abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113883780
Man, man, man.... Uit De Telegraaf....

Jury kent geen genade met Rabo

Van onze speciale verslaggevers
METZ - De UCI-jury werkt met genadeloze regels de stress in het Tourpeloton in de hand. Na de massale valpartij op 24 kilometer van de streep moet je begrip hebben voor ploegleiders die hun gevallen renners enigszins willen helpen. Rabobank-ploegleider Nico Verhoeven probeerde zijn renners Robert Gesink en Steven Kruijswijk, die op meer dan drie minuten achterstand reden, even uit de wind te houden.
Direct kreeg Verhoeven een waarschuwing van het UCI-jurylid op de motor. Toen de Rabo-wagen nog even naast zijn renners bleef, ging het jurylid demonstratief kilometers lang voor de Nederlandse ploegleider stapvoets rijden. Gesink en Kruijswijk kregen daarnaast nog een tijdstraf van 20 seconden en Verhoeven een boete van 50 Zwitserse frank.

Rudi Kemna
„Schandalig”, oordeelde Argos-ploegleider Rudi Kemna die het voorval voor zich zag gebeuren. „Dit heeft niets meer met gevoel voor de koers te maken. Wanneer renners moeten lossen doordat ze eraf worden gereden is het een ander verhaal. Na zo’n massale val moet je begrip hebben voor de situatie van de renners.”
pi_113883961
het erge is vooral dat ze het bij de Fransen nooit hadden gedaan
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_113883970
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 09:22 schreef JohnDDD het volgende:
het erge is vooral dat ze het bij de Fransen nooit hadden gedaan
Wel even beseffen dat dit soort straffen op worden gelegd door de jury, dus de UCI. ASO heeft hier weinig mee te maken. Desondanks denk ik dat je toch gelijk hebt.
pi_113884257
Dan moeten ze inderdaad ook met gelijke maten meten.. Renners worden zo vaak met hulp van een auto terug bij het peloton gebracht en vaak is het nog prominent in beeld.
In geval van een valpartij gingen ze daar toch coulant mee om? Echt te absurd voor woorden.
In the coolest little capital of the world
pi_113884393
Of die juryleden hebben een wedje lopen ergens. Matchfixing haha.

Maar zonder gekheid. Kinderachtig gezeik is het. Totaal de koers niet aanvoelend die jury. Is er vandeweek ook niet al een waardchuwing gegeven voor hetzelfde? Daarbij weet ik vrijwel zeker dat een Fransman niet bestraft zou worden. Is hezelfde met het rode rugnummer, als de jury kan kiezen tussen een Fransman en een ander krijgt de Fransman 'm altijd...
pi_113884587
Als de jury je waarschuwt dat je er niet meer met je auto voor moet rijden, moet je dat ook niet blijven doen. Als je het de jury zo duidelijk in hun gezicht smijt dat je hun autoriteit niet erkent, hebben ze geen keuze behalve je een straf geven.
pi_113884644
Uit het artikel begrijp ik dat hij er naast ging rijden. En vooral het stapvoets ervoor gaan rijden met de jurymotor komt erg :') over.

Wat me het meest stoort is de complete willekeur. Als die jurymotor toevallig op een andere plek had gereden had iemand anders die straf gehad. Greipel en half Lotto heb ik ook achter een auto zien stayeren, het gebeurt zo vaak.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113884702
De dag van gisteren heeft alleen Garmin al 60.000 dollar aan kapotte fietsen opgeleverd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113884771
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:01 schreef 1-0-8 het volgende:
Of die juryleden hebben een wedje lopen ergens. Matchfixing haha.

Maar zonder gekheid. Kinderachtig gezeik is het. Totaal de koers niet aanvoelend die jury. Is er vandeweek ook niet al een waardchuwing gegeven voor hetzelfde? Daarbij weet ik vrijwel zeker dat een Fransman niet bestraft zou worden. Is hezelfde met het rode rugnummer, als de jury kan kiezen tussen een Fransman en een ander krijgt de Fransman 'm altijd...
Zoals al gezegd, de ASO heeft hier niks mee te maken, het is de UCI die dit beslist.

En ook dat gedoe over de meest strijdlustige renner is op weinig gebaseerd. Gisteren was het Zabriskie, eergisteren Arashiro, terwijl laatstgenoemde met twee Fransen in de kopgroep zat en ook Zabriskie met Fransen voorop reed.
pi_113884804
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:29 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, de ASO heeft hier niks mee te maken, het is de UCI die dit beslist.

En ook dat gedoe over de meest strijdlustige renner is op weinig gebaseerd. Gisteren was het Zabriskie, eergisteren Arashiro, terwijl laatstgenoemde met twee Fransen in de kopgroep zat en ook Zabriskie met Fransen voorop reed.
Bedankt voor deze reactie. Ik wilde dit net al gaan typen. Beetje partijdige Fransen de schuld geven is wel erg makkelijk... En gewoon onwaar.

Blijft dat het erg flauw is van de jury, maar goed. Grootste schade aan het klassement was al geschied, die 20 seconden zijn niet zo rampzalig meer. Gelukkig Mollema wel gewoon op 2 minuten.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_113884919
Er zijn dus definitief geen beelden van de val?
pi_113884950
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:38 schreef DennisDeBengel het volgende:
Er zijn dus definitief geen beelden van de val?
Neen, maar de oorzaak is wel bekend. Of wilde je wat anders zien?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:14:12 #213
203493 Haarklip
ágćtis byrjun
pi_113885598
Die tijdstraf is werkelijk belachelijk.
ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun
pi_113885857
Tijdstraf ^O^ Justice has been done.
- verwijderd door admin -
  Redactie Sport zaterdag 7 juli 2012 @ 11:38:09 #215
274204 crew  Mexicanobakker
pi_113886129
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:29 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Ladagnous kreeg het rooie rugnummer. Arashiro rijdt overigens wel gewoon voor een Franse ploeg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:05:24 #216
11102 knep
Mountainfreak
pi_113888539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:26 schreef groenen het volgende:
Tijdstraf ^O^ Justice has been done.
Je stokpaardje wordt nu wel erg saai :Z.
/hap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')