Myn vriend is net als mij hier opgegroeid en is niet zoals zijn vader. Maar alsnog vrees ik het ergste.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:52 schreef trovey het volgende:
[..]
En je vriend? Hoe je het ook draait of keert, bij huwelijken hebben mannen daar toch meer te zeggen dan vrouwen en met een schoonvader die blijkbaar niet al te enthousiast is over vrouwenrechten zou ik me toch twee keer bedenken om zomaar alles achter te laten en te vertrekken zeker omdat je elkaar nog maar een maand kent. Leer eerst je vriend eens goed kennen en kom erachter hoe hij erover denkt wat straks je rechten zijn als je getrouwd bent want even de boel terugdraaien zit er dan niet zo snel meer in.
Dan moet je niet zomaar in dit huwelijk stappen voordat je zeker weet dat hij jouw wensen over je leven zal respecteren. Als je gaat trouwen en je kunt je leven niet gaan leiden zoals jij dat voor ogen hebt ga je daar spijt van krijgen en zit je vast in een situatie die je niet hebt gewild en het is maar de vraag of je daar ooit uit kan komen, zeker als je al in Irak zit.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:53 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Myn vriend is net als mij hier opgegroeid en is niet zoals zijn vader. Maar alsnog vrees ik het ergste.
Ik heb nog maar een paar weken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:56 schreef Beach het volgende:
Je vreest het ergste?!
Nu al?
Denk er alsjeblieft heel goed over na.
Ik zeg niet dat het omgekeerde taboe is, maar als de verloofde/ vader van TS niet kan accepteren dat ze eerst gaat studeren in Europa en dan pas gaat samenwonen, lijkt het mij dat ze een gegronde reden heeft om niet in het huwelijksbootje naar Irak te stappen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:51 schreef Polarcat het volgende:
Dat klinkt aantrekkelijker, maar is inderdaad behoorlijk manipulatief. Je behandelt TS als een kind die je een leugen moet vertellen omdat ze niet volwassen genoeg is om haar eigen keuzes te maken én daar de gevolgen van te overzien. Tot nu toe heb ik een zeer redelijke TS gezien die dat niet verdient of nodig heeft. Laten we gewoon eerlijk en redelijk blijven. Dan bespaar je gelijk het mannelijke gedeelte van de wereldbevolking de irrationele houding dat "hij wel achter haar aan moet gaan" terwijl het omgekeerde taboe is.
Wat wil je nu precies van ons dan? Zo te lezen staat je keuze min of meer vast.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:57 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een paar weken.
Kijk, dat is voor mij al een teken dat het niet lekker zit...jij bepaalt wanneer je vertrekt en je je verlooft en gaat trouwen en niet je omgeving. Meid, denk aljeblieft goed na voordat je je in dit avontuur stort en zet alles alsjeblieft stop als je twijfelt over het geheel.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:57 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een paar weken.
Absoluut. Maar ik vind het heel jammer dat je niet zo consistent bent in je opvatting zodra het over onredelijke verwachtingen op mannen gaat. Precies dezelfde verwachtingen die je scherp veroordeelt als ze op vrouwen worden geplaatst, draag je aan voor mannen. Met zulke kromme weegschalen help je alleen maar onrecht de wereld in, niet eruit. Daar is TS ook niet bij gebaat. Maar aangezien het topic intussen verder is, zal ik het hier maar bij laten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:58 schreef Ofresca het volgende:
Ik zeg niet dat het omgekeerde taboe is, maar als de verloofde/ vader van TS niet kan accepteren dat ze eerst gaat studeren in Europa en dan pas gaat samenwonen, lijkt het mij dat ze een gegronde reden heeft om niet in het huwelijksbootje naar Irak te stappen.![]()
En daar zijn we het wel over eens, volgens mij.
Ja. Eind aug. ga ik er heen. Ik ga proberen met mijn vriend te praten en hem over te halen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:58 schreef Polarcat het volgende:
Heb je al toegezegd dat je zal gaan kijken? Zijn de tickets al geboekt, zeg maar?
Ja. Ze willen alles afhandelen en binnen een maand zal ik al getrouwd zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:04 schreef Polarcat het volgende:
Dan ben ik heel blij dat je hier dit topic nog hebt geopend. Heb je het idee dat je vader en vriend verwachten dat dit een bezoek is waarin je gaat kennismaken en een bruiloft voorbereiden, i.p.v. kennismaken en een beslissing voorbereiden? Heb je daarover met ze gepraat?
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt en het ook niet met mijn opvatting over de verschillen tussen mannen en vrouwen eens bent. TS haar familie komt al uit een cultuur waarin het heel normaal is dat de vrouw alles opgeeft en de man weinig tot niets. Vrouwen hebben imo sowieso al sneller die neiging, en daarom zeg ik kies voor jezelf en kijk wat hij doet. Als hij in Irak op TS blijft wachten geef ik ze een kans, komt hij naar Duitsland toe, geef ik ze een nog veel grotere kans, maar verbreekt hij de verloving/ blijft hij drammen dat TS naar Irak moet komen dan vrees ik voor TS.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:00 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Absoluut. Maar ik vind het heel jammer dat je niet zo consistent bent in je opvatting zodra het gaat over onredelijke verwachtingen op mannen.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ja. Ze willen alles afhandelen en binnen een maand zal ik al getrouwd zijn.
Wat ik mis, is wat jij wil. Neem de tijd. Laat je niet onder druk zetten. Doe wat je zelf wilt. Dan levert het maar ruzie op, jammer dan. Het is JOUW leven. En je vader moet niet zo pushen. Hij wil toch het beste voor jou? Hij wil toch dat jij gelukkig bent? Dan moet je ook de tijd krijgen om je eigen beslissingen te maken, want daar word je gelukkig van.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
In hoeverre telt jouw eigen mening mee?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef tintenkiller het volgende:
Dat is een goed punt. TS, in principe heb je in Europa bescherming tegen je (schoon)familie, mochten de verhoudingen écht op scherp komen te staan. Er zijn dus in ieder geval hulporganisaties om je veiligheid te beschermen, mocht je in de situatie komen waarin je alleen nog maar je autonomie kunt behouden op z'n Hallmarks (zie boven). Met de mogelijkheid dat het daarop aan gaat komen moet je op dit punt wel rekening gaan houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij is uithuwelijking (en ontvoering) zelfs verboden in Nederland.
Ook in Duitslandquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij is uithuwelijking zelfs verboden in Nederland.
Ik had Google al even aangeslingerd. Geen idee of dit wat is?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:48 schreef Polarcat het volgende:
Dat lijkt me inmiddels duidelijk. TS kan beter nu hulp gaan zoeken / advies gaan inwinnen. Maar wie weet daar goede adressen voor?
Wel in nederland maar volgens mij heeft de ts daar niets aan als zulke organisaties niet samenwerken met organisaties uit duitsland.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:48 schreef Polarcat het volgende:
Dat lijkt me inmiddels duidelijk. TS kan beter nu hulp gaan zoeken / advies gaan inwinnen. Maar wie weet daar goede adressen voor?
denk dat het echt een hulpverleningsinstantie moet zijn. Zal vanavond even een paar adressen plaatsen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik had Google al even aangeslingerd. Geen idee of dit wat is?
http://moslimanetwerk.nl/pages/wie-zijn-wij.php
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |