Ik had respect voor zijn talent en ben bevriend met andere bekende youtubers, die veel met hem samenwerkte. Het is helaas een laffe actie om voor een trein te springen als uitweg van je problemen, maar ik wens hem vrede en rust toe en zijn familie en vrienden veel sterkte met dit verlies.quote:Ik was alles kwijt. Door mijn eigen schuld. Ik heb familie verwaarloosd, maar vooral mijzelf. Ik heb iedereen teleurgesteld, en me er niet eens voor verontschuldigd. Ik heb keuzes gemaakt zonder er ook maar één keer op een volwassen manier bij stil te staan. Ik heb niks bereikt, behalve het verpesten van families en gezinnen. Ik was een zwarte vlek in ieder's bestaan, en dat deed mij zoveel pijn. Ik ben nu op een betere plek waar ik jullie niet tot last ben, zodat jullie kunnen leven zoals jullie willen, zonder mij en zonder zorgen. Ik heb gelogen, bedrogen, en dingen voor me gehouden waar ik te veel spijt van heb. Ik was een achterbakse bedrieger die zich voordeed als een persoon die het allemaal netjes in orde had. Elke dag leefde ik in angst, en die angst heeft mij helemaal leeg gezogen. Ik heb niks anders kunnen doen dan het voeden van die pijn… met nog meer pijn. Ik wens iedereen de toekomst toe die je voor ogen had. Koester de band met je familie en geniet van elke dag, ik had er de wilskracht niet voor. Wees niet bedroeft om mij, want waarom zou je je tranen laten vallen als je weet dat ik nu op een betere plek ben? Dit is geen intentie tot wraak, noch aandacht, dit was mijn keuze. Zorg goed voor jezelf, en laat mij rusten in vrede. Het maakt niet uit, het is al te laat. Ajuus.
twitter:DusDavid twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 00:32:24gadver wat een walgelijke mensen op fok.nl weer.. en ofc anoniem.. kga t linkje nie eens tweeten.. reageer retweet
Moet je nagaan aan al die trauma's die de hulpdiensten krijgen en niet te vergeten de persoon de die trein bestuurt? Mensen die hij achterlaat??quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:22 schreef DeParo het volgende:
Hoezo laf, kan je niet over spreken, moet je nagaan hoe ver je heen bent als je voor een treint springt.
quote:Ik had respect voor zijn talent en ben bevriend met andere bekende youtubers,
Ook heel treurig ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:23 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Moet je nagaan aan al die trauma's die de hulpdiensten krijgen en niet te vergeten de persoon de die trein bestuurt? Mensen die hij achterlaat??
Onzin.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:25 schreef Smoofie het volgende:
Zelfmoord is sowieso laf. Voor een trein springen helemaal.
Het is laf hoor, je kan ook hulp zoeken. Maarja gebeurd is gebeurdquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ook heel treurig ja.
Sterkte daarmee, maar maakt het niet laf, of hoef je niet boos om te worden op hem dus.
Omdat er nogal respectloze dingen werden gezegdquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:27 schreef RensAjacied het volgende:
Waarom is dat andere topic verwijderd?
Ik kon geen topic vinden, vandaar deze.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:27 schreef RensAjacied het volgende:
Waarom is dat andere topic verwijderd?
Ik denk dat die mensen dat zelf moeten doen om het te voorkomen, volkomen terecht al die kritiek.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat de mensen die kritiek op zelfmoordenaars hebben beter eens met dergelijke mensen kunnen praten, waarom ze het doen, waarom ze uiteindelijk die keuze maken.
Was een ander topic (waar DusDavid ook op reageerde). Maar die is verwijderd. Dacht dat hij alleen gesloten was maar kan hem niet terugvinden?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:28 schreef Sjappel het volgende:
[..]
Ik kon geen topic vinden, vandaar deze.
Als het geen aandachtshoeren zijn valt er niet zoveel meer mee te praten, niet?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat de mensen die kritiek op zelfmoordenaars hebben beter eens met dergelijke mensen kunnen praten, waarom ze het doen, waarom ze uiteindelijk die keuze maken.
Flauwekul dus.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:28 schreef Smoofie het volgende:
Het is mijn mening dat het laf is, dat komt vooral omdat ik heel waars zelf nooit mentaal zo zwak zal geraken dat ik eraan denk om mijn leven te eindigen.
Vind jij. Ik vind zelfmoord gewoon bullshit. En als je het doet, doe het dan zodat andere mensen er geen last van hebben.quote:
Onzin. We hoeven helemaal niet met dat soort mensen te praten om tot de conclusie te komen dat het moedwillig veroorzaken van trauma's bij machinisten, voorbijgangers en hulpdiensten gewoon walgelijk is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
Zeker, een van de schaarse muzikale talenten op youtube. Groot gemis:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:33 schreef bobbernaut het volgende:
Wel sneu, Jermaine was een goede zanger/artiest en had epic filmpjes
Vanwaar die interesse?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:36 schreef DeParo het volgende:
Wat was zijn echte naam eigenlijk?
Waar kwam hij vandaan?
Jermaine Tonkes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:36 schreef DeParo het volgende:
Wat was zijn echte naam eigenlijk?
Waar kwam hij vandaan?
Die krijgt extra viewers en dus extra inkomstenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:37 schreef RensAjacied het volgende:
Wel erg voor de familie etc. Maar ik kan niet tegen die massale aandacht op Twitter hiervoor. Het gebeurd dagelijks en het is een vreselijk drama voor de nabestaanden. Maar waarom doet op YouTube ineens iedereen of het hun beste vriend was?
Kan ik niet tegen, pas na iemands dood er mee lopen koketteren. En die David die gaat janken voor de camera en het post op YouTube
Dat ie in de auto playbackt op skrillex!!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:36 schreef Sjappel het volgende:
[..]
Zeker, een van de schaarse muzikale talenten op youtube. Groot gemis:
De waan van de dag. Er sterven dagelijks mensen op een tragische wijze, maar dat laat al die omhooggevallen hipsters op Twitter natuurlijk koud.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:37 schreef RensAjacied het volgende:
Wel erg voor de familie etc. Maar ik kan niet tegen die massale aandacht op Twitter hiervoor. Het gebeurd dagelijks en het is een vreselijk drama voor de nabestaanden. Maar waarom doet op YouTube ineens iedereen of het hun beste vriend was?
Kan ik niet tegen, pas na iemands dood er mee lopen koketteren. En die David die gaat janken voor de camera en het post op YouTube
nee en nee..quote:
Weet niet maar je mag geen kritiek hebben op Fok! via Twitterquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:39 schreef bobbernaut het volgende:
Wie weet account van dusdavid? FOK! Account he
Ja fijn, de mensen in zijn leven hebben alleen maar meer pijn en zorgen nu.quote:zodat jullie kunnen leven zoals jullie willen, zonder mij en zonder zorgen.
Los gezien van de discussie omtrent het springen voor de trein is zelfmoord allesbehalve laf. Soms zelfs lovenswaardig.quote:
Mee eens, maar ook wel iets met darwinisme enzoquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vind jij. Ik vind zelfmoord gewoon bullshit. En als je het doet, doe het dan zodat andere mensen er geen last van hebben.
Geef de machinist maar een trauma voor het leven inderdaad, erg lovenswaardigquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:41 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Los gezien van de discussie omtrent het springen voor de trein is zelfmoord allesbehalve laf. Soms zelfs lovenswaardig.
Lees nog eens goed.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:41 schreef stevenmac26 het volgende:
Geef de machinist maar een trauma voor het leven inderdaad, erg lovenswaardig
Was sinds afgelopen nacht verdwenen. Toen al één en al chaos op Twitterquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:44 schreef DeParo het volgende:
Wanneer zou die zelfmoord van Djurmaine gebeurd zijn?
Maanden? Je bedoel zijn hele leven, dankzij een pubertje die boos is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:46 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Was sinds afgelopen nacht verdwenen. Toen al één en al chaos op Twitter. Zal volgens mij in de ochtend zelfmoord gepleegd hebben. Als je het doet hang jezelf op maar ga niet voor de trein springen. Die machinist kan de komende maanden niet slapen door een trauma.
je gaat niet het gevecht met je problemen aan, je ontloopt ze/gaat ze uit de weg.. dat is gewoon ronduit laf , geen discussie over mogelijkquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:41 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Los gezien van de discussie omtrent het springen voor de trein is zelfmoord allesbehalve laf. Soms zelfs lovenswaardig.
Was ooit zo'n hyves voor, iets met kies het touw niet de treinquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:46 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Was sinds afgelopen nacht verdwenen. Toen al één en al chaos op Twitter. Zal volgens mij in de ochtend zelfmoord gepleegd hebben. Als je het doet hang jezelf op maar ga niet voor de trein springen. Die machinist kan de komende maanden niet slapen door een trauma.
Tis echtquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:48 schreef DeParo het volgende:
Weten jullie zeker dat het echt gebeurd is en geen grap, ja ik weet het dat dat opmerkelijk is af en toe om te denken, maar gezien dat hij er kennelijk eerder naar refereerde wil ik het uitsluit.
Onzin. Over alles is overigens een discussie mogelijk. Als men overtuigd is van het feit dat het leven in essentie zinloos is, dan is zelfmoord natuurlijk niet pèr se moreel onjuist.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:47 schreef mschol het volgende:
je gaat niet het gevecht met je problemen aan, je ontloopt ze/gaat ze uit de weg.. dat is gewoon ronduit laf , geen discussie over mogelijk
tja..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:48 schreef DeParo het volgende:
Weten jullie zeker dat het echt gebeurd is en geen grap, ja ik weet het dat dat opmerkelijk is af en toe om te denken, maar gezien dat hij er kennelijk eerder naar refereerde wil ik het uitsluiten.
Machinist + gezin ook nog maar even verpesten dan hequote:Ik heb niks bereikt, behalve het verpesten van families en gezinnen
Heb jij nou hier speciaal een account voor aangemaakt eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:50 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Onzin. Over alles is overigens een discussie mogelijk. Als men overtuigd is van het feit dat het leven in essentie zinloos is, dan is zelfmoord natuurlijk niet pèr se moreel onjuist.
Klop dan verkanker je maar andere mensen zijn leven omdat je eigen leven doelloos is wil je zeggen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:50 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Onzin. Over alles is overigens een discussie mogelijk. Als men overtuigd is van het feit dat het leven in essentie zinloos is, dan is zelfmoord natuurlijk niet pèr se moreel onjuist.
Speciaal voor wat of wie?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:50 schreef DeParo het volgende:
Heb jij nou hier speciaal een account voor aangemaakt eigenlijk?
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:51 schreef Doublepain het volgende:
Klop dan verkanker je maar andere mensen zijn leven omdat je eigen leven doelloos is wil je zeggen?
m.a.w. wegrennen van je problemen die ten grondslag daaraan liggen...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:50 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Wegrennen van welke problemen? Het probleem dat het 'het bestaan' an sich is?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:53 schreef mschol het volgende:
m.a.w. wegrennen van je problemen die ten grondslag daaraan liggen...
Voor dit topic bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:52 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Speciaal voor wat of wie?
[..]
Waar heb je het over?
Wie gunt hem het licht in de ogen niet dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
Oké, even relativeren....
- Ik kan me niet voorstellen dat je zelfmoord pleegt om aandacht te krijgen, hooguit een bewust mislukte zelfmoordpoging. Wanneer je weet dat je het niet zult overleven kun je immers niet meer profiteren van de aandacht die je ermee hebt verkregen.
- Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet omdat je denkt her en der "wat probleempjes" te hebben die je nog kunt oplossen. Je moet haast wel écht geen andere uit weg meer zien wil je tot dergelijke beslissing over gaan (ook al is die uitweg er misschien wel, dat betekent niet dat de persoon in kwestie dit ook ziet).
- Zelfmoord plegen lijkt me geen daad die de meeste mensen uitgebreid zullen plannen. Het lijkt mij een wanhoopsdaad van een verward persoon. Ik denk dan ook dat mensen verwijten dat ze voor een trein springen (in plaats van bijvoorbeeld pillen in te nemen) complete onzin is: ik geloof niet dat menig persoon die overweegt zelfmoord pleegt zich daar mee bezig houdt.
Conclusie: Spijtig verhaal, sneu voor deze jongen en nog veel meer voor zijn nabestaanden en de machinist van de trein. Heel erg dat het zo ver heeft moeten komen, maar ik ga er vanuit dat Jermaine echt geen andere uitweg heeft gezien.
Ik denk dat de mensen die hem het licht in de ogen niet gunnen omdat hij voor de trein is gesprongen zichzelf maar eens moeten afvragen waar zij staan. Ik denk namelijk dat een bezoekje aan een goede psycholoog geen verkeerde keuze is als je zó ontzettend weinig empathie hebt.
Het is jammer dat het oude topic (in KLB) inmiddels verwijderd is, anders had ik wat namen kunnen noemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wie gunt hem het licht in de ogen niet dan?
Ik heb gewoon meer medelijden met die machinist dan 1 of ander joch dat voor een trein springt
Voel jij elke dag mee met elk van de talloze miljoenen mensen die nog rondlopen op deze aarde en zich (minstens) hetzelfde voelen maar wél doorzetten?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
Ik denk dat de mensen die hem het licht in de ogen niet gunnen omdat hij voor de trein is gesprongen zichzelf maar eens moeten afvragen waar zij staan. Ik denk namelijk dat een bezoekje aan een goede psycholoog geen verkeerde keuze is als je zó ontzettend weinig empathie hebt.
Hij maakt van zijn eigen probleem iemand anders zijn probleem, dat snap ik niet helemaalquote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:05 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Het is jammer dat het oude topic (in KLB) inmiddels verwijderd is, anders had ik wat namen kunnen noemen.
Tuurlijk is het net zo erg voor de machinist. Ondanks dat je weet dat je met zulke dingen te maken kunt krijgen wanneer je voor zo een beroep kiest hoop je het nooit mee te maken. Desalniettemin vind ik het net zo erg voor Jermaine zelf: als je op zo een jonge leeftijd al zo in de knoop zit dat je geen andere uitweg ziet dan zelfmoord, dat vind ik dat écht heel sneu.
Openen in cache, dm ook FOK! acc van dusdavidquote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:05 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Het is jammer dat het oude topic (in KLB) inmiddels verwijderd is, anders had ik wat namen kunnen noemen.
Tuurlijk is het net zo erg voor de machinist. Ondanks dat je weet dat je met zulke dingen te maken kunt krijgen wanneer je voor zo een beroep kiest hoop je het nooit mee te maken. Desalniettemin vind ik het net zo erg voor Jermaine zelf: als je op zo een jonge leeftijd al zo in de knoop zit dat je geen andere uitweg ziet dan zelfmoord, dat vind ik dat écht heel sneu.
Behalve jullie dan hè machinist van de trein waar ik me voor gooi, hulpverleners die mijn uiteengereten lichaam mogen opruimen en eventuele toevallige getuigen van mijn bloederige laatste daad.quote:Ik was alles kwijt. Door mijn eigen schuld. Ik heb familie verwaarloosd, maar vooral mijzelf. Ik heb iedereen teleurgesteld, en me er niet eens voor verontschuldigd. Ik heb keuzes gemaakt zonder er ook maar één keer op een volwassen manier bij stil te staan. Ik heb niks bereikt, behalve het verpesten van families en gezinnen. Ik was een zwarte vlek in ieder's bestaan, en dat deed mij zoveel pijn. Ik ben nu op een betere plek waar ik jullie niet tot last ben, zodat jullie kunnen leven zoals jullie willen, zonder mij en zonder zorgen. Ik heb gelogen, bedrogen, en dingen voor me gehouden waar ik te veel spijt van heb. Ik was een achterbakse bedrieger die zich voordeed als een persoon die het allemaal netjes in orde had. Elke dag leefde ik in angst, en die angst heeft mij helemaal leeg gezogen. Ik heb niks anders kunnen doen dan het voeden van die pijn… met nog meer pijn. Ik wens iedereen de toekomst toe die je voor ogen had. Koester de band met je familie en geniet van elke dag, ik had er de wilskracht niet voor.
Ja waarom zou je huilen als je getraumatiseerd bent na de egoistische gruwelijke zelfmoord van een of ander jong joch, die jongen meende tenslotte nu zelf op een betere plaats te zullen zijn en ach, dat jullie daar dan voor moeten opdraaien in vorm van enkele onuitwisbare gruwelijke herinneringen, boeeeiiuuuuuh!quote:Wees niet bedroeft om mij, want waarom zou je je tranen laten vallen als je weet dat ik nu op een betere plek ben? Dit is geen intentie tot wraak, noch aandacht, dit was mijn keuze. Zorg goed voor jezelf, en laat mij rusten in vrede. Het maakt niet uit, het is al te laat. Ajuus.
Die mensen zien blijkbaar ergens nog een lichtpuntje, een manier om problemen op te lossen. Ik geloof er niet zo in dat iemand zomaar zelfmoord pleegt als hij nog een uitweg ziet. Hij zal dat niet hebben gezien en ik vind niet dat het dan aan mij is om er over te oordelen als iemand dan (uit wanhoop) zelfmoord pleegt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:08 schreef VacaLoca het volgende:
Voel jij elke dag mee met elk van de talloze miljoenen mensen die nog rondlopen op deze aarde en zich (minstens) hetzelfde voelen maar wél doorzetten?
Nee hoor, helemaal niet. Ik geef ook geen f*ck om zijn personal life en zijn muziek vind ik verschrikkelijk. Desalniettemin vind ik het wel kut voor hem, zijn nabestaanden en de machinist.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:08 schreef VacaLoca het volgende:Moeten we iemand omdat ie zelfmoord gepleegd heeft ineens in totaal ander daglicht zien? Eerst gewoon een onbekend talentje waar verder niemand een fuck geeft om z'n personal life en nu moeten we allemaal caren alsof het onze beste vriend was?
Non-argument.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:08 schreef VacaLoca het volgende:Jij bent er zeker ook zo een die pas fan van een artiest wordt als ie de pijp uit gaat. Nog een Michael Jackson album gekocht onlangs?
Hoeft machinist niks van te merken. ,Zwarte kleren aan, hoofd op de rails en is zo gebeurd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Geef de machinist maar een trauma voor het leven inderdaad, erg lovenswaardig
Als ze een begrijpelijke reden hebben maakt het ze niet minder laf. Net zoals iemand die niet kan voetballen gewoon een slechte voetballer is, ook al doet ie heel erg z'n best.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
Uiteraard. Die trein gaat gewoon op de auto-pilot en de machinist speelt de ganse rit op z'n Nintendo DS. Niks aan de hand...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:30 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Hoeft machinist niks van te merken.
wel triest dat hij zo'n liedje maakt en het dan toch niet volhoud.quote:
Omdat ze laf zijn dus.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Flierefluitert het volgende:
En David plaatst meteen een naar mijn mening "geacteerd" jankfilmpje op YouTube waar hij puur inkomsten mee uit wil trekken. Nee, respectloos in mijn ogen.
quote:Dit is het kanaal van DusDavid, ook wel SxedutchTV, of David Harms. De videos hier zijn een overdreven versie van wat mij dagelijks bezig houd!
Het is niet makkelijk om je leven te beëindigen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:30 schreef Doublepain het volgende:
Het is laf omdt hij de moeilijke weg niet aandurft en dat is hulp zoeken met wat het mogen zijn. Koos liever de makkeljjkste weg en dat is een sprong
Hij kent hem nauwelijks en krijgt nu meer views + inkomsten. Zielige bende daar op youtubequote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:59 schreef Zolder het volgende:
Maar als ik het goed begrijp kent iedereen die Jermaine dus via internet? Mede ''tuber''?
Persoonlijk vind ik zulke video's onzin:
Ik vind het niet erg respectvol om van een boodschap voor een overledene iets commercieels te maken.
Voor de trein springen en "makkelijkste weg" gaan niet samen. Zo verknipt dat je het aandurft om voor een aankomende trein te springen...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:30 schreef Doublepain het volgende:
Het is laf omdt hij de moeilijke weg niet aandurft en dat is hulp zoeken met wat het mogen zijn. Koos liever de makkeljjkste weg en dat is een sprong
Zij wel denk ik:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
- Ik kan me niet voorstellen dat je zelfmoord pleegt om aandacht te krijgen, hooguit een bewust mislukte zelfmoordpoging. Wanneer je weet dat je het niet zult overleven kun je immers niet meer profiteren van de aandacht die je ermee hebt verkregen.
Mee eens. Afgaande op het bericht in de OP dacht hij werkelijk dat de wereld beter af was zonder hem. Wel enorm vervelend dat hij het op deze manier heeft gedaan, maar hoe je het ook doet, het is altijd rot voor de persoon die het lichaam aantreft of aanrijdt. En als je zó depressief bent, dan wil je alleen maar dood. Voor de machinist is het natuurlijk heel erg, maar op deze manier hoeft familie of vrienden hem niet opgehangen aan een touw te vinden, bijvoorbeeld. Dat is althans een redenatie die ik zou maken, maar of iemand die voor een trein springt dat ook doet...waarschijnlijk niet.quote:- Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet omdat je denkt her en der "wat probleempjes" te hebben die je nog kunt oplossen. Je moet haast wel écht geen andere uit weg meer zien wil je tot dergelijke beslissing over gaan (ook al is die uitweg er misschien wel, dat betekent niet dat de persoon in kwestie dit ook ziet).
Een groot deel is impulsief, maar niet alle zelfmoorden. Er zijn mensen die het wel plannen.quote:- Zelfmoord plegen lijkt me geen daad die de meeste mensen uitgebreid zullen plannen. Het lijkt mij een wanhoopsdaad van een verward persoon. Ik denk dan ook dat mensen verwijten dat ze voor een trein springen (in plaats van bijvoorbeeld pillen in te nemen) complete onzin is: ik geloof niet dat menig persoon die overweegt zelfmoord pleegt zich daar mee bezig houdt.
Hier kan ik me in vinden.quote:Conclusie: Spijtig verhaal, sneu voor deze jongen en nog veel meer voor zijn nabestaanden en de machinist van de trein. Heel erg dat het zo ver heeft moeten komen, maar ik ga er vanuit dat Jermaine echt geen andere uitweg heeft gezien.
Ik zou niet weten of hij al eens hulp heeft gehad. En ook niet alles valt helaas met psychische hulp op te lossen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:30 schreef Doublepain het volgende:
Debiel die je bent. Kan jij praten met overleden mensen? Personen waar je nog mee kan praten zijn aandachtzoekers. Als je zelf moord wil plegen praat je er niet over, dan hang je jezelf op of gooi je jezelf voor de trein als een laffe hond.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
Niet waar.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:19 schreef baaart het volgende:
[..]
Debiel die je bent. Kan jij praten met overleden mensen? Personen waar je nog mee kan praten zijn aandachtzoekers. Als je zelf moord wil plegen praat je er niet over, dan hang je jezelf op of gooi je jezelf voor de trein als een laffe hond.
Allemaal leuk en aardig dat nu de machinist het bokje is, maar als je jezelf ophangt of aan gort snijdt of pillen neemt of welke andere manier dan ook, je traumatiseert er altijd iemand mee, aangezien je toch een keer gevonden wordt. En ravijnen hebben we hier nu eenmaal niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Flierefluitert het volgende:
Het is natuurlijk sneu dat iemand zichzelf van het leven beroofd. Opzich ook begrijpelijk als je geen andere uitweg ziet.
Maar om het op zo'n manier te doen vind ik best wel laf.. Je dupeert er alleen maar anderen mee. Hang jezelf dan op, of snij je zelf aan gort of wat dan ook.
En David plaatst meteen een naar mijn mening "geacteerd" jankfilmpje op YouTube waar hij puur inkomsten mee uit wil trekken. Nee, respectloos in mijn ogen.
Hoorde het gisteren toevallig op Slam FM.
nee, de zak over het hoofd methode is niet traumatiserend.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:20 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat nu de machinist het bokje is, maar als je jezelf ophangt of aan gort snijdt of pillen neemt of welke andere manier dan ook, je traumatiseert er altijd iemand mee, aangezien je toch een keer gevonden wordt. En ravijnen hebben we hier nu eenmaal niet.
Please tell me morequote:
Ik heb nog nachtmerries van iemand waarvan ik dacht dat ie opzettelijk een overdosis had genomen. Zag je verder niks van, maar dat maakt de impact van dat je iemand dood denkt te vinden niet minder.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee, de zak over het hoofd methode is niet traumatiserend.
Dus moeten mensen maar voor de trein springen want dat is toch net zo erg? Liever met een zak over het hoofd dan voor de trein springen en dat de nabestaanden dan niet eens afscheid kunnen nemen van een lichaamquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:22 schreef Swiffer het volgende:
Voor jou misschien niet, maar als ik mijn partner met een zak op zijn hoofd vindt, is dat voor mij echt niet lachen gieren en grollen.
Edit: ongeacht hoe iemand doodgaat, iemand dood vinden is nooit een lichtvoetige gebeurtenis imho.
Mooi hoe jij je mening als een feit probeert te verkopen. Je hebt overduidelijk nooit te maken gehad met een geestesziekte.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:24 schreef baaart het volgende:
[..]
Please tell me more. Laten we nog een groep toevoegen dan: aandachtzoekers die geen aandacht krijgen en dan toch maar drastische maatregelen nemen terwijl ze toch al zo zelfingenomen zijn dat ze niet door hebben wat ze een ander aanrichten wanneer je bijvoorbeeld voor een trein springt.
Het blijft: zelfmoord is een laffe en trieste daad. Weglopen van je problemen.
Eens. Dit is gewoon goedkoop scorenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:59 schreef Zolder het volgende:
Maar als ik het goed begrijp kent iedereen die Jermaine dus via internet? Mede ''tuber''?
Persoonlijk vind ik zulke video's onzin:
Ik vind het niet erg respectvol om van een boodschap voor een overledene iets commercieels te maken.
Doet er niet toe, dood is dood.. Of een arts je nu dood vindt (beroepsrisico) of een machinist/conducteur (beroepsrisico) traumatisch lijkt het me either way.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus moeten mensen maar voor de trein springen want dat is toch net zo erg? Liever met een zak over het hoofd dan voor de trein springen en dat de nabestaanden dan niet eens afscheid kunnen nemen van een lichaam.
Kom op zeg, aangereden door een trein is veel traumatischer voor de machinist dan een zak over het hoofd voor degene die het lijk vindt, want er is echt een groot verschil hoe gruwelijk het lijk er dan uit ziet. Niet voor niets wordt zak over het hoofd altijd aangeraden als methode van zelfdoding voor degenen die er uit willen stappen en hulp zoeken bij (illegale) organisaties.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:28 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Doet er niet toe, dood is dood.. Of een arts je nu dood vindt (beroepsrisico) of een machinist/conducteur (beroepsrisico) traumatisch lijkt het me either way.
Is echt een misvatting dat enkel de aandachtgeilers (wat overigens ook gewoon een schreeuw om hulp is) van tevoren aankondigen dat ze zelfmoordplannen hebben en er dus ook over praten.quote:
Als dat het enige is wat jij haalt uit Jermaine's bericht in de OP vind ik dat best triest.quote:Laten we nog een groep toevoegen dan: aandachtzoekers die geen aandacht krijgen en dan toch maar drastische maatregelen nemen terwijl ze toch al zo zelfingenomen zijn dat ze niet door hebben wat ze een ander aanrichten wanneer je bijvoorbeeld voor een trein springt.
En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.quote:Het blijft: zelfmoord is een laffe en trieste daad. Weglopen van je problemen.
Laf heeft een negatieve connotatie en daarom wil je het liever niet horen. Net zoals je bij iemand met het syndroom van down liever niet wilt horen dat ie verstandelijk gehandicapt is. Of met iemand die moeite heeft met lopen niet wilt horen dat ie mank is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[quote]En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.
DM bij quotes! deel 2quote:Sinds wanneer krijg je trouwens een melding als je gequote wordt?
Hier heb je wel gelijk in, maar zeggen dat het niet traumatiserend kan zijn wanneer je iemand dood vindt met een zak over het hoofd is gewoon onzin.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus moeten mensen maar voor de trein springen want dat is toch net zo erg? Liever met een zak over het hoofd dan voor de trein springen en dat de nabestaanden dan niet eens afscheid kunnen nemen van een lichaam.
Klopt deels maar hier gaat het over een jongen die vindt dat de wereld beter af is zonder hem wegens het kwetsen van zijn omgeving en meer. En dan vind ik het toch echt extreem laf om je leven te nemen op een manier waarop je iig een treinmachinist voor de rest van zijn leven traumatiseert maar waarschijnlijk ook vele andere.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.
Sinds wanneer krijg je trouwens een melding als je gequote wordt?
Swiffer deed alsof het gelijkwaardig is en dat is gewoon een fokking gevaarlijke gedachte, als mensen het overnemen levert dat veel meer en ergere trauma's op.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hier heb je wel gelijk in, maar zeggen dat het niet traumatiserend kan zijn wanneer je iemand dood vindt met een zak over het hoofd is gewoon onzin.
Nee, ik vind het gewoon niet passend.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laf heeft een negatieve connotatie en daarom wil je het liever niet horen.
Geen probleem met bovenstaande, zo is het nu eenmaal.quote:Net zoals je bij iemand met het syndroom van down liever niet wilt horen dat ie verstandelijk gehandicapt is. Of met iemand die moeite heeft met lopen niet wilt horen dat ie mank is.
Maar dat iemand zielig is maakt het nog niet zo dat je deze woorden niet mag gebruiken.
Ik kan gewoon niet tegen het boomknuffelende gedrag. Ik heb dat soort figuren dus wel meegemaakt ja. En dan vooral het typ wat zichzelf heel zielig vindt. Lekker depressief zijn omdat het allemaal niet gaat zoals ze zelf willen, niet werken, geen moeite doen, alles moet aanwaaien.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Mooi hoe jij je mening als een feit probeert te verkopen. Je hebt overduidelijk nooit te maken gehad met een geestesziekte.
Zie bovenstaande. Jaren lang psychisch onderzoek naar wat? Hoe ze denken depressief te zijn maar zelf gewoon geen actie ondernemen? Ja...als je jaren in dat patroon zit ga je nog in jezelf geloven ook nog.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.
Dat is misschien wel waar, want laf is het tegenovergestelde van moedig maar daar heeft het niets mee te maken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon niet passend.
Een beetje tegenstrijdig is het wel, dat je inderdaad zelfmoord pleegt omdat je anderen zo tot last bent, maar vervolgens dat wel op een manier doet waarmee je een treinconducteur, schoonmakers en treinreizigers veel last bezorgt. Al zijn dat wel onbekenden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:33 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klopt deels maar hier gaat het over een jongen die vindt dat de wereld beter af is zonder hem wegens het kwetsen van zijn omgeving en meer. En dan vind ik het toch echt extreem laf om je leven te nemen op een manier waarop je iig een treinmachinist voor de rest van zijn leven traumatiseert maar waarschijnlijk ook vele andere.
'denken depressief te zijn'. nogal bevooroordeelde conclusie lijkt me.. K vind jouw manier van beredeneren nog best respectloos eigenlijk 'figuren'etc. Het zijn wel mensen. Ik praat helemaal niets goed, ik ben alleen van mening dat je niet weet waar je het over hebt als het gaat om waarom mensen bepaalde acties ondernemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef baaart het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet tegen het boomknuffelende gedrag. Ik heb dat soort figuren dus wel meegemaakt ja. En dan vooral het typ wat zichzelf heel zielig vindt. Lekker depressief zijn omdat het allemaal niet gaat zoals ze zelf willen, niet werken, geen moeite doen, alles moet aanwaaien.
Dit zijn dan ook de lui die voor de trein springen en/of zichzelf geestesziek noemen. Een mooi verzinsel als je het mij vraagt. Traumatische ervaringen daargelaten, maar dan moet het wel iets verder gaan dan dat papa en mama zijn gaan scheiden of zo. Verder mag je lekker zelf een mening hebben over psychose... maar ga alsjeblieft voor een trein springen niet goed praten.
[..]
Zie bovenstaande. Jaren lang psychisch onderzoek naar wat? Hoe ze denken depressief te zijn maar zelf gewoon geen actie ondernemen? Ja...als je jaren in dat patroon zit ga je nog in jezelf geloven ook nog.
Zwak vind ik het wel ja. Tenzij iemand al jaren worstelt en er geen kans op verbetering is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is misschien wel waar, want laf is het tegenovergestelde van moedig maar daar heeft het niets mee te maken.
Misschien kunnen we het beter zwak noemen (nog zo'n woord met negatieve connotatie).
Joh, wat denk je dat depressie inhoudt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef baaart het volgende:
Zie bovenstaande. Jaren lang psychisch onderzoek naar wat? Hoe ze denken depressief te zijn maar zelf gewoon geen actie ondernemen? Ja...als je jaren in dat patroon zit ga je nog in jezelf geloven ook nog.
In dit geval vind ik het ook laf. Natuurlijk is een trein koppen 1 klap en klaar maar ik blijf bij mijn eerdere post dat als je echt geen last meer wil zijn voor de wereld en voornamelijk je omgeving dat je het dan maar op een iets langzamere en minder confronterende manier moet 'oplossen'quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zwak vind ik het wel ja. Tenzij iemand al jaren worstelt en er geen kans op verbetering is.
Ik vraag me ook af waarom hij het juist op deze manier gedaan heeft. Omdat het makkelijk is? Omdat je dan zeker weet dat het lukt en je niet voortijdig gevonden wordt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In dit geval vind ik het ook laf. Natuurlijk is een trein koppen 1 klap en klaar maar ik blijf bij mijn eerdere post dat als je echt geen last meer wil zijn voor de wereld en voornamelijk je omgeving dat je het dan maar op een iets langzamere en minder confronterende manier moet 'oplossen'
Het is snel voorbij en heeft weinig voorbereiding nodig. En natuurlijk mensen om hem heen die denken dat het niet traumatischer is dan pillenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom hij het juist op deze manier gedaan heeft. Omdat het makkelijk is? Omdat je dan zeker weet dat het lukt en je niet voortijdig gevonden wordt?
In die context wel, maar zelfmoord an sich niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef Maanvis het volgende:
Iemand die zelfmoord pleegt omdat ie niet met de consequenties kan leven van z'n daden is natuurlijk wel laf.
Als je een trein kopt is het in ieder geval zeker dat het snel met je klaar is ja. Daarbij heeft elk dorp een treinspoor daar waar je voor vele andere methodes iets moet voorbereiden/aanschaffen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom hij het juist op deze manier gedaan heeft. Omdat het makkelijk is? Omdat je dan zeker weet dat het lukt en je niet voortijdig gevonden wordt?
Is dat nog niet duidelijk? Depressie houdt in dat je jezelf zo zielig vindt dat je andere erin moet betrekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Joh, wat denk je dat depressie inhoudt?
heeft ook meer met je stofwisseling van de schildklier/hormonen/serotonineaanmaak te maken geloof ik.. Dus logisch dat het niet neurologisch is idd.. Ik ben van mening dat het inderdaad een aandoening is.. Waar je niks hebt te vinden. Zie het als suikerziekte, kies je ook niet voor he, dat je insuline daalt en dan MOET je een hypo krijgen om te laten zien dat je ziek bent.. toch?? Oftewel tang en varken imho.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:49 schreef baaart het volgende:
[..]
Is dat nog niet duidelijk? Depressie houdt in dat je jezelf zo zielig vindt dat je andere erin moet betrekken.
Swiffer... je praat alsof het een aandoening is. Het staat niet voor niets los van neurologie.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:53 schreef Swiffer het volgende:
[..]
heeft ook meer met je stofwisseling van de schildklier/hormonen/serotonineaanmaak te maken geloof ik.. Dus logisch dat het niet neurologisch is idd.. Ik ben van mening dat het inderdaad een aandoening is.. Waar je niks hebt te vinden. Zie het als suikerziekte, kies je ook niet voor he, dat je insuline daalt en dan MOET je een hypo krijgen om te laten zien dat je ziek bent.. toch?? Oftewel tang en varken imho.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:01 schreef Maanvis het volgende:
waar hebben jullie het over?! david wie? welke filmpjes?
Gast, als je in dat patroon zit, probeer er dan maar eens uit te komen. Nooit in een situatie gezeten waarbij alles uitzichtloos leek zeker.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef baaart het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet tegen het boomknuffelende gedrag. Ik heb dat soort figuren dus wel meegemaakt ja. En dan vooral het typ wat zichzelf heel zielig vindt. Lekker depressief zijn omdat het allemaal niet gaat zoals ze zelf willen, niet werken, geen moeite doen, alles moet aanwaaien.
Dit zijn dan ook de lui die voor de trein springen en/of zichzelf geestesziek noemen. Een mooi verzinsel als je het mij vraagt. Traumatische ervaringen daargelaten, maar dan moet het wel iets verder gaan dan dat papa en mama zijn gaan scheiden of zo. Verder mag je lekker zelf een mening hebben over psychose... maar ga alsjeblieft voor een trein springen niet goed praten.
[..]
Jij wel dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:51 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Nooit in een situatie gezeten waarbij alles uitzichtloos leek zeker.
Jezusquote:
Erg moedig van je om naar de psych te gaan, chapeau!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef Schieganger het volgende:
Ik moet zeggen, deie afscheidsbrief herkende ik heel veel van mij in een tijd geleden.
Het verschil is dat ik hulp heb gezocht en bij een psycholoog loop omdat ik een klinische depressie heb, en hij voor een trein sprong en daarmee en mensen direct traumatiseerd (machinist, hulpverleners, schoonmakers, mensen die het misschien zagen) en indirect traumatiseerd (familie, vrienden)
Ik heb een godsgruwelijke HAAT aan zelfdoders. Ik heb mijn redenen ervoor, maar ik vind dat zelfdoders tot in de grond belachelijk gemaakt moeten worden zodat andere mensen dat zien en het niet in hun kop halen om te doen.
Ik snap wel hoe moeilijk het is om toe te geven dat je een depressie hebt. Ik heb het al vijf jaar, ik zit er al 3 maanden aan te denken en heb in die drie maanden de hele tijd geroepen dat ik niet depressief was. Zelfs bij de psych lopen kloten (die godzijdank daar goed mee kon omgaan en me hielp het toe te geven)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Erg moedig van je om naar de psych te gaan, chapeau!
En het tegenovergestelde van moedig, is...
Wat noem jij uitzichtloos? Stop maar met werken, naar school gaan, jezelf verzorgen. Hierin wordt jij gewoon onderhouden door de overheid mocht de noodzaak er zijn.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:51 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Gast, als je in dat patroon zit, probeer er dan maar eens uit te komen. Nooit in een situatie gezeten waarbij alles uitzichtloos leek zeker.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:58 schreef baaart het volgende:
[..]
Wat noem jij uitzichtloos? Stop maar met werken, naar school gaan, jezelf verzorgen. Hierin wordt jij gewoon onderhouden door de overheid mocht de noodzaak er zijn.
Wordt je gepest, problemen op school, werk, of wat dan ook? Zoek hulp.
Depressief.
Die stap om hulp te zoeken is in veel gevallen erg groot, en zelfs nadat men hulp gezocht heeft zie je nog veel zelfmoorden.quote:uitzichtloos
uitzichtloos bijv.naamw.Uitspraak: ['½ytsɪxtlos] (van een situatie) zonder kans op verbetering Voorbeeld: `Na het faillissement van zijn bedrijf kwam hij in een uitzichtloze situatie terecht.`Synoniem: hopeloos
daarom ben ik ook voor verplichte opname voor mensen die hulp nodig hebben. hoppatee in de dwangbuis of de separeer totdat je je weer jofel voelt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:06 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
[..]
Die stap om hulp te zoeken is in veel gevallen erg groot, en zelfs nadat men hulp gezocht heeft zie je nog veel zelfmoorden.
Kortzichtigheid
Ik werk in een gesloten psychiatrische kliniek en zelfs daar is het niet te voorkomen. Dwangbuizen gebruiken we niet meer en de separeer kan ook gevaarlijk zijn, al ben ik het op het punt van separeer wel met je eens ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
daarom ben ik ook voor verplichte opname voor mensen die hulp nodig hebben.
oh schaf dan die kliniek maar af als jullie zelfs dat niet kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:08 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Ik werk in een gesloten psychiatrische kliniek en zelfs daar is het niet te voorkomen. Dwangbuizen gebruiken we niet meer en de separeer kan ook gevaarlijk zijn, al ben ik het op het punt van separeer wel met je eens ja.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh schaf dan die kliniek maar af als jullie zelfs dat niet kunnen voorkomen.
ja kom op zeg jullie zijn er toch voor om ervoor te zorgen dat mensen geen zelfmoord plegen? en dan kom jij aan met dat je dat werk niet goed doetquote:
En hoe bevorderlijk werkt dat nou op de gemoedstoestand en het algeheel welzijn van de inviduele 'client'? Alle gekken ongeacht de aard van hun geestesziekte gemakkelijk bij elkaar en aan de kalmeringsmiddelen/antipsychotica om het beheersbaar te houden?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:08 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Ik werk in een gesloten psychiatrische kliniek en zelfs daar is het niet te voorkomen. Dwangbuizen gebruiken we niet meer en de separeer kan ook gevaarlijk zijn, al ben ik het op het punt van separeer wel met je eens ja.
Ja dat zei ik ja, ik doe mijn werk niet goedquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja kom op zeg jullie zijn er toch voor om ervoor te zorgen dat mensen geen zelfmoord plegen? en dan kom jij aan met dat je dat werk niet goed doet.
Ik weet niet waar je over kletst met je 'ongeacht de aard van hun geestesziekte'.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:12 schreef NotYou het volgende:
[..]
En hoe bevorderlijk werkt dat nou op de gemoedstoestand en het algeheel welzijn van de inviduele 'client'? Alle gekken ongeacht de aard van hun geestesziekte gemakkelijk bij elkaar en aan de kalmeringsmiddelen/antipsychotica om het beheersbaar te houden?
ja je zegt het is niet te voorkomen -> beter je best doen. of toch de dwangbuis terug. het lijkt wel of je zelfmoord goedkeurt zodat je minder werk hebtquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:14 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Ja dat zei ik ja, ik doe mijn werk niet goed
Nou dat je patienten met tal van uiteenlopende psychiatrische ziektebeelden niettemin allemaal in hetzelfde afgesloten gebouw bijeenbrengt doet mij toch vermoeden dat gemak (voor de buitenwereld) daar net even voor patientenbelang geplaatst wordt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:14 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Ja dat zei ik ja, ik doe mijn werk niet goed
[..]
Ik weet niet waar je over kletst met je 'ongeacht de aard van hun geestesziekte'.
Dat wordt niet gedaan, bedoelde ik.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nou dat je patienten met tal van uiteenlopende psychiatrische ziektebeelden niettemin allemaal in hetzelfde afgesloten gebouw bijeenbrengt doet mij toch vermoeden dat gemak (voor de buitenwereld) daar net even voor patientenbelang geplaatst wordt.
Dat neem ik, aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb en ik het de moeite van het googlen verder ook niet waard vind, maar van je aan. Al leek en lijkt het me onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:19 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Dat wordt niet gedaan, bedoelde ik.
Was hij daar zn sprong aan het voorbereiden?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:27 schreef Wesley92 het volgende:
Ik kon hem niet echt goed, maar hij woonde bij mij in het dorp. Ik heb hem vaker op het station gezien en in de bus van- en naar het station. Maar heeft hij nu echt zelfmoord gepleegd? Ik heb namelijk ook verhalen gehoord over een noodlottig ongeval. Wat is het nu?
Nou tjonge, nu moeten we wel respect voor hem hebben zegquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:57 schreef NotYou het volgende:
Opmerkelijk trouwens. Een maand geleden gepost:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan exact een maand na die datum..?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wait, whut?
Erg slecht voorbeeld wat je aanhaalt ook. Zitten bij jou in de kliniek alleen maar faillissement gevalletjes? Mensen die dus moeten wennen aan minder luxe leefomstandigheden. Sja...dat kan je inderdaad uitzichtloos noemen onder de zwakken, terwijl de schuld 9 van de 10 keer in dit soort gevallen bij henzelf ligt. Zo ook bij meneertje Jermaine.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:06 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
[..]
Die stap om hulp te zoeken is in veel gevallen erg groot, en zelfs nadat men hulp gezocht heeft zie je nog veel zelfmoorden.
Kortzichtigheid
Dit, maar ja het soort mensen ( niet alle ) op Twitter is toch alleen maar meeloop publiekquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:53 schreef Razah het volgende:
1 of ander psychisch instabiel kind springt voor een trein en heel Twitter spoelt meteen over met loze berichten als, Retweet dit als je respect heb voor #jermaine bla bla bla.
Donder op, ik heb geen respect voor iemand die wegloopt voor de consequenties van z'n eigen daden, en er bij zijn zelfmoord ook nog ff een schepje bovenop doet door voor een trein te springen.
Heel triestig natuurlijk voor familie en vrienden, maar al die moeimakers op youtube en twitter doen echt te overdreven, opeens allemaal boehoehoe ik moest huilen dit en dat, serieus 98% van de mensen die berichten plaatsen kennen die hele gast niet, dus donder op met je krokodillen tranen en ga fietsen.
Groetjes
Niet snappen dat mensen zelf hun naam mogen kiezenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[ afbeelding ]
Ja wat is het nou, is hij nou dood, of is het een publiciteitsstunt voor dat liedje
Het was maar een vraag hoor, ik kwam dit tegen op Facebook. Sorry for twisting your nipplesquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:14 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Niet snappen dat mensen zelf hun naam mogen kiezen
Geen twee situaties zijn hetzelfde. Dat jij vindt dat zelfdoders "tot in de grond belachelijk gemaakt moeten worden" laat zien dat je nog wel een sessie of twee nodig hebt in therapie.. Erg jammer hoe makkelijk sommigen hier oordelen over zelfmoord. Toevallig iemand in mijn gezin die ook voor een trein is gesprongen, en ik kan iedereen vertellen dat er voor de naasten om iemand heen geen verschil is hoe iemand is overleden en het even zwaar is om te verwerken. Het is heel erg stom om zelfmoord te plegen, en zeker zo, maar hoe sommigen hier er over praten vind ik ronduit triest.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef Schieganger het volgende:
Ik moet zeggen, deie afscheidsbrief herkende ik heel veel van mij in een tijd geleden.
Het verschil is dat ik hulp heb gezocht en bij een psycholoog loop omdat ik een klinische depressie heb, en hij voor een trein sprong en daarmee en mensen direct traumatiseerd (machinist, hulpverleners, schoonmakers, mensen die het misschien zagen) en indirect traumatiseerd (familie, vrienden)
Ik heb een godsgruwelijke HAAT aan zelfdoders. Ik heb mijn redenen ervoor, maar ik vind dat zelfdoders tot in de grond belachelijk gemaakt moeten worden zodat andere mensen dat zien en het niet in hun kop halen om te doen.
voor welke trein is hij gesprongen en is daar ook een nieuwsbericht van?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:52 schreef djmaup het volgende:
Nee het is geen Hoax.
Ik ken 'm niet persoonlijk, maar ben een collega van een familie lid...
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
- Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet omdat je denkt her en der "wat probleempjes" te hebben die je nog kunt oplossen. Je moet haast wel écht geen andere uit weg meer zien wil je tot dergelijke beslissing over gaan (ook al is die uitweg er misschien wel, dat betekent niet dat de persoon in kwestie dit ook ziet).
- Zelfmoord plegen lijkt me geen daad die de meeste mensen uitgebreid zullen plannen. Het lijkt mij een wanhoopsdaad van een verward persoon. Ik denk dan ook dat mensen verwijten dat ze voor een trein springen (in plaats van bijvoorbeeld pillen in te nemen) complete onzin is: ik geloof niet dat menig persoon die overweegt zelfmoord pleegt zich daar mee bezig houdt.
Conclusie: Spijtig verhaal, sneu voor deze jongen en nog veel meer voor zijn nabestaanden en de machinist van de trein. Heel erg dat het zo ver heeft moeten komen, maar ik ga er vanuit dat Jermaine echt geen andere uitweg heeft gezien.
Heeft ie daar ook bewijzen van of lult ie alleen maar?quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:44 schreef Sjappel het volgende:
DusDavid verdient heel veel geld met zijn YT kanaal en het filmpje lijkt mij dan ook oprecht, ook al is het niet mijn cup of tea. Ik denk niet dat hij zo een filmpje maakt voor inkomsten, omdat hij veel weggeeft aan goede doelen en gewoon een normale jongen is verder.
het is geen kwestie van goed of fout. Ik denk dat het een kwestie is van het onderschatten van de situatie. Men denkt vaak dat je met een gesprekje met een psych het wel op te lossen valt. Maar dat helpt dus niet altijd. En mensen die aan zelfmoord denken en die het zelfs ook doen, die zien dat echt als laatste redmiddel. Wat VisGeenOptie ook al zei. En de een doet dat met pillen en de ander voor de snellere manier: trein. Dat je daar de machinist niet een plezier mee doet - ja, ook daar zal zo iemand die zich zo ontzettend kut voelt niet aan denken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:01 schreef Maanvis het volgende:
waarom praten mensen zelfmoord goed? Hopen ze dat nog meer mensen het gaan doen?
Als jij zo met jezelf in de knoop zit dat je voor een trein springt dan mag je ervan uitgaan dat die mensen niet meer op dezelfde manier denken als iemand die nog gewoon wilt leven en niet met de dood bezig is althans op die manier. Als een zelfmoordenaar mocht kiezen tussen gelukkig leven en sterven zou hij voor het eerste kiezen waarschijnlijk, dan moet je nagaan hoe ongelukkig die mensen zijn, om wat voor reden dan ook.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:19 schreef baaart het volgende:
[..]
Debiel die je bent. Kan jij praten met overleden mensen? Personen waar je nog mee kan praten zijn aandachtzoekers. Als je zelf moord wil plegen praat je er niet over, dan hang je jezelf op of gooi je jezelf voor de trein als een laffe hond.
Als je aandacht wil dan maak je het bekend. Dit soort personen gaan dan ook nooit verder dan een sneetje maken in de polsen.
Dus vertel mij nu maar weer met wie je gesproken hebt in het hiernamaals.
Maakt dat uit dan? Is het goed te praten als we het begrijpen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:31 schreef RaymanNL het volgende:
Goh, wat knap dat iedereen hier loopt te oordelen over hoe Jermaine het wel of niet aan moest pakken. We weten niet eens wat er allemaal in het hoofd van die jongen heeft afgespeeld.
Nee, dat zeg ik niet. Vind het alleen allemaal zo makkelijk. Lekker uit de stoel een beetje lopen te oordelen op anderen met gigantische persoonlijke problemen. Natuurlijk is dit toepasbaar op heel FOK!, maar soms gaat het gewoon te ver. Met een gezond verstand kun je makkelijk vertellen hoe is wel of niet moet, maar als je persoonlijke problemen hebt is dit een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? Is het goed te praten als we het begrijpen?
nogmaals, het lijkt me geen kwestie van goed of fout.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? Is het goed te praten als we het begrijpen?
En dit dusquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als jij zo met jezelf in de knoop zit dat je voor een trein springt dan mag je ervan uitgaan dat die mensen niet meer op dezelfde manier denken als iemand die nog leeft. Als een zelfmoordenaar mocht kiezen tussen gelukkig leven en sterven zou hij voor het eerste kiezen waarschijnlijk, dan moet je nagaan hoe ongelukkig die mensen zijn, om wat voor reden dan ook.
Dus bespaar me je verwijten als je te simpel bent om er ook maar een beetje over na te kunnen denken. Stoer geloei in de wei doe je maar als je indruk wilt maken op een stier.
Dus je mag niet oordelen over zaken als zelfmoord? En zaken als moord dan, moet je persé de moordenaar begrijpen voordat je mag oordelen? Of mag je ook vanuit je eigen referentiekader oordelen over een slachtpartij?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Vind het alleen allemaal zo makkelijk. Lekker uit de stoel een beetje lopen te oordelen op anderen met gigantische persoonlijke problemen. Natuurlijk is dit toepasbaar op heel FOK!, maar soms gaat het gewoon te ver. Met een gezond verstand kun je makkelijk vertellen hoe is wel of niet moet, maar als je persoonlijke problemen hebt is dit een heel ander verhaal.
Tuurlijk mag je wel oordelen, maar over zaken als zelfmoord kun je moeilijk oordelen. Want hoe kun je over iets oordelen als je er zelf geen ervaring in hebt en een gezond verstand hebt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je mag niet oordelen over zaken als zelfmoord? En zaken als moord dan, moet je persé de moordenaar begrijpen voordat je mag oordelen? Of mag je ook vanuit je eigen referentiekader oordelen over een slachtpartij?
toch zie je een hoop mensen zeggen dat wat Robert M deed slecht is terwijl dat zelf geen pedofielen zijn en dus nooit in de schoenen van Robert M hebben gestaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:08 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je wel oordelen, maar over zaken als zelfmoord kun je moeilijk oordelen. Want hoe kun je over iets oordelen als je er zelf geen ervaring in hebt en een gezond verstand hebt.
Dat is hetzelfde als een review schrijven over een film die je niet gezien hebt.
Wat begrijp jij niet aan het woord zelfmoord, waarbij iemand een einde wilt maken aan zijn eigen leven simpelweg om aan het lijden op aarde (zoals hij/zij dat ervaart) te ontkomen, dit is niet hetzelfde als moord. Je hebt natuurlijk wel voorbeelden van mensen die andere mensen neerschieten en vervolgens een einde maken aan hun leven wat weer anders is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je mag niet oordelen over zaken als zelfmoord? En zaken als moord dan, moet je persé de moordenaar begrijpen voordat je mag oordelen? Of mag je ook vanuit je eigen referentiekader oordelen over een slachtpartij?
Je hebt daar een punt. Al zou ik het niet met deze situatie vergelijken. Wat Robert M heeft gedaan heeft veel mee slachtoffers opgeleverd en daar was het doel kinderen te misbruiken en genot daar uit te halen, en bij Jermaine was het doel niet om eventueel een trauma achter te laten bij een machinist, maar zag hij het niet meer zitten en geen licht aan het eind van de tunnel. Gevoelens kun je niet sturen, als iemand zo diep in de put zit kan het lichaam soms sneller handelen dan het brein. Maar nogmaals, ik ga niet oordelen over de situatie. Het is al erg zat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
toch zie je een hoop mensen zeggen dat wat Robert M deed slecht is terwijl dat zelf geen pedofielen zijn en dus nooit in de schoenen van Robert M hebben gestaan.
Een taliban aanslag is moord en zelfmoord tegelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het woord zelfmoord, waarbij iemand een einde wilt maken aan zijn eigen leven simpelweg om aan het lijden op aarde (zoals hij/zij dat ervaart) te ontkomen, dit is niet hetzelfde als moord. Je hebt natuurlijk wel voorbeelden van mensen die andere mensen neerschieten en vervolgens een einde maken aan hun leven wat weer anders is.
Daar is geen sprake van bij iemand die voor de trein springt.
Die ziet het simpelweg als de snelste manier om van een bepaald lijden af te zijn.
Exact, en die veroordelen we wel, omdat er een verschil optreedt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een taliban aanslag is moord en zelfmoord tegelijk.
Je vergeet de trauma's voor de machinist en de nabestaanden hè. Daarom veroordelen we het.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Exact, en die veroordelen we wel, omdat er een verschil optreedt.
Eigenlijk meer verschillen, maar goed, je snapt het punt dus.
Hoe erg het ook is, maar als de nabestaanden echt geven om de persoon kunnen ze het op zeker moment ook accepteren. Kijk maar naar de situatie met Antonie Kamerling anderhalf jaar terug, ik heb zoveel respect om hoe de nabestaanden met de situatie om gaan. Die laten zien dat ze echt om hem geven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je vergeet de trauma's voor de machinist en de nabestaanden hè. Daarom veroordelen we het.
Een taliban aanslag is een zelfmoord om moord te plegen. Geen vergelijking.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een taliban aanslag is moord en zelfmoord tegelijk.
Antonie sprong dan ook niet voor een trein en had eerst hulp gezocht, en had dus alleen nabestaanden die trauma's kregen eventueel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:17 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Hoe erg het ook is, maar als de nabestaanden echt geven om de persoon kunnen ze het op zeker moment ook accepteren. Kijk maar naar de situatie met Antonie Kamerling anderhalf jaar terug, ik heb zoveel respect om hoe de nabestaanden met de situatie om gaan. Die laten zien dat ze echt om hem geven.
En die machinist die er onder lijdt? Mogen wij niet Jermaine's zelfmoord afkeuren omdat die machinist nu niet dood is?quote:Een taliban aanslag is een zelfmoord om moord te plegen. Geen vergelijking.
05:43:30 09-07-12 Melding : 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (TIS: 3.1) SPOORLIJN WEERT WT643 WEERTquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
voor welke trein is hij gesprongen en is daar ook een nieuwsbericht van?
Er stond vandaag een overlijdensadvertentie in de krant, inclusief gedicht met verwijzingen naar zelfmoord.quote:
Sommigen twijfelden op een gegeven moment omdat één of andere knakker een twitter account had aangemaakt met de naam Djermain, en die deed net als of het een hoax was.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Er stond vandaag een overlijdensadvertentie in de krant, inclusief gedicht met verwijzingen naar zelfmoord.
thanks!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:31 schreef Auti het volgende:
[..]
05:43:30 09-07-12 Melding : 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (TIS: 3.1) SPOORLIJN WEERT WT643 WEERT
En de snelste manier om bij een hele hoop andere mensen een bepaald lijden te beginnen. Mensen die verder niks met jou te maken hebben.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het woord zelfmoord, waarbij iemand een einde wilt maken aan zijn eigen leven simpelweg om aan het lijden op aarde (zoals hij/zij dat ervaart) te ontkomen, dit is niet hetzelfde als moord. Je hebt natuurlijk wel voorbeelden van mensen die andere mensen neerschieten en vervolgens een einde maken aan hun leven wat weer anders is.
Daar is geen sprake van bij iemand die voor de trein springt.
Die ziet het simpelweg als de snelste manier om van een bepaald lijden af te zijn.
Ja je hebt een punt (al is het niet een heel origineel punt in deze topic). Maar de trein is wel een van de weinige zekere manieren om zelfmoord te plegen. En zelfmoorden bij treinen zijn zo oud als de uitvinding van de trein zelf. Het is heel erg naar voor de machinist inderdaad, maar daar denkt degene die zo diep zit niet over na. Laf is het verkeerde woord.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:31 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
En de snelste manier om bij een hele hoop andere mensen een bepaald lijden te beginnen. Mensen die verder niks met jou te maken hebben.
Hang je zelf op of zo, maar spring niet voor een trein. Lafbekken zelfmoord.
Het gaat mij er ook niet zozeer om dat hij voor de trein is gesprongen, maar meer dat mensen zijn zelfmoord nu gaan verheerlijken "Ja, en dat hij dat durfde is gewoon knap hoor!". Zelfmoord door voor de trein te springen vind ik gewoon zwak.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:35 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Ja je hebt een punt (al is het niet een heel origineel punt in deze topic). Maar de trein is wel een van de weinige zekere manieren om zelfmoord te plegen. En zelfmoorden bij treinen zijn zo oud als de uitvinding van de trein zelf. Het is heel erg naar voor de machinist inderdaad, maar daar denkt degene die zo diep zit niet over na. Laf is het verkeerde woord.
Zoals ik hierboven al stelde, bij een dergelijk geval van zelfmoord is er in veel gevallen geen intentie om de machinist of wie dan ook enig letsel toe te brengen, bij een zelfmoordterrorist wel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je vergeet de trauma's voor de machinist en de nabestaanden hè. Daarom veroordelen we het.
Zoals gesteld is dat niet de intentie van degene die zelfmoord pleegt in veel gevallen, weliswaar heel treurig voor omstanders inclusief de machinist als daar überhaupt al sprake van is, maar dat onderscheid dient gemaakt te worden. Iemand die deze keuze maakt is zover heen dat deze simpelweg zo snel als mogelijk een einde probeert te maken aan diens leven om daarmee naar een plek te gaan waar het lijden, zoals diegene dat ervaart, stopt en hij in rust en zonder zorgen kan doorgaan bijvoorbeeld, die mensen denken niet meer zoals iemand die wel wilt leven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:31 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
En de snelste manier om bij een hele hoop andere mensen een bepaald lijden te beginnen. Mensen die verder niks met jou te maken hebben.
Hang je zelf op of zo, maar spring niet voor een trein. Lafbekken zelfmoord.
Wed maar want anders had ie het wel met pillen gedaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al stelde, bij een dergelijk geval van zelfmoord is er in veel gevallen geen intentie om de machinist of wie dan ook enig letsel toe te brengen, bij een zelfmoordterrorist wel.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:35 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Ja je hebt een punt (al is het niet een heel origineel punt in deze topic). Maar de trein is wel een van de weinige zekere manieren om zelfmoord te plegen. En zelfmoorden bij treinen zijn zo oud als de uitvinding van de trein zelf. Het is heel erg naar voor de machinist inderdaad, maar daar denkt degene die zo diep zit niet over na. Laf is het verkeerde woord.
En daarom vindt men het hier laf. Het is de makkelijkste manier met de meeste negatieve consequenties.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al stelde, bij een dergelijk geval van zelfmoord is er in veel gevallen geen intentie om de machinist of wie dan ook enig letsel toe te brengen, bij een zelfmoordterrorist wel.
quote:Het is natuurlijk stom gelul dat mensen het hadden moeten zien aankomen! Ja -achteraf- gezien kom je allemaal dingen tegen in de video wat je als een hint kan zien maar hij had een masker op en speelde de vrolijke jongen dan ga je niet zoeken naar iets wat er niet lijkt te zijn toch! Daarnaast is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen leven. Hij heeft er voor gekozen niet meer verder te gaan dat is niemands schuld het is gewoon wat het is! Ik ben wel van mening dat als jij je leven wilt beëindigen je dat doet waar niemand anders er getuige van is want daar kiezen die mensen niet voor!! Ik hoop dat hij rust heeft gevonden! R.I.P
Deze ?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Er stond vandaag een overlijdensadvertentie in de krant, inclusief gedicht met verwijzingen naar zelfmoord.
Het is inderdaad erg, maar de kans is vrij groot dat je dit een keer gaat meemaken als machinist. Het is onlosmakelijk verbonden met het vak machinist.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:41 schreef onlogisch het volgende:
Wat een fucking debiel ben je dan ook hé. Even het leven van die machinist om zeep helpen. Die moet dit de rest van zijn leven met zich mee dragen.
Wat een held ben je dan...
dus?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:06 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg, maar de kans is vrij groot dat je dit een keer gaat meemaken als machinist. Het is onlosmakelijk verbonden met het vak machinist.
Maar zoals al eerder gezegd, iemand die dit doet heeft niet de intentie om iemand dit leed aan te doen, hij heeft niet meer de mogelijkheid om verder te denken omdat hij in een zeer diep dal zit.
Je reactie straalt geen originaliteit uit overigens.
De "dus" was al vrij duidelijk. Het was overigens niet om op een of andere manier te relativeren.quote:
trololol!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:41 schreef onlogisch het volgende:
Wat een fucking debiel ben je dan ook hé. Even het leven van die machinist om zeep helpen. Die moet dit de rest van zijn leven met zich mee dragen.
Wat een held ben je dan...
hopelijk verhaalt de NS de schade op de nabestaanden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:25 schreef gosschalks het volgende:
[..]
De "dus" was al vrij duidelijk. Het was overigens niet om op een of andere manier te relativeren.
Maar alles wat gezegd kon worden over dit onderwerp is nu onderhand wel gezegd, beter laten we het rusten. Sterkte voor Jermaine's familie en vrienden (niet dat ze dit zullen lezen), en ook voor de (onvrijwillig) andere betrokkenen.
Dit zou een goede wet zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hopelijk verhaalt de NS de schade op de nabestaanden.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit zou een goede wet zijn.
Gewoon 10.000 euro boete.
Gebeurt dus al (althans in belgië)quote:Bron: http://werkgroepverder.xsbb.nl/viewtopic.php?f=33&t=781145
Bij een zelfdoding wordt er een dossier geopend bij de NMBS.
Er vertrekt een brief naar de nabestaanden met de vraag naar info over de afgesloten verzekeringen.
Als er een verzekering is, schrijft de NMBS de familiale verzekering aan met de vraag om de schade te betalen.
Meestal antwoordt de verzekering dat ze nog moeten wachten op een kopie van het strafdossier voor ze kunnen beslissen of ze tussenkomen of niet.
(in de meeste polissen is immers tussenkomst uitgesloten wanneer blijkt dat het slachtoffer onder invloed was van verdovende middelen of van alcohol)
Wanneer de verzekering tussenkomt zullen zij de schade betalen aan de NMBS: de nabestaanden moeten dan enkel de franchise betalen (meestal rond de 200 ¤: nakijken in polis)
Wanneer de verzekering tussenkomst weigert:
De NMBS zal dan vaak beslissen een rechtszaak aan te spannen tegen de verzekeringsmaatschappij.
De rechtbank zal dan een uitspraak doen of de verzekering moet tussenkomen of niet.
Wanneer de verzekering niet tussenkomt en ook niet moet tussenkomen zal de NMBS de nalatenschap aanspreken om de schade terug te vorderen.
Uit de praktijk blijkt dat de NMBS enkel terugvordert op een roerende goederen, men houdt bij de terugvordering ook rekening met de financiële situatie van de mensen.
Alleszins is het veilig dat nabestaanden de nalatenschap aanvaarden onder voorrecht van boedelbeschrijving.
Zo heeft men de gelegenheid dat men kan wachten op duidelijkheid rond de hoegrootheid van het bedrag dat de NMBS zou terugvorderen om dan te beslissen of ze de nalatenschap aanvaarden of niet.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk?
En terecht. Er zou een vaste boete moeten komen van ¤ 10.000,- of ¤ 50.000,-. Ik weet dan zeker dat je zoiets niet doet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[..]
Gebeurt dus al (althans in belgië).
Dus naast het feit dat ie de machinist traumatiseert worden de kosten voor slachofferhulp en het schoonmaken netjes van de nalatenschap ingehouden.
tuurlijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En terecht. Er zou een vaste boete moeten komen van ¤ 10.000,- of ¤ 50.000,-. Ik weet dan zeker dat je zoiets niet doet.
Sarcastisch hoop ik, anders ben je wel erg naïef en wereldvreemd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En terecht. Er zou een vaste boete moeten komen van ¤ 10.000,- of ¤ 50.000,-. Ik weet dan zeker dat je zoiets niet doet.
Idd, daarom doen mensen mensen ook geen criminelen dingen meer sinds daar boetes opstaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
mooi toch? dat weerhoudt iemand ervan om zelfmoord te plegen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:23 schreef wuuht het volgende:
wat een onzin zeg de nabestaanden hebben er al problemen mee en dan nog meer
jij snapt er écht niks van hè?quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mooi toch? dat weerhoudt iemand ervan om zelfmoord te plegen.
jawel hoor, ik weet uit ervaring dat de meeste mensen geen zelfmoord plegen omdat ze hun familie niet willen kwetsen of benadelen. En sowieso is het goed dat mensen die schade toebrengen met hun zelfmoord dat moeten betalen met hun erfenis. Het kan toch niet zo zijn dat de maatschappij moet opdraaien voor de schade omdat een rijke zakenman het effe niet zag zitten.quote:
nog nooit een afscheidsbriefje gelezen zeker. daar staan heel vaak dingen in over de erfenis.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:51 schreef einzeinz het volgende:
Precies of die zelfmoordenaar moert nog iets om zijn erfenis!
hoe kan je nou schade dat word aangericht met zelfmoord nou maken met geldquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jawel hoor, ik weet uit ervaring dat de meeste mensen geen zelfmoord plegen omdat ze hun familie niet willen kwetsen of benadelen. En sowieso is het goed dat mensen die schade toebrengen met hun zelfmoord dat moeten betalen met hun erfenis. Het kan toch niet zo zijn dat de maatschappij moet opdraaien voor de schade omdat een rijke zakenman het effe niet zag zitten.
de spoorwegen maken kosten om het lijk op te ruimen en om de machinist de nodige nazorg te geven, tevens komen hierdoor diverse goederen te laat en dat kun je dus als schade verhalen op de zelfmoordenaar.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:03 schreef wuuht het volgende:
[..]
hoe kan je nou schade dat word aangericht met zelfmoord nou maken met geld
als je het goed praat ben je nog dommer, zelfs gevaarlijk. want dan heb je nog meer zelfmoorden op je geweten als je niet oplet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:06 schreef wuuht het volgende:
of dan die mensen die zeggen "wat een zeikkerd hij had geen kutleven". of wat een slechte reden om zelfmoord te plegen. als je dat zegt ben je echt dom
ik denk niet dat de machinist gewond raakt als ie tegen iemand aanrijd hoorquote:Op donderdag 12 juli 2012 00:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de spoorwegen maken kosten om het lijk op te ruimen en om de machinist de nodige nazorg te geven, tevens komen hierdoor diverse goederen te laat en dat kun je dus als schade verhalen op de zelfmoordenaar.
dat is toch niet tegen mij bedoelt?quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je het goed praat ben je nog dommer, zelfs gevaarlijk. want dan heb je nog meer zelfmoorden op je geweten als je niet oplet.
de uren dat ie niet kan werken wegens trauma moeten ook betaald worden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:08 schreef wuuht het volgende:
[..]
ik denk niet dat de machinist gewond raakt als ie tegen iemand aanrijd hoor
ja ok maar op een 1 of andere manier vind ik het heel lullig om over geldzaken te beginnen als iemand dood is gegaanquote:Op donderdag 12 juli 2012 00:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de uren dat ie niet kan werken wegens trauma moeten ook betaald worden.
lullig is het altijd, maar dat had jermaine ook kunnen bedenken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:14 schreef wuuht het volgende:
[..]
ja ok maar op een 1 of andere manier vind ik het heel lullig om over geldzaken te beginnen als iemand dood is gegaan
jij weet niet hoe hij zich heeft gevoelt. En dan zeg je ook nog dat hij geen zelfmoord mag plegen omdat hij een clip daar over heeft gemaakt, lekker boeiend. hij had gewoon een goeie reden om zelfmoord te plegenquote:Op donderdag 12 juli 2012 00:47 schreef Raznov het volgende:
Nou... Zo goed was hij niet. Overhyped geneuzel tegenwoordig op Youtube.
Noem me maar een troll, maar wat ben je voor idioot dat je zelfmoord pleegt terwijl je net een clip hebt gemaakt over juist dat. Met de achterliggende gedachte dat het geen uitweg is. Hiermee zorgt hij alleen maar voor meer problemen. Hoop dat het goed gaat met de machinist, dat hij of zij er niet te veel aan overhoud. Dat alle mensen die dit verder mee hebben gemaakt er ook geen last van gaan hebben.
Denk eens na voordat je weer met dat domme "sterkte voor de nabestaanden" komt. Dit pubertje was zelfs te zwak om, om hulp te vragen.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 01:29 schreef Raznov het volgende:
Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat het de meeste zwakke en domme oplossing is. En dat hij wel beter had moeten weten. Zeker als je er een clip over hebt gemaakt en er daardoor over na hebt gedacht (ten minste, dat neem ik aan in dit geval).
Oh nee, hij had een goede reden, nee dan mag het en is het veroorloofd om het leven van andere mensen totaal overhoop te halen omdat jij het zo nodig vind je eigen leven te moeten beëindigen. Nee, dat is een fijne gedachtegang. Top man, je hebt er zojuist voor gezorgd dat ik vanaf heden niet meer langs middelbare scholen durf omdat daar allemaal van die labiele pubertjes zitten die natuurlijk gewoon goeie redenen hebben om zelfmoord te plegen.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als ik die filmpjes van hem bekijk dan zie ik ook gewoon een zwak persoon. Het verbaast mij dan ook niet dat die zo makkelijk zijn leven vergooit.
Alleen de sterksten overleven.
Rot op.quote:
Ongelukkig doorleven dan kun je gewoon euthanasie laten plegen hoor.quote:Op donderdag 12 juli 2012 01:46 schreef wuuht het volgende:
jij weet niet hoe een verschikkelijk kut leven die gozer heeft gehad, en dan had hij van jou zou ongelukkig door moeten leven. dat is minstens zo erg als die problemen die andere mensen aan zijn zelfmoord over hebben gehouden
neequote:Op donderdag 12 juli 2012 09:07 schreef Maanvis het volgende:
Ongelukkig doorleven dan kun je gewoon euthanasie laten plegen hoor.
Nope.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jawel, dat kan als er naar oordeel van de arts sprake is van ondraaglijk en uitzichtloos lijden.quote:
Om te beginnen 2 artsen.. maar psychisch lijden valt hier buiten. Trust me.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jawel, dat kan als er naar oordeel van de arts sprake is van ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
Jij bent zo goddamn wereldvreemd. Blijf nou maar lekker in je zolderkamer League of Legends spelen. Dwaas.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jawel, dat kan als er naar oordeel van de arts sprake is van ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
Lees dit persbericht nog eens door, wie is hier nou wereldvreemd?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:34 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Jij bent zo goddamn wereldvreemd. Blijf nou maar lekker in je zolderkamer League of Legends spelen. Dwaas.
Ik zeg het. Je bent wereldvreemd. De euthanasiewet is een hele rommel en slommering van een langere periode waarin je moet documenteren, afspreken met doktoren, etc.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lees dit persbericht nog eens door, wie is hier nou wereldvreemd?
http://www.umcg.nl/NL/UMC(...)ineuthanasiewet.aspx
Via Derek olivier ?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
KLINKKLARE ONZIN. Lees de wet eens!!quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:08 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ik zeg het. Je bent wereldvreemd. De euthanasiewet is een hele rommel en slommering van een langere periode waarin je moet documenteren, afspreken met doktoren, etc.
Je kunt niet zo makkelijk dood, zeker niet op de normale manier. Doktoren willen liever ook niet de euthanasie toepassen omdat ze zelf vervolgd kunnen worden.
Onzin. Het kan wettelijk gezien gewoon (onlangs nog bevestigd door toenmalige minister van Volksgezondheid), alleen niet alle artsen weten dat of werken er aan mee.quote:Kort gezegd, euthanasie kan je vergeten, alleen als je als een kasplantje in leven wordt gehouden, en dan nog is het een hele moeilijke zaak.
Zelfdoding moet je zelf doen als je het al wilt.
De cijfertjes verschillen nogal eens van de werkelijkheid. En daarom noem ik je wereldvreemd. Je kijkt vanachter je computertje naar cijfertjes, maar komt zelf nooit buiten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
KLINKKLARE ONZIN. Lees de wet eens!!
[..]
Onzin. Het kan wettelijk gezien gewoon (onlangs nog bevestigd door toenmalige minister van Volksgezondheid), alleen niet alle artsen weten dat of werken er aan mee.
Sowieso, denk je dat het werkelijk zo moeilijk is als in NL al 3% van de sterfgevallen door euthanasie komt? (hieronder een bron voordat je weer op basis jouw fantasietjes mij wereldvreemd noemt)
http://www.telegraaf.nl/b(...)sterfgevallen__.html
QFT.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:14 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
De cijfertjes verschillen nogal eens van de werkelijkheid.
Jahoor, dus het CBS liegt??? Dus een dokter die zegt dattie euthanasie heeft gepleegd heeft dat in de praktijk niet gedaan?!~quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:14 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
De cijfertjes verschillen nogal eens van de werkelijkheid.
Ik zeg alleen dat de cijfertjes nog wel eens verschillen van de werkelijkheid. Ook de wet is niet altijd werkelijkheid, zoals dat doktors vrijwel nooit een euthanasie uitvoeren.quote:
Flikker op man, natuurlijk kloppen de cijfers wel met de werkelijkheid. Alles moet vastgelegd worden namelijk. Leg mij eens uit hoe het kan dat die verschillen dan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:16 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de cijfertjes nog wel eens verschillen van de werkelijkheid. Ook de wet is niet altijd toepasbaar, zoals dat doktors vrijwel nooit een euthanasie uitvoeren.
En ik herhaal. Wereldvreemd. Don't believe everything you readquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Flikker op man, natuurlijk kloppen de cijfers wel met de werkelijkheid. Alles moet vastgelegd worden namelijk. Leg mij eens uit hoe het kan dat die verschillen dan.
Het CBS hanteert de cijfers die geregistreerd worden door artsen die euthanasie plegen. Waar zit de fout dan!? Liegen artsen? Liegt het CBS? Liegt de patiënt? Liegt de pers?quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
En ik herhaal. Wereldvreemd. Don't believe everything you read
Als 3% door euthanasie wordt omgelegd, is het dan heel normaal, toegankelijk, nee. Dat zegt niks. Lees mijn vorige post maar terug voor aanvulling. Euthanasie is vooralsnog geen uitweg hier in NL. Je moet het zelf opknappen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het CBS hanteert de cijfers die geregistreerd worden door artsen die euthanasie plegen. Waar zit de fout dan!? Liegen artsen? Liegt het CBS? Liegt de patiënt? Liegt de pers?
Klinkklare onzin.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:26 schreef Meike26 het volgende:
Wat een zinloze discussie zeg...
Als je al het idee hebt niet verder te willen leven, dan is er niemand zo raar die euthanasie gaat aanvragen terwijl je tussen haakjes gewoon gezond bent. Dat is het zelfde om hulp vragen, als je zelfmoord overweegt, heb je geen zin meer in hulp.
Kom maar met bronnen dan ipv je 'ga eens naar buiten' mantra.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:24 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Als 3% door euthanasie wordt omgelegd, is het dan heel normaal, toegankelijk, nee. Dat zegt niks. Lees mijn vorige post maar terug voor aanvulling. Euthanasie is vooralsnog geen uitweg hier in NL. Je moet het zelf opknappen.
Tegenwoordig bestaan er mensen om mee te praten. Die mensen zijn juist daarvoor in het leven geroepen. Dat soort mensen kunnen prima zo'n labiel ventje vertellen dat hij eerst eens na zou moeten denken voor hij domme dingen doet. Ondanks dat jij het niet laf vind (met als zeer degelijk argument dat je het zelf niet zou durven), is dit natuurlijk wel de meest eenvoudige uitweg, want je hoeft niets onder ogen te zien en bent in een keer van alles af. Relativeren is blijkbaar erg lastig voor sommige mensen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 01:46 schreef wuuht het volgende:
jij weet niet hoe een verschikkelijk kut leven die gozer heeft gehad, en dan had hij van jou zou ongelukkig door moeten leven. dat is minstens zo erg als die problemen die andere mensen aan zijn zelfmoord over hebben gehouden
Dat is een uitzondering ! Als ik aan 100 mensen zou vragen die ooit een poging gedaan hebben en "gefaald" hebben, zullen de meesten wel blij zijn dat die poging mislukt is. De vraag of euthanasie in hen is opgekomen vóór die poging, met de hele zakelijke kant er aan....quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klinkklare onzin.
Bekijk deze docu maar, die gaat over een vrouw die euthanasie aangevraagd had voor haar depressie.
http://tvblik.nl/informatief-mens-maatschappij/mag-ik-dood
Vraag het maar eens aan 100 mensen dan, en kom daarna terug met de uitkomst. Euthanasie is voor ondraaglijk en uitzichtloos lijden, dus niet voor een poging doen in een opwelling.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is een uitzondering ! Als ik aan 100 mensen zou vragen die ooit een poging gedaan hebben en "gefaald" hebben, zullen de meesten wel blij zijn dat die poging mislukt is. De vraag of euthanasie in hen is opgekomen vóór die poging, met de hele zakelijke kant er aan....
Hoeveel mensen zouden deze optie serieus overwogen hebben ?
Haha, dit is echt zo grappig. Zoals Meike26 al terecht zegt. Je gaat geen euthanasie krijgen als je gezond bent. Ze zeggen uitzichtloos lijden. Dit is altijd (geen uitzondering), altijd lichamelijk, nooit geestelijk. Indien je namelijk geestelijk niet meer in staat om zelf beslissingen te nemen mogen anderen volgens de wet wel beslissingen nemen maar in de praktijk mag je niets.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:40 schreef Raznov het volgende:
TheGreatHooD, stop aub eens met dat domme gedoe van je. Je zit er naast. Ga aub zelf lekker LoL spelen op je drammerige zolderkamertje, al heb ik geen idee wat je daarmee bedoeld, maar zal je zelf wel weten...
Bronnen en cijfers graag.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:45 schreef TheGreatHooD het volgende:
En kom nou niet aanzetten dat ik er niets vanaf weet. Want ik weet er genoeg vanaf.
Dus eigenlijk geef je me al gelijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vraag het maar eens aan 100 mensen dan, en kom daarna terug met de uitkomst. Euthanasie is voor ondraaglijk en uitzichtloos lijden, dus niet voor een poging doen in een opwelling.
Dus je spreekt jezelf wéér tegen ?quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
lijkt me nogal logisch dat je in een opwelling geen euthanasie kunt laten plegen hè.
deze hele discussie ontstond doordat mensen dachten dat Jermaine een 'kutleven' had en dus recht had op zelfmoordquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dus je spreekt jezelf wéér tegen ?
Imo is een zelfmoordpoging, in heeel veeel gevallen, een opwelling
Volgens mij meer omdat jij hier kwam metquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
deze hele discussie ontstond doordat mensen dachten dat Jermaine een 'kutleven' had en dus recht had op zelfmoord
Zo van, je gaat gewoon even langs de dokter en dan krijg je een spuitje.. doen ze niet moeilijk over ook, en dan is alles netjes gegaan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:07 schreef Maanvis het volgende:
nee, ik had het met 'ongelukkig doorleven' over ondraaglijk en uitzichtloos lijden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:51 schreef Auti het volgende:
Zo van, je gaat gewoon even langs de dokter en dan krijg je een spuitje.. doen ze niet moeilijk over ook, en dan is alles netjes gegaan.
En in de praktijk gaat het tóch even iets anders.. Zelf voor terminale mensen is euthanasie nog een lastig traject wat soms ook gewoon niet doorgaat waardoor ze kiezen om te versterven.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee, ik had het met 'ongelukkig doorleven' over ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
En da's maar goed ook dat het lastig is. Euthanasie is niet zomaar iets.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:53 schreef Auti het volgende:
[..]
En in de praktijk gaat het tóch even iets anders.. Zelf voor terminale mensen is euthanasie nog een lastig traject wat soms ook gewoon niet doorgaat waardoor ze kiezen om te versterven.
Haha lol. Jij maakt jezelf echt belachelijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En da's maar goed ook dat het lastig is. Euthanasie is niet zomaar iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |