Klopt, en ik betwijfel of hij het nu zou doen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:00 schreef Leatherface het volgende:
Het was geen 'mooie' overwinning van Evans, nee. Maar ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Als je ook nog andere belangen in het oog moet houden, maar desondanks een rit kan winnen op de Ventoux (ook al is het niet de top) dan laat je dat niet liggen.
Mee eens. Met Gesink en Mollema zit het denk ik wel goed. En of daar nou de top uitkomt of een stapje daaronder blijft nog even afwachten.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:03 schreef Marcoss het volgende:
Gesink lijkt inderdaad soms wat moeite te hebben met de stress/druk die de leiderstrui (en het uiteindelijke winnen van zo'n ronde) met zich meebrengt, maar Boogerd wil dus dat de ploegleiding hem op zijn verantwoordelijkheden wijst en vertelt wat er allemaal mis gaat? Dat lijkt me ook niet helemaal logisch.. Ook Mollema lijkt me niet het juiste voorbeeld, wat dat betreft.
De kritiek van Boogerd lijkt me eerder van toepassing op Boom bijvoorbeeld.
In dit veld wel inderdaad. Er zijn wel mannen als Valverde, Schleck en Horner, maar het moet zeker kunnen. Geldt eigenlijk net zo goed voor Mollema.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:37 schreef Mani89 het volgende:
Trouwens een mooie kans voor Gesink om Zwitserland dit jaar wel te winnen.
RODRIGUEZ Fred United Statesquote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:54 schreef Gillingham het volgende:
Philadelphia International Championship heeft met zo'n startlijst toch nog een .HC status...
Die tijdrit in Zwitserland moet wel zijn allerslechtste tijdrit ooit geweest zijn ja. Maar of het een echte choke was weet ik niet; zijn tijdritten liepen dat jaar sowieso voor geen meter.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:58 schreef Leatherface het volgende:
Yep, dat was een duidelijke choke. Maar Gesink had in ieder geval een mooie rit gewonnen.
Maar wanneer je én de ritzege én de eindzege misloopt. Tsja, dat is toch wel pijnlijk.
Evans was ook gewoon het sterkst die dag. En de ritzege kon hij niet laten liggen, zelfs niet als Evans dat had gewild, in verband met de bonificaties. Die weggekaapte boni's hebben Popovych uiteindelijk zelfs nog de derde plaats opgeleverd in de eindstand, terwijl Gesink vierde werd.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:00 schreef Leatherface het volgende:
Het was geen 'mooie' overwinning van Evans, nee. Maar ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Als je ook nog andere belangen in het oog moet houden, maar desondanks een rit kan winnen op de Ventoux (ook al is het niet de top) dan laat je dat niet liggen.
Absolute onzin. Nog maar een keertje dan voor degenen met een selectief geheugen:quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:07 schreef Marcoss het volgende:
Het ging toen helemaal niet om Popovych, het ging om zichzelf en zijn ritzege, hij keek verder helemaal niet naar Popovych om (die werd daar na afloop nog behoorlijk kwaad over). En ik kan me herinneren dat Evans zowat de hele klim in het wiel hing van Gesink en er op het eind overheen ging. Dan kun je niet spreken van "de sterkste", lijkt mij..
Ik wou het net posten, zij het met iets minder details.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Absolute onzin. Nog maar een keertje dan voor degenen met een selectief geheugen:
Aan de voet deed Moerenhout een paar kilometer kopwerk, daarna nam Van den Broeck, ja dus niet Gesink, voor Popovych het over, met Gesink in het wiel. Daarna nam gooide Gerolsteiner mannetjes aan het front voor Rebellin, met wederom Gesink in het wiel. Dit ging kilometers lang door tot zo'n zes kilometer van de finish, waarna QuickStep ging rijden met Gárate en Barredo met Gesink verder achterin het groepje.
Inmiddels zijn we op minder dan 5 kilometer van de streep en hebben we Gesink nog niet een keer aan het absolute front gezien en heeft Evans nog geen seconde in het wiel van Gesink gehangen. Hoezo hele klim?
Lhotellerie besluit dat het tijd is voor een aanvalletje, Gesink rijdt het dicht en doet kopwerk, de groep dunt uit tot een man of acht. F. Schleck plaatst zich in het wiel van Gesink en de groep dunt verder uit tot 6 op 4,5 kilometer van de meet. Daarna lost Nocentini nog, met nog steeds Schleck in het wiel van Gesink, niet Evans.
Status quo tot ongeveer vier kilometer van de meet, wanneer Rebellin moet lossen. Nog steeds heeft Evans geen seconde in het wiel van Gesink gezeten, aangezien Schleck dat tot zijn favoriete positie heeft verklaard. Wat Evans wel heeft gedaan is Popovych al de hele klim uit de wind houden. De groep van vier haalt de ontsnapte Voigt bij die met een laatste krachtinspanning zijn kopman Schleck wat probeert mee te sleuren. Gesink slaagt er daarna niet echt in om Rebellin en Nocentini definitief weg te rijden, ze blijven hangen op een paar seconden.
Op 3,7 kilometer van de meet draait de situatie compleet om. Evans gaat het kopwerk doen voor Popovych met Gesink in zijn wiel! We hebben dus nog niet één keer Evans in het wiel van Gesink gezien, andersom daarentegen is nu wel het geval. Evans rijdt zo verschroeiend hard dat Schleck onmiddellijk moet lossen, iets dat Gesink niet voor elkaar kreeg. Alleen Popovych en Gesink kunnen dus nog mee. Gesink ziet duidelijk af, maar ook Popovych heeft het niet bepaald makkelijk.
Sterker nog, Popovych schreeuwt naar Evans dat het hem te hard gaat. Chaos in het Silence-Lotto-kamp! Gesink hoort dat, maakt handig gebruik van de situatie en gaat weer op kop rijden, terwijl Evans even niet weet wat hij moet doen. Popovych heeft zich door het beulswerk van Evans opgeblazen en moet lossen.
Evans rijdt mee in het wiel van Gesink, voor het eerst, op minder dan drie kilometer van de streep, gaat telefoneren met de ploegleiding, laat zich daardoor wat terugzakken en er ontstaat een gaatje tussen de Australiër en de Nederlander. Niet veel later weet Evans wat hij moet doen en rijdt met het grootste gemak weer naar Gesink toe. Tot Mont Serein blijft Gesink zwoegen, met Evans comfortabel in zijn wiel.
De rest is geschiedenis. Evans mag uiteraard niet overnemen, want Popovych, zijn kopman, rijdt achter hem. Hij mag ook niet de ritoverwinning laten liggen, want dat levert a) Gesink meer bonificatiesecondes op, die zo blijkt uit de einduitslag dus gewoon erg belangrijk waren, en b) de ploegleiding heeft hem opgedragen om voor de ritoverwinning te gaan. 't Zou nergens op slaan om die ritoverwinning te geven aan een Nederlander, terwijl je zelf de definitieve forcing hebt gevoerd.
Op dat moment was dat even balen, maar later denk je ach dit hoort gewoon bij wielrennen. Ik vond destijds het rijden van hem in de Tour veel erger. Hoe die zijn Tourzege vergooide op de Alpe door zo afwachtend te rijden was echt bizar. Gelukkig heeft hij die schroom later van zich afgegooid. Nu is het helemaal geen afwachtende renner meer, nou ja niet echt meer dan de rest.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:21 schreef franklop het volgende:
Het was toen ook volkomen logisch wat Evans deed.
..Mancebo? Die was toch al een eeuwigheid geleden gestoptquote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:57 schreef Sautor het volgende:
[..]
RODRIGUEZ Fred United States
edit: nog beter
MANCEBO PEREZ Francisco Spain!
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:14 schreef Steven184 het volgende:
Geox zoemt rond als opvolger van Liquigas.
quote:Liquigas and Saxo Bank to merge in 2013?
Gazzetta dello Sport says teams are negotiating
The next “super team” may come together through the fusion of Liquigas-Cannondale and Team Saxo Bank next year, according to an Italian newspaper report. The Gazzetta dello Sport claims that the two teams are working towards that goal. The Italian team is losing its sponsor at the end of the year, but has the UCI points that Saxo Bank desperately need to retain its WorldTour licence.
Vincenzo Nibali is apparently leaving Liquigas after this season, but the team will still feature Ivan Basso, Peter Sagan, Elia Viviani, Moreno Moser and Damiano Caruso. The Gazzetta reported that Nibali will move to BMC Racing Team, together with Alessandro Vanotti, Valerio Agnoli, Sylvester Szmyd and Daniel Oss. Roman Kreuziger is said to returning to the team, and Gianluca Brambilla (Colnago-CSF Inox) and Alessandro De Marchi (Androni Giacattoli-Venezuela) will allegedly move to it as well.
Saxo Bank boss Bjarne Riis would provide Alberto Contador, who will not be able to provide the team with any UCI points for the next two years. The Spaniard is currently serving a doping-related suspension which ends in early August, and is expected to re-sign with the Danish team.
Basso and Contador have ridden together before, as both were with Discovery Channel in 2007, but only for a few months. Basso resigned from the team before serving a doping-related suspension. The two riders are said to have a good relationship.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |