abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:01:12 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114042668
waarom praten mensen zelfmoord goed? Hopen ze dat nog meer mensen het gaan doen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114044431
DusDavid verdient heel veel geld met zijn YT kanaal en het filmpje lijkt mij dan ook oprecht, ook al is het niet mijn cup of tea. Ik denk niet dat hij zo een filmpje maakt voor inkomsten, omdat hij veel weggeeft aan goede doelen en gewoon een normale jongen is verder.
  woensdag 11 juli 2012 @ 08:23:18 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114048558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:44 schreef Sjappel het volgende:
DusDavid verdient heel veel geld met zijn YT kanaal en het filmpje lijkt mij dan ook oprecht, ook al is het niet mijn cup of tea. Ik denk niet dat hij zo een filmpje maakt voor inkomsten, omdat hij veel weggeeft aan goede doelen en gewoon een normale jongen is verder.
Heeft ie daar ook bewijzen van of lult ie alleen maar?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114048611
Wacht.... Wie?
En waarom zou me dit moeten boeien?
pi_114050402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:01 schreef Maanvis het volgende:
waarom praten mensen zelfmoord goed? Hopen ze dat nog meer mensen het gaan doen?
het is geen kwestie van goed of fout. Ik denk dat het een kwestie is van het onderschatten van de situatie. Men denkt vaak dat je met een gesprekje met een psych het wel op te lossen valt. Maar dat helpt dus niet altijd. En mensen die aan zelfmoord denken en die het zelfs ook doen, die zien dat echt als laatste redmiddel. Wat VisGeenOptie ook al zei. En de een doet dat met pillen en de ander voor de snellere manier: trein. Dat je daar de machinist niet een plezier mee doet - ja, ook daar zal zo iemand die zich zo ontzettend kut voelt niet aan denken.

Zo zie ik 't. Ik heb gelukkig nooit met zelfmoordgedachten rondgelopen. Maar wel weet ik dat zodra het 'tussen de oren' zit - dat het vaak onbegrepen wordt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_114052312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:19 schreef baaart het volgende:

[..]

Debiel die je bent. Kan jij praten met overleden mensen? Personen waar je nog mee kan praten zijn aandachtzoekers. Als je zelf moord wil plegen praat je er niet over, dan hang je jezelf op of gooi je jezelf voor de trein als een laffe hond.

Als je aandacht wil dan maak je het bekend. Dit soort personen gaan dan ook nooit verder dan een sneetje maken in de polsen.

Dus vertel mij nu maar weer met wie je gesproken hebt in het hiernamaals :').
Als jij zo met jezelf in de knoop zit dat je voor een trein springt dan mag je ervan uitgaan dat die mensen niet meer op dezelfde manier denken als iemand die nog gewoon wilt leven en niet met de dood bezig is althans op die manier. Als een zelfmoordenaar mocht kiezen tussen gelukkig leven en sterven zou hij voor het eerste kiezen waarschijnlijk, dan moet je nagaan hoe ongelukkig die mensen zijn, om wat voor reden dan ook.

Dus bespaar me je verwijten als je te simpel bent om er ook maar een beetje over na te kunnen denken. Stoer geloei in de wei doe je maar als je indruk wilt maken op een stier.

Jammer dat zoveel mensen weigeren een beetje na te denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeParo op 11-07-2012 11:42:30 ]
pi_114053351
Goh, wat knap dat iedereen hier loopt te oordelen over hoe Jermaine het wel of niet aan moest pakken. We weten niet eens wat er allemaal in het hoofd van die jongen heeft afgespeeld.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:34:08 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114053457
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:31 schreef RaymanNL het volgende:
Goh, wat knap dat iedereen hier loopt te oordelen over hoe Jermaine het wel of niet aan moest pakken. We weten niet eens wat er allemaal in het hoofd van die jongen heeft afgespeeld.
Maakt dat uit dan? Is het goed te praten als we het begrijpen?
Een gedicht over Maanvis
pi_114053683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Vind het alleen allemaal zo makkelijk. Lekker uit de stoel een beetje lopen te oordelen op anderen met gigantische persoonlijke problemen. Natuurlijk is dit toepasbaar op heel FOK!, maar soms gaat het gewoon te ver. Met een gezond verstand kun je makkelijk vertellen hoe is wel of niet moet, maar als je persoonlijke problemen hebt is dit een heel ander verhaal.
pi_114053686
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nogmaals, het lijkt me geen kwestie van goed of fout.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als jij zo met jezelf in de knoop zit dat je voor een trein springt dan mag je ervan uitgaan dat die mensen niet meer op dezelfde manier denken als iemand die nog leeft. Als een zelfmoordenaar mocht kiezen tussen gelukkig leven en sterven zou hij voor het eerste kiezen waarschijnlijk, dan moet je nagaan hoe ongelukkig die mensen zijn, om wat voor reden dan ook.

Dus bespaar me je verwijten als je te simpel bent om er ook maar een beetje over na te kunnen denken. Stoer geloei in de wei doe je maar als je indruk wilt maken op een stier.
En dit dus
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:06:39 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114054732
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Vind het alleen allemaal zo makkelijk. Lekker uit de stoel een beetje lopen te oordelen op anderen met gigantische persoonlijke problemen. Natuurlijk is dit toepasbaar op heel FOK!, maar soms gaat het gewoon te ver. Met een gezond verstand kun je makkelijk vertellen hoe is wel of niet moet, maar als je persoonlijke problemen hebt is dit een heel ander verhaal.
Dus je mag niet oordelen over zaken als zelfmoord? En zaken als moord dan, moet je persé de moordenaar begrijpen voordat je mag oordelen? Of mag je ook vanuit je eigen referentiekader oordelen over een slachtpartij?
Een gedicht over Maanvis
pi_114054818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus je mag niet oordelen over zaken als zelfmoord? En zaken als moord dan, moet je persé de moordenaar begrijpen voordat je mag oordelen? Of mag je ook vanuit je eigen referentiekader oordelen over een slachtpartij?
Tuurlijk mag je wel oordelen, maar over zaken als zelfmoord kun je moeilijk oordelen. Want hoe kun je over iets oordelen als je er zelf geen ervaring in hebt en een gezond verstand hebt.

Dat is hetzelfde als een review schrijven over een film die je niet gezien hebt.
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:09:17 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114054842
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:08 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je wel oordelen, maar over zaken als zelfmoord kun je moeilijk oordelen. Want hoe kun je over iets oordelen als je er zelf geen ervaring in hebt en een gezond verstand hebt.

Dat is hetzelfde als een review schrijven over een film die je niet gezien hebt.
toch zie je een hoop mensen zeggen dat wat Robert M deed slecht is terwijl dat zelf geen pedofielen zijn en dus nooit in de schoenen van Robert M hebben gestaan.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 12:11:10 #194
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_114054911
Wie?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_114054913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan het woord zelfmoord, waarbij iemand een einde wilt maken aan zijn eigen leven simpelweg om aan het lijden op aarde (zoals hij/zij dat ervaart) te ontkomen, dit is niet hetzelfde als moord. Je hebt natuurlijk wel voorbeelden van mensen die andere mensen neerschieten en vervolgens een einde maken aan hun leven wat weer anders is.

Daar is geen sprake van bij iemand die voor de trein springt.
Die ziet het simpelweg als de snelste manier om van een bepaald lijden af te zijn.
pi_114055142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

toch zie je een hoop mensen zeggen dat wat Robert M deed slecht is terwijl dat zelf geen pedofielen zijn en dus nooit in de schoenen van Robert M hebben gestaan.
Je hebt daar een punt. Al zou ik het niet met deze situatie vergelijken. Wat Robert M heeft gedaan heeft veel mee slachtoffers opgeleverd en daar was het doel kinderen te misbruiken en genot daar uit te halen, en bij Jermaine was het doel niet om eventueel een trauma achter te laten bij een machinist, maar zag hij het niet meer zitten en geen licht aan het eind van de tunnel. Gevoelens kun je niet sturen, als iemand zo diep in de put zit kan het lichaam soms sneller handelen dan het brein. Maar nogmaals, ik ga niet oordelen over de situatie. Het is al erg zat.
pi_114055190
Maargoed, ieder mag zijn eigen mening hebben en ik heb geen zin om energie te steken in het overtuigen van mensen van mijn mening, dan had ik een ander vak moeten kiezen. Ik wilde alleen even mijn gal spuwen over deze situatie.
pi_114055298
Het gaat hierbij simpelweg om de intentie waarbij er in de meeste gevallen geen enkele sprake is van het moedwillig schade toe te willen brengen aan de machinist en/of andere betrokkenen maar simpelweg zo snel mogelijk een einde te willen maken aan het leven.
Dat is een belangrijk onderscheid met bijvoorbeeld een zelfmoordterrorist.
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:27:22 #199
379594 Fit4Life
Dit is geen nuttige ondertitel
pi_114055610
Nooit van hem gehoord en nu opeens is het overal op het internet, vind ik ook niet nodig.
Bale voor zijn naasten, maar ik kan me er niet druk om maken.
pi_114056420
En nu geeft niemand al geen neuk meer
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:12:49 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114057477
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan het woord zelfmoord, waarbij iemand een einde wilt maken aan zijn eigen leven simpelweg om aan het lijden op aarde (zoals hij/zij dat ervaart) te ontkomen, dit is niet hetzelfde als moord. Je hebt natuurlijk wel voorbeelden van mensen die andere mensen neerschieten en vervolgens een einde maken aan hun leven wat weer anders is.

Daar is geen sprake van bij iemand die voor de trein springt.
Die ziet het simpelweg als de snelste manier om van een bepaald lijden af te zijn.
Een taliban aanslag is moord en zelfmoord tegelijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_114057525
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Exact, en die veroordelen we wel, omdat er een verschil optreedt.
Eigenlijk meer verschillen, maar goed, je snapt het punt dus.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:14:34 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114057543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Exact, en die veroordelen we wel, omdat er een verschil optreedt.
Eigenlijk meer verschillen, maar goed, je snapt het punt dus.
Je vergeet de trauma's voor de machinist en de nabestaanden hè. Daarom veroordelen we het.
Een gedicht over Maanvis
pi_114057696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je vergeet de trauma's voor de machinist en de nabestaanden hè. Daarom veroordelen we het.
Hoe erg het ook is, maar als de nabestaanden echt geven om de persoon kunnen ze het op zeker moment ook accepteren. Kijk maar naar de situatie met Antonie Kamerling anderhalf jaar terug, ik heb zoveel respect om hoe de nabestaanden met de situatie om gaan. Die laten zien dat ze echt om hem geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een taliban aanslag is een zelfmoord om moord te plegen. Geen vergelijking.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:25:00 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114058066
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:17 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Hoe erg het ook is, maar als de nabestaanden echt geven om de persoon kunnen ze het op zeker moment ook accepteren. Kijk maar naar de situatie met Antonie Kamerling anderhalf jaar terug, ik heb zoveel respect om hoe de nabestaanden met de situatie om gaan. Die laten zien dat ze echt om hem geven.
Antonie sprong dan ook niet voor een trein en had eerst hulp gezocht, en had dus alleen nabestaanden die trauma's kregen eventueel.
In tegenstelling tot Jermaine die dit allemaal niet zo deed en waar we dus gewoon over mogen oordelen.

quote:
Een taliban aanslag is een zelfmoord om moord te plegen. Geen vergelijking.
En die machinist die er onder lijdt? Mogen wij niet Jermaine's zelfmoord afkeuren omdat die machinist nu niet dood is?
Een gedicht over Maanvis
pi_114058365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voor welke trein is hij gesprongen en is daar ook een nieuwsbericht van?
05:43:30 09-07-12 Melding : 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (TIS: 3.1) SPOORLIJN WEERT WT643 WEERT
-weg-
pi_114058557
Als ik die filmpjes van hem bekijk dan zie ik ook gewoon een zwak persoon. Het verbaast mij dan ook niet dat die zo makkelijk zijn leven vergooit.

Alleen de sterksten overleven.
If not now, then when.
pi_114058574
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:46 schreef jcdragon het volgende:
Hoax ?
Er stond vandaag een overlijdensadvertentie in de krant, inclusief gedicht met verwijzingen naar zelfmoord.
pi_114058675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:34 schreef lezzer het volgende:

[..]

Er stond vandaag een overlijdensadvertentie in de krant, inclusief gedicht met verwijzingen naar zelfmoord.
Sommigen twijfelden op een gegeven moment omdat één of andere knakker een twitter account had aangemaakt met de naam Djermain, en die deed net als of het een hoax was.

Je UI trouwens, Frido Diddo _O_ classic
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:37:28 #210
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114058719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:31 schreef Auti het volgende:

[..]

05:43:30 09-07-12 Melding : 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (TIS: 3.1) SPOORLIJN WEERT WT643 WEERT
thanks!
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')