Maar wat wil je zelf...je woont nu in een land waar je zelf de keuze hebt en waar niet voor je beslist wordt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:21 schreef tintenkiller het volgende:
Ik ben 18, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
Zeggen ze.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:21 schreef tintenkiller het volgende:
Ik ben 18, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
Ik woon net 2 jaartjes in duitsland, ben opgegroeid in Nederland.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef Polarcat het volgende:
Als je je Westerse leven wilt behouden, moet je het niet doen.
Hoe heb je trouwens Nederlands geleerd?
Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef Beach het volgende:
[..]
Zeggen ze.
Het gaat erom wat jij vindt. Denk jij dat je hetzelfde leven als vrouw kan leiden (wat je graag zou willen met opleiding enz.) in Irak als in Duitsland?
In Irak zijn ze ook moderner dan een paar jaar terug, de meeste vrouwen studeren daar en gaan werken als ze een diploma hebben.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar wat wil je zelf...je woont nu in een land waar je zelf de keuze hebt en waar niet voor je beslist wordt.
Weet je zeker dat je nu al wilt trouwen dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.
ja. Maar dat was in 2007. Maar ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe ging. Vrouwen mogen nergens alleen heen gaan, en moeten alleen thuis zitten en kinderen baren.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef Polarcat het volgende:
In dat geval, zie edit.Ben je wel eens in Irak geweest?
Ligt aan de denkwijze van vriend/man wat TS daar wel en niet kan doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
In Irak zijn ze ook moderner dan een paar jaar terug, de meeste vrouwen studeren daar en gaan werken als ze een diploma hebben.
Ik weet het niet. Ik krijg de tijd niet om zelf over na te denken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:26 schreef Beach het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je nu al wilt trouwen dan?
Dat is niet echt een goede basis voor een huwelijk hè.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.
Waar ben jij dan geweest? In de grote steden zie je steeds vaker vrouwen in gewaagdere kleding alleen over straat lopen. Afgelopen vijf jaar is er veel veranderd, je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat? Waar woont je vriend eigenlijk?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:27 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
ja. Maar dat was in 2007. Maar ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe ging. Vrouwen mogen nergens alleen heen gaan, en moeten alleen thuis zitten en kinderen baren.
Dan zou ik die tijd maar nemen en je niet in een huwelijk laten dwingen door je ouders en/of vriend.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik krijg de tijd niet om zelf over na te denken.
Dan zou ik het eerst maar rustig aan doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik krijg de tijd niet om zelf over na te denken.
Is ook mijn advies, tenminste als je dat kunt doen zonder in een penibele situatie te komen. Daarmee bedoel ik dat je het risico zou kunnen lopen dat men je tijdelijke komst opvat als een definitief besluit, en verwacht dat je blijft of terugkomt. Dat ze denken dat je alvast komt kijken om de bruiloft voor te bereiden en dat je schoonmoeder met je een jurk gaat uitzoeken, en jij er niks van durft te zeggen. Het lijkt me wel handig dat je daar heel duidelijk over bent vanaf het begin want anders beland je in een web waar je véél moeilijker uit komt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |