Kaart:quote:"Yet another sprinters' stage. After all, Christian Prudhomme and I want to make sure there is something for everyone. But will the winner in Saint-Quentin be able to triumph in Metz too? One thing is for sure. This is another beautiful stage, with a start which celebrates the Coteaux Champenois, and a 207.5 km course devoid of tough climbs but full of nostalgia, since it comes near the Lac de Madine, where the Grand Prix des Nations used to be held. But once in Metz, all eyes will be set upon the famous "blue line" of the Vosges, where La Planche des Belles Filles awaits the peloton tomorrow..."
Hij stond daar rustig op een nieuw wiel te wachten, die heeft het overleefd volgens mij.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:44 schreef freaky40 het volgende:
Dan nu maar alle ballen op Hoogerland. Of is hij ook weer gevallen?
Hij zat er wel bij, wachtend op een nieuw wiel/fiets, maar volgens mij zonder veel erg.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:44 schreef freaky40 het volgende:
Dan nu maar alle ballen op Hoogerland. Of is hij ook weer gevallen?
'Valt' me al weer mee dan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij stond daar rustig op een nieuw wiel te wachten, die heeft het overleefd volgens mij.
"Ja maar boehoe, we willen de Tour op kunstmatige wijze 'spannend' houden tot de laatste rit, boehoe".quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:07 schreef marcodej het volgende:
Gewoon de eerste dagen een Alpenetappe plannen, dan zijn er iig verschillen gemaakt.
Meer dan de helft van het peloton lag daar, dus van een klein beetje pech mag je wel spreken. Neemt niet weg dat het wel opvallend is dat de hele ploeg op z'n minst opgehouden werd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef TLC het volgende:
Hadden Gesink, Mollema en Kruijswijk beter niet verspreid door het peleton kunnen zitten ?
Nu is de tour ook niet onwijs spannend meer.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
"Ja maar boehoe, we willen de Tour op kunstmatige wijze 'spannend' houden tot de laatste rit, boehoe".
Je weet dat er maar een mannetje of 60 door konden? Dat je dus verspreid over tweederde van het peloton nog niet goed zat?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef TLC het volgende:
Hadden Gesink, Mollema en Kruijswijk beter niet verspreid door het peleton kunnen zitten ?
De groep die er niet bij zat zou de Tour toch niet winnen joh. Top 10 is haast ongewijzigd toch?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu is de tour ook niet onwijs spannend meer.
Movistar en Vacansoleil waren ook collectief de sjaak.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:46 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Meer dan de helft van het peloton lag daar, dus van een klein beetje pech mag je wel spreken. Neemt niet weg dat het wel opvallend is dat de hele ploeg op z'n minst opgehouden werd.
Waarschijnlijk in collectief gereden dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Movistar en Vacansoleil waren ook collectief de sjaak.
De Tour is nu ook niet echt spannend meer. En door direct een bergrit te plannen zie je ook beter wie er over drie weken gezien de beste is. Renners moeten dan drie weken hun vorm zien vast te houden en kunnen niet meer in de Tour groeien.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
"Ja maar boehoe, we willen de Tour op kunstmatige wijze 'spannend' houden tot de laatste rit, boehoe".
Denken dat de toptien zonder dat er een tijdrit of bergrit gereden is, iets zegtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De groep die er niet bij zat zou de Tour toch niet winnen joh. Top 10 is haast ongewijzigd toch?
Top 10 bevat een hoop tijdrijders die niet genoeg klimcapaciteiten hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De groep die er niet bij zat zou de Tour toch niet winnen joh. Top 10 is haast ongewijzigd toch?
Ja, ik geef alleen maar de achterlijke redenatie van Prudhomme en consorten aan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
De Tour is nu ook niet echt spannend meer. En door direct een bergrit te plannen zie je ook beter wie er over drie weken gezien de beste is. Renners moeten dan drie weken hun vorm zien vast te houden en kunnen niet meer in de Tour groeien.
Met een proloog zegt meer dan zonder.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Denken dat de toptien zonder dat er een tijdrit of bergrit gereden is, iets zegt
Jij vindt Gesink een gigantisch spannende renner?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu is de tour ook niet onwijs spannend meer.
I know.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, ik geef alleen maar de achterlijke redenatie van Prudhomme en consorten aan.
Dan zijn ze voorzichtig bij de eerste col, zijn er maar kleine verschilen en blijven ze bij de eerste de beste vlakkere rit toch gewoon zenuwachtig en gebeurt er hetzelfde. Lijkt me geen oplossing.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
De Tour is nu ook niet echt spannend meer. En door direct een bergrit te plannen zie je ook beter wie er over drie weken gezien de beste is. Renners moeten dan drie weken hun vorm zien vast te houden en kunnen niet meer in de Tour groeien.
moet je nagaan hoe goed hij ervoor had kunnen staanquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:50 schreef Maver24 het volgende:
Ik denk alleen dat Mollema zijn lichaam niet meer wil denk ik met die schade
Ik heb een enorme hekel aan Evans en bij voorkeur wint Wiggins ook niet. Wie het dan wel is kan me weinig schelen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef Ajacied422 het volgende:
nou niet weer overdrijven dat de tour niet meer leuk is.
Dé tering hee
Wat zit jij nou voor onzin uit te kramen hier?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:08 schreef Pedroso het volgende:
Wuijts kon op de Belg zijn tevredenheid over de val van Gesink niet onderdrukken.
Mollema vond ie geen kandidaat om een goed klassement te rijden in de Tour.
Nee, maar Cobo, Schleck en Brajkovic wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:50 schreef groenen het volgende:
[..]
Jij vindt Gesink een gigantisch spannende renner?
Joh maar daar zitten de favorieten wel in he.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Denken dat de toptien zonder dat er een tijdrit of bergrit gereden is, iets zegt
Jawel, maar die gaat ook geen deuk meer in een pakkie boter fietsen nu. Het is allemaal over en uit voor Rabobank.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik had verwacht dat Mollema wel wat gezakt zou zijn in het algemeen klassement maar het valt nog mee.
Ik hoorde ook alleen maar een jammerende Wuyts met zijn "Ai, ai, ai, ai, ai, het zal toch niet waar zijn".quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat zit jij nou voor onzin uit te kramen hier?
Jij bent echt de grootste azijnpisser ooit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:51 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Jawel, maar die gaat ook geen deuk meer in een pakkie boter fietsen nu. Het is allemaal over en uit voor Rabobank.
En dan nog zoveel Nederlandse renners in de Tour, maar ik denk dat we met zijn alle ons blind hebben gestaard op Gesink. Vorig jaar was dat ook 1 deceptie na zijn valpartij. Vandaag is weer net zo'n moment als vorig jaar. Daar kwam hij niet bovenop.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef TLC het volgende:
Dus als ik een mening hebt die je niet aan staat ben ik een azijnpisser? Kromme redenatie heeft u.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij bent echt de grootste azijnpisser ooit.
Schleck verliest een kwartier in de tijdritten, daar kunnen deze 2 minuten ook wel bij.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, maar Cobo, Schleck en Brajkovic wel.
Vorig jaar was er ook zo'n gast die de hele Tour zat te zeiken op Rabobank, is toch mooi man. Laat gaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij bent echt de grootste azijnpisser ooit.
Sowieso kun je moeilijk zeggen dat Wuyts het tegen Nederlanders heeft. Eerder integendeel, zelfs.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik hoorde ook alleen maar een jammerende Wuyts met zijn "Ai, ai, ai, ai, ai, het zal toch niet waar zijn".
De Tour is écht nog niet voorbij hoor. Dat ljikt nu zo, maar ik geef het nog niet op voor Gesink.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:51 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Jawel, maar die gaat ook geen deuk meer in een pakkie boter fietsen nu. Het is allemaal over en uit voor Rabobank.
En dan nog zoveel Nederlandse renners in de Tour, maar ik denk dat we met zijn alle ons blind hebben gestaard op Gesink. Vorig jaar was dat ook 1 deceptie na zijn valpartij. Vandaag is weer net zo'n moment als vorig jaar. Daar kwam hij niet bovenop.
Nober? Jahroon?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vorig jaar was er ook zo'n gast die de hele Tour zat te zeiken op Rabobank, is toch mooi man. Laat gaan.
Wees eens realistisch. Gaat niet meer gebeuren...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef JC14 het volgende:
[..]
De Tour is écht nog niet voorbij hoor. Dat ljikt nu zo, maar ik geef het nog niet op voor Gesink.
Ja ok, maar ik probeer nog de moed erin te houden. Stel dat Wiggins en Evans morgen vallen of gewoon een slechte dag hebben. Kan natuurlijk wel, maar ja.... Ik bedoel, dan kan het toch ook zomaar anders zijn voor de anderen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wees eens realistisch. Gaat niet meer gebeuren...
Het enige wat mogelijk zou helpen, is de ploegen verkleinen. Sowieso zou dat wel een positief effect op de koers kunnen hebben, omdat aanvallers dan wat meer kans hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit moeten ze niet oplossen door speciale parcoursen te gaan uittekenen of complexe reglementen in elkaar te gaan flansen.
Het is gewoon een mentaliteitsprobleem, het peloton moet dat zelf aanpakken, ze hebben het ook zelf gecreëerd.
Het zelfreinigend en zelfsturend vermogen van het peloton was vroeger veel groter, er wordt nu veel te veel geregisseerd vanuit de ploegleiderswagens. Ik ben het dan ook niet eens met de stelling dat de oortjes de veiligheid in het peloton vergroten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit moeten ze niet oplossen door speciale parcoursen te gaan uittekenen of complexe reglementen in elkaar te gaan flansen.
Het is gewoon een mentaliteitsprobleem, het peloton moet dat zelf aanpakken, ze hebben het ook zelf gecreëerd.
Eens.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gozer....quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wees eens realistisch. Gaat niet meer gebeuren...
Gesink hoeft van mij de tour niet te winnen. Ik hoop gewoon nog voor een top 10 klassering voor Gesink + Mollema en mogelijk een mooie etappe voor Kruiswijk of in een ontsnapping ofzoquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:54 schreef JC14 het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik probeer nog de moed erin te houden. Stel dat Wiggins en Evans morgen vallen. Ik bedoel, dan kan het toch ook zomaar anders zijn voor de anderen?
die zit nu de rest van de avond in me hoofd vast!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef GroenerDanGras het volgende:
Ben niet bang voor de boze wolf, ben niet bang ben niet bang
Ja, maar ik noemde Gesink eigenlijk maar als voorbeeld. Mollema of Kruijswijk kan dit ook zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:55 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Gesink hoeft van mij de tour niet te winnen. Ik hoop gewoon nog voor een top 10 klassering voor Gesink + Mollema en mogelijk een mooie etappe voor Kruiswijk of in een ontsnapping ofzo
En hoe gaat 'het peloton' dat dan aanpakken? Voorlopig wordt het alleen maar erger.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eén gastquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vorig jaar was er ook zo'n gast die de hele Tour zat te zeiken op Rabobank, is toch mooi man. Laat gaan.
Ik geef de moed ook niet op alleen ik had niemand van die 3 als winnaar van de tour hoor. Mogelijk een top 3 klassering als er één boven zich uit stijgt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef JC14 het volgende:
[..]
Ja, maar ik noemde Gesink eigenlijk maar als voorbeeld. Mollema of Kruijswijk kan dit ook zijn.
Ik weiger de moed op te geven.
Niemand van hen heeft vandaag tijd verloren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:57 schreef Junglebeast het volgende:
De andere 15 of zo klassement renners die nu tijd verloren hebben gaan hoop ik aanvallen in de bergen. Kunnen best leuke etappes worden. Evans, Wiggins, Menchov, Nibali etc zullen niet still zitten tot 2km voor de meet denk ik.
Ik zou eerder voor wit gaan met Kruijswijk, dat is nog prima mogelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:55 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Gesink hoeft van mij de tour niet te winnen. Ik hoop gewoon nog voor een top 10 klassering voor Gesink + Mollema en mogelijk een mooie etappe voor Kruiswijk of in een ontsnapping ofzo
Hoe zou je het parcours willen aanpassen ten einde valpartijen te voorkomen? Het is nu niet dat valpartijen louter op bijzonder veeleisende gedeelten van het parcours voorkomen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
En hoe gaat 'het peloton' dat dan aanpakken? Voorlopig wordt het alleen maar erger.
Het peloton bestaat uit een groep individuen met verschillende belangen. Die gaan echt nooit wat oplossen. Als organisator kan je dat moeiteloos doen door het parcours aan te passen en met fors kleinere ploegen te rijden. Maar de ASO prefereert nou eenmaal de huidige situatie boven een ander ontwerp van de Tour, dus we zullen hier nog wel even mee moeten leven.
We nemen het mee naar achteren. Een besluit volgt zo snel mogelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef cap het volgende:
Ergernis 1: kan de titel worden gecorrigeerd? Slachtveld is echt te erg voor in een titel.
Ergernis 2: nog geen berg geweest en alle Nederlanders al op dikke achterstand.
Ergernis 3: Nederlanders maximaal gehavend precies de dag voordat ze de bergen in moeten, dat belooft weinig goed voor de bergetappes morgen en overmorgen. 99% kans dat ze morgen met gekneusd en stram lichaam opstaan voorzien van prikkende schaafwonden.
Klopt. Al krijgt hij het heeeel moeilijk met van Garderen en Galopinquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor wit gaan met Kruijswijk, dat is nog prima mogelijk.
En Taaramaequote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:59 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Klopt. Al krijgt hij het heeeel moeilijk met van Garderen en Galopin
Nee maar vroeger zaten die angsthazen tot de 2km voor de meet stil op hun fiets. Nu komen er hopelijk meer aanvallen van achter uit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Niemand van hen heeft vandaag tijd verloren.
Ja ok, Gesink als winnaar was meer hoop dan realistisch van mijn kant, al moet ik wel zeggen dat ik Gesink verdomd sterk vond rijden zo voor de Tour.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:57 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik geef de moed ook niet op alleen ik had niemand van die 3 als winnaar van de tour hoor. Mogelijk een top 3 klassering als er één boven zich uit stijgt.
twitter:Mark_Renshaw twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 17:58:14I hope everyone is ok, every rider in Rabobank crashed today at some point and most guys at least twice. It's a war zone on the bus. reageer retweet
Door eerder in de koers voor verschillen te zorgen, zodat het peloton rustiger wordt. Doe een korte tijdrit in het begin (zoals in 2008), een middelzware bergrit, in plaats van 7 kamikaze ritten. Het is toch overduidelijk waarom deze valpartijen altijd in de eerste helft van de Tour zitten. Hoe langer je wacht met de bergen, hoe erger het wordt op dit moment.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoe zou je het parcours willen aanpassen ten einde valpartijen te voorkomen? Het is nu niet dat valpartijen louter op bijzonder veeleisende gedeelten van het parcours voorkomen.
De mentaliteit van de doorsnee moderne renner kennende, zullen ze bij kleinere ploegen nog meer panikeren (want minder of geen ploegmaats meer om te helpen), waardoor nog slechtere wringers mee vooraan willen zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
En hoe gaat 'het peloton' dat dan aanpakken? Voorlopig wordt het alleen maar erger.
Het peloton bestaat uit een groep individuen met verschillende belangen. Die gaan echt nooit wat oplossen. Als organisator kan je dat moeiteloos doen door het parcours aan te passen en met fors kleinere ploegen te rijden. Maar de ASO prefereert nou eenmaal de huidige situatie boven een ander ontwerp van de Tour, dus we zullen hier nog wel even mee moeten leven.
Dit parcours zorgt er gewoon voor dat álle renners in het peloton al dagenlang er alle belang bij hebben om voorin te zitten, hetzij als knecht, als sprinter, of als gedroomde kopman voor het klassement.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar het is ook de druk om te presteren in de Tour.
In andere koersen zie je toch minder van dit soort valpartijen, tenminste niet met zoveel klassmentsrenners of kanshebbers, in een klassieker)
Maar dan gebeurt het uiteindelijk niet, en daar wint ook weer niemand bij.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De mentaliteit van de doorsnee moderne renner kennende, zullen ze bij kleinere ploegen nog meer panikeren (want minder of geen ploegmaats meer om te helpen), waardoor nog slechtere wringers mee vooraan willen zitten.
En hoe gaat "het peloton" dit oplossen? Geen idee, niet mijn probleem, dat ze zelf ook eens iets uitzoeken.
Van Garderen gaat er normaal gezien wel doorzakken in het hooggebergte, Gallopin gaat geen klassement rijden. Taaramae is inderdaad de grootste concurrent, maar die is ook vaak wisselvallig en komt ook nog eens terug van Pfeiffer, wat ook op willekeurige momenten een terugslagje kan geven.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:59 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Klopt. Al krijgt hij het heeeel moeilijk met van Garderen en Galopin
twitter:lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:01:28Wat een dag 2 x gevallen!! Heup doet pijn maar als ik om me heen kijk kom ik er nog redelijk vanaf.. @WoutPoels sterkte maat reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:05 schreef Maver24 het volgende:
twitter:lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:01:28Wat een dag 2 x gevallen!! Heup doet pijn maar als ik om me heen kijk kom ik er nog redelijk vanaf.. @WoutPoels sterkte maat reageer retweet
En dezelfde sprinters en klassementsrenners zullen nog steeds vooraan willen zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De mentaliteit van de doorsnee moderne renner kennende, zullen ze bij kleinere ploegen nog meer panikeren (want minder of geen ploegmaats meer om te helpen), waardoor nog slechtere wringers mee vooraan willen zitten.
En hoe gaat "het peloton" dit oplossen? Geen idee, niet mijn probleem, dat ze zelf ook eens iets uitzoeken.
Moeten ze eerst nog een dag in de bus zitten, en dat doen ze niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef TLC het volgende:
Misschien tegen beter weten in maar ik hoop dat Gesink / Mollema morgen meezit in een kopgroep die de zege krijgt van het peleton.
Ja, maar dan zitten die treinen wel met 5 knechten van voren in plaats van 8, waardoor er minder mensen zitten te wringen. Die slechte wringers proberen nu ook al vooraan te zitten, uiteindelijk kan het niet slechter dan dat het nu is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het enige wat dan nog zou helpen is bijna elke rit zo selectief maken dat men nooit met een groot peloton in de finale komt, maar dat zou het hele karakter van de Tour veranderen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
En dezelfde sprinters en klassementsrenners zullen nog steeds vooraan willen zitten.
Parcours aanpassen door een bergrit of tijdrit in het begin te leggen lost ook niets op. In zo'n eerste bergrit blijven de verschillen toch beperkt en na een tijdrit is er ook geen klassementsrenner die het klassement maar laat lopen. Ze willen en moeten toch allemaal rijden voor hun mogelijke top-10 en/of WT-punten.
Gesink laten ze nooit gaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef TLC het volgende:
Misschien tegen beter weten in maar ik hoop dat Gesink / Mollema morgen meezit in een kopgroep die de zege krijgt van het peleton.
haha, alsof al die klassementsmannen zeggen: ja kom, laten we het spannend houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef TLC het volgende:
twitter:lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:07:12Die valpartij op 25 van de meet was toppunt !!78 op moment van vallen... reageer retweet
Je kunt wel als een dood vogeltje in het peleton blijven zitten of de handdoek gooien maar daar schiet je ook niks mee opquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
haha, alsof al die klassementsmannen zeggen: ja kom, laten we het spannend houden.
Een Landisjequote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
haha, alsof al die klassementsmannen zeggen: ja kom, laten we het spannend houden.
Morgen is geen etappe voor een mooie aanval helaas. Niet vroeg in de rit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:11 schreef TLC het volgende:
[..]
Je kunt wel als een dood vogeltje in het peleton blijven zitten of de handdoek gooien maar daar schiet je ook niks mee opNederlandse mentaliteit
En met extreem zware trajecten ga je ook de strijd tegen doping ongetwijfeld winnen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Het enige wat dan nog zou helpen is bijna elke rit zo selectief maken dat men nooit met een groot peloton in de finale komt, maar dat zou het hele karakter van de Tour veranderen.
Ja strak plan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:11 schreef TLC het volgende:
[..]
Je kunt wel als een dood vogeltje in het peleton blijven zitten of de handdoek gooien maar daar schiet je ook niks mee opNederlandse mentaliteit
Die ploeggenoten van goss gaan die vent ook steeds meer haten, gerrans rijdt zich kapot op kop zodat goss weer geen schijn van kans maakt en zelfs nog van een geblesseerde greipel verliestquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:08 schreef Slobeend het volgende:
Wat zat ik me te ergeren aan Orica-Greenedge zeg. De tyfus man, hele dag als onnozolen op kop rijden, bij de valpartij ook snoeihard doorrijden want de topsprinter Goss kan weer mooi 3e worden en Sagan profiteert er van. Wie zit daar achter het stuur?![]()
En balen voor Poels, had echt vertrouwen in morgen.
Dat deden ze omdat Cavendish achterop was geraakt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:08 schreef Slobeend het volgende:
Wat zat ik me te ergeren aan Orica-Greenedge zeg. De tyfus man, hele dag als onnozolen op kop rijden, bij de valpartij ook snoeihard doorrijden want de topsprinter Goss kan weer mooi 3e worden en Sagan profiteert er van. Wie zit daar achter het stuur?![]()
En balen voor Poels, had echt vertrouwen in morgen.
Of een andere zware etappe, dat pessimtisch gezeik dat de Tour al voorbij is vind ik ook niks.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Morgen is geen etappe voor een mooie aanval helaas. Niet vroeg in de rit.
twitter:mattgoss1986 twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:12:16My mistake today, jumped to early, should have stayed on the wheel. Miss red the meter boards and jumped when I saw a rider drop there chain reageer retweet
twitter:mattgoss1986 twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:14:10Unfortunately only after I had gone I saw 200m in the distance. Thanks to the @Orica_GreenEDGE team again. All super committed #appreciated reageer retweet
Op dat vlak verkeer ik sowieso niet in buitengewone illusies.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En met extreem zware trajecten ga je ook de strijd tegen doping ongetwijfeld winnen.
Top 5 is zeker nog haalbaar maar dan moet er een goede tijdrit uit geknald worden, morgen geen tijd worden verloren, en mannen een steek laten vallenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:14 schreef TLC het volgende:
[..]
Of een andere zware etappe, dat pessimtisch gezeik dat de Tour al voorbij is vind ik ook niks.
En voor deze rit waren het er zo'n 150?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef kibo het volgende:
Tour is nog nooit zo spannend geweest.
Zekere 10 serieuze kanshebbers voor het geel.
Nee. Eigenlijk maar 3.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef kibo het volgende:
Tour is nog nooit zo spannend geweest.
Zekere 10 serieuze kanshebbers voor het geel.
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:15:46Kruijswijk: heup kapot. Gesink: overal schaven. Mollema: idem dito. Hesjedal: alles kapot. Nog 50 renners met zelfde klachten. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:15:55Dit is geen wielrennen meer. Dit is Jackass. reageer retweet
twitter:bramtankink twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:16:50Auw auw auw. Dat was waarschijnlijk de zwaarste crash in mijn loopbaan. Goede nieuws? Niks gebroken. reageer retweet
ik vraag me af of er daadwerkelijk veel meer valpartijen in de Tour plaatsvinden dan in een aantal andere koersen, als je dat uiteindelijk afmeet tegen koerskilometers. Het lijkt me eerder dat in de Tour valpartijen vaak verstrekkender consequenties hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Het is toch gewoon een feit dat dit soort valpartijen in de Tour veel vaker voorkomen dan andere wedstrijden? Ik snap niet, wat ik al eerder zei, dat de renners zelf nog steeds niet doorhebben dat je hiermee (dat wringen om maar vooraan te blijven) je eigen kansen om zeep helpt. Dan heb je echt weinig denkvermogen. Ieder jaar opnieuw vallen er klassementsmannen weg doordat ze zo nodig voorin willen zitten tot de laatste 3 km
Zo vreemd is het niet hoor. Gewoon een klassiek sociaal dilemma. Het zou voor het gehele peloton nuttig zijn als er rustig gereden, weinig gewring en weinig gevallen werd. Maar het is voor een individuele kopman altijd van nut om voorin te zitten (want zelfs in een rustig peloton heb je valpartijen). Dat zorgt ervoor dat iedereen met zijn treintje voorin wil zitten, en je een complete chaos krijgt, doordat iedereen zijn eigenbelang nastreeft krijg je een collectieve situatie die in niemands belang is. Het peloton zelf kan dit niet doorbreken (volgend jaar zullen de ploegen alleen nog maar meer mannen in hun trein zetten om vooraan te zitten), daarom moet een derde partij dat doen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Het is toch gewoon een feit dat dit soort valpartijen in de Tour veel vaker voorkomen dan andere wedstrijden? Ik snap niet, wat ik al eerder zei, dat de renners zelf nog steeds niet doorhebben dat je hiermee (dat wringen om maar vooraan te blijven) je eigen kansen om zeep helpt. Dan heb je echt weinig denkvermogen. Ieder jaar opnieuw vallen er klassementsmannen weg doordat ze zo nodig voorin willen zitten tot de laatste 3 km
Scarponi en de Movistars?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:
Uiteindelijk valt de schade voor het klassement nog mee met Schleck, twee Astana's, twee Garmin's en drie Rabo's. Overige klassementsmannen zitten er wel gewoon bij.
Wat dan? Achterin hangen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Wynants overigens op weg naar het ziekenhuis.twitter:RichardPlugge twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:18:53Mollema finishte op Ten Dams fiets, Gesink op Sanchez' (veel kleinere) fiets. #tdf12 reageer retweet
Scarponi lijkt me geen echte top tien-kandidaat en Valverde is nog een vraagteken, maar inderdaad, die had ik nog gemist.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Scarponi en de Movistars?
Taaramae? En nog een paar anderen. Alleen RadioShack en de 5 eerder genoemde renners + Quick Step zaten goed
Dit zegt toch vooral dat de ploegorders op dat gebied werken?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:22 schreef TheArt het volgende:
Dit zegt ook wel genoeg:Wynants overigens op weg naar het ziekenhuis.twitter:RichardPlugge twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:18:53Mollema finishte op Ten Dams fiets, Gesink op Sanchez' (veel kleinere) fiets. #tdf12 reageer retweet
Tevreden zijn als je gewoon meepeddelt op plek 68?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat dan? Achterin hangen?
Te veel renners in de tour, 95% van de renners knokt on de eerste week om vooraan te zitten. Vanwege ploeggenoot, om te kunnen winnen of om valpartijen te ontwijken.
Vanaf morgen zou het rustiger worden...
Taaramae is 78e en krijgt maar 4 seconden erbij. Hoe kan dat?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Taaramae? En nog een paar anderen. Alleen RadioShack en de 5 eerder genoemde renners + Quick Step zaten goed
Wat bedoel je? Dat je ook in het midden kan hangen? Zoals vandaag waar op plek 40 men ging liggenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:23 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Tevreden zijn als je gewoon meepeddelt op plek 68?sjongejonge, makkelijk he? Van het ene uiterste naar het andere, er is meer dan zwart/wit op de wereld
Die valparijen zie je ontstaan wanneer het peloton de volledige wegbreedte benut.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat dan? Achterin hangen?
Te veel renners in de tour, 95% van de renners knokt on de eerste week om vooraan te zitten. Vanwege ploeggenoot, om te kunnen winnen of om valpartijen te ontwijken.
Vanaf morgen zou het rustiger worden...
Raar ja. Hesjedal staat hier ook op 13 minuten, maar kwam op zeven minuten binnen dacht ik.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:24 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Taaramae is 78e en krijgt maar 4 seconden erbij. Hoe kan dat?
77. AUSO'GRADY Stuart 208 ORICA GREENEDGE 04h 38' 22'' + 01' 22''
78. ESTTAARAMAE Rein 81 COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE 04h 37' 04'' + 00' 04''
79. BELZINGLE Romain 89 COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE 04h 38' 39'' + 01' 39''
80. ITASCARPONI Michele 41 LAMPRE - ISD 04h 39' 09'' + 02' 09''
Zou ie pech hebben gehad in de laatste 3 km?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:24 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zeker, maar het zegt ook vooral wat voor chaos het was.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit zegt toch vooral dat de ploegorders op dat gebied werken?
En hoe komt het dat ze gingen liggen? Vast niet omdat iedereen daar op z'n gemak zat en niet naar voren wilde opschuiven he? Lijkt me geen rocketscience hoor.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat je ook in het midden kan hangen? Zoals vandaag waar op plek 40 men ging liggen
Lijkt me het meest logische.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou ie pech hebben gehad in de laatste 3 km?
Taaramae kreeg een lekke band op 1km voor de finish, dus 3km regel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:24 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat zeg ik net in die posting waar jij als een klein kind op reageertquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En hoe komt het dat ze gingen liggen? Vast niet omdat iedereen daar op z'n gemak zat en niet naar voren wilde opschuiven he? Lijkt me geen rocketscience hoor.
Dankquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef Cara het volgende:
[..]
Taaramae kreeg een lekke band op 1km voor de finish, dus 3km regel.
twitter:inrng twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:28:34Tour doc Pommerie says Hesjedal bumped his knee, might have an X-ray but otherwise he seems ok. reageer retweet
wellicht ook gebroken ribbenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:28 schreef marcodej het volgende:
Poels mogelijk sleutelbeenbreuk. Niet overkomelijk dus voor de Vuelta.
Maar goed, voor zijn ontwikkeling zou het iig goed zijn als hij deze Tour had uit kunnen rijden. Vorig jaar ging het door ziekte ook al mis. Bovendien was het morgen voor hem een mooie kans.
Dat verklaart. Dan is die dus ook niet meegenomen en zijn er nog 13 echte klassementsmannen (+Froome, maar die had al een achterstand) op +0.04 binnen gekomenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef Cara het volgende:
[..]
Taaramae kreeg een lekke band op 1km voor de finish, dus 3km regel.
Paar dagen in een busje rijden dan maar..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:29 schreef marcodej het volgende:
twitter:inrng twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:28:34Tour doc Pommerie says Hesjedal bumped his knee, might have an X-ray but otherwise he seems ok. reageer retweet
Plus Rolland, Pinot, Vanendert, Péraud en echt nog veel meer renners die realistisch gezien op zijn minst een leuk klassement, toptwintig, kunnen rijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die kan hier zelfs geen zier aan doen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:30 schreef Leatherface het volgende:
Je kunt parcoursbouwer de schuld geven, maar de renners maken nog altijd zelf de koers. Hoe cru dat moge klinken.
`wat heb je tegen evans?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb een enorme hekel aan Evans en bij voorkeur wint Wiggins ook niet. Wie het dan wel is kan me weinig schelen.
Zoiets riepen ze ook op de Belg.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou ie pech hebben gehad in de laatste 3 km?
Vanendert kwam ook later (2 minuten slechts, maartoch) binnen, daar iets over bekend?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Plus Rolland, Pinot, Vanendert, Péraud en echt nog veel meer renners die realistisch gezien een leuk klassement, toptwintig, kunnen rijden.
Pinot ook? Verdomme, die had ik getipt voor de witte truiquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Plus Rolland, Pinot, Vanendert, Péraud en echt nog veel meer renners die realistisch gezien een leuk klassement, toptwintig, kunnen rijden.
Dat snappen heel veel mensen hier niet...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:30 schreef Leatherface het volgende:
Je kunt parcoursbouwer de schuld geven, maar de renners maken nog altijd zelf de koers. Hoe cru dat moge klinken.
Je zag Ten Dam ook met een flink kapotte fiets sjouwen. Is dat ook weer verklaardquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zeker, maar het zegt ook vooral wat voor chaos het was.
Ik denk dat Vanendert sowieso alleen maar voor een ritzege kwam.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Alle Franse kanshebbers voor een goede klassering behalve Coppel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vervelende coureur.quote:
Volgens de ticker had hij in het begin al veel vooraan gereden in de achtervolging. Dan ga je je verder niet zo druk maken lijkt me.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:28 schreef marcodej het volgende:
Weening heeft uiteindelijk gespaard voor zondag mag ik hopen. Dat duwtje voor Gesink was wel sympathiek.
Je snapt het ook niet hé, ZO IS SPORT. ZO IS WIELRENNEN.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef silverhill het volgende:
De Tour-organisatie zou tijdens extreme gevallen de koers stil moeten kunnen leggen, waarbij dus iedere renner, zowel in het peloton als in de kopgroep(en), moet stoppen met fietsen totdat iedereen die geen 'abandon' achter z'n naam heeft weer op zijn eigen (werkende) fiets gestapt is.
Ook lekker collegiaal trouwens om de gashendel open te zetten als 3/4 op de grond ligt of in de file staat achter een muur van kromme fietsen en gebroken renners. Maar de 'grote leiders' van het peloton staan alleen op als hun eigen klassementsmannen op achterstand liggenDeze mentaliteitskwestie kun je moeilijk veranderen, maar wat ik hierboven heb getypt zou de organisatie wél kunnen doen.
Ja Cancellara is echt een enorm hypocriete lamlul. Wees er maar trots op hoor Fabian met je touroverwinning voor Schleck.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef silverhill het volgende:
Maar de 'grote leiders' van het peloton staan alleen op als hun eigen klassementsmannen op achterstand liggen![]()
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je snapt het ook niet hé, ZO IS SPORT. ZO IS WIELRENNEN.
De spelen komen nogquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef Ericr het volgende:
Maar goed dat het EK voetbal voor Nederland goed is afgelopen, compenseert weer iets.
vind hem juist sympathiek. en hij werkt hard als het moet (zie vorig jaar in de bergen, echt fantastisch wat ie daar deed)quote:
Op zich sypathiek, maar dan krijg je weer de kwestie van wat is een extreem geval en wat niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef silverhill het volgende:
De Tour-organisatie zou tijdens extreme gevallen de koers stil moeten kunnen leggen, waarbij dus iedere renner, zowel in het peloton als in de kopgroep(en), moet stoppen met fietsen totdat iedereen die geen 'abandon' achter z'n naam heeft weer op zijn eigen (werkende) fiets gestapt is.
Ook lekker collegiaal trouwens om de gashendel open te zetten als 3/4 op de grond ligt of in de file staat achter een muur van kromme fietsen en gebroken renners. Maar de 'grote leiders' van het peloton staan alleen op als hun eigen klassementsmannen op achterstand liggenDeze mentaliteitskwestie kun je moeilijk veranderen, maar wat ik hierboven heb getypt zou de organisatie wél kunnen doen.
dat verklaart ook waarom hij op zijn dooie gemakkie binnen kwam fietsen.. was lang in beeld.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
vind hem juist sympathiek. en hij werkt hard als het moet (zie vorig jaar in de bergen, echt fantastisch wat ie daar deed)
Eerst nog een zomer vol echte sport.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Fuck die spelen. DE EREDIVISIE KOMT WEER IN ZIIICHT
Iedereen klaagt dat de eerste week te saai is maar zodra het opwindend wordt is het weer niet goed omdat de Rabo renners er toevallig bij lagen... Het is zuur dat zeker maar hopelijk durven ze nu wel voor een etappe te rijden ipv aanklampen bij de andere favorieten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef silverhill het volgende:
Hallo Sepp. Lampard scoorde niet tegen Duitsland he?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je snapt het ook niet hé, ZO IS SPORT. ZO IS WIELRENNEN.
Onzin, vallen hoort er nou eenmaal bij. En ze reden al hard vooraan, en ze zijn daar gewoon mee door gegaan. Ze zijn niet na die valpartij gas gaan geven. Wel raar dat Cance nu geen poging deed om te neutraliseren omdat Schleck en half Radioshack erbij lag. Maar goed, dat is ook niet te doen in de finale.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef silverhill het volgende:
Schleck zat er nu ook achter, dus het was in Cancellara's belang geweest als de koers weer stilgelegd werd. Maar de mannen die nu in het eerste peloton zaten laten zich natuurlijk niet zo makkelijk inpakken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja Cancellara is echt een enorm hypocriete lamlul. Wees er maar trots op hoor Fabian met je touroverwinning voor Schleck.
Nee, dat heb ik niet gezien. Er zat een boomstam in me anusquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hallo Sepp. Lampard scoorde niet tegen Duitsland he?
Schleck is niet de kopman.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:36 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Schleck zat er nu ook achter, dus het was in Cancellara's belang geweest als de koers weer stilgelegd werd. Maar de mannen die nu in het eerste peloton zaten laten zich natuurlijk niet zo makkelijk inpakken.
Hij is een dag voor de Tour bijgedraaid, hij was toch kopman.quote:
Volgens mij was het toch echt ongeveer even ver van de finish.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:36 schreef marcodej het volgende:
Maar goed, dat is ook niet te doen in de finale.
Omdat hij niet zo aanvallend fietst? Het is gewoon een vraag hoor. Ik vind het namelijk ook niet zo'n 'leuke' renner om naar te kijken in een etappe.quote:
Zucht. Evans is een van de meest aanvallende onder de klassementsrenners, alleen komt daar in de Tour weinig van terecht aangezien hij nu eenmaal niet de allerbeste klimmer is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:41 schreef JC14 het volgende:
[..]
Omdat hij niet zo aanvallend fietst? Het is gewoon een vraag hoor. Ik vind het namelijk ook niet zo'n 'leuke' renner om naar te kijken in een etappe.
Vooral als hij begint te pratenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:41 schreef JC14 het volgende:
[..]
Omdat hij niet zo aanvallend fietst? Het is gewoon een vraag hoor. Ik vind het namelijk ook niet zo'n 'leuke' renner om naar te kijken in een etappe.
Voor de rest vind ik hem wél sympathiek.
Mij lijkt hij juist niet sympathiek, maar wel een van de aantrekkelijkste klassementsrenners.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:41 schreef JC14 het volgende:
[..]
Voor de rest vind ik hem wél sympathiek.
De situaties zijn inderdaad sterk vergelijkbaar. Driekwart van het peloton die op een kilometer of 25/30 onderuit gaat. Met daarvoor nog een ontsnapping. Toen hadden ze wat mij betreft gewoon door moeten rijden. Zeker omdat Chavanel de zege nog gewoon cadeau kreeg zo.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens mij was het toch echt ongeveer even ver van de finish.
En voor de rest hoor je mij ook niet klagen over het doorrijden, dat hoort er wat mij betreft bij. Maar dat hoorde er ook in 2010 bij en toen mocht dat niet vanwege een naar, wat toen al de volgende dag duidelijk werd, maar nu definitief, een enorme hypocriet.
Zeker van degenen die nu meedoen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mij lijkt hij juist niet sympathiek, maar wel een van de aantrekkelijkste klassementsrenners.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mij lijkt hij juist niet sympathiek, maar wel een van de aantrekkelijkste klassementsrenners.
Meest aanvallende renner? Grapje zeker?? Evans heeft tot vorig jaar jaaaaaaaren lafjes gekoerst in de Tour en amper (lees: nooit) aangevallen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zucht. Evans is een van de meest aanvallende onder de klassementsrenners, alleen komt daar in de Tour weinig van terecht aangezien hij nu eenmaal niet de allerbeste klimmer is.
Als je Evans net zo´n goede klimmer vindt als Andy zou ik nog maar eens een paar jaar naar wielrennen gaan kijkenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef Eenskijken het volgende:
evans is een van de beste klimmers.. ongeveer op gelijke voet met andy schleck en alleen contador was misschien iets beter.
En da's nog maar een voorbeeldje.quote:
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef Eenskijken het volgende:
evans is een van de beste klimmers.. ongeveer op gelijke voet met andy schleck en alleen contador was misschien iets beter.
daarnaast is hij de beste tijdrijder, dus hij is gewoon het beste alround
andy laat het vaak afweten als het erop aan komt. dan is ie gewoon leeg. Evans is meer een doorzetterquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als je Evans net zo´n goede klimmer vindt als Andy zou ik nog maar eens een paar jaar naar wielrennen gaan kijken
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef Eenskijken het volgende:
Lees mijn reactie nog een keer.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:45 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Meest aanvallende renner? Grapje zeker?? Evans heeft tot vorig jaar jaaaaaaaren lafjes gekoerst in de Tour en amper (lees: nooit) aangevallen.
Andy is een veel betere klimmer dan Evans. Dat maakte die laatste niet tot een slechte klimmer, maar als je niet ziet dat Andy een betere klimmer is heb je gewoon een bril nodig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:45 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
andy laat het vaak afweten als het erop aan komt. dan is ie gewoon leeg. Evans is meer een doorzetter
Dan nog is het lulkoek. Elke koers staat op zich en het gaat hier om de Tour. Daar heeft 'ie zelden tot nooit aangevallen en dus kan je 'm ook niet de meest aanvallende noemen.quote:
twitter:wielerman twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:44:43Rabo DS Van Houwelingen: apparently one rider took off a shoecover, he swerved and caused the massive crash. reageer retweet
Als dat zo is... je trekt toch niet midden in het peloton, met 80 per uur, een overschoen uitquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:48 schreef Sheepcidus het volgende:
twitter:wielerman twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:44:43Rabo DS Van Houwelingen: apparently one rider took off a shoecover, he swerved and caused the massive crash. reageer retweet
Ah, jij bent zo'n persoon die denkt dat jaarlijks alleen de Tour wordt gereden en de rest kermiskoersen zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:48 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Dan nog is het lulkoek. Elke koers staat op zich en het gaat hier om de Tour. Daar heeft 'ie zelden tot nooit aangevallen en dus kan je 'm ook niet de meest aanvallende noemen.
ben benieuwd wie het was.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:48 schreef Sheepcidus het volgende:
.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ah, jij bent zo'n persoon die denkt dat jaarlijks alleen de Tour wordt gereden en de rest kermiskoersen zijn.
Waarschijnlijk de renner die morgen elke 5 minuten de berm in wordt gereden.quote:
Hummeltje 4de, dat zal 'ie dan wel weer leuk vindenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef Ericr het volgende:
Karpets ook op meer dan 13 minuten, dat zal Dijkstra niet leuk vinden.
Als je niet wilt snappen dat als je niet de beste klimmer bent en je op je toppen moet rijden om bij te blijven je niet aan aanvallen toekomt, dan houdt het wel op ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:53 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
.
Nee pannenkoek. Maar het gaat NU om de Tour. En daar is Evens gewoon niet meest aanvallende. Punt uit.
Meer bewijs dat je alleen een Tourvolger bent, heb ik eigenlijk niet nodig.quote:Overigens vind ik Evans nooit echt kleurrijk en aanvallend, maar goed dat is weer een andere discussie.
Is dit serieus bedoeld? Evans en aanvallen? Evans wordt niet voor niks de volger genoemdquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zucht. Evans is een van de meest aanvallende onder de klassementsrenners, alleen komt daar in de Tour weinig van terecht aangezien hij nu eenmaal niet de allerbeste klimmer is.
Ok, alwetende. Ik kijk eigenlijk ook nooit hoor. Ik lees alleen de uitslagen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je niet wilt snappen dat als je niet de beste klimmer bent en je op je toppen moet rijden om bij te blijven je niet aan aanvallen toekomt, dan houdt het wel op ja.
[..]
Meer bewijs dat je alleen een Tourvolger bent, heb ik eigenlijk niet nodig.
Die kansloze kritiek op Evans. Evans valt regelmatig aan tegenwoordig en lijkt in niets op de Evans van voor het WK in 2009. Dat hij die bijnaam toen droeg, betekent toch nog niet dat die voor zijn hele carrière klopt?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:01 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Is dit serieus bedoeld? Evans en aanvallen? Hij wordt niet voor niks de volger genoemd
Inderdaad, sinds dat WK is Evans een hele leuke renner geworden. En hij is ook goed in koersen buiten de tour, zoals vorig jaar de Tirreno en de Ronde van Romandië en dit jaar het Criterium International. Dat kun je van Andy Schleck niet zeggen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:01 schreef Sautor het volgende:
Als je Evans een kleurloze renner vind, moet je het WK van 2009 nog eens herkijken, of de Strade Bianche etappe in de Giro
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef Eenskijken het volgende:
daarnaast is hij de beste tijdrijder, dus hij is gewoon het beste alround
Let op wat je zegt hier in dit forum.quote:
Ook voor dat WK viel Evans met de grootste regelmaat aan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die kansloze kritiek op Evans. Evans valt regelmatig aan tegenwoordig en lijkt in niets op de Evans van voor het WK in 2009. Dat hij die bijnaam toen droeg, betekent toch nog niet dat die voor zijn hele carrière klopt?
Hij kon niet beter. Evans reed die Tour niet op zijn absolute top en had bovendien last van een valpartij.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:01 schreef Redefine het volgende:
Evans reed in de Tour van 2008 bijzonder laf, wat hem uiteindelijk ook de zege kostte.
Cadelquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Inderdaad, sinds dat WK is Evans een hele leuke renner geworden. En hij is ook goed in koersen buiten de tour, zoals vorig jaar de Tirreno en de Ronde van Romandië en dit jaar het Criterium International. Dat kun je van Andy Schleck niet zeggen.
En slapenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:06 schreef kibo het volgende:
[..]
Let op wat je zegt hier in dit forum.
Zitten nogal wat gasten die elke zondagochtend in rabo-outfit rijden
True, maar de grootste omslag qua attitude kwam vooral na dat WK.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook voor dat WK viel Evans met de grootste regelmaat aan.
Ze zaten dus gegroepeerd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:01 schreef Oidipous het volgende:
http://nos.nl/video/392307-reactie-mollema-na-zesde-etappe.html
Haha, inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:08 schreef Sautor het volgende:
http://nos.nl/video/39230(...)na-zesde-etappe.html
Christus, wat een kut-interviewster
O jaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zeg ik net in die posting waar jij als een klein kind op reageert
Man, man.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:03 schreef TheArt het volgende:
Danielson lag er ook behoorlijk heavy bij:
[ afbeelding ]
Grotendeels waar. Ook in de Ventoux-rit van Parijs-Nice in 2008 deed Evans met zijn ploeg in de eerste kilometer van de klim veel werk. In de slotfase plantte hij zich in het wiel van Gesink, maar dat neemt het eerste niet weg.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook voor dat WK viel Evans met de grootste regelmaat aan.
'Ben je blij dat je over de finish kon komen?'quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:08 schreef Sautor het volgende:
http://nos.nl/video/39230(...)na-zesde-etappe.html
Christus, wat een kut-interviewster
Moet voor hem gevoeld hebben alsof hij op een kinderfiets zat. Dat werkt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:11 schreef marcodej het volgende:
Gesink zat eerst op fiets LL, maar is later nog een keer gewisseld naar zijn eigen fiets.
Zat je ook duidelijk. Door die veel te kleine fiets kon die groep van Mollema niet bijbenen. Daarna gewisseld naar zijn eigen fiets en daardoor is ie bij Kruijswijk gekomen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:11 schreef marcodej het volgende:
Gesink zat eerst op fiets LL, maar is later nog een keer gewisseld naar zijn eigen fiets.
Njah, ik denk wel dat Evans sinds die wereldtitel met meer onbevangenheid rondfietst. Minder stress, want ook al zou hij de Tour niet winnen, dan heeft ie in ieder geval toch die regenboogtrui. Maar ik vind hem in koersgedrag niet heel veel veranderd, eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
True, maar de grootste omslag qua attitude kwam vooral na dat WK.
twitter:koendekort twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:47:33Doesn't matter for me but Gesink comes past with lots of skin off, ripped kit and commissaire with him making sure he doesn't motorpace.Why? reageer retweet
Motorpace is stayeren?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:14 schreef marcodej het volgende:
twitter:koendekort twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:47:33Doesn't matter for me but Gesink comes past with lots of skin off, ripped kit and commissaire with him making sure he doesn't motorpace.Why? reageer retweet
Jep. Maar echt werkelijk waar belachelijk van de commissaris. Serieus, doe dat dan bij iedereen die stayerend probeert terug te komenquote:
Aaaaaaaawhquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:03 schreef TheArt het volgende:
Danielson lag er ook behoorlijk heavy bij:
[ afbeelding ]
Laat ons ook even naïef zijn en vermoeden dat Evans min of meer clean rondreed (in vergelijking met anderen) en dat hij de laatste jaren gewoon meer overschot heeft door dat de rest iets trager rijdt, waardoor zijn aanvalspogingen iets meer voorstellen, maar qua instelling vind ik ook dat er niet zoveel verschil is. Hij viel voor 2009 ook al aan, maar dat waren zo'n flut-aanvalletjes dat je 't nauwelijks zag.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:12 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, ik denk wel dat Evans sinds die wereldtitel met meer onbevangenheid rondfietst. Minder stress, want ook al zou hij de Tour niet winnen, dan heeft ie in ieder geval toch die regenboogtrui. Maar ik vind hem in koersgedrag niet heel veel veranderd, eigenlijk.
En voor dat hierover ook weer een discussie losbrandt:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Grotendeels waar. Ook in de Ventoux-rit van Parijs-Nice in 2008 deed Evans met zijn ploeg in de eerste kilometer van de klim veel werk. In de slotfase plantte hij zich in het wiel van Gesink, maar dat neemt het eerste niet weg.
Ja, Gesink is 2 hele centimeters groter dan Sanchezquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Moet voor hem gevoeld hebben alsof hij op een kinderfiets zat. Dat werkt natuurlijk niet.
Vooraan zitten is het veiligste, jij zei" Ik snap niet, wat ik al eerder zei, dat de renners zelf nog steeds niet doorhebben dat je hiermee (dat wringen om maar vooraan te blijven) je eigen kansen om zeep helpt". Hieruit moet ik begrijpen dat je dus niet bedoelt dat de renners ergens anders moeten positioneren, dat dacht ik namelijk en snap nog steeds niet hoe ik je posting dan moet lezenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:09 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
O jaDat zal het wel zijn, niet dat jij aankomt met 'wat dan? Achterin rondfietsen?
'
Niet zo vreemd dat ik dan op jouw niveau reageer toch.
Serieus?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:18 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, Gesink is 2 hele centimeters groter dan Sanchez
Ik moest even lachenquote:Schleck: "Opgeven ligt niet in mijn aard"
Fränk Schleck verloor ruim twee minuten door zijn val.
01 / 04
VR 06/07/2012 - 18:29
Een van de slachtoffers van de massale valpartij op weg naar Metz was Fränk Schleck. De kopman van RadioShack verloor meer dan twee minuten.
"Het ligt niet in mijn aard om op te geven. Als ik niets gebroken heb, start ik zaterdag aan de rit", zegt Schleck.
Demol: "Overal op de grond fietsen en renners"
RadioShack deelde met Fränk Schleck in de klappen. "Slechts één renner van ons is gevallen, maar het is wel onze kopman. Dat is pech", zegt ploegleider Dirk Demol.
Het heeft zeker twee minuten geduurd voor ik wist dat Fränk betrokken was bij de valpartij
DIRK DEMOL
"Het was chaos tot en met", beschrijft Demol. "Er kwamen renners uit de gracht gekropen en overal op de weg lagen fietsen en renners. Het heeft zeker twee minuten geduurd voor ik wist dat Fränk betrokken was bij de valpartij."
"Hij lag meteen minuten achter. We moeten wel nog de schade opmeten, want als je tegen 75 kilometer per uur tegen het asfalt smakt, dan is er zeker schade."
"We zijn net aan de vooravond van de bergen. Ik hoop dat Fränk zich kan herpakken."
Dan nog, misschien zijn z'n benen wel 7 cm langer.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:18 schreef groenen het volgende:
[..]
Die is wel een stukje kleiner.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Serieus?Ik had wel wat meer verschil verwacht.
Wel jammer dat Niermann er niet was om z'n fiets af te staan he?
Heeft Gesink geen langere benen? Gesinks zadel staat echt wel belachelijk hoog, viel me nog op bij die fietswissel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:18 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, puur lengte zegt helemaal niets. Als bijvoorbeeld het zadel maar een halve centimeter verkeerd staat, kan dat al zo ongemakkelijk zijn dat je niet optimaal kunt presteren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan nog, misschien zijn z'n benen wel 7 cm langer.
Empirisch bewezen!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:22 schreef groenen het volgende:
Was dus gewoon falen dat Gesink niet bij die groep van Schleck kon blijven.
Misschien zijn zijn benen veel langer. En als je benen in je nek liggen kun je lastig fietsen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:18 schreef groenen het volgende:
[..]
Zaten rond de 50ste plaats, achter de gegroepeerden Orica-GreenEdge, Lotto, BMC en Sky.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:24 schreef TheArt het volgende:
Het is in de uitslag direct goed te zien welke ploegen op precies de verkeerde plek zaten en dus zwaar het slachtoffer zijn val die valpartij: Vacansoleil, Rabobank, Garmin, Movistar en Astana.
Ook een Kiserlovski, die tot nu toe nog totaal geen schade had geleden, op 13 minuten. Jammer, heel erg jammer.
Niet op de goede plek is in dit geval te ver naar achteren. Want ze stonden stil over de hele breedte van de weg.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:24 schreef TheArt het volgende:
Het is in de uitslag direct goed te zien welke ploegen op precies de verkeerde plek zaten en dus zwaar het slachtoffer zijn val die valpartij: Vacansoleil, Rabobank, Garmin, Movistar en Astana.
Ook een Kiserlovski, die tot nu toe nog totaal geen schade had geleden, op 13 minuten. Jammer, heel erg jammer.
Dat betekent dus dat ze ook vielen over de gehele breedte van de weg.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:26 schreef groenen het volgende:
[..]
Niet op de goede plek is in dit geval te ver naar achteren. Want ze stonden stil over de hele breedte van de weg.
Dit is gewoon geen toeval meer me dunkt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:06 schreef kibo het volgende:
[..]
Let op wat je zegt hier in dit forum.
Zitten nogal wat gasten die elke zondagochtend in rabo-outfit rijden
Dat zou hij ook wel gedaan hebben, maar hij kan niet op alle plaatsten tegelijk zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep. Maar echt werkelijk waar belachelijk van de commissaris. Serieus, doe dat dan bij iedereen die stayerend probeert terug te komen
De juiste conclusies trekken is niet je sterkste kant.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:22 schreef groenen het volgende:
[..]
Die is wel een stukje kleiner.
Was dus gewoon falen dat Gesink niet bij die groep van Schleck kon blijven.
dan schors je het halve peloton.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:32 schreef groenen het volgende:
Tijdstraf zou op zijn plaats zijn voor Gesink als ik die foto zo zie.
Frans team hè, dan mag dat.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:32 schreef Sheepcidus het volgende:
Taaramae reed op 15 km van de finish lek maar zijn teamgenoten hebben hem geduwd tot de derde kilometer
Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:32 schreef Sheepcidus het volgende:
Taaramae reed op 15 km van de finish lek maar zijn teamgenoten hebben hem geduwd tot de derde kilometer
Dat lijkt me onmogelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:32 schreef Sheepcidus het volgende:
Inderdaad, wat een foto.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:29 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Doe ze een legerpak aan en leg ze op de stranden van Normandie, en je hebt een war picture.
Er hangt iemand uit de auto, het lijkt me duidelijk dat hij net een lavement krijgt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:32 schreef groenen het volgende:
Tijdstraf zou op zijn plaats zijn voor Gesink als ik die foto zo zie.
Mijn Ests is niet meer wat het geweest is, maar Google Translate zegt dit:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:39 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
http://blog.paf.com/ratta(...)ju-onne-uhel-lollil/
quote:"Stage VI (totally f***ed how there are so many morons in the bunch and how much luck one could have)
Day: 207km, flat but nervy because there was a decent amount of wind. From km 0 there was a lot of pushing and everyone went full gas. The highlights of the day were the falls and there we alot of them. In the second to last crash, 60km before the finish, the road got really narrow on the uphill and riders everybody were blocking their wheels. I managed to break too, but I felt how a lot of others smashed each other and fell.
This was followed by some more pushing and shoving and I was around the 80th place, where about 25km from the finish everybody crashed big on the downhill. The only thing I remember was, that I tucked my head, because otherwise an other bike would've crashed into me. I luckily survived the crash (at speed 65-70km/h) and got into a little bunch with me, Gallopin and Horner - all very good time trial riders. The gap between the bunch was about 200m and even by giving it our all it took us 6km to take back that 200m.
When we catched the bunch I was like in a coma (that's an exact translation, don't know how to put it..), but after a few breathers I felt ok again, because it is very easy to ride in the back!
15km from the finish by backwheel punctured and damnit, I thought, f**k, it's over now. But I digged all in and my teammates di Gregorio and Dumoulin' pushed me. Through a miracle we got to the 3km mark and I raised my hand. I showed the referees that my tire was punctured and I got a nod for "yes" and got my ending time the same as the others. So much for today.
Some words about the idiots: I don't know how the crashes happen, I've never organized something that dangerous in the bunch. But some riders block their brakes in 70km/h for every little fly they see. Morons. Now the first and the psycho week is over and the tour is just starting for me. And in the overall I'm in position....
Tomorrow I need every Estonian to wish me luck, because the stage ends on a 7km and a steep mountain. There it will be clear, how others stand. I think, I'm ready! In the start I also posted some pictures about my teammate Fouchard, who came into the bus with a wide smile and threw some jokes!"
Ach ja, een Frans team heh.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:43 schreef Sheepcidus het volgende:
Zijn blog naar het engels vertaald:
[..]
twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 19:44:07Crash report: suspected rib fractures for Freire (KAT), Poels (VCD) and Wynants (RAB) #tdf12 reageer retweet
Wanneer alle klassementsrenners bij de eerste 20 in het peloton willen rijden krijg je dus dit soort capriolen als we de hele tour al zien, en ook voorgaande jaren hebben gezien.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vooraan zitten is het veiligste, jij zei" Ik snap niet, wat ik al eerder zei, dat de renners zelf nog steeds niet doorhebben dat je hiermee (dat wringen om maar vooraan te blijven) je eigen kansen om zeep helpt". Hieruit moet ik begrijpen dat je dus niet bedoelt dat de renners ergens anders moeten positioneren, dat dacht ik namelijk en snap nog steeds niet hoe ik je posting dan moet lezen
"We zien wel" inderdaad...quote:
Tankink krijgt het nog druk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef marcodej het volgende:
twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 19:44:07Crash report: suspected rib fractures for Freire (KAT), Poels (VCD) and Wynants (RAB) #tdf12 reageer retweet
Ze reden rond plek 50, en daar gebeurde het.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wanneer alle klassementsrenners bij de eerste 20 in het peloton willen rijden krijg je dus dit soort capriolen als we de hele tour al zien, en ook voorgaande jaren hebben gezien.
Wanneer iedereen op de paar sprintersploegen na met wat mannetjes gewoon "meepeddelen" verlaag je mijns inziens de kans op een valpartij. Tuurlijk kan je dan zeggen dat je altijd nog achter een valpartij kan zitten, maar ik denk dat op deze manier het aantal klassementsrenners met tijdverlies een stuk minder zal zijn dan de manier waarop het nu gaat.
Ik bedoel dus wel dat ze zichzelf ergens anders moeten positioneren, maar niet met z'n alle achteraan natuurlijk. Want dan flikkert iedereen daar op de grondMaar wees gewoon content als je op plek 37 rondrijd, ipv plek 16.
Ik heb deze crash niet gezien, maar zoals ik al zei: Weinig kans dat ze zomaar ineens omvallen, grotere kans dat het komt omdat er mensen naar voren willen dringen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze reden rond plek 50, en daar gebeurde het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het probleem waar Ducrot morgen de hele dag over gaat zitten uitweiden.twitter:maduc twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 19:45:17Berichten uit het Peloton over ploegleiders die hun renners massaal naar voor dirigeren. “heb mijn oortje uitgegooid” aldus Voeckler reageer retweet
Gesink bevestigd dus twee gebroken ribben vaen geperforeerde long van Wynants.twitter:RGUpdate twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 19:50:47#Rabocyclingteam's summary of today: 8riders started, 15crashes, 2broken ribs, one punctured lung, 1square meter of skin missing... reageer retweet
Dat bedoel ik dus. Daardoor ontstaan zoveel valpartijen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:52 schreef Slobeend het volgende:
Dit is het probleem waar Ducrot morgen de hele dag over gaat zitten uitweiden.twitter:maduc twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 19:45:17Berichten uit het Peloton over ploegleiders die hun renners massaal naar voor dirigeren. “heb mijn oortje uitgegooid” aldus Voeckler reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |