abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113860179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef cap het volgende:
Ergernis 1: kan de titel worden gecorrigeerd? Slachtveld is echt te erg voor in een titel.
Ergernis 2: nog geen berg geweest en alle Nederlanders al op dikke achterstand.
Ergernis 3: Nederlanders maximaal gehavend precies de dag voordat ze de bergen in moeten, dat belooft weinig goed voor de bergetappes morgen en overmorgen. 99% kans dat ze morgen met gekneusd en stram lichaam opstaan voorzien van prikkende schaafwonden.
We nemen het mee naar achteren. Een besluit volgt zo snel mogelijk.

groet
pi_113860182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik zou eerder voor wit gaan met Kruijswijk, dat is nog prima mogelijk.
Klopt. Al krijgt hij het heeeel moeilijk met van Garderen en Galopin
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_113860193
zijn er inmiddels al meer interviews te vinden ??
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:59:24 #79
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_113860196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:59 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

En Taaramae
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_113860207
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Niemand van hen heeft vandaag tijd verloren.
Nee maar vroeger zaten die angsthazen tot de 2km voor de meet stil op hun fiets. Nu komen er hopelijk meer aanvallen van achter uit.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_113860222
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:57 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ik geef de moed ook niet op alleen ik had niemand van die 3 als winnaar van de tour hoor. Mogelijk een top 3 klassering als er één boven zich uit stijgt.
Ja ok, Gesink als winnaar was meer hoop dan realistisch van mijn kant, al moet ik wel zeggen dat ik Gesink verdomd sterk vond rijden zo voor de Tour.
Top-3 zal nu al mooi zijn.
Ik mag niet hopen op een slechte dag voor Wiggins en Evans, maar toch... Dan kan het wellicht nog een bepaalde strijd worden.

Maar bv. zo'n Nibali zou misschien nog wel eens roet in het eten kunnen gooien van Wiggins of Evans.
pi_113860224
Mark_Renshaw twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 17:58:14 I hope everyone is ok, every rider in Rabobank crashed today at some point and most guys at least twice. It's a war zone on the bus. reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113860227
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef Reya het volgende:

[..]

Hoe zou je het parcours willen aanpassen ten einde valpartijen te voorkomen? Het is nu niet dat valpartijen louter op bijzonder veeleisende gedeelten van het parcours voorkomen.
Door eerder in de koers voor verschillen te zorgen, zodat het peloton rustiger wordt. Doe een korte tijdrit in het begin (zoals in 2008), een middelzware bergrit, in plaats van 7 kamikaze ritten. Het is toch overduidelijk waarom deze valpartijen altijd in de eerste helft van de Tour zitten. Hoe langer je wacht met de bergen, hoe erger het wordt op dit moment.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:01:11 #84
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113860256
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef Ereinion het volgende:

[..]

En hoe gaat 'het peloton' dat dan aanpakken? Voorlopig wordt het alleen maar erger.

Het peloton bestaat uit een groep individuen met verschillende belangen. Die gaan echt nooit wat oplossen. Als organisator kan je dat moeiteloos doen door het parcours aan te passen en met fors kleinere ploegen te rijden. Maar de ASO prefereert nou eenmaal de huidige situatie boven een ander ontwerp van de Tour, dus we zullen hier nog wel even mee moeten leven.
De mentaliteit van de doorsnee moderne renner kennende, zullen ze bij kleinere ploegen nog meer panikeren (want minder of geen ploegmaats meer om te helpen), waardoor nog slechtere wringers mee vooraan willen zitten.

En hoe gaat "het peloton" dit oplossen? Geen idee, niet mijn probleem, dat ze zelf ook eens iets uitzoeken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:01:53 #85
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113860271
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Maar het is ook de druk om te presteren in de Tour.
In andere koersen zie je toch minder van dit soort valpartijen, tenminste niet met zoveel klassmentsrenners of kanshebbers, in een klassieker)
Dit parcours zorgt er gewoon voor dat álle renners in het peloton al dagenlang er alle belang bij hebben om voorin te zitten, hetzij als knecht, als sprinter, of als gedroomde kopman voor het klassement.

Dit parcours zorgt er ook voor dat de ploeg van de leider het commando op zich moet nemen in het begin van de rit, waardoor de sprintersploegen alle ruimte krijgen om de snelheid eens extra omhoog te gooien in de laatste kilometers.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:02:22 #86
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113860294
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

De mentaliteit van de doorsnee moderne renner kennende, zullen ze bij kleinere ploegen nog meer panikeren (want minder of geen ploegmaats meer om te helpen), waardoor nog slechtere wringers mee vooraan willen zitten.

En hoe gaat "het peloton" dit oplossen? Geen idee, niet mijn probleem, dat ze zelf ook eens iets uitzoeken.
Maar dan gebeurt het uiteindelijk niet, en daar wint ook weer niemand bij.
pi_113860307
Gewoon zelfde aantal ploegen maar max 5 renners zou ook al schelen en bovendien een interessanter koersverloop denk ik.
pi_113860338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:59 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Van Garderen gaat er normaal gezien wel doorzakken in het hooggebergte, Gallopin gaat geen klassement rijden. Taaramae is inderdaad de grootste concurrent, maar die is ook vaak wisselvallig en komt ook nog eens terug van Pfeiffer, wat ook op willekeurige momenten een terugslagje kan geven.
pi_113860393
lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:01:28 Wat een dag 2 x gevallen!! Heup doet pijn maar als ik om me heen kijk kom ik er nog redelijk vanaf.. @WoutPoels sterkte maat reageer retweet
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:05:20 #90
11102 knep
Mountainfreak
pi_113860400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:05 schreef Maver24 het volgende:
lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:01:28 Wat een dag 2 x gevallen!! Heup doet pijn maar als ik om me heen kijk kom ik er nog redelijk vanaf.. @WoutPoels sterkte maat reageer retweet
;(
pi_113860445
quote:

[..]

En dezelfde sprinters en klassementsrenners zullen nog steeds vooraan willen zitten.

Parcours aanpassen door een bergrit of tijdrit in het begin te leggen lost ook niets op. In zo'n eerste bergrit blijven de verschillen toch beperkt en na een tijdrit is er ook geen klassementsrenner die het klassement maar laat lopen. Ze willen en moeten toch allemaal rijden voor hun mogelijke top-10 en/of WT-punten.
pi_113860481
Misschien tegen beter weten in maar ik hoop dat Gesink / Mollema morgen meezit in een kopgroep die de zege krijgt van het peleton.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:08:28 #93
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_113860505
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef TLC het volgende:
Misschien tegen beter weten in maar ik hoop dat Gesink / Mollema morgen meezit in een kopgroep die de zege krijgt van het peleton.
Moeten ze eerst nog een dag in de bus zitten, en dat doen ze niet.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_113860507
quote:

[..]

Ja, maar dan zitten die treinen wel met 5 knechten van voren in plaats van 8, waardoor er minder mensen zitten te wringen. Die slechte wringers proberen nu ook al vooraan te zitten, uiteindelijk kan het niet slechter dan dat het nu is.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:08:45 #95
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113860515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

En dezelfde sprinters en klassementsrenners zullen nog steeds vooraan willen zitten.

Parcours aanpassen door een bergrit of tijdrit in het begin te leggen lost ook niets op. In zo'n eerste bergrit blijven de verschillen toch beperkt en na een tijdrit is er ook geen klassementsrenner die het klassement maar laat lopen. Ze willen en moeten toch allemaal rijden voor hun mogelijke top-10 en/of WT-punten.
Het enige wat dan nog zou helpen is bijna elke rit zo selectief maken dat men nooit met een groot peloton in de finale komt, maar dat zou het hele karakter van de Tour veranderen.
  Redactie Sport vrijdag 6 juli 2012 @ 18:08:55 #96
274204 crew  Mexicanobakker
pi_113860521
quote:
Gesink laten ze nooit gaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 18:08:58 #97
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113860523
Wat zat ik me te ergeren aan Orica-Greenedge zeg. De tyfus man, hele dag als onnozolen op kop rijden, bij de valpartij ook snoeihard doorrijden want de topsprinter Goss kan weer mooi 3e worden en Sagan profiteert er van. Wie zit daar achter het stuur? :(
En balen voor Poels, had echt vertrouwen in morgen. ;(
  Redactie Sport vrijdag 6 juli 2012 @ 18:09:29 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_113860544
Mannen waar ik morgen op hoop zijn Scarponi en Cobo
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_113860557
quote:
haha, alsof al die klassementsmannen zeggen: ja kom, laten we het spannend houden.
In the coolest little capital of the world
pi_113860560
lieuwewestra twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 18:07:12 Die valpartij op 25 van de meet was toppunt !!78 op moment van vallen... reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')