abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114100545
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jahoor, dus het CBS liegt???
Ik zeg alleen dat de cijfertjes nog wel eens verschillen van de werkelijkheid. Ook de wet is niet altijd werkelijkheid, zoals dat doktors vrijwel nooit een euthanasie uitvoeren.

Nogmaals, euthanasie is vooralsnog een utopie. Het zal wss ook nooit ingevoerd worden, en daarom springen er nog steeds mensen voor de trein..
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:18:13 #277
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114100601
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:16 schreef TheGreatHooD het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat de cijfertjes nog wel eens verschillen van de werkelijkheid. Ook de wet is niet altijd toepasbaar, zoals dat doktors vrijwel nooit een euthanasie uitvoeren.
Flikker op man, natuurlijk kloppen de cijfers wel met de werkelijkheid. Alles moet vastgelegd worden namelijk. Leg mij eens uit hoe het kan dat die verschillen dan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114100610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Flikker op man, natuurlijk kloppen de cijfers wel met de werkelijkheid. Alles moet vastgelegd worden namelijk. Leg mij eens uit hoe het kan dat die verschillen dan.
En ik herhaal. Wereldvreemd. Don't believe everything you read ;)
pi_114100616
Laffe daad om voor een trein te springen. Neem dan in een verlaten bos een dodelijk gif o.i.d.. Zadel anderen niet op met je triestheid. Mensen komen te laat op hun werk en machinisten raken getraumatiseerd door dit soort aandachtshoeren.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:20:33 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114100669
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef TheGreatHooD het volgende:

[..]

En ik herhaal. Wereldvreemd. Don't believe everything you read ;)
Het CBS hanteert de cijfers die geregistreerd worden door artsen die euthanasie plegen. Waar zit de fout dan!? Liegen artsen? Liegt het CBS? Liegt de patiënt? Liegt de pers?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114100778
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het CBS hanteert de cijfers die geregistreerd worden door artsen die euthanasie plegen. Waar zit de fout dan!? Liegen artsen? Liegt het CBS? Liegt de patiënt? Liegt de pers?
Als 3% door euthanasie wordt omgelegd, is het dan heel normaal, toegankelijk, nee. Dat zegt niks. Lees mijn vorige post maar terug voor aanvulling. Euthanasie is vooralsnog geen uitweg hier in NL. Je moet het zelf opknappen.
pi_114100827
Wat een zinloze discussie zeg...

Als je al het idee hebt niet verder te willen leven, dan is er niemand zo raar die euthanasie gaat aanvragen terwijl je tussen haakjes gewoon gezond bent. Dat is het zelfde om hulp vragen, als je zelfmoord overweegt, heb je geen zin meer in hulp.

Dat iemand voor de trein springt vind ik ook wel laf als buitenstaander, maar zelf ben je daar blind voor, de gevolgen zie je niet meer en je ziet dat de wereld beter af is zonder jou. Dat de wereld dan machinisten heeft, komt niet zomaar in je op.

Zelf ooit (jaar of 10 geleden) ook met zelfmoord gedachten rondgelopen, terwijl ik juist het leven zo mooi vond/vind en de wereld graag nog zou willen rondreizen. 1+1 = 2 en dus had ik al snel door dat zelfdoding geen oplossing was, maar weglopen en elders opnieuw beginnen. Wieweet heb je na jaaaaren wel weer de hele boel op de rails en laat je voorzichtig je neus weer in je eigen habitat zien. Niet dat dat er ooit van is gekomen, wel ooit 1 kleine poging gedaan, maar dat was meer uit paniek.

Enige nadeel/gevolg daarvan is dat je "kandidaat" word in programma als TROS vermist + social media tegenwoordig, de kans is dus klein dat je echt ergens over nieuw kan beginnen zonder dat je te snel gevonden word vanuit Nederland.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:32:06 #283
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114101002
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:26 schreef Meike26 het volgende:
Wat een zinloze discussie zeg...

Als je al het idee hebt niet verder te willen leven, dan is er niemand zo raar die euthanasie gaat aanvragen terwijl je tussen haakjes gewoon gezond bent. Dat is het zelfde om hulp vragen, als je zelfmoord overweegt, heb je geen zin meer in hulp.

Klinkklare onzin.
Bekijk deze docu maar, die gaat over een vrouw die euthanasie aangevraagd had voor haar depressie.
http://tvblik.nl/informatief-mens-maatschappij/mag-ik-dood
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:33:07 #284
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114101039
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:24 schreef TheGreatHooD het volgende:

[..]

Als 3% door euthanasie wordt omgelegd, is het dan heel normaal, toegankelijk, nee. Dat zegt niks. Lees mijn vorige post maar terug voor aanvulling. Euthanasie is vooralsnog geen uitweg hier in NL. Je moet het zelf opknappen.
Kom maar met bronnen dan ipv je 'ga eens naar buiten' mantra.
Een gedicht over Maanvis
pi_114101300
TheGreatHooD, stop aub eens met dat domme gedoe van je. Je zit er naast. Ga aub zelf lekker LoL spelen op je drammerige zolderkamertje, al heb ik geen idee wat je daarmee bedoeld, maar zal je zelf wel weten...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:46 schreef wuuht het volgende:
jij weet niet hoe een verschikkelijk kut leven die gozer heeft gehad, en dan had hij van jou zou ongelukkig door moeten leven. dat is minstens zo erg als die problemen die andere mensen aan zijn zelfmoord over hebben gehouden
Tegenwoordig bestaan er mensen om mee te praten. Die mensen zijn juist daarvoor in het leven geroepen. Dat soort mensen kunnen prima zo'n labiel ventje vertellen dat hij eerst eens na zou moeten denken voor hij domme dingen doet. Ondanks dat jij het niet laf vind (met als zeer degelijk argument dat je het zelf niet zou durven), is dit natuurlijk wel de meest eenvoudige uitweg, want je hoeft niets onder ogen te zien en bent in een keer van alles af. Relativeren is blijkbaar erg lastig voor sommige mensen.
pi_114101332
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klinkklare onzin.
Bekijk deze docu maar, die gaat over een vrouw die euthanasie aangevraagd had voor haar depressie.
http://tvblik.nl/informatief-mens-maatschappij/mag-ik-dood
Dat is een uitzondering ! Als ik aan 100 mensen zou vragen die ooit een poging gedaan hebben en "gefaald" hebben, zullen de meesten wel blij zijn dat die poging mislukt is. De vraag of euthanasie in hen is opgekomen vóór die poging, met de hele zakelijke kant er aan....

Hoeveel mensen zouden deze optie serieus overwogen hebben ?

Ja, 3% is dan nog aan de erg hoge kant schat ik zo.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:44:12 #287
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114101405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:41 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat is een uitzondering ! Als ik aan 100 mensen zou vragen die ooit een poging gedaan hebben en "gefaald" hebben, zullen de meesten wel blij zijn dat die poging mislukt is. De vraag of euthanasie in hen is opgekomen vóór die poging, met de hele zakelijke kant er aan....

Hoeveel mensen zouden deze optie serieus overwogen hebben ?
Vraag het maar eens aan 100 mensen dan, en kom daarna terug met de uitkomst. Euthanasie is voor ondraaglijk en uitzichtloos lijden, dus niet voor een poging doen in een opwelling.
Een gedicht over Maanvis
pi_114101443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:40 schreef Raznov het volgende:
TheGreatHooD, stop aub eens met dat domme gedoe van je. Je zit er naast. Ga aub zelf lekker LoL spelen op je drammerige zolderkamertje, al heb ik geen idee wat je daarmee bedoeld, maar zal je zelf wel weten...
Haha, dit is echt zo grappig. Zoals Meike26 al terecht zegt. Je gaat geen euthanasie krijgen als je gezond bent. Ze zeggen uitzichtloos lijden. Dit is altijd (geen uitzondering), altijd lichamelijk, nooit geestelijk. Indien je namelijk geestelijk niet meer in staat om zelf beslissingen te nemen mogen anderen volgens de wet wel beslissingen nemen maar in de praktijk mag je niets.

En kom nou niet aanzetten dat ik er niets vanaf weet. Want ik weet er genoeg vanaf.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:47:29 #289
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114101513
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:45 schreef TheGreatHooD het volgende:
En kom nou niet aanzetten dat ik er niets vanaf weet. Want ik weet er genoeg vanaf.
Bronnen en cijfers graag.
Een gedicht over Maanvis
pi_114101526
Ik ga mij niet mengen in de discussie euthanasie ja of nee, ik meld je gewoon even dat je misschien moet kappen met dat drammerige zolderkamer geneuzel in een naar mijn mening lekker sappige discussie.
pi_114101682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vraag het maar eens aan 100 mensen dan, en kom daarna terug met de uitkomst. Euthanasie is voor ondraaglijk en uitzichtloos lijden, dus niet voor een poging doen in een opwelling.
Dus eigenlijk geef je me al gelijk :')

Dit is ook het beeld van 99% van ons heeft van euthanasie. Iemand die depressief is, enorm diep in de schulden zit of in een ander hopeloze situatie terecht is gekomen, zou echt niet euthanasie als gang zien naar het einde van het leven. Teveel gezeik aan je kop. Dan gaat het op de manier die Jermain *sorry, beetje respectloos hoe ik het nu schrijf* gekozen heeft, een stuk sneller. Iemand die suïcidaal is, is net als de bliksem: Kiezen voor de weg van de minste weerstand.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:54:56 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114101763
lijkt me nogal logisch dat je in een opwelling geen euthanasie kunt laten plegen hè.
Een gedicht over Maanvis
pi_114102589
Je moet eens wat onder dat filmpje van die dusdavid posten meteen 300 reacties van emo kids
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_114102913
zelfmoord pleeg je niet als je denkt dat het nog op te lossen is door met iemand te praten lijkt mij
pi_114102974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
lijkt me nogal logisch dat je in een opwelling geen euthanasie kunt laten plegen hè.
Dus je spreekt jezelf wéér tegen ?

Imo is een zelfmoordpoging, in heeel veeel gevallen, een opwelling :|W
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:32:18 #296
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114103069
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:29 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dus je spreekt jezelf wéér tegen ?

Imo is een zelfmoordpoging, in heeel veeel gevallen, een opwelling :|W
deze hele discussie ontstond doordat mensen dachten dat Jermaine een 'kutleven' had en dus recht had op zelfmoord ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_114103802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

deze hele discussie ontstond doordat mensen dachten dat Jermaine een 'kutleven' had en dus recht had op zelfmoord ;)
Volgens mij meer omdat jij hier kwam met
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:07 schreef Maanvis het volgende:

Ongelukkig doorleven dan kun je gewoon euthanasie laten plegen hoor.
Zo van, je gaat gewoon even langs de dokter en dan krijg je een spuitje.. doen ze niet moeilijk over ook, en dan is alles netjes gegaan.
-weg-
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:52:12 #298
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114103827
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:51 schreef Auti het volgende:
Zo van, je gaat gewoon even langs de dokter en dan krijg je een spuitje.. doen ze niet moeilijk over ook, en dan is alles netjes gegaan.
nee, ik had het met 'ongelukkig doorleven' over ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
Een gedicht over Maanvis
pi_114103874
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, ik had het met 'ongelukkig doorleven' over ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
En in de praktijk gaat het tóch even iets anders.. Zelf voor terminale mensen is euthanasie nog een lastig traject wat soms ook gewoon niet doorgaat waardoor ze kiezen om te versterven.
-weg-
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:56:44 #300
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114103999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:53 schreef Auti het volgende:

[..]

En in de praktijk gaat het tóch even iets anders.. Zelf voor terminale mensen is euthanasie nog een lastig traject wat soms ook gewoon niet doorgaat waardoor ze kiezen om te versterven.
En da's maar goed ook dat het lastig is. Euthanasie is niet zomaar iets.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')