abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114492945
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Waar ben jij dan geweest? In de grote steden zie je steeds vaker vrouwen in gewaagdere kleding alleen over straat lopen. Afgelopen vijf jaar is er veel veranderd, je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat? Waar woont je vriend eigenlijk?
Noorden van Irak, de Koerdische deel. Mijn vriend woont in de hoofdstad, in een enorme villa, zijn ouders zijn behoorlijk rijk.

Myn vader zegt ik moet einde van de zomer er geen gaan
pi_114492965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:31 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Is ook mijn advies, tenminste als je dat kunt doen zonder in een penibele situatie te komen. Daarmee bedoel ik dat je het risico zou kunnen lopen dat men je tijdelijke komst opvat als een definitief besluit, en verwacht dat je blijft of terugkomt. Dat ze denken dat je alvast komt kijken om de bruiloft voor te bereiden en dat je schoonmoeder met je een jurk gaat uitzoeken, en jij er niks van durft te zeggen. Het lijkt me wel handig dat je daar heel duidelijk over bent vanaf het begin.
Belangrijk is, denk ik, ook om te weten waar TS gaat wonen in Irak...meteen zelfstandig of bij schoonfamilie in (wat heel gebruikelijk is in die landen) want als je een conservatieve schoonfamilie hebt....... :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114492979
Je kunt aan de andere kant wel veel betekenen in een land als Irak. Vrouwenrechten verdedigen en zo. Daar hoef je geen diploma voor te hebben!
pi_114492995
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:33 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Noorden van Irak, de Koerdische deel. Mijn vriend woont in de hoofdstad, in een enorme villa, zijn ouders zijn behoorlijk rijk.

Ohh, maar in Kurdistan is het al helemaal modern, vergeleken met de rest van Irak. Je kan kijken en de sfeer proeven, hoe het er nu is. Laat je vooral niet dwingen om langer te blijven oid.

Wat ik me nog af vraag, je bent in 2007 ook al eens in Irak geweest, wat heb je daar toen gedaan? :o Heb je daar familie wonen? Of?
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_114493009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:34 schreef erikkll het volgende:
Je kunt aan de andere kant wel veel betekenen in een land als Irak. Vrouwenrechten verdedigen en zo. Daar hoef je geen diploma voor te hebben!
Ik zie toch liever feministes die enige realiteitszin en correct analytisch denken hebben meegekregen op een studie. Die support ik graag, i.t.t. emotiefeministes die alleen maar schreeuwen als ze hun zin niet krijgen. Vandaar dat ik de motivatie van TS om te gaan studeren wel kan waarderen.
pi_114493026
Heb je je twijfels en gedachten met bijv. je moeder besproken?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:40:09 #32
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_114493115
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:52 schreef tintenkiller het volgende:
Ik hoop dat jullie mij begrijpen. Ik weet echt niet wat te doen.
Meid, ga lekker in Duitsland studeren. Ware liefde wacht wel en als hij echt zo graag met je wil trouwen komt hij echt wel voor jou naar Duitsland.

Bovendien is het op die manier meteen duidelijk dat jij geen voetveeg wenst te worden.
pi_114493123
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:33 schreef tintenkiller het volgende:

Ik denk dat je het beste duidelijk tegen je vader én je vriend kunt zijn, dat je bezoek aan Irak bedoeld om is te kijken of je daar wilt gaan leven of niet - en dat die beslissing nog niet vast staat. Jij kunt beter inschatten hoe moeilijk zo'n gesprek zal zijn dan wij - verwacht je dat ze daar van gaan steigeren?

