abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2012 @ 13:32:46 #101
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114527845
Je bent 18 en ik snap dat je nog in huis bent, maar je kan weg gaan als je wilt.
Ja het word zwaar als je bij je familie weggaat, maar als je bij ze blijft en naar Irak gaat kom je nooit meer terug.
Zoals ik je verhaal lees, sluiten ze je in en je hebt nog een paar keuzes.

Ga niet uit Europa, ze kunnen je niet dwingen om het vliegtuig op te stappen, anders gil je op 't vliegveld ''BOM'' en dan mag je toch niet opstappen.

Maar je hebt ook de keus om weer naar Nederland te komen, er zijn hier instanties die jou moeten helpen, omdat je nu gedwongen word.
Je bent 18 en dat betekend in Nederland dat je vrijheid hebt en je ouders niks kunnen bepalen, als jij kiest om hier te blijven.

Ik weet dat het een enge stap is,maar als ik jou was zou ik een instantie zoeken in nederland (of misschien kent iemand hier op fok! Een instantie) en vlucht daarheen, want eenmaal in Irak, kom je denk ik niet terug..
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_114553938
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:32 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

anders gil je op 't vliegveld ''BOM'' en dan mag je toch niet opstappen.
Ehh, dat lijkt me nou weer een minder goed idee, tenzij je TS graag als de Duitse damschreeuwer op het journaal wilt zien met mogelijk wat doden door vertrapping op haar geweten. Je kunt ook gewoon een willekeurige agent, beambte of stewardess aanspreken ergens tussen de ingang van het vliegveld en de gate met de woorden "help, ik wil niet weg uit Duitsland maar ze proberen me te dwingen".
pi_114554260
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:57 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Ehh, dat lijkt me nou weer een minder goed idee, tenzij je TS graag als de Duitse damschreeuwer op het journaal wilt zien met mogelijk wat doden door vertrapping op haar geweten. Je kunt ook gewoon een willekeurige agent, beambte of stewardess aanspreken ergens tussen de ingang van het vliegveld en de gate met de woorden "help, ik wil niet weg uit Duitsland maar ze proberen me te dwingen".
Hopelijk zal het niet zó ver komen. Ts, wel hier updates blijven geven voor eventuele nieuwe inzichten, hè :) ?
  maandag 23 juli 2012 @ 01:26:51 #104
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114554768
..wow.. Ik hoop dat TS wel begreep dat ze dat niet moet doen en niet eens de vliegveld op stapt. Ze moet een manier vinden om uit deze situatie te komen, niet een manier om 20 agenten op haar te laten springen.. -O-
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_114555310
Ik begreep ook wel dat je dat waarschijnlijk niet serieus bedoelde, maar dit is niet het goede topic om zulke grappen te maken. En inderdaad, het hoeft niet op last-minute actie op het vliegveld aan te komen als TS nu hulp zoekt en duidelijk maakt dat ze in Europa wil blijven.
  maandag 23 juli 2012 @ 01:57:54 #106
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114555361
Het is ook geen grap, als ze geen andere uitweg heeft gevonden.

Je hebt in extreme gevallen zo dat de ouders hun dochter niet alleen laten op t vliegveld en dan heeft ze ook geen kans om naar iemand toe te stappen.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_114555439
Iedereen moet persoonlijk, één voor één langs de douane en door de veiligheidschecks. Dat zijn goede gelegenheden om iets te zeggen zodat je apart genomen wordt en bij de politie terecht komt. Adviseer mensen alsjeblieft nooit meer om dingen te roepen die massapaniek op een vliegveld gaan veroorzaken met alle gevolgen van dien. We hebben het dan over mensenlevens en miljoenen euro's. Meer ga ik hier niet over zeggen.
pi_114568874
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 01:07 schreef Charcot het volgende:

[..]

Hopelijk zal het niet zó ver komen. Ts, wel hier updates blijven geven voor eventuele nieuwe inzichten, hè :) ?
Zal ik doen. Tot nu toe heb ik geen contact met mijn vriend kunnen maken. En dus ook niks met hem kunnen bespreken.
Mijn vader herrinnerd mij er elke dag aan dat ik binnenkort weg ga en mijn bankrekeningen/school enzovoort moet zeggen dat ik verhuis ..
pi_114569212
Heb je al wel contact met een instantie die je steun in de rug geeft voor het gesprek en in het geval dat je ouders/vriend niet direct kunnen accepteren dat je in Europa wilt blijven? Je kunt nu namelijk niet gaan afwachten. Zolang jij niets zegt, blijft je vader denken dat jij het er allemaal mee eens bent. Zolang jij geen steun hebt, durf je niets te zeggen (als ik het goed begrijp). Dus is de eerste stap nu steun zoeken, en de tweede stap gaan praten.
  maandag 23 juli 2012 @ 17:58:30 #110
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_114571565
Ok, dit topic geeft mij echt rillingen, damn...

quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:33 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

Mijn vader herrinnerd mij er elke dag aan dat ik binnenkort weg ga en mijn bankrekeningen/school enzovoort moet zeggen dat ik verhuis ..
Dan antwoord je erop dat je helemaal niet weet of je wel wil verhuizen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_114572263
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:44 schreef Polarcat het volgende:
Heb je al wel contact met een instantie die je steun in de rug geeft voor het gesprek en in het geval dat je ouders/vriend niet direct kunnen accepteren dat je in Europa wilt blijven? Je kunt nu namelijk niet gaan afwachten. Zolang jij niets zegt, blijft je vader denken dat jij het er allemaal mee eens bent. Zolang jij geen steun hebt, durf je niets te zeggen (als ik het goed begrijp). Dus is de eerste stap nu steun zoeken, en de tweede stap gaan praten.
Mee eens.
pi_114572303
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:58 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ok, dit topic geeft mij echt rillingen, damn...

[..]

Dan antwoord je erop dat je helemaal niet weet of je wel wil verhuizen.
En in de tussentijd hulp zoeken inderdaad. Want als zij zegt dat ze niet wilt dan loopt ze volgens mij kans in nog grotere problemen te komen
  maandag 23 juli 2012 @ 19:04:50 #113
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_114573582
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:26 schreef Charcot het volgende:

[..]

En in de tussentijd hulp zoeken inderdaad. Want als zij zegt dat ze niet wilt dan loopt ze volgens mij kans in nog grotere problemen te komen
Ja, so I've read. Maar really; Als die vader gaat slaan of wat dan ook, de tering... Aangifte wegens huisvredebreuk, mishandeling en eventueel ook uithuwelijking? Al is dat laatste nietig te verklaren gezien ze zelf akkoord ging... En is iemand gedwongen het land uit sturen een misdaad? ...Ontvoering? :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_114573644
Ja, hopen dat het niet zó ver komt natuurlijk..
  maandag 23 juli 2012 @ 20:48:21 #115
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114577986
quote:

[..]

Zal ik doen. Tot nu toe heb ik geen contact met mijn vriend kunnen maken. En dus ook niks met hem kunnen bespreken.
Wordt het niet tijd om zijn verwachtingen bij te stellen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:58:12 #116
244933 trovey
Nachtoele
pi_114578420
quote:

[..]

Ik zou eerst eens je vader dan vertellen dat je van gedachten veranderd bent. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:44:56 #117
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114596011
Niks opzeggen (bankrekeningen, school)
Het is uithuwelijken, op het moment dat jij niet meer wilt trouwen.
Op deze manier wil jij ook niet trouwen (zonder inzeg) dus is het uithuwlijken.

Ik heb navraag gedaan en je kan bellen naar instanties zoals het rode kruis en je verhaal doen en aangeven dan je spoedig uit huis moet, omdat je vader weggaat en jij zonder een huis komt te zitten, dan krijg je een plaats toegewezen.

Ik weet niet zeker over het rode kruis de perfecte optie is, maar het is tenminste 1
Er zijn ook meerdere opties, bel naar het Nederlandse ambassade in Duitseland, leg je verhaal uit en dan vertellen zij verder wat je moet doen.

Heb je eigenlijk al 1 van die dingen gedaan? Had volgensmij al eerder gelezen dat je werd geadviseerd om naar de Nederlandse ambassade te gan in Duitseland.
RIP Rishi Chandrikasing
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:45:47 #118
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114596035
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens je vader dan vertellen dat je van gedachten veranderd bent. ;)
Had ze al gedaan, maar haar vader negeerde het zei ze.
RIP Rishi Chandrikasing
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:13:16 #119
300082 roos85
JUICHEN!
pi_114596655
Krijg echt de rillingen van dit topic, hoop dat ts tijdig de kracht vindt om hulp in te schakelen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_114600043
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:45 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Had ze al gedaan, maar haar vader negeerde het zei ze.
Ja. Ik heb het gisteren nogmaals probeert, hij wou er niks van weten.

En hulp zoeken : dat zal erg moeilijk zijn voor mij. Zoals ik al eerder zei : ze laten me amper iets voor me zelf doen. Ik mag sinds een paar jaar niet ALLEEN naar buiten zonder dat er iemand meegaat. Mijn mails worden gecheckt. Mijn Mobiel is al heel lang afgepakt. Mag alleen met de huistelefoon bellen, zodat ze kunnen natrekken met wie ik heb gebeld.

Ik heb al geprobeerd mijn nicht om hulp te vragen, maar we hebben elkaar al lang niet gezien (ze woont 2 uurtjes van mij vandaan in Rotterdam). En ik kan haar niet via mail vragen, mijn ouders komen er sowieso achter.

Het spijt me, ik probeer echt niet zielig over te komen! Ik doorsta dit al jaren! En ik heb nooit geklaagd. Zelfs mijn beste vrienden weten niet dat het thuis bij mij zo aan toe gaat.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:18:20 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114600065
Maar je mag wel zonder toezicht internetten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114600137
En je paspoort en bankpas? Koop een prepaid mobieltje.

Tijd om aan je beste vrienden te vertellen dat je dringend een slaapplek nodig hebt ook.
Ik weet niet of dit verstandig is, maar het lijkt mij het beste als je zo snel mogelijk echt vlucht naar één van je vrienden en dan zo snel mogelijk (evt. met je vrienden erbij) naar een instantie toe.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_114600162
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:04 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ja, so I've read. Maar really; Als die vader gaat slaan of wat dan ook, de tering... Aangifte wegens huisvredebreuk, mishandeling en eventueel ook uithuwelijking? Al is dat laatste nietig te verklaren gezien ze zelf akkoord ging... En is iemand gedwongen het land uit sturen een misdaad? ...Ontvoering? :')
Toen ik 15 was, kon ik het niet meer aan en ben weggelopen van huis. Maar omdat ik niet wist waar ik geen moest, had ik zelf de politie gebeld en gevraagd om mij naar huis te brengen, ik was al toen de hele dag weg, mijn ouders natuurlijk doodongerust. En verschrikkelijk boos. Ik vertelde de politie dat ik geslagen werd enz. En wat deden ze? Niks! Toen de politie mij had afgezet en weg was gegaan, vielen de klappen. Ik zal dat nooit vergeten. Sinds die dag heb ik het opgegeven.
pi_114600184
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:18 schreef Copycat het volgende:
Maar je mag wel zonder toezicht internetten?
Ze weten dat ik op fok! Zit, en aangezien ik anoniem ben vinden ze het niet erg. Ze weten echter niet dat ik hier om hulp vraag.
pi_114600232
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:20 schreef Beach het volgende:
En je paspoort en bankpas? Koop een prepaid mobieltje.

Tijd om aan je beste vrienden te vertellen dat je dringend een slaapplek nodig hebt ook.
Ik weet niet of dit verstandig is, maar het lijkt mij het beste als je zo snel mogelijk echt vlucht naar één van je vrienden en dan zo snel mogelijk (evt. met je vrienden erbij) naar een instantie toe.
nee. Dat mag en kan ik nooit doen. Mijn vader zal me eigen handen vermoorden. Hij zal dit nooit accepteren.Paspoort heb ik gewoon bij me zelf, ze weten verlaat het huis niet. Ze weten ik bb angst voor ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')