abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114008593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:59 schreef Zolder het volgende:
Maar als ik het goed begrijp kent iedereen die Jermaine dus via internet? Mede ''tuber''?

Persoonlijk vind ik zulke video's onzin:

Ik vind het niet erg respectvol om van een boodschap voor een overledene iets commercieels te maken.
Hij kent hem nauwelijks en krijgt nu meer views + inkomsten. Zielige bende daar op youtube
pi_114008700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 02:30 schreef Doublepain het volgende:
Het is laf omdt hij de moeilijke weg niet aandurft en dat is hulp zoeken met wat het mogen zijn. Koos liever de makkeljjkste weg en dat is een sprong :{
Voor de trein springen en "makkelijkste weg" gaan niet samen. Zo verknipt dat je het aandurft om voor een aankomende trein te springen...

Ik ken de youtube sensatie verder niet, maar had hij een naar verleden of iets dergelijks?
pi_114008836
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
Oké, even relativeren....

- Ik kan me niet voorstellen dat je zelfmoord pleegt om aandacht te krijgen, hooguit een bewust mislukte zelfmoordpoging. Wanneer je weet dat je het niet zult overleven kun je immers niet meer profiteren van de aandacht die je ermee hebt verkregen.
Zij wel denk ik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christine_Chubbuck

quote:
- Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet omdat je denkt her en der "wat probleempjes" te hebben die je nog kunt oplossen. Je moet haast wel écht geen andere uit weg meer zien wil je tot dergelijke beslissing over gaan (ook al is die uitweg er misschien wel, dat betekent niet dat de persoon in kwestie dit ook ziet).
Mee eens. Afgaande op het bericht in de OP dacht hij werkelijk dat de wereld beter af was zonder hem. Wel enorm vervelend dat hij het op deze manier heeft gedaan, maar hoe je het ook doet, het is altijd rot voor de persoon die het lichaam aantreft of aanrijdt. En als je zó depressief bent, dan wil je alleen maar dood. Voor de machinist is het natuurlijk heel erg, maar op deze manier hoeft familie of vrienden hem niet opgehangen aan een touw te vinden, bijvoorbeeld. Dat is althans een redenatie die ik zou maken, maar of iemand die voor een trein springt dat ook doet...waarschijnlijk niet.
quote:
- Zelfmoord plegen lijkt me geen daad die de meeste mensen uitgebreid zullen plannen. Het lijkt mij een wanhoopsdaad van een verward persoon. Ik denk dan ook dat mensen verwijten dat ze voor een trein springen (in plaats van bijvoorbeeld pillen in te nemen) complete onzin is: ik geloof niet dat menig persoon die overweegt zelfmoord pleegt zich daar mee bezig houdt.
Een groot deel is impulsief, maar niet alle zelfmoorden. Er zijn mensen die het wel plannen.

quote:
Conclusie: Spijtig verhaal, sneu voor deze jongen en nog veel meer voor zijn nabestaanden en de machinist van de trein. Heel erg dat het zo ver heeft moeten komen, maar ik ga er vanuit dat Jermaine echt geen andere uitweg heeft gezien.

Ik denk dat de mensen die hem het licht in de ogen niet gunnen omdat hij voor de trein is gesprongen zichzelf maar eens moeten afvragen waar zij staan. Ik denk namelijk dat een bezoekje aan een goede psycholoog geen verkeerde keuze is als je zó ontzettend weinig empathie hebt.
Hier kan ik me in vinden. :)
pi_114008862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 02:30 schreef Doublepain het volgende:
Het is laf omdt hij de moeilijke weg niet aandurft en dat is hulp zoeken met wat het mogen zijn. Koos liever de makkeljjkste weg en dat is een sprong :{
Ik zou niet weten of hij al eens hulp heeft gehad. En ook niet alles valt helaas met psychische hulp op te lossen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:19:34 #105
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_114009454
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat de mensen die kritiek op zelfmoordenaars hebben beter eens met dergelijke mensen kunnen praten, waarom ze het doen, waarom ze uiteindelijk die keuze maken.
Debiel die je bent. Kan jij praten met overleden mensen? Personen waar je nog mee kan praten zijn aandachtzoekers. Als je zelf moord wil plegen praat je er niet over, dan hang je jezelf op of gooi je jezelf voor de trein als een laffe hond.

Als je aandacht wil dan maak je het bekend. Dit soort personen gaan dan ook nooit verder dan een sneetje maken in de polsen.

Dus vertel mij nu maar weer met wie je gesproken hebt in het hiernamaals :').
pi_114009505
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:19 schreef baaart het volgende:

[..]

Debiel die je bent. Kan jij praten met overleden mensen? Personen waar je nog mee kan praten zijn aandachtzoekers. Als je zelf moord wil plegen praat je er niet over, dan hang je jezelf op of gooi je jezelf voor de trein als een laffe hond.
Niet waar.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:20:46 #107
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114009508
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Flierefluitert het volgende:
Het is natuurlijk sneu dat iemand zichzelf van het leven beroofd. Opzich ook begrijpelijk als je geen andere uitweg ziet.
Maar om het op zo'n manier te doen vind ik best wel laf.. Je dupeert er alleen maar anderen mee. Hang jezelf dan op, of snij je zelf aan gort of wat dan ook.
En David plaatst meteen een naar mijn mening "geacteerd" jankfilmpje op YouTube waar hij puur inkomsten mee uit wil trekken. Nee, respectloos in mijn ogen.
Hoorde het gisteren toevallig op Slam FM.
Allemaal leuk en aardig dat nu de machinist het bokje is, maar als je jezelf ophangt of aan gort snijdt of pillen neemt of welke andere manier dan ook, je traumatiseert er altijd iemand mee, aangezien je toch een keer gevonden wordt. En ravijnen hebben we hier nu eenmaal niet.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:21:19 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114009537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:20 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig dat nu de machinist het bokje is, maar als je jezelf ophangt of aan gort snijdt of pillen neemt of welke andere manier dan ook, je traumatiseert er altijd iemand mee, aangezien je toch een keer gevonden wordt. En ravijnen hebben we hier nu eenmaal niet.
nee, de zak over het hoofd methode is niet traumatiserend.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:22:01 #109
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114009567
Voor jou misschien niet, maar als ik mijn partner met een zak op zijn hoofd vindt, is dat voor mij echt niet lachen gieren en grollen.

Edit: ongeacht hoe iemand doodgaat, iemand dood vinden is nooit een lichtvoetige gebeurtenis imho.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:24:37 #110
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_114009709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet waar.
Please tell me more :'). Laten we nog een groep toevoegen dan: aandachtzoekers die geen aandacht krijgen en dan toch maar drastische maatregelen nemen terwijl ze toch al zo zelfingenomen zijn dat ze niet door hebben wat ze een ander aanrichten wanneer je bijvoorbeeld voor een trein springt.

Het blijft: zelfmoord is een laffe en trieste daad. Weglopen van je problemen.
pi_114009744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, de zak over het hoofd methode is niet traumatiserend.
Ik heb nog nachtmerries van iemand waarvan ik dacht dat ie opzettelijk een overdosis had genomen. Zag je verder niks van, maar dat maakt de impact van dat je iemand dood denkt te vinden niet minder.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:27:35 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114009859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:22 schreef Swiffer het volgende:
Voor jou misschien niet, maar als ik mijn partner met een zak op zijn hoofd vindt, is dat voor mij echt niet lachen gieren en grollen.

Edit: ongeacht hoe iemand doodgaat, iemand dood vinden is nooit een lichtvoetige gebeurtenis imho.
Dus moeten mensen maar voor de trein springen want dat is toch net zo erg? Liever met een zak over het hoofd dan voor de trein springen en dat de nabestaanden dan niet eens afscheid kunnen nemen van een lichaam :(.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:27:44 #113
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114009867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:24 schreef baaart het volgende:

[..]

Please tell me more :'). Laten we nog een groep toevoegen dan: aandachtzoekers die geen aandacht krijgen en dan toch maar drastische maatregelen nemen terwijl ze toch al zo zelfingenomen zijn dat ze niet door hebben wat ze een ander aanrichten wanneer je bijvoorbeeld voor een trein springt.

Mooi hoe jij je mening als een feit probeert te verkopen. Je hebt overduidelijk nooit te maken gehad met een geestesziekte.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:28:10 #114
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_114009891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:59 schreef Zolder het volgende:
Maar als ik het goed begrijp kent iedereen die Jermaine dus via internet? Mede ''tuber''?

Persoonlijk vind ik zulke video's onzin:

Ik vind het niet erg respectvol om van een boodschap voor een overledene iets commercieels te maken.
Eens. Dit is gewoon goedkoop scoren :N
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:28:35 #115
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114009919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus moeten mensen maar voor de trein springen want dat is toch net zo erg? Liever met een zak over het hoofd dan voor de trein springen en dat de nabestaanden dan niet eens afscheid kunnen nemen van een lichaam :(.
Doet er niet toe, dood is dood.. Of een arts je nu dood vindt (beroepsrisico) of een machinist/conducteur (beroepsrisico) traumatisch lijkt het me either way.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:30:05 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114009998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:28 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Doet er niet toe, dood is dood.. Of een arts je nu dood vindt (beroepsrisico) of een machinist/conducteur (beroepsrisico) traumatisch lijkt het me either way.
Kom op zeg, aangereden door een trein is veel traumatischer voor de machinist dan een zak over het hoofd voor degene die het lijk vindt, want er is echt een groot verschil hoe gruwelijk het lijk er dan uit ziet. Niet voor niets wordt zak over het hoofd altijd aangeraden als methode van zelfdoding voor degenen die er uit willen stappen en hulp zoeken bij (illegale) organisaties.
Een gedicht over Maanvis
pi_114010013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:24 schreef baaart het volgende:

[..]

Please tell me more :').
Is echt een misvatting dat enkel de aandachtgeilers (wat overigens ook gewoon een schreeuw om hulp is) van tevoren aankondigen dat ze zelfmoordplannen hebben en er dus ook over praten.

quote:
Laten we nog een groep toevoegen dan: aandachtzoekers die geen aandacht krijgen en dan toch maar drastische maatregelen nemen terwijl ze toch al zo zelfingenomen zijn dat ze niet door hebben wat ze een ander aanrichten wanneer je bijvoorbeeld voor een trein springt.
Als dat het enige is wat jij haalt uit Jermaine's bericht in de OP vind ik dat best triest.

quote:
En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.

Sinds wanneer krijg je trouwens een melding als je gequote wordt?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:30:23 #118
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114010015
@maanvis; Prima, wat jij wil.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:31:32 #119
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_114010078
Zelfmoord is gewoon laf, vooral als je voor de trein springt.
AFCA!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:32:48 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114010122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[quote]En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.
Laf heeft een negatieve connotatie en daarom wil je het liever niet horen. Net zoals je bij iemand met het syndroom van down liever niet wilt horen dat ie verstandelijk gehandicapt is. Of met iemand die moeite heeft met lopen niet wilt horen dat ie mank is.
Maar dat iemand zielig is maakt het nog niet zo dat je deze woorden niet mag gebruiken.
quote:
DM bij quotes! deel 2
Een gedicht over Maanvis
pi_114010127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hier heb je wel gelijk in, maar zeggen dat het niet traumatiserend kan zijn wanneer je iemand dood vindt met een zak over het hoofd is gewoon onzin.
pi_114010142
quote:

[..]

En mensen die al jaren lang bij de psychische gezondheidszorg lopen en waarbij niks lijkt te helpen? Laf blijf ik een vreemde benaming vinden. Alsof zelfmoord zo'n pretje is.

Klopt deels maar hier gaat het over een jongen die vindt dat de wereld beter af is zonder hem wegens het kwetsen van zijn omgeving en meer. En dan vind ik het toch echt extreem laf om je leven te nemen op een manier waarop je iig een treinmachinist voor de rest van zijn leven traumatiseert maar waarschijnlijk ook vele andere.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:33:50 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114010160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hier heb je wel gelijk in, maar zeggen dat het niet traumatiserend kan zijn wanneer je iemand dood vindt met een zak over het hoofd is gewoon onzin.
Swiffer deed alsof het gelijkwaardig is en dat is gewoon een fokking gevaarlijke gedachte, als mensen het overnemen levert dat veel meer en ergere trauma's op.
Een gedicht over Maanvis
pi_114010176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laf heeft een negatieve connotatie en daarom wil je het liever niet horen.
Nee, ik vind het gewoon niet passend.

quote:
Net zoals je bij iemand met het syndroom van down liever niet wilt horen dat ie verstandelijk gehandicapt is. Of met iemand die moeite heeft met lopen niet wilt horen dat ie mank is.
Maar dat iemand zielig is maakt het nog niet zo dat je deze woorden niet mag gebruiken.
Geen probleem met bovenstaande, zo is het nu eenmaal.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:34:48 #125
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_114010197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Mooi hoe jij je mening als een feit probeert te verkopen. Je hebt overduidelijk nooit te maken gehad met een geestesziekte.
Ik kan gewoon niet tegen het boomknuffelende gedrag. Ik heb dat soort figuren dus wel meegemaakt ja. En dan vooral het typ wat zichzelf heel zielig vindt. Lekker depressief zijn omdat het allemaal niet gaat zoals ze zelf willen, niet werken, geen moeite doen, alles moet aanwaaien.

Dit zijn dan ook de lui die voor de trein springen en/of zichzelf geestesziek noemen. Een mooi verzinsel als je het mij vraagt. Traumatische ervaringen daargelaten, maar dan moet het wel iets verder gaan dan dat papa en mama zijn gaan scheiden of zo. Verder mag je lekker zelf een mening hebben over psychose... maar ga alsjeblieft voor een trein springen niet goed praten.

quote:
[..]

Zie bovenstaande. Jaren lang psychisch onderzoek naar wat? Hoe ze denken depressief te zijn maar zelf gewoon geen actie ondernemen? Ja...als je jaren in dat patroon zit ga je nog in jezelf geloven ook nog.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:38:24 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114010349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, ik vind het gewoon niet passend.

Dat is misschien wel waar, want laf is het tegenovergestelde van moedig maar daar heeft het niets mee te maken.
Misschien kunnen we het beter zwak noemen (nog zo'n woord met negatieve connotatie).
Een gedicht over Maanvis
pi_114010504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:33 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Klopt deels maar hier gaat het over een jongen die vindt dat de wereld beter af is zonder hem wegens het kwetsen van zijn omgeving en meer. En dan vind ik het toch echt extreem laf om je leven te nemen op een manier waarop je iig een treinmachinist voor de rest van zijn leven traumatiseert maar waarschijnlijk ook vele andere.
Een beetje tegenstrijdig is het wel, dat je inderdaad zelfmoord pleegt omdat je anderen zo tot last bent, maar vervolgens dat wel op een manier doet waarmee je een treinconducteur, schoonmakers en treinreizigers veel last bezorgt. Al zijn dat wel onbekenden.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:42:15 #128
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114010534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:34 schreef baaart het volgende:

[..]

Ik kan gewoon niet tegen het boomknuffelende gedrag. Ik heb dat soort figuren dus wel meegemaakt ja. En dan vooral het typ wat zichzelf heel zielig vindt. Lekker depressief zijn omdat het allemaal niet gaat zoals ze zelf willen, niet werken, geen moeite doen, alles moet aanwaaien.

Dit zijn dan ook de lui die voor de trein springen en/of zichzelf geestesziek noemen. Een mooi verzinsel als je het mij vraagt. Traumatische ervaringen daargelaten, maar dan moet het wel iets verder gaan dan dat papa en mama zijn gaan scheiden of zo. Verder mag je lekker zelf een mening hebben over psychose... maar ga alsjeblieft voor een trein springen niet goed praten.

[..]

Zie bovenstaande. Jaren lang psychisch onderzoek naar wat? Hoe ze denken depressief te zijn maar zelf gewoon geen actie ondernemen? Ja...als je jaren in dat patroon zit ga je nog in jezelf geloven ook nog.
'denken depressief te zijn'. nogal bevooroordeelde conclusie lijkt me.. K vind jouw manier van beredeneren nog best respectloos eigenlijk 'figuren'etc. Het zijn wel mensen. Ik praat helemaal niets goed, ik ben alleen van mening dat je niet weet waar je het over hebt als het gaat om waarom mensen bepaalde acties ondernemen.

Voor een trein springen, of op wat voor manier dan ook je leven beeindigen waar anderen 'last' van hebben, heeft een reden, en die reden kan wel eens anders zijn dan 'aanstellerietus' of 'iets wat mensen zichzelf aanpraten en zielig zijn'. Dat dit traumatisch is voor elk ander dan ook lijkt me evident. Inderdaad ongeacht een treinspringer of een pillenslikker.
pi_114010644
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is misschien wel waar, want laf is het tegenovergestelde van moedig maar daar heeft het niets mee te maken.
Misschien kunnen we het beter zwak noemen (nog zo'n woord met negatieve connotatie).
Zwak vind ik het wel ja. Tenzij iemand al jaren worstelt en er geen kans op verbetering is.
pi_114010666
quote:
Joh, wat denk je dat depressie inhoudt?
pi_114010716
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zwak vind ik het wel ja. Tenzij iemand al jaren worstelt en er geen kans op verbetering is.
In dit geval vind ik het ook laf. Natuurlijk is een trein koppen 1 klap en klaar maar ik blijf bij mijn eerdere post dat als je echt geen last meer wil zijn voor de wereld en voornamelijk je omgeving dat je het dan maar op een iets langzamere en minder confronterende manier moet 'oplossen'
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:47:19 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114010760
Iemand die zelfmoord pleegt omdat ie niet met de consequenties kan leven van z'n daden is natuurlijk wel laf.
Een gedicht over Maanvis
pi_114010761
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:46 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

In dit geval vind ik het ook laf. Natuurlijk is een trein koppen 1 klap en klaar maar ik blijf bij mijn eerdere post dat als je echt geen last meer wil zijn voor de wereld en voornamelijk je omgeving dat je het dan maar op een iets langzamere en minder confronterende manier moet 'oplossen'
Ik vraag me ook af waarom hij het juist op deze manier gedaan heeft. Omdat het makkelijk is? Omdat je dan zeker weet dat het lukt en je niet voortijdig gevonden wordt?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:47:58 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114010791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af waarom hij het juist op deze manier gedaan heeft. Omdat het makkelijk is? Omdat je dan zeker weet dat het lukt en je niet voortijdig gevonden wordt?
Het is snel voorbij en heeft weinig voorbereiding nodig. En natuurlijk mensen om hem heen die denken dat het niet traumatischer is dan pillen ;(. Even voor de beeldvorming hè, het lijk van Jermaine is in dat geval een stuk vlees dat opengereten en vespreid ligt her en der over het spoor, hier en daar een verdwaald lichaamsdeel, heel veel bloed, stukken schedel en hersens, misschien dat z'n achterhoofd er half af is oid. Niet te herkennen voor de nabestaanden. De opruimdienst verzamelt stukken vlees totdat een gemiddeld gewicht voor een mens is bereikt. Dus het is waarschijnlijk dat er nog stukjes jermaine langs het spoor liggen. Gelukkig worden die stukken wel opgeruimd door de natuur.
Dat is wat het traumatischer maakt dan pillen.
Een gedicht over Maanvis
pi_114010813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef Maanvis het volgende:
Iemand die zelfmoord pleegt omdat ie niet met de consequenties kan leven van z'n daden is natuurlijk wel laf.
In die context wel, maar zelfmoord an sich niet.
pi_114010815
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je een trein kopt is het in ieder geval zeker dat het snel met je klaar is ja. Daarbij heeft elk dorp een treinspoor daar waar je voor vele andere methodes iets moet voorbereiden/aanschaffen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:49:57 #137
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_114010885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Joh, wat denk je dat depressie inhoudt?
Is dat nog niet duidelijk? Depressie houdt in dat je jezelf zo zielig vindt dat je andere erin moet betrekken.

Swiffer... je praat alsof het een aandoening is. Het staat niet voor niets los van neurologie.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:53:49 #138
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114011054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:49 schreef baaart het volgende:

[..]

Is dat nog niet duidelijk? Depressie houdt in dat je jezelf zo zielig vindt dat je andere erin moet betrekken.

Swiffer... je praat alsof het een aandoening is. Het staat niet voor niets los van neurologie.
heeft ook meer met je stofwisseling van de schildklier/hormonen/serotonineaanmaak te maken geloof ik.. Dus logisch dat het niet neurologisch is idd.. Ik ben van mening dat het inderdaad een aandoening is.. Waar je niks hebt te vinden. Zie het als suikerziekte, kies je ook niet voor he, dat je insuline daalt en dan MOET je een hypo krijgen om te laten zien dat je ziek bent.. toch?? Oftewel tang en varken imho.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:56:59 #139
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_114011170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:53 schreef Swiffer het volgende:

[..]

heeft ook meer met je stofwisseling van de schildklier/hormonen/serotonineaanmaak te maken geloof ik.. Dus logisch dat het niet neurologisch is idd.. Ik ben van mening dat het inderdaad een aandoening is.. Waar je niks hebt te vinden. Zie het als suikerziekte, kies je ook niet voor he, dat je insuline daalt en dan MOET je een hypo krijgen om te laten zien dat je ziek bent.. toch?? Oftewel tang en varken imho.
:')... thanks
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:58:36 #140
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_114011238
Graag gedaan huilie :W
pi_114012038
Dat laatste huil filmpje van David had niet gehoeven...
Hou dat gewoon voor je zelf een je naasten, maar niet voor iedereen die toegang heeft tot het internet.

Dan kan je die reacties verwachten, sowieso is David een aparte kerel die zich niets aantrekt van kritiek, anderen hebben het altijd fout?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_114014139
Ik moet trouwens wel zeggen dat die David dude, nu ik een aantal filmpjes van hem heb bekeken, inderdaad ook op mij overkomt als een aandachtzoekende retard.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:01:51 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114014174
waar hebben jullie het over?! david wie? welke filmpjes?
Een gedicht over Maanvis
pi_114016291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:01 schreef Maanvis het volgende:
waar hebben jullie het over?! david wie? welke filmpjes?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:51:26 #145
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_114016520
quote:

[..]

[..]

Gast, als je in dat patroon zit, probeer er dan maar eens uit te komen. Nooit in een situatie gezeten waarbij alles uitzichtloos leek zeker.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:57:04 #146
236046 NotYou
tigerblood
pi_114016740
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:51 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Nooit in een situatie gezeten waarbij alles uitzichtloos leek zeker.
Jij wel dan?
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:31:09 #147
248325 Schieganger
Be Awesome®
pi_114018414
Ik moet zeggen, deie afscheidsbrief herkende ik heel veel van mij in een tijd geleden.

Het verschil is dat ik hulp heb gezocht en bij een psycholoog loop omdat ik een klinische depressie heb, en hij voor een trein sprong en daarmee en mensen direct traumatiseerd (machinist, hulpverleners, schoonmakers, mensen die het misschien zagen) en indirect traumatiseerd (familie, vrienden)

Ik heb een godsgruwelijke HAAT aan zelfdoders. Ik heb mijn redenen ervoor, maar ik vind dat zelfdoders tot in de grond belachelijk gemaakt moeten worden zodat andere mensen dat zien en het niet in hun kop halen om te doen.
pi_114018514
quote:
Jezus |:( Je maat is dood en je gaat jezelf lopen filmen en op internet zetten.. :N
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:33:38 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114018554
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef Schieganger het volgende:
Ik moet zeggen, deie afscheidsbrief herkende ik heel veel van mij in een tijd geleden.

Het verschil is dat ik hulp heb gezocht en bij een psycholoog loop omdat ik een klinische depressie heb, en hij voor een trein sprong en daarmee en mensen direct traumatiseerd (machinist, hulpverleners, schoonmakers, mensen die het misschien zagen) en indirect traumatiseerd (familie, vrienden)

Ik heb een godsgruwelijke HAAT aan zelfdoders. Ik heb mijn redenen ervoor, maar ik vind dat zelfdoders tot in de grond belachelijk gemaakt moeten worden zodat andere mensen dat zien en het niet in hun kop halen om te doen.
Erg moedig van je om naar de psych te gaan, chapeau!
En het tegenovergestelde van moedig, is...
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:35:16 #150
248325 Schieganger
Be Awesome®
pi_114018640
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Erg moedig van je om naar de psych te gaan, chapeau!
En het tegenovergestelde van moedig, is...
Ik snap wel hoe moeilijk het is om toe te geven dat je een depressie hebt. Ik heb het al vijf jaar, ik zit er al 3 maanden aan te denken en heb in die drie maanden de hele tijd geroepen dat ik niet depressief was. Zelfs bij de psych lopen kloten (die godzijdank daar goed mee kon omgaan en me hielp het toe te geven)
pi_114018679
Laf figuur is het.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:43:43 #152
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_114019100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:35 schreef Scorpie het volgende:
Laf figuur is het.
AFCA!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:57:26 #153
236046 NotYou
tigerblood
pi_114019756
Opmerkelijk trouwens. Een maand geleden gepost:

En dan exact een maand na die datum..?

Wait, whut?
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:58:36 #154
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_114019801
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:51 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Gast, als je in dat patroon zit, probeer er dan maar eens uit te komen. Nooit in een situatie gezeten waarbij alles uitzichtloos leek zeker.
Wat noem jij uitzichtloos? Stop maar met werken, naar school gaan, jezelf verzorgen. Hierin wordt jij gewoon onderhouden door de overheid mocht de noodzaak er zijn.

Wordt je gepest, problemen op school, werk, of wat dan ook? Zoek hulp.

Depressief :').
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:06:38 #155
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_114020209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:58 schreef baaart het volgende:

[..]

Wat noem jij uitzichtloos? Stop maar met werken, naar school gaan, jezelf verzorgen. Hierin wordt jij gewoon onderhouden door de overheid mocht de noodzaak er zijn.

Wordt je gepest, problemen op school, werk, of wat dan ook? Zoek hulp.

Depressief :').
quote:
uitzichtloos
uitzichtloos bijv.naamw.Uitspraak: ['½ytsɪxtlos] (van een situatie) zonder kans op verbetering Voorbeeld: `Na het faillissement van zijn bedrijf kwam hij in een uitzichtloze situatie terecht.`Synoniem: hopeloos
Die stap om hulp te zoeken is in veel gevallen erg groot, en zelfs nadat men hulp gezocht heeft zie je nog veel zelfmoorden.

Kortzichtigheid :')
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:07:19 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114020247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:06 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

[..]

Die stap om hulp te zoeken is in veel gevallen erg groot, en zelfs nadat men hulp gezocht heeft zie je nog veel zelfmoorden.

daarom ben ik ook voor verplichte opname voor mensen die hulp nodig hebben. hoppatee in de dwangbuis of de separeer totdat je je weer jofel voelt.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:08:04 #157
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_114020298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

daarom ben ik ook voor verplichte opname voor mensen die hulp nodig hebben.
Ik werk in een gesloten psychiatrische kliniek en zelfs daar is het niet te voorkomen. Dwangbuizen gebruiken we niet meer en de separeer kan ook gevaarlijk zijn, al ben ik het op het punt van separeer wel met je eens ja.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:09:08 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114020352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:08 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Ik werk in een gesloten psychiatrische kliniek en zelfs daar is het niet te voorkomen. Dwangbuizen gebruiken we niet meer en de separeer kan ook gevaarlijk zijn, al ben ik het op het punt van separeer wel met je eens ja.
oh schaf dan die kliniek maar af als jullie zelfs dat niet kunnen voorkomen.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:10:31 #159
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_114020421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oh schaf dan die kliniek maar af als jullie zelfs dat niet kunnen voorkomen.
:')
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:11:02 #160
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114020450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:10 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

:')
ja kom op zeg jullie zijn er toch voor om ervoor te zorgen dat mensen geen zelfmoord plegen? en dan kom jij aan met dat je dat werk niet goed doet ;(.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:12:21 #161
236046 NotYou
tigerblood
pi_114020516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:08 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

En hoe bevorderlijk werkt dat nou op de gemoedstoestand en het algeheel welzijn van de inviduele 'client'? Alle gekken ongeacht de aard van hun geestesziekte gemakkelijk bij elkaar en aan de kalmeringsmiddelen/antipsychotica om het beheersbaar te houden? :9
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:14:14 #162
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_114020609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja kom op zeg jullie zijn er toch voor om ervoor te zorgen dat mensen geen zelfmoord plegen? en dan kom jij aan met dat je dat werk niet goed doet ;(.
Ja dat zei ik ja, ik doe mijn werk niet goed ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:12 schreef NotYou het volgende:

[..]

En hoe bevorderlijk werkt dat nou op de gemoedstoestand en het algeheel welzijn van de inviduele 'client'? Alle gekken ongeacht de aard van hun geestesziekte gemakkelijk bij elkaar en aan de kalmeringsmiddelen/antipsychotica om het beheersbaar te houden? :9
Ik weet niet waar je over kletst met je 'ongeacht de aard van hun geestesziekte'.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:15:07 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114020644
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:14 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

ja je zegt het is niet te voorkomen -> beter je best doen. of toch de dwangbuis terug. het lijkt wel of je zelfmoord goedkeurt zodat je minder werk hebt ;(.
ohnee da's trollen
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:18:57 #164
236046 NotYou
tigerblood
pi_114020813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:14 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet waar je over kletst met je 'ongeacht de aard van hun geestesziekte'.
Nou dat je patienten met tal van uiteenlopende psychiatrische ziektebeelden niettemin allemaal in hetzelfde afgesloten gebouw bijeenbrengt doet mij toch vermoeden dat gemak (voor de buitenwereld) daar net even voor patientenbelang geplaatst wordt. :9
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:19:43 #165
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_114020848
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:18 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nou dat je patienten met tal van uiteenlopende psychiatrische ziektebeelden niettemin allemaal in hetzelfde afgesloten gebouw bijeenbrengt doet mij toch vermoeden dat gemak (voor de buitenwereld) daar net even voor patientenbelang geplaatst wordt. :9
Dat wordt niet gedaan, bedoelde ik.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:21:45 #166
236046 NotYou
tigerblood
pi_114020929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:19 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Dat wordt niet gedaan, bedoelde ik.
Dat neem ik, aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb en ik het de moeite van het googlen verder ook niet waard vind, maar van je aan. Al leek en lijkt het me onwaarschijnlijk. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_114022161
1 of ander psychisch instabiel kind springt voor een trein en heel Twitter spoelt meteen over met loze berichten als, Retweet dit als je respect heb voor #jermaine bla bla bla.

Donder op, ik heb geen respect voor iemand die wegloopt voor de consequenties van z'n eigen daden, en er bij zijn zelfmoord ook nog ff een schepje bovenop doet door voor een trein te springen.

Heel triestig natuurlijk voor familie en vrienden, maar al die moeimakers op youtube en twitter doen echt te overdreven, opeens allemaal boehoehoe ik moest huilen dit en dat, serieus 98% van de mensen die berichten plaatsen kennen die hele gast niet, dus donder op met je krokodillen tranen en ga fietsen.

Groetjes :D
pi_114023570
Ik kon hem niet echt goed, maar hij woonde bij mij in het dorp. Ik heb hem vaker op het station gezien en in de bus van- en naar het station. Maar heeft hij nu echt zelfmoord gepleegd? Ik heb namelijk ook verhalen gehoord over een noodlottig ongeval. Wat is het nu?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:29:42 #169
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_114023650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:27 schreef Wesley92 het volgende:
Ik kon hem niet echt goed, maar hij woonde bij mij in het dorp. Ik heb hem vaker op het station gezien en in de bus van- en naar het station. Maar heeft hij nu echt zelfmoord gepleegd? Ik heb namelijk ook verhalen gehoord over een noodlottig ongeval. Wat is het nu?
Was hij daar zn sprong aan het voorbereiden?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_114024017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:57 schreef NotYou het volgende:
Opmerkelijk trouwens. Een maand geleden gepost:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan exact een maand na die datum..?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wait, whut?
Nou tjonge, nu moeten we wel respect voor hem hebben zeg 7.gif
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:47:45 #171
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_114024474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:06 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

[..]

Erg slecht voorbeeld wat je aanhaalt ook. Zitten bij jou in de kliniek alleen maar faillissement gevalletjes? Mensen die dus moeten wennen aan minder luxe leefomstandigheden. Sja...dat kan je inderdaad uitzichtloos noemen onder de zwakken, terwijl de schuld 9 van de 10 keer in dit soort gevallen bij henzelf ligt. Zo ook bij meneertje Jermaine.

En ik snap best dat er bij je in de kliniek nog zelfmoord plaatsvindt. Deze mensen zitten tenslotte tegen hun wil opgesloten. Dat is uitzichtloos ja.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:54:36 #172
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_114024813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:53 schreef Razah het volgende:
1 of ander psychisch instabiel kind springt voor een trein en heel Twitter spoelt meteen over met loze berichten als, Retweet dit als je respect heb voor #jermaine bla bla bla.

Donder op, ik heb geen respect voor iemand die wegloopt voor de consequenties van z'n eigen daden, en er bij zijn zelfmoord ook nog ff een schepje bovenop doet door voor een trein te springen.

Heel triestig natuurlijk voor familie en vrienden, maar al die moeimakers op youtube en twitter doen echt te overdreven, opeens allemaal boehoehoe ik moest huilen dit en dat, serieus 98% van de mensen die berichten plaatsen kennen die hele gast niet, dus donder op met je krokodillen tranen en ga fietsen.

Groetjes :D
Dit, maar ja het soort mensen ( niet alle ) op Twitter is toch alleen maar meeloop publiek
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:08:19 #173
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_114025471

Ja wat is het nou, is hij nou dood, of is het een publiciteitsstunt voor dat liedje :')
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:14:33 #174
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_114025802
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[ afbeelding ]

Ja wat is het nou, is hij nou dood, of is het een publiciteitsstunt voor dat liedje :')
Niet snappen dat mensen zelf hun naam mogen kiezen :')
AFCA!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:20:32 #175
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_114026117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:14 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Niet snappen dat mensen zelf hun naam mogen kiezen :')
Het was maar een vraag hoor, ik kwam dit tegen op Facebook. Sorry for twisting your nipples :')
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:46:20 #176
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_114027547
Hoax ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:48:26 #177
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_114027667
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef Schieganger het volgende:

Geen twee situaties zijn hetzelfde. Dat jij vindt dat zelfdoders "tot in de grond belachelijk gemaakt moeten worden" laat zien dat je nog wel een sessie of twee nodig hebt in therapie.. Erg jammer hoe makkelijk sommigen hier oordelen over zelfmoord. Toevallig iemand in mijn gezin die ook voor een trein is gesprongen, en ik kan iedereen vertellen dat er voor de naasten om iemand heen geen verschil is hoe iemand is overleden en het even zwaar is om te verwerken. Het is heel erg stom om zelfmoord te plegen, en zeker zo, maar hoe sommigen hier er over praten vind ik ronduit triest.

Niet iedereen gaat het even gemakkelijk af (gericht naar degenen die woorden als "laf" gebruiken). Maar goed ik ga hier ook geen discussie over aan met wie dan ook omdat er niets zinnigs uit zal komen. Dit is een onmogelijke discussie. (en nee ik keur zelfmoord niet goed maar het gebeurt wel, en het is even erg voor de nabestaanden als iemand die vermoord wordt / aan een ziekte overlijdt)

[ Bericht 2% gewijzigd door gosschalks op 10-07-2012 22:23:40 ]
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_114027916
Nee het is geen Hoax.
Ik ken 'm niet persoonlijk, maar ben een collega van een familie lid...
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:26:00 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114040559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:52 schreef djmaup het volgende:
Nee het is geen Hoax.
Ik ken 'm niet persoonlijk, maar ben een collega van een familie lid...
voor welke trein is hij gesprongen en is daar ook een nieuwsbericht van?
Een gedicht over Maanvis
pi_114042541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
Oké, even relativeren....

- Ik kan me niet voorstellen dat je zelfmoord pleegt om aandacht te krijgen, hooguit een bewust mislukte zelfmoordpoging. Wanneer je weet dat je het niet zult overleven kun je immers niet meer profiteren van de aandacht die je ermee hebt verkregen.

- Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet omdat je denkt her en der "wat probleempjes" te hebben die je nog kunt oplossen. Je moet haast wel écht geen andere uit weg meer zien wil je tot dergelijke beslissing over gaan (ook al is die uitweg er misschien wel, dat betekent niet dat de persoon in kwestie dit ook ziet).

- Zelfmoord plegen lijkt me geen daad die de meeste mensen uitgebreid zullen plannen. Het lijkt mij een wanhoopsdaad van een verward persoon. Ik denk dan ook dat mensen verwijten dat ze voor een trein springen (in plaats van bijvoorbeeld pillen in te nemen) complete onzin is: ik geloof niet dat menig persoon die overweegt zelfmoord pleegt zich daar mee bezig houdt.

Conclusie: Spijtig verhaal, sneu voor deze jongen en nog veel meer voor zijn nabestaanden en de machinist van de trein. Heel erg dat het zo ver heeft moeten komen, maar ik ga er vanuit dat Jermaine echt geen andere uitweg heeft gezien.

Ik denk dat de mensen die hem het licht in de ogen niet gunnen omdat hij voor de trein is gesprongen zichzelf maar eens moeten afvragen waar zij staan. Ik denk namelijk dat een bezoekje aan een goede psycholoog geen verkeerde keuze is als je zó ontzettend weinig empathie hebt.
_O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:01:12 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114042668
waarom praten mensen zelfmoord goed? Hopen ze dat nog meer mensen het gaan doen?
Een gedicht over Maanvis
pi_114044431
DusDavid verdient heel veel geld met zijn YT kanaal en het filmpje lijkt mij dan ook oprecht, ook al is het niet mijn cup of tea. Ik denk niet dat hij zo een filmpje maakt voor inkomsten, omdat hij veel weggeeft aan goede doelen en gewoon een normale jongen is verder.
  woensdag 11 juli 2012 @ 08:23:18 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114048558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:44 schreef Sjappel het volgende:
DusDavid verdient heel veel geld met zijn YT kanaal en het filmpje lijkt mij dan ook oprecht, ook al is het niet mijn cup of tea. Ik denk niet dat hij zo een filmpje maakt voor inkomsten, omdat hij veel weggeeft aan goede doelen en gewoon een normale jongen is verder.
Heeft ie daar ook bewijzen van of lult ie alleen maar?
Een gedicht over Maanvis
pi_114048611
Wacht.... Wie?
En waarom zou me dit moeten boeien?
pi_114050402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:01 schreef Maanvis het volgende:
waarom praten mensen zelfmoord goed? Hopen ze dat nog meer mensen het gaan doen?
het is geen kwestie van goed of fout. Ik denk dat het een kwestie is van het onderschatten van de situatie. Men denkt vaak dat je met een gesprekje met een psych het wel op te lossen valt. Maar dat helpt dus niet altijd. En mensen die aan zelfmoord denken en die het zelfs ook doen, die zien dat echt als laatste redmiddel. Wat VisGeenOptie ook al zei. En de een doet dat met pillen en de ander voor de snellere manier: trein. Dat je daar de machinist niet een plezier mee doet - ja, ook daar zal zo iemand die zich zo ontzettend kut voelt niet aan denken.

Zo zie ik 't. Ik heb gelukkig nooit met zelfmoordgedachten rondgelopen. Maar wel weet ik dat zodra het 'tussen de oren' zit - dat het vaak onbegrepen wordt.
pi_114052312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:19 schreef baaart het volgende:

[..]

Als je aandacht wil dan maak je het bekend. Dit soort personen gaan dan ook nooit verder dan een sneetje maken in de polsen.

Dus vertel mij nu maar weer met wie je gesproken hebt in het hiernamaals :').
Als jij zo met jezelf in de knoop zit dat je voor een trein springt dan mag je ervan uitgaan dat die mensen niet meer op dezelfde manier denken als iemand die nog gewoon wilt leven en niet met de dood bezig is althans op die manier. Als een zelfmoordenaar mocht kiezen tussen gelukkig leven en sterven zou hij voor het eerste kiezen waarschijnlijk, dan moet je nagaan hoe ongelukkig die mensen zijn, om wat voor reden dan ook.

Dus bespaar me je verwijten als je te simpel bent om er ook maar een beetje over na te kunnen denken. Stoer geloei in de wei doe je maar als je indruk wilt maken op een stier.

Jammer dat zoveel mensen weigeren een beetje na te denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeParo op 11-07-2012 11:42:30 ]
pi_114053351
Goh, wat knap dat iedereen hier loopt te oordelen over hoe Jermaine het wel of niet aan moest pakken. We weten niet eens wat er allemaal in het hoofd van die jongen heeft afgespeeld.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:34:08 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114053457
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:31 schreef RaymanNL het volgende:
Goh, wat knap dat iedereen hier loopt te oordelen over hoe Jermaine het wel of niet aan moest pakken. We weten niet eens wat er allemaal in het hoofd van die jongen heeft afgespeeld.
Maakt dat uit dan? Is het goed te praten als we het begrijpen?
Een gedicht over Maanvis
pi_114053683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Vind het alleen allemaal zo makkelijk. Lekker uit de stoel een beetje lopen te oordelen op anderen met gigantische persoonlijke problemen. Natuurlijk is dit toepasbaar op heel FOK!, maar soms gaat het gewoon te ver. Met een gezond verstand kun je makkelijk vertellen hoe is wel of niet moet, maar als je persoonlijke problemen hebt is dit een heel ander verhaal.
pi_114053686
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nogmaals, het lijkt me geen kwestie van goed of fout.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als jij zo met jezelf in de knoop zit dat je voor een trein springt dan mag je ervan uitgaan dat die mensen niet meer op dezelfde manier denken als iemand die nog leeft. Als een zelfmoordenaar mocht kiezen tussen gelukkig leven en sterven zou hij voor het eerste kiezen waarschijnlijk, dan moet je nagaan hoe ongelukkig die mensen zijn, om wat voor reden dan ook.

Dus bespaar me je verwijten als je te simpel bent om er ook maar een beetje over na te kunnen denken. Stoer geloei in de wei doe je maar als je indruk wilt maken op een stier.
En dit dus
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:06:39 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114054732
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Vind het alleen allemaal zo makkelijk. Lekker uit de stoel een beetje lopen te oordelen op anderen met gigantische persoonlijke problemen. Natuurlijk is dit toepasbaar op heel FOK!, maar soms gaat het gewoon te ver. Met een gezond verstand kun je makkelijk vertellen hoe is wel of niet moet, maar als je persoonlijke problemen hebt is dit een heel ander verhaal.
Dus je mag niet oordelen over zaken als zelfmoord? En zaken als moord dan, moet je persé de moordenaar begrijpen voordat je mag oordelen? Of mag je ook vanuit je eigen referentiekader oordelen over een slachtpartij?
Een gedicht over Maanvis
pi_114054818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus je mag niet oordelen over zaken als zelfmoord? En zaken als moord dan, moet je persé de moordenaar begrijpen voordat je mag oordelen? Of mag je ook vanuit je eigen referentiekader oordelen over een slachtpartij?
Tuurlijk mag je wel oordelen, maar over zaken als zelfmoord kun je moeilijk oordelen. Want hoe kun je over iets oordelen als je er zelf geen ervaring in hebt en een gezond verstand hebt.

Dat is hetzelfde als een review schrijven over een film die je niet gezien hebt.
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:09:17 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114054842
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:08 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je wel oordelen, maar over zaken als zelfmoord kun je moeilijk oordelen. Want hoe kun je over iets oordelen als je er zelf geen ervaring in hebt en een gezond verstand hebt.

Dat is hetzelfde als een review schrijven over een film die je niet gezien hebt.
toch zie je een hoop mensen zeggen dat wat Robert M deed slecht is terwijl dat zelf geen pedofielen zijn en dus nooit in de schoenen van Robert M hebben gestaan.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 12:11:10 #194
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_114054911
Wie?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_114054913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan het woord zelfmoord, waarbij iemand een einde wilt maken aan zijn eigen leven simpelweg om aan het lijden op aarde (zoals hij/zij dat ervaart) te ontkomen, dit is niet hetzelfde als moord. Je hebt natuurlijk wel voorbeelden van mensen die andere mensen neerschieten en vervolgens een einde maken aan hun leven wat weer anders is.

Daar is geen sprake van bij iemand die voor de trein springt.
Die ziet het simpelweg als de snelste manier om van een bepaald lijden af te zijn.
pi_114055142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

toch zie je een hoop mensen zeggen dat wat Robert M deed slecht is terwijl dat zelf geen pedofielen zijn en dus nooit in de schoenen van Robert M hebben gestaan.
Je hebt daar een punt. Al zou ik het niet met deze situatie vergelijken. Wat Robert M heeft gedaan heeft veel mee slachtoffers opgeleverd en daar was het doel kinderen te misbruiken en genot daar uit te halen, en bij Jermaine was het doel niet om eventueel een trauma achter te laten bij een machinist, maar zag hij het niet meer zitten en geen licht aan het eind van de tunnel. Gevoelens kun je niet sturen, als iemand zo diep in de put zit kan het lichaam soms sneller handelen dan het brein. Maar nogmaals, ik ga niet oordelen over de situatie. Het is al erg zat.
pi_114055190
Maargoed, ieder mag zijn eigen mening hebben en ik heb geen zin om energie te steken in het overtuigen van mensen van mijn mening, dan had ik een ander vak moeten kiezen. Ik wilde alleen even mijn gal spuwen over deze situatie.
pi_114055298
Het gaat hierbij simpelweg om de intentie waarbij er in de meeste gevallen geen enkele sprake is van het moedwillig schade toe te willen brengen aan de machinist en/of andere betrokkenen maar simpelweg zo snel mogelijk een einde te willen maken aan het leven.
Dat is een belangrijk onderscheid met bijvoorbeeld een zelfmoordterrorist.
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:27:22 #199
379594 Fit4Life
Dit is geen nuttige ondertitel
pi_114055610
Nooit van hem gehoord en nu opeens is het overal op het internet, vind ik ook niet nodig.
Bale voor zijn naasten, maar ik kan me er niet druk om maken.
pi_114056420
En nu geeft niemand al geen neuk meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')