Misschien kan ik daar niet over oordelen. wat ik wel weet is dat als morgen onze CEO verdwijnt ons bedrijf gewoon blijft doordraaien alsof er niets aan de hand is.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar kun jij niet over oordelen of dat scheef gaat. Je weet namelijk niet wat die lui gedaan hebben om op die positie te komen. Het is wel heel populair om te roepen dat ze allemaal niks kunnen, maar de werkelijkheid is dat ze niet een of andere pipo van de straat hebben getrokken om die functie in te vullen natuurlijk. Dat zijn mensen die al een behoorlijke track record hebben.
En de salarissen daarvoor worden overeengekomen door de mensen die daar zeggenschap over hebben, en dat zijn er niet maar 2.
Ja, maar 'alle productiemedewerkers' zullen niet in 1x omvallen en iedereen is inderdaad vervangbaar, maar de productiemedewerker net even wat makkelijker en sneller dan de CEO.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien kan ik daar niet over oordelen. wat ik wel weet is dat als morgen onze CEO verdwijnt ons bedrijf gewoon blijft doordraaien alsof er niets aan de hand is.
Echter als morgen alle productie mederwerkers verdwijnen hebben wij als bedrijf een heel groot probleem. Dan komt er niets meer uit de reactoren en ze vervangen is niet in een maand gedaan.
De mensen die het hardst klagen over diefstal zijn vaak ook de mensen die zelf bestolen zijn, dus volgens mij is het meer ongenoegen over de eigen positie dan dat het om de diefstal gaat.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
De mensen die het hardst klagen over de hoge salarissen van de hoge piefen zijn vaak ook de mensen die qua salaris helemaal aan de andere kant van het spectrum staan, dus volgens mij is het meer ongenoegen over het eigen salaris(mogelijkheden) dan dat het om die bankster/veelverdiener gaat.
Als je dan toch in stompzinnige vergelijkingen gaat dealen:quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:03 schreef GoedeVraag het volgende:
De mensen die het hardst klagen over diefstal zijn vaak ook de mensen die zelf bestolen zijn, dus volgens mij is het meer ongenoegen over de eigen positie dan dat het om de diefstal gaat.
Nogal kortzichtig. De loonontwikkeling van de zogenaamd hoge piefen is de laatste paar jaar onevenredig gestegen in vergelijking met "normale" werknemers. Nu blijkt dat die hoge piefen er voornamelijk een teringzooi van hebben gemaakt en dus hun hoge salaris niet waard zijn. Hierdoor raakt vervolgens een bedrijf failliet en mag de normale werknemer lekker thuis gaan zitten. Het is niet zozeer afgunst, het is de reële visie van veel mensen die dit aan zagen komen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar 'alle productiemedewerkers' zullen niet in 1x omvallen en iedereen is inderdaad vervangbaar, maar de productiemedewerker net even wat makkelijker en sneller dan de CEO.
Dus, de mensen die het hoogst in de boom zitten vangen ook het meeste geld. Kun je leuk vinden of niet, maar dat verandert niks aan dat de werkelijkheid is. Maar stiekem gaat het niet om die zogenaamde bankster denk ik.
De mensen die het hardst klagen over de hoge salarissen van de hoge piefen zijn vaak ook de mensen die qua salaris helemaal aan de andere kant van het spectrum staan, dus volgens mij is het meer ongenoegen over het eigen salaris(mogelijkheden) dan dat het om die bankster/veelverdiener gaat.
Immers, als jij zo'n zelfde bedrag mee naar huis neemt elke maand dan klaag jij niet zo hard over andere mensen die ook heel veel verdienen. Dat doe je alleen maar als anderen dat wel krijgen, maar jij niet .
Wat je wel kan doen: klant worden bij de kleinst mogelijke bank.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik kan helaas weinig doen, ik heb geprobeerd mijn loon contant te krijgen zodat ik mijn rekeningen op kan zeggen. Maar dat schijnt tegenwoordig al niet eens meer te mogen
Inderdaad. Ik verwelkom elke klant, hoe klein ook. Laat je salaris maar op mijn rekening storten, zorg ik wel dat je het kontant krijgt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat je wel kan doen: klant worden bij de kleinst mogelijke bank.
