Vorig jaar was er ook zo'n gast die de hele Tour zat te zeiken op Rabobank, is toch mooi man. Laat gaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij bent echt de grootste azijnpisser ooit.
Sowieso kun je moeilijk zeggen dat Wuyts het tegen Nederlanders heeft. Eerder integendeel, zelfs.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik hoorde ook alleen maar een jammerende Wuyts met zijn "Ai, ai, ai, ai, ai, het zal toch niet waar zijn".
De Tour is écht nog niet voorbij hoor. Dat ljikt nu zo, maar ik geef het nog niet op voor Gesink.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:51 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Jawel, maar die gaat ook geen deuk meer in een pakkie boter fietsen nu. Het is allemaal over en uit voor Rabobank.
En dan nog zoveel Nederlandse renners in de Tour, maar ik denk dat we met zijn alle ons blind hebben gestaard op Gesink. Vorig jaar was dat ook 1 deceptie na zijn valpartij. Vandaag is weer net zo'n moment als vorig jaar. Daar kwam hij niet bovenop.
Nober? Jahroon?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vorig jaar was er ook zo'n gast die de hele Tour zat te zeiken op Rabobank, is toch mooi man. Laat gaan.
Wees eens realistisch. Gaat niet meer gebeuren...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef JC14 het volgende:
[..]
De Tour is écht nog niet voorbij hoor. Dat ljikt nu zo, maar ik geef het nog niet op voor Gesink.
Ja ok, maar ik probeer nog de moed erin te houden. Stel dat Wiggins en Evans morgen vallen of gewoon een slechte dag hebben. Kan natuurlijk wel, maar ja.... Ik bedoel, dan kan het toch ook zomaar anders zijn voor de anderen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wees eens realistisch. Gaat niet meer gebeuren...
Het enige wat mogelijk zou helpen, is de ploegen verkleinen. Sowieso zou dat wel een positief effect op de koers kunnen hebben, omdat aanvallers dan wat meer kans hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit moeten ze niet oplossen door speciale parcoursen te gaan uittekenen of complexe reglementen in elkaar te gaan flansen.
Het is gewoon een mentaliteitsprobleem, het peloton moet dat zelf aanpakken, ze hebben het ook zelf gecreëerd.
Het zelfreinigend en zelfsturend vermogen van het peloton was vroeger veel groter, er wordt nu veel te veel geregisseerd vanuit de ploegleiderswagens. Ik ben het dan ook niet eens met de stelling dat de oortjes de veiligheid in het peloton vergroten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit moeten ze niet oplossen door speciale parcoursen te gaan uittekenen of complexe reglementen in elkaar te gaan flansen.
Het is gewoon een mentaliteitsprobleem, het peloton moet dat zelf aanpakken, ze hebben het ook zelf gecreëerd.
Eens.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gozer....quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wees eens realistisch. Gaat niet meer gebeuren...
Gesink hoeft van mij de tour niet te winnen. Ik hoop gewoon nog voor een top 10 klassering voor Gesink + Mollema en mogelijk een mooie etappe voor Kruiswijk of in een ontsnapping ofzoquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:54 schreef JC14 het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik probeer nog de moed erin te houden. Stel dat Wiggins en Evans morgen vallen. Ik bedoel, dan kan het toch ook zomaar anders zijn voor de anderen?
die zit nu de rest van de avond in me hoofd vast!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:45 schreef GroenerDanGras het volgende:
Ben niet bang voor de boze wolf, ben niet bang ben niet bang
Ja, maar ik noemde Gesink eigenlijk maar als voorbeeld. Mollema of Kruijswijk kan dit ook zijn.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:55 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Gesink hoeft van mij de tour niet te winnen. Ik hoop gewoon nog voor een top 10 klassering voor Gesink + Mollema en mogelijk een mooie etappe voor Kruiswijk of in een ontsnapping ofzo
En hoe gaat 'het peloton' dat dan aanpakken? Voorlopig wordt het alleen maar erger.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eén gastquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vorig jaar was er ook zo'n gast die de hele Tour zat te zeiken op Rabobank, is toch mooi man. Laat gaan.
Ik geef de moed ook niet op alleen ik had niemand van die 3 als winnaar van de tour hoor. Mogelijk een top 3 klassering als er één boven zich uit stijgt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef JC14 het volgende:
[..]
Ja, maar ik noemde Gesink eigenlijk maar als voorbeeld. Mollema of Kruijswijk kan dit ook zijn.
Ik weiger de moed op te geven.
Niemand van hen heeft vandaag tijd verloren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:57 schreef Junglebeast het volgende:
De andere 15 of zo klassement renners die nu tijd verloren hebben gaan hoop ik aanvallen in de bergen. Kunnen best leuke etappes worden. Evans, Wiggins, Menchov, Nibali etc zullen niet still zitten tot 2km voor de meet denk ik.
Ik zou eerder voor wit gaan met Kruijswijk, dat is nog prima mogelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:55 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Gesink hoeft van mij de tour niet te winnen. Ik hoop gewoon nog voor een top 10 klassering voor Gesink + Mollema en mogelijk een mooie etappe voor Kruiswijk of in een ontsnapping ofzo
Hoe zou je het parcours willen aanpassen ten einde valpartijen te voorkomen? Het is nu niet dat valpartijen louter op bijzonder veeleisende gedeelten van het parcours voorkomen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
En hoe gaat 'het peloton' dat dan aanpakken? Voorlopig wordt het alleen maar erger.
Het peloton bestaat uit een groep individuen met verschillende belangen. Die gaan echt nooit wat oplossen. Als organisator kan je dat moeiteloos doen door het parcours aan te passen en met fors kleinere ploegen te rijden. Maar de ASO prefereert nou eenmaal de huidige situatie boven een ander ontwerp van de Tour, dus we zullen hier nog wel even mee moeten leven.
We nemen het mee naar achteren. Een besluit volgt zo snel mogelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef cap het volgende:
Ergernis 1: kan de titel worden gecorrigeerd? Slachtveld is echt te erg voor in een titel.
Ergernis 2: nog geen berg geweest en alle Nederlanders al op dikke achterstand.
Ergernis 3: Nederlanders maximaal gehavend precies de dag voordat ze de bergen in moeten, dat belooft weinig goed voor de bergetappes morgen en overmorgen. 99% kans dat ze morgen met gekneusd en stram lichaam opstaan voorzien van prikkende schaafwonden.
Klopt. Al krijgt hij het heeeel moeilijk met van Garderen en Galopinquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor wit gaan met Kruijswijk, dat is nog prima mogelijk.
En Taaramaequote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:59 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Klopt. Al krijgt hij het heeeel moeilijk met van Garderen en Galopin
Nee maar vroeger zaten die angsthazen tot de 2km voor de meet stil op hun fiets. Nu komen er hopelijk meer aanvallen van achter uit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Niemand van hen heeft vandaag tijd verloren.
Ja ok, Gesink als winnaar was meer hoop dan realistisch van mijn kant, al moet ik wel zeggen dat ik Gesink verdomd sterk vond rijden zo voor de Tour.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:57 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik geef de moed ook niet op alleen ik had niemand van die 3 als winnaar van de tour hoor. Mogelijk een top 3 klassering als er één boven zich uit stijgt.
twitter:Mark_Renshaw twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 17:58:14I hope everyone is ok, every rider in Rabobank crashed today at some point and most guys at least twice. It's a war zone on the bus. reageer retweet
Door eerder in de koers voor verschillen te zorgen, zodat het peloton rustiger wordt. Doe een korte tijdrit in het begin (zoals in 2008), een middelzware bergrit, in plaats van 7 kamikaze ritten. Het is toch overduidelijk waarom deze valpartijen altijd in de eerste helft van de Tour zitten. Hoe langer je wacht met de bergen, hoe erger het wordt op dit moment.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoe zou je het parcours willen aanpassen ten einde valpartijen te voorkomen? Het is nu niet dat valpartijen louter op bijzonder veeleisende gedeelten van het parcours voorkomen.
De mentaliteit van de doorsnee moderne renner kennende, zullen ze bij kleinere ploegen nog meer panikeren (want minder of geen ploegmaats meer om te helpen), waardoor nog slechtere wringers mee vooraan willen zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
En hoe gaat 'het peloton' dat dan aanpakken? Voorlopig wordt het alleen maar erger.
Het peloton bestaat uit een groep individuen met verschillende belangen. Die gaan echt nooit wat oplossen. Als organisator kan je dat moeiteloos doen door het parcours aan te passen en met fors kleinere ploegen te rijden. Maar de ASO prefereert nou eenmaal de huidige situatie boven een ander ontwerp van de Tour, dus we zullen hier nog wel even mee moeten leven.
Dit parcours zorgt er gewoon voor dat álle renners in het peloton al dagenlang er alle belang bij hebben om voorin te zitten, hetzij als knecht, als sprinter, of als gedroomde kopman voor het klassement.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar het is ook de druk om te presteren in de Tour.
In andere koersen zie je toch minder van dit soort valpartijen, tenminste niet met zoveel klassmentsrenners of kanshebbers, in een klassieker)
Maar dan gebeurt het uiteindelijk niet, en daar wint ook weer niemand bij.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De mentaliteit van de doorsnee moderne renner kennende, zullen ze bij kleinere ploegen nog meer panikeren (want minder of geen ploegmaats meer om te helpen), waardoor nog slechtere wringers mee vooraan willen zitten.
En hoe gaat "het peloton" dit oplossen? Geen idee, niet mijn probleem, dat ze zelf ook eens iets uitzoeken.
Van Garderen gaat er normaal gezien wel doorzakken in het hooggebergte, Gallopin gaat geen klassement rijden. Taaramae is inderdaad de grootste concurrent, maar die is ook vaak wisselvallig en komt ook nog eens terug van Pfeiffer, wat ook op willekeurige momenten een terugslagje kan geven.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:59 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Klopt. Al krijgt hij het heeeel moeilijk met van Garderen en Galopin
twitter:lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:01:28Wat een dag 2 x gevallen!! Heup doet pijn maar als ik om me heen kijk kom ik er nog redelijk vanaf.. @WoutPoels sterkte maat reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:05 schreef Maver24 het volgende:
twitter:lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:01:28Wat een dag 2 x gevallen!! Heup doet pijn maar als ik om me heen kijk kom ik er nog redelijk vanaf.. @WoutPoels sterkte maat reageer retweet
En dezelfde sprinters en klassementsrenners zullen nog steeds vooraan willen zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De mentaliteit van de doorsnee moderne renner kennende, zullen ze bij kleinere ploegen nog meer panikeren (want minder of geen ploegmaats meer om te helpen), waardoor nog slechtere wringers mee vooraan willen zitten.
En hoe gaat "het peloton" dit oplossen? Geen idee, niet mijn probleem, dat ze zelf ook eens iets uitzoeken.
Moeten ze eerst nog een dag in de bus zitten, en dat doen ze niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef TLC het volgende:
Misschien tegen beter weten in maar ik hoop dat Gesink / Mollema morgen meezit in een kopgroep die de zege krijgt van het peleton.
Ja, maar dan zitten die treinen wel met 5 knechten van voren in plaats van 8, waardoor er minder mensen zitten te wringen. Die slechte wringers proberen nu ook al vooraan te zitten, uiteindelijk kan het niet slechter dan dat het nu is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het enige wat dan nog zou helpen is bijna elke rit zo selectief maken dat men nooit met een groot peloton in de finale komt, maar dat zou het hele karakter van de Tour veranderen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
En dezelfde sprinters en klassementsrenners zullen nog steeds vooraan willen zitten.
Parcours aanpassen door een bergrit of tijdrit in het begin te leggen lost ook niets op. In zo'n eerste bergrit blijven de verschillen toch beperkt en na een tijdrit is er ook geen klassementsrenner die het klassement maar laat lopen. Ze willen en moeten toch allemaal rijden voor hun mogelijke top-10 en/of WT-punten.
Gesink laten ze nooit gaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef TLC het volgende:
Misschien tegen beter weten in maar ik hoop dat Gesink / Mollema morgen meezit in een kopgroep die de zege krijgt van het peleton.
haha, alsof al die klassementsmannen zeggen: ja kom, laten we het spannend houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef TLC het volgende:
twitter:lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:07:12Die valpartij op 25 van de meet was toppunt !!78 op moment van vallen... reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |