Dat is misschien wel waar, want laf is het tegenovergestelde van moedig maar daar heeft het niets mee te maken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon niet passend.
Een beetje tegenstrijdig is het wel, dat je inderdaad zelfmoord pleegt omdat je anderen zo tot last bent, maar vervolgens dat wel op een manier doet waarmee je een treinconducteur, schoonmakers en treinreizigers veel last bezorgt. Al zijn dat wel onbekenden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:33 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klopt deels maar hier gaat het over een jongen die vindt dat de wereld beter af is zonder hem wegens het kwetsen van zijn omgeving en meer. En dan vind ik het toch echt extreem laf om je leven te nemen op een manier waarop je iig een treinmachinist voor de rest van zijn leven traumatiseert maar waarschijnlijk ook vele andere.
'denken depressief te zijn'. nogal bevooroordeelde conclusie lijkt me.. K vind jouw manier van beredeneren nog best respectloos eigenlijk 'figuren'etc. Het zijn wel mensen. Ik praat helemaal niets goed, ik ben alleen van mening dat je niet weet waar je het over hebt als het gaat om waarom mensen bepaalde acties ondernemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef baaart het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet tegen het boomknuffelende gedrag. Ik heb dat soort figuren dus wel meegemaakt ja. En dan vooral het typ wat zichzelf heel zielig vindt. Lekker depressief zijn omdat het allemaal niet gaat zoals ze zelf willen, niet werken, geen moeite doen, alles moet aanwaaien.
Dit zijn dan ook de lui die voor de trein springen en/of zichzelf geestesziek noemen. Een mooi verzinsel als je het mij vraagt. Traumatische ervaringen daargelaten, maar dan moet het wel iets verder gaan dan dat papa en mama zijn gaan scheiden of zo. Verder mag je lekker zelf een mening hebben over psychose... maar ga alsjeblieft voor een trein springen niet goed praten.
[..]
Zie bovenstaande. Jaren lang psychisch onderzoek naar wat? Hoe ze denken depressief te zijn maar zelf gewoon geen actie ondernemen? Ja...als je jaren in dat patroon zit ga je nog in jezelf geloven ook nog.
Zwak vind ik het wel ja. Tenzij iemand al jaren worstelt en er geen kans op verbetering is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is misschien wel waar, want laf is het tegenovergestelde van moedig maar daar heeft het niets mee te maken.
Misschien kunnen we het beter zwak noemen (nog zo'n woord met negatieve connotatie).
Joh, wat denk je dat depressie inhoudt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef baaart het volgende:
Zie bovenstaande. Jaren lang psychisch onderzoek naar wat? Hoe ze denken depressief te zijn maar zelf gewoon geen actie ondernemen? Ja...als je jaren in dat patroon zit ga je nog in jezelf geloven ook nog.
In dit geval vind ik het ook laf. Natuurlijk is een trein koppen 1 klap en klaar maar ik blijf bij mijn eerdere post dat als je echt geen last meer wil zijn voor de wereld en voornamelijk je omgeving dat je het dan maar op een iets langzamere en minder confronterende manier moet 'oplossen'quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zwak vind ik het wel ja. Tenzij iemand al jaren worstelt en er geen kans op verbetering is.
Ik vraag me ook af waarom hij het juist op deze manier gedaan heeft. Omdat het makkelijk is? Omdat je dan zeker weet dat het lukt en je niet voortijdig gevonden wordt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In dit geval vind ik het ook laf. Natuurlijk is een trein koppen 1 klap en klaar maar ik blijf bij mijn eerdere post dat als je echt geen last meer wil zijn voor de wereld en voornamelijk je omgeving dat je het dan maar op een iets langzamere en minder confronterende manier moet 'oplossen'
Het is snel voorbij en heeft weinig voorbereiding nodig. En natuurlijk mensen om hem heen die denken dat het niet traumatischer is dan pillenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom hij het juist op deze manier gedaan heeft. Omdat het makkelijk is? Omdat je dan zeker weet dat het lukt en je niet voortijdig gevonden wordt?
In die context wel, maar zelfmoord an sich niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef Maanvis het volgende:
Iemand die zelfmoord pleegt omdat ie niet met de consequenties kan leven van z'n daden is natuurlijk wel laf.
Als je een trein kopt is het in ieder geval zeker dat het snel met je klaar is ja. Daarbij heeft elk dorp een treinspoor daar waar je voor vele andere methodes iets moet voorbereiden/aanschaffen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom hij het juist op deze manier gedaan heeft. Omdat het makkelijk is? Omdat je dan zeker weet dat het lukt en je niet voortijdig gevonden wordt?
Is dat nog niet duidelijk? Depressie houdt in dat je jezelf zo zielig vindt dat je andere erin moet betrekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Joh, wat denk je dat depressie inhoudt?
heeft ook meer met je stofwisseling van de schildklier/hormonen/serotonineaanmaak te maken geloof ik.. Dus logisch dat het niet neurologisch is idd.. Ik ben van mening dat het inderdaad een aandoening is.. Waar je niks hebt te vinden. Zie het als suikerziekte, kies je ook niet voor he, dat je insuline daalt en dan MOET je een hypo krijgen om te laten zien dat je ziek bent.. toch?? Oftewel tang en varken imho.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:49 schreef baaart het volgende:
[..]
Is dat nog niet duidelijk? Depressie houdt in dat je jezelf zo zielig vindt dat je andere erin moet betrekken.
Swiffer... je praat alsof het een aandoening is. Het staat niet voor niets los van neurologie.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:53 schreef Swiffer het volgende:
[..]
heeft ook meer met je stofwisseling van de schildklier/hormonen/serotonineaanmaak te maken geloof ik.. Dus logisch dat het niet neurologisch is idd.. Ik ben van mening dat het inderdaad een aandoening is.. Waar je niks hebt te vinden. Zie het als suikerziekte, kies je ook niet voor he, dat je insuline daalt en dan MOET je een hypo krijgen om te laten zien dat je ziek bent.. toch?? Oftewel tang en varken imho.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:01 schreef Maanvis het volgende:
waar hebben jullie het over?! david wie? welke filmpjes?
Gast, als je in dat patroon zit, probeer er dan maar eens uit te komen. Nooit in een situatie gezeten waarbij alles uitzichtloos leek zeker.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef baaart het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet tegen het boomknuffelende gedrag. Ik heb dat soort figuren dus wel meegemaakt ja. En dan vooral het typ wat zichzelf heel zielig vindt. Lekker depressief zijn omdat het allemaal niet gaat zoals ze zelf willen, niet werken, geen moeite doen, alles moet aanwaaien.
Dit zijn dan ook de lui die voor de trein springen en/of zichzelf geestesziek noemen. Een mooi verzinsel als je het mij vraagt. Traumatische ervaringen daargelaten, maar dan moet het wel iets verder gaan dan dat papa en mama zijn gaan scheiden of zo. Verder mag je lekker zelf een mening hebben over psychose... maar ga alsjeblieft voor een trein springen niet goed praten.
[..]
Jij wel dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:51 schreef AppleMartini het volgende:
[..]
Nooit in een situatie gezeten waarbij alles uitzichtloos leek zeker.
Jezusquote:
Erg moedig van je om naar de psych te gaan, chapeau!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef Schieganger het volgende:
Ik moet zeggen, deie afscheidsbrief herkende ik heel veel van mij in een tijd geleden.
Het verschil is dat ik hulp heb gezocht en bij een psycholoog loop omdat ik een klinische depressie heb, en hij voor een trein sprong en daarmee en mensen direct traumatiseerd (machinist, hulpverleners, schoonmakers, mensen die het misschien zagen) en indirect traumatiseerd (familie, vrienden)
Ik heb een godsgruwelijke HAAT aan zelfdoders. Ik heb mijn redenen ervoor, maar ik vind dat zelfdoders tot in de grond belachelijk gemaakt moeten worden zodat andere mensen dat zien en het niet in hun kop halen om te doen.
Ik snap wel hoe moeilijk het is om toe te geven dat je een depressie hebt. Ik heb het al vijf jaar, ik zit er al 3 maanden aan te denken en heb in die drie maanden de hele tijd geroepen dat ik niet depressief was. Zelfs bij de psych lopen kloten (die godzijdank daar goed mee kon omgaan en me hielp het toe te geven)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Erg moedig van je om naar de psych te gaan, chapeau!
En het tegenovergestelde van moedig, is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |