De laatste reactie waar ik het topic mee sloot.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat lees je goed
9220 en 76 cm. Ze was al moe toen we er heen gingen. Geen idee waar ze moe van was maar ze ligt nu ook al in bed. En huilde dus al voor de prikken erin zaten. Daarna zat ze wel heel zielig na te snikken op het aankleedkussen om in de auto in slaap te vallen. Eigenlijk de rest van de dag niks aan d'r gemerkt. Ondanks visite want d'r vader was jarig was ze gewoon vrolijk. Nu is het wel zo dat 1 van de 2 prikken pas na 10 a 12 dagen een reactie kan geven. Tot nu toe heeft ze eigenlijk geen last van de inentingen gehad.
Succes woensdag ik ben benieuwd. Ik wist ean haar gewicht al wel want wij hebben nog een babyweegschaal thuis en die wijkt niet veel af met die van het CB.
Hier is het zo dat je een uitnodiging krijgt voor de afspraak rond 2 jaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:37 schreef Solagratia het volgende:
Ik moet nog steeds het CB bellen voor de afspraak rond 2 jaar. Er staat namelijk geen datum in het boekje en ik dacht dat we wel een afspraak hadden gemaakt. Of ik wacht gewoon tot ze mij bellen dat ik het gemist heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
Je krijgt een uitnodigingquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:37 schreef Solagratia het volgende:
Ik moet nog steeds het CB bellen voor de afspraak rond 2 jaar. Er staat namelijk geen datum in het boekje en ik dacht dat we wel een afspraak hadden gemaakt. Of ik wacht gewoon tot ze mij bellen dat ik het gemist heb
Doet hij goed mefke. Alleen de namen van je zoons staan erbij.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:20 schreef mefke79 het volgende:
Oe, f_r zitten jullie lekker uit de wind dan? Hier is het wel lekker, maar het waait een beetje koud. Wel gewoon 27 graden, daar niet van.
Tienus, net geen 13 maanden, vanochtend op de wbb. Alleen het sturen wil nog niet echt. En op de achtergrond aan het einde grote broer die zijn wbb bewust tegen een paal parkeert.
Ik ben wel veel aan het corrigeren, maar het wordt weer minder. Hij stopt gelukkig niet alles meer direct in zijn mond, en hij weet van sommige dingen nu wel dat hij het echt niet mag.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:15 schreef Zana het volgende:
ik heb hier nog een aantal schoenen liggen, die ik gekregen heb en die niet of heel weinig gedragen zijn, dus wou ook even kijken of daar nog iets tussenzit en eerlijk gezegd voel ik mij ook bezwaard om in een dure schoenwinkel uitgebreid te laten adviseren en dan niets te kopen...ik ga deze week even kijken, wat het aanbod is, hier zijn ook weer niet zo veel winkels en ik wil ook geen 60-70 Euro uitgeven aan schoenen die hij maar enkele weken kan dragen
vanochtend hebben wij trouwens nog een keer gemeten en dan in plaats van lijntjes trekken met een pen, blokken uit de blokkenkar voor en achter geplaatst, dan kun je in elk geval van de hiel recht naar beneden en hou je de pen niet ongewild schuin
zijn jullie kindjes ook zo stout??? overal op/uitklimmen, kastjes leeghalen, constant dingen doen die niet mogen, maar wel even kijken of ik het ook zie, of als iets niet lukt dan direct kwaad worden, ik moet er echt de hele dag achteraan, ben blij wanneer die af en toe rustig in bed ligt, en spelen doet hij voornamelijk met gewone voorwerpen en veel minder met echt babyspeelgoed...
Ja, het gaat een heel stuk beter, en ik merk nu echt dat ik wat meer zo aan mijzelf kan werken (ik moet nog steeds dingen verwerken uit Larissa haar babytijd).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat bij jullie, Tankgirl!
ja, op Danic had ik al gereageerd en het foto van Clauida_x is heel bijzonder, maar ik vrees dat mijn zoontje nog niet zo ver is in zijn ontwikkeling dat hij zich een hele tijd kan focussen of echt kan meehelpen. Hij is nu ongeveer 13 maanden, ik hoop dat dat wel nog komt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Zana, heb je de tips van danic en Claudia_x ook gelezen?
Dat vroeg ik, inderdaad. Natuurlijk gaat hij geen half uur netjes naast je op de bank zitten, daar is hij veel te jong voor. Dus daarom haalde ik ook voorbeelden aan als voorlezen, met duplo bouwen, even naar buiten. Kortom: even actief bezighouden terwijl jij aan het koken bent.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:10 schreef Zana het volgende:
[..]
ja, op Danic had ik al gereageerd en het foto van Clauida_x is heel bijzonder, maar ik vrees dat mijn zoontje nog niet zo ver is in zijn ontwikkeling dat hij zich een hele tijd kan focussen of echt kan meehelpen. Hij is nu ongeveer 13 maanden, ik hoop dat dat wel nog komt.
Iemand vroeg nog of mijn vriend bij thuiskomst wel iets met hem ging doen. Ze begroeten en knuffelen elkaar natuurlijk, maar het is (nog) niet zo dat ze samen echt 20-30 minuten kunnen spelen. Mijn zoontje kan niet stilzitten, hij wil gewoon bewegen, eerst kruipen en nu lopen. Hij blijft ook niet rustig naast je op de bank zitten. En dan komt hij natuurlijk heel snel weer naar te keuken toe, want daar is het interessant...
Dat dus!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zolang het eigen lijntje gevolgd wordt zou ik ze op het cb de hik laten krijgen.
Maar je kunt het of los laten of idd denken de rest haalt hij via bv binnen en dan accepteren dat dit 's nachts is.
Maar je maakt het jezelf erg moeilijk vind ik door je zo te ergeren en druk te maken om volstrekt normale dreumeszaken.
Zo'n opmerking zou dus bij mij echt verkeerd vallen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het erg jammer, voor jou en je zoontje, dat je er niet meer op in gaat en probeert iets van te leren. Het zou jullie beide zoveel goed doen!
Bij mij ook. Net alsof er onwil in zit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Zo'n opmerking zou dus bij mij echt verkeerd vallen.
Ik had al heel snel door dat hij met links at als hij serieus at, en zodra hij met rechts ging eten was het meer spelen, dus ik legde z'n vork met een stukje eten eraan gewoon zo voor hem neer dat hij hem met links kon pakken, dat werkte.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:50 schreef mefke79 het volgende:
Leandra, hoe krijg je dat voor elkaar met die vorkIk zie het em hier echt nog niet doen.
Dat idd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:39 schreef mefke79 het volgende:
Zana, al had je wel de opleiding, de familie en de vriendengroep met kindjes, het maakt niet uit. Iedereen heeft zo zijn vragen en iedereen zit er wel eens doorheen. Het is juist fijn om te horen hoe anderen het doen en daar je tips uit te halen.
Maar ik snap de opmerking van Sonnetje wel, probeer nou gewoon te genieten! Dat komt helemaal niet over uit je posts, vandaar.
Ik vind zulke posts juist altijd fijn. Er kunnen zomaar tips in staan waarmee je het voor jezelf gemakkelijker kunt maken. Ik lees uit de posts van Zana dat ze nogal wat problemen tegen komt, en Claudia post alleen maar een aantal tips om daar mee om te gaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit trouwens, maar zo'n uitgebreide post als die van Claudia (hoe goed opgesteld ook en met zoveel zorgvuldigheid en goed tips enzo) zou ik denk ik ook niet prettig vinden.
Zana, ik vind dat je juist heel prettig en open reageert op de reacties.
Juist wel...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit trouwens, maar zo'n uitgebreide post als die van Claudia (hoe goed opgesteld ook en met zoveel zorgvuldigheid en goed tips enzo) zou ik denk ik ook niet prettig vinden.
Wij hebben een topmark bedje, bij babydump gekocht.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:12 schreef danic het volgende:
Heeft er iemand tips voor een campingbedje? Niet te duur, veilig en makkelijk (!!!) in en uit te klappen?
