abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114492015
Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Het zit namelijk zo ; ik heb sinds een maandje geleden een relatie met een van mijn beste vrienden. Hij is vertrokken naar zijn ( en trouwens ook mijn ) geboorteland, irak. Hij wil daar blijven en zijn studie afmaken en daarna ( misschien ) terugkeren naar Nederland/duitsland. Hij heeft mijn vader om mijn hand gevraagd .. en ik heb het accepteerd. Hij verwacht nu dus ook van mij dat ik daar heen verhuis en mijn studie daar afmaak, terwijl ik hier ( ik woon in Duitsland) over 3 jaar al naar de uni ga, en ik niet weet hoe er daar in Irak aan toe gaat.

Ik vind het belangrijk om uiteindelijk zelf geld te verdienen, als vrouw, en een goede werk te hebben. Mijn ouders vonden dat ook altijd, maar nu zeggen ze alleen maar dat ik zo snel mogelijk moet gaan trouwen.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen. Ik weet echt niet wat te doen.
pi_114492311
Edit: recht gezet door TS :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Gravedigger op 21-07-2012 12:55:43 ]
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_114492375
Hoe oud ben je? En binnen een maand al om je hand gevraagd? Serieus?
pi_114492391
Ik zou er nog eens heel goed over nadenken als jij een levenswijze zoals je nu hebt wilt behouden. :{ Hoe denkt je vriend er trouwens over en na een maand al aan verloven en aan trouwen denken? :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:13:13 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114492464
Klinkt raar maar als je verliefd ben dan moet je gewoon maar daar gaan proberen te studeren. Soms is het in zulke culturen beter om met de sociale conventies mee te gaan.

Wat zegt je vriend hierover? Ziet hij jou daar studeren?
pi_114492633
Sorry. Er stond MAN in myn profiel, maar ben een vrouw.
pi_114492635
Vertel wat jij wilt, hopelijk kan je familie dat accepteren. Hopelijk zijn ze niet zo cultuurvast.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_114492674
Hoe oud zijn TS en beste vriend?
pi_114492682
Ik ben 18 hij 20, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
pi_114492702
Als je je Westerse leven wilt behouden, moet je het niet doen.

Hoe heb je trouwens Nederlands geleerd? Het klinkt alsof je opgegroeid bent in Nederland en dus weinig "praktijkervaring" hebt met het leven in Irak. In dat geval is het misschien goed om je daar een beter beeld van te vormen voordat je de beslissing maakt.
pi_114492711
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:21 schreef tintenkiller het volgende:
Ik ben 18, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
Maar wat wil je zelf...je woont nu in een land waar je zelf de keuze hebt en waar niet voor je beslist wordt. ;)
Optimist tot in de kist
pi_114492713
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:21 schreef tintenkiller het volgende:
Ik ben 18, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
Zeggen ze.

Het gaat erom wat jij vindt. Denk jij dat je hetzelfde leven als vrouw kan leiden (wat je graag zou willen met opleiding enz.) in Irak als in Duitsland?
pi_114492731
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef Polarcat het volgende:
Als je je Westerse leven wilt behouden, moet je het niet doen.

Hoe heb je trouwens Nederlands geleerd?
Ik woon net 2 jaartjes in duitsland, ben opgegroeid in Nederland.
pi_114492761
In dat geval, zie edit. ;) Ben je wel eens in Irak geweest?
pi_114492780
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef Beach het volgende:

[..]

Zeggen ze.

Het gaat erom wat jij vindt. Denk jij dat je hetzelfde leven als vrouw kan leiden (wat je graag zou willen met opleiding enz.) in Irak als in Duitsland?
Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.
pi_114492782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar wat wil je zelf...je woont nu in een land waar je zelf de keuze hebt en waar niet voor je beslist wordt. ;)
In Irak zijn ze ook moderner dan een paar jaar terug, de meeste vrouwen studeren daar en gaan werken als ze een diploma hebben.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_114492800
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.
Weet je zeker dat je nu al wilt trouwen dan?
pi_114492813
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef Polarcat het volgende:
In dat geval, zie edit. ;) Ben je wel eens in Irak geweest?
ja. Maar dat was in 2007. Maar ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe ging. Vrouwen mogen nergens alleen heen gaan, en moeten alleen thuis zitten en kinderen baren.
pi_114492817
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

In Irak zijn ze ook moderner dan een paar jaar terug, de meeste vrouwen studeren daar en gaan werken als ze een diploma hebben.
Ligt aan de denkwijze van vriend/man wat TS daar wel en niet kan doen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_114492835
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:26 schreef Beach het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je nu al wilt trouwen dan?
Ik weet het niet. Ik krijg de tijd niet om zelf over na te denken.
pi_114492844
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Dat is niet echt een goede basis voor een huwelijk hè. :')
Optimist tot in de kist
pi_114492847
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:27 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

ja. Maar dat was in 2007. Maar ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe ging. Vrouwen mogen nergens alleen heen gaan, en moeten alleen thuis zitten en kinderen baren.
Waar ben jij dan geweest? In de grote steden zie je steeds vaker vrouwen in gewaagdere kleding alleen over straat lopen. Afgelopen vijf jaar is er veel veranderd, je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat? Waar woont je vriend eigenlijk?
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_114492863
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Dan zou ik die tijd maar nemen en je niet in een huwelijk laten dwingen door je ouders en/of vriend. ;)
Optimist tot in de kist
pi_114492864
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Dan zou ik het eerst maar rustig aan doen.
pi_114492906
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:

je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat?
Is ook mijn advies, tenminste als je dat kunt doen zonder in een penibele situatie te komen. Daarmee bedoel ik dat je het risico zou kunnen lopen dat men je tijdelijke komst opvat als een definitief besluit, en verwacht dat je blijft of terugkomt. Dat ze denken dat je alvast komt kijken om de bruiloft voor te bereiden en dat je schoonmoeder met je een jurk gaat uitzoeken, en jij er niks van durft te zeggen. Het lijkt me wel handig dat je daar heel duidelijk over bent vanaf het begin want anders beland je in een web waar je véél moeilijker uit komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')