Ik merk het al... Stop maar met denken. We zullen zien.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
even denken luchtbel loopt leeg, reëlere leeneisen zonder allerlei vage marktverstorende subsidies. nee, niet we zullen zien, keiharde logica.
je zegt zelf lagere prijzen. wat is er nou beter voor een starter op langere termijn? minder kosten = win.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik merk het al... Stop maar met denken. We zullen zien.
De prijs zal daardoor wel iets dalen ja. Dat ontken ik niet. Maar als je denkt dat de prijs dermate ver daalt dat dat de vermindering van de maximale hypotheek die een starter dan nog kan krijgen compenseert, zit je er faliekant naast.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je zegt zelf lagere prijzen. wat is er nou beter voor een starter op langere termijn? minder kosten = win.
alsof veel lenen uiteindelijk voordelig is voor een persoon.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De prijs zal daardoor wel iets dalen ja. Dat ontken ik niet. Maar als je denkt dat de prijs dermate ver daalt dat dat de vermindering van de maximale hypotheek die een starter dan nog kan krijgen compenseert, zit je er faliekant naast.
Laat je het lekker een ander lenen. Dan betaal je hem zijn lening terug in maandelijkse termijnen + nog een boel extra. Huren noemen we dat. Maakt mij niet uit.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alsof veel lenen uiteindelijk voordelig is voor een persoon.
goeie vergelijking, teveel kunnen lenen ivm overheidsbemoeienis tov huren.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat je het lekker een ander lenen. Dan betaal je hem zijn lening terug in maandelijkse termijnen + nog een boel extra. Huren noemen we dat. Maakt mij niet uit.
Misschien op lange termijn. Op korte termijn,tot circa 2016-2017, word de betaalbaarheid slechter en is men alsnog duurder uit vanwege het wegvallen van de HRA voor de gunstige hypotheken zoals bankspaar. Jongeren tussen de leeftijd 22-25 willen ook op hun eigen en nog een aantal jaar wachten is voor de meeste van hem geen optie.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee de starters gaan het makkelijker krijgen en niet hun hele leven kromliggen voor een veel te duur huis.
Ik denk dat men zo snel mogelijk moet cashen en uit nederland weg moet, als je kuntquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:36 schreef nickname89 het volgende:
Vanwege deze 2 redenen denk ik dat een starter, die op korte termijn een huis wilt, voordeliger is door voor 1 januari te kopen.
Jij eerst!quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat men zo snel mogelijk moet cashen en uit nederland weg moet, als je kunt
http://www.green-acres.com/en/properties/10166a-13911.htm
Dat is inderdaad veel grond voor een lage prijs. Echter, ga jij ook werken in die regio ? En denk je er uiteindelijk financieel beter van te worden ? Daarbij is de taal ook een probleem, veel Fransen verdommen het om Engels te spreken.quote:[b]Op
Ik denk dat men zo snel mogelijk moet cashen en uit nederland weg moet, als je kunt
Waar haal je toch iedere keer die meuk vandaan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Zeg baggeraar, heeft de USA nou HRA of niet?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geen foto's van binnen ?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Michael zit wel eens vaker mis met zijn stellige aannames, maar komt daar doorgaans niet op terug.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zeg baggeraar, heeft de USA nou HRA of niet?
USA heeft HRA... Maar vooral als je een duur huis koopt. Als je een goedkoop hutje hebt dan krijg je niet veel meer aftrek dan de standaard aftrek die je anders mag doen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zeg baggeraar, heeft de USA nou HRA of niet?
de eerste jaren sowieso niet en als de vergrijzing dan echt inzet is het maar de vraag wat we als maatschappij gaan doen. het aanbod wordt dan een stuk groter als de vraag en we weten allemaal wat dat met de prijzen doet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden de huizenprijzen ooit weer gaan stijgen? Ik hoop het wel. Heb spijt dat ik die bakstenen heb gekocht een paar jaar geleden
Over een jaar of 10 misschien weer eens op het oude niveau voordat de boel inkakte.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden de huizenprijzen ooit weer gaan stijgen? Ik hoop het wel. Heb spijt dat ik die bakstenen heb gekocht een paar jaar geleden
Je kan ook een eigen eiland kopen...quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan ongetwijfeld ooit weer stijgen, simpelweg vanwege inflatie. Daarentegen verwacht ik niet dat we het 350-jaar-hoogterecord van 2008 (na inflatiecorrectie) snel weer meemaken, de kans daarop is simpelweg erg klein (kort door de bocht: orde-grootte eens in de 350 jaar).quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Zo lang je blijft wonen waar je woont en je de vaste lasten kan betalen maakt het weinig uit ja, maar ik sta nu 'onder water' en dat is geen lekker gevoel. Met mijn huidige baan kan ik alles makkelijk betalen, het is alleen niet zeker dat die baan blijft bestaan (vanwege bezuinigingen).quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan ongetwijfeld ooit weer stijgen, simpelweg vanwege inflatie. Daarentegen verwacht ik niet dat we het 350-jaar-hoogterecord van 2008 (na inflatiecorrectie) snel weer meemaken, de kans daarop is simpelweg erg klein (kort door de bocht: orde-grootte eens in de 350 jaar).
Maar waarom zou je dat willen? Als huiseigenaar zit je toch goed zolang je je lasten kan betalen, en maakt het niet uit wat je huis waard is? Tenminste, dat propageren de huiseigenaren hier in het topic!
En zou je uiteindelijk niet beter af zijn zonder enorme prijsstijging? Tenslotte wil je vast ooit in je leven groter gaan wonen.
Berouw komt na de zonde, wat ging er door je heen toen je je hoofd door de strop stakquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus als je overwaarde zou hebben zou dat wel een lekker gevoel geven? Je hebt toch een dak boven je hoofd? Het dak waarvoor je bereid was je diep in de schulden te steken? Hoe kan dat nu geen goed gevoel geven? (moet je even uitleggen aan Ger Hukker en zijn NVM mannetjes want die hebben dat 'goed gevoel' gebeuren als slogan).quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Zo lang je blijft wonen waar je woont en je de vaste lasten kan betalen maakt het weinig uit ja, maar ik sta nu 'onder water' en dat is geen lekker gevoel. Met mijn huidige baan kan ik alles makkelijk betalen, het is alleen niet zeker dat die baan blijft bestaan (vanwege bezuinigingen).
Flashback naar 1982 toen het ook noooooit meer goedkwam (toen was het 320 jaar, dat welquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan ongetwijfeld ooit weer stijgen, simpelweg vanwege inflatie. Daarentegen verwacht ik niet dat we het 350-jaar-hoogterecord van 2008 (na inflatiecorrectie) snel weer meemaken, de kans daarop is simpelweg erg klein (kort door de bocht: orde-grootte eens in de 350 jaar).
Maar waarom zou je dat willen? Als huiseigenaar zit je toch goed zolang je je lasten kan betalen, en maakt het niet uit wat je huis waard is? Tenminste, dat propageren de huiseigenaren hier in het topic!
En zou je uiteindelijk niet beter af zijn zonder enorme prijsstijging? Tenslotte wil je vast ooit in je leven groter gaan wonen.
Dacht ik dat ik alles gelezen had hierquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Berouw komt na de zonde, wat ging er door je heen toen je je hoofd door de strop stak
[..]
Dus als je overwaarde zou hebben zou dat wel een lekker gevoel geven? Je hebt toch een dak boven je hoofd? Het dak waarvoor je bereid was je diep in de schulden te steken? Hoe kan dat nu geen goed gevoel geven? (moet je even uitleggen aan Ger Hukker en zijn NVM mannetjes want die hebben dat 'goed gevoel' gebeuren als slogan).
Prijzen gaan voorlopig niet meer omhoog, start met afbetalen en je kan je weer happy voelen. Ik als huurder voel mij ook happy ongeacht of mijn verhuurder mij naait of niet, het is gewoon een mind set. Linksom of rechtsom word je genaaid in Nederland, het enige wat je daar tegen kan doen is stoppen met werken en gewoon van het systeem gaan profiteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |