Je kunt wel als een dood vogeltje in het peleton blijven zitten of de handdoek gooien maar daar schiet je ook niks mee opquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
haha, alsof al die klassementsmannen zeggen: ja kom, laten we het spannend houden.
Een Landisjequote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
haha, alsof al die klassementsmannen zeggen: ja kom, laten we het spannend houden.
Morgen is geen etappe voor een mooie aanval helaas. Niet vroeg in de rit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:11 schreef TLC het volgende:
[..]
Je kunt wel als een dood vogeltje in het peleton blijven zitten of de handdoek gooien maar daar schiet je ook niks mee opNederlandse mentaliteit
En met extreem zware trajecten ga je ook de strijd tegen doping ongetwijfeld winnen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Het enige wat dan nog zou helpen is bijna elke rit zo selectief maken dat men nooit met een groot peloton in de finale komt, maar dat zou het hele karakter van de Tour veranderen.
Ja strak plan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:11 schreef TLC het volgende:
[..]
Je kunt wel als een dood vogeltje in het peleton blijven zitten of de handdoek gooien maar daar schiet je ook niks mee opNederlandse mentaliteit
Die ploeggenoten van goss gaan die vent ook steeds meer haten, gerrans rijdt zich kapot op kop zodat goss weer geen schijn van kans maakt en zelfs nog van een geblesseerde greipel verliestquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:08 schreef Slobeend het volgende:
Wat zat ik me te ergeren aan Orica-Greenedge zeg. De tyfus man, hele dag als onnozolen op kop rijden, bij de valpartij ook snoeihard doorrijden want de topsprinter Goss kan weer mooi 3e worden en Sagan profiteert er van. Wie zit daar achter het stuur?![]()
En balen voor Poels, had echt vertrouwen in morgen.
Dat deden ze omdat Cavendish achterop was geraakt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:08 schreef Slobeend het volgende:
Wat zat ik me te ergeren aan Orica-Greenedge zeg. De tyfus man, hele dag als onnozolen op kop rijden, bij de valpartij ook snoeihard doorrijden want de topsprinter Goss kan weer mooi 3e worden en Sagan profiteert er van. Wie zit daar achter het stuur?![]()
En balen voor Poels, had echt vertrouwen in morgen.
Of een andere zware etappe, dat pessimtisch gezeik dat de Tour al voorbij is vind ik ook niks.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Morgen is geen etappe voor een mooie aanval helaas. Niet vroeg in de rit.
twitter:mattgoss1986 twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:12:16My mistake today, jumped to early, should have stayed on the wheel. Miss red the meter boards and jumped when I saw a rider drop there chain reageer retweet
twitter:mattgoss1986 twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:14:10Unfortunately only after I had gone I saw 200m in the distance. Thanks to the @Orica_GreenEDGE team again. All super committed #appreciated reageer retweet
Op dat vlak verkeer ik sowieso niet in buitengewone illusies.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En met extreem zware trajecten ga je ook de strijd tegen doping ongetwijfeld winnen.
Top 5 is zeker nog haalbaar maar dan moet er een goede tijdrit uit geknald worden, morgen geen tijd worden verloren, en mannen een steek laten vallenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:14 schreef TLC het volgende:
[..]
Of een andere zware etappe, dat pessimtisch gezeik dat de Tour al voorbij is vind ik ook niks.
En voor deze rit waren het er zo'n 150?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef kibo het volgende:
Tour is nog nooit zo spannend geweest.
Zekere 10 serieuze kanshebbers voor het geel.
Nee. Eigenlijk maar 3.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef kibo het volgende:
Tour is nog nooit zo spannend geweest.
Zekere 10 serieuze kanshebbers voor het geel.
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:15:46Kruijswijk: heup kapot. Gesink: overal schaven. Mollema: idem dito. Hesjedal: alles kapot. Nog 50 renners met zelfde klachten. reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:15:55Dit is geen wielrennen meer. Dit is Jackass. reageer retweet
twitter:bramtankink twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:16:50Auw auw auw. Dat was waarschijnlijk de zwaarste crash in mijn loopbaan. Goede nieuws? Niks gebroken. reageer retweet
ik vraag me af of er daadwerkelijk veel meer valpartijen in de Tour plaatsvinden dan in een aantal andere koersen, als je dat uiteindelijk afmeet tegen koerskilometers. Het lijkt me eerder dat in de Tour valpartijen vaak verstrekkender consequenties hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Het is toch gewoon een feit dat dit soort valpartijen in de Tour veel vaker voorkomen dan andere wedstrijden? Ik snap niet, wat ik al eerder zei, dat de renners zelf nog steeds niet doorhebben dat je hiermee (dat wringen om maar vooraan te blijven) je eigen kansen om zeep helpt. Dan heb je echt weinig denkvermogen. Ieder jaar opnieuw vallen er klassementsmannen weg doordat ze zo nodig voorin willen zitten tot de laatste 3 km
Zo vreemd is het niet hoor. Gewoon een klassiek sociaal dilemma. Het zou voor het gehele peloton nuttig zijn als er rustig gereden, weinig gewring en weinig gevallen werd. Maar het is voor een individuele kopman altijd van nut om voorin te zitten (want zelfs in een rustig peloton heb je valpartijen). Dat zorgt ervoor dat iedereen met zijn treintje voorin wil zitten, en je een complete chaos krijgt, doordat iedereen zijn eigenbelang nastreeft krijg je een collectieve situatie die in niemands belang is. Het peloton zelf kan dit niet doorbreken (volgend jaar zullen de ploegen alleen nog maar meer mannen in hun trein zetten om vooraan te zitten), daarom moet een derde partij dat doen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Het is toch gewoon een feit dat dit soort valpartijen in de Tour veel vaker voorkomen dan andere wedstrijden? Ik snap niet, wat ik al eerder zei, dat de renners zelf nog steeds niet doorhebben dat je hiermee (dat wringen om maar vooraan te blijven) je eigen kansen om zeep helpt. Dan heb je echt weinig denkvermogen. Ieder jaar opnieuw vallen er klassementsmannen weg doordat ze zo nodig voorin willen zitten tot de laatste 3 km
Scarponi en de Movistars?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:19 schreef marcodej het volgende:
Uiteindelijk valt de schade voor het klassement nog mee met Schleck, twee Astana's, twee Garmin's en drie Rabo's. Overige klassementsmannen zitten er wel gewoon bij.
Wat dan? Achterin hangen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Wynants overigens op weg naar het ziekenhuis.twitter:RichardPlugge twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:18:53Mollema finishte op Ten Dams fiets, Gesink op Sanchez' (veel kleinere) fiets. #tdf12 reageer retweet
Scarponi lijkt me geen echte top tien-kandidaat en Valverde is nog een vraagteken, maar inderdaad, die had ik nog gemist.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Scarponi en de Movistars?
Taaramae? En nog een paar anderen. Alleen RadioShack en de 5 eerder genoemde renners + Quick Step zaten goed
Dit zegt toch vooral dat de ploegorders op dat gebied werken?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:22 schreef TheArt het volgende:
Dit zegt ook wel genoeg:Wynants overigens op weg naar het ziekenhuis.twitter:RichardPlugge twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:18:53Mollema finishte op Ten Dams fiets, Gesink op Sanchez' (veel kleinere) fiets. #tdf12 reageer retweet
Tevreden zijn als je gewoon meepeddelt op plek 68?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat dan? Achterin hangen?
Te veel renners in de tour, 95% van de renners knokt on de eerste week om vooraan te zitten. Vanwege ploeggenoot, om te kunnen winnen of om valpartijen te ontwijken.
Vanaf morgen zou het rustiger worden...
Taaramae is 78e en krijgt maar 4 seconden erbij. Hoe kan dat?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Scarponi en de Movistars?
Taaramae? En nog een paar anderen. Alleen RadioShack en de 5 eerder genoemde renners + Quick Step zaten goed
Wat bedoel je? Dat je ook in het midden kan hangen? Zoals vandaag waar op plek 40 men ging liggenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:23 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Tevreden zijn als je gewoon meepeddelt op plek 68?sjongejonge, makkelijk he? Van het ene uiterste naar het andere, er is meer dan zwart/wit op de wereld
Die valparijen zie je ontstaan wanneer het peloton de volledige wegbreedte benut.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat dan? Achterin hangen?
Te veel renners in de tour, 95% van de renners knokt on de eerste week om vooraan te zitten. Vanwege ploeggenoot, om te kunnen winnen of om valpartijen te ontwijken.
Vanaf morgen zou het rustiger worden...
Raar ja. Hesjedal staat hier ook op 13 minuten, maar kwam op zeven minuten binnen dacht ik.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:24 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Taaramae is 78e en krijgt maar 4 seconden erbij. Hoe kan dat?
77. AUSO'GRADY Stuart 208 ORICA GREENEDGE 04h 38' 22'' + 01' 22''
78. ESTTAARAMAE Rein 81 COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE 04h 37' 04'' + 00' 04''
79. BELZINGLE Romain 89 COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE 04h 38' 39'' + 01' 39''
80. ITASCARPONI Michele 41 LAMPRE - ISD 04h 39' 09'' + 02' 09''
Zou ie pech hebben gehad in de laatste 3 km?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:24 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zeker, maar het zegt ook vooral wat voor chaos het was.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit zegt toch vooral dat de ploegorders op dat gebied werken?
En hoe komt het dat ze gingen liggen? Vast niet omdat iedereen daar op z'n gemak zat en niet naar voren wilde opschuiven he? Lijkt me geen rocketscience hoor.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat je ook in het midden kan hangen? Zoals vandaag waar op plek 40 men ging liggen
Lijkt me het meest logische.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou ie pech hebben gehad in de laatste 3 km?
Taaramae kreeg een lekke band op 1km voor de finish, dus 3km regel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:24 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat zeg ik net in die posting waar jij als een klein kind op reageertquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En hoe komt het dat ze gingen liggen? Vast niet omdat iedereen daar op z'n gemak zat en niet naar voren wilde opschuiven he? Lijkt me geen rocketscience hoor.
Dankquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef Cara het volgende:
[..]
Taaramae kreeg een lekke band op 1km voor de finish, dus 3km regel.
twitter:inrng twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:28:34Tour doc Pommerie says Hesjedal bumped his knee, might have an X-ray but otherwise he seems ok. reageer retweet
wellicht ook gebroken ribbenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:28 schreef marcodej het volgende:
Poels mogelijk sleutelbeenbreuk. Niet overkomelijk dus voor de Vuelta.
Maar goed, voor zijn ontwikkeling zou het iig goed zijn als hij deze Tour had uit kunnen rijden. Vorig jaar ging het door ziekte ook al mis. Bovendien was het morgen voor hem een mooie kans.
Dat verklaart. Dan is die dus ook niet meegenomen en zijn er nog 13 echte klassementsmannen (+Froome, maar die had al een achterstand) op +0.04 binnen gekomenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef Cara het volgende:
[..]
Taaramae kreeg een lekke band op 1km voor de finish, dus 3km regel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |