Maar wat wil je zelf...je woont nu in een land waar je zelf de keuze hebt en waar niet voor je beslist wordt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:21 schreef tintenkiller het volgende:
Ik ben 18, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
Zeggen ze.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:21 schreef tintenkiller het volgende:
Ik ben 18, en ja zo gaat dat bij ons. Hoe sneller trouwen hoe beter, zeggen ze.
Ik woon net 2 jaartjes in duitsland, ben opgegroeid in Nederland.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef Polarcat het volgende:
Als je je Westerse leven wilt behouden, moet je het niet doen.
Hoe heb je trouwens Nederlands geleerd?
Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef Beach het volgende:
[..]
Zeggen ze.
Het gaat erom wat jij vindt. Denk jij dat je hetzelfde leven als vrouw kan leiden (wat je graag zou willen met opleiding enz.) in Irak als in Duitsland?
In Irak zijn ze ook moderner dan een paar jaar terug, de meeste vrouwen studeren daar en gaan werken als ze een diploma hebben.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar wat wil je zelf...je woont nu in een land waar je zelf de keuze hebt en waar niet voor je beslist wordt.
Weet je zeker dat je nu al wilt trouwen dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.
ja. Maar dat was in 2007. Maar ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe ging. Vrouwen mogen nergens alleen heen gaan, en moeten alleen thuis zitten en kinderen baren.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef Polarcat het volgende:
In dat geval, zie edit.Ben je wel eens in Irak geweest?
Ligt aan de denkwijze van vriend/man wat TS daar wel en niet kan doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
In Irak zijn ze ook moderner dan een paar jaar terug, de meeste vrouwen studeren daar en gaan werken als ze een diploma hebben.
Ik weet het niet. Ik krijg de tijd niet om zelf over na te denken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:26 schreef Beach het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je nu al wilt trouwen dan?
Dat is niet echt een goede basis voor een huwelijk hè.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:25 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Dat is het nou juist! Maar ik wil mijn vriend niet kwijtraken. Hij zegt wel dat hij terugkeert naar nederland, nadat hij klaar is met zijn studie, maar ik geloof hem voor geen meter.
Waar ben jij dan geweest? In de grote steden zie je steeds vaker vrouwen in gewaagdere kleding alleen over straat lopen. Afgelopen vijf jaar is er veel veranderd, je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat? Waar woont je vriend eigenlijk?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:27 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
ja. Maar dat was in 2007. Maar ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe ging. Vrouwen mogen nergens alleen heen gaan, en moeten alleen thuis zitten en kinderen baren.
Dan zou ik die tijd maar nemen en je niet in een huwelijk laten dwingen door je ouders en/of vriend.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik krijg de tijd niet om zelf over na te denken.
Dan zou ik het eerst maar rustig aan doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Is ook mijn advies, tenminste als je dat kunt doen zonder in een penibele situatie te komen. Daarmee bedoel ik dat je het risico zou kunnen lopen dat men je tijdelijke komst opvat als een definitief besluit, en verwacht dat je blijft of terugkomt. Dat ze denken dat je alvast komt kijken om de bruiloft voor te bereiden en dat je schoonmoeder met je een jurk gaat uitzoeken, en jij er niks van durft te zeggen. Het lijkt me wel handig dat je daar heel duidelijk over bent vanaf het begin want anders beland je in een web waar je véél moeilijker uit komt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat?
Noorden van Irak, de Koerdische deel. Mijn vriend woont in de hoofdstad, in een enorme villa, zijn ouders zijn behoorlijk rijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Waar ben jij dan geweest? In de grote steden zie je steeds vaker vrouwen in gewaagdere kleding alleen over straat lopen. Afgelopen vijf jaar is er veel veranderd, je zou weer een maand naar Irak kunnen gaan en kijken hoe het er aan toe gaat? Waar woont je vriend eigenlijk?
Belangrijk is, denk ik, ook om te weten waar TS gaat wonen in Irak...meteen zelfstandig of bij schoonfamilie in (wat heel gebruikelijk is in die landen) want als je een conservatieve schoonfamilie hebt.......quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:31 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Is ook mijn advies, tenminste als je dat kunt doen zonder in een penibele situatie te komen. Daarmee bedoel ik dat je het risico zou kunnen lopen dat men je tijdelijke komst opvat als een definitief besluit, en verwacht dat je blijft of terugkomt. Dat ze denken dat je alvast komt kijken om de bruiloft voor te bereiden en dat je schoonmoeder met je een jurk gaat uitzoeken, en jij er niks van durft te zeggen. Het lijkt me wel handig dat je daar heel duidelijk over bent vanaf het begin.
Ohh, maar in Kurdistan is het al helemaal modern, vergeleken met de rest van Irak. Je kan kijken en de sfeer proeven, hoe het er nu is. Laat je vooral niet dwingen om langer te blijven oid.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:33 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Noorden van Irak, de Koerdische deel. Mijn vriend woont in de hoofdstad, in een enorme villa, zijn ouders zijn behoorlijk rijk.
Myn vader zegt ik moet einde van de zomer er geen gaan
Ik zie toch liever feministes die enige realiteitszin en correct analytisch denken hebben meegekregen op een studie. Die support ik graag, i.t.t. emotiefeministes die alleen maar schreeuwen als ze hun zin niet krijgen. Vandaar dat ik de motivatie van TS om te gaan studeren wel kan waarderen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:34 schreef erikkll het volgende:
Je kunt aan de andere kant wel veel betekenen in een land als Irak. Vrouwenrechten verdedigen en zo. Daar hoef je geen diploma voor te hebben!
Meid, ga lekker in Duitsland studeren. Ware liefde wacht wel en als hij echt zo graag met je wil trouwen komt hij echt wel voor jou naar Duitsland.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:52 schreef tintenkiller het volgende:
Ik hoop dat jullie mij begrijpen. Ik weet echt niet wat te doen.
Ik denk dat je het beste duidelijk tegen je vader én je vriend kunt zijn, dat je bezoek aan Irak bedoeld om is te kijken of je daar wilt gaan leven of niet - en dat die beslissing nog niet vast staat. Jij kunt beter inschatten hoe moeilijk zo'n gesprek zal zijn dan wij - verwacht je dat ze daar van gaan steigeren?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:33 schreef tintenkiller het volgende:
Myn vader zegt ik moet einde van de zomer er geen gaan
Dat is net zo'n onzin als "als zij echt zo graag met hem wil trouwen komt zij echt wel voor hem naar Irak". Je kunt best echt van iemand houden ("ware liefde") maar toch niet bereid zijn om bepaalde dingen voor die persoon te doen. Dat geldt voor TS, maar ook voor haar vriend - als zij besluit dat ze in Europa wilt blijven en hij besluit dat hij in Irak wil blijven, is geen van beiden schuldig. Dan is het gewoon jammer. Aankomen met "als hij dat niet voor me doet, dan houdt hij kennelijk niet echt van me" is gewoon emotionele chantage.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:40 schreef Ofresca het volgende:
als hij echt zo graag met je wil trouwen komt hij echt wel voor jou naar Duitsland.
Ja idd. Myn hele familie woont daar.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ohh, maar in Kurdistan is het al helemaal modern, vergeleken met de rest van Irak. Je kan kijken en de sfeer proeven, hoe het er nu is. Laat je vooral niet dwingen om langer te blijven oid.
Wat ik me nog af vraag, je bent in 2007 ook al eens in Irak geweest, wat heb je daar toen gedaan?Heb je daar familie wonen? Of?
Nee. Mijn moeder en ik komen niet echt met elkaar klaar ..quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:36 schreef Beach het volgende:
Heb je je twijfels en gedachten met bijv. je moeder besproken?
Ah, kijk dat maakt al veel duidelijker. Je spreekt de taal ook neem ik aan?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:41 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ja idd. Myn hele familie woont daar.
Vrouwen hebben sneller de neiging om achter een man aan te lopen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:40 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste duidelijk tegen je vader én je vriend kunt zijn, dat je bezoek aan Irak bedoeld om is te kijken of je daar wilt gaan leven of niet - en dat die beslissing nog niet vast staat. Jij kunt beter inschatten hoe moeilijk zo'n gesprek zal zijn dan wij - verwacht je dat ze daar van gaan steigeren?
[..]
Dat is net zo'n onzin als "als zij echt zo graag met hem wil trouwen komt zij echt wel voor hem naar Irak".
Ja, dat ook. Alleen het schrijven en lezen kan ik niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ah, kijk dat maakt al veel duidelijker. Je spreekt de taal ook neem ik aan?
Hoe staat je (schoon)familie en je vriend t.o.v. vrouwenrechten...ik denk dat dat nog veel belangrijker is dan de rechten die je kunt hebben in een land. Je kunt zoveel rechten hebben, als je vriend/man en (schoon)familie dat tegenhouden door b.v. je paspoort in te nemen zodra je daar bent dan sta je nog met lege handen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Weet je. Het is mij opgevallen dat mijn vader altijd erop gewacht heeft mij op een of andere manier weg te halen hier , omdat hij niet wil dat ik me net zo westers gedraag als alle andere meiden hier. Daarom pusht hij me nu ook zo.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:44 schreef Polarcat het volgende:
Dat maakt het niet minder onredelijk om te verwachten dat een man het doet voor een vrouw. Zie edit, we noemen dit emotionele chantage. De enige volwassen manier om hier mee om te gaan is dat beide kanten de autonomie van de ander respecteren en bereid zijn het eventuele verbreken van de relatie te accepteren, als de ene persé in Irak wilt blijven en de andere persé in Europa.
Volgens mij waren er ook Engelse scholen aanwezig in Kurdistan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:45 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ja, dat ook. Alleen het schrijven en lezen kan ik niet.
Dan zal ik het al helemaal niet doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:47 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Weet je. Het is mij opgevallen dat mijn vader altijd erop gewacht heeft mij op een of andere manier weg te halen hier , omdat hij niet wil dat ik me net zo westers gedraag als alle andere meiden hier. Daarom pusht hij me nu ook zo.
In dat geval zou ik ernstige twijfels hebben of je hierin mee wilt gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:47 schreef tintenkiller het volgende:
Weet je. Het is mij opgevallen dat mijn vader altijd erop gewacht heeft mij op een of andere manier weg te halen hier , omdat hij niet wil dat ik me net zo westers gedraag als alle andere meiden hier. Daarom pusht hij me nu ook zo.
Dit ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:48 schreef Polarcat het volgende:
In dat geval zou ik ernstige twijfels hebben of je hierin mee wilt gaan.
Zijn moeder is een schat. Zij zal mij zoiets nooit aandoen. Maar zijn vader .. Ik weet het niet hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Hoe staat je (schoon)familie en je vriend t.o.v. vrouwenrechten...ik denk dat dat nog veel belangrijker is dan de rechten die je kunt hebben in een land. je kunt zoveel rechten hebben, als je vriend/man en (schoon)familie dat tegenhouden door b.v. je paspoort in te nemen zodra je daar bent dan sta je nog met lege handen.
In mijn geval was het meer manipulatie. Als TS nu naar Irak vertrekt vrees ik dat haar angsten waarheid worden. Maar als ik dan zeg 'ga lekker in Duitsland studeren en laat dat hele huwelijk links liggen', luistert ze daar waarschijnlijk niet naar, terwijl 'ga in Duitsland studeren en laat hem naar jou toe komen' een stuk aantrekkelijker klinkt, toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:44 schreef Polarcat het volgende:
Dat maakt het niet minder onredelijk om te verwachten dat een man het doet voor een vrouw. Zie edit, we noemen dit emotionele chantage. De enige volwassen manier om hier mee om te gaan is dat beide kanten de autonomie van de ander respecteren.
En je vriend? Hoe je het ook draait of keert, bij huwelijken hebben mannen daar toch meer te zeggen dan vrouwen en met een schoonvader die blijkbaar niet al te enthousiast is over vrouwenrechten zou ik me toch twee keer bedenken om zomaar alles achter te laten en te vertrekken zeker omdat je elkaar nog maar een maand kent. Leer eerst je vriend eens goed kennen en kom erachter hoe hij erover denkt wat straks je rechten zijn als je getrouwd bent want even de boel terugdraaien zit er dan niet zo snel meer in.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:48 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Zijn moeder is een schat. Zij zal mij zoiets nooit aandoen. Maar zijn vader .. Ik weet het niet hoor.
Myn vriend is net als mij hier opgegroeid en is niet zoals zijn vader. Maar alsnog vrees ik het ergste.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:52 schreef trovey het volgende:
[..]
En je vriend? Hoe je het ook draait of keert, bij huwelijken hebben mannen daar toch meer te zeggen dan vrouwen en met een schoonvader die blijkbaar niet al te enthousiast is over vrouwenrechten zou ik me toch twee keer bedenken om zomaar alles achter te laten en te vertrekken zeker omdat je elkaar nog maar een maand kent. Leer eerst je vriend eens goed kennen en kom erachter hoe hij erover denkt wat straks je rechten zijn als je getrouwd bent want even de boel terugdraaien zit er dan niet zo snel meer in.
Dan moet je niet zomaar in dit huwelijk stappen voordat je zeker weet dat hij jouw wensen over je leven zal respecteren. Als je gaat trouwen en je kunt je leven niet gaan leiden zoals jij dat voor ogen hebt ga je daar spijt van krijgen en zit je vast in een situatie die je niet hebt gewild en het is maar de vraag of je daar ooit uit kan komen, zeker als je al in Irak zit.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:53 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Myn vriend is net als mij hier opgegroeid en is niet zoals zijn vader. Maar alsnog vrees ik het ergste.
Ik heb nog maar een paar weken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:56 schreef Beach het volgende:
Je vreest het ergste?!
Nu al?
Denk er alsjeblieft heel goed over na.
Ik zeg niet dat het omgekeerde taboe is, maar als de verloofde/ vader van TS niet kan accepteren dat ze eerst gaat studeren in Europa en dan pas gaat samenwonen, lijkt het mij dat ze een gegronde reden heeft om niet in het huwelijksbootje naar Irak te stappen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:51 schreef Polarcat het volgende:
Dat klinkt aantrekkelijker, maar is inderdaad behoorlijk manipulatief. Je behandelt TS als een kind die je een leugen moet vertellen omdat ze niet volwassen genoeg is om haar eigen keuzes te maken én daar de gevolgen van te overzien. Tot nu toe heb ik een zeer redelijke TS gezien die dat niet verdient of nodig heeft. Laten we gewoon eerlijk en redelijk blijven. Dan bespaar je gelijk het mannelijke gedeelte van de wereldbevolking de irrationele houding dat "hij wel achter haar aan moet gaan" terwijl het omgekeerde taboe is.
Wat wil je nu precies van ons dan? Zo te lezen staat je keuze min of meer vast.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:57 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een paar weken.
Kijk, dat is voor mij al een teken dat het niet lekker zit...jij bepaalt wanneer je vertrekt en je je verlooft en gaat trouwen en niet je omgeving. Meid, denk aljeblieft goed na voordat je je in dit avontuur stort en zet alles alsjeblieft stop als je twijfelt over het geheel.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:57 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een paar weken.
Absoluut. Maar ik vind het heel jammer dat je niet zo consistent bent in je opvatting zodra het over onredelijke verwachtingen op mannen gaat. Precies dezelfde verwachtingen die je scherp veroordeelt als ze op vrouwen worden geplaatst, draag je aan voor mannen. Met zulke kromme weegschalen help je alleen maar onrecht de wereld in, niet eruit. Daar is TS ook niet bij gebaat. Maar aangezien het topic intussen verder is, zal ik het hier maar bij laten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:58 schreef Ofresca het volgende:
Ik zeg niet dat het omgekeerde taboe is, maar als de verloofde/ vader van TS niet kan accepteren dat ze eerst gaat studeren in Europa en dan pas gaat samenwonen, lijkt het mij dat ze een gegronde reden heeft om niet in het huwelijksbootje naar Irak te stappen.![]()
En daar zijn we het wel over eens, volgens mij.
Ja. Eind aug. ga ik er heen. Ik ga proberen met mijn vriend te praten en hem over te halen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:58 schreef Polarcat het volgende:
Heb je al toegezegd dat je zal gaan kijken? Zijn de tickets al geboekt, zeg maar?
Ja. Ze willen alles afhandelen en binnen een maand zal ik al getrouwd zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:04 schreef Polarcat het volgende:
Dan ben ik heel blij dat je hier dit topic nog hebt geopend. Heb je het idee dat je vader en vriend verwachten dat dit een bezoek is waarin je gaat kennismaken en een bruiloft voorbereiden, i.p.v. kennismaken en een beslissing voorbereiden? Heb je daarover met ze gepraat?
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt en het ook niet met mijn opvatting over de verschillen tussen mannen en vrouwen eens bent. TS haar familie komt al uit een cultuur waarin het heel normaal is dat de vrouw alles opgeeft en de man weinig tot niets. Vrouwen hebben imo sowieso al sneller die neiging, en daarom zeg ik kies voor jezelf en kijk wat hij doet. Als hij in Irak op TS blijft wachten geef ik ze een kans, komt hij naar Duitsland toe, geef ik ze een nog veel grotere kans, maar verbreekt hij de verloving/ blijft hij drammen dat TS naar Irak moet komen dan vrees ik voor TS.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:00 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Absoluut. Maar ik vind het heel jammer dat je niet zo consistent bent in je opvatting zodra het gaat over onredelijke verwachtingen op mannen.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ja. Ze willen alles afhandelen en binnen een maand zal ik al getrouwd zijn.
Wat ik mis, is wat jij wil. Neem de tijd. Laat je niet onder druk zetten. Doe wat je zelf wilt. Dan levert het maar ruzie op, jammer dan. Het is JOUW leven. En je vader moet niet zo pushen. Hij wil toch het beste voor jou? Hij wil toch dat jij gelukkig bent? Dan moet je ook de tijd krijgen om je eigen beslissingen te maken, want daar word je gelukkig van.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
In hoeverre telt jouw eigen mening mee?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef tintenkiller het volgende:
Dat is een goed punt. TS, in principe heb je in Europa bescherming tegen je (schoon)familie, mochten de verhoudingen écht op scherp komen te staan. Er zijn dus in ieder geval hulporganisaties om je veiligheid te beschermen, mocht je in de situatie komen waarin je alleen nog maar je autonomie kunt behouden op z'n Hallmarks (zie boven). Met de mogelijkheid dat het daarop aan gaat komen moet je op dit punt wel rekening gaan houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij is uithuwelijking (en ontvoering) zelfs verboden in Nederland.
Ook in Duitslandquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij is uithuwelijking zelfs verboden in Nederland.
Ik had Google al even aangeslingerd. Geen idee of dit wat is?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:48 schreef Polarcat het volgende:
Dat lijkt me inmiddels duidelijk. TS kan beter nu hulp gaan zoeken / advies gaan inwinnen. Maar wie weet daar goede adressen voor?
Wel in nederland maar volgens mij heeft de ts daar niets aan als zulke organisaties niet samenwerken met organisaties uit duitsland.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:48 schreef Polarcat het volgende:
Dat lijkt me inmiddels duidelijk. TS kan beter nu hulp gaan zoeken / advies gaan inwinnen. Maar wie weet daar goede adressen voor?
denk dat het echt een hulpverleningsinstantie moet zijn. Zal vanavond even een paar adressen plaatsen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik had Google al even aangeslingerd. Geen idee of dit wat is?
http://moslimanetwerk.nl/pages/wie-zijn-wij.php
Maar dan moet ze nu actie ondernemen. Actief. Want ze heeft maar een paar weken en 'het gesprek' is ze nog niet eens aangegaan dus ze weet helemaal niets.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:53 schreef Polarcat het volgende:
In Duitsland inderdaad, dat maakt het wat lastiger voor ons. Misschien kan TS rondvragen bij docenten/vertrouwenspersonen van school of bij de universiteit of iets dergelijks?
Wat gaat er gebeuren denk je als je duidelijk zegt dat je van de reis (en eventueel het snelle huwelijk) afziet?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:29 schreef tintenkiller het volgende:
Lieve schatten, bedankt voor jullie hulp tot nu toe. Ik heb er al aan gedacht hulp te zoeken bij organisaties, docenten enz. Maar ik heb er nooit een goed gevoel over gehad. Ik begin nu pas te beseffen hoe dom ik en geweest! Ik had nooit moeten toestemmen. Jullie laten mij nu zien wat mij wel niet te wachten staat. Ik begin echt angst te krijgen.
Heb daarnet geprobeerd met mijn vader te praten. Maar nee hoor, hij luisterde niet eens.
Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan. Jullie weten niet wat ik tot nu toe allemaal heb moeten doorstaan. Ze hebben mij alles verboden. Ze verafschuwen me, omdat ik eenmaal zo zijn wil als alle andere westerse meiden. Ze bedreigen me. Ik wou dit eigenlijk niet zeggen, maar ik slik dit al JAREN in.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:40 schreef Beach het volgende:
[..]
Wat gaat er gebeuren denk je als je duidelijk zegt dat je van de reis (en eventueel het snelle huwelijk) afziet?
Het is angst. Angst om mijn leven. Angst om uiteidelijk alles te verliezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:37 schreef Charcot het volgende:
Waarom geen goed 'gevoel' dan? het is vaak een irrationeel gevoel wat jou tegenhoudt verstandig te handelen.
Ik denk dat je zo snel mogelijk hulp dan moet zoeken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:45 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan. Jullie weten niet wat ik tot nu toe allemaal heb moeten doorstaan. Ze hebben mij alles verboden. Ze verafschuwen me, omdat ik eenmaal zo zijn wil als alle andere westerse meiden. Ze bedreigen me. Ik wou dit eigenlijk niet zeggen, maar ik slik dit al JAREN in.
Je hebt altijd jezelf, en als je naar de universiteit kunt, is dat een enorme mogelijkheid om een volledig leven op te bouwen. Studie is niet alleen studie en een toekomst maar ook direct een sociale omgeving. Je bent op die manier niet afhankelijk van familie en hun goedkeuring voor een goed leven. Als je nu de bescherming van instanties opzoekt, kan niemand je dat afnemen, of ze je beslissing om in Europa te blijven nu kunnen accepteren of niet. Desnoods ga je naar het politiebureau.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:46 schreef tintenkiller het volgende:
Het is angst. Angst om mijn leven. Angst om uiteidelijk alles te verliezen.
Ik denk dat je een grotere kans hebt alles te verliezen als je nu geen actie onderneemt. Je kunt er alleen wat mee winnen. Geloof me.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:46 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Heel verstandig.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:50 schreef tintenkiller het volgende:
Polarcat; ik heb een Nederlands paspoort.
Ik denk dat het tijd is dat ik hier iets tegen doe.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:45 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Ik ken mijn vader, ik weet wat hij allemaal kan en doet. Slaan, mij uitschelden? Alles kan.
Volgens mij zit die angst aan beide kanten. Niet aan toegeven; je hebt geen controle over hoe je vader (of ouders) zich voelen, maar wel over jezelf.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:46 schreef tintenkiller het volgende:
[..]
Je kan altijd met je paspoort vluchten naar de Nederlandse ambassade in Duitsland. Ook zonder paspoort, zij moeten je dan helpen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:50 schreef tintenkiller het volgende:
Ik denk dat dat heel verstandig is als je je dromen wilt najagen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:50 schreef tintenkiller het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |