Ik zeg alleen dat de cijfertjes nog wel eens verschillen van de werkelijkheid. Ook de wet is niet altijd werkelijkheid, zoals dat doktors vrijwel nooit een euthanasie uitvoeren.quote:
Flikker op man, natuurlijk kloppen de cijfers wel met de werkelijkheid. Alles moet vastgelegd worden namelijk. Leg mij eens uit hoe het kan dat die verschillen dan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:16 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de cijfertjes nog wel eens verschillen van de werkelijkheid. Ook de wet is niet altijd toepasbaar, zoals dat doktors vrijwel nooit een euthanasie uitvoeren.
En ik herhaal. Wereldvreemd. Don't believe everything you readquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Flikker op man, natuurlijk kloppen de cijfers wel met de werkelijkheid. Alles moet vastgelegd worden namelijk. Leg mij eens uit hoe het kan dat die verschillen dan.
Het CBS hanteert de cijfers die geregistreerd worden door artsen die euthanasie plegen. Waar zit de fout dan!? Liegen artsen? Liegt het CBS? Liegt de patiënt? Liegt de pers?quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
En ik herhaal. Wereldvreemd. Don't believe everything you read
Als 3% door euthanasie wordt omgelegd, is het dan heel normaal, toegankelijk, nee. Dat zegt niks. Lees mijn vorige post maar terug voor aanvulling. Euthanasie is vooralsnog geen uitweg hier in NL. Je moet het zelf opknappen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het CBS hanteert de cijfers die geregistreerd worden door artsen die euthanasie plegen. Waar zit de fout dan!? Liegen artsen? Liegt het CBS? Liegt de patiënt? Liegt de pers?
Klinkklare onzin.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:26 schreef Meike26 het volgende:
Wat een zinloze discussie zeg...
Als je al het idee hebt niet verder te willen leven, dan is er niemand zo raar die euthanasie gaat aanvragen terwijl je tussen haakjes gewoon gezond bent. Dat is het zelfde om hulp vragen, als je zelfmoord overweegt, heb je geen zin meer in hulp.
Kom maar met bronnen dan ipv je 'ga eens naar buiten' mantra.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:24 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Als 3% door euthanasie wordt omgelegd, is het dan heel normaal, toegankelijk, nee. Dat zegt niks. Lees mijn vorige post maar terug voor aanvulling. Euthanasie is vooralsnog geen uitweg hier in NL. Je moet het zelf opknappen.
Tegenwoordig bestaan er mensen om mee te praten. Die mensen zijn juist daarvoor in het leven geroepen. Dat soort mensen kunnen prima zo'n labiel ventje vertellen dat hij eerst eens na zou moeten denken voor hij domme dingen doet. Ondanks dat jij het niet laf vind (met als zeer degelijk argument dat je het zelf niet zou durven), is dit natuurlijk wel de meest eenvoudige uitweg, want je hoeft niets onder ogen te zien en bent in een keer van alles af. Relativeren is blijkbaar erg lastig voor sommige mensen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 01:46 schreef wuuht het volgende:
jij weet niet hoe een verschikkelijk kut leven die gozer heeft gehad, en dan had hij van jou zou ongelukkig door moeten leven. dat is minstens zo erg als die problemen die andere mensen aan zijn zelfmoord over hebben gehouden
Dat is een uitzondering ! Als ik aan 100 mensen zou vragen die ooit een poging gedaan hebben en "gefaald" hebben, zullen de meesten wel blij zijn dat die poging mislukt is. De vraag of euthanasie in hen is opgekomen vóór die poging, met de hele zakelijke kant er aan....quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klinkklare onzin.
Bekijk deze docu maar, die gaat over een vrouw die euthanasie aangevraagd had voor haar depressie.
http://tvblik.nl/informatief-mens-maatschappij/mag-ik-dood
Vraag het maar eens aan 100 mensen dan, en kom daarna terug met de uitkomst. Euthanasie is voor ondraaglijk en uitzichtloos lijden, dus niet voor een poging doen in een opwelling.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is een uitzondering ! Als ik aan 100 mensen zou vragen die ooit een poging gedaan hebben en "gefaald" hebben, zullen de meesten wel blij zijn dat die poging mislukt is. De vraag of euthanasie in hen is opgekomen vóór die poging, met de hele zakelijke kant er aan....
Hoeveel mensen zouden deze optie serieus overwogen hebben ?
Haha, dit is echt zo grappig. Zoals Meike26 al terecht zegt. Je gaat geen euthanasie krijgen als je gezond bent. Ze zeggen uitzichtloos lijden. Dit is altijd (geen uitzondering), altijd lichamelijk, nooit geestelijk. Indien je namelijk geestelijk niet meer in staat om zelf beslissingen te nemen mogen anderen volgens de wet wel beslissingen nemen maar in de praktijk mag je niets.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:40 schreef Raznov het volgende:
TheGreatHooD, stop aub eens met dat domme gedoe van je. Je zit er naast. Ga aub zelf lekker LoL spelen op je drammerige zolderkamertje, al heb ik geen idee wat je daarmee bedoeld, maar zal je zelf wel weten...
Bronnen en cijfers graag.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:45 schreef TheGreatHooD het volgende:
En kom nou niet aanzetten dat ik er niets vanaf weet. Want ik weet er genoeg vanaf.
Dus eigenlijk geef je me al gelijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vraag het maar eens aan 100 mensen dan, en kom daarna terug met de uitkomst. Euthanasie is voor ondraaglijk en uitzichtloos lijden, dus niet voor een poging doen in een opwelling.
Dus je spreekt jezelf wéér tegen ?quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
lijkt me nogal logisch dat je in een opwelling geen euthanasie kunt laten plegen hè.
deze hele discussie ontstond doordat mensen dachten dat Jermaine een 'kutleven' had en dus recht had op zelfmoordquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dus je spreekt jezelf wéér tegen ?
Imo is een zelfmoordpoging, in heeel veeel gevallen, een opwelling
Volgens mij meer omdat jij hier kwam metquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
deze hele discussie ontstond doordat mensen dachten dat Jermaine een 'kutleven' had en dus recht had op zelfmoord
Zo van, je gaat gewoon even langs de dokter en dan krijg je een spuitje.. doen ze niet moeilijk over ook, en dan is alles netjes gegaan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:07 schreef Maanvis het volgende:
Ongelukkig doorleven dan kun je gewoon euthanasie laten plegen hoor.
nee, ik had het met 'ongelukkig doorleven' over ondraaglijk en uitzichtloos lijden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:51 schreef Auti het volgende:
Zo van, je gaat gewoon even langs de dokter en dan krijg je een spuitje.. doen ze niet moeilijk over ook, en dan is alles netjes gegaan.
En in de praktijk gaat het tóch even iets anders.. Zelf voor terminale mensen is euthanasie nog een lastig traject wat soms ook gewoon niet doorgaat waardoor ze kiezen om te versterven.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee, ik had het met 'ongelukkig doorleven' over ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
En da's maar goed ook dat het lastig is. Euthanasie is niet zomaar iets.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:53 schreef Auti het volgende:
[..]
En in de praktijk gaat het tóch even iets anders.. Zelf voor terminale mensen is euthanasie nog een lastig traject wat soms ook gewoon niet doorgaat waardoor ze kiezen om te versterven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |