Nee, tof is het niet. Maar ze nu uit de brand helpen lijkt me ook niet het juiste signaal af te geven.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:31 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet in deze paniektermen hoor, CC geeft alleen aan dat het het beste is als heel ons bankwezen naar de knoppen gaat. Ik wilde alleen maar aangeven dat dat helemaal niet zo tof is.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het heeft je een jaar gekost om het pareltje van het fok forum te ontdekken? Nou... dan heb je nog wat leeswerk te verrichten
Als je alles van te voren weet.....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:14 schreef poemojn het volgende:
Wie heeft er spijt van dat hij geen volledig aflossingsvrije hypotheek met variabele rente obv euribor-tarief heeft genomen destijds en het verschil zelf gespaard heeft op een doodgewone spaarrekening? Dan al was je veel goedkoper uit geweest dan met welke 'veilige' hypotheekvorm ook.
Ik ook met 4,35% @ 20 jaar. (nog 18 jaar te gaan, daarvoor was het zelfs 6 jaar 3,65%)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je alles van te voren weet.....
Ik ben heel erg blij met mijn 4.5% tegen 20 jaar
4,4 30 jaar. Met spaardeel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je alles van te voren weet.....
Ik ben heel erg blij met mijn 4.5% tegen 20 jaar
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Xeno/CC?![]()
Politie belegert woning in Dronten
Was dat voor of nadat ze zijn posts in dit topic hadden gelezen?quote:Hij maakte volgens de politiezegsman een 'zeer verwarde indruk
Die hebben ze nog niet ontdekt, want in het artikel staat dit:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:10 schreef Whuzz het volgende:
Was dat voor of nadat ze zijn posts in dit topic hadden gelezen?
quote:maar hij is geen psychiatrisch patiënt.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Aah waren die sirenes daarvoor, ik dacht even dat er weer eens iemand voor de trein was gesprongen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heuj, al weer vrij gelaten? Valt tegen denk ik, weer terug in je huurhuis na een nacht in zo'n mooie cel?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Aah waren die sirenes daarvoor, ik dacht even dat er weer eens iemand voor de trein was gesprongen.
Hier in Dronten heb je wat gekke Henkies rondlopen maar daar in Brabant zijn ze gewoon volkomen locoquote:Op woensdag 18 juli 2012 08:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Heuj, al weer vrij gelaten? Valt tegen denk ik, weer terug in je huurhuis na een nacht in zo'n mooie cel?
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:31 schreef poemojn het volgende:
[..]Aah... een Dronten-kennerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
Ze gebruiken wel twee auto's om hun doel te bereiken. In Dronten zou men het proberen met een tweedehands bolderkar. Da's het verschil tussen een economisch voorspoedige regio en een randstad-afdankregio als Flevolandquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hier in Dronten heb je wat gekke Henkies rondlopen maar daar in Brabant zijn ze gewoon volkomen loco![]()
Zal wel te maken hebben met de afgewezen bouwvergunning voor een aanbouwtje aan een te kleine en onverkoopbare arbeiderswoning uit de jaren '30
Ooh ja.... dat is waar ook, jullie hebben tegenwoordig een eigen soort hollywood die dit soort praktijken aanmoedigtquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ze gebruiken wel twee auto's om hun doel te bereiken. In Dronten zou men het proberen met een tweedehands bolderkar. Da's het verschil tussen een economisch voorspoedige regio en een randstad-afdankregio als Flevoland![]()
Te laat, verkocht in vier weken (da ken nie, gek. Ja, da ken wel)quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:08 schreef Whuzz het volgende:
jaja, zelfs de filmindustrie floreert in Brabant!
Wat doen de huizenprijzen in Maaskantje eigenlijk? Nu je daar midden tussen de filmsterren woont zal het allemaal wel een stuk duurder geworden zijn, toch?
Tja op een gegeven moment moet iedereen aan zijn vermogen zitten om te eten en als je dan je goud neit kan omzetten in voedsel dan ben je de sjaak.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Goud is ook geen geld. Goud is voor spaarders die hun vermogen willen opslaan.
Logisch dus dat je in de ruilhandel ook weinig goud ziet.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
T
[..]
Te laat, verkocht in vier weken (da ken nie, gek. Ja, da ken wel)
http://www.funda.nl/koop/(...)69679-maaskantje-35/
Ik, maar ik heb wel van meer dingen spijt in mijn leven.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:14 schreef poemojn het volgende:
Wie heeft er spijt van dat hij geen volledig aflossingsvrije hypotheek met variabele rente obv euribor-tarief heeft genomen destijds en het verschil zelf gespaard heeft op een doodgewone spaarrekening? Dan al was je veel goedkoper uit geweest dan met welke 'veilige' hypotheekvorm ook.
Goudquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja op een gegeven moment moet iedereen aan zijn vermogen zitten om te eten en als je dan je goud neit kan omzetten in voedsel dan ben je de sjaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
Nou remco en xeno sla jullie slag zou ik zeggen.quote:'Woning kwart goedkoper dan voor crisis'
AMSTERDAM – Het kopen van een bestaande woning is een kwart goedkoper geworden dan voor de schuldencrisis.
Dit blijkt woensdag uit cijfers van het Kadaster en CBS, geanalyseerd door Woningmarktcijfers.nl.
In het onderzoek zijn de koopcijfers van de eerste vijf maanden van 2012 vergeleken met die van 2008, toen de crisis nog moest losbarsten.
.
In 2008 betaalden kopers gemiddeld 255.000 euro voor hun koopwoning. In de eerste vijf maanden van 2012 is de gemiddelde koopsom gedaald met 233.000 euro.
Rente
De verlaging van de overdrachtsbelasting draagt daarnaast bij aan de lagere koopprijs en ook de rente voor hypotheken is met gemiddeld 4,6 procent een stuk lager dan in 2008 toen er 5,3 procent moest worden betaald.
Als er ook nog met inflatie rekening wordt gehouden dan is het kopen van een woning nu zelfs 29 procent goedkoper dan in 2008, zo stelt Woningmarktcijfers.nl.
Pas een kwart eraf? Dan moet van de huidige prijs nog zeker 33% worden ingeleverd om op 50% vanaf de top uit te komen. Nu 'je slag slaan' is dus nog niet aan de orde. Koopt geen woning is voorlopig nog even mijn advies.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou remco en xeno sla jullie slag zou ik zeggen.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Das wel een hele forse daling dan.... gedaald TOT dus.quote:In 2008 betaalden kopers gemiddeld 255.000 euro voor hun koopwoning. In de eerste vijf maanden van 2012 is de gemiddelde koopsom gedaald met 233.000 euro.
En dan nog wilt er 1 van de 2 niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:05 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
[..]
Das wel een hele forse daling dan.... gedaald TOT dus.
ja heb je dat van de aandelen ok gezegd in 2010 ??quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Huizen worden wel heel erg goedkoop zeg!quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou bijna een carlo boshard immitatie kunnen zijn met mijn sla je slag uitspraken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja heb je dat van de aandelen ok gezegd in 2010 ??
Van 255 naar 233.... 8,6%quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:05 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
[..]
Das wel een hele forse daling dan.... gedaald TOT dus.
Ehmmm... Dino... _Void_ bedoelde dat het fout in de bron staat. Daar staat dat de huizenprijzen gedaald zijn MET 233.000 euro. In plaats van TOT.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Van 255 naar 233.... 8,6%![]()
Een klein beetje kritisch bronnen lezen zit er niet echt in, geloof ik.... normaal zijn jullie zo goed in kritiek leveren?
Ja, dat ook. maar 22k daling op een som van 255k is 8,6%; niet meer en minder. De rest van de 'daling' is lagere overdrachtsbelasting en lagere hypotheekrente. Ja, zo kan ik ook wel een 'daling' berekenen. Hoe lager de rente, hoe groter de dalingquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmm... Dino... _Void_ bedoelde dat het fout in de bron staat. Daar staat dat de huizenprijzen gedaald zijn MET 233.000 euro. In plaats van TOT.
quote:wo 18 jul 2012, 14:46
Huizenbouw VS trekt flink aan
WASHINGTON (AFN) - De huizenbouw in de Verenigde Staten is in juni stevig gegroeid. Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Handel woensdag bekend.
Het aantal in aanbouw genomen huizen steeg vorige maand met bijna 7 procent tot 765.000 op jaarbasis. In mei lag het bouwtempo volgens een nieuwe schatting op 711.000 nieuwe huizen per jaar. Dat waren er 3000 meer dan eerder gemeld. Economen voorspelden voor juni een toename tot 745.000 huizen.
Het aantal afgegeven bouwvergunningen daalde in juni met 3,7 procent, van 784.000 naar 755.000 op jaarbasis. Hier werd een daling tot 765.000 voorspeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Home_mortgage_interest_deductionquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:40 schreef HD9 het volgende:
In de USA komt er weer vraag naar woningen en ze hebben daar geen HRA
Dan zou het hier ook weer moeten komen zou je denken
http://www.telegraaf.nl/d(...)ekt_flink_aan__.html
[..]
quote:Under 26 U.S.C. § 163(h) of the Internal Revenue Code, the United States allows a home mortgage interest deduction, with several limitations. First, the taxpayer must elect to itemize deductions, and the total itemized deductions must exceed the standard deduction (otherwise, itemization would not reduce tax). Second, the deduction is limited to interest on debts secured by a principal residence or a second home. Third, interest is deductible on only the first $1 million of debt used for acquiring, constructing, or substantially improving the residence, or the first $100,000 of home equity debt regardless of the purpose or use of the loan.
Je zal maar een huis hebben in Brabant, die ben je binnen een paar weken kwijtquote:Verkoop woningen schiet 70 procent omhoog
APELDOORN (AFN) - De verkoop van woningen is in de maand juni met bijna 70 procent omhooggeschoten tot 16.210 stuks vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. Dat heeft het Kadaster woensdag bekendgemaakt. Vergeleken met de voorgaande maand wisselden er 59,2 procent meer woningen van eigenaar.
Het Kadaster noemt als mogelijke verklaring voor de sprong in de verkopen de verhoging van de overdrachtsbelasting die werd gevreesd. Over het gehele tweede kwartaal werden er dik 17 procent meer woningen verkocht. In de eerste helft van het jaar kwam de groei uit op 1,2 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Alle woningtypen lieten een stijging zien in de verkopen vorige maand. Vrijstaande woningen stegen het hardst, met bijna een verdubbeling, appartementen het minst, met 40,6 procent.
De stijging deed zich voor in alle provincies. In Noord-Brabant was de stijging het grootst (95,7 procent). De minst grote stijging deed zich voor in de provincie Friesland met 47,1 procent.
bron: Telegraaf
Een huis in Brabant wil je juist niet kwijt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je zal maar een huis hebben in Brabant, die ben je binnen een paar weken kwijt
Kennelijk denken veel Brabanders daar anders over, je kan beter in Friesland wonen want daar wil iedereen blijven plakkenquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een huis in Brabant wil je juist niet kwijt.
Nee, de overdrachtsbelasting is permanent verlaagd van 6% naar 2%.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:11 schreef RemcoDelft het volgende:
De grens voor de overdrachtsbelasting was toch 1 juli? Dus deze maand storten de verkopen weer in?
quote:Hypotheekrenteaftrek alleen bij volledige aflossing
Vanaf 1 januari 2013 is hypotheekrenteaftrek alleen nog mogelijk bij hypotheken die gedurende de looptijd volledig en annuïtair worden afgelost
nee de starters gaan het makkelijker krijgen en niet hun hele leven kromliggen voor een veel te duur huis.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Yep. De starters gaan het moeilijk krijgen na die tijd.
We zullen zien.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nee de starters gaan het makkelijker krijgen en niet hun hele leven kromliggen voor een veel te duur huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |