abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114008593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:59 schreef Zolder het volgende:
Maar als ik het goed begrijp kent iedereen die Jermaine dus via internet? Mede ''tuber''?

Persoonlijk vind ik zulke video's onzin:

Ik vind het niet erg respectvol om van een boodschap voor een overledene iets commercieels te maken.
Hij kent hem nauwelijks en krijgt nu meer views + inkomsten. Zielige bende daar op youtube
pi_114008700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 02:30 schreef Doublepain het volgende:
Het is laf omdt hij de moeilijke weg niet aandurft en dat is hulp zoeken met wat het mogen zijn. Koos liever de makkeljjkste weg en dat is een sprong :{
Voor de trein springen en "makkelijkste weg" gaan niet samen. Zo verknipt dat je het aandurft om voor een aankomende trein te springen...

Ik ken de youtube sensatie verder niet, maar had hij een naar verleden of iets dergelijks?
pi_114008836
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
Oké, even relativeren....

- Ik kan me niet voorstellen dat je zelfmoord pleegt om aandacht te krijgen, hooguit een bewust mislukte zelfmoordpoging. Wanneer je weet dat je het niet zult overleven kun je immers niet meer profiteren van de aandacht die je ermee hebt verkregen.
Zij wel denk ik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christine_Chubbuck

quote:
- Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet omdat je denkt her en der "wat probleempjes" te hebben die je nog kunt oplossen. Je moet haast wel écht geen andere uit weg meer zien wil je tot dergelijke beslissing over gaan (ook al is die uitweg er misschien wel, dat betekent niet dat de persoon in kwestie dit ook ziet).
Mee eens. Afgaande op het bericht in de OP dacht hij werkelijk dat de wereld beter af was zonder hem. Wel enorm vervelend dat hij het op deze manier heeft gedaan, maar hoe je het ook doet, het is altijd rot voor de persoon die het lichaam aantreft of aanrijdt. En als je zó depressief bent, dan wil je alleen maar dood. Voor de machinist is het natuurlijk heel erg, maar op deze manier hoeft familie of vrienden hem niet opgehangen aan een touw te vinden, bijvoorbeeld. Dat is althans een redenatie die ik zou maken, maar of iemand die voor een trein springt dat ook doet...waarschijnlijk niet.
quote:
- Zelfmoord plegen lijkt me geen daad die de meeste mensen uitgebreid zullen plannen. Het lijkt mij een wanhoopsdaad van een verward persoon. Ik denk dan ook dat mensen verwijten dat ze voor een trein springen (in plaats van bijvoorbeeld pillen in te nemen) complete onzin is: ik geloof niet dat menig persoon die overweegt zelfmoord pleegt zich daar mee bezig houdt.
Een groot deel is impulsief, maar niet alle zelfmoorden. Er zijn mensen die het wel plannen.

quote:
Conclusie: Spijtig verhaal, sneu voor deze jongen en nog veel meer voor zijn nabestaanden en de machinist van de trein. Heel erg dat het zo ver heeft moeten komen, maar ik ga er vanuit dat Jermaine echt geen andere uitweg heeft gezien.

Ik denk dat de mensen die hem het licht in de ogen niet gunnen omdat hij voor de trein is gesprongen zichzelf maar eens moeten afvragen waar zij staan. Ik denk namelijk dat een bezoekje aan een goede psycholoog geen verkeerde keuze is als je zó ontzettend weinig empathie hebt.
Hier kan ik me in vinden. :)
pi_114008862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 02:30 schreef Doublepain het volgende:
Het is laf omdt hij de moeilijke weg niet aandurft en dat is hulp zoeken met wat het mogen zijn. Koos liever de makkeljjkste weg en dat is een sprong :{
Ik zou niet weten of hij al eens hulp heeft gehad. En ook niet alles valt helaas met psychische hulp op te lossen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:19:34 #105
324709 baaart
ŻŻŻŻŻŻŻ
pi_114009454
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat de mensen die kritiek op zelfmoordenaars hebben beter eens met dergelijke mensen kunnen praten, waarom ze het doen, waarom ze uiteindelijk die keuze maken.
Debiel die je bent. Kan jij praten met overleden mensen? Personen waar je nog mee kan praten zijn aandachtzoekers. Als je zelf moord wil plegen praat je er niet over, dan hang je jezelf op of gooi je jezelf voor de trein als een laffe hond.

Als je aandacht wil dan maak je het bekend. Dit soort personen gaan dan ook nooit verder dan een sneetje maken in de polsen.

Dus vertel mij nu maar weer met wie je gesproken hebt in het hiernamaals :').
pi_114009505
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:19 schreef baaart het volgende:

[..]

Debiel die je bent. Kan jij praten met overleden mensen? Personen waar je nog mee kan praten zijn aandachtzoekers. Als je zelf moord wil plegen praat je er niet over, dan hang je jezelf op of gooi je jezelf voor de trein als een laffe hond.
Niet waar.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:20:46 #107
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114009508
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Flierefluitert het volgende:
Het is natuurlijk sneu dat iemand zichzelf van het leven beroofd. Opzich ook begrijpelijk als je geen andere uitweg ziet.
Maar om het op zo'n manier te doen vind ik best wel laf.. Je dupeert er alleen maar anderen mee. Hang jezelf dan op, of snij je zelf aan gort of wat dan ook.
En David plaatst meteen een naar mijn mening "geacteerd" jankfilmpje op YouTube waar hij puur inkomsten mee uit wil trekken. Nee, respectloos in mijn ogen.
Hoorde het gisteren toevallig op Slam FM.
Allemaal leuk en aardig dat nu de machinist het bokje is, maar als je jezelf ophangt of aan gort snijdt of pillen neemt of welke andere manier dan ook, je traumatiseert er altijd iemand mee, aangezien je toch een keer gevonden wordt. En ravijnen hebben we hier nu eenmaal niet.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:21:19 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114009537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:20 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig dat nu de machinist het bokje is, maar als je jezelf ophangt of aan gort snijdt of pillen neemt of welke andere manier dan ook, je traumatiseert er altijd iemand mee, aangezien je toch een keer gevonden wordt. En ravijnen hebben we hier nu eenmaal niet.
nee, de zak over het hoofd methode is niet traumatiserend.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:22:01 #109
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114009567
Voor jou misschien niet, maar als ik mijn partner met een zak op zijn hoofd vindt, is dat voor mij echt niet lachen gieren en grollen.

Edit: ongeacht hoe iemand doodgaat, iemand dood vinden is nooit een lichtvoetige gebeurtenis imho.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:24:37 #110
324709 baaart
ŻŻŻŻŻŻŻ
pi_114009709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet waar.
Please tell me more :'). Laten we nog een groep toevoegen dan: aandachtzoekers die geen aandacht krijgen en dan toch maar drastische maatregelen nemen terwijl ze toch al zo zelfingenomen zijn dat ze niet door hebben wat ze een ander aanrichten wanneer je bijvoorbeeld voor een trein springt.

Het blijft: zelfmoord is een laffe en trieste daad. Weglopen van je problemen.
pi_114009744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, de zak over het hoofd methode is niet traumatiserend.
Ik heb nog nachtmerries van iemand waarvan ik dacht dat ie opzettelijk een overdosis had genomen. Zag je verder niks van, maar dat maakt de impact van dat je iemand dood denkt te vinden niet minder.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:27:35 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114009859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:22 schreef Swiffer het volgende:
Voor jou misschien niet, maar als ik mijn partner met een zak op zijn hoofd vindt, is dat voor mij echt niet lachen gieren en grollen.

Edit: ongeacht hoe iemand doodgaat, iemand dood vinden is nooit een lichtvoetige gebeurtenis imho.
Dus moeten mensen maar voor de trein springen want dat is toch net zo erg? Liever met een zak over het hoofd dan voor de trein springen en dat de nabestaanden dan niet eens afscheid kunnen nemen van een lichaam :(.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:27:44 #113
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114009867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:24 schreef baaart het volgende:

[..]

Please tell me more :'). Laten we nog een groep toevoegen dan: aandachtzoekers die geen aandacht krijgen en dan toch maar drastische maatregelen nemen terwijl ze toch al zo zelfingenomen zijn dat ze niet door hebben wat ze een ander aanrichten wanneer je bijvoorbeeld voor een trein springt.

Mooi hoe jij je mening als een feit probeert te verkopen. Je hebt overduidelijk nooit te maken gehad met een geestesziekte.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:28:10 #114
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_114009891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:59 schreef Zolder het volgende:
Maar als ik het goed begrijp kent iedereen die Jermaine dus via internet? Mede ''tuber''?

Persoonlijk vind ik zulke video's onzin:

Ik vind het niet erg respectvol om van een boodschap voor een overledene iets commercieels te maken.
Eens. Dit is gewoon goedkoop scoren :N
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:28:35 #115
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114009919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus moeten mensen maar voor de trein springen want dat is toch net zo erg? Liever met een zak over het hoofd dan voor de trein springen en dat de nabestaanden dan niet eens afscheid kunnen nemen van een lichaam :(.
Doet er niet toe, dood is dood.. Of een arts je nu dood vindt (beroepsrisico) of een machinist/conducteur (beroepsrisico) traumatisch lijkt het me either way.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:30:05 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114009998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:28 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Doet er niet toe, dood is dood.. Of een arts je nu dood vindt (beroepsrisico) of een machinist/conducteur (beroepsrisico) traumatisch lijkt het me either way.
Kom op zeg, aangereden door een trein is veel traumatischer voor de machinist dan een zak over het hoofd voor degene die het lijk vindt, want er is echt een groot verschil hoe gruwelijk het lijk er dan uit ziet. Niet voor niets wordt zak over het hoofd altijd aangeraden als methode van zelfdoding voor degenen die er uit willen stappen en hulp zoeken bij (illegale) organisaties.
Een gedicht over Maanvis
pi_114010013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:24 schreef baaart het volgende:

[..]

Please tell me more :').
Is echt een misvatting dat enkel de aandachtgeilers (wat overigens ook gewoon een schreeuw om hulp is) van tevoren aankondigen dat ze zelfmoordplannen hebben en er dus ook over praten.

quote:
Laten we nog een groep toevoegen dan: aandachtzoekers die geen aandacht krijgen en dan toch maar drastische maatregelen nemen terwijl ze toch al zo zelfingenomen zijn dat ze niet door hebben wat ze een ander aanrichten wanneer je bijvoorbeeld voor een trein springt.
Als dat het enige is wat jij haalt uit Jermaine's bericht in de OP vind ik dat best triest.

quote:
En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.

Sinds wanneer krijg je trouwens een melding als je gequote wordt?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:30:23 #118
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114010015
@maanvis; Prima, wat jij wil.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:31:32 #119
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_114010078
Zelfmoord is gewoon laf, vooral als je voor de trein springt.
AFCA!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:32:48 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114010122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[quote]En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.
Laf heeft een negatieve connotatie en daarom wil je het liever niet horen. Net zoals je bij iemand met het syndroom van down liever niet wilt horen dat ie verstandelijk gehandicapt is. Of met iemand die moeite heeft met lopen niet wilt horen dat ie mank is.
Maar dat iemand zielig is maakt het nog niet zo dat je deze woorden niet mag gebruiken.
quote:
DM bij quotes! deel 2
Een gedicht over Maanvis
pi_114010127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hier heb je wel gelijk in, maar zeggen dat het niet traumatiserend kan zijn wanneer je iemand dood vindt met een zak over het hoofd is gewoon onzin.
pi_114010142
quote:

[..]

En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.

Klopt deels maar hier gaat het over een jongen die vindt dat de wereld beter af is zonder hem wegens het kwetsen van zijn omgeving en meer. En dan vind ik het toch echt extreem laf om je leven te nemen op een manier waarop je iig een treinmachinist voor de rest van zijn leven traumatiseert maar waarschijnlijk ook vele andere.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:33:50 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114010160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hier heb je wel gelijk in, maar zeggen dat het niet traumatiserend kan zijn wanneer je iemand dood vindt met een zak over het hoofd is gewoon onzin.
Swiffer deed alsof het gelijkwaardig is en dat is gewoon een fokking gevaarlijke gedachte, als mensen het overnemen levert dat veel meer en ergere trauma's op.
Een gedicht over Maanvis
pi_114010176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laf heeft een negatieve connotatie en daarom wil je het liever niet horen.
Nee, ik vind het gewoon niet passend.

quote:
Net zoals je bij iemand met het syndroom van down liever niet wilt horen dat ie verstandelijk gehandicapt is. Of met iemand die moeite heeft met lopen niet wilt horen dat ie mank is.
Maar dat iemand zielig is maakt het nog niet zo dat je deze woorden niet mag gebruiken.
Geen probleem met bovenstaande, zo is het nu eenmaal.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:34:48 #125
324709 baaart
ŻŻŻŻŻŻŻ
pi_114010197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Mooi hoe jij je mening als een feit probeert te verkopen. Je hebt overduidelijk nooit te maken gehad met een geestesziekte.
Ik kan gewoon niet tegen het boomknuffelende gedrag. Ik heb dat soort figuren dus wel meegemaakt ja. En dan vooral het typ wat zichzelf heel zielig vindt. Lekker depressief zijn omdat het allemaal niet gaat zoals ze zelf willen, niet werken, geen moeite doen, alles moet aanwaaien.

Dit zijn dan ook de lui die voor de trein springen en/of zichzelf geestesziek noemen. Een mooi verzinsel als je het mij vraagt. Traumatische ervaringen daargelaten, maar dan moet het wel iets verder gaan dan dat papa en mama zijn gaan scheiden of zo. Verder mag je lekker zelf een mening hebben over psychose... maar ga alsjeblieft voor een trein springen niet goed praten.

quote:
[..]

Zie bovenstaande. Jaren lang psychisch onderzoek naar wat? Hoe ze denken depressief te zijn maar zelf gewoon geen actie ondernemen? Ja...als je jaren in dat patroon zit ga je nog in jezelf geloven ook nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')