abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112302953
Liquigas heeft zelf ook een comeback gemaakt. Dat was rond de eeuwwisseling natuurlijk de ploeg van Rebellin (toen met lelijke geelzwarte tenues). Een paar jaar gestopt met sponsoring om in 2005 weer terug te keren.
pi_112303088
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:29 schreef Leatherface het volgende:
Liquigas heeft zelf ook een comeback gemaakt. Dat was rond de eeuwwisseling natuurlijk de ploeg van Rebellin (toen met lelijke geelzwarte tenues). Een paar jaar gestopt met sponsoring om in 2005 weer terug te keren.
Gewoon Massi een contract geven in 1999 _O-
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 12:55:32 #153
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_112303918
quote:
In de aanloop naar de Tour de France zet oud-renner Michael Boogerd nog even alles op scherp bij de Rabobank-formatie. In zijn column in de Telegraaf stelt de voormalig klimmer dat klimmers Robert Gesink en Bauke Mollema wellicht bij de verkeerde ploeg zitten.

"De Tour de France nadert rap", opent de Nederlander zijn opiniestuk. "Ik denk dat het van Nederlandse zijde in de Tour van Robert Gesink en Bauke Mollema moet komen. Twee renners die dit jaar al met resultaten hun status bewezen hebben, van wie ik overtuigd ben van hun kwaliteiten, maar waarbij ik twijfels heb of ze wel in de juiste omgeving zitten om in de Tour te presteren. Simpel gezegd: misschien zitten ze wel bij de verkeerde ploeg."

"Te vaak lijkt het wel alsof talenten bij Rabobank niks verkeerd kunnen doen. Alles wordt met de mantel der liefde bedekt en alles wordt gezien als investering voor de toekomst. Altijd worden er wel verzachtende omstandigheden aangedragen. Ondertussen verdienen die jongens wel vele tonnen euro’s en mag er gezien hun riante salaris echt wel het nodige van ze geëist worden. (...) De enige die af en toe eens de waarheid durft te zeggen, is ploegleider Adri van Houwelingen."

"Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is dat je als kopman geregeld op je verantwoordelijkheden wordt gewezen door mensen die boven je staan in de ploeg. Als alles maar kan, dan word je van zelf minder scherp en laat je steekjes vallen. In een ploeg moeten mensen bovenop je zitten. Niets ten nadele van de kwaliteiten van deze renners, maar zo worden ze wel door hun ploeg gevormd."

Onlangs toonde Robert Gesink nog zijn goede vorm in de niet al te sterk bezette Tour of California. "Laat ik voorop stellen dat ik een fan van Gesink ben. Maar hij blinkt in mijn ogen nog te veel uit in wedstrijden waar nauwelijks druk van de buitenwereld op staat."
:') Wat een onzin kritiek op Gesink, vooral over California.
pi_112304042
Mijns inziens wel hele makkelijke kritiek. Ik ben het ergens wel eens hoor, maar dit is zo eenvoudig roeptoeteren.
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 13:01:24 #155
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_112304129
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:59 schreef TheArt het volgende:
Mijns inziens wel hele makkelijke kritiek. Ik ben het ergens wel eens hoor, maar dit is zo eenvoudig roeptoeteren.
Over dat Rabobank gedeelte heeft hij nog wel een punt inderdaad, dat het lijkt alsof ze niks verkeerd kunnen doen.
pi_112304198
Boogerd wordt de Cruijff van het wielrennen? :P
pi_112304553
Ik kan me deels in de kritiek vinden, maar ik vind Gesink nu juist wel mentaal weerbaar.
pi_112304701
Het knullige is dat die kritiek in zekere zin ook altijd wel voor Boogerd op ging. Paar keer in de tour er flink doorgezakt, altijd tweede als de druk het hoogst was.. daar kan een Brabantse Pijl of Giro dell'Emilia niks aan veranderen.

Maar volgens mij is het ook nogal gechargeerd opgeschreven en is boogerd wel oprecht fan van Gesink.

edit:
en afgezien van de tour vorig jaar is Gesink juist volgens mij echt altijd en overal goed geweest.
pi_112304789
Eigenlijk vind ik dat Boogerd een beetje met het verkeerde voorbeeld komt om zijn punt te maken. Hij onderbouwt zijn mening aan de hand van Gesink, maar ik vind dat zijn kritiekpunten nu juist nauwelijks op Gesink van toepassing zijn.

Ja, Gesink wint relatief weinig koersen. Maar dat komt gewoon meer door zijn specifieke eigenschappen als coureur (weinig explosiviteit) dan verzadigdheid. Gesink is vaak genoeg teruggekomen van vervelende omstandigheden om hem niet af te doen als watje.
pi_112304854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:17 schreef thettes het volgende:
Het knullige is dat die kritiek in zekere zin ook altijd wel voor Boogerd op ging. Paar keer in de tour er flink doorgezakt, altijd tweede als de druk het hoogst was.. daar kan een Brabantse Pijl of Giro dell'Emilia niks aan veranderen.

Maar volgens mij is het ook nogal gechargeerd opgeschreven en is boogerd wel oprecht fan van Gesink.

edit:
en afgezien van de tour vorig jaar is Gesink juist volgens mij echt altijd en overal goed geweest.
Boogerd heeft wel Parijs-Nice, de Amstel Gold Race en twee Tour-etappes gewonnen he? Van de huidige generatie heeft niemand zo'n palmares.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juni 2012 @ 13:23:21 #161
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_112304948
Waar heeft Mollema gefaald eigenlijk? kwam eraan, toen werd hij ziek, na zijn come back deed hij het goed ind e Giro, jaar op slechte start van de Tour door ziekte maar uitstekend gecounterd in de Vuelta. En dit jaar voor het eerst de voorjaarsklassiekers en dat ging ook niet echt slecht.

En wederom wordt de ronde van Californië weer onderschat. Dat was echt heel belangrijk voor de Rabobank. En winnen waar de sponsor dat graag heeft lijkt me een wezenlijk onderdeel.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:26:08 #162
62913 Blik
The one and Only!
pi_112305049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Boogerd heeft wel Parijs-Nice, de Amstel Gold Race en twee Tour-etappes gewonnen he? Van de huidige generatie heeft niemand zo'n palmares.
Je kunt natuurlijk niet het palmares van een gepensioneerde wielrenner vergelijken met het palmares van een wielrenner die vorig jaar nog in het jongerenklassement meedeed van de Tour de France
pi_112305130
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Is ook zo, hij fietste dan ook wat langer dan Gesink. Overigens hebben we wel TD met Romandië en de Tirreno :P.

Toch zie ik Gesink echt nog wel eens een Dauphiné, suisse of PN winnen. Klassieker gaat een stuk moeilijker worden, hoewel ie toch wél zomaar eens in Canada won en dat qua parcours nu ook niet echt een alpenetappe was ofzo.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:42:11 #164
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_112305622
Dat is het net, Zwitserland en Parijs-Nice had hij al kunnen en misschien wel moeten winnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_112305795
Parijs-Nice zeker. Eén afdaling van de Tanneron deed 'em de das om.

Dat vond ik de meest pijnlijke nederlaag. Als Gesink nou de rit op de Ventoux won, had ie in ieder geval met een etappezege naar huis gegaan. Maar toen stond ie helemaal met lege handen.

Westra greep net naast de eindzege, maar won in ieder geval nog die etappe op de Croix Neuve/Montée Jalabert.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:54:46 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_112306096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:46 schreef Leatherface het volgende:

Dat vond ik de meest pijnlijke nederlaag. Als Gesink nou de rit op de Ventoux won, had ie in ieder geval met een etappezege naar huis gegaan. Maar toen stond ie helemaal met lege handen.
Hoe die die etappe naar de Ventoux verloor was natuurlijk wel een schande, continue het kopwerk doen en dan de laatste 5 meters Evans die er even overheen gaat terwijl die kilometers in zijn wiel heeft gezeten.

Maar Gesink is nog jong en kan nog een hoop winnen.
pi_112306156
Evans had in het begin van die col met zijn ploeg ook wel tempo gemaakt. Maar in de slotfase nam Gesink het commando over.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:56:54 #168
14505 OProg
A Life in Music
pi_112306179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:46 schreef Leatherface het volgende:
Parijs-Nice zeker. Eén afdaling van de Tanneron deed 'em de das om.

Zwitserland vond ik ook wel pijnlijk. Een ruimte voorsprong in een tijdrit verspillen nota bene tegen Frank Schleck.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_112306223
Yep, dat was een duidelijke choke. Maar Gesink had in ieder geval een mooie rit gewonnen.

Maar wanneer je én de ritzege én de eindzege misloopt. Tsja, dat is toch wel pijnlijk.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:58:45 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_112306243
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:56 schreef Leatherface het volgende:
Evans had in het begin van die col met zijn ploeg ook wel tempo gemaakt. Maar in de slotfase nam Gesink het commando over.
Ja, en Evans was op Popovitsj aan het wachten die gelost was. Dus ergens snapte ik dat wel, hoewel het bepaald geen fraaie overwinning was.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:00:02 #171
14505 OProg
A Life in Music
pi_112306302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:58 schreef Leatherface het volgende:
Yep, dat was een duidelijke choke. Maar Gesink had in ieder geval een mooie rit gewonnen.

Maar wanneer je én de ritzege én de eindzege misloopt. Tsja, dat is toch wel pijnlijk.
Klopt. En natuurlijk ook nog de manier waarop was echt heel jammer.
pi_112306331
Het was geen 'mooie' overwinning van Evans, nee. Maar ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Als je ook nog andere belangen in het oog moet houden, maar desondanks een rit kan winnen op de Ventoux (ook al is het niet de top) dan laat je dat niet liggen.
pi_112306440
Gesink lijkt inderdaad soms wat moeite te hebben met de stress/druk die de leiderstrui (en het uiteindelijke winnen van zo'n ronde) met zich meebrengt, maar Boogerd wil dus dat de ploegleiding hem op zijn verantwoordelijkheden wijst en vertelt wat er allemaal mis gaat? Dat lijkt me ook niet helemaal logisch.. Ook Mollema lijkt me niet het juiste voorbeeld, wat dat betreft.

De kritiek van Boogerd lijkt me eerder van toepassing op Boom bijvoorbeeld.
pi_112306621
Die slottijdrit in Zwitserland was wel een choke van Gesink, maar ik weet niet of Parijs-Nice 2008 ook een gevalletje van door de zenuwen bezwijken was.

Het was duidelijk een gebrek aan goede dalerscapaciteiten op dat moment. Maar het was ook wel de sluwheid van Rebellin. Niet goed durven afdalen is misschien ook een mentale blokkade, maar ik weet niet of dat puur door de leiderstrui kwam. Misschien durfde hij zich anders ook niet naar beneden te laten storten.
pi_112306726
Een leider met de paplepel groot brengen zal niet lukken, iemand verantwoordelijkheden geven en kritiek geven maakt hem sterker
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:16:09 #176
14505 OProg
A Life in Music
pi_112306926
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:00 schreef Leatherface het volgende:
Het was geen 'mooie' overwinning van Evans, nee. Maar ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Als je ook nog andere belangen in het oog moet houden, maar desondanks een rit kan winnen op de Ventoux (ook al is het niet de top) dan laat je dat niet liggen.
Klopt, en ik betwijfel of hij het nu zou doen.
Dat is puur omdat zijn palmares in 2008 nog niet zo heel indrukwekkend was en dan staat deze wel. Als je al een Tour, WK en zulks hebt gewonnen is het een heel ander verhaal.
pi_112307415
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:03 schreef Marcoss het volgende:
Gesink lijkt inderdaad soms wat moeite te hebben met de stress/druk die de leiderstrui (en het uiteindelijke winnen van zo'n ronde) met zich meebrengt, maar Boogerd wil dus dat de ploegleiding hem op zijn verantwoordelijkheden wijst en vertelt wat er allemaal mis gaat? Dat lijkt me ook niet helemaal logisch.. Ook Mollema lijkt me niet het juiste voorbeeld, wat dat betreft.

De kritiek van Boogerd lijkt me eerder van toepassing op Boom bijvoorbeeld.
Mee eens. Met Gesink en Mollema zit het denk ik wel goed. En of daar nou de top uitkomt of een stapje daaronder blijft nog even afwachten.
Bij Boom is dat anders, die vind ik toch wel erg tegenvallen. Als hij zelfs bij een Ronde van België totaal niet in het plaatje voorkomt vraag ik mij af wat er nog wel voor die jongen te behalen valt, 1 koers over slechte stenen in Frankrijk en een paar korte tijdritjes vind ik wat pover voor een renner als Boom. En ik zie hem zich ook niet kunnen opladen om meesterknecht te gaan spelen (zoals bijv. een Cancellara dat wel perfect kan).
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:37:30 #178
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_112307674
Trouwens een mooie kans voor Gesink om Zwitserland dit jaar wel te winnen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:39:27 #179
67089 Gillingham
The horror...
pi_112307745
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:37 schreef Mani89 het volgende:
Trouwens een mooie kans voor Gesink om Zwitserland dit jaar wel te winnen.
In dit veld wel inderdaad. Er zijn wel mannen als Valverde, Schleck en Horner, maar het moet zeker kunnen. Geldt eigenlijk net zo goed voor Mollema.
What's it going to be then, eh?
pi_112307773
Qua concurrentie is dit misschien wel dé kans ja, al is het afwachten hoe goed Leipheimer alweer is na zijn blessure, die kan met de tijdrit nog heel gevaarlijk worden. Ik hoop vooral dat Gesink er wel echt voor gaat en het niet vooral als een test-rondje ziet. Al gebeurt dat bij Gesink sowieso niet zo vaak.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 15:33:49 #181
14505 OProg
A Life in Music
pi_112309931
Ik heb even het parcours zitten bekijken.

De tijdrit heeft 300 hoogtemeters, is 35km en loop tweede gedeelte vrijwel af. Maar met name aan de bergritten viel me op dat de aankomsten dusdanig zijn dat het een einde met een groepje kunnen worden. Met name die laatste etappe zal de leider moeten consolideren aangezien de eindklim meevalt. Naast de tijdrit zal het verschik gemaakt moeten worden in de tweede etappe met de steilste slotklim van Verbiers of in de 1 na laatste etappe.

Dus een Leipheimer is vorm zou denk ik idd ook een kanshebber zijn.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 15:54:51 #182
67089 Gillingham
The horror...
pi_112310705
Philadelphia International Championship heeft met zo'n startlijst toch nog een .HC status...

Eén van de topteams:
BMC - HINCAPIE SPORTSWEAR DEVELOPMENT TEAM
pi_112310811
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:54 schreef Gillingham het volgende:
Philadelphia International Championship heeft met zo'n startlijst toch nog een .HC status...
RODRIGUEZ Fred United States

edit: nog beter

MANCEBO PEREZ Francisco Spain :D!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:52:27 #184
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_112312995
Toch leuk dat Thomas Rabou daar kan starten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_112313310
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:58 schreef Leatherface het volgende:

Die tijdrit in Zwitserland moet wel zijn allerslechtste tijdrit ooit geweest zijn ja. Maar of het een echte choke was weet ik niet; zijn tijdritten liepen dat jaar sowieso voor geen meter.

Ik denk dat hij Parijs-Nice vooral verloor door onervarenheid (of verloor van de ervaring van Rebellin). de Tirreno van 2011 had hij ook kunnen winnen, maar zat hij mentaal in een vet wak.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_112319503
Gesink is soms nog wat te weinig coureur.
pi_112322538
Hij had beter Cali niet kunnen winnen. Elke publiciteit die je pakt is blijkbaar slechte.

Gesink is een wereldtopper. punt.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:43:39 #188
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_112324978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:00 schreef Leatherface het volgende:
Evans was ook gewoon het sterkst die dag. En de ritzege kon hij niet laten liggen, zelfs niet als Evans dat had gewild, in verband met de bonificaties. Die weggekaapte boni's hebben Popovych uiteindelijk zelfs nog de derde plaats opgeleverd in de eindstand, terwijl Gesink vierde werd.
pi_112326135
Het ging toen helemaal niet om Popovych, het ging om zichzelf en zijn ritzege, hij keek verder helemaal niet naar Popovych om (die werd daar na afloop nog behoorlijk kwaad over). En ik kan me herinneren dat Evans zowat de hele klim in het wiel hing van Gesink en er op het eind overheen ging. Dan kun je niet spreken van "de sterkste", lijkt mij..
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:08:19 #190
168304 Mani89
pi_112326187
Het was wel het begin van de "Evans :r" hype, mooi was die tijd.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:11:08 #191
39333 Zelva
pi_112329251
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:07 schreef Marcoss het volgende:
Het ging toen helemaal niet om Popovych, het ging om zichzelf en zijn ritzege, hij keek verder helemaal niet naar Popovych om (die werd daar na afloop nog behoorlijk kwaad over). En ik kan me herinneren dat Evans zowat de hele klim in het wiel hing van Gesink en er op het eind overheen ging. Dan kun je niet spreken van "de sterkste", lijkt mij..
Absolute onzin. Nog maar een keertje dan voor degenen met een selectief geheugen:

Aan de voet deed Moerenhout een paar kilometer kopwerk, daarna nam Van den Broeck, ja dus niet Gesink, voor Popovych het over, met Gesink in het wiel. Daarna gooide Gerolsteiner mannetjes aan het front voor Rebellin, met wederom Gesink in het wiel. Dit ging kilometers lang door tot zo'n zes kilometer van de finish, waarna QuickStep ging rijden met Gárate en Barredo met Gesink verder achterin het groepje.

Inmiddels zijn we op minder dan 5 kilometer van de streep en hebben we Gesink nog niet een keer aan het absolute front gezien en heeft Evans nog geen seconde in het wiel van Gesink gehangen. Hoezo hele klim?

Lhotellerie besluit dat het tijd is voor een aanvalletje, Gesink rijdt het dicht en doet kopwerk, de groep dunt uit tot een man of acht. F. Schleck plaatst zich in het wiel van Gesink en de groep dunt verder uit tot 6 op 4,5 kilometer van de meet. Daarna lost Nocentini nog, met nog steeds Schleck in het wiel van Gesink, niet Evans.

Status quo tot ongeveer vier kilometer van de meet, wanneer Rebellin moet lossen. Nog steeds heeft Evans geen seconde in het wiel van Gesink gezeten, aangezien Schleck dat tot zijn favoriete positie heeft verklaard. Wat Evans wel heeft gedaan is Popovych al de hele klim uit de wind houden. De groep van vier haalt de ontsnapte Voigt bij die met een laatste krachtinspanning zijn kopman Schleck wat probeert mee te sleuren. Gesink slaagt er daarna niet echt in om Rebellin en Nocentini definitief weg te rijden, ze blijven hangen op een paar seconden.

Op 3,7 kilometer van de meet draait de situatie compleet om. Evans gaat het kopwerk doen voor Popovych met Gesink in zijn wiel! We hebben dus nog niet één keer Evans in het wiel van Gesink gezien, andersom daarentegen is nu wel het geval. Evans rijdt zo verschroeiend hard dat Schleck onmiddellijk moet lossen, iets dat Gesink niet voor elkaar kreeg. Alleen Popovych en Gesink kunnen dus nog mee. Gesink ziet duidelijk af, maar ook Popovych heeft het niet bepaald makkelijk.

Sterker nog, Popovych schreeuwt naar Evans dat het hem te hard gaat. Chaos in het Silence-Lotto-kamp! Gesink hoort dat, maakt handig gebruik van de situatie en gaat weer op kop rijden, terwijl Evans even niet weet wat hij moet doen. Popovych heeft zich door het beulswerk van Evans opgeblazen en moet lossen.

Evans rijdt mee in het wiel van Gesink, voor het eerst, op minder dan drie kilometer van de streep, gaat telefoneren met de ploegleiding, laat zich daardoor wat terugzakken en er ontstaat een gaatje tussen de Australiër en de Nederlander. Niet veel later weet Evans wat hij moet doen en rijdt met het grootste gemak weer naar Gesink toe. Tot Mont Serein blijft Gesink zwoegen, met Evans comfortabel in zijn wiel.

De rest is geschiedenis. Evans mag uiteraard niet overnemen, want Popovych, zijn kopman, rijdt achter hem. Hij mag ook niet de ritoverwinning laten liggen, want dat levert a) Gesink meer bonificatiesecondes op, die zo blijkt uit de einduitslag dus gewoon erg belangrijk waren, en b) de ploegleiding heeft hem opgedragen om voor de ritoverwinning te gaan. 't Zou nergens op slaan om die ritoverwinning weg te geven aan een Nederlander, terwijl je zelf de definitieve forcing hebt gevoerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 01-06-2012 23:19:27 ]
pi_112329536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Absolute onzin. Nog maar een keertje dan voor degenen met een selectief geheugen:

Aan de voet deed Moerenhout een paar kilometer kopwerk, daarna nam Van den Broeck, ja dus niet Gesink, voor Popovych het over, met Gesink in het wiel. Daarna nam gooide Gerolsteiner mannetjes aan het front voor Rebellin, met wederom Gesink in het wiel. Dit ging kilometers lang door tot zo'n zes kilometer van de finish, waarna QuickStep ging rijden met Gárate en Barredo met Gesink verder achterin het groepje.

Inmiddels zijn we op minder dan 5 kilometer van de streep en hebben we Gesink nog niet een keer aan het absolute front gezien en heeft Evans nog geen seconde in het wiel van Gesink gehangen. Hoezo hele klim?

Lhotellerie besluit dat het tijd is voor een aanvalletje, Gesink rijdt het dicht en doet kopwerk, de groep dunt uit tot een man of acht. F. Schleck plaatst zich in het wiel van Gesink en de groep dunt verder uit tot 6 op 4,5 kilometer van de meet. Daarna lost Nocentini nog, met nog steeds Schleck in het wiel van Gesink, niet Evans.

Status quo tot ongeveer vier kilometer van de meet, wanneer Rebellin moet lossen. Nog steeds heeft Evans geen seconde in het wiel van Gesink gezeten, aangezien Schleck dat tot zijn favoriete positie heeft verklaard. Wat Evans wel heeft gedaan is Popovych al de hele klim uit de wind houden. De groep van vier haalt de ontsnapte Voigt bij die met een laatste krachtinspanning zijn kopman Schleck wat probeert mee te sleuren. Gesink slaagt er daarna niet echt in om Rebellin en Nocentini definitief weg te rijden, ze blijven hangen op een paar seconden.

Op 3,7 kilometer van de meet draait de situatie compleet om. Evans gaat het kopwerk doen voor Popovych met Gesink in zijn wiel! We hebben dus nog niet één keer Evans in het wiel van Gesink gezien, andersom daarentegen is nu wel het geval. Evans rijdt zo verschroeiend hard dat Schleck onmiddellijk moet lossen, iets dat Gesink niet voor elkaar kreeg. Alleen Popovych en Gesink kunnen dus nog mee. Gesink ziet duidelijk af, maar ook Popovych heeft het niet bepaald makkelijk.

Sterker nog, Popovych schreeuwt naar Evans dat het hem te hard gaat. Chaos in het Silence-Lotto-kamp! Gesink hoort dat, maakt handig gebruik van de situatie en gaat weer op kop rijden, terwijl Evans even niet weet wat hij moet doen. Popovych heeft zich door het beulswerk van Evans opgeblazen en moet lossen.

Evans rijdt mee in het wiel van Gesink, voor het eerst, op minder dan drie kilometer van de streep, gaat telefoneren met de ploegleiding, laat zich daardoor wat terugzakken en er ontstaat een gaatje tussen de Australiër en de Nederlander. Niet veel later weet Evans wat hij moet doen en rijdt met het grootste gemak weer naar Gesink toe. Tot Mont Serein blijft Gesink zwoegen, met Evans comfortabel in zijn wiel.

De rest is geschiedenis. Evans mag uiteraard niet overnemen, want Popovych, zijn kopman, rijdt achter hem. Hij mag ook niet de ritoverwinning laten liggen, want dat levert a) Gesink meer bonificatiesecondes op, die zo blijkt uit de einduitslag dus gewoon erg belangrijk waren, en b) de ploegleiding heeft hem opgedragen om voor de ritoverwinning te gaan. 't Zou nergens op slaan om die ritoverwinning te geven aan een Nederlander, terwijl je zelf de definitieve forcing hebt gevoerd.
Ik wou het net posten, zij het met iets minder details.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:21:14 #193
194695 franklop
Fran knock
pi_112329707
Het was toen ook volkomen logisch wat Evans deed.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_112331483
Evans _O_ Gesink :r
- verwijderd door admin -
  zaterdag 2 juni 2012 @ 00:06:28 #195
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112331990
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:55 schreef groenen het volgende:
Niermann *O* groenen :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 00:08:14 #196
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112332061
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:21 schreef franklop het volgende:
Het was toen ook volkomen logisch wat Evans deed.
Op dat moment was dat even balen, maar later denk je ach dit hoort gewoon bij wielrennen. Ik vond destijds het rijden van hem in de Tour veel erger. Hoe die zijn Tourzege vergooide op de Alpe door zo afwachtend te rijden was echt bizar. Gelukkig heeft hij die schroom later van zich afgegooid. Nu is het helemaal geen afwachtende renner meer, nou ja niet echt meer dan de rest.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_112336826
Op de Alpe was hij lachwekkend. Heerlijk om te zien.

En hoe stressig hij zich gedroeg in interviews ed. Priceless!
pi_112336875
Miche - Guerciotti en Team WIT zijn door de UCI voorlopig geschorst, waarschijnlijk omdat ze geen 8 renners meer onder contract hebben. Bij Miche vertrok Franzoi, bij WIT de broers Tamayo.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:25:05 #199
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_112344520
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:57 schreef Sautor het volgende:

[..]

RODRIGUEZ Fred United States

edit: nog beter

MANCEBO PEREZ Francisco Spain :D!
..Mancebo? Die was toch al een eeuwigheid geleden gestopt :')
pi_112345302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:14 schreef Steven184 het volgende:
Geox zoemt rond als opvolger van Liquigas.
quote:
Liquigas and Saxo Bank to merge in 2013?

Gazzetta dello Sport says teams are negotiating

The next “super team” may come together through the fusion of Liquigas-Cannondale and Team Saxo Bank next year, according to an Italian newspaper report. The Gazzetta dello Sport claims that the two teams are working towards that goal. The Italian team is losing its sponsor at the end of the year, but has the UCI points that Saxo Bank desperately need to retain its WorldTour licence.

Vincenzo Nibali is apparently leaving Liquigas after this season, but the team will still feature Ivan Basso, Peter Sagan, Elia Viviani, Moreno Moser and Damiano Caruso. The Gazzetta reported that Nibali will move to BMC Racing Team, together with Alessandro Vanotti, Valerio Agnoli, Sylvester Szmyd and Daniel Oss. Roman Kreuziger is said to returning to the team, and Gianluca Brambilla (Colnago-CSF Inox) and Alessandro De Marchi (Androni Giacattoli-Venezuela) will allegedly move to it as well.

Saxo Bank boss Bjarne Riis would provide Alberto Contador, who will not be able to provide the team with any UCI points for the next two years. The Spaniard is currently serving a doping-related suspension which ends in early August, and is expected to re-sign with the Danish team.

Basso and Contador have ridden together before, as both were with Discovery Channel in 2007, but only for a few months. Basso resigned from the team before serving a doping-related suspension. The two riders are said to have a good relationship.
pi_112346894
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:55 schreef groenen het volgende:
Evans. _O_

Noem vijf renners in de huidige lichting die een dusdanig divers én kwalitatief goed palmares hebben.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:05:18 #202
67089 Gillingham
The horror...
pi_112347279
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:53 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Evans. _O_

Noem vijf renners in de huidige lichting die een dusdanig divers én kwalitatief goed palmares hebben.
Een poging: Cancellara, Contador, Vinokourov, Boonen, Valverde, Samuel Sanchez, Cunego, Rebellin. Die zitten toch allemaal redelijk in de buurt. Een Freire, Cavendish, Gilbert en Hushovd zijn wellicht wat minder divers.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:09:22 #203
194695 franklop
Fran knock
pi_112347402
Cancellara, Contador, Vinokourov, Boonen, Valverde, Samuel Sanchez, Cunego, Rebellin
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:15:51 #204
67089 Gillingham
The horror...
pi_112347581
Vino vindt ik wellicht juist de renner met het mooiste palmares van dat hele rijtje. Vuelta, L-B-L (2x), Parijs-Nice (2x), Dauphiné, Rondes van Zwitserland en Duitsland, AGR, 2 keer top 5 in Tour, 4 etappes in Tour (inclusief Champs-Élysées!).
pi_112347827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:09 schreef franklop het volgende:
Cancellara, Contador, Vinokourov, Boonen, Valverde, Samuel Sanchez, Cunego, Rebellin
Op Valverde na zijn hun palmaressen veel minder divers dan dat van Evans, Vinokourov komt wellicht nog een beetje in de buurt. Leatherface heeft het over divers én kwalitatief. Contador heeft bijvoorbeeld amper iets gepresteerd in eendagskoersen.

Evans heeft een palmares dat bestaat uit overwinningen en een hele reeks aan ereplaatsen in én grote rondes én (grote) eendagswedstrijden én grote rittenkoersen van een week én etappes in grote rondes van verschillende aard én korte tijdritten/prologen én langere tijdritten.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:24:05 #206
194695 franklop
Fran knock
pi_112347852
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:23 schreef wimderon het volgende:

[..]

Op Valverde na zijn hun palmaressen veel minder divers dan dat van Evans, Vinokourov komt wellicht nog een beetje in de buurt. Leatherface heeft het over divers én kwalitatief. Contador heeft bijvoorbeeld amper iets gepresteerd in eendagskoersen.

Evans heeft een palmares dat bestaat uit overwinningen en een hele reeks aan ereplaatsen in én grote rondes én (grote) eendagswedstrijden én grote rittenkoersen van een week én etappes in grote rondes van verschillende aard én korte tijdritten/prologen én langere tijdritten.
ah wacht, keek alleen naar kwalitatief ;) sowieso had ik wat beter moeten nadenken :')
pi_112350126
Poels wint in Luxemburg en pakt de leiding _O_

Hij legt heel RadioShack erop. Hij was in de slotfase weg met Klöden, Frank Schleck en Fuglsang, maar eerst moest Klöden lossen en daarna legde hij de andere twee erop in de sprint :D
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:39:17 #208
168304 Mani89
pi_112350141
Fuglsang pakt de leiding ;)
pi_112350172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:39 schreef Mani89 het volgende:
Fuglsang pakt de leiding ;)
Er meldde eerst een twitter dat ie ook de leiding pakte, maar dat klopte dus niet.
pi_112350209
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Originele artikel in Gazetto spreekt erover dat Vanotti en Agnoli met Nibali(lijkt Astana te gaan worden) met gaan, dat Szmyd weggaat(bestemming onbekend) en dat Oss naar BMC gaat. Dus niet dat BMC opeens 5 man van Liquigas gaat overnemen. Dat zou al een halve fusie zijn :P
pi_112351570
Poels. _O_ :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:22:42 #212
168304 Mani89
pi_112351678
Mooie foto ;(

zaterdag 2 juni 2012 @ 18:54:22 #213
179534 Waaghals
Wolfgang Abel
pi_112352855
Ook naar boven wijzend voor zijn overleden vader.
Where's me jumper?
pi_112353049
Poels _O_
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:16:33 #215
168304 Mani89
pi_112353549
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:54 schreef Waaghals het volgende:
Ook naar boven wijzend voor zijn overleden vader.
Ja daarom dus.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:41:54 #216
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_112354625
Vandaag met de motor de 1e 50km van de touretappe (Luik-Seraing) gereden.
Tot aan Pepinster rijdt men langs de Vesder en is het dus vlak.
Daarna gaat men zuidoostwaarts en krijgt men het 1e collletje.
De Côte de Cokaifagne Een klim van circa 3km die wel geleidelijk omhoog (5,1 gem.) gaat.
Daarna in een rechte lijn richting Francorchamps waar op de rondweg rond het bekende circuit de 2e beklimming ligt (Côte de Francorchamps) iets meer dan 1km lang met een gemiddelde van 6,4%.

Na dit stukje tour, ben ik op de terugweg door Kerkrade gereden en daar een rondje over het NK parcours gemaakt.

Dit wordt geen zwaar NK, maar een zeer zwaar NK.
2 steilste klimmetjes zijn ook het smalst, en verder is het veel draaien en keren.

De oplopende Start/Finishstraat

Aan de voet van de Mont Chévre

Als je halfweg achterom kijkt zie je dit

En met een gemiddelde van 12% gaat de klim verder door

En zo ziet het vanaf de top uit

De beklimming van de Haanraderweg

Links komt men omhoog, even later rechts omlaag

Met zijn 18% nu al berucht……

Het Duivels Bosch

Een mooie steile beklimming door een eeuwenoud bos

En net als de andere steile helling erg smal

Vanaf de top een blik naar beneden

Na dit laatstje klimmetje….

Zijn we weer terug bij Start/Finish
Net efkes anges
pi_112355326
Netjes van Poels _O_

Ik vind trouwens Vino z'n palmares niet onderdoen voor die van Evans. Vino won twee keer LBL en de AGR, dat sla ik hoger aan dan een WK en twee keer de WP. Qua grote rondes doet Evans het wel beter dan Vino.

En winnen op de Champs zoals Vino deed is natuurlijk kwalitatief veel mooier dan een tijdrit.
pi_112355413
Poels _O_
pi_112355424
Daarbij komt dat ik Vino z'n manier van koersen veel attractiever vind. Maar dat is een andere discussie ;)
pi_112356615
Wout Poels. _O_
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_112357117
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:24 schreef franklop het volgende:

[..]

ah wacht, keek alleen naar kwalitatief ;) sowieso had ik wat beter moeten nadenken :')
Geeft niet. :) Ik had het inderdaad over kwalitatief en divers.

Evans heeft de Tour en het WK als monumentale zeges. Daarnaast een hele rits overwinningen in een breed scala aan andere wedstrijden, waarvan dus een hoop WorldTour.
pi_112357223
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:57 schreef Tommeke het volgende:
Netjes van Poels _O_

Ik vind trouwens Vino z'n palmares niet onderdoen voor die van Evans. Vino won twee keer LBL en de AGR, dat sla ik hoger aan dan een WK en twee keer de WP. Qua grote rondes doet Evans het wel beter dan Vino.

En winnen op de Champs zoals Vino deed is natuurlijk kwalitatief veel mooier dan een tijdrit.
Vino heeft inderdaad een prima erelijst.

Ik zei ook niet dat er niemand aan Evans kan tippen. ;) Ik zei 'noem er vijf'. M.a.w. er zijn wel renners die zich met Evans kunnen meten op dat vlak, maar niet heel veel.
pi_112357295
Leuk van Poels. Hij had weer eens een zege nodig. Volgens mij was het ongeveer een jaar geleden dat ie een koers won (ik meen ergens in Frankrijk in een rittenkoers in voorbereiding op de Tour)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:37:02 #224
39333 Zelva
pi_112357371
Tour de L'Ain.
pi_112357425
Ah ja, dat was hem inderdaad. Hij pikt zo af en toe wat leuke overwinninkjes mee. Hopelijk is dit een opmaat naar meer binnenkort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')