van Irak, de Koerdische deel. Mijn vriend woont in de hoofdstad, in een enorme villa, zijn ouders zijn behoorlijk rijk.

Ohh, maar in Kurdistan is het al helemaal modern, vergeleken met de rest van Irak. Je kan kijken en de sfeer proeven, hoe het er nu is. Laat je vooral niet dwingen om langer te blijven oid.

Wat ik me nog af vraag, je bent in 2007 ook al eens in Irak geweest, wat heb je daar toen gedaan? :o Heb je daar familie wonen? Of?
LEAVE KB ALONE.
pi_114493009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:34 schreef erikkll het volgende:
Je kunt aan de andere kant wel veel betekenen in een land als Irak. Vrouwenrechten verdedigen en zo. Daar hoef je geen diploma voor te hebben!
Ik zie toch liever feministes die enige realiteitszin en correct analytisch denken hebben meegekregen op een studie. Die support ik graag, i.t.t. emotiefeministes die alleen maar schreeuwen als ze hun zin niet krijgen. Vandaar dat ik de motivatie van TS om te gaan studeren wel kan waarderen.
pi_114493026
Heb je je twijfels en gedachten met bijv. je moeder besproken?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:40:09 #32
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_114493115
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:52 schreef tintenkiller het volgende:
Ik hoop dat jullie mij begrijpen. Ik weet echt niet wat te doen.
Meid, ga lekker in Duitsland studeren. Ware liefde wacht wel en als hij echt zo graag met je wil trouwen komt hij echt wel voor jou naar Duitsland.

Bovendien is het op die manier meteen duidelijk dat jij geen voetveeg wenst te worden.
pi_114493123
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:33 schreef tintenkiller het volgende:

Ik denk dat je het beste duidelijk tegen je vader én je vriend kunt zijn, dat je bezoek aan Irak bedoeld om is te kijken of je daar wilt gaan leven of niet - en dat die beslissing nog niet vast staat. Jij kunt beter inschatten hoe moeilijk zo'n gesprek zal zijn dan wij - verwacht je dat ze daar van gaan steigeren?

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:40 schreef Ofresca het volgende:

als hij echt zo graag met je wil trouwen komt hij echt wel voor jou naar Duitsland.
Dat is net zo'n onzin als "als zij echt zo graag met hem wil trouwen komt zij echt wel voor hem naar Irak". Je kunt best echt van iemand houden ("ware liefde") maar toch niet bereid zijn om bepaalde dingen voor die persoon te doen. Dat geldt voor TS, maar ook voor haar vriend - als zij besluit dat ze in Europa wilt blijven en hij besluit dat hij in Irak wil blijven, is geen van beiden schuldig. Dan is het gewoon jammer. Aankomen met "als hij dat niet voor me doet, dan houdt hij kennelijk niet echt van me" is gewoon emotionele chantage.
pi_114493147
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ohh, maar in Kurdistan is het al helemaal modern, vergeleken met de rest van Irak. Je kan kijken en de sfeer proeven, hoe het er nu is. Laat je vooral niet dwingen om langer te blijven oid.

Wat ik me nog af vraag, je bent in 2007 ook al eens in Irak geweest, wat heb je daar toen gedaan? :o Heb je daar familie wonen? Of?
Ja idd. Myn hele familie woont daar.
pi_114493170
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:36 schreef Beach het volgende:
Heb je je twijfels en gedachten met bijv. je moeder besproken?
Nee. Mijn moeder en ik komen niet echt met elkaar klaar ..
pi_114493196
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:41 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Ja idd. Myn hele familie woont daar.
Ah, kijk dat maakt al veel duidelijker. Je spreekt de taal ook neem ik aan?
LEAVE KB ALONE.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:42:55 #37
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_114493201
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:40 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beste duidelijk tegen je vader én je vriend kunt zijn, dat je bezoek aan Irak bedoeld om is te kijken of je daar wilt gaan leven of niet - en dat die beslissing nog niet vast staat. Jij kunt beter inschatten hoe moeilijk zo'n gesprek zal zijn dan wij - verwacht je dat ze daar van gaan steigeren?

[..]

Dat is net zo'n onzin als "als zij echt zo graag met hem wil trouwen komt zij echt wel voor hem naar Irak".
Vrouwen hebben sneller de neiging om achter een man aan te lopen. ;)
pi_114493247
Dat maakt het niet minder onredelijk om te verwachten dat een man het doet voor een vrouw. Zie edit, we noemen dit emotionele chantage. De enige volwassen manier om hier mee om te gaan is dat beide kanten de autonomie van de ander respecteren en bereid zijn het eventuele verbreken van de relatie te accepteren, als de ene persé in Irak wilt blijven en de andere persé in Europa. Zonder dat dat de liefde "onecht" maakt, of dat het de schuld van de andere partij zou zijn. Zo gaat het nu eenmaal in het leven.
pi_114493277
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ah, kijk dat maakt al veel duidelijker. Je spreekt de taal ook neem ik aan?
Ja, dat ook. Alleen het schrijven en lezen kan ik niet.
pi_114493292
quote:

[..]

Hoe staat je (schoon)familie en je vriend t.o.v. vrouwenrechten...ik denk dat dat nog veel belangrijker is dan de rechten die je kunt hebben in een land. Je kunt zoveel rechten hebben, als je vriend/man en (schoon)familie dat tegenhouden door b.v. je paspoort in te nemen zodra je daar bent dan sta je nog met lege handen.
Optimist tot in de kist
pi_114493334
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:44 schreef Polarcat het volgende:
Dat maakt het niet minder onredelijk om te verwachten dat een man het doet voor een vrouw. Zie edit, we noemen dit emotionele chantage. De enige volwassen manier om hier mee om te gaan is dat beide kanten de autonomie van de ander respecteren en bereid zijn het eventuele verbreken van de relatie te accepteren, als de ene persé in Irak wilt blijven en de andere persé in Europa.
Weet je. Het is mij opgevallen dat mijn vader altijd erop gewacht heeft mij op een of andere manier weg te halen hier , omdat hij niet wil dat ik me net zo westers gedraag als alle andere meiden hier. Daarom pusht hij me nu ook zo.
pi_114493356
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:45 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Ja, dat ook. Alleen het schrijven en lezen kan ik niet.
Volgens mij waren er ook Engelse scholen aanwezig in Kurdistan. ;)

Maar je moet er zelf even heel goed over nadenken, zoals trovey al zegt, hoe denkt je familie over vrouwenrechten? Als je gaat trouwen, zit je dan vast in huis of mag je ook zelf boodschappen halen etc etc?
LEAVE KB ALONE.
pi_114493361
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:47 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Weet je. Het is mij opgevallen dat mijn vader altijd erop gewacht heeft mij op een of andere manier weg te halen hier , omdat hij niet wil dat ik me net zo westers gedraag als alle andere meiden hier. Daarom pusht hij me nu ook zo.
Dan zal ik het al helemaal niet doen.
pi_114493366
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:47 schreef tintenkiller het volgende:

In dat geval zou ik ernstige twijfels hebben of je hierin mee wilt gaan.
pi_114493370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:48 schreef Polarcat het volgende:
In dat geval zou ik ernstige twijfels hebben of je hierin mee wilt gaan.
Dit ja.
LEAVE KB ALONE.
pi_114493373
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Hoe staat je (schoon)familie en je vriend t.o.v. vrouwenrechten...ik denk dat dat nog veel belangrijker is dan de rechten die je kunt hebben in een land. je kunt zoveel rechten hebben, als je vriend/man en (schoon)familie dat tegenhouden door b.v. je paspoort in te nemen zodra je daar bent dan sta je nog met lege handen.
Zijn moeder is een schat. Zij zal mij zoiets nooit aandoen. Maar zijn vader .. Ik weet het niet hoor.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:49:43 #47
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_114493398
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:44 schreef Polarcat het volgende:
Dat maakt het niet minder onredelijk om te verwachten dat een man het doet voor een vrouw. Zie edit, we noemen dit emotionele chantage. De enige volwassen manier om hier mee om te gaan is dat beide kanten de autonomie van de ander respecteren.
In mijn geval was het meer manipulatie. Als TS nu naar Irak vertrekt vrees ik dat haar angsten waarheid worden. Maar als ik dan zeg 'ga lekker in Duitsland studeren en laat dat hele huwelijk links liggen', luistert ze daar waarschijnlijk niet naar, terwijl 'ga in Duitsland studeren en laat hem naar jou toe komen' een stuk aantrekkelijker klinkt, toch?
pi_114493458
Dat klinkt aantrekkelijker, maar is inderdaad behoorlijk manipulatief. Je behandelt TS als een kind die je een leugen moet vertellen omdat ze niet volwassen genoeg is om haar eigen keuzes te maken én daar de gevolgen van te overzien. Tot nu toe heb ik een zeer redelijke TS gezien die dat niet verdient of nodig heeft. Laten we gewoon eerlijk en redelijk blijven.

Dan bespaar je gelijk het mannelijke gedeelte van de wereldbevolking de irrationele houding dat "hij wel achter haar aan moet gaan" terwijl het omgekeerde taboe is. Op deze manier klinkt het namelijk alsof je vrouwenrechten heel belangrijk vindt, maar het concept van mannenrechten kun je aan de kant gooien om de beslissing van TS wat makkelijker te maken. Doe gewoon niet - op die manier blijf je mannen het harnas in jagen tegen vrouwen.
pi_114493487
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:48 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Zijn moeder is een schat. Zij zal mij zoiets nooit aandoen. Maar zijn vader .. Ik weet het niet hoor.
En je vriend? Hoe je het ook draait of keert, bij huwelijken hebben mannen daar toch meer te zeggen dan vrouwen en met een schoonvader die blijkbaar niet al te enthousiast is over vrouwenrechten zou ik me toch twee keer bedenken om zomaar alles achter te laten en te vertrekken zeker omdat je elkaar nog maar een maand kent. Leer eerst je vriend eens goed kennen en kom erachter hoe hij erover denkt wat straks je rechten zijn als je getrouwd bent want even de boel terugdraaien zit er dan niet zo snel meer in.
Optimist tot in de kist
pi_114493488
Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken dat jullie de moeite nemen mij überhaupt te helpen.
pi_114493528
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:52 schreef trovey het volgende:

[..]

En je vriend? Hoe je het ook draait of keert, bij huwelijken hebben mannen daar toch meer te zeggen dan vrouwen en met een schoonvader die blijkbaar niet al te enthousiast is over vrouwenrechten zou ik me toch twee keer bedenken om zomaar alles achter te laten en te vertrekken zeker omdat je elkaar nog maar een maand kent. Leer eerst je vriend eens goed kennen en kom erachter hoe hij erover denkt wat straks je rechten zijn als je getrouwd bent want even de boel terugdraaien zit er dan niet zo snel meer in.
Myn vriend is net als mij hier opgegroeid en is niet zoals zijn vader. Maar alsnog vrees ik het ergste.
pi_114493592
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:53 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Myn vriend is net als mij hier opgegroeid en is niet zoals zijn vader. Maar alsnog vrees ik het ergste.
Dan moet je niet zomaar in dit huwelijk stappen voordat je zeker weet dat hij jouw wensen over je leven zal respecteren. Als je gaat trouwen en je kunt je leven niet gaan leiden zoals jij dat voor ogen hebt ga je daar spijt van krijgen en zit je vast in een situatie die je niet hebt gewild en het is maar de vraag of je daar ooit uit kan komen, zeker als je al in Irak zit. ;)
Optimist tot in de kist
pi_114493594
Je vreest het ergste?!
Nu al?

Denk er alsjeblieft heel goed over na.
pi_114493619
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:56 schreef Beach het volgende:
Je vreest het ergste?!
Nu al?

Denk er alsjeblieft heel goed over na.
Ik heb nog maar een paar weken.
pi_114493631
Heb je al toegezegd dat je zal gaan kijken? Zijn de tickets al geboekt, zeg maar?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:58:38 #56
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_114493646
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:51 schreef Polarcat het volgende:
Dat klinkt aantrekkelijker, maar is inderdaad behoorlijk manipulatief. Je behandelt TS als een kind die je een leugen moet vertellen omdat ze niet volwassen genoeg is om haar eigen keuzes te maken én daar de gevolgen van te overzien. Tot nu toe heb ik een zeer redelijke TS gezien die dat niet verdient of nodig heeft. Laten we gewoon eerlijk en redelijk blijven. Dan bespaar je gelijk het mannelijke gedeelte van de wereldbevolking de irrationele houding dat "hij wel achter haar aan moet gaan" terwijl het omgekeerde taboe is.
Ik zeg niet dat het omgekeerde taboe is, maar als de verloofde/ vader van TS niet kan accepteren dat ze eerst gaat studeren in Europa en dan pas gaat samenwonen, lijkt het mij dat ze een gegronde reden heeft om niet in het huwelijksbootje naar Irak te stappen. :)

En daar zijn we het wel over eens, volgens mij.
pi_114493656
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:57 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Wat wil je nu precies van ons dan? Zo te lezen staat je keuze min of meer vast.
pi_114493676
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:57 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Kijk, dat is voor mij al een teken dat het niet lekker zit...jij bepaalt wanneer je vertrekt en je je verlooft en gaat trouwen en niet je omgeving. Meid, denk aljeblieft goed na voordat je je in dit avontuur stort en zet alles alsjeblieft stop als je twijfelt over het geheel. ;(
Optimist tot in de kist
pi_114493690
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:58 schreef Ofresca het volgende:

Ik zeg niet dat het omgekeerde taboe is, maar als de verloofde/ vader van TS niet kan accepteren dat ze eerst gaat studeren in Europa en dan pas gaat samenwonen, lijkt het mij dat ze een gegronde reden heeft om niet in het huwelijksbootje naar Irak te stappen. :)

En daar zijn we het wel over eens, volgens mij.
Absoluut. Maar ik vind het heel jammer dat je niet zo consistent bent in je opvatting zodra het over onredelijke verwachtingen op mannen gaat. Precies dezelfde verwachtingen die je scherp veroordeelt als ze op vrouwen worden geplaatst, draag je aan voor mannen. Met zulke kromme weegschalen help je alleen maar onrecht de wereld in, niet eruit. Daar is TS ook niet bij gebaat. Maar aangezien het topic intussen verder is, zal ik het hier maar bij laten.
pi_114493704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:58 schreef Polarcat het volgende:
Heb je al toegezegd dat je zal gaan kijken? Zijn de tickets al geboekt, zeg maar?
Ja. Eind aug. ga ik er heen. Ik ga proberen met mijn vriend te praten en hem over te halen.
pi_114493821
Dan ben ik heel blij dat je hier dit topic nog hebt geopend. Heb je het idee dat je vader en vriend verwachten dat dit een bezoek is waarin je gaat kennismaken en een bruiloft voorbereiden, i.p.v. kennismaken en een beslissing voorbereiden? Heb je daarover met ze gepraat?
pi_114493902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:04 schreef Polarcat het volgende:
Dan ben ik heel blij dat je hier dit topic nog hebt geopend. Heb je het idee dat je vader en vriend verwachten dat dit een bezoek is waarin je gaat kennismaken en een bruiloft voorbereiden, i.p.v. kennismaken en een beslissing voorbereiden? Heb je daarover met ze gepraat?
Ja. Ze willen alles afhandelen en binnen een maand zal ik al getrouwd zijn.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:07:05 #63
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_114493921
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:00 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Absoluut. Maar ik vind het heel jammer dat je niet zo consistent bent in je opvatting zodra het gaat over onredelijke verwachtingen op mannen.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt en het ook niet met mijn opvatting over de verschillen tussen mannen en vrouwen eens bent. TS haar familie komt al uit een cultuur waarin het heel normaal is dat de vrouw alles opgeeft en de man weinig tot niets. Vrouwen hebben imo sowieso al sneller die neiging, en daarom zeg ik kies voor jezelf en kijk wat hij doet. Als hij in Irak op TS blijft wachten geef ik ze een kans, komt hij naar Duitsland toe, geef ik ze een nog veel grotere kans, maar verbreekt hij de verloving/ blijft hij drammen dat TS naar Irak moet komen dan vrees ik voor TS.

Edit: haha, lijkt me goed om het hierbij te laten inderdaad.
pi_114493956
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

:X
Optimist tot in de kist
pi_114494259
Tja, dit vind ik wel moeilijk om op te reageren. In theorie ligt het heel simpel: je hebt zijn huwelijksaanzoek geaccepteerd, maar niet een verhuizing naar Irak. Je hebt niet de mogelijkheid gekregen om een beslissing te maken over een eventuele verhuizing naar Irak. Je familie ziet de reis daar naartoe niet als gelegenheid om een beeld te vormen zodat je kunt beslissen, maar als het afronden van de voorbereidingen. Je familie maakt dus een keuze voor jou waar jij niet achterstaat, omdat je nog niet hebt besloten of jij wel in Irak wilt wonen. Jij hebt het laatste woord over je eigen leven, maar dat moet je wel op de één of andere manier aan je familie duidelijk maken.

De praktijk is echter een stuk lastiger, want hoe ga je dat aan ze overbrengen? Er is een enorme sociale druk die je probeert te weerhouden van het uitoefenen van je zelfbeschikkingsrecht. Ik heb wel ervaring met dergelijke sociale druk, maar dat was vanuit christelijke hoek. Ik denk dat je dus het beste advies kunt vragen aan mensen die meer ervaring hebben met jouw situatie en culturele achtergrond. Die kennen de tactische wegen waarmee je voor jezelf op kunt komen en zoveel mogelijk drama kunt vermijden. Want dat is die sociale druk - de dreiging dat je familie drama schopt of zelfs met je breekt, omdat jouw beslissing over jouw leven niet overeenkomt met hun "beslissing" over jouw leven. Er zijn manieren om dat te voorkomen, en er zijn mensen die die manieren kennen. Ik kan je alleen helaas niet vertellen waar.

Stel dat het erop aan zou komen - zou je dan tegen je familie en vriend zeggen dat jij nog niet hebt besloten dat je in Irak wilt wonen, en dat het daarom niet gaat gebeuren?

[ Bericht 7% gewijzigd door Polarcat op 21-07-2012 13:26:46 ]
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:24:43 #66
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114494481
quote:

[..]

Wat ik mis, is wat jij wil. Neem de tijd. Laat je niet onder druk zetten. Doe wat je zelf wilt. Dan levert het maar ruzie op, jammer dan. Het is JOUW leven. En je vader moet niet zo pushen. Hij wil toch het beste voor jou? Hij wil toch dat jij gelukkig bent? Dan moet je ook de tijd krijgen om je eigen beslissingen te maken, want daar word je gelukkig van.

N.B. dit is hoe ikzelf het oplos. Ik ga keihard rellen als mensen proberen me in een hoek te duwen, en ik loop gewoon weg als ze dat proberen. Dat is niet noodzakelijk de beste/meest diplomatieke manier.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:40:02 #67
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114494916
Volgens mij is uithuwelijking zelfs verboden in Nederland.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:42:35 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114494991
quote:

In hoeverre telt jouw eigen mening mee?
Het klinkt allemaal als huwelijksongeluk waiting to happen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114495014
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij is uithuwelijking (en ontvoering) zelfs verboden in Nederland.
Dat is een goed punt. TS, in principe heb je in Europa bescherming tegen je (schoon)familie, mochten de verhoudingen écht op scherp komen te staan. Er zijn dus in ieder geval hulporganisaties om je veiligheid te beschermen, mocht je in de situatie komen waarin je alleen nog maar je autonomie kunt behouden op z'n Hallmarks (zie boven). Met de mogelijkheid dat het daarop aan gaat komen moet je op dit punt wel rekening gaan houden.
pi_114495022
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij is uithuwelijking zelfs verboden in Nederland.
Ook in Duitsland :P maar het is niet echt een gedwongen huwelijk meer een verloving waarover TS compleet de controle is kwijtgeraakt en waarvan ze geen idee heeft wat haar toekomst nu zal inhouden.
Ik ben bang dat het echter geen toekomst zal zijn welke TS zelf voor ogen heeft. :{
Optimist tot in de kist
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:47:26 #71
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114495095
Zodra je in Irak bent, ben je echter de sjaak denk ik.
pi_114495115
Dat lijkt me inmiddels duidelijk. TS kan beter nu hulp gaan zoeken / advies gaan inwinnen*. Maar wie weet daar goede adressen voor?

* Het is immers nog steeds prima mogelijk dat vader en vriend wel voor rede vatbaar zijn en uiteindelijk zullen zwichten als TS zich uitspreekt en volhoudt dat zij nog niet in Irak wilt wonen. Dat heb ik vaker gehoord. Het is nergens voor nodig om direct op z'n Hallmarks te gaan rebelleren en breken, maar je moet er wel rekening mee houden dat dat nodig wordt als niets anders helpt. Vandaar dat "advies inwinnen" op dit punt misschien een betere woordkeuze is. Als TS een aantal organisaties achter zich heeft staan die haar zullen helpen als het nodig is, is het een stukje minder moeilijk om het moeilijke gesprek te beginnen. Want zonder dat moeilijke gesprek zit TS over een jaartje getrouwd en mogelijk zwanger en zonder paspoort in Irak, dat is inmiddels wél duidelijk. En dat gesprek moet op heel korte termijn plaatsvinden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Polarcat op 21-07-2012 13:58:49 ]
pi_114495168
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:48 schreef Polarcat het volgende:
Dat lijkt me inmiddels duidelijk. TS kan beter nu hulp gaan zoeken / advies gaan inwinnen. Maar wie weet daar goede adressen voor?
Ik had Google al even aangeslingerd. Geen idee of dit wat is?

http://moslimanetwerk.nl/pages/wie-zijn-wij.php
Optimist tot in de kist
pi_114495189
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:48 schreef Polarcat het volgende:
Dat lijkt me inmiddels duidelijk. TS kan beter nu hulp gaan zoeken / advies gaan inwinnen. Maar wie weet daar goede adressen voor?
Wel in nederland maar volgens mij heeft de ts daar niets aan als zulke organisaties niet samenwerken met organisaties uit duitsland.
pi_114495231
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik had Google al even aangeslingerd. Geen idee of dit wat is?

http://moslimanetwerk.nl/pages/wie-zijn-wij.php
denk dat het echt een hulpverleningsinstantie moet zijn. Zal vanavond even een paar adressen plaatsen.
pi_114495232
TS, hoe ver ben je bereid te gaan?
Met organisaties kan ik je niet helpen verder.
pi_114495239
In Duitsland inderdaad, dat maakt het wat lastiger voor ons. Misschien kan TS rondvragen bij docenten/vertrouwenspersonen van school of bij de universiteit of iets dergelijks?
pi_114495312
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:53 schreef Polarcat het volgende:
In Duitsland inderdaad, dat maakt het wat lastiger voor ons. Misschien kan TS rondvragen bij docenten/vertrouwenspersonen van school of bij de universiteit of iets dergelijks?
Maar dan moet ze nu actie ondernemen. Actief. Want ze heeft maar een paar weken en 'het gesprek' is ze nog niet eens aangegaan dus ze weet helemaal niets.
pi_114495535
Haar familie gaat er dus waarschijnlijk vanuit nu dat ze het allemaal wel goed vindt.
pi_114495605
Dat idee heb ik ook, en daarom moet ze eerst ruggesteun vinden bij organisaties zodat ze met de mogelijkheid tot bescherming het gesprek kan aangaan, om zonder twijfel duidelijk te maken dat ze niet naar Irak wil verhuizen. Ik ken genoeg gevallen waarin de familie redelijk genoeg is om dan zonder al te veel drama in te binden. Aangezien TS nog maar een paar weken heeft, moet ze nu die ruggesteun vinden en het liefst komende week nog het gesprek aangaan.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:14:37 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114495819
Ik hoor en zie vaak het zinnetje ' ik vrees het ergste' en 'ik weet het niet'.

Het lijkt me belangrijk eerst die info en vrees te onderzoeken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114498298
Lieve schatten, bedankt voor jullie hulp tot nu toe. Ik heb er al aan gedacht hulp te zoeken bij organisaties, docenten enz. Maar ik heb er nooit een goed gevoel over gehad. Ik begin nu pas te beseffen hoe dom ik en geweest! Ik had nooit moeten toestemmen. Jullie laten mij nu zien wat mij wel niet te wachten staat. Ik begin echt angst te krijgen.

Heb daarnet geprobeerd met mijn vader te praten. Maar nee hoor, hij luisterde niet eens.
pi_114498543
Waarom geen goed 'gevoel' dan? het is vaak een irrationeel gevoel wat jou tegenhoudt verstandig te handelen.
pi_114498675
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:29 schreef tintenkiller het volgende:
Lieve schatten, bedankt voor jullie hulp tot nu toe. Ik heb er al aan gedacht hulp te zoeken bij organisaties, docenten enz. Maar ik heb er nooit een goed gevoel over gehad. Ik begin nu pas te beseffen hoe dom ik en geweest! Ik had nooit moeten toestemmen. Jullie laten mij nu zien wat mij wel niet te wachten staat. Ik begin echt angst te krijgen.

Heb daarnet geprobeerd met mijn vader te praten. Maar nee hoor, hij luisterde niet eens.
Wat gaat er gebeuren denk je als je duidelijk zegt dat je van de reis (en eventueel het snelle huwelijk) afziet?
pi_114498815
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:40 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat gaat er gebeuren denk je als je duidelijk zegt dat je van de reis (en eventueel het snelle huwelijk) afziet?
Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan. Jullie weten niet wat ik tot nu toe allemaal heb moeten doorstaan. Ze hebben mij alles verboden. Ze verafschuwen me, omdat ik eenmaal zo zijn wil als alle andere westerse meiden. Ze bedreigen me. Ik wou dit eigenlijk niet zeggen, maar ik slik dit al JAREN in.
pi_114498851
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:37 schreef Charcot het volgende:
Waarom geen goed 'gevoel' dan? het is vaak een irrationeel gevoel wat jou tegenhoudt verstandig te handelen.
Het is angst. Angst om mijn leven. Angst om uiteidelijk alles te verliezen.
pi_114498859
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:45 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan. Jullie weten niet wat ik tot nu toe allemaal heb moeten doorstaan. Ze hebben mij alles verboden. Ze verafschuwen me, omdat ik eenmaal zo zijn wil als alle andere westerse meiden. Ze bedreigen me. Ik wou dit eigenlijk niet zeggen, maar ik slik dit al JAREN in.
Ik denk dat je zo snel mogelijk hulp dan moet zoeken.
pi_114498944
-

[ Bericht 100% gewijzigd door tintenkiller op 21-07-2012 15:50:22 ]
  zaterdag 21 juli 2012 @ 15:51:51 #89
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114498997
Heb je geen maatschappelijk werk in Duitsland?
pi_114499076
Wat bedoelt u precies?
pi_114499149
Triest dit. Ik hoop dat je geen beslissingen zult nemen waar je spijt van krijgt omdat ze jouw leven ernstig gaan beperken.
pi_114499156
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:46 schreef tintenkiller het volgende:

Je hebt altijd jezelf, en als je naar de universiteit kunt, is dat een enorme mogelijkheid om een volledig leven op te bouwen. Studie is niet alleen studie en een toekomst maar ook direct een sociale omgeving. Je bent op die manier niet afhankelijk van familie en hun goedkeuring voor een goed leven. Als je nu de bescherming van instanties opzoekt, kan niemand je dat afnemen, of ze je beslissing om in Europa te blijven nu kunnen accepteren of niet. Desnoods ga je naar het politiebureau.

Je kan altijd terug naar Nederland om hier te studeren, of ergens in Duitsland waar je niet voortdurend door je ouders gecontroleerd wordt. Studentenkamers zat, ik heb ook sinds mijn 17e praktisch onafhankelijk van mijn ouders geleefd op 2 uur reizen afstand. Dan blijft het contact wel in stand, maar niet de controle.

Van welke landen ben je trouwens staatsburger, d.w.z. heb je een paspoort?

[ Bericht 1% gewijzigd door Polarcat op 21-07-2012 16:06:19 ]
pi_114499182
-dubbel-
pi_114499237
Zorg in ieder geval dat je in Duitsland blijft. Daar heb je nog de kans om een eigen leven op te bouwen zonder je achterlijke (ja zo te lezen zijn ze dat) familie. Als je eenmaal in Irak zit kan je het wel vergeten om terug te komen lijkt me.
pi_114504187
quote:

[..]

Ik denk dat je een grotere kans hebt alles te verliezen als je nu geen actie onderneemt. Je kunt er alleen wat mee winnen. Geloof me.
pi_114508467
Polarcat; ik heb een Nederlands paspoort.

Ik denk dat het tijd is dat ik hier iets tegen doe.
pi_114508551
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:50 schreef tintenkiller het volgende:

Heel verstandig.
Veel succes.
  zondag 22 juli 2012 @ 11:53:32 #98
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114525068
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:45 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan.
quote:

[..]

Volgens mij zit die angst aan beide kanten. Niet aan toegeven; je hebt geen controle over hoe je vader (of ouders) zich voelen, maar wel over jezelf.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 22 juli 2012 @ 12:34:06 #99
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114526138
quote:

Je kan altijd met je paspoort vluchten naar de Nederlandse ambassade in Duitsland. Ook zonder paspoort, zij moeten je dan helpen.
  zondag 22 juli 2012 @ 13:08:44 #100
244933 trovey
Nachtoele
pi_114527194
quote:

Ik denk dat dat heel verstandig is als je je dromen wilt najagen. ;) Zoals ik het hier nu lees zit je straks in huis opgesloten zonder paspoort als je in Irak zit, getrouwd en al. :{
Optimist tot in de kist
  zondag 22 juli 2012 @ 13:32:46 #101
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114527845
Je bent 18 en ik snap dat je nog in huis bent, maar je kan weg gaan als je wilt.
Ja het word zwaar als je bij je familie weggaat, maar als je bij ze blijft en naar Irak gaat kom je nooit meer terug.
Zoals ik je verhaal lees, sluiten ze je in en je hebt nog een paar keuzes.

Ga niet uit Europa, ze kunnen je niet dwingen om het vliegtuig op te stappen, anders gil je op 't vliegveld ''BOM'' en dan mag je toch niet opstappen.

Maar je hebt ook de keus om weer naar Nederland te komen, er zijn hier instanties die jou moeten helpen, omdat je nu gedwongen word.
Je bent 18 en dat betekend in Nederland dat je vrijheid hebt en je ouders niks kunnen bepalen, als jij kiest om hier te blijven.

Ik weet dat het een enge stap is,maar als ik jou was zou ik een instantie zoeken in nederland (of misschien kent iemand hier op fok! Een instantie) en vlucht daarheen, want eenmaal in Irak, kom je denk ik niet terug..
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_114553938
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:32 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

anders gil je op 't vliegveld ''BOM'' en dan mag je toch niet opstappen.
Ehh, dat lijkt me nou weer een minder goed idee, tenzij je TS graag als de Duitse damschreeuwer op het journaal wilt zien met mogelijk wat doden door vertrapping op haar geweten. Je kunt ook gewoon een willekeurige agent, beambte of stewardess aanspreken ergens tussen de ingang van het vliegveld en de gate met de woorden "help, ik wil niet weg uit Duitsland maar ze proberen me te dwingen".
pi_114554260
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:57 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Ehh, dat lijkt me nou weer een minder goed idee, tenzij je TS graag als de Duitse damschreeuwer op het journaal wilt zien met mogelijk wat doden door vertrapping op haar geweten. Je kunt ook gewoon een willekeurige agent, beambte of stewardess aanspreken ergens tussen de ingang van het vliegveld en de gate met de woorden "help, ik wil niet weg uit Duitsland maar ze proberen me te dwingen".
Hopelijk zal het niet zó ver komen. Ts, wel hier updates blijven geven voor eventuele nieuwe inzichten, hè :) ?
  maandag 23 juli 2012 @ 01:26:51 #104
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114554768
..wow.. Ik hoop dat TS wel begreep dat ze dat niet moet doen en niet eens de vliegveld op stapt. Ze moet een manier vinden om uit deze situatie te komen, niet een manier om 20 agenten op haar te laten springen.. -O-
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_114555310
Ik begreep ook wel dat je dat waarschijnlijk niet serieus bedoelde, maar dit is niet het goede topic om zulke grappen te maken. En inderdaad, het hoeft niet op last-minute actie op het vliegveld aan te komen als TS nu hulp zoekt en duidelijk maakt dat ze in Europa wil blijven.
  maandag 23 juli 2012 @ 01:57:54 #106
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114555361
Het is ook geen grap, als ze geen andere uitweg heeft gevonden.

Je hebt in extreme gevallen zo dat de ouders hun dochter niet alleen laten op t vliegveld en dan heeft ze ook geen kans om naar iemand toe te stappen.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_114555439
Iedereen moet persoonlijk, één voor één langs de douane en door de veiligheidschecks. Dat zijn goede gelegenheden om iets te zeggen zodat je apart genomen wordt en bij de politie terecht komt. Adviseer mensen alsjeblieft nooit meer om dingen te roepen die massapaniek op een vliegveld gaan veroorzaken met alle gevolgen van dien. We hebben het dan over mensenlevens en miljoenen euro's. Meer ga ik hier niet over zeggen.
pi_114568874
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 01:07 schreef Charcot het volgende:

[..]

Hopelijk zal het niet zó ver komen. Ts, wel hier updates blijven geven voor eventuele nieuwe inzichten, hè :) ?
Zal ik doen. Tot nu toe heb ik geen contact met mijn vriend kunnen maken. En dus ook niks met hem kunnen bespreken.
Mijn vader herrinnerd mij er elke dag aan dat ik binnenkort weg ga en mijn bankrekeningen/school enzovoort moet zeggen dat ik verhuis ..
pi_114569212
Heb je al wel contact met een instantie die je steun in de rug geeft voor het gesprek en in het geval dat je ouders/vriend niet direct kunnen accepteren dat je in Europa wilt blijven? Je kunt nu namelijk niet gaan afwachten. Zolang jij niets zegt, blijft je vader denken dat jij het er allemaal mee eens bent. Zolang jij geen steun hebt, durf je niets te zeggen (als ik het goed begrijp). Dus is de eerste stap nu steun zoeken, en de tweede stap gaan praten.
  maandag 23 juli 2012 @ 17:58:30 #110
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_114571565
Ok, dit topic geeft mij echt rillingen, damn...

quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:33 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Mijn vader herrinnerd mij er elke dag aan dat ik binnenkort weg ga en mijn bankrekeningen/school enzovoort moet zeggen dat ik verhuis ..
Dan antwoord je erop dat je helemaal niet weet of je wel wil verhuizen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_114572263
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:44 schreef Polarcat het volgende:
Heb je al wel contact met een instantie die je steun in de rug geeft voor het gesprek en in het geval dat je ouders/vriend niet direct kunnen accepteren dat je in Europa wilt blijven? Je kunt nu namelijk niet gaan afwachten. Zolang jij niets zegt, blijft je vader denken dat jij het er allemaal mee eens bent. Zolang jij geen steun hebt, durf je niets te zeggen (als ik het goed begrijp). Dus is de eerste stap nu steun zoeken, en de tweede stap gaan praten.
Mee eens.
pi_114572303
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:58 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ok, dit topic geeft mij echt rillingen, damn...

[..]

Dan antwoord je erop dat je helemaal niet weet of je wel wil verhuizen.
En in de tussentijd hulp zoeken inderdaad. Want als zij zegt dat ze niet wilt dan loopt ze volgens mij kans in nog grotere problemen te komen
  maandag 23 juli 2012 @ 19:04:50 #113
328189 ArnieAlberts
pi_114573582
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:26 schreef Charcot het volgende:

[..]

En in de tussentijd hulp zoeken inderdaad. Want als zij zegt dat ze niet wilt dan loopt ze volgens mij kans in nog grotere problemen te komen
Ja, so I've read. Maar really; Als die vader gaat slaan of wat dan ook, de tering... Aangifte wegens huisvredebreuk, mishandeling en eventueel ook uithuwelijking? Al is dat laatste nietig te verklaren gezien ze zelf akkoord ging... En is iemand gedwongen het land uit sturen een misdaad? ...Ontvoering? :')
pi_114573644
Ja, hopen dat het niet zó ver komt natuurlijk..
  maandag 23 juli 2012 @ 20:48:21 #115
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114577986
quote:

[..]

Zal ik doen. Tot nu toe heb ik geen contact met mijn vriend kunnen maken. En dus ook niks met hem kunnen bespreken.
Wordt het niet tijd om zijn verwachtingen bij te stellen?
  maandag 23 juli 2012 @ 20:58:12 #116
244933 trovey
Nachtoele
pi_114578420
quote:

[..]

Ik zou eerst eens je vader dan vertellen dat je van gedachten veranderd bent. ;)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:44:56 #117
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114596011
Niks opzeggen (bankrekeningen, school)
Het is uithuwelijken, op het moment dat jij niet meer wilt trouwen.
Op deze manier wil jij ook niet trouwen (zonder inzeg) dus is het uithuwlijken.

Ik heb navraag gedaan en je kan bellen naar instanties zoals het rode kruis en je verhaal doen en aangeven dan je spoedig uit huis moet, omdat je vader weggaat en jij zonder een huis komt te zitten, dan krijg je een plaats toegewezen.

Ik weet niet zeker over het rode kruis de perfecte optie is, maar het is tenminste 1
Er zijn ook meerdere opties, bel naar het Nederlandse ambassade in Duitseland, leg je verhaal uit en dan vertellen zij verder wat je moet doen.

Heb je eigenlijk al 1 van die dingen gedaan? Had volgensmij al eerder gelezen dat je werd geadviseerd om naar de Nederlandse ambassade te gan in Duitseland.
RIP Rishi Chandrikasing
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:45:47 #118
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114596035
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens je vader dan vertellen dat je van gedachten veranderd bent. ;)
Had ze al gedaan, maar haar vader negeerde het zei ze.
RIP Rishi Chandrikasing
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:13:16 #119
300082 roos85
JUICHEN!
pi_114596655
Krijg echt de rillingen van dit topic, hoop dat ts tijdig de kracht vindt om hulp in te schakelen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_114600043
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:45 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Had ze al gedaan, maar haar vader negeerde het zei ze.
Ja. Ik heb het gisteren nogmaals probeert, hij wou er niks van weten.

En hulp zoeken : dat zal erg moeilijk zijn voor mij. Zoals ik al eerder zei : ze laten me amper iets voor me zelf doen. Ik mag sinds een paar jaar niet ALLEEN naar buiten zonder dat er iemand meegaat. Mijn mails worden gecheckt. Mijn Mobiel is al heel lang afgepakt. Mag alleen met de huistelefoon bellen, zodat ze kunnen natrekken met wie ik heb gebeld.

Ik heb al geprobeerd mijn nicht om hulp te vragen, maar we hebben elkaar al lang niet gezien (ze woont 2 uurtjes van mij vandaan in Rotterdam). En ik kan haar niet via mail vragen, mijn ouders komen er sowieso achter.

Het spijt me, ik probeer echt niet zielig over te komen! Ik doorsta dit al jaren! En ik heb nooit geklaagd. Zelfs mijn beste vrienden weten niet dat het thuis bij mij zo aan toe gaat.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:18:20 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114600065
Maar je mag wel zonder toezicht internetten?
pi_114600137
En je paspoort en bankpas? Koop een prepaid mobieltje.

Tijd om aan je beste vrienden te vertellen dat je dringend een slaapplek nodig hebt ook.
Ik weet niet of dit verstandig is, maar het lijkt mij het beste als je zo snel mogelijk echt vlucht naar één van je vrienden en dan zo snel mogelijk (evt. met je vrienden erbij) naar een instantie toe.
pi_114600162
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:04 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ja, so I've read. Maar really; Als die vader gaat slaan of wat dan ook, de tering... Aangifte wegens huisvredebreuk, mishandeling en eventueel ook uithuwelijking? Al is dat laatste nietig te verklaren gezien ze zelf akkoord ging... En is iemand gedwongen het land uit sturen een misdaad? ...Ontvoering? :')
Toen ik 15 was, kon ik het niet meer aan en ben weggelopen van huis. Maar omdat ik niet wist waar ik geen moest, had ik zelf de politie gebeld en gevraagd om mij naar huis te brengen, ik was al toen de hele dag weg, mijn ouders natuurlijk doodongerust. En verschrikkelijk boos. Ik vertelde de politie dat ik geslagen werd enz. En wat deden ze? Niks! Toen de politie mij had afgezet en weg was gegaan, vielen de klappen. Ik zal dat nooit vergeten. Sinds die dag heb ik het opgegeven.
pi_114600184
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:18 schreef Copycat het volgende:
Ze weten dat ik op fok! Zit, en aangezien ik anoniem ben vinden ze het niet erg. Ze weten echter niet dat ik hier om hulp vraag.
pi_114600232
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:20 schreef Beach het volgende:
En je paspoort en bankpas? Koop een prepaid mobieltje.

Tijd om aan je beste vrienden te vertellen dat je dringend een slaapplek nodig hebt ook.
Ik weet niet of dit verstandig is, maar het lijkt mij het beste als je zo snel mogelijk echt vlucht naar één van je vrienden en dan zo snel mogelijk (evt. met je vrienden erbij) naar een instantie toe.
nee. Dat mag en kan ik nooit doen. Mijn vader zal me eigen handen vermoorden. Hij zal dit nooit accepteren.Paspoort heb ik gewoon bij me zelf, ze weten verlaat het huis niet. Ze weten ik bb angst voor ze.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:25:08 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114600262
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:22 schreef tintenkiller het volgende:
Ze weten dat ik op fok! Zit, en aangezien ik anoniem ben vinden ze het niet erg. Ze weten echter niet dat ik hier om hulp vraag.
Typisch. Overal heel streng in en niks mag, maar een jongerenforum mag je probleemloos bezoeken en ze controleren het niet eens.

Anyhood. Van een fatalistische houding is nooit iemand beter geworden, dus als het allemaal echt is, zou je onder het mom van FOK!ken ook contact kunnen zoeken met hulpinstanties.
pi_114600267
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:24 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

nee. Dat mag en kan ik nooit doen. Mijn vader zal me eigen handen vermoorden. Hij zal dit nooit accepteren.Paspoort heb ik gewoon bij me zelf, ze weten verlaat het huis niet. Ze weten ik bb angst voor ze.
Ik hoop dat iemand anders dan snel een goede oplossing voor je post, want ik zie niet echt een andere uitweg voor je. Ik zou het iig niet weten wat je verder kan doen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:25:17 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114600269
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:18 schreef Copycat het volgende:
Legitieme vraag, zonder het serieuze van dit topic aan te kaarten dan
pi_114600363
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Typisch. Overal heel streng in en niks mag, maar een jongerenforum mag je probleemloos bezoeken en ze controleren het niet eens.

Anyhood. Van een fatalistische houding is nooit iemand beter geworden, dus als het allemaal echt is, zou je onder het mom van FOK!ken ook contact kunnen zoeken met hulpinstanties.
Niet controleren .. Nou ze kijken af en toe mee. Naar omdat ze niks van forums weten is het voor mij makkelijker om het te verbergen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:29:16 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114600376
quote:

[..]

Verstop je paspoort zou ik zeggen, dan kun je sowieso niet reizen en indien op Schiphol, stop iets van metaal op je, of reageer heel nerveus bij de douane zodat ze je eruit pikken

Maar liever zou je het kunnen melden bij http://www.yourright2choose.nl/
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:30:48 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114600423
Je kunt ook heel makkelijk een tweede, geheim, web based e-mailadres aanmaken. Kun je daarmee instanties benaderen. Denken in mogelijkheden, niet in barrières.
pi_114600443
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

Verstop je paspoort zou ik zeggen, dan kun je sowieso niet reizen en indien op Schiphol, stop iets van metaal op je, of reageer heel nerveus bij de douane zodat ze je eruit pikken

Maar liever zou je het kunnen melden bij http://www.yourright2choose.nl/
Bedankt. Ik zal direct kijken.
pi_114603601
Het feit dat jij niet uit huis mag gaan zonder begeleiding, en dat er niet geluisterd wordt naar je als je zegt dat je in Europa wilt blijven, is genoeg beperking van je vrijheid om onderdak te zoeken bij een hulpverlenings instantie. Ik denk dus dat je op dit punt geen andere keuze hebt dan een 'ontsnapping' te plannen. Als je eenmaal veilig zit, zit je pas in een eerlijke positie om het gesprek alsnog aan te gaan met je ouders. Nu ben je immers afhankelijk en hoeven ze niet redelijk te zijn.

quote:

Paspoort heb ik gewoon bij me zelf
Dat maakt alles al een stuk makkelijker.

Wat betreft e-mail, maak een adres aan op www.gmail.com . Je kunt dan niet alleen veilig mailen met iedereen, maar ook chatten met mensen die ook een Gmail adres hebben. Dit kan je helpen om je weg naar een veilige haven te vinden.

Als je bang bent dat je ouders dit (en andere websites zoals die hierboven) gaan terugvinden in de Geschiedenis/History van je internet browser: tegenwoordig hebben veel van die programma's een "Private mode" waarbij niets wat je doet wordt opgeslagen in de Geschiedenis. Dit valt veel minder op dan het achteraf verwijderen van alle geschiedenis, want dan is de hele Geschiedenis opeens leeg. Met de Private mode laat je echt geen enkel spoor achter, tenzij voor een echte professional die bewust op zoek is.

Gebruik je Internet Explorer? Tools, InPrivate Browsing (Ctrl+Shift+P)
Gebruik je Firefox? Tools, Start Private Browsing (Ctrl+Shift+P)
Gebruik je Chrome? Klik op het gereedschap icoontje in de toolbar en kies New incognito window (Ctrl+Shift+N)
Gebruik je Opera? Klik met de rechtermuisknop op een geopend tabblad, kies New Private Tab.
Gebruik je Safari? Menu Safari, Private browsing.

Houd bijvoorbeeld een willekeurig FOK topic open voor het geval er iemand komt kijken. Vergeet niet het Private venster te sluiten als je klaar bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door Polarcat op 24-07-2012 15:13:28 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:17:25 #134
244933 trovey
Nachtoele
pi_114603787
Als je zo klem komt te zitten is dan een Blijf van mijn lijf huis ((of iets wat daarop lijkt in Duitsland) geen aangewezen plek om naartoe te gaan als er geen andere mogelijkheid is om ergens anders dan thuis te verblijven? :{
Optimist tot in de kist
pi_114614981
En je zus, ts? Wat voor een rol heeft zij?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:59:50 #136
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114616741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:17 schreef trovey het volgende:
Als je zo klem komt te zitten is dan een Blijf van mijn lijf huis ((of iets wat daarop lijkt in Duitsland) geen aangewezen plek om naartoe te gaan als er geen andere mogelijkheid is om ergens anders dan thuis te verblijven? :{
Dit kan ze ook in Nederland, aangezien ze Nederlands is (volgens haar paspoort)

@TS
ik snap het niet echt helemaal dat je niet naar vrienden durft te stappen en ook niet naar instanties, omdat je vader je dan vermoord.
Hoe wil je dan nog meer hulp krijgen, als je de enige opties uitsluit?
RIP Rishi Chandrikasing
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:01:15 #137
244933 trovey
Nachtoele
pi_114616790
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:59 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Dit kan ze ook in Nederland, aangezien ze Nederlands is (volgens haar paspoort)

@TS
ik snap het niet echt helemaal dat je niet naar vrienden durft te stappen en ook niet naar instanties, omdat je vader je dan vermoord.
Hoe wil je dan nog meer hulp krijgen, als je de enige opties uitsluit?
Moet ze wel in de gelegenheid zijn om naar Nederland toe te gaan...als het echt een noodsituatie is kan dat er wel eens niet van komen vandaar wellicht ook even kijken naar dat soort instanties in Duitsland. ;)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:03:39 #138
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114616856
Ja, ze zou het beste naar de Nederlandse ambassade kunnen gaan of naar een dergelijke instantie..
Als ze daar geen stap na toe doet, is dit verhaal ook snel afgelopen..
RIP Rishi Chandrikasing
pi_114617218
Ik neem aan dat je wat Duits spreekt? Ga het huis uit wanneer ze even niet opletten en ga naar de politie(Desnoods gemeentehuis) en leg je situatie uit. Daar kunnen ze je doorverwijzen en contact op laten nemen met de juiste instantie.

Als je dit niet wil, zoek dan NU hulp.

EDIT: Je hebt internet toegang, email deze organisaties dan, zeg dat je geen telefonisch contact kan opnemen. Beetje creatief zijn.....
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_114630324
Waroom ga je na 1 maand trouwen
pi_114636600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 01:56 schreef speedboot het volgende:
Waroom ga je na 1 maand trouwen
Lees het topic anders even door. Iets met achterlijke cultuur...

Vreselijke situatie TS. Neem de uitstekende adviezen hier (zelden zo een nuttig topic voor problemensteller gezien hier op Fok!) alsjeblieft ter harte. Gebruik je internetmogelijkheden om accute hulp te zoeken. VLUCHT! Je gaat een verschrikkelijk leven tegemoet als je gaat. Een leven wat veel verschrikkelijker is dan nu op de vlucht slaan. Gelukkig lijk je dat zelf ook te beseffen. Ik denk dat iedere volger hier in dit topic een moment van rouw zal beleven als jij toch besluit in te stappen, want je komt nooit meer terug, dat weet ik 100% zeker. Wees creatief, zoek naar oplossingen, ben niet bang voor de gevolgen van je vlucht, afijn neem (bijna) alle adviezen die hier zijn gegeven ter harte en handel NU!

Succes TS!
pi_114637629
Zusje van m'n ex is 18 en trouwt binnenkort in Nederland met haar neef. Ik geloof niet dat haar gevraagd is of ze het leuk vindt.

Dus tja, zo gaat dat in die cultuur.. En als je er niet aan mee wilt doen moet je sterk in je schoenen staan.

Succes..
pi_114638770
Hmm. Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat de kans groter is dat TS niks doet en gewoon naar Irak gaat, dan dat ze hulp gaat zoeken. Denk dat de drempel voor haar veel te hoog is, wat ik helemaal begrijp.
LEAVE KB ALONE.
pi_114639763
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:03 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Ja, ze zou het beste naar de Nederlandse ambassade kunnen gaan of naar een dergelijke instantie..
Als ze daar geen stap na toe doet, is dit verhaal ook snel afgelopen..
Ambassades moeten vooraf dingen uitzoeken voordat ze je kunnen helpen, ook (zeker) in dit soort gevallen, dus als ze daar al heen gaat kan TS het beste eerst bellen of mailen met de ambassade voordat ze daar binnenloopt. Dat geldt in Irak maar zeker in Duitsland, waar ze minder ervaring zullen hebben met dit soort dingen. Zonder contact vooraf kan het nogal eens heel lastig worden voor de ambassade om TS te helpen.

Verder moet je niet vergeten dat er maar 1 Nederlandse ambassade is in een heel groot Duitsland. Wie weet is het wel minder ver reizen als ze gewoon naar de Nederlandse grens gaat. Ik denk dat TS het beste bij vrienden of kennissen kan onderduiken, of hulp bij een Duitse instantie zoeken, of naar Nederland gaan en daar onderduiken. Een van die dingen moet ze nu gaan doen, als ze niet naar Irak wil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Polarcat op 25-07-2012 13:16:10 ]
pi_114645926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:17 schreef Charcot het volgende:
En je zus, ts? Wat voor een rol heeft zij?
Zij is al 4 jaar getrouwd, en zo hebben mijn ouders niks meer over haar te zeggen. Haar man is gelukkig erg relax en laat haar dat doen wat ze wil.
pi_114646041
Fijn dat je er weer bent TS, is het inmiddels gelukt om contacten met een (diverse) instantie(s) te leggen?
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:53:16 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114646048
Dan lijken zij me juist de aangewezen personen om in vertrouwen te nemen.
Temeer je toch al sporttijd buitenshuis met je zus doorbrengt.
pi_114646880
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:53 schreef Copycat het volgende:
Dan lijken zij me juist de aangewezen personen om in vertrouwen te nemen.
Temeer je toch al sporttijd buitenshuis met je zus doorbrengt.
Zij is ook de eerste persoon die ik in vertrouwen nam. Maar een vrouw heeft niks te zeggen bij ons. Haar man mag zich er al helemaal niet mee bemoeien
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:15:29 #149
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114646913
Je ouders hebben er toch geen zak mee te maken, want die weten van niets.
pi_114647110
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:15 schreef Copycat het volgende:
Je ouders hebben er toch geen zak mee te maken, want die weten van niets.
Schatjes, ik ben bang! Als ik eenmaal weg ben, dan zullen ze mijn zus erop aan spreken. Ze weten ik vertel haar alles.
pi_114647202
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:52 schreef roos85 het volgende:
Fijn dat je er weer bent TS, is het inmiddels gelukt om contacten met een (diverse) instantie(s) te leggen?
Ja. Er is in goch ( daar woon ik) een frauenhaus, oftewel vrouwenhuis. Ik heb een vriendin opgebeld vanmorgen en haar gevraagd om er informatie te halen.
pi_114647209
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:20 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Schatjes, ik ben bang! Als ik eenmaal weg ben, dan zullen ze mijn zus erop aan spreken. Ze weten ik vertel haar alles.
Kijk naar je situatie en de hulp die mensen je bieden, wat is dit dan in godsnaam voor flutargument. :')
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:24:55 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114647255
TS Moet eesrt maar eens een studie gaan afmaken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:25:37 #154
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114647286
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:23 schreef Dauntl3ss het volgende:

Kijk naar je situatie en de hulp die mensen je bieden, wat is dit dan in godsnaam voor flutargument. :')
Mijn wenkbrauwen gaan langzaam maar zeker omhoog.
pi_114647420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:23 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Het spijt me. Ik wou zo niet overkomen. Maar het is iets dat mij erg raakt, en mij erg in de war maakt. Ik waardeer jullie allemaal! Dat jullie mij proberen te helpen, zo goed mogelijk.
pi_114647534
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:28 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Het spijt me. Ik wou zo niet overkomen. Maar het is iets dat mij erg raakt, en mij erg in de war maakt. Ik waardeer jullie allemaal! Dat jullie mij proberen te helpen, zo goed mogelijk.
Het gaat niet zozeer om of je ons allemaal waardeert, maar je (re)actie op inmiddels 7 pagina's aan adviezen en ideeën.

Als jij dan een beetje dommig met van die non-argumenten komt, lijk jij het niet helemaal serieus te nemen of de kansen niet te willen benutten en neem je sowieso een hoop FOK!ers in de zeik.
pi_114647698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:31 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om of je ons allemaal waardeert, maar je (re)actie op inmiddels 7 pagina's aan adviezen en ideeën.

Als jij dan een beetje dommig met van die non-argumenten komt, lijk jij het niet helemaal serieus te nemen of de kansen niet te willen benutten en neem je sowieso een hoop FOK!ers in de zeik.
nee. Ik heb vandaag zoals ik al zei nagevraagd voor informatie bij een frauenhaus in mijn dorp. Mijn vriendin komt vanavond voorbij en zal het me dan vertellen. Via haar probeer ik me er aan te melden! En dan zo snel mogelijk weg te gaan hier. Het liefst nog voor zaterdag.
pi_114648813
Heel goed, ik wens je veel succes daarbij en wil graag van je blijven horen hier.

Wees wel op je hoede voor de feministische fanatiekelingen die in sommige (niet alle) vrouwenopvanghuizen rondlopen, en die je hun ideologie willen opdringen. Blijf kritisch, laat je niet hersenspoelen om alle mannen te haten of om te geloven dat mannen altijd daders zijn en vrouwen altijd slachtoffers. Jij gaat daarheen omdat je een sterke vrouw bent die weet wat ze wil - in Europa blijven en studeren - niet om gemobiliseerd te worden als een boos slachtoffer voor een oorlog tussen de geslachten.
pi_114650234
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:37 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

nee. Ik heb vandaag zoals ik al zei nagevraagd voor informatie bij een frauenhaus in mijn dorp. Mijn vriendin komt vanavond voorbij en zal het me dan vertellen. Via haar probeer ik me er aan te melden! En dan zo snel mogelijk weg te gaan hier. Het liefst nog voor zaterdag.
Goede stap, hoop dat het je gaat lukken meid :*
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:07:33 #160
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114650609
Angst kan veel met je doen, reëel of irreëel maakt dan niet uit. En je kan niet eisen dat iemand maar lukraak een advies opvolgt en dan gaan miepen erover als het lijkt of er niets mee gedaan wordt. Beetje FOK!s R&P beroepsdeformatie.

Let daar ook eens op
pi_114650669
Je hebt weinig te willen TS, je bent uitgehuwelijkt.
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:22:20 #162
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114651046
quote:

[..]

Het klinkt of ze er gewoon aan bezig is, en mee door gaat, maar zich zorgen maakt over haar zus, die nu wel in de problemen zou kunnen komen. Dat is niet meer dan menselijk en heeft niets te maken met het niet opvolgen van adviezen die hier worden gegeven.

Het is geen non-argument. Het is een reëel probleem wat haar er niet van mag weerhouden te doen wat ze wil doen, maar ze mag daar best angsten over hebben en uitspreken, kom zeg!

quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:28 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Ik begrijp het :)

Zou je misschien een brief aan je ouders kunnen sturen waarin je claimt dat je niets aan je zus verteld hebt, en dat ze niet boos moeten zijn op haar, zou dat werken?

Hoe dan ook, laat je angst voor je zus niet je acties beheersen. Die is inmiddels gehuwd, dus in principe heeft je familie weinig over haar te zeggen, of niet? En al hebben ze het wel, ik weet zeker dat je zus wil dat jij gelukkig wordt, en wat boze familie voor lief zal nemen, mocht dat nodig zijn.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:26:32 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114651159
quote:
4s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:07 schreef Re het volgende:
Angst kan veel met je doen, reëel of irreëel maakt dan niet uit. En je kan niet eisen dat iemand maar lukraak een advies opvolgt en dan gaan miepen erover als het lijkt of er niets mee gedaan wordt. Beetje FOK!s R&P beroepsdeformatie.

Let daar ook eens op
FOK! is geen officiële hulpverlenende instantie. Iedereen helpt hier op z'n eigen manier. De één doet dat door begrip te tonen, de ander door een schop onder de reet te geven. Er is geen goede manier die altijd werkt..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:30:17 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114651285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

FOK! is geen officiële hulpverlenende instantie. Iedereen helpt hier op z'n eigen manier. De één doet dat door begrip te tonen, de ander door een schop onder de reet te geven. Er is geen goede manier die altijd werkt..
Wees dan ook eens een keer niet zo verontwaardigd als je schop niets doet...
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:31:02 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114651319
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:30 schreef Re het volgende:

[..]

Wees dan ook eens een keer niet zo verontwaardigd als je schop niets doet...
die verontwaardiging is gewoon nog een schop.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:53:33 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114652092
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

die verontwaardiging is gewoon nog een schop.
Joh :'), en nu weer terug naar het topic...
  woensdag 25 juli 2012 @ 19:57:19 #167
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114654312
tintenkiller, mijn man is politieagent in NL en vraagt zich af of het niet beter is, als je elders naar een blijf-van-mijn-lijf huis gaat, in plaats van in je eigen woonplaats.
Je kunt dan denken aan één van de grotere plaatsen/steden, niet zo ver over de grens bij jou vandaan.
Je kunt dan het beste naar een politiebureau gaan en je verhaal doen, zij nemen het dan over.
(de exacte procedure kent mijn man niet maar wil hij evt. morgen wel voor je navragen).

[ Bericht 10% gewijzigd door phluphy op 26-07-2012 07:27:36 ]
... ♥ ik mis je ♥
pi_114654418
In principe is een lokaal huis geen probleem omdat de adressen doorgaans strikt geheim worden gehouden. Er hangt geen bord voor de deur OPVANGHUIS - het lijkt een gewoon huis te zijn. Verder heeft TS altijd de optie om "over te stappen" naar een ander huis dat wat verder weg staat, zoals jij voorstelt - als het goed is werkt het lokale opvanghuis i.s.m. de politie daaraan mee.

Dit niet om je suggesties neer te halen, maar om TS te verzekeren dat er niets mis mee is als ze als eerste stap naar het lokale huis gaat.
pi_114654747
TS van dat geweldige politie-apparaat hier moet je het in ieder geval niet hebben: http://www.geenstijl.nl/m(...)e_niks.html#comments

Vergeet dus niet WEL aangifte tegen je ouders te doen.
pi_114655037
quote:

[..]

Zo! Goed bezig.
LEAVE KB ALONE.
  donderdag 26 juli 2012 @ 01:13:07 #171
328189 ArnieAlberts
pi_114667629
http://www.geenstijl.nl/m(...)erd_meisje_niks.html

quote:
"Getuigen zagen dinsdagavond hoe het schreeuwende meisje, ogenschijnlijk tegen haar zin, een Mercedes op de Van Eysingalaan instapte. [...] De politie kon via het kenteken uiteindelijk de auto achterhalen en het bleek te gaan om een meisje dat door haar familie werd meegenomen om uitgehuwelijkt te worden. Omdat het meisje geen aangifte wil doen, kan de politie verder niks met de zaak."
Holy shit, ik moest meteen aan dit topic denken weetje.
pi_114667743
Wow Sorry ik probeerde antwoord te geven op de OP maar had dr rest van het topic niet gelezen.

Damn. Ben je al weg uit je ouderlijk huis??

[ Bericht 55% gewijzigd door vera166 op 26-07-2012 01:24:40 ]
pi_114671721
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 01:13 schreef ArnieAlberts het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)erd_meisje_niks.html

[..]

Holy shit, ik moest meteen aan dit topic denken weetje.
Ik dacht ook meteen aan TS. Is ze er nog?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114672857
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:57 schreef phluphy het volgende:
tintenkiller, mijn man is politieagent in NL en vraagt zich af of het niet beter is, als je elders naar een blijf-van-mijn-lijf huis gaat, in plaats van in je eigen woonplaats.
Je kunt dan denken aan één van de grotere plaatsen/steden, niet zo ver over de grens bij jou vandaan.
Je kunt dan het beste naar een politiebureau gaan en je verhaal doen, zij nemen het dan over.
(de exacte procedure kent mijn man niet maar wil hij evt. morgen wel voor je navragen).

Hier stond gisteren iets anders :o
pi_114672977
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:45 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hier stond gisteren iets anders :o
Haha heb het ook gelezen :)
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:10:08 #176
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114673358
Klopt, heb het verwijderd, bedacht me dat het misschien niet handig was dit open en bloot te vermelden. (Had ik me vooraf onvoldoende gerealiseerd).
... ♥ ik mis je ♥
pi_114682164
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:10 schreef phluphy het volgende:
Klopt, heb het verwijderd, bedacht me dat het misschien niet handig was dit open en bloot te vermelden. (Had ik me vooraf onvoldoende gerealiseerd).
Ah ok, begrijpelijk :) Het aanbod staat nog wel steeds? Dat is wel heel tof van je O+
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:21:57 #178
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114684669
Ja dat wil ik nog even zeggen, ik las het gisteren ook. Heel tof van je phluphy ^O^
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:39:46 #179
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_114713884
quote:

[..]

Ik hoop dat je nog op koers ligt, TS.

[Aanmoedigingspost]
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_114714097
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:39 schreef drijfhout het volgende:

[..]

[Aanmoedigingspost]
Dit! O+
pi_114777017
quote:

[..]

[Aanmoedigingspost]
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:57:27 #182
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114777164
quote:

[..]

[Aanmoedigingspost]
Ik sluit me aan.
... ♥ ik mis je ♥
pi_114800784
ik heb tot pag.3 gelezen en kan nu al zeggen dat het een "blue print for disaster" is. Vertrouw je gevoel aan je water en ga van deze vuistregel uit.
Als je meer dan 5x twijfelt is het gewoon niet goed en moet je ermee kappen.
pi_114800812
Vraag me af hoe het met TS gaat :o
pi_114802082
Ik ben er van overtuigd dat TS gewoon netjes in het vliegtuig stapt binnenkort, zoals van haar verwacht wordt. En ze leefde niet lang meer en ongelukkig. Helaas..

Wat is het toch een achterlijke cultuur. Dan zijn er nog mensen die die middeleeuwse jurkmannen gaan lopen verdedigen ook :N
pi_114804057
Kan natuurlijk net zo zijn dat ze midden in de ontsnapping zit, en dus even geen tijd heeft om hier te posten. Het is best een intensief gebeuren (papierwerk, je verhaal vertellen, dingen regelen, etc.) dus ik kan me voorstellen dat ze over een paar dagen post, als ze tijd, energie en een computer met internet heeft. Laten we het hopen.
pi_114804154
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:14 schreef Polarcat het volgende:
Kan natuurlijk net zo zijn dat ze midden in de ontsnapping zit, en dus even geen tijd heeft om hier te posten. Het is best een intensief gebeuren (papierwerk, je verhaal vertellen, dingen regelen, etc.) dus ik kan me voorstellen dat ze over een paar dagen post, als ze tijd, energie en een computer met internet heeft. Laten we het hopen.
Klopt, ben nieuwsgierig en hoop dat ze met goed nieuws komt :)
pi_115301628
Hoe zou het met de TS zijn in Irak?
pi_115302393
waarom zou je in godsnaam in je eigen dorp naar zo'n opvanghuis gaan :?
pi_115384721
Toch wel erg benieuwd hoe het met de TS gaat :@
pi_115385374

[ Bericht 100% gewijzigd door Spirit82 op 10-08-2012 16:55:00 ]
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:55:01 #192
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115385401
Ik ook. :{ Zit me allerlei scenario's te bedenken waarbij het te verklaren is dat er niet meer gepost is.
Het kan alle kanten op, dus ook de 'minder goede'. -O-
... ♥ ik mis je ♥
pi_115386486
quote:

[..]

Zoek eens op wat het woord 'doodsangst' betekent. Domme trol die je bent.

OT: @ TS, heel veel sterkte en succes. En laat als je kans ziet aub nog ns wat horen, veel mensen hier die zich zorgen maken :)
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')