Wij hebben zo'n Derjan travelcot, maar die staat nu nagenoeg nieuw in vraag en aanbod, want eva weigert erin te slapen.
Wij eten al heel lang soep omdat hij daar zo gek op is, ging eerst voor geen meter natuurlijk, maar gister zat ie zo zijn best te doen om die lepel recht te houden en slurpte hij zo de soep er vanaf.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Binnenkort wil ik een keer soep proberen. Kijken wat ze daar mee doet.
Nee niet vaak, zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben ook een bedje. Als ze daar logeert slaapt ze daar in. Het is vooral voor situaties als gisteren en eventueel vakantie. Dat is ook een reden dat ik er niet de hoofdprijs voor wil betalen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef Troeta het volgende:
Gaat ze er vaak in liggen dan? Ik heb voor mijn campingbedje gewoon zo'n dun matrasje wat er bij zit, maar hij ligt er zo weinig in.
Bij mijn moeder zit er wel een wat dikker matrasje in.
En ik denk dat je gewoon een oud hoeslaken van je eigen bed er wel om heen kan doen als het nodig is.
Hier hetzelfde afgelopen nachtquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Son van harte met je oudste!![]()
![]()
Cyntiaa, Puck had idd ook opeens het knopje gevonden qua doorslapen. Zo rond de 14 maanden. Heerlijk.
Vannacht was hij wel opeens wakker en kon niet meer slapen. Uiteraard lag hij nog te pitten toen hij er wel uit moest vanochtend
Ze staan erbij, maar: 77,5 cm en 8,6 kg.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Floris nog van harte gefeliciteerd
Danic wat waren de stats van Eva gisteren?
Wij doen het tegenwoordig altijd in de houdgreep. Dot zittend op de commode met haar rug tegen mijn (of Mrs V's) buik. Linkerarm zo om haar heen dat ze met haar handen niet bij haar mond komt, borstel rechts. Dan wisselend succes, ene keer werkt ze enigszins mee in het begin, andere keer helemaal niet. Maar we doen het elke dag hetzelfde en dat went wel. Afhankelijk van haar reactie hou ik ook met links haar hoofd nog stil en de goeie kant op.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik weet dat ik er al eerder over begonnen ben maar heeft iemand toch nog ideeën voor het tandenpoetsen?
Mark doet echt niks geks maar Olivier gaat er elke avond zo van over de zeik dat het eindigt in brullen zonder adem te halen![]()
Ja hier is het ook geen feest, hoewel wanneer we dat samen voor de spiegel doen vindt ie het een stuk leuker.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:28 schreef Sannne het volgende:
Tis hier gezellig hoorde ik? Dan komen wij er ook bij!
Tandenpoetsen is hier ook wel een drama zeg! Onder gaat wel, maar boven... Pff!
BV na het poetsen? Poets je dan niet voor niks?quote:Op maandag 16 juli 2012 09:31 schreef Juud79 het volgende:
Hier wil Lientje wel tandenpoetsen, maar dan vooral zelf.![]()
Dus ik poets eerst onder protest, en daarna mag ze het zelf doen en vervolgens heb ik geduld totdat ze er klaar mee is.
Vaak werkt het wel om te zeggen dat ze BV krijgt, en dat we de borstel gaan wegleggen.
Geef je een gil als je gaat? Wij hebben een jaarkaart.. leuk om eens af te sprekenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:30 schreef Pvoesss het volgende:
oeee wissel daar wil ik zo graag snel weer heen..![]()
![]()
![]()
Daar was mijn feestje op mijn 5e![]()
eens kijken hoe ver dat vanaf onze vakantie locatie is.
En ik ben zo trots op hem, hij is zo dol op tekenen.. hij doet niets liever dan dat
Ik weet niet wat de normale kosten zijn, maar die ¤10,- is echt laag!quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:09 schreef As1981 het volgende:
Hier in het dorp is het ook vanaf 2,5 jaar en in Rotterdam vanaf 2. Juist omdat we weinig leeftijdsgenoten zirn en ik vind dat hij er aan toe is gaat hij nunaar een psz in rotterdam en mag hij dus al volgende maand.
Naast het feit dat het financieel ook flink scheelt. In rotterdam word het gesubsidieerd en kost het 10 per maand en mogen ze vier dagdelen.
Het was hier 4 jaar geleden vanaf 2 jr 3 mnd maar dat heeft gemeente Rotterdam naar beneden bijgesteld naar 2 jaar vanwege de relatief hoge taalachterstand bij peuters doordat er meer allochtone kinderen wonen dan in bijvoorbeeld Drenthe. Plus van 3 naar 4 dagdelen per week. Vlak voordat dit gedaan werd moesten en groepen sluiten op onze psz met als gevolg een enorme wachtlijst. Ylana staat al ingeschreven sinds haar eerste verjaardag en ik heb nog geen bericht wanneer ze mag beginnen. ( hoeft ook niet zo nodig nog van me). De kosten verschillen hier; dat gaat naar inkomen. Bij Tobias waren we 75¤ per maand kwijt, en volgens mij is dat nog steeds zo omdat we in hoogste inkomensgroep vallen. Zal hooguit een paar euro schelen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:29 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje over peuterspeelzalen; ik weet dat het in Gouda en S'veen vanaf 2 jaar is, maar in Amersfoort vanaf 2½.... is dat niet een beetje laat?
Want ik heb met Soneal het idee dat hij er met 2 toch echt wel aan toe is.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:22 schreef Rixtje het volgende:
Hier is het 2 ochtenden in de week en 4 ochtenden als de ouders erg laag opgeleid zijn of buitenlands. De eerste 2 ochtenden zijn inkomengerelateerd en kom je in aanmerking voor de 2 extra dagdelen betaal je ¤15,- per maand extra. Lotte gaat er straks dus 2. Daarnaast betaal je bijna in elke wijk hetzelfde aangezien ze onder 1 organisatie vallen. Ik heb mazzel die van deze wijk is in de straat hier gelijk achter. Basisschool is hier zelfs aan het eind van de straat.
Dinsdag naar het CB geweest Lotte is nu 86 cm en weegt 12,5 kg. Een erg zelfstandige dame met een pittig karakter en veel praatjes
dat is in Ridderkerk ook zo hoor Danic. Twee dagdelen op vaste samenstellingen. Prijs is ook ongeveer gelijk. in de goedkoopste situatie kwamen we ook op 40 euro.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:13 schreef danic het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de normale kosten zijn, maar die ¤10,- is echt laag!
Ik kijk net even bij ons in Spijkenisse en zie dat er niet veel keuze is, er is maar 1 organisatie met een website volgens mij, SKS. Maar dat gaat em niet worden denk ik. Kindjes mogen maar 2 dagdelen per week komen (ik wil niet meer, maar vind het fijn als een organisatie daar wel ruimte voor biedt) en de samenstelling van de dagen en dagdelen kiezen zij![]()
Kosten: ¤7,50 per uur!! Een dagdeel is 3 uur, dus 6 uur per week = ¤45,- per week!!
Nee hoor, dat zou hier vlakbij ook best kunnen, maar deze zit bij de VS in, waar ze dan aansluitend naartoe zal gaan ,dus het lijkt me voor haar fijn dat ze de omgeving van haar school dan al kent.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als Puck naar een gastouder zou gaan zou ik zeker wel een psz overwegen. Ik vind een gastouder en psz/kdv toch wel heel anders qua opzet/structuur.
Juud, staat een gewone psz echt zo ver van je ideeën af dan dat je het echt niet wilt?
Maar het scheelt niet heel veel met wat wij zelf bij moeten leggen voor een kdv per dagdeel hoor dus in dat opzicht....
De prijzen zijn bij de meeste PSZ inkomensafhankelijk, de een betaalt ¤ 25,= per maand, de ander ¤ 90,= bij dezelfde PSZ, voor dezelfde (2) dagdelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:31 schreef J-net het volgende:
Ik denk niet dat K naar de psz gaat straks, met onreglematige werk van ML is dat niet te organiseren. Hij gaat elke week dag maar KDV en daarnaast naar gastouder.
En als ik die prijzen hoor OMG ik wist niet dat dat zo duur was.
En ik ben ook groot en slim geworden zonder Psz (en kdv en gastouder) dus t gaat vast heel goed komen met mn mini-meneertje.
Mijn vader zei altijd dat hij horizontaal meer waard was dan verticaal, maar nu hij de uitkeringsleeftijd van z'n levensverzekering voorbij is denk ik niet dat dat nog geldtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is het probleem met verticaal dan? Wij zijn juist van horizontaal naar verticaal geswitcht met volle tevredenheid.
Dan wordt gphet net als het KDV dat we de hoofdprijs betalen. En op het KdV leert hij ook genoeg.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
De prijzen zijn bij de meeste PSZ inkomensafhankelijk, de een betaalt ¤ 25,= per maand, de ander ¤ 90,= bij dezelfde PSZ, voor dezelfde (2) dagdelen.
Dat verschil wordt door de gemeente gesubdisieerd.
Geen probleem hoor, maar het was hier een heel bewuste keuze. De horizontale babygroep is kleiner dan de verticale groepen. En het voelde voor ons niet goed, zo'n ukkie bij allemaal grotere kinderen. Dus vandaar naar de babygroep.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is het probleem met verticaal dan? Wij zijn juist van horizontaal naar verticaal geswitcht met volle tevredenheid.
Hier in de regio gelden die inkomensafhankelijk-prijzen alleen als je géén recht heb op kinderopvangtoeslag. Als je daar wel recht op hebt (dus beide werken, of studeren oid) dan valt de PSZ hier onder kinderopvang en betaal je ineens het kinderopvang-tarief. waar je dan ook wel weer toeslag voor kunt ontvangen, dat dan weer wel, maar tochquote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
De prijzen zijn bij de meeste PSZ inkomensafhankelijk, de een betaalt ¤ 25,= per maand, de ander ¤ 90,= bij dezelfde PSZ, voor dezelfde (2) dagdelen.
Dat verschil wordt door de gemeente gesubdisieerd.
Hier is de 'rust' ook weer terug! Ventje ging ook trakteren. Een dag later dan gepland. Want ik was t volslagen vergetenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:14 schreef Cyntiaa het volgende:
Zo, hier hebben we het feestweekend weer overleefd! Cas is ontzettend verwend en heeft heerlijk geslapen vrijdag. Gisteren heeft mijn lieve dreumes mogen trakteren op het kdv dus nu zitten we weer in een rustige periode. Nog 2 dagen en dan hebben we fijn 3,5 week vakantie!
Het is de Puky LR 1. Past ie al prima op. Ik heb em een maand geleden eerst meegenomen uit de speel o theek om te kijken of Nathan er wat mee kon, dat bleek van wel dus nu 1 cadeau gedaan. Ik zou zelf niet de allerkleinste kopen, die is namelijk echt klein en tegen de tijd dat ze het evenwicht hebben passen ze al op deze.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:27 schreef Fannetje het volgende:
Oh en leuke foto's van Nathan! Is hij al zo groot dat jullie de 3+ Puky fiets hebben gekocht?
Dat valt me echt mee! Ik weet niet hoe lang Nathan nu is (ik denk dat het cb ons is vergeten) maar voor hem zou die hele kleine nu te klein zijn. Ik schat in dat Nathan wel richting de 87 of 88 cm gaat, maar zeker weten doe ik dat niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:03 schreef Fannetje het volgende:
Anne heeft het kleinste model en daar kan ze nu sinds een maandje op fietsen. Ze zou echt nog niet op dat grotere model kunnen met haar ca 83 cm![]()
Overigens is mijn neefje bijna 3 en die past ook nog makkelijk op dat fietsje, mijn zus heeft het zadel dan wel iets hoger gezet.
5?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:34 schreef kaatjejannie het volgende:
sneu he? Hier is het ook weer raak. En dat terwijl de 5 hoektanden ook echt door zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |