Correctie, 1982 was geen nieuw record (als ik even de "grachtenpandindex" kort-door-de-bocht voor de hele markt aanhaal):quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Flashback naar 1982 toen het ook noooooit meer goedkwam (toen was het 320 jaar, dat wel)
De BB'ers hebben toen de markt gered, gaat nu niet meer gebeuren. De BB'ers zijn nu de nagel aan de doodskist van de economie, niet langer productief, steeds meer afhankelijk van een steeds kleiner wordende werkende klasse en dat tijdens hun werkzame leven ze de economie in de uitverkoop hebben gezet, BB'ers bedanktquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Flashback naar 1982 toen het ook noooooit meer goedkwam (toen was het 320 jaar, dat wel)
Als jij een ander luilekkerland weet waar je ook direct een uitkering kan krijgen, dan hoor ik dat graagquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dacht ik dat ik alles gelezen had hier
Als het zo erg is hier, waarom pak je eigenlijk niet je biezen?
Als jij in de periode 1982-1995 een huis had gekocht, had je nou geen probleem. Ik begrijp dat het lullig is, maar voor de overgrote meerderheid is er geen urgency. Maar die zijn dan ook niet aan het speculeren om zo goedkoop mogelijk in te kopen, die hedgen hun woonkosten.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Correctie, 1982 was geen nieuw record (als ik even de "grachtenpandindex" kort-door-de-bocht voor de hele markt aanhaal):
[ afbeelding ]
Slechts 250 jaar dus. En daarbij zou ik nou niet bepaald willen spreken van "het kwam goed", anders was er nu geen probleem geweest.
Hoor ik je hier een 'but this time it's different' uitsprekenquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De BB'ers hebben toen de markt gered, gaat nu niet meer gebeuren. De BB'ers zijn nu de nagel aan de doodskist van de economie, niet langer productief, steeds meer afhankelijk van een steeds kleiner wordende werkende klasse en dat tijdens hun werkzame leven ze de economie in de uitverkoop hebben gezet, BB'ers bedankt
Ik denk wel dat die groep graag cash will gaan zien, one way or the other, het is hun vermogenquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoor ik je hier een 'but this time it's different' uitspreken
Maar ja, jij stelt ook zonder blikken of blozen dat de USA geen HRA heeft, dus hoe serieus moeten we die dagelijkse bagger van je vinden?quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat die groep graag cash will gaan zien, one way or the other, het is hun vermogen
Dagelijkse bagger >??quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar ja, jij stelt ook zonder blikken of blozen dat de USA geen HRA heeft, dus hoe serieus moeten we die dagelijkse bagger van je vinden?
Uh dat het een hoop geld was en die overdrachtsbelasting verdomde vervelend, maar dat dat ooit wel zou worden goedgemaakt als de huizenprijzen stijgenquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Berouw komt na de zonde, wat ging er door je heen toen je je hoofd door de strop stak![]()
Overwaarde zou mij een beter gevoel geven omdat ik dan weet dat ik elk moment mijn huis kan verkopen zonder dat ik er een schuld aan overhoud. En dan zou ik lekker weer gaan huren.quote:Dus als je overwaarde zou hebben zou dat wel een lekker gevoel geven? Je hebt toch een dak boven je hoofd? Het dak waarvoor je bereid was je diep in de schulden te steken? Hoe kan dat nu geen goed gevoel geven? (moet je even uitleggen aan Ger Hukker en zijn NVM mannetjes want die hebben dat 'goed gevoel' gebeuren als slogan).
Ik los wel af (50% aflosvrij) maar dat gaat niet zo hard..quote:Prijzen gaan voorlopig niet meer omhoog, start met afbetalen en je kan je weer happy voelen. Ik als huurder voel mij ook happy ongeacht of mijn verhuurder mij naait of niet, het is gewoon een mind set. Linksom of rechtsom word je genaaid in Nederland, het enige wat je daar tegen kan doen is stoppen met werken en gewoon van het systeem gaan profiteren.
het wordt nog erger, ze gaan een nieuwe huurbelasting invoeren om een extra koopsubside te betalenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
Sorry Pleun2011 maar ik vermoed dat je voorlopig 'vastgeketend' zit aan je paleisje. Ach... ik neem aan dat je van plan was om voorlopig te blijven plakken? Een huis kopen doe je tenslotte niet voor een paar jaar.
Die overdrachtsbelasting is vervelend maar weet je wat nog veel vervelender is? Meebetalen aan de leensubsidie voor 'huiseigenaren'
En de burger die een deel van zijn reiskosten vergoed ziet extra belasten om de overdracht belasting voor nieuwe scheefleners laag te houdenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
het wordt nog erger, ze gaan een nieuwe huurbelasting invoeren om een extra koopsubside te betalen
De geschiedenis herhaald zich? Nou in dat geval moet je nog eens goed naar het 'herengracht' plaatje kijkenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het lijkt wel een gesprek tussen CC en een kloon van hem. (Pleun <-> CC)
dat is nogal een stelling. de huizenprijzen zijn al 20% gezakt afgelopen jaren, je betaalt ook 5% minder overdrachtsbelasting en het einde van zakkende prijzen is nog niet in zicht.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:36 schreef nickname89 het volgende:
[..]
Misschien op lange termijn. Op korte termijn,tot circa 2016-2017, word de betaalbaarheid slechter en is men alsnog duurder uit vanwege het wegvallen van de HRA voor de gunstige hypotheken zoals bankspaar. Jongeren tussen de leeftijd 22-25 willen ook op hun eigen en nog een aantal jaar wachten is voor de meeste van hem geen optie.
Resteert voor hen dan de mogelijkheid om te huren om deze periode van circa 5 jaar te overbruggen. En dan hopen dat de huizenprijzen minimaal ¤40.000 zijn gedaald. Immers 5 jaar huren kost ook geld.
Vanwege deze 2 redenen denk ik dat een starter, die op korte termijn een huis wilt, voordeliger is door voor 1 januari te kopen.
Dat is zeker nogal een stelling. Heb je daar een bron van? Gisteren was het sinds 2008 namelijk nog maar 8,6%quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat is nogal een stelling. de huizenprijzen zijn al 20% gezakt afgelopen jaren
Weet je dat dat erg duur isquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan ook een eigen eiland kopen...
gezinswoning in westen waar toch de meeste gezinnen wonen is meer gezakt dan 8.6. tel de inflatie mee en je hebt het over een flinke waardedaling. 8.6% zal zonder inflatie zijn, en over een generiekere woninggroep gok ik.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is zeker nogal een stelling. Heb je daar een bron van? Gisteren was het sinds 2008 namelijk nog maar 8,6%
Gokken is niet bepaald een betrouwbare bron. De gemiddelde huizenprijs over de eerste 5 maanden van 2008 gedaald van 255.000 naar 233.000 over de eerste 5 maanden van 2012. Bron: CBSquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gezinswoning in westen waar toch de meeste gezinnen wonen is meer gezakt dan 8.6. tel de inflatie mee en je hebt het over een flinke waardedaling. 8.6% zal zonder inflatie zijn, en over een generiekere woninggroep gok ik.
nominale waarde ja. voor de aardigheid reken je geen inflatie mee?quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gokken is niet bepaald een betrouwbare bron. De gemiddelde huizenprijs over de eerste 5 maanden van 2008 gedaald van 255.000 naar 233.000 over de eerste 5 maanden van 2012. Bron: CBS
Nee. Inflatie is inflatie. Staat los van de huizenprijs. Jij stelt dat de huizenprijzen met 20% gedaald zijn. En dat is dus niet geval.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nominale waarde ja. voor de aardigheid reken je geen inflatie mee?
We hadden het over de betaalbaarheid, dan moet ke inflatie wel degelijk meenemen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Inflatie is inflatie. Staat los van de huizenprijs. Jij stelt dat de huizenprijzen met 20% gedaald zijn. En dat is dus niet geval.
Dat het door inflatie goedkoper wordt om een woning aan te schaffen (en af te lossen) staat los van de huizenprijs.
Stel dan niet dat de huizenprijzen met 20% gedaald zijn, maar zeg dan dat de betaalbaarheid met 20% is verbeterdquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
We hadden het over de betaalbaarheid, dan moet ke inflatie wel degelijk meenemen.
nee het ging over de betaalbaarheid.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Stel dan niet dat de huizenprijzen met 20% gedaald zijn, maar zeg dan dat de betaalbaarheid met 20% is verbeterdWat ook niet geval is, door de strengere eisen.. Linksom of rechtsom roeptoeter je dus maar wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |