Gewoon Massi een contract geven in 1999quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:29 schreef Leatherface het volgende:
Liquigas heeft zelf ook een comeback gemaakt. Dat was rond de eeuwwisseling natuurlijk de ploeg van Rebellin (toen met lelijke geelzwarte tenues). Een paar jaar gestopt met sponsoring om in 2005 weer terug te keren.
quote:In de aanloop naar de Tour de France zet oud-renner Michael Boogerd nog even alles op scherp bij de Rabobank-formatie. In zijn column in de Telegraaf stelt de voormalig klimmer dat klimmers Robert Gesink en Bauke Mollema wellicht bij de verkeerde ploeg zitten.
"De Tour de France nadert rap", opent de Nederlander zijn opiniestuk. "Ik denk dat het van Nederlandse zijde in de Tour van Robert Gesink en Bauke Mollema moet komen. Twee renners die dit jaar al met resultaten hun status bewezen hebben, van wie ik overtuigd ben van hun kwaliteiten, maar waarbij ik twijfels heb of ze wel in de juiste omgeving zitten om in de Tour te presteren. Simpel gezegd: misschien zitten ze wel bij de verkeerde ploeg."
"Te vaak lijkt het wel alsof talenten bij Rabobank niks verkeerd kunnen doen. Alles wordt met de mantel der liefde bedekt en alles wordt gezien als investering voor de toekomst. Altijd worden er wel verzachtende omstandigheden aangedragen. Ondertussen verdienen die jongens wel vele tonnen euro’s en mag er gezien hun riante salaris echt wel het nodige van ze geëist worden. (...) De enige die af en toe eens de waarheid durft te zeggen, is ploegleider Adri van Houwelingen."
"Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is dat je als kopman geregeld op je verantwoordelijkheden wordt gewezen door mensen die boven je staan in de ploeg. Als alles maar kan, dan word je van zelf minder scherp en laat je steekjes vallen. In een ploeg moeten mensen bovenop je zitten. Niets ten nadele van de kwaliteiten van deze renners, maar zo worden ze wel door hun ploeg gevormd."
Onlangs toonde Robert Gesink nog zijn goede vorm in de niet al te sterk bezette Tour of California. "Laat ik voorop stellen dat ik een fan van Gesink ben. Maar hij blinkt in mijn ogen nog te veel uit in wedstrijden waar nauwelijks druk van de buitenwereld op staat."
Over dat Rabobank gedeelte heeft hij nog wel een punt inderdaad, dat het lijkt alsof ze niks verkeerd kunnen doen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:59 schreef TheArt het volgende:
Mijns inziens wel hele makkelijke kritiek. Ik ben het ergens wel eens hoor, maar dit is zo eenvoudig roeptoeteren.
Boogerd heeft wel Parijs-Nice, de Amstel Gold Race en twee Tour-etappes gewonnen he? Van de huidige generatie heeft niemand zo'n palmares.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:17 schreef thettes het volgende:
Het knullige is dat die kritiek in zekere zin ook altijd wel voor Boogerd op ging. Paar keer in de tour er flink doorgezakt, altijd tweede als de druk het hoogst was.. daar kan een Brabantse Pijl of Giro dell'Emilia niks aan veranderen.
Maar volgens mij is het ook nogal gechargeerd opgeschreven en is boogerd wel oprecht fan van Gesink.
edit:
en afgezien van de tour vorig jaar is Gesink juist volgens mij echt altijd en overal goed geweest.
Je kunt natuurlijk niet het palmares van een gepensioneerde wielrenner vergelijken met het palmares van een wielrenner die vorig jaar nog in het jongerenklassement meedeed van de Tour de Francequote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Boogerd heeft wel Parijs-Nice, de Amstel Gold Race en twee Tour-etappes gewonnen he? Van de huidige generatie heeft niemand zo'n palmares.
Is ook zo, hij fietste dan ook wat langer dan Gesink. Overigens hebben we wel TD met Romandië en de Tirrenoquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Boogerd heeft wel Parijs-Nice, de Amstel Gold Race en twee Tour-etappes gewonnen he? Van de huidige generatie heeft niemand zo'n palmares.
Hoe die die etappe naar de Ventoux verloor was natuurlijk wel een schande, continue het kopwerk doen en dan de laatste 5 meters Evans die er even overheen gaat terwijl die kilometers in zijn wiel heeft gezeten.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:46 schreef Leatherface het volgende:
Dat vond ik de meest pijnlijke nederlaag. Als Gesink nou de rit op de Ventoux won, had ie in ieder geval met een etappezege naar huis gegaan. Maar toen stond ie helemaal met lege handen.
Zwitserland vond ik ook wel pijnlijk. Een ruimte voorsprong in een tijdrit verspillen nota bene tegen Frank Schleck.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:46 schreef Leatherface het volgende:
Parijs-Nice zeker. Eén afdaling van de Tanneron deed 'em de das om.
Dat vond ik de meest pijnlijke nederlaag. Als Gesink nou de rit op de Ventoux won, had ie in ieder geval met een etappezege naar huis gegaan. Maar toen stond ie helemaal met lege handen.
Ja, en Evans was op Popovitsj aan het wachten die gelost was. Dus ergens snapte ik dat wel, hoewel het bepaald geen fraaie overwinning was.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:56 schreef Leatherface het volgende:
Evans had in het begin van die col met zijn ploeg ook wel tempo gemaakt. Maar in de slotfase nam Gesink het commando over.
Klopt. En natuurlijk ook nog de manier waarop was echt heel jammer.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:58 schreef Leatherface het volgende:
Yep, dat was een duidelijke choke. Maar Gesink had in ieder geval een mooie rit gewonnen.
Maar wanneer je én de ritzege én de eindzege misloopt. Tsja, dat is toch wel pijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |