abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2012 @ 08:52:02 #201
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114522482
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je mag niet vinden dat een huidige situatie in basis gewoon verkeerd is en er toch aan meedoen?
Natuurlijk mag dat. Net zoals je belastingen die je gewoon verkeerd vind ook gewoon moet betalen. Een mooi principieel voorbeeld: drinkwaterbelasting.
censuur :O
pi_114522594
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat is nogal hypocriet, vind je niet?

Ik vind HRA een goed systeem zolang je maar gediciplineerd jaarlijks iets van de lening aflost, nou mag je hier thuis mijn papieren komen kijken en zul je zien dat ik dat ook doe.
ik ben tegen overheidsbemoeienis op leger, politie en recht na. toch doe ik netjes bergen belasting betalen en zou ik net zo makkelijk meedoen met de hra regeling.
pi_114522726
Ah dus wanneer ik tegen het koningshuis ben, ben ik ook hypocriet wanneer ik:
- alle belastingen betaal inclusief het deel dat aan het koningshuis wordt uitgegeven;
- ik geen aanslagen pleeg om het tot een einde te brengen
- ik op koninginnedag over een vrijmarkt loop.

btw zijn al die persoonlijke aanvallen en het eeuwige gekat niet de redenen waarom dit topic meerdere keren gesloten is. Zo moeilijk is het toch niet om niet op de man te spelen?
pi_114522879
Het trollerig gedrag van mm die elke topic met wel 10 huizen in the middle of nowere komt, vrolijk zijn babyboomer luxe problemen verkondigd nodigt gewoon uit daar toe. :D
  zondag 22 juli 2012 @ 10:41:36 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_114523597
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat. Net zoals je belastingen die je gewoon verkeerd vind ook gewoon moet betalen. Een mooi principieel voorbeeld: drinkwaterbelasting.
Ja ik ben ook tegen de meeste belastingen, en tegen ontwikkelingshulp en landbouwsubsidie en heffingen op landbouwproducten uit Afrika zoals suikerriet

Ik ben ook tegen politici die eigenwijs proberen een muntunie te maken met totaal verschillende landen met hun verschillende economieën

Ik ben ook op tegen dat ieder lid van de NAVO een eigen leger heeft met hun eigen generaals

En ik ben tegen de HRA en Huursubsidie en tegen grondspeculanten, grond kost in Nederland 7 euro per m2 en geen 1000 euro zodra een ambtenaar besluit er huizen te bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 juli 2012 @ 11:01:26 #206
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114523992
Sterker nog, zonder landbouwsubsidie zou grond nog goedkoper worden...
pi_114524070
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 10:41 schreef michaelmoore het volgende:

En ik ben tegen de HRA.
O, jij zei toch het volgende:

"Maar deze is mooier., dan zou ik nog een beetje HRA krijgen".
pi_114525076
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mijn broer (-tje, iets jonger dan ik)

Zijn beroep wordt in dit topic steevast aangeduid als 'bankster'. Vliegt heel de wereld over voor de ene vergadering na de andere, (dus gewoon voor 1 vergadering ff op en neer naar Japan, zit dus langer in het vliegtuig dan hij vergadert) en pakt alleen al met zijn eindejaarsuitkering meer dan mijn vrouw en ik in een jaar bij elkaar sprokkelen. (En wij hebben het al niet slecht)

Woont desondanks gewoon in een sociale huurwoning (al 20+ jaar), en gaat er ook niet uit. Hij kan zo een flinke koopwoning cash aftikken, maar het interesseert hem niet. Totaal niet zelfs. Hij vindt het allemaal wel best zo, hij heeft het naar zijn zin waar hij woont. En die 5% verhoging die ze willen doorvoeren zal hem ook zijn r**t roesten.

Overigens gun ik het hem uiteraard van harte hoor
Prachtig verhaal, echt prachtig! Zo ken ik ook wel mensen die op die manier een sociale huurwoning bezetten.

Geeft dus aan hoe de sociale huurwoning"markt" heeft gedisfunctioneerd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 22 juli 2012 @ 12:04:26 #209
323876 michaelmoore
pi_114525317
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:04 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

O, jij zei toch het volgende:

"Maar deze is mooier., dan zou ik nog een beetje HRA krijgen".
wel eens een boer ontmoet die de landbouwsubsidie teruggeeft ??
Maar het is onzin he, landbouwsubsidie en importheffing van landbouwproducten uit Afrika heffen en dan ontwikkelingshulp naar corrupte regeringen overmaken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 juli 2012 @ 12:05:45 #210
323876 michaelmoore
pi_114525350
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Sterker nog, zonder landbouwsubsidie zou grond nog goedkoper worden...
sterker sinds een aantal jaren is die subsidie gekoppeld aan het aantal hectaren dat de boer gebruikt, dus eigenlijk is het grondsubsidie en niet productsubsidie
  zondag 22 juli 2012 @ 12:55:15 #211
323876 michaelmoore
pi_114526785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yup. Gewoon op je oude dag elke zomer met 15m3 hout gaan slepen.

[..]
En dat maakt voor die 60+'ers nu juist geen reet uit, die hebben hun woning allang (vrijwel) afgelost.
maar een oliestook- installatie kost niet veel, die leg je zo aan, en dan heb je geen milieubelasting / eco-tax zoals hier die in de salarissen van provincies verdwijnt
pi_114526924
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
maar een oliestook- installatie kost niet veel, die leg je zo aan, en dan heb je geen milieubelasting / eco-tax zoals hier die in de salarissen van provincies verdwijnt
Dat huis waar dat over ging liep van de energielabelschaal af. Aan de onderkant van die schaal welteverstaan. Die zat nog lager dan label G.

Dan heb je ook helemaal geen milieubelasting/eco-tax nodig om je scheel te betalen aan je verwarming. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 22 juli 2012 @ 13:30:21 #213
323876 michaelmoore
pi_114527781
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat huis waar dat over ging liep van de energielabelschaal af. Aan de onderkant van die schaal welteverstaan. Die zat nog lager dan label G.

Dan heb je ook helemaal geen milieubelasting/eco-tax nodig om je scheel te betalen aan je verwarming. :D
dikke trui is ook prima hoor
pi_114528198
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dikke trui is ook prima hoor
Ik had eigenljik ingezet op een CO2 vergifteging.
  zondag 22 juli 2012 @ 13:46:59 #215
323876 michaelmoore
pi_114528248
quote:
11s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik had eigenljik ingezet op een CO2 vergifteging. vergiftiging
Jammer dat je kennis van het Nederlands zo beperkt is, anders was je een goede discussiepartner
pi_114528520
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jammer dat je kennis van het Nederlands zo beperkt is, anders was je een goede discussiepartner
Ja sorry, anders dan mensen die dat als trolstijlmiddel gebruiken, zijn er soms ook mensen die daadwerkelijk de grens over gaan, en dan gaat het Nederlandsch snel achteruit -O-

Wat is eigenlijk je definitie van 'discussieren'?
  zondag 22 juli 2012 @ 14:54:03 #217
323876 michaelmoore
pi_114530182
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja sorry, anders dan mensen die dat als trolstijlmiddel gebruiken, zijn er soms ook mensen die daadwerkelijk de grens over gaan, en dan gaat het Nederlandsch snel achteruit -O-

Wat is eigenlijk je definitie van 'discussieren'?
je bedoelt, letterlijk de grens overgaan , Rusland, India, China, Thailand, dat soort grenzen

Nee, er gaat, ondanks dat ik veel ouder dan jij, bent bij mij nog niets achteruit, maar mental deterioration is niet of nauwelijks leeftijdgebonden schijnt het, rook je soms??

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 22-07-2012 15:16:57 ]
pi_114531169
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je mag niet vinden dat een huidige situatie in basis gewoon verkeerd is en er toch aan meedoen?
Jij kent het verschil niet tussen 'iets in de basis gewoon verkeerd vinden' en 'ergens principieel tegenstander van zijn'?

:?
  zondag 22 juli 2012 @ 15:29:21 #219
323876 michaelmoore
pi_114531279
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij kent het verschil niet tussen 'iets in de basis gewoon verkeerd vinden' en 'ergens principieel tegenstander van zijn'?

:?
ze zijn allebei tegen
net als tegen religies zijn of derg
Daar ben je gewoon op tegen, religies en politiek mag nooit samen
pi_114545060
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
ze zijn allebei tegen
Dat is de overeenkomst. Dat weet iedereen. Ik vroeg echter of hij het verschil wist...
  zondag 22 juli 2012 @ 21:56:04 #221
323876 michaelmoore
pi_114545530
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is de overeenkomst. Dat weet iedereen. Ik vroeg echter of hij het verschil wist...
joh subsidies zijn altijd fout, tegen de markt in en missen hun doel en veroorzaken een veel groter probleem
pi_114545571
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
joh subsidies zijn altijd fout, tegen de markt in en missen hun doel en veroorzaken een veel groter probleem
Ook dat was de vraag niet.
  maandag 23 juli 2012 @ 07:58:51 #223
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114556892
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

joh langdurige subsidies zijn bijna altijd fout, tegen de markt in en missen hun doel en veroorzaken een veel groter probleem
Fixed.
Kortstondige subsidies kunnen wel degelijk een heel gunstig effect hebben.
  maandag 23 juli 2012 @ 08:21:06 #224
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114557028
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 07:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fixed.
Kortstondige subsidies kunnen wel degelijk een heel gunstig effect hebben.
probleem is wel dat subsidies verslavend werken ook korte subsidies
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114609662
Ho-pe-lo-ze signaal/ruis verhouding in het topic de laatste tijd...
Zo weinig zinvolle informatie.
Ik heb het te druk om een filter te schrijven dat alles behalve:

• Posts van LXIV
• Alle berichten met een link, en
• Alle berichten langer dan 5 regels behalve van enkele personen hier
... ertussenuit filtert. Ik krijg soms het idee dat het op de man spelen ook een strategie is om het niveau omlaag te halen, zodat minder mensen echt informatie over de huizenmarkt lezen. En dan praat ik dus met name over het "huizen zijn niet overprijsd" kamp.

Wat dat betreft zijn de huizenmarkt-zeepbel.nl commentaar secties een orde grootte beter!
pi_114609939
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:40 schreef Istrilyin het volgende:
Wat dat betreft zijn de huizenmarkt-zeepbel.nl commentaar secties een orde grootte beter!
Je begon zo goed, maar hier raak je toch echt alle geloofwaardigheid kwijt. :')

Overigens dacht ik dat er (vroeger?) wel een filter was waarmee je posts van bepaalde users automatisch kon verbergen, maar ik kan hem op het moment (helaas) inderdaad niet meer vinden.
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:00:03 #227
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114639861
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:40 schreef Istrilyin het volgende:

Ik kom soms nog even op fok om te checken of er nog wat zeepbelblazers zijn die nog niet afgesloten zijn van het internet, gas, elektra en water of toevallig nog bereikbaar zijn via de smartphone :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:01:34 #228
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114639904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Overigens dacht ik dat er (vroeger?) wel een filter was waarmee je posts van bepaalde users automatisch kon verbergen, maar ik kan hem op het moment (helaas) inderdaad niet meer vinden.
Dat is alleen op het lievelingsforum van Whuzz zo, die mutsen vinden het 'fijn' en 'prettig' als ze niet door ongewenste gebruikers met hun kop uit het zand getrokken worden :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 13:04:48 #229
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_114639994
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kom soms nog even op fok om te checken of er nog wat zeepbelblazers zijn die nog niet afgesloten zijn van het internet, gas, elektra en water of toevallig nog bereikbaar zijn via de smartphone :P
hmmm, eens zien salris gekregen vandaag....daar alle kosten vanaf trekken...hmm, meer dan 1500 euro over. Ik denk dat ik voorlopig nog helemaal nergens van afgesloten wordt :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_114640033
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mijn broer (-tje, iets jonger dan ik)

Zijn beroep wordt in dit topic steevast aangeduid als 'bankster'. Vliegt heel de wereld over voor de ene vergadering na de andere, (dus gewoon voor 1 vergadering ff op en neer naar Japan, zit dus langer in het vliegtuig dan hij vergadert) en pakt alleen al met zijn eindejaarsuitkering meer dan mijn vrouw en ik in een jaar bij elkaar sprokkelen. (En wij hebben het al niet slecht)

Woont desondanks gewoon in een sociale huurwoning (al 20+ jaar), en gaat er ook niet uit. Hij kan zo een flinke koopwoning cash aftikken, maar het interesseert hem niet. Totaal niet zelfs. Hij vindt het allemaal wel best zo, hij heeft het naar zijn zin waar hij woont. En die 5% verhoging die ze willen doorvoeren zal hem ook zijn r**t roesten.

Overigens gun ik het hem uiteraard van harte hoor
Tja, vergaderen via internet en vergader programmatuur zal wel niet gebruikt worden in de financiële wereld. De risico's dat hun frauduleuze praktijken op die manier makkelijk blootgelegd worden is natuurlijk te groot
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:51:15 #231
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114641517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, vergaderen via internet en vergader programmatuur zal wel niet gebruikt worden in de financiële wereld. De risico's dat hun frauduleuze praktijken op die manier makkelijk blootgelegd worden is natuurlijk te groot
Ze zijn al lang niet meer bang dat hun criminele praktijken aan het licht komen, ze zijn immers 2B2F.
pi_114642393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Videoconferencing doen ze uiteraard ook. Maar dat is volgens mij voornamelijk (wereldwijd) binnen dezelfde bank. Als je zaken gaat doen met een grote partij (al dan niet een bank) dan kom je met een face to face vergadering toch een stuk beter over en gezien de bedragen waar het over gaat, maakt dat vliegticket en het hotel uiteraard geen fuck uit.
pi_114642591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Videoconferencing doen ze uiteraard ook. Maar dat is volgens mij voornamelijk (wereldwijd) binnen dezelfde bank. Als je zaken gaat doen met een grote partij (al dan niet een bank) dan kom je met een face to face vergadering toch een stuk beter over en gezien de bedragen waar het over gaat, maakt dat vliegticket en het hotel uiteraard geen fuck uit.
Sluiten ze in de financiele wereld dan de ene na de andere grote deal? Dat zijn erg veel deals. hebben die banken dan nog wel tijd voor hun core business?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114642662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Sluiten ze in de financiele wereld dan de ene na de andere grote deal? Dat zijn erg veel deals. hebben die banken dan nog wel tijd voor hun core business?
Weet ik veel. Mijn broer gaat over een bepaald type lening (waar ik hier niet over zal uitwijden). En zijn 'gebied' begint bij 20 miljoen tot heul veul meer.
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 14:21:33 #235
16180 crew  CoolGuy
pi_114642674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat ben je nou aan 't proberen? :')
pi_114643730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat ben je nou aan 't proberen? :')
Ik wil graag weten wat het continue de wereld rondvliegen verantwoord. Ik begin niet over het continue de wereld rondreizen voor de ene na de andere vergadering over (wat volgens hun) grote deals zijn. Ik weiger dat te accepteren en denk dat ze gewoon hun totaal onrealistische salaris willen verantwoorden met dikdoenerij
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 14:54:29 #237
16180 crew  CoolGuy
pi_114643798
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik wil graag weten wat het continue de wereld rondvliegen verantwoord. Ik begin niet over het continue de wereld rondreizen voor de ene na de andere vergadering over (wat volgens hun) grote deals zijn. Ik weiger dat te accepteren en denk dat ze gewoon hun totaal onrealistische salaris willen verantwoorden met dikdoenerij
Oh ok. Ik zie inderdaad de vliegtuigen al landen want Boris_Karloff vind het allemaal maar kut..

Oh nee, toch niet :')

Dat jij dat niet begrijpt is helemaal niet relevant. Dat jij dat niet accepteert is zo mogelijk nog minder relevant. Jij doet er niet toe. Als je praat over dergelijke grote bedragen dan pak je gewoon het vliegtuig. Omdat het kan. Of jou dat zint of niet ligt verder niemand wakker van.
pi_114643848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ok. Ik zie inderdaad de vliegtuigen al landen want Boris_Karloff vind het allemaal maar kut..

Oh nee, toch niet :')

Dat jij dat niet begrijpt is helemaal niet relevant. Dat jij dat niet accepteert is zo mogelijk nog minder relevant. Jij doet er niet toe. Als je praat over dergelijke grote bedragen dan pak je gewoon het vliegtuig. Omdat het kan. Of jou dat zint of niet ligt verder niemand wakker van.
Waar zeg ik precies dat ik het kut vind? Jij moet een ander geen woorden in de mond leggen, want dat staat er niet.
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 14:57:47 #239
16180 crew  CoolGuy
pi_114643908
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waar zeg ik precies dat ik het kut vind? Jij moet een ander geen woorden in de mond leggen, want dat staat er niet.
ga je nou woordspelletjes spelen? Dat je het weigert te accepteren dat het om reden X is betekent niet dat je t allemaal maar prachtig vindt he. :')
pi_114643988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zo is dat. Je hebt helemaal gelijk. Niet meer dan normaal dat als je bij een bank 125 miljoen wilt lenen, even een laptopje koopt met een webcam en dan 'even' een videoconferentie bijwoont. |:(
pi_114644078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ga je nou woordspelletjes spelen? Dat je het weigert te accepteren dat het om reden X is betekent niet dat je t allemaal maar prachtig vindt he. :')
nee, ik zeg dat ik moeilijk kan geloven dat grote banken continue grote deals aan het afsluiten zijn. Een grote bank zal er een beperkt aantal per jaar hebben, waar ook een boel onderzoek aan vooraf gaat. Voor dat onderzoek is al dat reizen niet nodig. Dus waarom men continu op reis is, terwijl er tegenwoordig zoveel methoden om wereldwijd contact te hebben is me een raadsel. Ik wil dat gewoon graag uitgelegd zien en zonder verklaring is het in mijn ogen gewoon grootspraak.

ongeveer net als de mensen in het verleden op school waarbij iedereen beweerde meer te verdienen als een ander. Tot 1 iemand wat onderzoek deed en een boel leugenaars ontmaskerde. mensen hebben nou eenmaal een eigenschap om zaken mooier voor te doen als ze in werkelijkheid zijn.
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 15:03:33 #242
16180 crew  CoolGuy
pi_114644149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

nee, ik zeg dat ik moeilijk kan geloven dat grote banken continue grote deals aan het afsluiten zijn. Een grote bank zal er een beperkt aantal per jaar hebben, waar ook een boel onderzoek aan vooraf gaat. Voor dat onderzoek is al dat reizen niet nodig. Dus waarom men continu op reis is, terwijl er tegenwoordig zoveel methoden om wereldwijd contact te hebben is me een raadsel. Ik wil dat gewoon graag uitgelegd zien en zonder verklaring is het in mijn ogen gewoon grootspraak.

ongeveer net als de mensen in het verleden op school waarbij iedereen beweerde meer te verdienen als een ander. Tot 1 iemand wat onderzoek deed en een boel leugenaars ontmaskerde. mensen hebben nou eenmaal een eigenschap om zaken mooier voor te doen als ze in werkelijkheid zijn.
Maar die lui hebben ook geen verantwoordelijkheid aan jou af te leggen. Allemaal die lui die gebruik maken van prive jets doen dat omdat dat het snelste is, en als je het geld hebt wat doet het er dan toe? Daarnaast, jij kunt niet bepalen of zij continue of maar af en toe grote deals sluiten, daar heb je helemaal niet genoeg informatie voor.
pi_114644173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zo is dat. Je hebt helemaal gelijk. Niet meer dan normaal dat als je bij een bank 125 miljoen wilt lenen, even een laptopje koopt met een webcam en dan 'even' een videoconferentie bijwoont. |:(
En jou broer reist dus de wereld rond om grote leningen af te sluiten? Ik dacht altijd dat banken in belangrijke economische regio's afzonderlijke accountmanagers hadden?
pi_114644206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
nee, ik zeg dat ik moeilijk kan geloven dat grote banken continue grote deals aan het afsluiten zijn. Een grote bank zal er een beperkt aantal per jaar hebben.

[...]

Ik wil dat gewoon graag uitgelegd zien en zonder verklaring is het in mijn ogen gewoon grootspraak.
EDIT: Uitleg maar weer weggehaald. Boris zit teveel met zijn kop in zijn eigen kont, en achteraf lijkt me dit te herkenbaar voor mensen die wel bekend zijn in de financiële wereld.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 25-07-2012 15:28:33 ]
pi_114644223
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar die lui hebben ook geen verantwoordelijkheid aan jou af te leggen. Allemaal die lui die gebruik maken van prive jets doen dat omdat dat het snelste is, en als je het geld hebt wat doet het er dan toe? Daarnaast, jij kunt niet bepalen of zij continue of maar af en toe grote deals sluiten, daar heb je helemaal niet genoeg informatie voor.
probleem is dat banken GEEN eigen geld hebben. Wij mogen uiteindelijk betalen voor al die dikdoenerij en dat bevalt me niet nee. beter hadden ze het zootje in 2008 allemaal failliet laten gaan zodat de verrotte bedrijven ondertussen al vervangen waren door rendabele bedrijven/
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 15:07:06 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_114644284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

probleem is dat banken GEEN eigen geld hebben. Wij mogen uiteindelijk betalen voor al die dikdoenerij en dat bevalt me niet nee.
Dat is duidelijk dat jou dat niet bevalt. Zijn de vliegtuigen al geland nu?

Nee? Wat ga je er aan doen dan? Helemaal niks vermoed ik zo.
pi_114644322
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is duidelijk dat jou dat niet bevalt. Zijn de vliegtuigen al geland nu?

Nee? Wat ga je er aan doen dan? Helemaal niks vermoed ik zo.
Ik kan helaas weinig doen, ik heb geprobeerd mijn loon contant te krijgen zodat ik mijn rekeningen op kan zeggen. Maar dat schijnt tegenwoordig al niet eens meer te mogen :'(
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 15:10:22 #248
16180 crew  CoolGuy
pi_114644406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik kan helaas weinig doen, ik heb geprobeerd mijn loon contant te krijgen zodat ik mijn rekeningen op kan zeggen. Maar dat schijnt tegenwoordig al niet eens meer te mogen :'(
En zelfs al kreeg je dat wel, dan nog had dat niks geholpen. Maar dat verhaaltje over die dikdoenerij gaat natuurlijk overal voor op he. iemand die ergens ontzettend rijk mee is geworden, is dat geworden omdat andere mensen daarvoor betaald hebben.

Ik heb altijd een beetje het gevoel bij zulke dingen dat het niet zo zeer gaat om het feit dat die lui zoveel geld hebben, maar meer om dat de mensen die er hard over klagen het niet kunnen hebben dat zij zelf NIET zoveel geld hebben.
pi_114644546
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En zelfs al kreeg je dat wel, dan nog had dat niks geholpen. Maar dat verhaaltje over die dikdoenerij gaat natuurlijk overal voor op he. iemand die ergens ontzettend rijk mee is geworden, is dat geworden omdat andere mensen daarvoor betaald hebben.

Ik heb altijd een beetje het gevoel bij zulke dingen dat het niet zo zeer gaat om het feit dat die lui zoveel geld hebben, maar meer om dat de mensen die er hard over klagen het niet kunnen hebben dat zij zelf NIET zoveel geld hebben.
persoonlijk vind ik wel dat er een groot verschil zit tussen:
iemand die rijk is geworden met een eigen bedrijf en daar op persoonlijk vlak grote financiële risico's voor heeft genomen en hard voor heeft moeten werken of iemand die als manager in loondienst belachelijk veel verdiend zonder enige financiele risico's te hebben gelopen.

De eerste groep mag van mij alles verdienen wat ze maar willen, het is tenslotte hun eigen bedrijf waar ze mee mogen doen en laten wat ze willen. De tweede groep vind ik dat de beloning totaal scheef is gaan lopen met de werkelijke prestatie.
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 15:19:02 #250
16180 crew  CoolGuy
pi_114644722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik wel dat er een groot verschil zit tussen:
iemand die rijk is geworden met een eigen bedrijf en daar op persoonlijk vlak grote financiële risico's voor heeft genomen en hard voor heeft moeten werken of iemand die als manager in loondienst belachelijk veel verdiend zonder enige financiele risico's te hebben gelopen.

De eerste groep mag van mij alles verdienen wat ze maar willen, het is tenslotte hun eigen bedrijf waar ze mee mogen doen en laten wat ze willen. De tweede groep vind ik dat de beloning totaal scheef is gaan lopen met de werkelijke prestatie.
Daar kun jij niet over oordelen of dat scheef gaat. Je weet namelijk niet wat die lui gedaan hebben om op die positie te komen. Het is wel heel populair om te roepen dat ze allemaal niks kunnen, maar de werkelijkheid is dat ze niet een of andere pipo van de straat hebben getrokken om die functie in te vullen natuurlijk. Dat zijn mensen die al een behoorlijke track record hebben.

En de salarissen daarvoor worden overeengekomen door de mensen die daar zeggenschap over hebben, en dat zijn er niet maar 2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')