Ja joh? dus elk bedrijf met hoge piefen die veelverdiener zijn zit met shit te kijken? Zodra iemand een hoge pief is is hij niet meer in staat een bedrijf goed te leiden?quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:08 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Nogal kortzichtig. De loonontwikkeling van de zogenaamd hoge piefen is de laatste paar jaar onevenredig gestegen in vergelijking met "normale" werknemers. Nu blijkt dat die hoge piefen er voornamelijk een teringzooi van hebben gemaakt en dus hun hoge salaris niet waard zijn. Hierdoor raakt vervolgens een bedrijf failliet en mag de normale werknemer lekker thuis gaan zitten. Het is niet zozeer afgunst, het is de reële visie van veel mensen die dit aan zagen komen.
Dit dusquote:Op woensdag 25 juli 2012 17:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je dan toch in stompzinnige vergelijkingen gaat dealen:
Regelmatig staan mensen met pech langs de weg. Das inderdaad kut. Maar ik heb nog nooit iemand langs de rijksweg horen vloeken (feitelijk misgunnen...) over de mensen wiens auto het op dat moment wel doet.
Het is inderdaad onvrede met het systeem, en mogelijk afgunst. Voor zover het relevant is hoeft dat overigens niet ordinairder te zijn dan het graaien van sommige topmensen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef CoolGuy het volgende:
Maar dat geldt overal, niet alleen in het bankwezen, maar echt overal. Als je dat niet kunt handelen dan is het niet meer dan ordinaire jaloezie dat je zelf niet in die gunstige financiële positie zit. Maar dan zou ik zeggen, start zelf een onderneming, bouw die uit tot een megasucces, dik cashen, en dan mag je het anders doen met jouw werknemers als het mis gaat.
Toch is de salarispot van een bedrijf doorgaans niet oneindig. Wat een directeur er uit haalt, zit er niet meer in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit dusMaar zodra het over salaris (vooral van anderen) gaat, dan ineens is er een hoop misnoegen joh. Tja, had je zelf ook maar een beter salaris moeten regelen.
ja, maar de mensen die heel hard klagen zijn de mensen die meestal in een nadelige positie zitten, of nu de gevolgen zien van keuzes eerder in hun leven, terwijl mensen die andere keuzes hebben gemaakt verder zijn gekomen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:52 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Toch is de salarispot van een bedrijf doorgaans niet oneindig. Wat een directeur er uit haalt, zit er niet meer in.
Het lijkt me dus niet onlogisch dat werknemers die een beter salaris willen, kritiek uiten op dat van de directeur. Sterker nog, dat zouden ze misschien wel moeten doen als ze jouw advies opvolgen en een beter salaris voor zichzelf proberen te regelen![]()
Een wijs man zei ooit, de meesten schrijven succes aan zichzelf toe, ellende aan hun omgeving.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja, maar de mensen die heel hard klagen zijn de mensen die meestal in een nadelige positie zitten, of nu de gevolgen zien van keuzes eerder in hun leven, terwijl mensen die andere keuzes hebben gemaakt verder zijn gekomen.
Shit happens.
Lijkt me een prima samenvatting voor alle users die in dit topic al 206 delen klagen over te hoge huizenprijzen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Een wijs man zei ooit, de meesten schrijven succes aan zichzelf toe, ellende aan hun omgeving.
quote:ABN Amro ziet daling huizenprijzen volgend jaar versnellen
AMSTERDAM (Dow Jones)--Economen van ABN Amro Bank verwachten dat de prijzen van Nederlandse koopwoningen hun daling in 2013 zullen versnellen en dat herstel pas in 2014 gloort.
In de Woningmarktmonitor van juli van het Economisch Bureau van de bank stellen de economen vooral hun raming voor 2013 sterk neerwaarts bij, mede vanwege de geplande aanpassingen in de hypotheekrenteaftrek. Voor volgend jaar verwachten ze nu een daling van 8%, ofwel 5 procentpunten meer dan de prijsdaling van 3% die ze in april voorzagen.
Inclusief de verwachte prijsdaling van 5% dit jaar, die de economen al eerder aankondigden, komt het prijspeil eind 2013 in totaal 12,5% onder het niveau van 2011 uit. Indien de economie in de tussentijd opveert, zo stellen ze, kan de huizenmarkt in 2014 weer verbeteren.
Als voornaamste oorzaak voor de stagnatie op de huizenmarkt, waar de prijzen en het aantal transacties al sinds 2009 dalen, wijzen de economen op de economische crisis. Als gevolg hiervan flirt de Nederlandse economie met recessie en zijn banken minder soepel met de verstrekking van hypotheken.
De neerwaartse prijsdruk wordt verhoogd door het zogenaamde Lenteakkoord, waarin is opgenomen dat vanaf 2013 het recht op hypotheekrenteaftrek wordt versoberd. Als die plannen na de zomer daadwerkelijk in beleid worden omgezet, zullen de lasten voor starters op de woningmarkt vanaf volgend jaar met 13% stijgen ten opzichte van de nu geldende situatie, volgens de ABN-economen.
"De kans bestaat dat er een tijdelijke verkoophausse aan het eind van het jaar zal zijn, waarbij mensen voor het laatst kunnen profiteren van de nu geldende regels, en dat die hausse wordt gevolgd door een terugval van het aantal transacties komend jaar", zo schrijven ze.
Enig tegenwicht tegen de prijsdaling biedt het beperkte aanbod van nieuwbouwhuizen. Tegen een productie van naar schatting 56.000 woningen dit jaar, staat een behoefte van 75.000, aldus de economen.
Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek zijn de huizenprijzen sinds november 2008 al met 12% gedaald. Het vermogen van Nederlandse huishoudens daalde hierdoor met zo'n EUR130 miljard.
Door Anton Reijinga; Dow Jones Nieuwsdienst; anton.reijinga@dowjones.com; +31-20-571 5213
die zijn prima content dat ze niet zo dom waren om in te stappen op een verkeerd moment.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me een prima samenvatting voor alle users die in dit topic al 206 delen klagen over te hoge huizenprijzen.
Welnee joh.... de meeste mensen zitten toch echt nog in de ontkenningsfase met hier en daar een boze scheeflener en een enkele spijtoptant. Nee.... het grote crashen moet nog komen, de dalingen die we tot dusver hebben gezien zijn echt kinderspel bij de ellende die nog gaat komen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:11 schreef KneeDeep het volgende:
En we naderen fase 4: de capitulatie fase
[..]
Dan hebben ze, gezien hun constante geklaag, dit niet echt begrepen:quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
die zijn prima content dat ze niet zo dom waren om in te stappen op een verkeerd moment.
Hoewel, die wijze man heeft het over de meeste...quote:Een wijs man zei ooit, de meesten schrijven succes aan zichzelf toe, ellende aan hun omgeving.
we zitten hier enkel om tegengeluid te bieden aan wanhopige huizenbezitters die hun fout hier proberen goed te praten met ongelijke argumentenquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan hebben ze, gezien hun constante geklaag, dit niet echt begrepen:
[..]
Kun je net zo goed naar huis gaan, want er zijn hier geen wanhopige huizenbezitters. Wel wanhopige 'wannabee' huizenbezitters, maar iets zegt me dat je daar al genoeg te maken mee hebt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
we zitten hier enkel om tegengeluid te bieden aan wanhopige huizenbezitters die hun fout hier proberen goed te praten met ongelijke argumenten
ik zou jou als een wanhopige huizenbezitter omschrijven.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kun je net zo goed naar huis gaan, want er zijn hier geen wanhopige huizenbezitters. Wel wanhopige 'wannabee' huizenbezitters, maar iets zegt me dat je daar al genoeg te maken mee hebt.
In dat geval kun je waarschijnlijk een aardige boterham (en wellicht zelfs een eigen huisjequote:Op woensdag 25 juli 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik zou jou als een wanhopige huizenbezitter omschrijven.
je verward keiharde feiten met meningen. dat je het er niet mee eens bent is jouw probleem. kusjequote:Op woensdag 25 juli 2012 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In dat geval kun je waarschijnlijk een aardige boterham (en wellicht zelfs een eigen huisje) verdienen met het schrijven van fictie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |