En wat doen we dan met de woonboten en drijverwoningen? Hoe moeten die mensen straks hun dagelijkse boodschappen doen als de wegen onder water staan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Provincie gewoon weer onder water laten lopen... Heb je een hoop mensen die leder weer een huis moeten kopen en zijn de huizen die daar leegstaan en toch geen hont wil hebben meteen van de markt.
Woonboten kun je toch ergens anders aanleggen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En wat doen we dan met de woonboten en drijverwoningen? Hoe moeten die mensen straks hun dagelijkse boodschappen doen als de wegen onder water staan?
Met een zodiakje lekker boodschappen doen, misschien komen er dan wel drijvende winkels.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En wat doen we dan met de woonboten en drijverwoningen? Hoe moeten die mensen straks hun dagelijkse boodschappen doen als de wegen onder water staan?
De alfa mannetjes en vrouwtjes bij de banken hebben uberhaupt geen verstand, in hun ogen is de levensduur van elk onderpand onbeperkt...quote:'Strop van 37 miljard door waardedaling vastgoed'
AMSTERDAM - Door de crisis moeten bedrijven, beleggers en overheden zeker 37 miljard euro aan verlies nemen op bedrijfspanden.
Dat blijkt uit een berekening van Nederlands grootste ingenieurs- en adviesbureau Arcadis, schrijft Trouw dinsdag.
De waardedaling kan voor Nederlandse banken grote gevolgen hebben. Zij hebben voor tachtig miljard euro aan leningen uitstaan in commercieel vastgoed.
Als een bedrijf de hypotheek niet kan betalen, dient het gebouw als onderpand. Dat onderpand is dus flink in waarde gedaald en daardoor kunnen de banken met een gat blijven zitten.
De kantoren, winkels, scholen en zorginstellingen die Arcadis onder de loep nam zijn samen bijna 254 miljard euro waard. ABN AMRO schatte vorige week dat dit vastgoed over een jaar met tien procent in waarde is gedaald.
Pessimistisch
Arcadis is pessimistischer. Het bureau wijst er in de krant op dat de bank er geen rekening mee heeft gehouden dat veel pandeigenaren een lagere WOZ-waarde aanvragen. Bij een lagere WOZ-waarde hoeft minder belasting te worden betaald. Vaak wordt een aanvraag voor een lagere waarde goedgekeurd.
De WOZ-waarde zou vaak te hoog zijn ingeschat omdat uit is gegaan van een oneindige levensduur van het pand. Als van de lagere WOZ-prijzen wordt uitgegaan, komt het totale verlies aan vastgoedwaarde volgens Arcadis uit op ruim 46 miljard euro.
bron: nu.nl
Dit zijn alleen de commerciële panden nog maar...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De alfa mannetjes en vrouwtjes bij de banken hebben uberhaupt geen verstand, in hun ogen is de levensduur van elk onderpand onbeperkt...![]()
Ooh ja... en ze stijgt ook altijd in waarde... want dat is nu eenmaal zo![]()
"If the Dutch people ever allow private banks to control the issuance of their currency, first by inflation and then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all their property until their children will wake up homeless on the land their fathers conquered from the sea"![]()
![]()
![]()
Alle banken zijn technisch failliet, gewoon failliet laten gaan dus. Kunnen we eindelijk al die zelfbenoemde toppers naar de sociale dienst toe trappenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:40 schreef Ticootje het volgende:
Mogen we dan ook aankloppen bij de europese bank???
Nou ja, kunstmatig hoge cijfers op je balans neerplempen om deze passend te krijgen is naar mijn mening gewoon fraude. Zeker omdat er gewoon bekent is dat de waarde die te boek staat te hoog is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Alle banken zijn technisch failliet, gewoon failliet laten gaan dus. Kunnen we eindelijk al die zelfbenoemde toppers naar de sociale dienst toe trappen![]()
De verantwoordelijke bestuurders eindigen natuurlijk op het schavot, er moet immers een voorbeeld gesteld worden dat diefstal en valsmunterij nog steeds illegaal zijn
Deze fraude plegen zij omdat ze een Ponzispel spelen, een piramidespel een luchtbel. De werkelijke waarde is wat een gek ervoor geeft. Het probleem van ons monetaire systeem is dat als er geen exponentiële groei plaatsvindt er vanzelf een implosie komt. Het systeem is inherent frauduleus.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, kunstmatig hoge cijfers op je balans neerplempen om deze passend te krijgen is naar mijn mening gewoon fraude. Zeker omdat er gewoon bekent is dat de waarde die te boek staat te hoog is.
Dat is zeker waar, het is groei of crisisquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het probleem van ons monetaire systeem is dat als er geen exponentiële groei plaatsvindt er vanzelf een implosie komt.
Met printen creëer je geen welvaart, er vind dus geen groei plaats, wat wel gebeurt is een transfer van 'rijkdom' van het publiek naar de banksters. Immers de banken worden gewoon gecompenseerd voor de inflatie die gepaard gaat met inflatie. Het publiek verarmt, de banken verrijken zich verder.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:12 schreef HD9 het volgende:
Dat is zeker waar, het is groei of crisis
Daarom is de huidige crisis ook alleen op te lossen met geldgroei, dus printen, niet met afknijpen
En dan sta je daar, bij de Appie, met een pinpas van een rekening die niet meer bestaat. Of heb jij toevallig nog een paar staven goud liggen in dat huurkrotje van je?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Deze crisis is heel eenvoudig op te lossen, gewoon de banken laten afboeken en desnoods failliet laten gaan. Mensen die domme dingen hebben gedaan zullen gewoon bloeden voor de daden die ze begaan hebben, pas als die pijn uit het systeem is kunnen zij zich weer opmaken voor groei.
En dan geef je de cassiere wat goudsnippers van je staaf waarop je als wissel geld wat goudstof terugkrijgt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:20 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
En dan sta je daar, bij de Appie, met een pinpas van een rekening die niet meer bestaat. Of heb jij toevallig nog een paar staven goud liggen in dat huurkrotje van je?
nee de economie drijft op groei, geldgroei.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met printen creëer je geen welvaart, er vind dus geen groei plaats, wat wel gebeurt is een transfer van 'rijkdom' van het publiek naar de banksters. Immers de banken worden gewoon gecompenseerd voor de inflatie die gepaard gaat met inflatie. Het publiek verarmt, de banken verrijken zich verder.
of aandelen kopenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Mijn salaris kan ik dan maar beter in een sok onder mn bed gaan stoppen.
In welke valuta?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Mijn salaris kan ik dan maar beter in een sok onder mn bed gaan stoppen.
Dat is een goede... Zwitserse franken doen het op dit moment wel goed.quote:
japanners kopen een baartje goud voor hun verzekering, trouwens indiers ookquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is een goede... Zwitserse franken doen het op dit moment wel goed.
Zelf je moestuin aanleggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:42 schreef _VoiD_ het volgende:
Wat de neuk heb je nu aan aandelen of een staaf goud als je geen vreten meer kan kopen in de winkel?
Als je echt zo bang bent voor een financiele crash met zeer grote gevolgen dan moet je zorgen dat je een haffel guns in huis hebt, dat je je huis kan barricaderen en dat je voor lange tijd voldoende eten en drinken hebt.
Heel onze economie is afhankelijk van de banken. Als die zomaar even moeten omvallen volgens onze topicwijze CC dan breekt de pleuris uit. En dan heb je dus geen reet meer aan die flutpapiertjes dat aandelen heet of dat staafje goud.
als je het zo erg inziet dan zou ik nu vast gaan verhuizen naar een land in oosteuropa en daar een hectare land gaan kopen met een huisje met een waterput in de bush bush en een geweer met muniti en voldoende zaadjes en pootmateriaal meenemenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:42 schreef _VoiD_ het volgende:
Wat de neuk heb je nu aan aandelen of een staaf goud als je geen vreten meer kan kopen in de winkel?
Als je echt zo bang bent voor een financiele crash met zeer grote gevolgen dan moet je zorgen dat je een haffel guns in huis hebt, dat je je huis kan barricaderen en dat je voor lange tijd voldoende eten en drinken hebt.
Heel onze economie is afhankelijk van de banken. Als die zomaar even moeten omvallen volgens onze topicwijze CC dan breekt de pleuris uit. En dan heb je dus geen reet meer aan die flutpapiertjes dat aandelen heet of dat staafje goud.
Gaat niet lukken. Wil je zelfredzaam zijn dan heb je een behoorlijk stuk land nodig. Zo groot dat alleen boeren of kasteelhouders dat hebben. Daarnaast wordt je voedsel gewoon gejat dus je moet dit nog beschermen ook.quote:
Niet iedereen denkt in dezelfde paniektermen als jij denk ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:42 schreef _VoiD_ het volgende:
Valt wel mee. in 2001 ging Argentinie failliet en konden mensen voor ruim een jaar geen geld meer van de bank halen. Alle banken en pinautomaten waren ruim een jaar dicht.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:42 schreef _VoiD_ het volgende:
De CHF is al bijna een jaar gemaximeerd ten opzichte van de euro; en doet dus helemaal niets.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is een goede... Zwitserse franken doen het op dit moment wel goed.
nee hoor een hectare is voldoende die koop je in hongarije of bulgarije voor 2000 euro daar, iedereen heeft daar minstens een 0,5 hectare moestuin, das niet abnormaal hoorquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken. Wil je zelfredzaam zijn dan heb je een behoorlijk stuk land nodig. Zo groot dat alleen boeren of kasteelhouders dat hebben. Daarnaast wordt je voedsel gewoon gejat dus je moet dit nog beschermen ook.
Kansloze missie.
Je kan beter meegaan met de meute in zo'n geval.
Ik denk helemaal niet in deze paniektermen hoor, CC geeft alleen aan dat het het beste is als heel ons bankwezen naar de knoppen gaat. Ik wilde alleen maar aangeven dat dat helemaal niet zo tof is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:28 schreef GoedeVraag het volgende:
Niet iedereen denkt in dezelfde paniektermen als jij denk ik.
Tja, dan gaan we met zijn allen =17 miljoen mensen, naar hongarije toe. Wat denk je dan dat gaat gebeuren?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:30 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee hoor een hectare is voldoende die koop je in hongarije of bulgarije voor 2000 euro daar, iedereen heeft daar minstens een 0,5 hectare moestuin, das niet abnormaal hoor
ach ja, je kan erover speculeren en erover dromen of nachtmerries erover krijgen. Maar het komt erop neer dat jij er helemaal geen inspraak op heb en als het gebeurt of niet gebeurt je gewoon meegaat met de meute.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet in deze paniektermen hoor, CC geeft alleen aan dat het het beste is als heel ons bankwezen naar de knoppen gaat. Ik wilde alleen maar aangeven dat dat helemaal niet zo tof is.
CC houdt er ook niet echt een onderbouwde mening op na, maar strooit kwistig met populistisch-anarchistische sentimenten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet in deze paniektermen hoor, CC geeft alleen aan dat het het beste is als heel ons bankwezen naar de knoppen gaat. Ik wilde alleen maar aangeven dat dat helemaal niet zo tof is.
nou weet je hoe groot oosteuropa is??quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, dan gaan we met zijn allen =17 miljoen mensen, naar hongarije toe. Wat denk je dan dat gaat gebeuren?
Dat er opeens een extra heineken brouwerij in hongarije gebouwd moet worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, dan gaan we met zijn allen =17 miljoen mensen, naar hongarije toe. Wat denk je dan dat gaat gebeuren?
In Hongarije hebben ze geen Wilders; dus dat lijkt me niet echt een optie.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:30 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee hoor een hectare is voldoende die koop je in hongarije of bulgarije voor 2000 euro daar, iedereen heeft daar minstens een 0,5 hectare moestuin, das niet abnormaal hoor
Goud is ook geen geld. Goud is voor spaarders die hun vermogen willen opslaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Valt wel mee. in 2001 ging Argentinie failliet en konden mensen voor ruim een jaar geen geld meer van de bank halen. Alle banken en pinautomaten waren ruim een jaar dicht.
En wat zag je: Er kwam ruilhandel en dan geen goud, maar gewoon alledaagse spullen die je kon ruilen voor voedsel en je werd betaald in voedsel of andere spullen die je wou hebben.
In sommige regio's kwam er zelfgemaakt geld.
Er waren tijdelijk rellen, maar daarna ging het weer als alle dagen daarvoor, maar dan zonder geld.
dan worden de vrouwen geveild en kinderen moeten in een kamp werkenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:33 schreef Ticootje het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als een land failliet gaat?
Die blijft toch hier, geen immigratie dan ook geen emigratiequote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:34 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In Hongarije hebben ze geen Wilders; dus dat lijkt me niet echt een optie.
Gewoon op maat knippen:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan geef je de cassiere wat goudsnippers van je staaf waarop je als wissel geld wat goudstof terugkrijgt.
Er is dus ook nog goed nieuws!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Crisis vastgoedmarkt treft notarissen steeds harder
Door de crisis in het vastgoed worden er veel minder transacties gedaan, waardoor de notarissen daar geen werk meer aan hebben. Dat schrijft redacteur Jeroen Piersma vanochtend in het Financieele Dagblad.
"Er zijn wel indirecte aanwijzingen. Vorige week kwam ING met het kwartaalbericht Juridische Dienstverleners", meent Piersma. "Daarin staat dat in de eerste vijf maanden van dit jaar het aantal onroerend goed-akten met 23 procent is gedaald. Als je weet dat bij veel kantoren 65 tot 75 procent van de omzet afkomstig is uit deze akten, weet je ongeveer hoe slecht het met veel notariskantoren gaat."
Woningverkopen
En uitzicht op verbetering op korte termijn is er ook bepaald niet: ING verwacht dit jaar een verdere daling van 5 procent van de woningverkopen. Volgend jaar komt daar nog een afname van 13 procent overheen als gevolg van de toenemende werkloosheid.
"Het zijn vooral de grotere notariskantoren die op de professionele vastgoedmarkt actief zijn. De kleinere kantoren werken over het algemeen voor de particulieren. En daar zit waarschijnlijk de grootste pijn: jarenlang was dat een fantastische markt. Veel kantoren die zich daarop richtten zitten nu heel slecht."
http://www.bnr.nl/topic/P(...)rissen-steeds-harder
Notarissen
Het heeft je een jaar gekost om het pareltje van het fok forum te ontdekken? Nou... dan heb je nog wat leeswerk te verrichtenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:25 schreef ikjijallebei het volgende:
Interessant topic, sorry even posten zodat het topic in mijn 'volglijstje' staat.
Je kunt ook de knop boven gebruiken, volg dit topic..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:25 schreef ikjijallebei het volgende:
Interessant topic, sorry even posten zodat het topic in mijn 'volglijstje' staat.
Die knop zit ook onder.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kunt ook de knop boven gebruiken, volg dit topic..
TVP plaatsen is zo 2009.
Nee die zegt stop volgen...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
De laatste twintig jaar was men bezig met geld en papierschuiven, steeds hogere vraagprijzen, steeds hogere financieringen en steeds meer subsidie en staatsgarantie, en de VVD wil daar graag nog even mee doorgaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:19 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Er is dus ook nog goed nieuws!
Elkaar eindeloos bezig blijven houden met papierwerk
Nee, tof is het niet. Maar ze nu uit de brand helpen lijkt me ook niet het juiste signaal af te geven.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het heeft je een jaar gekost om het pareltje van het fok forum te ontdekken? Nou... dan heb je nog wat leeswerk te verrichten
Als je alles van te voren weet.....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:14 schreef poemojn het volgende:
Wie heeft er spijt van dat hij geen volledig aflossingsvrije hypotheek met variabele rente obv euribor-tarief heeft genomen destijds en het verschil zelf gespaard heeft op een doodgewone spaarrekening? Dan al was je veel goedkoper uit geweest dan met welke 'veilige' hypotheekvorm ook.
Ik ook met 4,35% @ 20 jaar. (nog 18 jaar te gaan, daarvoor was het zelfs 6 jaar 3,65%)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je alles van te voren weet.....
Ik ben heel erg blij met mijn 4.5% tegen 20 jaar
4,4 30 jaar. Met spaardeel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je alles van te voren weet.....
Ik ben heel erg blij met mijn 4.5% tegen 20 jaar
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Xeno/CC?![]()
Politie belegert woning in Dronten
Was dat voor of nadat ze zijn posts in dit topic hadden gelezen?quote:Hij maakte volgens de politiezegsman een 'zeer verwarde indruk
Die hebben ze nog niet ontdekt, want in het artikel staat dit:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:10 schreef Whuzz het volgende:
Was dat voor of nadat ze zijn posts in dit topic hadden gelezen?
quote:maar hij is geen psychiatrisch patiënt.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Aah waren die sirenes daarvoor, ik dacht even dat er weer eens iemand voor de trein was gesprongen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heuj, al weer vrij gelaten? Valt tegen denk ik, weer terug in je huurhuis na een nacht in zo'n mooie cel?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Aah waren die sirenes daarvoor, ik dacht even dat er weer eens iemand voor de trein was gesprongen.
Hier in Dronten heb je wat gekke Henkies rondlopen maar daar in Brabant zijn ze gewoon volkomen locoquote:Op woensdag 18 juli 2012 08:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Heuj, al weer vrij gelaten? Valt tegen denk ik, weer terug in je huurhuis na een nacht in zo'n mooie cel?
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:31 schreef poemojn het volgende:
[..]Aah... een Dronten-kennerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
Ze gebruiken wel twee auto's om hun doel te bereiken. In Dronten zou men het proberen met een tweedehands bolderkar. Da's het verschil tussen een economisch voorspoedige regio en een randstad-afdankregio als Flevolandquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hier in Dronten heb je wat gekke Henkies rondlopen maar daar in Brabant zijn ze gewoon volkomen loco![]()
Zal wel te maken hebben met de afgewezen bouwvergunning voor een aanbouwtje aan een te kleine en onverkoopbare arbeiderswoning uit de jaren '30
Ooh ja.... dat is waar ook, jullie hebben tegenwoordig een eigen soort hollywood die dit soort praktijken aanmoedigtquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ze gebruiken wel twee auto's om hun doel te bereiken. In Dronten zou men het proberen met een tweedehands bolderkar. Da's het verschil tussen een economisch voorspoedige regio en een randstad-afdankregio als Flevoland![]()
Te laat, verkocht in vier weken (da ken nie, gek. Ja, da ken wel)quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:08 schreef Whuzz het volgende:
jaja, zelfs de filmindustrie floreert in Brabant!
Wat doen de huizenprijzen in Maaskantje eigenlijk? Nu je daar midden tussen de filmsterren woont zal het allemaal wel een stuk duurder geworden zijn, toch?
Tja op een gegeven moment moet iedereen aan zijn vermogen zitten om te eten en als je dan je goud neit kan omzetten in voedsel dan ben je de sjaak.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Goud is ook geen geld. Goud is voor spaarders die hun vermogen willen opslaan.
Logisch dus dat je in de ruilhandel ook weinig goud ziet.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
T
[..]
Te laat, verkocht in vier weken (da ken nie, gek. Ja, da ken wel)
http://www.funda.nl/koop/(...)69679-maaskantje-35/
Ik, maar ik heb wel van meer dingen spijt in mijn leven.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:14 schreef poemojn het volgende:
Wie heeft er spijt van dat hij geen volledig aflossingsvrije hypotheek met variabele rente obv euribor-tarief heeft genomen destijds en het verschil zelf gespaard heeft op een doodgewone spaarrekening? Dan al was je veel goedkoper uit geweest dan met welke 'veilige' hypotheekvorm ook.
Goudquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja op een gegeven moment moet iedereen aan zijn vermogen zitten om te eten en als je dan je goud neit kan omzetten in voedsel dan ben je de sjaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
Nou remco en xeno sla jullie slag zou ik zeggen.quote:'Woning kwart goedkoper dan voor crisis'
AMSTERDAM – Het kopen van een bestaande woning is een kwart goedkoper geworden dan voor de schuldencrisis.
Dit blijkt woensdag uit cijfers van het Kadaster en CBS, geanalyseerd door Woningmarktcijfers.nl.
In het onderzoek zijn de koopcijfers van de eerste vijf maanden van 2012 vergeleken met die van 2008, toen de crisis nog moest losbarsten.
.
In 2008 betaalden kopers gemiddeld 255.000 euro voor hun koopwoning. In de eerste vijf maanden van 2012 is de gemiddelde koopsom gedaald met 233.000 euro.
Rente
De verlaging van de overdrachtsbelasting draagt daarnaast bij aan de lagere koopprijs en ook de rente voor hypotheken is met gemiddeld 4,6 procent een stuk lager dan in 2008 toen er 5,3 procent moest worden betaald.
Als er ook nog met inflatie rekening wordt gehouden dan is het kopen van een woning nu zelfs 29 procent goedkoper dan in 2008, zo stelt Woningmarktcijfers.nl.
Pas een kwart eraf? Dan moet van de huidige prijs nog zeker 33% worden ingeleverd om op 50% vanaf de top uit te komen. Nu 'je slag slaan' is dus nog niet aan de orde. Koopt geen woning is voorlopig nog even mijn advies.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou remco en xeno sla jullie slag zou ik zeggen.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Das wel een hele forse daling dan.... gedaald TOT dus.quote:In 2008 betaalden kopers gemiddeld 255.000 euro voor hun koopwoning. In de eerste vijf maanden van 2012 is de gemiddelde koopsom gedaald met 233.000 euro.
En dan nog wilt er 1 van de 2 niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:05 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
[..]
Das wel een hele forse daling dan.... gedaald TOT dus.
ja heb je dat van de aandelen ok gezegd in 2010 ??quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Huizen worden wel heel erg goedkoop zeg!quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou bijna een carlo boshard immitatie kunnen zijn met mijn sla je slag uitspraken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja heb je dat van de aandelen ok gezegd in 2010 ??
Van 255 naar 233.... 8,6%quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:05 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
[..]
Das wel een hele forse daling dan.... gedaald TOT dus.
Ehmmm... Dino... _Void_ bedoelde dat het fout in de bron staat. Daar staat dat de huizenprijzen gedaald zijn MET 233.000 euro. In plaats van TOT.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Van 255 naar 233.... 8,6%![]()
Een klein beetje kritisch bronnen lezen zit er niet echt in, geloof ik.... normaal zijn jullie zo goed in kritiek leveren?
Ja, dat ook. maar 22k daling op een som van 255k is 8,6%; niet meer en minder. De rest van de 'daling' is lagere overdrachtsbelasting en lagere hypotheekrente. Ja, zo kan ik ook wel een 'daling' berekenen. Hoe lager de rente, hoe groter de dalingquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmm... Dino... _Void_ bedoelde dat het fout in de bron staat. Daar staat dat de huizenprijzen gedaald zijn MET 233.000 euro. In plaats van TOT.
quote:wo 18 jul 2012, 14:46
Huizenbouw VS trekt flink aan
WASHINGTON (AFN) - De huizenbouw in de Verenigde Staten is in juni stevig gegroeid. Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Handel woensdag bekend.
Het aantal in aanbouw genomen huizen steeg vorige maand met bijna 7 procent tot 765.000 op jaarbasis. In mei lag het bouwtempo volgens een nieuwe schatting op 711.000 nieuwe huizen per jaar. Dat waren er 3000 meer dan eerder gemeld. Economen voorspelden voor juni een toename tot 745.000 huizen.
Het aantal afgegeven bouwvergunningen daalde in juni met 3,7 procent, van 784.000 naar 755.000 op jaarbasis. Hier werd een daling tot 765.000 voorspeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Home_mortgage_interest_deductionquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:40 schreef HD9 het volgende:
In de USA komt er weer vraag naar woningen en ze hebben daar geen HRA
Dan zou het hier ook weer moeten komen zou je denken
http://www.telegraaf.nl/d(...)ekt_flink_aan__.html
[..]
quote:Under 26 U.S.C. § 163(h) of the Internal Revenue Code, the United States allows a home mortgage interest deduction, with several limitations. First, the taxpayer must elect to itemize deductions, and the total itemized deductions must exceed the standard deduction (otherwise, itemization would not reduce tax). Second, the deduction is limited to interest on debts secured by a principal residence or a second home. Third, interest is deductible on only the first $1 million of debt used for acquiring, constructing, or substantially improving the residence, or the first $100,000 of home equity debt regardless of the purpose or use of the loan.
Je zal maar een huis hebben in Brabant, die ben je binnen een paar weken kwijtquote:Verkoop woningen schiet 70 procent omhoog
APELDOORN (AFN) - De verkoop van woningen is in de maand juni met bijna 70 procent omhooggeschoten tot 16.210 stuks vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. Dat heeft het Kadaster woensdag bekendgemaakt. Vergeleken met de voorgaande maand wisselden er 59,2 procent meer woningen van eigenaar.
Het Kadaster noemt als mogelijke verklaring voor de sprong in de verkopen de verhoging van de overdrachtsbelasting die werd gevreesd. Over het gehele tweede kwartaal werden er dik 17 procent meer woningen verkocht. In de eerste helft van het jaar kwam de groei uit op 1,2 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Alle woningtypen lieten een stijging zien in de verkopen vorige maand. Vrijstaande woningen stegen het hardst, met bijna een verdubbeling, appartementen het minst, met 40,6 procent.
De stijging deed zich voor in alle provincies. In Noord-Brabant was de stijging het grootst (95,7 procent). De minst grote stijging deed zich voor in de provincie Friesland met 47,1 procent.
bron: Telegraaf
Een huis in Brabant wil je juist niet kwijt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je zal maar een huis hebben in Brabant, die ben je binnen een paar weken kwijt
Kennelijk denken veel Brabanders daar anders over, je kan beter in Friesland wonen want daar wil iedereen blijven plakkenquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een huis in Brabant wil je juist niet kwijt.
Nee, de overdrachtsbelasting is permanent verlaagd van 6% naar 2%.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:11 schreef RemcoDelft het volgende:
De grens voor de overdrachtsbelasting was toch 1 juli? Dus deze maand storten de verkopen weer in?
quote:Hypotheekrenteaftrek alleen bij volledige aflossing
Vanaf 1 januari 2013 is hypotheekrenteaftrek alleen nog mogelijk bij hypotheken die gedurende de looptijd volledig en annuïtair worden afgelost
nee de starters gaan het makkelijker krijgen en niet hun hele leven kromliggen voor een veel te duur huis.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Yep. De starters gaan het moeilijk krijgen na die tijd.
We zullen zien.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nee de starters gaan het makkelijker krijgen en niet hun hele leven kromliggen voor een veel te duur huis.
even denken luchtbel loopt leeg, reëlere leeneisen zonder allerlei vage marktverstorende subsidies. nee, niet we zullen zien, keiharde logica.quote:
Ik merk het al... Stop maar met denken. We zullen zien.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
even denken luchtbel loopt leeg, reëlere leeneisen zonder allerlei vage marktverstorende subsidies. nee, niet we zullen zien, keiharde logica.
je zegt zelf lagere prijzen. wat is er nou beter voor een starter op langere termijn? minder kosten = win.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik merk het al... Stop maar met denken. We zullen zien.
De prijs zal daardoor wel iets dalen ja. Dat ontken ik niet. Maar als je denkt dat de prijs dermate ver daalt dat dat de vermindering van de maximale hypotheek die een starter dan nog kan krijgen compenseert, zit je er faliekant naast.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je zegt zelf lagere prijzen. wat is er nou beter voor een starter op langere termijn? minder kosten = win.
alsof veel lenen uiteindelijk voordelig is voor een persoon.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De prijs zal daardoor wel iets dalen ja. Dat ontken ik niet. Maar als je denkt dat de prijs dermate ver daalt dat dat de vermindering van de maximale hypotheek die een starter dan nog kan krijgen compenseert, zit je er faliekant naast.
Laat je het lekker een ander lenen. Dan betaal je hem zijn lening terug in maandelijkse termijnen + nog een boel extra. Huren noemen we dat. Maakt mij niet uit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alsof veel lenen uiteindelijk voordelig is voor een persoon.
goeie vergelijking, teveel kunnen lenen ivm overheidsbemoeienis tov huren.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat je het lekker een ander lenen. Dan betaal je hem zijn lening terug in maandelijkse termijnen + nog een boel extra. Huren noemen we dat. Maakt mij niet uit.
Misschien op lange termijn. Op korte termijn,tot circa 2016-2017, word de betaalbaarheid slechter en is men alsnog duurder uit vanwege het wegvallen van de HRA voor de gunstige hypotheken zoals bankspaar. Jongeren tussen de leeftijd 22-25 willen ook op hun eigen en nog een aantal jaar wachten is voor de meeste van hem geen optie.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee de starters gaan het makkelijker krijgen en niet hun hele leven kromliggen voor een veel te duur huis.
Ik denk dat men zo snel mogelijk moet cashen en uit nederland weg moet, als je kuntquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:36 schreef nickname89 het volgende:
Vanwege deze 2 redenen denk ik dat een starter, die op korte termijn een huis wilt, voordeliger is door voor 1 januari te kopen.
Jij eerst!quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat men zo snel mogelijk moet cashen en uit nederland weg moet, als je kunt
http://www.green-acres.com/en/properties/10166a-13911.htm
Dat is inderdaad veel grond voor een lage prijs. Echter, ga jij ook werken in die regio ? En denk je er uiteindelijk financieel beter van te worden ? Daarbij is de taal ook een probleem, veel Fransen verdommen het om Engels te spreken.quote:[b]Op
Ik denk dat men zo snel mogelijk moet cashen en uit nederland weg moet, als je kunt
Waar haal je toch iedere keer die meuk vandaan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Zeg baggeraar, heeft de USA nou HRA of niet?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geen foto's van binnen ?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Michael zit wel eens vaker mis met zijn stellige aannames, maar komt daar doorgaans niet op terug.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zeg baggeraar, heeft de USA nou HRA of niet?
USA heeft HRA... Maar vooral als je een duur huis koopt. Als je een goedkoop hutje hebt dan krijg je niet veel meer aftrek dan de standaard aftrek die je anders mag doen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zeg baggeraar, heeft de USA nou HRA of niet?
de eerste jaren sowieso niet en als de vergrijzing dan echt inzet is het maar de vraag wat we als maatschappij gaan doen. het aanbod wordt dan een stuk groter als de vraag en we weten allemaal wat dat met de prijzen doet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden de huizenprijzen ooit weer gaan stijgen? Ik hoop het wel. Heb spijt dat ik die bakstenen heb gekocht een paar jaar geleden
Over een jaar of 10 misschien weer eens op het oude niveau voordat de boel inkakte.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden de huizenprijzen ooit weer gaan stijgen? Ik hoop het wel. Heb spijt dat ik die bakstenen heb gekocht een paar jaar geleden
Je kan ook een eigen eiland kopen...quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan ongetwijfeld ooit weer stijgen, simpelweg vanwege inflatie. Daarentegen verwacht ik niet dat we het 350-jaar-hoogterecord van 2008 (na inflatiecorrectie) snel weer meemaken, de kans daarop is simpelweg erg klein (kort door de bocht: orde-grootte eens in de 350 jaar).quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Zo lang je blijft wonen waar je woont en je de vaste lasten kan betalen maakt het weinig uit ja, maar ik sta nu 'onder water' en dat is geen lekker gevoel. Met mijn huidige baan kan ik alles makkelijk betalen, het is alleen niet zeker dat die baan blijft bestaan (vanwege bezuinigingen).quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan ongetwijfeld ooit weer stijgen, simpelweg vanwege inflatie. Daarentegen verwacht ik niet dat we het 350-jaar-hoogterecord van 2008 (na inflatiecorrectie) snel weer meemaken, de kans daarop is simpelweg erg klein (kort door de bocht: orde-grootte eens in de 350 jaar).
Maar waarom zou je dat willen? Als huiseigenaar zit je toch goed zolang je je lasten kan betalen, en maakt het niet uit wat je huis waard is? Tenminste, dat propageren de huiseigenaren hier in het topic!
En zou je uiteindelijk niet beter af zijn zonder enorme prijsstijging? Tenslotte wil je vast ooit in je leven groter gaan wonen.
Berouw komt na de zonde, wat ging er door je heen toen je je hoofd door de strop stakquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus als je overwaarde zou hebben zou dat wel een lekker gevoel geven? Je hebt toch een dak boven je hoofd? Het dak waarvoor je bereid was je diep in de schulden te steken? Hoe kan dat nu geen goed gevoel geven? (moet je even uitleggen aan Ger Hukker en zijn NVM mannetjes want die hebben dat 'goed gevoel' gebeuren als slogan).quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Zo lang je blijft wonen waar je woont en je de vaste lasten kan betalen maakt het weinig uit ja, maar ik sta nu 'onder water' en dat is geen lekker gevoel. Met mijn huidige baan kan ik alles makkelijk betalen, het is alleen niet zeker dat die baan blijft bestaan (vanwege bezuinigingen).
Flashback naar 1982 toen het ook noooooit meer goedkwam (toen was het 320 jaar, dat welquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan ongetwijfeld ooit weer stijgen, simpelweg vanwege inflatie. Daarentegen verwacht ik niet dat we het 350-jaar-hoogterecord van 2008 (na inflatiecorrectie) snel weer meemaken, de kans daarop is simpelweg erg klein (kort door de bocht: orde-grootte eens in de 350 jaar).
Maar waarom zou je dat willen? Als huiseigenaar zit je toch goed zolang je je lasten kan betalen, en maakt het niet uit wat je huis waard is? Tenminste, dat propageren de huiseigenaren hier in het topic!
En zou je uiteindelijk niet beter af zijn zonder enorme prijsstijging? Tenslotte wil je vast ooit in je leven groter gaan wonen.
Dacht ik dat ik alles gelezen had hierquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Berouw komt na de zonde, wat ging er door je heen toen je je hoofd door de strop stak
[..]
Dus als je overwaarde zou hebben zou dat wel een lekker gevoel geven? Je hebt toch een dak boven je hoofd? Het dak waarvoor je bereid was je diep in de schulden te steken? Hoe kan dat nu geen goed gevoel geven? (moet je even uitleggen aan Ger Hukker en zijn NVM mannetjes want die hebben dat 'goed gevoel' gebeuren als slogan).
Prijzen gaan voorlopig niet meer omhoog, start met afbetalen en je kan je weer happy voelen. Ik als huurder voel mij ook happy ongeacht of mijn verhuurder mij naait of niet, het is gewoon een mind set. Linksom of rechtsom word je genaaid in Nederland, het enige wat je daar tegen kan doen is stoppen met werken en gewoon van het systeem gaan profiteren.
Correctie, 1982 was geen nieuw record (als ik even de "grachtenpandindex" kort-door-de-bocht voor de hele markt aanhaal):quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Flashback naar 1982 toen het ook noooooit meer goedkwam (toen was het 320 jaar, dat wel)
De BB'ers hebben toen de markt gered, gaat nu niet meer gebeuren. De BB'ers zijn nu de nagel aan de doodskist van de economie, niet langer productief, steeds meer afhankelijk van een steeds kleiner wordende werkende klasse en dat tijdens hun werkzame leven ze de economie in de uitverkoop hebben gezet, BB'ers bedanktquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Flashback naar 1982 toen het ook noooooit meer goedkwam (toen was het 320 jaar, dat wel)
Als jij een ander luilekkerland weet waar je ook direct een uitkering kan krijgen, dan hoor ik dat graagquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dacht ik dat ik alles gelezen had hier
Als het zo erg is hier, waarom pak je eigenlijk niet je biezen?
Als jij in de periode 1982-1995 een huis had gekocht, had je nou geen probleem. Ik begrijp dat het lullig is, maar voor de overgrote meerderheid is er geen urgency. Maar die zijn dan ook niet aan het speculeren om zo goedkoop mogelijk in te kopen, die hedgen hun woonkosten.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Correctie, 1982 was geen nieuw record (als ik even de "grachtenpandindex" kort-door-de-bocht voor de hele markt aanhaal):
[ afbeelding ]
Slechts 250 jaar dus. En daarbij zou ik nou niet bepaald willen spreken van "het kwam goed", anders was er nu geen probleem geweest.
Hoor ik je hier een 'but this time it's different' uitsprekenquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De BB'ers hebben toen de markt gered, gaat nu niet meer gebeuren. De BB'ers zijn nu de nagel aan de doodskist van de economie, niet langer productief, steeds meer afhankelijk van een steeds kleiner wordende werkende klasse en dat tijdens hun werkzame leven ze de economie in de uitverkoop hebben gezet, BB'ers bedankt
Ik denk wel dat die groep graag cash will gaan zien, one way or the other, het is hun vermogenquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoor ik je hier een 'but this time it's different' uitspreken
Maar ja, jij stelt ook zonder blikken of blozen dat de USA geen HRA heeft, dus hoe serieus moeten we die dagelijkse bagger van je vinden?quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat die groep graag cash will gaan zien, one way or the other, het is hun vermogen
Dagelijkse bagger >??quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar ja, jij stelt ook zonder blikken of blozen dat de USA geen HRA heeft, dus hoe serieus moeten we die dagelijkse bagger van je vinden?
Uh dat het een hoop geld was en die overdrachtsbelasting verdomde vervelend, maar dat dat ooit wel zou worden goedgemaakt als de huizenprijzen stijgenquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Berouw komt na de zonde, wat ging er door je heen toen je je hoofd door de strop stak![]()
Overwaarde zou mij een beter gevoel geven omdat ik dan weet dat ik elk moment mijn huis kan verkopen zonder dat ik er een schuld aan overhoud. En dan zou ik lekker weer gaan huren.quote:Dus als je overwaarde zou hebben zou dat wel een lekker gevoel geven? Je hebt toch een dak boven je hoofd? Het dak waarvoor je bereid was je diep in de schulden te steken? Hoe kan dat nu geen goed gevoel geven? (moet je even uitleggen aan Ger Hukker en zijn NVM mannetjes want die hebben dat 'goed gevoel' gebeuren als slogan).
Ik los wel af (50% aflosvrij) maar dat gaat niet zo hard..quote:Prijzen gaan voorlopig niet meer omhoog, start met afbetalen en je kan je weer happy voelen. Ik als huurder voel mij ook happy ongeacht of mijn verhuurder mij naait of niet, het is gewoon een mind set. Linksom of rechtsom word je genaaid in Nederland, het enige wat je daar tegen kan doen is stoppen met werken en gewoon van het systeem gaan profiteren.
het wordt nog erger, ze gaan een nieuwe huurbelasting invoeren om een extra koopsubside te betalenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
Sorry Pleun2011 maar ik vermoed dat je voorlopig 'vastgeketend' zit aan je paleisje. Ach... ik neem aan dat je van plan was om voorlopig te blijven plakken? Een huis kopen doe je tenslotte niet voor een paar jaar.
Die overdrachtsbelasting is vervelend maar weet je wat nog veel vervelender is? Meebetalen aan de leensubsidie voor 'huiseigenaren'
En de burger die een deel van zijn reiskosten vergoed ziet extra belasten om de overdracht belasting voor nieuwe scheefleners laag te houdenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
het wordt nog erger, ze gaan een nieuwe huurbelasting invoeren om een extra koopsubside te betalen
De geschiedenis herhaald zich? Nou in dat geval moet je nog eens goed naar het 'herengracht' plaatje kijkenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het lijkt wel een gesprek tussen CC en een kloon van hem. (Pleun <-> CC)
dat is nogal een stelling. de huizenprijzen zijn al 20% gezakt afgelopen jaren, je betaalt ook 5% minder overdrachtsbelasting en het einde van zakkende prijzen is nog niet in zicht.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:36 schreef nickname89 het volgende:
[..]
Misschien op lange termijn. Op korte termijn,tot circa 2016-2017, word de betaalbaarheid slechter en is men alsnog duurder uit vanwege het wegvallen van de HRA voor de gunstige hypotheken zoals bankspaar. Jongeren tussen de leeftijd 22-25 willen ook op hun eigen en nog een aantal jaar wachten is voor de meeste van hem geen optie.
Resteert voor hen dan de mogelijkheid om te huren om deze periode van circa 5 jaar te overbruggen. En dan hopen dat de huizenprijzen minimaal ¤40.000 zijn gedaald. Immers 5 jaar huren kost ook geld.
Vanwege deze 2 redenen denk ik dat een starter, die op korte termijn een huis wilt, voordeliger is door voor 1 januari te kopen.
Dat is zeker nogal een stelling. Heb je daar een bron van? Gisteren was het sinds 2008 namelijk nog maar 8,6%quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat is nogal een stelling. de huizenprijzen zijn al 20% gezakt afgelopen jaren
Weet je dat dat erg duur isquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan ook een eigen eiland kopen...
gezinswoning in westen waar toch de meeste gezinnen wonen is meer gezakt dan 8.6. tel de inflatie mee en je hebt het over een flinke waardedaling. 8.6% zal zonder inflatie zijn, en over een generiekere woninggroep gok ik.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is zeker nogal een stelling. Heb je daar een bron van? Gisteren was het sinds 2008 namelijk nog maar 8,6%
Gokken is niet bepaald een betrouwbare bron. De gemiddelde huizenprijs over de eerste 5 maanden van 2008 gedaald van 255.000 naar 233.000 over de eerste 5 maanden van 2012. Bron: CBSquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gezinswoning in westen waar toch de meeste gezinnen wonen is meer gezakt dan 8.6. tel de inflatie mee en je hebt het over een flinke waardedaling. 8.6% zal zonder inflatie zijn, en over een generiekere woninggroep gok ik.
nominale waarde ja. voor de aardigheid reken je geen inflatie mee?quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gokken is niet bepaald een betrouwbare bron. De gemiddelde huizenprijs over de eerste 5 maanden van 2008 gedaald van 255.000 naar 233.000 over de eerste 5 maanden van 2012. Bron: CBS
Nee. Inflatie is inflatie. Staat los van de huizenprijs. Jij stelt dat de huizenprijzen met 20% gedaald zijn. En dat is dus niet geval.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nominale waarde ja. voor de aardigheid reken je geen inflatie mee?
We hadden het over de betaalbaarheid, dan moet ke inflatie wel degelijk meenemen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Inflatie is inflatie. Staat los van de huizenprijs. Jij stelt dat de huizenprijzen met 20% gedaald zijn. En dat is dus niet geval.
Dat het door inflatie goedkoper wordt om een woning aan te schaffen (en af te lossen) staat los van de huizenprijs.
Stel dan niet dat de huizenprijzen met 20% gedaald zijn, maar zeg dan dat de betaalbaarheid met 20% is verbeterdquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
We hadden het over de betaalbaarheid, dan moet ke inflatie wel degelijk meenemen.
nee het ging over de betaalbaarheid.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Stel dan niet dat de huizenprijzen met 20% gedaald zijn, maar zeg dan dat de betaalbaarheid met 20% is verbeterdWat ook niet geval is, door de strengere eisen.. Linksom of rechtsom roeptoeter je dus maar wat.
Die is dan toch met 20% verbeterdquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee het ging over de betaalbaarheid.
Overigens, moet ik echt naar de opticien?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is nogal een stelling. de huizenprijzen zijn al 20% gezakt afgelopen jaren, je betaalt ook 5% minder overdrachtsbelasting en het einde van zakkende prijzen is nog niet in zicht.
4% om precies te zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Overigens, moet ik echt naar de opticien?
En de overdrachtbelasting is ook niet 5% minder trouwens.
Goed gevoelquote:
Kijk uit met wat je zegt.quote:
Uiteraard, en niet alleen per 01-01-2013, maar dat is al jaren aan de gang. Helaas zitten CC en de rest van zijn posse al jaren in de ontkennende fase omdat ze heeeel erg graag willen dat het niet zo is. Argumenten helpen niet, dus dan moeten ze het maar aan den lijve ondervinden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:07 schreef nickname89 het volgende:
Feit blijft gewoon dat de betaalbaarheid per 01-01-2013 voor iedere starter slechter wordt.
Gerritje Zalm vindt dat aflossing de norm moet worden, ook voor bestaanden gevallen. Dat is RIP NL-woningmarkt, dat kan elke VVD-bankier bedenken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Uiteraard, en niet alleen per 01-01-2013, maar dat is al jaren aan de gang. Helaas zitten CC en de rest van zijn posse al jaren in de ontkennende fase omdat ze heeeel erg graag willen dat het niet zo is. Argumenten helpen niet, dus dan moeten ze het maar aan den lijve ondervinden.
Yup. Markt op slot, en niemand verhuist nog. Niet vanuit een koopwoning, en niet meer naar een koopwoning.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef pberends het volgende:
Gerritje Zalm vindt dat aflossing de norm moet worden, ook voor bestaanden gevallen. Dat is RIP NL-woningmarkt, dat kan elke VVD-bankier bedenken.
Dan maak je wat overuren, of zorg voor een andere inkomstenbron waarmee je kunt aflossen. Ik heb mijn huis in 2007 gekocht, historisch gezien de slechtste tijd, maar zorg er wel voor dat ik in 30 jaar alles aflos, en dat ik daarnaast ook spaar zodat ik in het slechtste geval 2 jaar zonder inkomen kan zitten voor ik problemen krijg met mijn hypotheek. Als je het zo aanpakt maakt het niet uit dat je onder water staat, zolang je maar niet op korte termijn MOET verhuizen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo lang je blijft wonen waar je woont en je de vaste lasten kan betalen maakt het weinig uit ja, maar ik sta nu 'onder water' en dat is geen lekker gevoel. Met mijn huidige baan kan ik alles makkelijk betalen, het is alleen niet zeker dat die baan blijft bestaan (vanwege bezuinigingen).
Nieuwbouwdeflatie, genoeg werkeloze bouwvakkers die voor minder loon aan de slag willen, genoeg aannemers die hun materiaal tegen lagere prijzen willen verhuren, genoeg leveranciers die hun bouwmaterialen voor minder willen verkopen, genoeg gemeenten die bereid zijn hun grond tegen lagere prijzen van de hand te doen, etc... etc...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup. Markt op slot, en niemand verhuist nog. Niet vanuit een koopwoning, en niet meer naar een koopwoning.
Yup, woning daalt wat in waarde, en je max te krijgen hypotheek daalt 40%.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nieuwbouwdeflatie, genoeg werkeloze bouwvakkers die voor minder loon aan de slag willen, genoeg aannemers die hun materiaal tegen lagere prijzen willen verhuren, genoeg leveranciers die hun bouwmaterialen voor minder willen verkopen, genoeg gemeenten die bereid zijn hun grond tegen lagere prijzen van de hand te doen, etc... etc...
Het deflatiespook zweeft boven de bouwsector
De verkopers hebben veel meer problemen dan de kopers, dat lijk jij te vergeten...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup, woning daalt wat in waarde, en je max te krijgen hypotheek daalt 40%.
Kon je hem eerst nog net wel kopen, kan het straks in geen geval. Goede deal man.
Hoe dat zoquote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:
De verkopers hebben veel meer problemen dan de kopers
Dat is precies waar ik nu mee bezig ben. Ik volg een opleiding via mijn werk tot belastingconsulent om in de toekomst meer inkomsten te genereren en leg iedere maand wat extra opzijquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:14 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan maak je wat overuren, of zorg voor een andere inkomstenbron waarmee je kunt aflossen. Ik heb mijn huis in 2007 gekocht, historisch gezien de slechtste tijd, maar zorg er wel voor dat ik in 30 jaar alles aflos, en dat ik daarnaast ook spaar zodat ik in het slechtste geval 2 jaar zonder inkomen kan zitten voor ik problemen krijg met mijn hypotheek. Als je het zo aanpakt maakt het niet uit dat je onder water staat, zolang je maar niet op korte termijn MOET verhuizen.
Vanwaar die paniek dan? Zolang jij gewoon je hypotheeklasten kunt betalen is er NIETS aan de hand. Al staat je hypotheek voor 100% onder water. Lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat is precies waar ik nu mee bezig ben. Ik volg een opleiding via mijn werk tot belastingconsulent om in de toekomst meer inkomsten te genereren en leg iedere maand wat extra opzij
Uitkeringdeflatie, te weinig werkenden om de uitkeringen en pensioenen op te brengen. Geen nieuwe koelkast, geen langdurigheidstoeslag, geen huurtoeslag, geen schultenbrau, en een omgekeerde stoeptegel met oranje stip bij je voordeur omdat het water is afgesloten (want je kon de rekening niet betalen doordat de uitkering verlaagd werd).quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nieuwbouwdeflatie, genoeg werkeloze bouwvakkers
Paniek valt wel mee alleen is het niet zeker dat mijn baan over 2 jaar nog bestaat (bezuinigingen gemeente) en ik wil eigenlijk niet al te lang blijven zitten waar ik nu zit..heb er beetje spijt van. Maar zolang ik mijn baan hou kan ik het makkelijk betalen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vanwaar die paniek dan? Zolang jij gewoon je hypotheeklasten kunt betalen is er NIETS aan de hand. Al staat je hypotheek voor 100% onder water. Lekker belangrijk.
Ik wil ook wel eens wat niet... Maar als je de tering naar de nering moet zetten... Tuurlijk, dan kan je maar even niet wat rianter gaan wonen, maar zolang jij je hypotheeklasten op kunt brengen is er geen bank in NL die je eruit kan zetten. Ook niet als je 100% onder water staat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Paniek valt wel mee alleen is het niet zeker dat mijn baan over 2 jaar nog bestaat (bezuinigingen gemeente) en ik wil eigenlijk niet al te lang blijven zitten waar ik nu zit..heb er beetje spijt van. Maar zolang het blijft zoals het nu is dan is er niks aan het handje.
Een maatje van mij heeft nog een jaar in zijn huis kunnen wonen toen het gas en elektra werd afgesloten. Was even wennen zo'n koude douche maar het was te doen. Toen het water volgde heeft hij een ander pand gekraaktquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:08 schreef poemojn het volgende:
[..]
Uitkeringdeflatie, te weinig werkenden om de uitkeringen en pensioenen op te brengen. Geen nieuwe koelkast, geen langdurigheidstoeslag, geen huurtoeslag, geen schultenbrau, en een omgekeerde stoeptegel met oranje stip bij je voordeur omdat het water is afgesloten (want je kon de rekening niet betalen doordat de uitkering verlaagd werd).
Tja. En zo heeft iedereen zijn eigen levensstandaard zullen we maar zeggen. Godzijdank leven we in een land waarin je zelf die keuze (afhankelijk van je eigen inzet) kunt maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Een maatje van mij heeft nog een jaar in zijn huis kunnen wonen toen het gas en elektra werd afgesloten. Was even wennen zo'n koude douche maar het was te doen. Toen het water volgde heeft hij een ander pand gekraakt
wat een bestaanquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een maatje van mij heeft nog een jaar in zijn huis kunnen wonen toen het gas en elektra werd afgesloten. Was even wennen zo'n koude douche maar het was te doen. Toen het water volgde heeft hij een ander pand gekraakt
schei uit joh, slechts een handjevol verkopers hebben problemen. voor de rest van de eigenaars die willen verhuizen geldt dat dat vooral een luxezaak is, geen noodzaakquote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De verkopers hebben veel meer problemen dan de kopers, dat lijk jij te vergeten...
je vergeet de ouderen 60+ die willen cashen, het is geen noodzaak maar men wil wel graag het vermogen ter beschikking krijgen in de komende vier jaarquote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:54 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
schei uit joh, slechts een handjevol verkopers hebben problemen. voor de rest van de eigenaars die willen verhuizen geldt dat dat vooral een luxezaak is, geen noodzaak
Want alle 60+'ers gaan de komende 4 jaar massaal naar een verzorgingstehuis of aanleunwoning? Really?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
je vergeet de ouderen 60+ die willen cashen, het is geen noodzaak maar men wil wel graag het vermogen ter beschikking krijgen in de komende vier jaar
Nee die gaan naar Frankrijkquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Want alle 60+'ers gaan de komende 4 jaar massaal naar een verzorgingstehuis of aanleunwoning? Really?
Juist de 60+'ers zitten in een (vrijwel) afbetaalde koopwoning. Met hypotheeklasten die vrijwel nihil zijn en je AOW + pensioen(tje) kun je prima van je oude dag genieten.
Ja. Die gaan allemaal fijn elke winter zitten blauwbekken in een huis met energielabel G-quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:50 schreef michaelmoore het volgende:
Nee die gaan naar Frankrijkbinnen nu en vier jaar , nu kopen en schilderen en tegelen
http://www.green-acres.com/en/properties/19548a-f1021.htm
Yup. Gewoon op je oude dag elke zomer met 15m3 hout gaan slepen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
kachel aan doen he , hout zat , hier ook
Leuk als je geen kinderen of andere familie hebt enzo, maar de meeste ouderen willen echt geen vele honderden km's ver weg gaan wonen.quote:Mooi hoor, vlak bij wandel en skigebieden en een klein tikkie van nederland af
En dat maakt voor die 60+'ers nu juist geen reet uit, die hebben hun woning allang (vrijwel) afgelost.quote:De HRA subsidie gaat er toch aan
Omdat er geen werkgelegenheid daar is. Maar goed, als je met pensioen bent, hoef je niet te werken...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Die gaan allemaal fijn elke winter zitten blauwbekken in een huis met energielabel G-
Er is een reden dat die huizen daar zo goedkoop zijn... Omdat er (buiten jou dan) geen hond wil wonen.
[..]ja of bestellen in t dorpquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup. Gewoon op je oude dag elke zomer met 15m3 hout gaan slepen.
nou dacht het wel , die zie ik nu ook niet zoveelquote:Leuk als je geen kinderen of andere familie hebt enzo, maar de meeste ouderen willen echt geen vele honderden km's ver weg gaan wonen.
meesten hebben nog wel een resthypotheek en een spaarpot, maar ga je cashen dan krijg je geen fiscaal aftrekbaar hyp meer,quote:En dat maakt voor die 60+'ers nu juist geen reet uit, die hebben hun woning allang (vrijwel) afgelost.
maar wel wandelen en vissenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef de_ier het volgende:
[..]
Omdat er geen werkgelegenheid daar is. Maar goed, als je met pensioen bent, hoef je niet te werken...
Ik zei dan ook niet 'iedereen' maar 'de meeste'. Het is niet zo dat jouw persoonlijke situatie voor iedereen geldt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:36 schreef michaelmoore het volgende:
nou dacht het wel , die zie ik nu ook niet zoveel
die zijn erg druk
5 x gelezen. Nog steeds geen idee wat je er nu eigenlijk mee bedoeld, of zelfs maar welke kant je ermee op wilt.quote:meesten hebben nog wel een resthypotheek en een spaarpot, maar ga je cashen dan krijg je geen fiscaal aftrekbaar hyp meer,
maak je geen zorgen, komt helemaal goed, ik hou van vissen en in de zon liggenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Maar als jij zo graag in de middle of nowhere je oude dagen wilt slijten, wens ik je alle goeds toe. Scheelt hier weer in de kosten voor de gezondheidszorg.
Hier, 1 minuut zoekwerk, zelfde prijsklasse: http://www.funda.nl/koop/(...)tstraat-4/kenmerken/quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
Maar deze is mooier., dan zou ik nog een beetje HRA krijgen
http://www.green-acres.com/en/properties/7215a-12921-3392vm.htm
http://www.green-acres.com/en/properties/7215a-12921-2259vm.htm
Bij een niet onaanzienlijk aantal aanstaande gepensioneerden (vrije beroepers, freelancers, ondernemers) zit hun pensioen in de stenen waarin ze wonen. Die moeten echt wel cashen met prijzen op 2008 niveau.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Juist de 60+'ers zitten in een (vrijwel) afbetaalde koopwoning. Met hypotheeklasten die vrijwel nihil zijn en je AOW + pensioen(tje) kun je prima van je oude dag genieten.
Als je huis is afbetaald, kom je echt wel rond met een AOW'tje hoor. Vergeet ook niet dat die mensen zeer waarschijnlijk al vele jaren maar een hypotheekje van 200,- per maand hadden, dus sparen was ook wat makkelijker.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef KneeDeep het volgende:
Bij een niet onaanzienlijk aantal aanstaande gepensioneerden (vrije beroepers, freelancers, ondernemers) zit hun pensioen in de stenen waarin ze wonen. Die moeten echt wel cashen met prijzen op 2008 niveau.
Dan wil ik het weten ook: wie is de nummer 1 uit het gezin?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn vader is nu 72, woont nog steeds in een 5Kamer eengezinswoning, en heeft absoluut nog nergens hulp bij nodig. (Scheefhuurder numero 2 uit het gezin zeg maar)
Mijn broer (-tje, iets jonger dan ik)quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:33 schreef KneeDeep het volgende:
Dan wil ik het weten ook: wie is de nummer 1 uit het gezin?
nou dat lijkt me niet , 2002 is ook prima hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Bij een niet onaanzienlijk aantal aanstaande gepensioneerden (vrije beroepers, freelancers, ondernemers) zit hun pensioen in de stenen waarin ze wonen. Die moeten echt wel cashen met prijzen op 2008 niveau.
Ja, dat weten we nu wel. En je hebt ook tig jaar HRA gelurkt (waar je na 2002 dus spontaan tegenstander van werd, jij hebt er immers sindsdien geen belang meer bij) en had ook nog je woning als Premie-A (of B/C) woning gekocht. Waar je dus (nadat jij ervan geprofiteerd hebt) ook fel tegenstander van bent geworden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
nou dat lijkt me niet , 2002 is ook prima hoor
toen heb ik verkocht
ik ben principieel tegenstander van alle subsidies, en overheidsbeïnvloeding, ook de HRAquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, dat weten we nu wel. En je hebt ook tig jaar HRA gelurkt (waar je na 2002 dus spontaan tegenstander van werd, jij hebt er immers sindsdien geen belang meer bij) en had ook nog je woning als Premie-A (of B/C) woning gekocht. Waar je dus (nadat jij ervan geprofiteerd hebt) ook fel tegenstander van bent geworden.
Komt het wel eens in je op dat jouw situatie en wensen op het grote geheel totaal en volstrekt nietszeggend zijn?
Ik kan zo gauw even geen grotere egoïst bedenken dan jij. Verhuis a.u.b. naar Frankrijk. Geef me je nieuwe adres dan even via PM door, dan stuur ik je elk jaar een kerstkaart. Dan voel je je toch nog een beetje thuis in de middle of nowhere...
Lovenswaardig. Principe's zijn een hoop waard.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:22 schreef michaelmoore het volgende:
ik ben principieel tegenstander van alle subsidies, en overheidsbeïnvloeding, ook de HRA
je mag niet vinden dat een huidige situatie in basis gewoon verkeerd is en er toch aan meedoen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lovenswaardig. Principe's zijn een hoop waard.
Vertel eens: Wanneer ga je je 30 jaar HRA en je premie terugstorten?
Of gaan je principe's slechts zover als dat ze jou goed uitkomen?
Tot die tijd: Doe niet zo zielig man...
Nee dat is nogal hypocriet, vind je niet?quote:Op zondag 22 juli 2012 08:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je mag niet vinden dat een huidige situatie in basis gewoon verkeerd is en er toch aan meedoen?
Natuurlijk mag dat. Net zoals je belastingen die je gewoon verkeerd vind ook gewoon moet betalen. Een mooi principieel voorbeeld: drinkwaterbelasting.quote:Op zondag 22 juli 2012 08:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je mag niet vinden dat een huidige situatie in basis gewoon verkeerd is en er toch aan meedoen?
ik ben tegen overheidsbemoeienis op leger, politie en recht na. toch doe ik netjes bergen belasting betalen en zou ik net zo makkelijk meedoen met de hra regeling.quote:Op zondag 22 juli 2012 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee dat is nogal hypocriet, vind je niet?
Ik vind HRA een goed systeem zolang je maar gediciplineerd jaarlijks iets van de lening aflost, nou mag je hier thuis mijn papieren komen kijken en zul je zien dat ik dat ook doe.
Ja ik ben ook tegen de meeste belastingen, en tegen ontwikkelingshulp en landbouwsubsidie en heffingen op landbouwproducten uit Afrika zoals suikerrietquote:Op zondag 22 juli 2012 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Net zoals je belastingen die je gewoon verkeerd vind ook gewoon moet betalen. Een mooi principieel voorbeeld: drinkwaterbelasting.
Prachtig verhaal, echt prachtig! Zo ken ik ook wel mensen die op die manier een sociale huurwoning bezetten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mijn broer (-tje, iets jonger dan ik)
Zijn beroep wordt in dit topic steevast aangeduid als 'bankster'. Vliegt heel de wereld over voor de ene vergadering na de andere, (dus gewoon voor 1 vergadering ff op en neer naar Japan, zit dus langer in het vliegtuig dan hij vergadert) en pakt alleen al met zijn eindejaarsuitkering meer dan mijn vrouw en ik in een jaar bij elkaar sprokkelen. (En wij hebben het al niet slecht)
Woont desondanks gewoon in een sociale huurwoning (al 20+ jaar), en gaat er ook niet uit. Hij kan zo een flinke koopwoning cash aftikken, maar het interesseert hem niet. Totaal niet zelfs. Hij vindt het allemaal wel best zo, hij heeft het naar zijn zin waar hij woont. En die 5% verhoging die ze willen doorvoeren zal hem ook zijn r**t roesten.
Overigens gun ik het hem uiteraard van harte hoor
wel eens een boer ontmoet die de landbouwsubsidie teruggeeft ??quote:Op zondag 22 juli 2012 11:04 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
O, jij zei toch het volgende:
"Maar deze is mooier., dan zou ik nog een beetje HRA krijgen".
sterker sinds een aantal jaren is die subsidie gekoppeld aan het aantal hectaren dat de boer gebruikt, dus eigenlijk is het grondsubsidie en niet productsubsidiequote:Op zondag 22 juli 2012 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Sterker nog, zonder landbouwsubsidie zou grond nog goedkoper worden...
maar een oliestook- installatie kost niet veel, die leg je zo aan, en dan heb je geen milieubelasting / eco-tax zoals hier die in de salarissen van provincies verdwijntquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup. Gewoon op je oude dag elke zomer met 15m3 hout gaan slepen.
[..]
En dat maakt voor die 60+'ers nu juist geen reet uit, die hebben hun woning allang (vrijwel) afgelost.
Dat huis waar dat over ging liep van de energielabelschaal af. Aan de onderkant van die schaal welteverstaan. Die zat nog lager dan label G.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
maar een oliestook- installatie kost niet veel, die leg je zo aan, en dan heb je geen milieubelasting / eco-tax zoals hier die in de salarissen van provincies verdwijnt
dikke trui is ook prima hoorquote:Op zondag 22 juli 2012 13:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat huis waar dat over ging liep van de energielabelschaal af. Aan de onderkant van die schaal welteverstaan. Die zat nog lager dan label G.
Dan heb je ook helemaal geen milieubelasting/eco-tax nodig om je scheel te betalen aan je verwarming.
Jammer dat je kennis van het Nederlands zo beperkt is, anders was je een goede discussiepartnerquote:Op zondag 22 juli 2012 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik had eigenljik ingezet op een CO2 vergifteging. vergiftiging
Ja sorry, anders dan mensen die dat als trolstijlmiddel gebruiken, zijn er soms ook mensen die daadwerkelijk de grens over gaan, en dan gaat het Nederlandsch snel achteruitquote:Op zondag 22 juli 2012 13:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jammer dat je kennis van het Nederlands zo beperkt is, anders was je een goede discussiepartner
je bedoelt, letterlijk de grens overgaan , Rusland, India, China, Thailand, dat soort grenzenquote:Op zondag 22 juli 2012 13:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja sorry, anders dan mensen die dat als trolstijlmiddel gebruiken, zijn er soms ook mensen die daadwerkelijk de grens over gaan, en dan gaat het Nederlandsch snel achteruit![]()
Wat is eigenlijk je definitie van 'discussieren'?
Jij kent het verschil niet tussen 'iets in de basis gewoon verkeerd vinden' en 'ergens principieel tegenstander van zijn'?quote:Op zondag 22 juli 2012 08:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ze zijn allebei tegenquote:Op zondag 22 juli 2012 15:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij kent het verschil niet tussen 'iets in de basis gewoon verkeerd vinden' en 'ergens principieel tegenstander van zijn'?
Dat is de overeenkomst. Dat weet iedereen. Ik vroeg echter of hij het verschil wist...quote:
joh subsidies zijn altijd fout, tegen de markt in en missen hun doel en veroorzaken een veel groter probleemquote:Op zondag 22 juli 2012 21:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is de overeenkomst. Dat weet iedereen. Ik vroeg echter of hij het verschil wist...
Ook dat was de vraag niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
joh subsidies zijn altijd fout, tegen de markt in en missen hun doel en veroorzaken een veel groter probleem
Fixed.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
joh langdurige subsidies zijn bijna altijd fout, tegen de markt in en missen hun doel en veroorzaken een veel groter probleem
probleem is wel dat subsidies verslavend werken ook korte subsidiesquote:Op maandag 23 juli 2012 07:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fixed.
Kortstondige subsidies kunnen wel degelijk een heel gunstig effect hebben.
Je begon zo goed, maar hier raak je toch echt alle geloofwaardigheid kwijt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:40 schreef Istrilyin het volgende:
Wat dat betreft zijn de huizenmarkt-zeepbel.nl commentaar secties een orde grootte beter!
Ik kom soms nog even op fok om te checken of er nog wat zeepbelblazers zijn die nog niet afgesloten zijn van het internet, gas, elektra en water of toevallig nog bereikbaar zijn via de smartphonequote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:40 schreef Istrilyin het volgende:
Wat dat betreft zijn de huizenmarkt-zeepbel.nl commentaar secties een orde grootte beter!
Dat is alleen op het lievelingsforum van Whuzz zo, die mutsen vinden het 'fijn' en 'prettig' als ze niet door ongewenste gebruikers met hun kop uit het zand getrokken wordenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Overigens dacht ik dat er (vroeger?) wel een filter was waarmee je posts van bepaalde users automatisch kon verbergen, maar ik kan hem op het moment (helaas) inderdaad niet meer vinden.
hmmm, eens zien salris gekregen vandaag....daar alle kosten vanaf trekken...hmm, meer dan 1500 euro over. Ik denk dat ik voorlopig nog helemaal nergens van afgesloten wordtquote:Op woensdag 25 juli 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik kom soms nog even op fok om te checken of er nog wat zeepbelblazers zijn die nog niet afgesloten zijn van het internet, gas, elektra en water of toevallig nog bereikbaar zijn via de smartphone
Tja, vergaderen via internet en vergader programmatuur zal wel niet gebruikt worden in de financiële wereld. De risico's dat hun frauduleuze praktijken op die manier makkelijk blootgelegd worden is natuurlijk te grootquote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn broer (-tje, iets jonger dan ik)
Zijn beroep wordt in dit topic steevast aangeduid als 'bankster'. Vliegt heel de wereld over voor de ene vergadering na de andere, (dus gewoon voor 1 vergadering ff op en neer naar Japan, zit dus langer in het vliegtuig dan hij vergadert) en pakt alleen al met zijn eindejaarsuitkering meer dan mijn vrouw en ik in een jaar bij elkaar sprokkelen. (En wij hebben het al niet slecht)
Woont desondanks gewoon in een sociale huurwoning (al 20+ jaar), en gaat er ook niet uit. Hij kan zo een flinke koopwoning cash aftikken, maar het interesseert hem niet. Totaal niet zelfs. Hij vindt het allemaal wel best zo, hij heeft het naar zijn zin waar hij woont. En die 5% verhoging die ze willen doorvoeren zal hem ook zijn r**t roesten.
Overigens gun ik het hem uiteraard van harte hoor
Ze zijn al lang niet meer bang dat hun criminele praktijken aan het licht komen, ze zijn immers 2B2F.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, vergaderen via internet en vergader programmatuur zal wel niet gebruikt worden in de financiële wereld. De risico's dat hun frauduleuze praktijken op die manier makkelijk blootgelegd worden is natuurlijk te groot
Videoconferencing doen ze uiteraard ook. Maar dat is volgens mij voornamelijk (wereldwijd) binnen dezelfde bank. Als je zaken gaat doen met een grote partij (al dan niet een bank) dan kom je met een face to face vergadering toch een stuk beter over en gezien de bedragen waar het over gaat, maakt dat vliegticket en het hotel uiteraard geen fuck uit.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, vergaderen via internet en vergader programmatuur zal wel niet gebruikt worden in de financiële wereld. De risico's dat hun frauduleuze praktijken op die manier makkelijk blootgelegd worden is natuurlijk te groot
Sluiten ze in de financiele wereld dan de ene na de andere grote deal? Dat zijn erg veel deals. hebben die banken dan nog wel tijd voor hun core business?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Videoconferencing doen ze uiteraard ook. Maar dat is volgens mij voornamelijk (wereldwijd) binnen dezelfde bank. Als je zaken gaat doen met een grote partij (al dan niet een bank) dan kom je met een face to face vergadering toch een stuk beter over en gezien de bedragen waar het over gaat, maakt dat vliegticket en het hotel uiteraard geen fuck uit.
Weet ik veel. Mijn broer gaat over een bepaald type lening (waar ik hier niet over zal uitwijden). En zijn 'gebied' begint bij 20 miljoen tot heul veul meer.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Sluiten ze in de financiele wereld dan de ene na de andere grote deal? Dat zijn erg veel deals. hebben die banken dan nog wel tijd voor hun core business?
Wat ben je nou aan 't proberen?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sluiten ze in de financiele wereld dan de ene na de andere grote deal? Dat zijn erg veel deals. hebben die banken dan nog wel tijd voor hun core business?
Ik wil graag weten wat het continue de wereld rondvliegen verantwoord. Ik begin niet over het continue de wereld rondreizen voor de ene na de andere vergadering over (wat volgens hun) grote deals zijn. Ik weiger dat te accepteren en denk dat ze gewoon hun totaal onrealistische salaris willen verantwoorden met dikdoenerijquote:
Oh ok. Ik zie inderdaad de vliegtuigen al landen want Boris_Karloff vind het allemaal maar kut..quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik wil graag weten wat het continue de wereld rondvliegen verantwoord. Ik begin niet over het continue de wereld rondreizen voor de ene na de andere vergadering over (wat volgens hun) grote deals zijn. Ik weiger dat te accepteren en denk dat ze gewoon hun totaal onrealistische salaris willen verantwoorden met dikdoenerij
Waar zeg ik precies dat ik het kut vind? Jij moet een ander geen woorden in de mond leggen, want dat staat er niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ok. Ik zie inderdaad de vliegtuigen al landen want Boris_Karloff vind het allemaal maar kut..
Oh nee, toch niet![]()
Dat jij dat niet begrijpt is helemaal niet relevant. Dat jij dat niet accepteert is zo mogelijk nog minder relevant. Jij doet er niet toe. Als je praat over dergelijke grote bedragen dan pak je gewoon het vliegtuig. Omdat het kan. Of jou dat zint of niet ligt verder niemand wakker van.
ga je nou woordspelletjes spelen? Dat je het weigert te accepteren dat het om reden X is betekent niet dat je t allemaal maar prachtig vindt he.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar zeg ik precies dat ik het kut vind? Jij moet een ander geen woorden in de mond leggen, want dat staat er niet.
Zo is dat. Je hebt helemaal gelijk. Niet meer dan normaal dat als je bij een bank 125 miljoen wilt lenen, even een laptopje koopt met een webcam en dan 'even' een videoconferentie bijwoont.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik wil graag weten wat het continue de wereld rondvliegen verantwoord. Ik begin niet over het continue de wereld rondreizen voor de ene na de andere vergadering over (wat volgens hun) grote deals zijn. Ik weiger dat te accepteren en denk dat ze gewoon hun totaal onrealistische salaris willen verantwoorden met dikdoenerij
nee, ik zeg dat ik moeilijk kan geloven dat grote banken continue grote deals aan het afsluiten zijn. Een grote bank zal er een beperkt aantal per jaar hebben, waar ook een boel onderzoek aan vooraf gaat. Voor dat onderzoek is al dat reizen niet nodig. Dus waarom men continu op reis is, terwijl er tegenwoordig zoveel methoden om wereldwijd contact te hebben is me een raadsel. Ik wil dat gewoon graag uitgelegd zien en zonder verklaring is het in mijn ogen gewoon grootspraak.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ga je nou woordspelletjes spelen? Dat je het weigert te accepteren dat het om reden X is betekent niet dat je t allemaal maar prachtig vindt he.
Maar die lui hebben ook geen verantwoordelijkheid aan jou af te leggen. Allemaal die lui die gebruik maken van prive jets doen dat omdat dat het snelste is, en als je het geld hebt wat doet het er dan toe? Daarnaast, jij kunt niet bepalen of zij continue of maar af en toe grote deals sluiten, daar heb je helemaal niet genoeg informatie voor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
nee, ik zeg dat ik moeilijk kan geloven dat grote banken continue grote deals aan het afsluiten zijn. Een grote bank zal er een beperkt aantal per jaar hebben, waar ook een boel onderzoek aan vooraf gaat. Voor dat onderzoek is al dat reizen niet nodig. Dus waarom men continu op reis is, terwijl er tegenwoordig zoveel methoden om wereldwijd contact te hebben is me een raadsel. Ik wil dat gewoon graag uitgelegd zien en zonder verklaring is het in mijn ogen gewoon grootspraak.
ongeveer net als de mensen in het verleden op school waarbij iedereen beweerde meer te verdienen als een ander. Tot 1 iemand wat onderzoek deed en een boel leugenaars ontmaskerde. mensen hebben nou eenmaal een eigenschap om zaken mooier voor te doen als ze in werkelijkheid zijn.
En jou broer reist dus de wereld rond om grote leningen af te sluiten? Ik dacht altijd dat banken in belangrijke economische regio's afzonderlijke accountmanagers hadden?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo is dat. Je hebt helemaal gelijk. Niet meer dan normaal dat als je bij een bank 125 miljoen wilt lenen, even een laptopje koopt met een webcam en dan 'even' een videoconferentie bijwoont.
EDIT: Uitleg maar weer weggehaald. Boris zit teveel met zijn kop in zijn eigen kont, en achteraf lijkt me dit te herkenbaar voor mensen die wel bekend zijn in de financiële wereld.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
nee, ik zeg dat ik moeilijk kan geloven dat grote banken continue grote deals aan het afsluiten zijn. Een grote bank zal er een beperkt aantal per jaar hebben.
[...]
Ik wil dat gewoon graag uitgelegd zien en zonder verklaring is het in mijn ogen gewoon grootspraak.
probleem is dat banken GEEN eigen geld hebben. Wij mogen uiteindelijk betalen voor al die dikdoenerij en dat bevalt me niet nee. beter hadden ze het zootje in 2008 allemaal failliet laten gaan zodat de verrotte bedrijven ondertussen al vervangen waren door rendabele bedrijven/quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar die lui hebben ook geen verantwoordelijkheid aan jou af te leggen. Allemaal die lui die gebruik maken van prive jets doen dat omdat dat het snelste is, en als je het geld hebt wat doet het er dan toe? Daarnaast, jij kunt niet bepalen of zij continue of maar af en toe grote deals sluiten, daar heb je helemaal niet genoeg informatie voor.
Dat is duidelijk dat jou dat niet bevalt. Zijn de vliegtuigen al geland nu?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
probleem is dat banken GEEN eigen geld hebben. Wij mogen uiteindelijk betalen voor al die dikdoenerij en dat bevalt me niet nee.
Ik kan helaas weinig doen, ik heb geprobeerd mijn loon contant te krijgen zodat ik mijn rekeningen op kan zeggen. Maar dat schijnt tegenwoordig al niet eens meer te mogenquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is duidelijk dat jou dat niet bevalt. Zijn de vliegtuigen al geland nu?
Nee? Wat ga je er aan doen dan? Helemaal niks vermoed ik zo.
En zelfs al kreeg je dat wel, dan nog had dat niks geholpen. Maar dat verhaaltje over die dikdoenerij gaat natuurlijk overal voor op he. iemand die ergens ontzettend rijk mee is geworden, is dat geworden omdat andere mensen daarvoor betaald hebben.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik kan helaas weinig doen, ik heb geprobeerd mijn loon contant te krijgen zodat ik mijn rekeningen op kan zeggen. Maar dat schijnt tegenwoordig al niet eens meer te mogen
persoonlijk vind ik wel dat er een groot verschil zit tussen:quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En zelfs al kreeg je dat wel, dan nog had dat niks geholpen. Maar dat verhaaltje over die dikdoenerij gaat natuurlijk overal voor op he. iemand die ergens ontzettend rijk mee is geworden, is dat geworden omdat andere mensen daarvoor betaald hebben.
Ik heb altijd een beetje het gevoel bij zulke dingen dat het niet zo zeer gaat om het feit dat die lui zoveel geld hebben, maar meer om dat de mensen die er hard over klagen het niet kunnen hebben dat zij zelf NIET zoveel geld hebben.
Daar kun jij niet over oordelen of dat scheef gaat. Je weet namelijk niet wat die lui gedaan hebben om op die positie te komen. Het is wel heel populair om te roepen dat ze allemaal niks kunnen, maar de werkelijkheid is dat ze niet een of andere pipo van de straat hebben getrokken om die functie in te vullen natuurlijk. Dat zijn mensen die al een behoorlijke track record hebben.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik wel dat er een groot verschil zit tussen:
iemand die rijk is geworden met een eigen bedrijf en daar op persoonlijk vlak grote financiële risico's voor heeft genomen en hard voor heeft moeten werken of iemand die als manager in loondienst belachelijk veel verdiend zonder enige financiele risico's te hebben gelopen.
De eerste groep mag van mij alles verdienen wat ze maar willen, het is tenslotte hun eigen bedrijf waar ze mee mogen doen en laten wat ze willen. De tweede groep vind ik dat de beloning totaal scheef is gaan lopen met de werkelijke prestatie.
Misschien kan ik daar niet over oordelen. wat ik wel weet is dat als morgen onze CEO verdwijnt ons bedrijf gewoon blijft doordraaien alsof er niets aan de hand is.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar kun jij niet over oordelen of dat scheef gaat. Je weet namelijk niet wat die lui gedaan hebben om op die positie te komen. Het is wel heel populair om te roepen dat ze allemaal niks kunnen, maar de werkelijkheid is dat ze niet een of andere pipo van de straat hebben getrokken om die functie in te vullen natuurlijk. Dat zijn mensen die al een behoorlijke track record hebben.
En de salarissen daarvoor worden overeengekomen door de mensen die daar zeggenschap over hebben, en dat zijn er niet maar 2.
Ja, maar 'alle productiemedewerkers' zullen niet in 1x omvallen en iedereen is inderdaad vervangbaar, maar de productiemedewerker net even wat makkelijker en sneller dan de CEO.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien kan ik daar niet over oordelen. wat ik wel weet is dat als morgen onze CEO verdwijnt ons bedrijf gewoon blijft doordraaien alsof er niets aan de hand is.
Echter als morgen alle productie mederwerkers verdwijnen hebben wij als bedrijf een heel groot probleem. Dan komt er niets meer uit de reactoren en ze vervangen is niet in een maand gedaan.
De mensen die het hardst klagen over diefstal zijn vaak ook de mensen die zelf bestolen zijn, dus volgens mij is het meer ongenoegen over de eigen positie dan dat het om de diefstal gaat.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
De mensen die het hardst klagen over de hoge salarissen van de hoge piefen zijn vaak ook de mensen die qua salaris helemaal aan de andere kant van het spectrum staan, dus volgens mij is het meer ongenoegen over het eigen salaris(mogelijkheden) dan dat het om die bankster/veelverdiener gaat.
Als je dan toch in stompzinnige vergelijkingen gaat dealen:quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:03 schreef GoedeVraag het volgende:
De mensen die het hardst klagen over diefstal zijn vaak ook de mensen die zelf bestolen zijn, dus volgens mij is het meer ongenoegen over de eigen positie dan dat het om de diefstal gaat.
Nogal kortzichtig. De loonontwikkeling van de zogenaamd hoge piefen is de laatste paar jaar onevenredig gestegen in vergelijking met "normale" werknemers. Nu blijkt dat die hoge piefen er voornamelijk een teringzooi van hebben gemaakt en dus hun hoge salaris niet waard zijn. Hierdoor raakt vervolgens een bedrijf failliet en mag de normale werknemer lekker thuis gaan zitten. Het is niet zozeer afgunst, het is de reële visie van veel mensen die dit aan zagen komen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar 'alle productiemedewerkers' zullen niet in 1x omvallen en iedereen is inderdaad vervangbaar, maar de productiemedewerker net even wat makkelijker en sneller dan de CEO.
Dus, de mensen die het hoogst in de boom zitten vangen ook het meeste geld. Kun je leuk vinden of niet, maar dat verandert niks aan dat de werkelijkheid is. Maar stiekem gaat het niet om die zogenaamde bankster denk ik.
De mensen die het hardst klagen over de hoge salarissen van de hoge piefen zijn vaak ook de mensen die qua salaris helemaal aan de andere kant van het spectrum staan, dus volgens mij is het meer ongenoegen over het eigen salaris(mogelijkheden) dan dat het om die bankster/veelverdiener gaat.
Immers, als jij zo'n zelfde bedrag mee naar huis neemt elke maand dan klaag jij niet zo hard over andere mensen die ook heel veel verdienen. Dat doe je alleen maar als anderen dat wel krijgen, maar jij niet .
Wat je wel kan doen: klant worden bij de kleinst mogelijke bank.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik kan helaas weinig doen, ik heb geprobeerd mijn loon contant te krijgen zodat ik mijn rekeningen op kan zeggen. Maar dat schijnt tegenwoordig al niet eens meer te mogen
Inderdaad. Ik verwelkom elke klant, hoe klein ook. Laat je salaris maar op mijn rekening storten, zorg ik wel dat je het kontant krijgt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat je wel kan doen: klant worden bij de kleinst mogelijke bank.
Ja joh? dus elk bedrijf met hoge piefen die veelverdiener zijn zit met shit te kijken? Zodra iemand een hoge pief is is hij niet meer in staat een bedrijf goed te leiden?quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:08 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Nogal kortzichtig. De loonontwikkeling van de zogenaamd hoge piefen is de laatste paar jaar onevenredig gestegen in vergelijking met "normale" werknemers. Nu blijkt dat die hoge piefen er voornamelijk een teringzooi van hebben gemaakt en dus hun hoge salaris niet waard zijn. Hierdoor raakt vervolgens een bedrijf failliet en mag de normale werknemer lekker thuis gaan zitten. Het is niet zozeer afgunst, het is de reële visie van veel mensen die dit aan zagen komen.
Dit dusquote:Op woensdag 25 juli 2012 17:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je dan toch in stompzinnige vergelijkingen gaat dealen:
Regelmatig staan mensen met pech langs de weg. Das inderdaad kut. Maar ik heb nog nooit iemand langs de rijksweg horen vloeken (feitelijk misgunnen...) over de mensen wiens auto het op dat moment wel doet.
Het is inderdaad onvrede met het systeem, en mogelijk afgunst. Voor zover het relevant is hoeft dat overigens niet ordinairder te zijn dan het graaien van sommige topmensen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef CoolGuy het volgende:
Maar dat geldt overal, niet alleen in het bankwezen, maar echt overal. Als je dat niet kunt handelen dan is het niet meer dan ordinaire jaloezie dat je zelf niet in die gunstige financiële positie zit. Maar dan zou ik zeggen, start zelf een onderneming, bouw die uit tot een megasucces, dik cashen, en dan mag je het anders doen met jouw werknemers als het mis gaat.
Toch is de salarispot van een bedrijf doorgaans niet oneindig. Wat een directeur er uit haalt, zit er niet meer in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit dusMaar zodra het over salaris (vooral van anderen) gaat, dan ineens is er een hoop misnoegen joh. Tja, had je zelf ook maar een beter salaris moeten regelen.
ja, maar de mensen die heel hard klagen zijn de mensen die meestal in een nadelige positie zitten, of nu de gevolgen zien van keuzes eerder in hun leven, terwijl mensen die andere keuzes hebben gemaakt verder zijn gekomen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:52 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Toch is de salarispot van een bedrijf doorgaans niet oneindig. Wat een directeur er uit haalt, zit er niet meer in.
Het lijkt me dus niet onlogisch dat werknemers die een beter salaris willen, kritiek uiten op dat van de directeur. Sterker nog, dat zouden ze misschien wel moeten doen als ze jouw advies opvolgen en een beter salaris voor zichzelf proberen te regelen![]()
Een wijs man zei ooit, de meesten schrijven succes aan zichzelf toe, ellende aan hun omgeving.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja, maar de mensen die heel hard klagen zijn de mensen die meestal in een nadelige positie zitten, of nu de gevolgen zien van keuzes eerder in hun leven, terwijl mensen die andere keuzes hebben gemaakt verder zijn gekomen.
Shit happens.
Lijkt me een prima samenvatting voor alle users die in dit topic al 206 delen klagen over te hoge huizenprijzen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Een wijs man zei ooit, de meesten schrijven succes aan zichzelf toe, ellende aan hun omgeving.
quote:ABN Amro ziet daling huizenprijzen volgend jaar versnellen
AMSTERDAM (Dow Jones)--Economen van ABN Amro Bank verwachten dat de prijzen van Nederlandse koopwoningen hun daling in 2013 zullen versnellen en dat herstel pas in 2014 gloort.