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:40 schreef Ofresca het volgende:

als hij echt zo graag met je wil trouwen komt hij echt wel voor jou naar Duitsland.
Dat is net zo'n onzin als "als zij echt zo graag met hem wil trouwen komt zij echt wel voor hem naar Irak". Je kunt best echt van iemand houden ("ware liefde") maar toch niet bereid zijn om bepaalde dingen voor die persoon te doen. Dat geldt voor TS, maar ook voor haar vriend - als zij besluit dat ze in Europa wilt blijven en hij besluit dat hij in Irak wil blijven, is geen van beiden schuldig. Dan is het gewoon jammer. Aankomen met "als hij dat niet voor me doet, dan houdt hij kennelijk niet echt van me" is gewoon emotionele chantage.
pi_114493147
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ohh, maar in Kurdistan is het al helemaal modern, vergeleken met de rest van Irak. Je kan kijken en de sfeer proeven, hoe het er nu is. Laat je vooral niet dwingen om langer te blijven oid.

Wat ik me nog af vraag, je bent in 2007 ook al eens in Irak geweest, wat heb je daar toen gedaan? :o Heb je daar familie wonen? Of?
Ja idd. Myn hele familie woont daar.
pi_114493170
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:36 schreef Beach het volgende:
Heb je je twijfels en gedachten met bijv. je moeder besproken?
Nee. Mijn moeder en ik komen niet echt met elkaar klaar ..
pi_114493196
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:41 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Ja idd. Myn hele familie woont daar.
Ah, kijk dat maakt al veel duidelijker. Je spreekt de taal ook neem ik aan?
LEAVE KB ALONE.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:42:55 #37
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_114493201
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:40 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beste duidelijk tegen je vader én je vriend kunt zijn, dat je bezoek aan Irak bedoeld om is te kijken of je daar wilt gaan leven of niet - en dat die beslissing nog niet vast staat. Jij kunt beter inschatten hoe moeilijk zo'n gesprek zal zijn dan wij - verwacht je dat ze daar van gaan steigeren?

[..]

Dat is net zo'n onzin als "als zij echt zo graag met hem wil trouwen komt zij echt wel voor hem naar Irak".
Vrouwen hebben sneller de neiging om achter een man aan te lopen. ;)
pi_114493247
Dat maakt het niet minder onredelijk om te verwachten dat een man het doet voor een vrouw. Zie edit, we noemen dit emotionele chantage. De enige volwassen manier om hier mee om te gaan is dat beide kanten de autonomie van de ander respecteren en bereid zijn het eventuele verbreken van de relatie te accepteren, als de ene persé in Irak wilt blijven en de andere persé in Europa. Zonder dat dat de liefde "onecht" maakt, of dat het de schuld van de andere partij zou zijn. Zo gaat het nu eenmaal in het leven.
pi_114493277
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ah, kijk dat maakt al veel duidelijker. Je spreekt de taal ook neem ik aan?
Ja, dat ook. Alleen het schrijven en lezen kan ik niet.
pi_114493292
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik krijg de tijd niet om zelf over na te denken.
Hoe staat je (schoon)familie en je vriend t.o.v. vrouwenrechten...ik denk dat dat nog veel belangrijker is dan de rechten die je kunt hebben in een land. Je kunt zoveel rechten hebben, als je vriend/man en (schoon)familie dat tegenhouden door b.v. je paspoort in te nemen zodra je daar bent dan sta je nog met lege handen.
Optimist tot in de kist
pi_114493334
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:44 schreef Polarcat het volgende:
Dat maakt het niet minder onredelijk om te verwachten dat een man het doet voor een vrouw. Zie edit, we noemen dit emotionele chantage. De enige volwassen manier om hier mee om te gaan is dat beide kanten de autonomie van de ander respecteren en bereid zijn het eventuele verbreken van de relatie te accepteren, als de ene persé in Irak wilt blijven en de andere persé in Europa.
Weet je. Het is mij opgevallen dat mijn vader altijd erop gewacht heeft mij op een of andere manier weg te halen hier , omdat hij niet wil dat ik me net zo westers gedraag als alle andere meiden hier. Daarom pusht hij me nu ook zo.
pi_114493356
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:45 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Ja, dat ook. Alleen het schrijven en lezen kan ik niet.
Volgens mij waren er ook Engelse scholen aanwezig in Kurdistan. ;)

Maar je moet er zelf even heel goed over nadenken, zoals trovey al zegt, hoe denkt je familie over vrouwenrechten? Als je gaat trouwen, zit je dan vast in huis of mag je ook zelf boodschappen halen etc etc?
LEAVE KB ALONE.
pi_114493361
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:47 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Weet je. Het is mij opgevallen dat mijn vader altijd erop gewacht heeft mij op een of andere manier weg te halen hier , omdat hij niet wil dat ik me net zo westers gedraag als alle andere meiden hier. Daarom pusht hij me nu ook zo.
Dan zal ik het al helemaal niet doen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_114493366
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:47 schreef tintenkiller het volgende:

In dat geval zou ik ernstige twijfels hebben of je hierin mee wilt gaan.
pi_114493370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:48 schreef Polarcat het volgende:
In dat geval zou ik ernstige twijfels hebben of je hierin mee wilt gaan.
Dit ja.
LEAVE KB ALONE.
pi_114493373
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Hoe staat je (schoon)familie en je vriend t.o.v. vrouwenrechten...ik denk dat dat nog veel belangrijker is dan de rechten die je kunt hebben in een land. je kunt zoveel rechten hebben, als je vriend/man en (schoon)familie dat tegenhouden door b.v. je paspoort in te nemen zodra je daar bent dan sta je nog met lege handen.
Zijn moeder is een schat. Zij zal mij zoiets nooit aandoen. Maar zijn vader .. Ik weet het niet hoor.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:49:43 #47
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_114493398
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:44 schreef Polarcat het volgende:
Dat maakt het niet minder onredelijk om te verwachten dat een man het doet voor een vrouw. Zie edit, we noemen dit emotionele chantage. De enige volwassen manier om hier mee om te gaan is dat beide kanten de autonomie van de ander respecteren.
In mijn geval was het meer manipulatie. Als TS nu naar Irak vertrekt vrees ik dat haar angsten waarheid worden. Maar als ik dan zeg 'ga lekker in Duitsland studeren en laat dat hele huwelijk links liggen', luistert ze daar waarschijnlijk niet naar, terwijl 'ga in Duitsland studeren en laat hem naar jou toe komen' een stuk aantrekkelijker klinkt, toch?
pi_114493458
Dat klinkt aantrekkelijker, maar is inderdaad behoorlijk manipulatief. Je behandelt TS als een kind die je een leugen moet vertellen omdat ze niet volwassen genoeg is om haar eigen keuzes te maken én daar de gevolgen van te overzien. Tot nu toe heb ik een zeer redelijke TS gezien die dat niet verdient of nodig heeft. Laten we gewoon eerlijk en redelijk blijven.

Dan bespaar je gelijk het mannelijke gedeelte van de wereldbevolking de irrationele houding dat "hij wel achter haar aan moet gaan" terwijl het omgekeerde taboe is. Op deze manier klinkt het namelijk alsof je vrouwenrechten heel belangrijk vindt, maar het concept van mannenrechten kun je aan de kant gooien om de beslissing van TS wat makkelijker te maken. Doe gewoon niet - op die manier blijf je mannen het harnas in jagen tegen vrouwen.
pi_114493487
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:48 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Zijn moeder is een schat. Zij zal mij zoiets nooit aandoen. Maar zijn vader .. Ik weet het niet hoor.
En je vriend? Hoe je het ook draait of keert, bij huwelijken hebben mannen daar toch meer te zeggen dan vrouwen en met een schoonvader die blijkbaar niet al te enthousiast is over vrouwenrechten zou ik me toch twee keer bedenken om zomaar alles achter te laten en te vertrekken zeker omdat je elkaar nog maar een maand kent. Leer eerst je vriend eens goed kennen en kom erachter hoe hij erover denkt wat straks je rechten zijn als je getrouwd bent want even de boel terugdraaien zit er dan niet zo snel meer in.
Optimist tot in de kist
pi_114493488
Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken dat jullie de moeite nemen mij überhaupt te helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')