abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:25:08 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114600262
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:22 schreef tintenkiller het volgende:
Ze weten dat ik op fok! Zit, en aangezien ik anoniem ben vinden ze het niet erg. Ze weten echter niet dat ik hier om hulp vraag.
Typisch. Overal heel streng in en niks mag, maar een jongerenforum mag je probleemloos bezoeken en ze controleren het niet eens.

Anyhood. Van een fatalistische houding is nooit iemand beter geworden, dus als het allemaal echt is, zou je onder het mom van FOK!ken ook contact kunnen zoeken met hulpinstanties.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114600267
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:24 schreef tintenkiller het volgende:

[..]

nee. Dat mag en kan ik nooit doen. Mijn vader zal me eigen handen vermoorden. Hij zal dit nooit accepteren.Paspoort heb ik gewoon bij me zelf, ze weten verlaat het huis niet. Ze weten ik bb angst voor ze.
Ik hoop dat iemand anders dan snel een goede oplossing voor je post, want ik zie niet echt een andere uitweg voor je. Ik zou het iig niet weten wat je verder kan doen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:25:17 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114600269
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:18 schreef Copycat het volgende:
Maar je mag wel zonder toezicht internetten?
Legitieme vraag, zonder het serieuze van dit topic aan te kaarten dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114600363
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Typisch. Overal heel streng in en niks mag, maar een jongerenforum mag je probleemloos bezoeken en ze controleren het niet eens.

Anyhood. Van een fatalistische houding is nooit iemand beter geworden, dus als het allemaal echt is, zou je onder het mom van FOK!ken ook contact kunnen zoeken met hulpinstanties.
Niet controleren .. Nou ze kijken af en toe mee. Naar omdat ze niks van forums weten is het voor mij makkelijker om het te verbergen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:29:16 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114600376
quote:

[..]

nee. Dat mag en kan ik nooit doen. Mijn vader zal me eigen handen vermoorden. Hij zal dit nooit accepteren.Paspoort heb ik gewoon bij me zelf, ze weten verlaat het huis niet. Ze weten ik bb angst voor ze.
Verstop je paspoort zou ik zeggen, dan kun je sowieso niet reizen en indien op Schiphol, stop iets van metaal op je, of reageer heel nerveus bij de douane zodat ze je eruit pikken

Maar liever zou je het kunnen melden bij http://www.yourright2choose.nl/
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:30:48 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114600423
Je kunt ook heel makkelijk een tweede, geheim, web based e-mailadres aanmaken. Kun je daarmee instanties benaderen. Denken in mogelijkheden, niet in barrières.
pi_114600443
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

Verstop je paspoort zou ik zeggen, dan kun je sowieso niet reizen en indien op Schiphol, stop iets van metaal op je, of reageer heel nerveus bij de douane zodat ze je eruit pikken

Maar liever zou je het kunnen melden bij http://www.yourright2choose.nl/
Bedankt. Ik zal direct kijken.
pi_114603601
Het feit dat jij niet uit huis mag gaan zonder begeleiding, en dat er niet geluisterd wordt naar je als je zegt dat je in Europa wilt blijven, is genoeg beperking van je vrijheid om onderdak te zoeken bij een hulpverlenings instantie. Ik denk dus dat je op dit punt geen andere keuze hebt dan een 'ontsnapping' te plannen. Als je eenmaal veilig zit, zit je pas in een eerlijke positie om het gesprek alsnog aan te gaan met je ouders. Nu ben je immers afhankelijk en hoeven ze niet redelijk te zijn.

quote:

Paspoort heb ik gewoon bij me zelf
Dat maakt alles al een stuk makkelijker.

Wat betreft e-mail, maak een adres aan op www.gmail.com . Je kunt dan niet alleen veilig mailen met iedereen, maar ook chatten met mensen die ook een Gmail adres hebben. Dit kan je helpen om je weg naar een veilige haven te vinden.

Als je bang bent dat je ouders dit (en andere websites zoals die hierboven) gaan terugvinden in de Geschiedenis/History van je internet browser: tegenwoordig hebben veel van die programma's een "Private mode" waarbij niets wat je doet wordt opgeslagen in de Geschiedenis. Dit valt veel minder op dan het achteraf verwijderen van alle geschiedenis, want dan is de hele Geschiedenis opeens leeg. Met de Private mode laat je echt geen enkel spoor achter, tenzij voor een echte professional die bewust op zoek is.

Gebruik je Internet Explorer? Tools, InPrivate Browsing (Ctrl+Shift+P)
Gebruik je Firefox? Tools, Start Private Browsing (Ctrl+Shift+P)
Gebruik je Chrome? Klik op het gereedschap icoontje in de toolbar en kies New incognito window (Ctrl+Shift+N)
Gebruik je Opera? Klik met de rechtermuisknop op een geopend tabblad, kies New Private Tab.
Gebruik je Safari? Menu Safari, Private browsing.

Houd bijvoorbeeld een willekeurig FOK topic open voor het geval er iemand komt kijken. Vergeet niet het Private venster te sluiten als je klaar bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door Polarcat op 24-07-2012 15:13:28 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:17:25 #134
244933 trovey
Nachtoele
pi_114603787
Als je zo klem komt te zitten is dan een Blijf van mijn lijf huis ((of iets wat daarop lijkt in Duitsland) geen aangewezen plek om naartoe te gaan als er geen andere mogelijkheid is om ergens anders dan thuis te verblijven? :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114614981
En je zus, ts? Wat voor een rol heeft zij?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:59:50 #136
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114616741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:17 schreef trovey het volgende:
Als je zo klem komt te zitten is dan een Blijf van mijn lijf huis ((of iets wat daarop lijkt in Duitsland) geen aangewezen plek om naartoe te gaan als er geen andere mogelijkheid is om ergens anders dan thuis te verblijven? :{
Dit kan ze ook in Nederland, aangezien ze Nederlands is (volgens haar paspoort)

@TS
ik snap het niet echt helemaal dat je niet naar vrienden durft te stappen en ook niet naar instanties, omdat je vader je dan vermoord.
Hoe wil je dan nog meer hulp krijgen, als je de enige opties uitsluit?
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:01:15 #137
244933 trovey
Nachtoele
pi_114616790
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:59 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Dit kan ze ook in Nederland, aangezien ze Nederlands is (volgens haar paspoort)

@TS
ik snap het niet echt helemaal dat je niet naar vrienden durft te stappen en ook niet naar instanties, omdat je vader je dan vermoord.
Hoe wil je dan nog meer hulp krijgen, als je de enige opties uitsluit?
Moet ze wel in de gelegenheid zijn om naar Nederland toe te gaan...als het echt een noodsituatie is kan dat er wel eens niet van komen vandaar wellicht ook even kijken naar dat soort instanties in Duitsland. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:03:39 #138
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_114616856
Ja, ze zou het beste naar de Nederlandse ambassade kunnen gaan of naar een dergelijke instantie..
Als ze daar geen stap na toe doet, is dit verhaal ook snel afgelopen..
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_114617218
Ik neem aan dat je wat Duits spreekt? Ga het huis uit wanneer ze even niet opletten en ga naar de politie(Desnoods gemeentehuis) en leg je situatie uit. Daar kunnen ze je doorverwijzen en contact op laten nemen met de juiste instantie.

Als je dit niet wil, zoek dan NU hulp.

EDIT: Je hebt internet toegang, email deze organisaties dan, zeg dat je geen telefonisch contact kan opnemen. Beetje creatief zijn.....
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_114630324
Waroom ga je na 1 maand trouwen
pi_114636600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 01:56 schreef speedboot het volgende:
Waroom ga je na 1 maand trouwen
Lees het topic anders even door. Iets met achterlijke cultuur...

Vreselijke situatie TS. Neem de uitstekende adviezen hier (zelden zo een nuttig topic voor problemensteller gezien hier op Fok!) alsjeblieft ter harte. Gebruik je internetmogelijkheden om accute hulp te zoeken. VLUCHT! Je gaat een verschrikkelijk leven tegemoet als je gaat. Een leven wat veel verschrikkelijker is dan nu op de vlucht slaan. Gelukkig lijk je dat zelf ook te beseffen. Ik denk dat iedere volger hier in dit topic een moment van rouw zal beleven als jij toch besluit in te stappen, want je komt nooit meer terug, dat weet ik 100% zeker. Wees creatief, zoek naar oplossingen, ben niet bang voor de gevolgen van je vlucht, afijn neem (bijna) alle adviezen die hier zijn gegeven ter harte en handel NU!

Succes TS!
pi_114637629
Zusje van m'n ex is 18 en trouwt binnenkort in Nederland met haar neef. Ik geloof niet dat haar gevraagd is of ze het leuk vindt.

Dus tja, zo gaat dat in die cultuur.. En als je er niet aan mee wilt doen moet je sterk in je schoenen staan.

Succes..
pi_114638770
Hmm. Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat de kans groter is dat TS niks doet en gewoon naar Irak gaat, dan dat ze hulp gaat zoeken. Denk dat de drempel voor haar veel te hoog is, wat ik helemaal begrijp.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_114639763
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:03 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Ja, ze zou het beste naar de Nederlandse ambassade kunnen gaan of naar een dergelijke instantie..
Als ze daar geen stap na toe doet, is dit verhaal ook snel afgelopen..
Ambassades moeten vooraf dingen uitzoeken voordat ze je kunnen helpen, ook (zeker) in dit soort gevallen, dus als ze daar al heen gaat kan TS het beste eerst bellen of mailen met de ambassade voordat ze daar binnenloopt. Dat geldt in Irak maar zeker in Duitsland, waar ze minder ervaring zullen hebben met dit soort dingen. Zonder contact vooraf kan het nogal eens heel lastig worden voor de ambassade om TS te helpen.

Verder moet je niet vergeten dat er maar 1 Nederlandse ambassade is in een heel groot Duitsland. Wie weet is het wel minder ver reizen als ze gewoon naar de Nederlandse grens gaat. Ik denk dat TS het beste bij vrienden of kennissen kan onderduiken, of hulp bij een Duitse instantie zoeken, of naar Nederland gaan en daar onderduiken. Een van die dingen moet ze nu gaan doen, als ze niet naar Irak wil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Polarcat op 25-07-2012 13:16:10 ]
pi_114645926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:17 schreef Charcot het volgende:
En je zus, ts? Wat voor een rol heeft zij?
Zij is al 4 jaar getrouwd, en zo hebben mijn ouders niks meer over haar te zeggen. Haar man is gelukkig erg relax en laat haar dat doen wat ze wil.
pi_114646041
Fijn dat je er weer bent TS, is het inmiddels gelukt om contacten met een (diverse) instantie(s) te leggen?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:53:16 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114646048
Dan lijken zij me juist de aangewezen personen om in vertrouwen te nemen.
Temeer je toch al sporttijd buitenshuis met je zus doorbrengt.
pi_114646880
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:53 schreef Copycat het volgende:
Dan lijken zij me juist de aangewezen personen om in vertrouwen te nemen.
Temeer je toch al sporttijd buitenshuis met je zus doorbrengt.
Zij is ook de eerste persoon die ik in vertrouwen nam. Maar een vrouw heeft niks te zeggen bij ons. Haar man mag zich er al helemaal niet mee bemoeien
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:15:29 #149
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114646913
Je ouders hebben er toch geen zak mee te maken, want die weten van niets.
pi_114647110
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:15 schreef Copycat het volgende:
Je ouders hebben er toch geen zak mee te maken, want die weten van niets.
Schatjes, ik ben bang! Als ik eenmaal weg ben, dan zullen ze mijn zus erop aan spreken. Ze weten ik vertel haar alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')