In de Woningmarktmonitor van juli van het Economisch Bureau van de bank stellen de economen vooral hun raming voor 2013 sterk neerwaarts bij, mede vanwege de geplande aanpassingen in de hypotheekrenteaftrek. Voor volgend jaar verwachten ze nu een daling van 8%, ofwel 5 procentpunten meer dan de prijsdaling van 3% die ze in april voorzagen.
Inclusief de verwachte prijsdaling van 5% dit jaar, die de economen al eerder aankondigden, komt het prijspeil eind 2013 in totaal 12,5% onder het niveau van 2011 uit. Indien de economie in de tussentijd opveert, zo stellen ze, kan de huizenmarkt in 2014 weer verbeteren.
Als voornaamste oorzaak voor de stagnatie op de huizenmarkt, waar de prijzen en het aantal transacties al sinds 2009 dalen, wijzen de economen op de economische crisis. Als gevolg hiervan flirt de Nederlandse economie met recessie en zijn banken minder soepel met de verstrekking van hypotheken.
De neerwaartse prijsdruk wordt verhoogd door het zogenaamde Lenteakkoord, waarin is opgenomen dat vanaf 2013 het recht op hypotheekrenteaftrek wordt versoberd. Als die plannen na de zomer daadwerkelijk in beleid worden omgezet, zullen de lasten voor starters op de woningmarkt vanaf volgend jaar met 13% stijgen ten opzichte van de nu geldende situatie, volgens de ABN-economen.
"De kans bestaat dat er een tijdelijke verkoophausse aan het eind van het jaar zal zijn, waarbij mensen voor het laatst kunnen profiteren van de nu geldende regels, en dat die hausse wordt gevolgd door een terugval van het aantal transacties komend jaar", zo schrijven ze.
Enig tegenwicht tegen de prijsdaling biedt het beperkte aanbod van nieuwbouwhuizen. Tegen een productie van naar schatting 56.000 woningen dit jaar, staat een behoefte van 75.000, aldus de economen.
Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek zijn de huizenprijzen sinds november 2008 al met 12% gedaald. Het vermogen van Nederlandse huishoudens daalde hierdoor met zo'n EUR130 miljard.
Door Anton Reijinga; Dow Jones Nieuwsdienst; anton.reijinga@dowjones.com; +31-20-571 5213
die zijn prima content dat ze niet zo dom waren om in te stappen op een verkeerd moment.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me een prima samenvatting voor alle users die in dit topic al 206 delen klagen over te hoge huizenprijzen.
Welnee joh.... de meeste mensen zitten toch echt nog in de ontkenningsfase met hier en daar een boze scheeflener en een enkele spijtoptant. Nee.... het grote crashen moet nog komen, de dalingen die we tot dusver hebben gezien zijn echt kinderspel bij de ellende die nog gaat komen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:11 schreef KneeDeep het volgende:
En we naderen fase 4: de capitulatie fase
[..]
Dan hebben ze, gezien hun constante geklaag, dit niet echt begrepen:quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
die zijn prima content dat ze niet zo dom waren om in te stappen op een verkeerd moment.
Hoewel, die wijze man heeft het over de meeste...quote:Een wijs man zei ooit, de meesten schrijven succes aan zichzelf toe, ellende aan hun omgeving.
we zitten hier enkel om tegengeluid te bieden aan wanhopige huizenbezitters die hun fout hier proberen goed te praten met ongelijke argumentenquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan hebben ze, gezien hun constante geklaag, dit niet echt begrepen:
[..]
Kun je net zo goed naar huis gaan, want er zijn hier geen wanhopige huizenbezitters. Wel wanhopige 'wannabee' huizenbezitters, maar iets zegt me dat je daar al genoeg te maken mee hebt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
we zitten hier enkel om tegengeluid te bieden aan wanhopige huizenbezitters die hun fout hier proberen goed te praten met ongelijke argumenten
ik zou jou als een wanhopige huizenbezitter omschrijven.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kun je net zo goed naar huis gaan, want er zijn hier geen wanhopige huizenbezitters. Wel wanhopige 'wannabee' huizenbezitters, maar iets zegt me dat je daar al genoeg te maken mee hebt.
In dat geval kun je waarschijnlijk een aardige boterham (en wellicht zelfs een eigen huisjequote:Op woensdag 25 juli 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik zou jou als een wanhopige huizenbezitter omschrijven.
je verward keiharde feiten met meningen. dat je het er niet mee eens bent is jouw probleem. kusjequote:Op woensdag 25 juli 2012 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In dat geval kun je waarschijnlijk een aardige boterham (en wellicht zelfs een eigen huisje) verdienen met het schrijven van fictie?
Alsof jij ook maar enig idee hebt van het verschil tussen feit/fictie/mening/onzin/hersenspinsel ...quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je verward keiharde feiten met meningen.
je begrijpt het concept van mening echt niet he.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Alsof jij ook maar enig idee hebt van het verschil tussen feit/fictie/mening/onzin/hersenspinsel ...![]()
(Maar kom gerust aan met je feiten, kunnen we ff lachen...)
Ah... Je krabbelt al terug... Jammer, ik was wel benieuwd in welke bochten je je nu weer zou gaan wringen. Maar je indirecte excuses zijn geaccepteerdquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je begrijpt het concept van mening echt niet he.
ben je nou een mongool of een slechte trol. tief toch opquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah... Je krabbelt al terug... Jammer, ik was wel benieuwd in welke bochten je je nu weer zou gaan wringen. Maar je indirecte excuses zijn geaccepteerd(Wijs, want het was toch al een onhoudbare stelling van je...
)
Bekend psychologisch fenomeen: Zelfs nadat je op je rug bent gaan liggen toch nog ff snauwen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ben je nou een mongool of een slechte trol. tief toch op
quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bekend psychologisch fenomeen: Zelfs nadat je op je rug bent gaan liggen toch nog ff snauwen.
Geeft niks, als het jou oplucht, is het mij ook goed.
Goed, het zelfverklaard down kindje is inmiddels hopelijk gaan slapen...quote:
2013. herstel. wie wat waar hoe. linkje?quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Goed, het zelfverklaard down kindje is inmiddels hopelijk gaan slapen...
Evengoed las ik net op de vorige pagina dat in 2013 de huizenprijzen mogelijk wat gaan dalen alvorens er in 2014 een (licht) herstel optreedt.
Wat heeft de 'starter' daaraan? Die kan na 1-1-2013 nog maar 70% van de hypotheek krijgen die hij nu kan krijgen schat ik zo. (Omdat bv zelfs de helft aflossingsvrij niet eens meer mag als je recht wilt houden op de HRA.)
Mijn stelling: Als je nu nog net een woning kan kopen en je doet het niet voor 1-1-2013, reken er dan maar gerust 10 jaar bij voor je weer de kans krijgt.. (Vermits je inkomen toeneemt in die tijd)
In verband met je gesteldheid, hier een linkje naar de (zoals aangegeven zich op de vorige bladzijde bevindende) post : Huizenmarkttopic #206: Waar alles daalt behalve de WOZ.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
2013. herstel. wie wat waar hoe. linkje?
ah abn amro. ja die heeft goede stats met hun voorspellingen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In verband met je gesteldheid, hier een linkje naar de (zoals aangegeven zich op de vorige bladzijde bevindende) post : Huizenmarkttopic #206: Waar alles daalt behalve de WOZ.
Mijn glazen bol ligt ff bij de lommerd (moest ff een onderpand hebben voor een maatje van me die huurt...)quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ah abn amro. ja die heeft goede stats met hun voorspellingen.
laten we het 'nieuwsbericht' even analyseren. ze hebben het over 'herstel', wat meer marketingterm is dan een rationeel iets. wat is herstel? ik zou zeggen, groeien naar een gezonde sustainable situatie. abn ziet stijging als 'herstel'. daarnaast hebben ze al zoveel propaganda de wereld in geholpen in het verleden dat er echt geen enige reden is om aan te nemen dat ze het nu wel op basis van gefundeerde cijfers hebben voorspeld. zo wel dan zou ik die cijfers graag zien. zo niet dan is het gewoon lucht verplaatsing.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn glazen bol ligt ff bij de lommerd (moest ff een onderpand hebben voor een maatje van me die huurt...)
Jij denkt dus dat de prijzen in 2013 niet gaan dalen? Maar omhoog gaan? Of wat voor conclusie probeer je nu weer krampachtig te verbergen?
En kan zijne koninklijke hoogheid wellicht ook nog ingaan op mijn stelling ipv allerlei zaken die niet gevraagd worden erbij te halen?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we het 'nieuwsbericht' even analyseren. ze hebben het over 'herstel', wat meer marketingterm is dan een rationeel iets. wat is herstel? ik zou zeggen, groeien naar een gezonde sustainable situatie. abn ziet stijging als 'herstel'. daarnaast hebben ze al zoveel propaganda de wereld in geholpen in het verleden dat er echt geen enige reden is om aan te nemen dat ze het nu wel op basis van gefundeerde cijfers hebben voorspeld. zo wel dan zou ik die cijfers graag zien. zo niet dan is het gewoon lucht verplaatsing.
ik ben niet je slaaf. zoek het lekker uitquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En kan zijne koninklijke hoogheid wellicht ook nog ingaan op mijn stelling ipv allerlei zaken die niet gevraagd worden erbij te halen?
Dus je hebt geen enkel argument tegen:quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik ben niet je slaaf. zoek het lekker uit
quote:Mijn stelling: Als je nu nog net een woning kan kopen en je doet het niet voor 1-1-2013, reken er dan maar gerust 10 jaar bij voor je weer de kans krijgt.. (Vermits je inkomen toeneemt in die tijd)
wat loop je nou toch allemaal te zeuren man.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus je hebt geen enkel argument tegen:
[..]![]()
Valt me een beetje tegen van je... Aan de andere kant is het lovenswaardig dat je zonder onzinargumenten te verzinnen nu eigenlijk onmiddelijk aangeeft dat je het ermee eens bent. Dat dan weer wel.
Tja, deelnemen aan een discussie is voor jou niet bepaald weggelegd he?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat loop je nou toch allemaal te zeuren man.
wil je ook nog even linken naar waar dat staat, dat ik hier op jouw suggestieve onzin in moet gaan? ik ken die regel niet manquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, deelnemen aan een discussie is voor jou niet bepaald weggelegd he?
Ik zal het je uitleggen... Ik poneer een stelling. Ben je het ermee eens dan hoef je niks te doen, ben je het niet eens, dan gooi je tegenargumenten in de strijd.
(Dat was de korte versie, als je het nog steeds niet begrijpt, kun je ook via DM (Direct Messaging) of PM (Personal Messaging) contact opnemen. Dat houdt het topic een beetje schoon)
CO neem ik aan? CO2 vergiftigt niet, tenzij er helemaal geen zuurstof meer is.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik had eigenljik ingezet op een CO2 vergifteging.
Ja hoor, dat staat hier: Huizenmarkttopic #206: Waar alles daalt behalve de WOZ.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wil je ook nog even linken naar waar dat staat, dat ik hier op jouw suggestieve onzin in moet gaan?
tekenend.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja hoor, dat staat hier: Huizenmarkttopic #206: Waar alles daalt behalve de WOZ.
Wie heeft er wel zinnige tegenargumenten (of verwacht zelfs dat de huizenprijzen verder dalen dan je max. hypotheek gaat dalen?)quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Evengoed las ik net op de vorige pagina dat in 2013 de huizenprijzen mogelijk wat gaan dalen alvorens er in 2014 een (licht) herstel optreedt.
Wat heeft de 'starter' daaraan? Die kan na 1-1-2013 nog maar 70% van de hypotheek krijgen die hij nu kan krijgen schat ik zo. (Omdat bv zelfs de helft aflossingsvrij niet eens meer mag als je recht wilt houden op de HRA.)
Mijn stelling: Als je nu nog net een woning kan kopen en je doet het niet voor 1-1-2013, reken er dan maar gerust 10 jaar bij voor je weer de kans krijgt.. (Vermits je inkomen toeneemt in die tijd)
ONZ is iets verderop. Als je mijn stelling slecht onderbouwd vindt zal het vast een makkie voor je zijn om hem met feiten onderuit te halen. Toch?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ja joh ga gewoon door met je slecht onderbouwde suggestieve poep posts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |