Maar dan moet ze nu actie ondernemen. Actief. Want ze heeft maar een paar weken en 'het gesprek' is ze nog niet eens aangegaan dus ze weet helemaal niets.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:53 schreef Polarcat het volgende:
In Duitsland inderdaad, dat maakt het wat lastiger voor ons. Misschien kan TS rondvragen bij docenten/vertrouwenspersonen van school of bij de universiteit of iets dergelijks?
Wat gaat er gebeuren denk je als je duidelijk zegt dat je van de reis (en eventueel het snelle huwelijk) afziet?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:29 schreef tintenkiller het volgende:
Lieve schatten, bedankt voor jullie hulp tot nu toe. Ik heb er al aan gedacht hulp te zoeken bij organisaties, docenten enz. Maar ik heb er nooit een goed gevoel over gehad. Ik begin nu pas te beseffen hoe dom ik en geweest! Ik had nooit moeten toestemmen. Jullie laten mij nu zien wat mij wel niet te wachten staat. Ik begin echt angst te krijgen.
Heb daarnet geprobeerd met mijn vader te praten. Maar nee hoor, hij luisterde niet eens.
Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan. Jullie weten niet wat ik tot nu toe allemaal heb moeten doorstaan. Ze hebben mij alles verboden. Ze verafschuwen me, omdat ik eenmaal zo zijn wil als alle andere westerse meiden. Ze bedreigen me. Ik wou dit eigenlijk niet zeggen, maar ik slik dit al JAREN in.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:40 schreef Beach het volgende:
[..]
Wat gaat er gebeuren denk je als je duidelijk zegt dat je van de reis (en eventueel het snelle huwelijk) afziet?
Het is angst. Angst om mijn leven. Angst om uiteidelijk alles te verliezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:37 schreef Charcot het volgende:
Waarom geen goed 'gevoel' dan? het is vaak een irrationeel gevoel wat jou tegenhoudt verstandig te handelen.
Ik denk dat je zo snel mogelijk hulp dan moet zoeken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:45 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan. Jullie weten niet wat ik tot nu toe allemaal heb moeten doorstaan. Ze hebben mij alles verboden. Ze verafschuwen me, omdat ik eenmaal zo zijn wil als alle andere westerse meiden. Ze bedreigen me. Ik wou dit eigenlijk niet zeggen, maar ik slik dit al JAREN in.
Je hebt altijd jezelf, en als je naar de universiteit kunt, is dat een enorme mogelijkheid om een volledig leven op te bouwen. Studie is niet alleen studie en een toekomst maar ook direct een sociale omgeving. Je bent op die manier niet afhankelijk van familie en hun goedkeuring voor een goed leven. Als je nu de bescherming van instanties opzoekt, kan niemand je dat afnemen, of ze je beslissing om in Europa te blijven nu kunnen accepteren of niet. Desnoods ga je naar het politiebureau.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:46 schreef tintenkiller het volgende:
Het is angst. Angst om mijn leven. Angst om uiteidelijk alles te verliezen.
Ik denk dat je een grotere kans hebt alles te verliezen als je nu geen actie onderneemt. Je kunt er alleen wat mee winnen. Geloof me.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:46 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Heel verstandig.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:50 schreef tintenkiller het volgende:
Polarcat; ik heb een Nederlands paspoort.
Ik denk dat het tijd is dat ik hier iets tegen doe.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:45 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan.
Volgens mij zit die angst aan beide kanten. Niet aan toegeven; je hebt geen controle over hoe je vader (of ouders) zich voelen, maar wel over jezelf.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:46 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Je kan altijd met je paspoort vluchten naar de Nederlandse ambassade in Duitsland. Ook zonder paspoort, zij moeten je dan helpen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:50 schreef tintenkiller het volgende:
Ik denk dat dat heel verstandig is als je je dromen wilt najagen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:50 schreef tintenkiller het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |