Onzin. Over alles is overigens een discussie mogelijk. Als men overtuigd is van het feit dat het leven in essentie zinloos is, dan is zelfmoord natuurlijk niet pèr se moreel onjuist.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:47 schreef mschol het volgende:
je gaat niet het gevecht met je problemen aan, je ontloopt ze/gaat ze uit de weg.. dat is gewoon ronduit laf , geen discussie over mogelijk
tja..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:48 schreef DeParo het volgende:
Weten jullie zeker dat het echt gebeurd is en geen grap, ja ik weet het dat dat opmerkelijk is af en toe om te denken, maar gezien dat hij er kennelijk eerder naar refereerde wil ik het uitsluiten.
Machinist + gezin ook nog maar even verpesten dan hequote:Ik heb niks bereikt, behalve het verpesten van families en gezinnen
Heb jij nou hier speciaal een account voor aangemaakt eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:50 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Onzin. Over alles is overigens een discussie mogelijk. Als men overtuigd is van het feit dat het leven in essentie zinloos is, dan is zelfmoord natuurlijk niet pèr se moreel onjuist.
Klop dan verkanker je maar andere mensen zijn leven omdat je eigen leven doelloos is wil je zeggen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:50 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Onzin. Over alles is overigens een discussie mogelijk. Als men overtuigd is van het feit dat het leven in essentie zinloos is, dan is zelfmoord natuurlijk niet pèr se moreel onjuist.
Speciaal voor wat of wie?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:50 schreef DeParo het volgende:
Heb jij nou hier speciaal een account voor aangemaakt eigenlijk?
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:51 schreef Doublepain het volgende:
Klop dan verkanker je maar andere mensen zijn leven omdat je eigen leven doelloos is wil je zeggen?
m.a.w. wegrennen van je problemen die ten grondslag daaraan liggen...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:50 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Wegrennen van welke problemen? Het probleem dat het 'het bestaan' an sich is?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:53 schreef mschol het volgende:
m.a.w. wegrennen van je problemen die ten grondslag daaraan liggen...
Voor dit topic bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:52 schreef Sisyphos het volgende:
[..]
Speciaal voor wat of wie?
[..]
Waar heb je het over?
Wie gunt hem het licht in de ogen niet dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
Oké, even relativeren....
- Ik kan me niet voorstellen dat je zelfmoord pleegt om aandacht te krijgen, hooguit een bewust mislukte zelfmoordpoging. Wanneer je weet dat je het niet zult overleven kun je immers niet meer profiteren van de aandacht die je ermee hebt verkregen.
- Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet omdat je denkt her en der "wat probleempjes" te hebben die je nog kunt oplossen. Je moet haast wel écht geen andere uit weg meer zien wil je tot dergelijke beslissing over gaan (ook al is die uitweg er misschien wel, dat betekent niet dat de persoon in kwestie dit ook ziet).
- Zelfmoord plegen lijkt me geen daad die de meeste mensen uitgebreid zullen plannen. Het lijkt mij een wanhoopsdaad van een verward persoon. Ik denk dan ook dat mensen verwijten dat ze voor een trein springen (in plaats van bijvoorbeeld pillen in te nemen) complete onzin is: ik geloof niet dat menig persoon die overweegt zelfmoord pleegt zich daar mee bezig houdt.
Conclusie: Spijtig verhaal, sneu voor deze jongen en nog veel meer voor zijn nabestaanden en de machinist van de trein. Heel erg dat het zo ver heeft moeten komen, maar ik ga er vanuit dat Jermaine echt geen andere uitweg heeft gezien.
Ik denk dat de mensen die hem het licht in de ogen niet gunnen omdat hij voor de trein is gesprongen zichzelf maar eens moeten afvragen waar zij staan. Ik denk namelijk dat een bezoekje aan een goede psycholoog geen verkeerde keuze is als je zó ontzettend weinig empathie hebt.
Het is jammer dat het oude topic (in KLB) inmiddels verwijderd is, anders had ik wat namen kunnen noemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wie gunt hem het licht in de ogen niet dan?
Ik heb gewoon meer medelijden met die machinist dan 1 of ander joch dat voor een trein springt
Voel jij elke dag mee met elk van de talloze miljoenen mensen die nog rondlopen op deze aarde en zich (minstens) hetzelfde voelen maar wél doorzetten?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
Ik denk dat de mensen die hem het licht in de ogen niet gunnen omdat hij voor de trein is gesprongen zichzelf maar eens moeten afvragen waar zij staan. Ik denk namelijk dat een bezoekje aan een goede psycholoog geen verkeerde keuze is als je zó ontzettend weinig empathie hebt.
Hij maakt van zijn eigen probleem iemand anders zijn probleem, dat snap ik niet helemaalquote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:05 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Het is jammer dat het oude topic (in KLB) inmiddels verwijderd is, anders had ik wat namen kunnen noemen.
Tuurlijk is het net zo erg voor de machinist. Ondanks dat je weet dat je met zulke dingen te maken kunt krijgen wanneer je voor zo een beroep kiest hoop je het nooit mee te maken. Desalniettemin vind ik het net zo erg voor Jermaine zelf: als je op zo een jonge leeftijd al zo in de knoop zit dat je geen andere uitweg ziet dan zelfmoord, dat vind ik dat écht heel sneu.
Openen in cache, dm ook FOK! acc van dusdavidquote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:05 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Het is jammer dat het oude topic (in KLB) inmiddels verwijderd is, anders had ik wat namen kunnen noemen.
Tuurlijk is het net zo erg voor de machinist. Ondanks dat je weet dat je met zulke dingen te maken kunt krijgen wanneer je voor zo een beroep kiest hoop je het nooit mee te maken. Desalniettemin vind ik het net zo erg voor Jermaine zelf: als je op zo een jonge leeftijd al zo in de knoop zit dat je geen andere uitweg ziet dan zelfmoord, dat vind ik dat écht heel sneu.
Behalve jullie dan hè machinist van de trein waar ik me voor gooi, hulpverleners die mijn uiteengereten lichaam mogen opruimen en eventuele toevallige getuigen van mijn bloederige laatste daad.quote:Ik was alles kwijt. Door mijn eigen schuld. Ik heb familie verwaarloosd, maar vooral mijzelf. Ik heb iedereen teleurgesteld, en me er niet eens voor verontschuldigd. Ik heb keuzes gemaakt zonder er ook maar één keer op een volwassen manier bij stil te staan. Ik heb niks bereikt, behalve het verpesten van families en gezinnen. Ik was een zwarte vlek in ieder's bestaan, en dat deed mij zoveel pijn. Ik ben nu op een betere plek waar ik jullie niet tot last ben, zodat jullie kunnen leven zoals jullie willen, zonder mij en zonder zorgen. Ik heb gelogen, bedrogen, en dingen voor me gehouden waar ik te veel spijt van heb. Ik was een achterbakse bedrieger die zich voordeed als een persoon die het allemaal netjes in orde had. Elke dag leefde ik in angst, en die angst heeft mij helemaal leeg gezogen. Ik heb niks anders kunnen doen dan het voeden van die pijn… met nog meer pijn. Ik wens iedereen de toekomst toe die je voor ogen had. Koester de band met je familie en geniet van elke dag, ik had er de wilskracht niet voor.
Ja waarom zou je huilen als je getraumatiseerd bent na de egoistische gruwelijke zelfmoord van een of ander jong joch, die jongen meende tenslotte nu zelf op een betere plaats te zullen zijn en ach, dat jullie daar dan voor moeten opdraaien in vorm van enkele onuitwisbare gruwelijke herinneringen, boeeeiiuuuuuh!quote:Wees niet bedroeft om mij, want waarom zou je je tranen laten vallen als je weet dat ik nu op een betere plek ben? Dit is geen intentie tot wraak, noch aandacht, dit was mijn keuze. Zorg goed voor jezelf, en laat mij rusten in vrede. Het maakt niet uit, het is al te laat. Ajuus.
Die mensen zien blijkbaar ergens nog een lichtpuntje, een manier om problemen op te lossen. Ik geloof er niet zo in dat iemand zomaar zelfmoord pleegt als hij nog een uitweg ziet. Hij zal dat niet hebben gezien en ik vind niet dat het dan aan mij is om er over te oordelen als iemand dan (uit wanhoop) zelfmoord pleegt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:08 schreef VacaLoca het volgende:
Voel jij elke dag mee met elk van de talloze miljoenen mensen die nog rondlopen op deze aarde en zich (minstens) hetzelfde voelen maar wél doorzetten?
Nee hoor, helemaal niet. Ik geef ook geen f*ck om zijn personal life en zijn muziek vind ik verschrikkelijk. Desalniettemin vind ik het wel kut voor hem, zijn nabestaanden en de machinist.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:08 schreef VacaLoca het volgende:Moeten we iemand omdat ie zelfmoord gepleegd heeft ineens in totaal ander daglicht zien? Eerst gewoon een onbekend talentje waar verder niemand een fuck geeft om z'n personal life en nu moeten we allemaal caren alsof het onze beste vriend was?
Non-argument.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:08 schreef VacaLoca het volgende:Jij bent er zeker ook zo een die pas fan van een artiest wordt als ie de pijp uit gaat. Nog een Michael Jackson album gekocht onlangs?
Hoeft machinist niks van te merken. ,Zwarte kleren aan, hoofd op de rails en is zo gebeurd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Geef de machinist maar een trauma voor het leven inderdaad, erg lovenswaardig
Als ze een begrijpelijke reden hebben maakt het ze niet minder laf. Net zoals iemand die niet kan voetballen gewoon een slechte voetballer is, ook al doet ie heel erg z'n best.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat de mensen die kritiek op zelfmoordenaars hebben beter eens met dergelijke mensen kunnen praten, waarom ze het doen, waarom ze uiteindelijk die keuze maken.
Uiteraard. Die trein gaat gewoon op de auto-pilot en de machinist speelt de ganse rit op z'n Nintendo DS. Niks aan de hand...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:30 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Hoeft machinist niks van te merken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |