abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113845330
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

[ Bericht 24% gewijzigd door Lois op 18-07-2012 20:29:30 ]
pi_113845363
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:23 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat lees je goed
9220 en 76 cm. Ze was al moe toen we er heen gingen. Geen idee waar ze moe van was maar ze ligt nu ook al in bed. En huilde dus al voor de prikken erin zaten. Daarna zat ze wel heel zielig na te snikken op het aankleedkussen om in de auto in slaap te vallen. Eigenlijk de rest van de dag niks aan d'r gemerkt. Ondanks visite want d'r vader was jarig was ze gewoon vrolijk. Nu is het wel zo dat 1 van de 2 prikken pas na 10 a 12 dagen een reactie kan geven. Tot nu toe heeft ze eigenlijk geen last van de inentingen gehad.

Succes woensdag ik ben benieuwd. Ik wist ean haar gewicht al wel want wij hebben nog een babyweegschaal thuis en die wijkt niet veel af met die van het CB.
De laatste reactie waar ik het topic mee sloot.
pi_113845720
Mooie stats hoor! Eva woog vorige week bij ons 8700 gram, maar dat ding wijkt ong 200 gram af van die van het cb. Weet alleen niet meer welke kant op.

De bmr kan inderdaad een week later alsnog voor problemen zorgen. Hopelijk heeft ze er verder niet al teveel last van.
pi_113845874
Ik moet nog steeds het CB bellen voor de afspraak rond 2 jaar. Er staat namelijk geen datum in het boekje en ik dacht dat we wel een afspraak hadden gemaakt. Of ik wacht gewoon tot ze mij bellen dat ik het gemist heb :P
pi_113846017
Ik vind ook dat ze het goed doet. Ze ontwikkelt zich goed volgens het CB en dat was onze grootste zorg. En d'r eigen wil is heel duidelijk :X
pi_113846862
Mefke, jij zwemt al zo lang met jouw jongens.

Heb jij een idee hoe ik Puck duidelijk kan maken dat hij zijn armen goed naar beneden moet duwen om boven te blijven met vleugeltjes om zijn armen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:15:54 #7
100412 mefke79
komt goed!
pi_113847339
dml, ik ga straks effe reageren als jongste op bed ligt...gaat lastig op de foon.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113847550
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:37 schreef Solagratia het volgende:
Ik moet nog steeds het CB bellen voor de afspraak rond 2 jaar. Er staat namelijk geen datum in het boekje en ik dacht dat we wel een afspraak hadden gemaakt. Of ik wacht gewoon tot ze mij bellen dat ik het gemist heb :P
Hier is het zo dat je een uitnodiging krijgt voor de afspraak rond 2 jaar.
*poef* nu is het weg
pi_113850394
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113850431
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:37 schreef Solagratia het volgende:
Je krijgt een uitnodiging :) hier gaan ze hem combineren met het eerste bezoek van muppet 2.0. Scheelt ook weer!
pi_113850614
Oooh! Kijk dat had ik de vorige keer niet onthouden dus. Nou ja dan kan ik gewoon rustig afwachten :) Misschien handig om ons nieuwe adres door te geven dan :P
pi_113854184
Hier ook een uitnodiging binnen... en verplaatst al omdat t natuurlijk niet uit kwam..
Was er pas over 2.5 mnd plek...!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:14:26 #13
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_113855441
Hier nog steeds geen uitnodiging. Ze hebben nog 3 weken, daarna ga ik bellen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar zn officiele stats, thuis is ie ongeveer 85cm en 12.5 kilo...
pi_113855561
Hier is t pas met 2 jaar en 3 maanden. Dus voorlopig hoeven we nog niet :)
pi_113855713
Wat gaat het ineens hard hè... straks weer een hele stapel dreumesjes die doorschuiven naar de peuters...

Ik ga van t weekend eens bedenken wat ze mag uitdelen op t kdv...
Daartussen nog op vakantie dus nu maar eens mee aan de gang al...
Jullie al ideeën?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113855780
Ik,hoef niks te verzinnen :D niks om bij uit.te delen :P

[ Bericht 39% gewijzigd door Sonnetje85 op 06-07-2012 23:07:25 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:10:35 #17
100412 mefke79
komt goed!
pi_113860571
DML, zwemmen met bandjes.

Wij begonnen al heel vroeg (4 maanden) met het wennen aan die dingen. In het begin dan nog met een kurkje erbij zodat ze bleven drijven. Daarna steeds vaker kurkje af.
Wat je het beste kan doen is hem rechtop in het water houden en bij zijn heupen vasthouden. Dan laat je em even los. Let op, hij gaat dan vanzelf liggen op rug of buik en verdwijnt misschien even een stukje onder. Houd je handen gewoon in de buurt, je kan em altijd grijpen. Komt ie zelf boven, druk dan lichtjes met je handen op de vleugels, dan merkt ie dat ie zo kan drijven. Wat ook helpt is hem bij de handen pakken als hij op zijn buik ligt. Dan kijken ze als vanzelf omhoog naar jou en drukken ze automatisch die vleugels wat naar beneden. Je kan de vleugels ook wat minder hard opblazen in het begin.
Je zult merken dat ze het heel snel doorhebben, ze moeten effe de kracht ontwikkelen om die dingen omlaag te drukken, maar dat gaat vrij snel. En vaak oefenen.
Succes!
pi_113861683
Ik heb de vorige keer op het CB gewoon gevraagd of ik alvast een afspraak kon maken, aangezien ik alleen op de donderdag kan. Was geen probleem. Anne mag drie dagen na haar verjaardag :)
pi_113862212
Ik zie wel wanneer ik de oproep krijg. Ik heb vanaf 19 oktober verlof, dus kan dan ook wel elke dag.

Sofie noemt zichzelf nou siesje. Als ze in de spiegel kijkt roept ze siesje, en net wees ze naar mij en zei mama, en ze wees naar zichzelf en zei siesje O+
*poef* nu is het weg
pi_113863796
Mef hij ging nu huilen als hij iets onder ging en ook als ik zijn handjes pakte maar het was de eerste keer op deze manier. We gaan het gewoon vaker doen. Thanks!
The way you rock'n'roll
pi_113885143
Ooh ik moet het even laten zien hoor, vind het zo leuk.
Kijk wat Eva sinds een maandje kan hebben:

Dit was vorige maand, inmiddels gaat het nog beter en hebben we nog maar 1 speldje nodig voor d'r lok, hier had ze nog aan beide kanten een speldje.
Het staat zo heerlijk fris, dat haar uit d'r gezicht O+
pi_113886927
Ik wacht nog op het telefoontje voor de 18 maandenafspraak.
ik vind het maar raar, ze nemen nooit de telefoon op, afspraken kunnen niet gemaakt worden of pas jaren later.
Het is toch niet voor de leuk zo'n consultatiebureau, maar ook om te controleren of er problemen zijn in gezinnen?

lief danic O+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:28:31 #23
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_113887496
Cute Danic!! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:29:47 #24
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_113887536
Kiran heeft zn afspraak voor oktober weer staan. Daarna gaan ze verhuizen naar de andere kant van Vlaardingen pfffff met waardeloze parkeervoorzieningen. Maar ja dan hoef ik nog maar paar keer.

Kiran kreeg ruim week na zijn BMr toch wat last en een paar lichte rode vlekken op zijn huid.
Hij heeft verder heelegaal huidje, dus je zag t meteen.

Kiran heeft 2 weken etrug voor t eerst losse stapjes gedaan en nu begint t door te zetten dat hij t vaker gaat doen. Hij laat zich echt niet pushen en doet t eigenlijk alleen als hij er niet over nadenkt dat hij gaat lopen maar gericht is op iets wat hij per se wil hebben. Gisteren bij t ophalen bij het KdV wilde hij mij <3 kwam ket 3 losse passen om mn hals gevlogen.

Wegbrengen naar het KdV is en blijft drama. Hij brult al als hij het lokaal inkomt.
Maar de rest van de dag is hij heel vrolijk en gezellig en doet goed mee. Je kan trouwens goed merken dat er minder kinderen komen door de bezuinigingen, want in januari was hij met 9 mnd de jongste in de groep. Er is ondertussen 1 meisje van 1 maand ouder bijgekomen. Hij is nu met 15 mnd nog steeds de jongste in de groep.

Verder is t genoeten, tis een lekker mannetje, heel vrolijk met een eigen wil en best een gevoel voor drama als iets niet mag.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_113890058
Oeh Danic ik ben jaloers. Wat leuk die staartjes bij Eva.
Ean heeft vanmorgen in de auto liggen slapen en nu weigert ze. Het is hier lekker weer dus heb d'r badje maar weer opnieuw gevuld daar plant ik haar zo wel in.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:20:54 #26
100412 mefke79
komt goed!
pi_113892506
Oe, f_r zitten jullie lekker uit de wind dan? Hier is het wel lekker, maar het waait een beetje koud. Wel gewoon 27 graden, daar niet van.

Tienus, net geen 13 maanden, vanochtend op de wbb. Alleen het sturen wil nog niet echt. En op de achtergrond aan het einde grote broer die zijn wbb bewust tegen een paal parkeert.

[ Bericht 12% gewijzigd door mefke79 op 07-07-2012 15:43:11 ]
pi_113892940
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:20 schreef mefke79 het volgende:
Oe, f_r zitten jullie lekker uit de wind dan? Hier is het wel lekker, maar het waait een beetje koud. Wel gewoon 27 graden, daar niet van.

Tienus, net geen 13 maanden, vanochtend op de wbb. Alleen het sturen wil nog niet echt. En op de achtergrond aan het einde grote broer die zijn wbb bewust tegen een paal parkeert.
Doet hij goed mefke. Alleen de namen van je zoons staan erbij.
Wij zitten hier uit de wind stuk bos achter ons huis dat de wind opvangt. Maar ik laat haar er ook geen uren inzitten hoor.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:43:32 #28
100412 mefke79
komt goed!
pi_113893167
Ja, op youtube zijn de namen al weg, hier blijven ze staan. Ach, ik overleef het wel denk ik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:53:11 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113893499
/uit lurkstand (zo leuk om hier te lezen :P)
Wat lief die staartjes Danic!
En Mefke, wat een leuke namen hebben je jongens!
/en weer terug naar lurkstand
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113902070
Ik moest zo lachen om je filmpje Mef, Ik zat helemaal geconcentreerd naar Tienus te kijken, komt Driekus ineens op de achtergrond voorbij gedenderd en plant em inderdaad zo tegen die paal.
Het verschil in snelheid vind ik echt verbazingwekkend, want Tienus gaat er al zo goed op weg.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:26:34 #31
100412 mefke79
komt goed!
pi_113902468
Driekus gaat op zo'n vlak open terrein ooit te snel voor zichzelf, hij ging om vandaag in de bocht :P
pi_113909087
wat lief die staartjes, ik heb mijn zoontje voor de tweede keer het haar geknipt zodat het straks iets voller wordt...het gaat niet makkelijk, want hij blijft natuurlijk niet stil...vraag mij af hoe het bij een professionele kapper gaat...

weet iemand hoe je het best het schoenmaat kunt bepalen, ik heb vandaag lijntjes getrokken op papier, maar op een of ander manier ging dat niet zo goed, er zat best wel verschil tussen de metingen (12.5-13.5 cm) en ook als ik de voet zo meet (12 cm)...
hij begint nu echt met lopen, wat een verschil met kruipen...hij lijkt het echt leuk te vinden en draait vrolijk rondjes door de woonkamer, wat kan ik nu het beste doen met schoentjes? wij laten hem op dit moment veel op blote voeten lopen, maar hij zou toch echte loopschoenen moeten en nu is uitverkoop, hoe lang doen ze normaal met de kleine maten, een heel seizoen, of maar enkele weken? koop je direct ietsje groter?? oh zie nu pas dat er ook een kinderschoenentopic is...even neuzen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 07-07-2012 23:49:08 ]
pi_113910390
Naar een schoenwinkel gaan om te meten en advies te vragen?
  zondag 8 juli 2012 @ 01:01:39 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_113912524
inderdaad naar een goede schoenwinkel, laten meten en schoenen kiezen waarbij je de zool zonder moeite kan dubbelvouwen.
pi_113916675
Wat cantare en mefke zeggen. Gewoon advies vragen en op laten meten. En de zooltjes moeten heel flexibel zijn.
pi_113932207
ik heb hier nog een aantal schoenen liggen, die ik gekregen heb en die niet of heel weinig gedragen zijn, dus wou ook even kijken of daar nog iets tussenzit en eerlijk gezegd voel ik mij ook bezwaard om in een dure schoenwinkel uitgebreid te laten adviseren en dan niets te kopen...ik ga deze week even kijken, wat het aanbod is, hier zijn ook weer niet zo veel winkels en ik wil ook geen 60-70 Euro uitgeven aan schoenen die hij maar enkele weken kan dragen

vanochtend hebben wij trouwens nog een keer gemeten en dan in plaats van lijntjes trekken met een pen, blokken uit de blokkenkar voor en achter geplaatst, dan kun je in elk geval van de hiel recht naar beneden en hou je de pen niet ongewild schuin

zijn jullie kindjes ook zo stout??? overal op/uitklimmen, kastjes leeghalen, constant dingen doen die niet mogen, maar wel even kijken of ik het ook zie, of als iets niet lukt dan direct kwaad worden, ik moet er echt de hele dag achteraan, ben blij wanneer die af en toe rustig in bed ligt, en spelen doet hij voornamelijk met gewone voorwerpen en veel minder met echt babyspeelgoed...
pi_113932414
Ik doe gewoon schoenen aan die makkelijk aan gaan, zit meestal nog wat ruimte voor bij de tenen.
Hij heeft geen blaren of rode plekken,dus neem aan dat ze goed zitten.
pi_113933257
Zana, wat jij beschrijft klinkt als gezond dreumesgedrag. Zo'n klein kindje heeft geen idee van stout of goed gedrag, dat doet gewoon. Grenzen moeten van jou komen, die moet ie allemaal nog leren.
Ik las laatst dat een kind van anderhalf zelfs jouw aanwezigheid nodig heeft om zich jouw grenzen te herinneren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_113934713
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:15 schreef Zana het volgende:
ik heb hier nog een aantal schoenen liggen, die ik gekregen heb en die niet of heel weinig gedragen zijn, dus wou ook even kijken of daar nog iets tussenzit en eerlijk gezegd voel ik mij ook bezwaard om in een dure schoenwinkel uitgebreid te laten adviseren en dan niets te kopen...ik ga deze week even kijken, wat het aanbod is, hier zijn ook weer niet zo veel winkels en ik wil ook geen 60-70 Euro uitgeven aan schoenen die hij maar enkele weken kan dragen

vanochtend hebben wij trouwens nog een keer gemeten en dan in plaats van lijntjes trekken met een pen, blokken uit de blokkenkar voor en achter geplaatst, dan kun je in elk geval van de hiel recht naar beneden en hou je de pen niet ongewild schuin

zijn jullie kindjes ook zo stout??? overal op/uitklimmen, kastjes leeghalen, constant dingen doen die niet mogen, maar wel even kijken of ik het ook zie, of als iets niet lukt dan direct kwaad worden, ik moet er echt de hele dag achteraan, ben blij wanneer die af en toe rustig in bed ligt, en spelen doet hij voornamelijk met gewone voorwerpen en veel minder met echt babyspeelgoed...
Ik ben wel veel aan het corrigeren, maar het wordt weer minder. Hij stopt gelukkig niet alles meer direct in zijn mond, en hij weet van sommige dingen nu wel dat hij het echt niet mag.
Bartje zit hier trouwens nog wel eens in de box, is voor hem soms ook wel heel prettig, en het geeft mij wat rust. De gastouder doet dat ook nog steeds wel.
pi_113934789
Ik moet trouwens ook wel lachen soms als ik hem ergens wegpluk, hij begint dan dramatisch te huilen, maar zodra hij iets anders ziet is het ook alweer over... O+
pi_113940459
ik vind het best wel vervelend dat ik zo vaak "niet doen" moet roepen en omdat ik geen direct vergelijking heb, kan ik maar moeilijk inschatten of dat normaal is of niet, maar laatst was op televisie een nieuwe aflevering van Generatie 2010 te zien en daar was op het eind ook een moeder, die dat constant zei

een kind moet natuurlijk ook kind kunnen wezen, maar soms ben ik het ook wel eens beu, constant achter hem aan te zitten, haast elke dag wordt het nachtkastje leeg getrokken of zit hij aan dingetjes wat niet mag (laptop, telefoon, draadjes, kastjes, oven, papieren), keukenkasten worden leeg gehaald, alles wordt overhoop gehaald, kleertjes uit de kast getrokken, tijdens het eten wordt bewust eten op de grond gegooid of slaat die met de handen erop tot het brei is of wrijft die het over heel zijn gezicht/hoofd, hij klimt uit de eetstoel of midden op straat uit de kinderwagen als het niet snel genoeg gaat, en wil je hem tussendoor iets te eten of drinken geven, spuugt die het zo uit als het hem niet zint, ga je op het strand spelen en draai je je even om, gaat die handenvol zand eten...
en nu kun je wel zeggen, moet je je spullen maar opruimen zodat hij er niet bij kan, maar ik weet inmiddels niet meer waar ik het moet laten, sinds hij beter kan staan en lopen, haalt die zelfs wel dingen van tafel of klimt die op de bank en laat zich gevaarlijk over de leuning hangen..

zijn meisjes ook zo ondeugend en "ondernemend"?? ik vraag mij ernstig af of ik ooit wel een puber aan kan, als ik nu al van de leg raak :D

Ik heb wel gemerkt dat het ook een beetje een dramaqueen is, vooral als die "als straf" naar bed moet als die het te bont heeft gemaakt en ik niet meer verder weet, dan is het eerst huilen, wordt van alles uit bed gegooid, maar meestal kan die dan ook een tijdje even rustig voor zich uit kijken of brabbelen en vaak valt die ook in slaap

Soms weet ik niet of die het allemaal doet, omdat hij aandacht te kort komt, ik iets verkeerd doe of dat het gewoon normaal is.
pi_113941772
Volgens mij is het gewoon dreumes eigen. De wereld ontdekken. En daar hoort ook de grenzen ontdekken bij. Want hij mocht gisteren niet de kastjes open trekken, maar mischien mag dat vandaag wel? Het valt te proberen.
Wij hebben alles zo opgeruimd dat Sofie geen gevaar loopt als ze spullen van de tafel trekt. En de kast met belangrijke papieren etc zit op dicht, krijgt ze niet open.
*poef* nu is het weg
pi_113941941
Hier net zo...
Een enorm ondernemende/temperament volle dame

Belangrijke kastjes zijn hier afgesloten met een magneetslotje...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113942218
Wij hebben ook een aantal kastjes extra dichtgezet.

Salontafel staat zo bij het tvmeubel dat Bartje niet bij alle knopjes kan. Gelukkig is er genoeg speelgoed waar hij graag mee speelt, houten autootjes zijn op dit moment favoriet.. Maar voor de rest wel herkenbaar Zana, maar hier is het wel erger geweest voor mijn gevoel. Na 10 keer de pannenkast leeggehaald te hebben is hij er ook wel weer op uitgekeken...
pi_113942332
En wat ik mij net bedenk, met eten zetten we eerst alles wel binnen handbereik, gaat hij ermee klieren, dan zetten we het weg. Dan kunnen er twee dingen gebeuren, hij heeft nog honger, en wij voeren hem, of hij zit vol(dan gaat hij nl ook eten op de grond gooien), en is het tijd voor zijn toetje..
  zondag 8 juli 2012 @ 21:01:15 #46
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113942626
Hier ook een ondernemende en pittige dame hoor! Een héél stuk ondernemender dan haar broer was op die leeftijd. Wat ik wel merkte een paar maanden geleden was; als ik zei; 'Niet in je mond!' dan ging het juist in d'r mond en zei ik 'Uit je mond' deed ze het wel. Het woordje 'niet' of 'nee' had toen nog niet echt betekenis, dus ik bleef steeds zeggen wat ze dan juist wél mag doen. 'Ga maar op de stoel zitten, op de grond mag je staan' dat soort acties dus.
Werkte als een tierelier. Zelf 'nee' gillen had ze veel sneller door btw :P
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_113950024
Hier net zo'n ondernemende en temperamentvolle hoor!
Maar als ik jou stukje zo lees kun je het in sommige gevallen jezelf echt wel makkelijker maken:
- zet hem vast in de kinderwagen, kan hij er ook niet uitklimmen. Idem voor de kinderstoel, daar zit een tuigje bij en zo niet dan koop je die. Scheelt al een hoop.
- hou hem in de gaten. Zodra er een deurtje open gaat waar hij niet mag zijn, zeggen dat het niet mag en weghalen. Niet hem eerst het hele kastje leeg laten halen. Dan moet jij het weer opruimen.
- zand eten, tja das logisch, zand is iets wat ontdekt moet worden. Opletten dus!
- met eten kliederen, ook dat hoort erbij. Allerlei verschillende voedingsmiddelen hebben verschillende soorten samenstellingen en die moeten allemaal ontdekt worden. Als je niet wil dat hij kliedert, moet je hem voeren. Maar of je daar wat wijzer van wordt....? Je kunt je er ook bij neerleggen en hem laten kliederen en tussendoor een hap in zijn mond stoppen. Heeft hij én gegeten én weer wat nieuws ontdekt!
- en als hij iets uitspuugt zal hij nog wel geen honger hebben. Geen drama, over een half uurtje nog eens proberen. Helaas is een kind geen robot wat je kan voorprogrammeren. Soms vermoeiend, meestal juist leuk!

Voor wat betreft het niet aan de oven mogen komen, kun je er aan denken om een traphekje in de deuropening van de keuken te plaatsen. Kun jij koken en staat hij veilig. Nadeel is dan dat je hem niet in zicht heb. Als ik alleen met Eva ben geeft ik haar vaak wat fruit of iets te spelen en dan in de kinderstoel bij mij in de keuken. Heeft ze én iets lekkers/gezonds binnen én ze is bezig én ze is veilig.

En nog loop ik hier iedere dag mijn en haar tas weer in te pakken hoor, alleen ik doe dat één keer per dag, aan het einde als ze op bed ligt. Ik blijf niet bezig.
Maar zorg ervoor dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt en ga lekker bij hem zitten spelen. Zoals je bovenstaand gedrag beschrijft heb ik deels ook het idee dat hij het doet om de aandacht. Die krijgt hij nu ook, maar dan negatief. Je kan hem beter positieve aandacht geven, dan zal hij de andere spullen ook sneller met rust laten.

Succes!
pi_113950668
Goede post danic!
pi_113952040
Dat wat Danic zegt idd. Ik zat eerder op de mobiel, dan kan ik niet zo'n mooie post formuleren.
*poef* nu is het weg
pi_113954783
hij wurmt zich gewoon uit het tuigje van de kinderwagen of gaat met de hele rugleuning naar voren als ik hem straker zet...gelukkig was het tot nu toe maar een paar keer, maar of hij ging staan tegen de rugleuning aan of hij liet zich gewoon midden op straat naar beneden glijden...maar toen kon die wel staan, maar nog niet echt zelfstandig zonder ondersteuning lopen, maar dit veranderd nu ook in raap tempo..

in de keuken kan ik helaas geen traphekje neerzetten, wij hebben een open keuken
en zet ik hem tegen die tijd in de box, gaat die gewoon schreeuwen, en dat kan ik dan weer op dat tijdstip net niet hebben,
de laatste tijd heb ik soms gewacht met koken totdat mijn vriend thuis was, maar dan nog loopt mijn zoontje mij tussen de voeten of gaat achter mij staan, want hij blijft wel even bij mijn vriend, maar echt niet een hele tijd, hij komt met zijn handen ook steeds gevaarlijker bij de pannen op het gas, ik probeer nu al voornamelijk de achterste pitten te gebruiken en de handgrepen weg te draaien en hem weg te sturen,
soms zet ik hem ook in de stoel, maar dan is of ons eten nog niet klaar of hij eet al iets anders en dan duurt het gewoon te lang voor hem en kunnen wij zelfs niet meer rustig eten...

nu ja, hopen dat het een fase is en die binnenkort iets beter zelfstandig kan spelen met blokjes of zo, en niet steeds direct in mijn buurt wil zijn, op dit moment is het een beetje hooplos en laat hij een spoor van verwoesting achter op zijn weg door de woning, bestaande uit speelgoed dat overal ligt, losgetrokken kasten, tijdschriften die uit de bak gehaald worden
kijk je even niet, zit die de spiegel op de gang hen en weer te bewegen aan de muur of in de bloempotten te graaien, tegen de vogelkooi te slaan, zodat Pitje haast een hartverzakking krijgt of de balkondeur te kussen....en het is allemaal wel schattig en leuk en zo, maar het is gewoon de hoeveelheid en dan nog niet meegerekend de verkleed- en schoonmaakpartijen, want stilliggen tijdens het luierwisselen/ omkleden is iets voor baby's, en oh daar zit poep aan mijn piemel, daar moet ik even met mijn handen voelen :') en binnen de kortste keren zitten hij en ik onder de poep of heeft die ergens op het tapijt geplast, omdat ik niet snel genoeg met de luier omdoen was.

bedankt in elk geval voor het meedenken en de tips :Y
pi_113959072
Zana, mijn tip zou zijn om hem meer ruimte te geven. Kinderen die het gevoel hebben dat ze ook zo hun overwinningen hebben zijn vrolijker en nemen de correcties die je wel uitoefent serieuzer; kinderen die het gevoel hebben dat ze nooit iets mogen en voortdurend gecorrigeerd worden zijn vervelender en baldadiger. Bijvoorbeeld:

- Is het echt zo erg dat hij zich helemaal ondersmeert met eten? Pick your battles. Daar word jij vrolijker van en hij ook. De kinderen mogen hier oefenen met eten wat ze willen en aan het einde van de maaltijd zie ik wel wat de schade is. Doekje eroverheen, eventueel in bad, kleren in de was. Zo erg is het allemaal niet. Ik wil daarentegen niet dat er met borden en bekers gesmeten wordt, dus daar ben ik wel streng in. (Al luistert Lena daar vaak nog steeds niet naar.)

- Hij wil zijn nieuwe vaardigheden volop oefenen. Geef hem daar ook de ruimte voor! Lena mag hier bijvoorbeeld wel op de bank klimmen, en ik heb er extra aandacht aan besteed om haar daar de juiste manier voor te leren. Dat is ook een methode om de situatie in huis veiliger te maken, niet verbieden maar zo snel mogelijk leren hoe het moet. Nu zeg ik niet dat jij het op de bank klimmen per se goed moet vinden. Een ieder heeft zo zijn/haar eigen regels. Maar zoals ik al zei, pick your battles.

- Als de kinderstoel onveilige situaties oplevert, kun je dan niet een eigen tafeltje met stoeltje voor hem neerzetten? Misschien vindt hij het wel geweldig en scheelt het je menig gevecht! Eet je tegelijkertijd met hem aan tafel? Ik heb gemerkt dat dat ook veel verschil maakt. Bedenk daarbij dat de eetmomenten vaak moeilijke momenten van de dag zijn, want honger en suikerdip en honger! Hier verloopt het avondeten vaak wat stroever.

- Sommige kinderen zijn fysieker dan andere. Mijn kindjes kunnen gerust de hele dag rustig een boekje lezen, maar ook zij genieten erg van buiten zijn en fysieke activiteit. Misschien kun je hier extra aandacht aan besteden. In ieder geval elke dag even naar buiten gaan (het liefst meer dan één keer) en hem zich even flink uit laten leven. Dat heeft hij misschien gewoon nodig. Voor kinderen is het vaak maar flink waardeloos om beperkt te worden door de muren van het huis en de regels die daarbinnen gelden.

- In het kader van de ruimte geven kun je ook doelbewust uitzonderingen voor hem maken. Mijn kindjes mogen bijvoorbeeld niet de boeken uit de kast trekken. Ik heb een schapje met boeken voor hen gemaakt waarmee ze alles mogen doen wat ze willen. Dat is hun schapje en het zijn hun boeken. Als ze aan onze boeken komen dirigeer ik ze naar hun plek. Ook ruimen we samen de boeken op als ze/we iets anders gaan doen. Dat vraag ik maar dwing ik niet af (want ze hebben er echt niet altijd zin in). Ik hoop dat ze het gewenste gedrag op den duur door het voor te leven over gaan nemen. Niet alles hoef je meteen te 'eisen'. Zorg dat je verwachtingen realistisch zijn gezien zijn leeftijd.

- Dat laatste geeft je misschien ook wat houvast: niet alleen verbieden maar ook alternatieven geven! Bij kinderen van deze leeftijd werkt afleiden vaak nog het beste. In dit kader vraag ik me ook af hoe constructief het is om je kind naar bed te doen bij wijze van straf. Het frustreert hem, het frustreert jou, en bovendien maak je van hetgeen een fijn en geborgen plekje voor hem zou moeten zijn een strafplek. Misschien is het nuttig voor je om bijvoorbeeld How2Talk2Kids te lezen, waarin uitgelegd wordt hoe je op een positieve manier met hem om kunt gaan.

- Ik vond het zelf heel interessant om The Happiest Toddler on the Block te lezen. Daarin wordt bijvoorbeeld het principe "feeding the meter" uitgelegd, gedurende de dag steeds gerichte beetjes aandacht aan je kind geven om te voorkomen dat hij gefrustreerd raakt. Het zou best kunnen dat een van die strategieën heel goed bij je zoontje werkt! Er staan er veel in het boek, ze zijn praktisch en onmiddellijk toepasbaar!

En weet je, het is ook gewoon vervelend om de hele dag door "niet doen!" te roepen. Maar zo hoeft het niet te gaan. Er zijn andere manieren, zoals ik hierboven al omschrijf. Ik weet zeker dat je dit om kunt keren! Er blijven wel zware dagen en zware fases tussen zitten, maar wat je doet kan écht verschil maken, nu misschien in negatieve zin maar straks in positieve zin! En het helpt je misschien ook om te blijven beseffen dat dit volstrekt normaal gedrag is voor een dreumes. Hij oefent zijn nieuwe vaardigheden, zoekt grenzen op en communiceert met jou op de enige manier die hij tot zijn beschikking heeft. Hij kan niet praten, dus natuurlijk gaat hij de "dramaqueen" uithangen als iets hem niet zint!

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 09-07-2012 09:42:30 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113959393
Wat het koken betreft kun je hem ook proberen een rol te geven. Laat hem de worteltjes wassen of zo. Ik moet tijdens het koken op twee kindjes letten en zet de een op het aanrecht en de ander in de kinderstoel erbij. Dan luisteren we naar liedjes en zingen en dansen erbij. Of de een houdt het kookboek vast en de ander geeft me dingen aan.

Als ik alleen maar zeg wat ze niet mogen worden ze heel vervelend. Ik geef ze trouwens ook altijd iets te snacken om de ergste honger te overbruggen, want van honger worden ze erg chagrijnig.

(Foto is alweer bijna een half jaar geleden genomen.)

[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 09-07-2012 10:07:11 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113959841
Eigenlijk kan ik me alleen maar aansluiten bij bovenstaande posts.

Ook met koken, hier een tijd gekookt als.ie op bed lag s middags bv. Gewoon omdat ie rond kooktijd dan honger begon te krijgen/moe begon te worden, waardoor het niet echt ontspannen koken was. Hij had wat meer aandacht nodig, dus dan maar zo. Of k kookte gewoon dingen die snel klaar waren.
Tegenwoordig krijgt ie nog regelmatig een cracker als.k ga koken, omdat ie honger heeft en koken dan te lang duurt.

Oh en wat betreft eten, vies worden hoort er mi bij. Je kan van een kind niet verwachten dat,ze netjes leren eten als ze de kans niet krijgen om dat te oefenen. Hoe erg is t nou echt als ie vies wordt? Idd onder de douche/in bad en schoon is ie. Kleren kunnen gewassen worden en in,t,ergste geval blijft er een keer een vlek achter.

Oh en ik heb geluk dat mijn zoon nooit heel erg in de kasten gezeten heeft. Alleen gootsteenkastje zit hier preventief dicht. De la waar de ontbijtspullen (lees crackers enzo) in zitten die maakt ie open en dan komt ie wel s met een doos crackers aanzetten. Dat is een tijdje erger geweest en nu is de nieuwigheid er vanaf.
Op dit moment zit ik in zijn kamer omdat ie niet naar beneden wil en niet aangekleed wil worden. Dan doen we vandaag even wat rustiger aan.
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 10:24:05 #54
5428 crew  miss_sly
pi_113960035
Haha, dat laatste is herkenbaar Sonnetje. Mijn meisje wil ook nog niet aankleden, dus loopt in nachtpon rond. Tja, het is een vrije dag voor ons beide, dus waarom haast maken om erop uit te kunnen? Ze wil strafschop wel.

Dat is iets dat je uit de verschillende posts kunt lezen en leren, Zana: probeer het meer vanuit je kind t bekijken. Het is geen mini-volwassene en hij moet ontzettend veel leren. En leren doe je het beste door dingen uit te proberen. Niet altijd gemakkelijk voor ouders.

Over het koken zeg je dat hij niet bij zijn vader blijft, maar doet zijn vader dan ook insmeet hem? Lezen, bouwen met duplo, even buiten spelen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 juli 2012 @ 10:33:42 #55
259886 pessie
pi_113960244
Zana dat klinkt allemaal heel erg bekent!
Nadat Nathan toen hij zo'n 10 maanden oud was opeens bij mijn keukenkastjes kon en al mn ovenschalen na afloop in diggelen lagen hebben we alles op Nathan niveau met kastbeschermers vastgezet. Scheelde mij een heleboel frustratie. Nathan op bed leggen omdat ik het echt niet meer wist heb ik misschien 3 keer gedaan, toen ik de box nog had staan zette ik hem eventjes in de box als een soort van time out. Dan kon ik de boel opruimen. Nu gaat hij op de trap of als hij iets stuk maakt, zoals vorige week een glas die hij doelbewust op de grond gooide, en ik echt moet opruimen zet ik hem even vast in de kinderwagen.
We hebben nu ook een andere tv kast, ook incl kastbeschermers. Zoals Claudia zegt: pick your battles.
Ik vind het niet erg dat mijn huis eruit ziet als een speelgoedexplosie, zolang Nathan er leuk mee speelt. Als hij gaat gooien ruimen we dat op.

En inderdaad, regelmatig gericht aandacht geven: 5 minuutjes meespelen met de duplo, zo leer je hem wat hij ermee kan en leert hij op die manier langzamerhand zelf spelen. Maar ook als hij lekker speelt noemen dat hij goed speelt.
pi_113961080
Ik heb trouwens laatst van het consultatiebureau een dvd geleend over opvoeden, en daar kwam ook in terug dat kinderen vaak veel meer hebben aan veel korte blokjes aandacht, dan aan 1 langer blok zeg maar. En ik merk dat Bartje dat ook wel heeft.

Een van onze "spelletjes" is dat hij met een autootje rijdt, en ik de geluiden erbij maak... Dat hoeft echt niet lang, maar hij wordt er zo blij van! Hij komt er soms gewoon ook echt om vragen, en daarna speelt hij weer vrolijk zelf verder...
pi_113966938
Eten jullie kindjes ook alles al mee? Afgelopen vrijdag de 11,5 maanden afspraak gehad op het CB, 10.3 kg en 75,5 cm. Er werd verteld; "Vanaf nu mag hij alles mee eten" Dus ik vroeg me af hoe jullie dat hebben aangepakt. AVG eet Cas al gewoon mee, pasta ook, rijst (nasi etc nog niet geprobeerd). :) En welke vleessoort? Tot nu toe heeft hij kipfilet, gehakt en tartaar op.
pi_113967255
Ik let nog steeds wel een beetje op met wat ik ean geef
Ik geef geen roodvlees en niet heel erg gekruid.
pi_113967952
Amy speelt het avondeten na :D Pop zit in haar kinderstoel, zij zit op mijn stoel. Net ging ze bidden. Haha. Ze zat zo keurig op die stoel met haar handjes gevouwen O+ Zo grappig want dan hebben we haar nooit geleerd, heeft ze van ons afgekeken.

Wat een tof kind heb ik toch :D
pi_113969714
Cyntiaa ik heb Puck alles voor gezet en dan zie je wel of ze het lekker vinden of soms de structuur nog niet helemaal fijn vinden of dat ze van bepaalde kruiden niet houden.
Rood vlees eten wij bijna niet dus dat krijgt hij sowieso nooit.
The way you rock'n'roll
  maandag 9 juli 2012 @ 15:31:12 #61
259886 pessie
pi_113969878
Toen Nathan mocht gaan eten zijn wij met hem mee gaan eten, het is dus meer dat voor ons langzamerhand het menu weer steeds uitgebreider werd ( _O_ ).

Haha Sola :D Als Nathan honger heeft houdt hij onze handen snel vast zodat we gaan bidden en hij kan aanvalluhhhh.
pi_113970881
Zo, 14 maand inenting ook eindelijk eens gehaald, hopelijk heeft hij er niet veel last van. Hadden we uitgesteld vanwege benauwd/verkoudheid

Binnenkort via de kinderarts nog een keer een soort herhalings vaccinatie en daarvoor en 6 weken erna bloedprikken om te kijken naar de afweer, arm ventje met al dat prikken

Ik hoor hier de hele dag door haillo O+
pi_113970954
Ik hoor de hele dag:
Ja
Die
Mama
Mijn mama
Papa
pi_113971013
Ow en nee O+
Dat heeft hij vandaag geleerd
pi_113982514
Haha, nathan is een slimmerik :D

FR, leuk he dat praten O+

Amy begint 'papa' te zeggen! Al klinkt het meer als 'baba'. Eerst noemde ze ons allebei mama.

We hebben vandaag ook een heerlijke dag gehad. Ik ben gewend om 2 dagen per week opvang te hebben voor haar en die dagen gebruik ik voor werk. Maar nu is de gastouder 3 weken op vakantie en ik doe mijn werk in de avonduren. Kan prima want vakantie en dus geen vergaderingen Maar ik zag er eigenlijk best wel tegenop. Ik ben helemaal niet gewend om 3 weken thuis te zijn en te moederen. Maar we hebben nu al een flow gevonden samen. J. legt Amy eigenlijk altijd op bed 's avonds. Want of ik werk, of ik heb heel de dag gezorgd en dan mag ik zitten. Maar J. is nu 's avonds aan het klussen in ons nieuwe huis. Dus ik leg haar ook op bed. Eerste avond was dat echt drama :o 2 uur lang geroepen, gejammerd en geschreeuwd. Avonden daarna zei J tegen haar dat ze op bed werd gelegd door mama. Ik zeg duidelijk hoe lang ze nog mag spelen voor ze naar bed gaat en we hebben ondertussen ook samen een ritueel O+ Slaapzak aan, boekje lezen, liedje zingen, dag doornemen, iedereen kusjes en slapen. En nu gaat het heel goed! Ik kan dingen :+ Het loopt gewoon erg lekker hier en het is een erg leuk kind. Zelfs de driftbuien en moeilijke dingen krijg ik goed omgebogen of opgelost. We hebben het gewoon fijn zo samen O+

Oke, lange lap tekst :@
pi_113982781
Heerlijk toch Sola O+

Waar en wat voor soort huis gaan jullie heen verhuizen?
The way you rock'n'roll
pi_113982909
We hebben een eensgezinswoning gekocht. We hebben nu een huurwoning en deze zit bovenop het winkelcentrum. Dus straks hebben we heel veel meer ruimte en een tuin. Komt goed van pas :Y
pi_113983042
Heerlijk!!!
The way you rock'n'roll
pi_113983131
Sola, wat klinkt dat fijn zo!
*poef* nu is het weg
pi_113983258
wat klink je gelukkig sola O+
pi_113992625
Heerlijk Sola!! Ben jaloers...

Hier staat het huis lekker overhoop :D Inpakken voor de vakantie.... Heerlijk hoe dat altijd eerst een enorme bende moet zijn (teminste wel bij mij..)
Heb een aftelschemaatje gemaakt voor O. en samen de foto's en filmpjes van de camping bekeken... Heel benieuwd hoe ze het allemaal gaat vinden!

Ze heeft op het moment een veto op eten wanneer het anders is dan normaal.. ;)
Ze eet perfect wanneer we met 3en aan tafel zitten en anders geen gekkigheid.. maar ergens anders eten? of zoals vandaag dat ik er niet was maar oma wel... dan gaat er ook weer amper wat in..
;) Naja... tijdens de vakantie krijgt ze vanzelf een keer honger toch?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113998035
Eten is hier ook nog een beetje zoeken... in principe eet ons zoontje mee, ik kook nog steeds met minder zout of haal soms een kleine portie eruit voordat ik ga kruiden, maar hij is erg kieskeurig en wisselvallig.
De laatste tijd heeft hij vlees ontdekt, dat geef ik goed doorbakken en in ministukjes.
Ik bied ook veel verschillende dingen aan gewoon om te proberen, maar hij eet niet veel. En hij begint snel dingen op de grond te gooien, in zijn haar of gezicht te smeren, of in zijn stoel weg te moffelen.
Wel wil die heel vaak een stukje van iets
wat wij eten, bijvoorbeeld van het koekje bij de koffie of zo. Tot nu toe geef ik vaak toe, omdat ik blij ben dat hij ueberhaupt iets eet, maar soms denk ik dat hij zo te veel zoete smaken binnenkrijgt.
Ik zou graag zien dat hij meer groente eet en ook gekookte aardappel en rijst, maar helaas.
Door omstandigheden waren wij laatst een week niet bij ons thuis en toen was eten helemaal drama. Toen was ik er echt blij dat ik nog bv geef, want kv of kvpapjes laat hij ook vaak gewoon staan.
Hij kan soms ook wel goed eten, maar voor hetzelfde eet die de volgende dag dan weer bijna niets.
Ik geef nu wel regelmatig iets anders te drinken bij de maaltijden, vruchtensapjes met water, diksap, fristi met minder suiker, kruidenthee, chocomelk.
pi_114000423
Sola, wat klinkt dat heerlijk! O+

Bartje eet in principe gewoon met de pot mee. Wij zoeken nu ook wel naar kindvriendelijke recepten(de allerhande heeft er best wat). Vlees geef ik hem nog niet zoveel, ik zat er toevallig laatst over te twijfelen of hij alles wel mag qua vlees nu. Vis eet hij wel gewoon mee. En zelf eten wij ook niet super pittig, dus dat probleem hebben we nog niet zo vaak gehad.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:47:31 #74
100412 mefke79
komt goed!
pi_114000939
Tienus eet nu ook gewoon mee. Ik vis gewoon stukjes van mijn eigen bord en leg dat bij hem neer. Omdat er zo niet al te veel in gaat, gaat er meestal nog een voersessie met een lepel achteraan, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben allang blij dat ie gewoon eet. Drinken is wel wat lastiger, meneer wil toch echt nog heel graag poedermelk. Nou ja, dat doen we dan maar.
De nachten lijken wat beter. Hij komt nog wel ergens tussen 3 en 4/5 voor een fles, maar die is aangelengd met water en dat gaat prima. Het zal dus toch wel gewoon dorst zijn.

Verder is hij druk met lopen nu. Hij kan het nog niet los, maar gebruikt alles wat er in zijn buurt komt om mee te lopen. Stoelen, loopkar, bakken duplo niks is meer veilig. En hij gebruikt ook vanalles als opstapje om op de bank of de tafel te klimmen. Wij zijn dat niet gewend van Driekus, dus dat was even schakelen. Ook moeten we de deur naar de trap niet meer open laten staan, meneer kruipt zo naar boven toe.
En kletsen begint nu ook ja. Ik vind deze leeftijd zoooo leuk O+

Mrien, ik hoop dat het goed gaat met de prikken. Denken ze trouwens nu dat hij een afweerstoornis heeft ofzo?
pi_114001182
Puck verkoos gisteren tomaatjes boven zijn vlees. Dat ging daarna ook nog op maar :o
Hij zat heerlijk te bunkeren.
Eten met vork en lepel gaat ook steeds beter.

Fristi en chocomel vind ik voorlopig nog niet nodig om te geven. Dat drink ik zelf niet eens.

Slecht eten is heel normaal.
Tot hun 7e kunnen ze overleven op een glas melk en krentenbol per dag. Als je er nog 2x per week groente en fruit in krijgt komen ze ook helemaal niks tekort aan vitamines en mineralen. Geen geintje dus ik zou het niet eten vooral los laten. Dan blijft het ook gezellig aan tafel en voelt je kind zich niet gedwongen.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:08:30 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_114001240
Fristi en chocomel is hier gewoon nooit in huis, Driekus krijgt het wel eens bij zijn opa en oma. Tienus drinkt eigenlijk alleen water en melk in allerlei varianten (karne, gewone en poedermelk).
En knap van Puck, eten met vork en lepel. Driekus kan het prima, maar wijkt al snel uit naar handen, gaat sneller. En Tienus begint nu net met zijn lepel.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:10:59 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_114001281
Inderdaad DML, Driekus kan dagen bunkeren en dan ineens gaan leven van de lucht. Ik maak me er niet meer druk om, zolang hij maar groeit.
Tienus is wat dat betreft nog anders, die drinkt altijd wel.
pi_114001384
Geen idee mefke, dit is een van de laatste onderzoeken die ze willen doen geloof ik zolang hij goed groeit enzo.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 09:41:12 #79
5428 crew  miss_sly
pi_114001715
Zana, heb je de tips van danic en Claudia_x ook gelezen?
pi_114001991
Ik vind het lastig om mij helemaal niet meer druk om te maken, want elke keer op het consultatiebureau is het weer onderwerp van gesprek. Mijn zoontje groeit mee, maar zit onder het gemiddelde. En natuurlijk is water drinken beter, ook voor de tanden, maar dan krijgt hij in elk geval nog iets aan calorieën binnen. Ik geef hem voornamelijk ook volle producten bij kwark en yoghurt.
Toen ik laatst tussentijds was wegen op het cb, zag ik dat ze zelfs bijhouden wie er met het kind komt.
Het is elke dag weer schipperen tussen eten wat ik hem voorzet, eten wat hij nooit of opeens op dat moment niet lust, eten zodat hij ueberhaupt iets binnenkrijgt, aanstelleritis, gewoon een beetje aandringen/ wachten en dan kan het best wel, of hij heeft een hele keuze voor zich en begint te wijzen dat hij iets anders wil, maar niemand weet wat...
Nu ja, soms gaat het ook gewoon goed, maar meestal komt die echt niet aan 3 volledige maaltijden en al die tussendoortjes. Ik hoop maar gewoon dat die het door de bv zelfs reguleerd, maar dat is dan voornamelijk nachts en daar zit ik ook niet op te wachten...
pi_114002041
Wij gaan vandaag ook een trap hekje installeren op de bovenverdieping, de trap wordt toch wel erg interessant! Gisteren had Cas al op het kdv gegeten en thuis nog even wat wortels mee gepakt :Y) Lekker zelf eten wat er goed gaat moet ik zeggen. Het drinken uit een tuitbeker of rietjesbeker is alleen nog geen succes, uit een gewone beker/glas gaat erg goed (wij houden de beker vast) Maar dat zal t.z.t. vanzelf komen toch na wat oefenen? De 11:30 fles is er in ieder geval af en de avondfles gaat ook niet meer van harte, hij lijkt hem ook niet meer nodig te hebben. Hij sliep gisteren van 19:00 tot 06:45 vanmorgen O+ Hoe ouder hij wordt, hoe beter het slapen gaat. Dit merkte jij bij Puck toch ook, DML? Mag ik trouwens jouw adres? Het boekje was erg handig, gaf mij een goed inzicht dat we het goed aanpakken. Het mag terug! :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:00:05 #82
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114002045
Oh dames, wat fijn om al die tips zo te lezen O+

Ik heb namelijk zelf ook een zeer pittige tante, en dan is het fijn om ook de andere kant te lezen (hoe je het op een positieve manier kan aanpakken).

Wel merk ik nu dat ik aardig op de goede weg ben:

Tegen frustraties geef ik vaak een telefoonboek om lekker te scheuren. Verder zet ik wel eens peuterspeelzaal-muziek op (zo noemde mijn zus die cd tenminste), en ga ik meezingen in de hoop dat Larissa een beetje op zichzelf leert spelen. Wel merk ik dus ook dat ze rond etenstijd errrrrrg onrustig wordt, en dan zie ik nu dus tips die ik weer kan uitproberen :)

Ik weet dat ze rond 6 uur honger/trek krijgt, en ze is dan erg humeurig. Ik merk dat tot nu toe alleen een komkommer ff snel werkt als tussendoortje, rauwe paprika hoeft ze niet meer. Weten jullie nog meer alternatieven om ff snel te geven? In de stoel in de keuken zetten werkt helaas niet, ze wordt er alleen maar onrustiger door, maar misschien dat ik haar wel al wat groente "schoon kan laten maken" :P

Die tip om juist de dingen te benoemen die ze wel mag doen is ook erg goed, ik zeg het zelf zo: "nee, je mag niet dit, maar je mag wel dat doen". Of ze luistert is een tweede, maar voelt wel beter aan dan alleen maar nee zeggen (wat wij ook behoorlijk vaak moeten doen).

Ik doe niet moeilijk over hoe ze eet, of wat ze eet. bordje smijten en tuitbeker leeggieten op de grond mag ze niet. Het gaat mij meer om of ze "speelt" (dus vrolijk is) of "smijt" (uit boosheid/frustratie).

Oeh Claudia, dat boek ga ik lezen!
Had vroeger al een paar methodes uit happiest baby on the block toegepast (op basis van youtube filmpjes), en die werkten echt!

Zana: kijk eens of je een beetje ritme/regelmaat in de dag hebt qua eten/spelen/slapen, zodat je kleintje weet waar hij aan toe is.

Vrijdag gaan we een weekje weg met zn drietjes, we gaan naar de camping (waar ongeveer de helft van mijn familie zit).
Erg spannend, omdat we totaal geen idee hebben hoe Larissa erop gaat reageren, en omdat die caravans erg gehorig zijn. Mocht ze het dus niks vinden, en de hele tijd de heleboel bij elkaar krijsen, dan kan de gehele camping meegenieten :X
Dus vrijdag even de campingbuurtjes op de hoogte stellen (gelukkig zijn dat een oom en tante van mijn zwager).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:00:40 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114002068
@ Zana
Heb je bij die Fristi gekeken wat men er instopt om die kleinere hoeveelheid suiker te compenseren?
Als er iets is wat ik m'n kind niet geef is het light-meuk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114002089
Zolang het eigen lijntje gevolgd wordt zou ik ze op het cb de hik laten krijgen.

Maar je kunt het of los laten of idd denken de rest haalt hij via bv binnen en dan accepteren dat dit 's nachts is.
Maar je maakt het jezelf erg moeilijk vind ik door je zo te ergeren en druk te maken om volstrekt normale dreumeszaken.
The way you rock'n'roll
pi_114002131
Fijn dat het zo goed gaat bij jullie, Tankgirl! :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:07:51 #86
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114002246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat bij jullie, Tankgirl! :)
Ja, het gaat een heel stuk beter, en ik merk nu echt dat ik wat meer zo aan mijzelf kan werken (ik moet nog steeds dingen verwerken uit Larissa haar babytijd).

Het enige is dat ze nog steeds zwaar kleef aan is, maar misschien staan daar in dat happiest toddler on the block boek wat tips erover in. De beschrijving lijkt mij wel precies het stukje dat ik zoek qua tips.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_114002315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Zana, heb je de tips van danic en Claudia_x ook gelezen?
ja, op Danic had ik al gereageerd en het foto van Clauida_x is heel bijzonder, maar ik vrees dat mijn zoontje nog niet zo ver is in zijn ontwikkeling dat hij zich een hele tijd kan focussen of echt kan meehelpen. Hij is nu ongeveer 13 maanden, ik hoop dat dat wel nog komt.
Iemand vroeg nog of mijn vriend bij thuiskomst wel iets met hem ging doen. Ze begroeten en knuffelen elkaar natuurlijk, maar het is (nog) niet zo dat ze samen echt 20-30 minuten kunnen spelen. Mijn zoontje kan niet stilzitten, hij wil gewoon bewegen, eerst kruipen en nu lopen. Hij blijft ook niet rustig naast je op de bank zitten. En dan komt hij natuurlijk heel snel weer naar te keuken toe, want daar is het interessant...
pi_114002362
Ik heb (zo te lezen) echt geen klagen. Het is een lief, leuk en vrolijk meisje.
Ze eet goed en slaapt goed. Wandelt langs alles wat ze pakken kan. Zet soms wat voorzichtige stapjes los. Ze klimt op alles wat ze maar vinden kan (bank, stoel, poef, trap en bed).
Is gek op spelen maar kan ook een tijdje voor de tv zitten.
Ik ben een gelukkig moeder met een geweldig kind O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 10:13:44 #89
5428 crew  miss_sly
pi_114002408
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:10 schreef Zana het volgende:

[..]

ja, op Danic had ik al gereageerd en het foto van Clauida_x is heel bijzonder, maar ik vrees dat mijn zoontje nog niet zo ver is in zijn ontwikkeling dat hij zich een hele tijd kan focussen of echt kan meehelpen. Hij is nu ongeveer 13 maanden, ik hoop dat dat wel nog komt.
Iemand vroeg nog of mijn vriend bij thuiskomst wel iets met hem ging doen. Ze begroeten en knuffelen elkaar natuurlijk, maar het is (nog) niet zo dat ze samen echt 20-30 minuten kunnen spelen. Mijn zoontje kan niet stilzitten, hij wil gewoon bewegen, eerst kruipen en nu lopen. Hij blijft ook niet rustig naast je op de bank zitten. En dan komt hij natuurlijk heel snel weer naar te keuken toe, want daar is het interessant...
Dat vroeg ik, inderdaad. Natuurlijk gaat hij geen half uur netjes naast je op de bank zitten, daar is hij veel te jong voor. Dus daarom haalde ik ook voorbeelden aan als voorlezen, met duplo bouwen, even naar buiten. Kortom: even actief bezighouden terwijl jij aan het koken bent.

De post Claudia_x bevat zoveel meer dan waar je nu op reageert. Ik vind het erg jammer, voor jou en je zoontje, dat je er niet meer op in gaat en probeert iets van te leren. Het zou jullie beide zoveel goed doen!
pi_114002782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zolang het eigen lijntje gevolgd wordt zou ik ze op het cb de hik laten krijgen.

Maar je kunt het of los laten of idd denken de rest haalt hij via bv binnen en dan accepteren dat dit 's nachts is.
Maar je maakt het jezelf erg moeilijk vind ik door je zo te ergeren en druk te maken om volstrekt normale dreumeszaken.
Dat dus!
Kinderen zijn nou eenmaal niet braaf en netjes. Wees blij dat ie een eigen mening heeft, dat er leven in zit.
Tuurlijk word k.ook wel s 'gek' van Floris, maar ik ben ook maar een mens. Zolang k die momenten los kan zien van de momenten dat t goed gaat.
Heb bij jou t idee (zana dus he), dat je niet geniet en je alleen focust op t ongewenste gedrag.
Niet alleen nu, maar eigenlijk altijd.

Oh onze laatste dag hier. Morgen heb k een peuter :o
pi_114003153
Ik wil Claudia_x niet tekort doen, ze heeft vele waardevolle tips gegeven, en veel pas ik ook al toe. Zoals elke dag mogelijkst naar buiten. De boeken moet ik eerst opzoeken, misschien dat ze ze in de bib hebben.
Tja en dat ik mij stoor aan met eten smeren en aan dingen zitten, dat probleem zal blijven. Ik weet dat het normaal is dat kinderen het doen, maar ik heb misschien een ander tolerantieniveau.

Nu lijkt het misschien dat ik een probleemkindje heb of ik zelfs het probleem ben, dat kan, maar ik vind het gewoon ook fijn om van andere moeders te lezen, wat zij doen, wanneer hun kindje eens niet lief en schattig is en keurig dat doet wat ze willen.
Het is mijn eerste kind, ik heb geen pedagogische achtergrond, geen directe vergelijking in de vriendenkring of binnen de familie, dus ik zit nog best vaak met vragen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:39:00 #92
100412 mefke79
komt goed!
pi_114003249
Zana, al had je wel de opleiding, de familie en de vriendengroep met kindjes, het maakt niet uit. Iedereen heeft zo zijn vragen en iedereen zit er wel eens doorheen. Het is juist fijn om te horen hoe anderen het doen en daar je tips uit te halen.
Maar ik snap de opmerking van Sonnetje wel, probeer nou gewoon te genieten! Dat komt helemaal niet over uit je posts, vandaar.
pi_114003339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het erg jammer, voor jou en je zoontje, dat je er niet meer op in gaat en probeert iets van te leren. Het zou jullie beide zoveel goed doen!
Zo'n opmerking zou dus bij mij echt verkeerd vallen. :o
pi_114003390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Zo'n opmerking zou dus bij mij echt verkeerd vallen. :o
Bij mij ook. Net alsof er onwil in zit.

Zana. Niet iedereen is een geboren moeder of heeft iemand in de buurt waar je van kan leren.
Dus dat je met je vragen op FOK! komt is niet zo gek.
pi_114003456
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit trouwens, maar zo'n uitgebreide post als die van Claudia (hoe goed opgesteld ook en met zoveel zorgvuldigheid en goed tips enzo) zou ik denk ik ook niet prettig vinden.

Zana, ik vind dat je juist heel prettig en open reageert op de reacties.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:49:12 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114003556
Overigens heb ik ook een hekel aan gesmeer met eten, dus Soneal kon met 11 maanden al met een vork eten: stukje aan de vork prikken en zo neerleggen dat hij hem goed kan pakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114003595
Die van mij likken hun bord leeg. Hebben ze niet van mij geleerd O-) . Ik zeg er wel altijd bij dat dat toch eigenlijk niet zo netjes is.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:50:20 #98
100412 mefke79
komt goed!
pi_114003597
Leandra, hoe krijg je dat voor elkaar met die vork :o Ik zie het em hier echt nog niet doen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:55:20 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114003744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:50 schreef mefke79 het volgende:
Leandra, hoe krijg je dat voor elkaar met die vork :o Ik zie het em hier echt nog niet doen.
Ik had al heel snel door dat hij met links at als hij serieus at, en zodra hij met rechts ging eten was het meer spelen, dus ik legde z'n vork met een stukje eten eraan gewoon zo voor hem neer dat hij hem met links kon pakken, dat werkte.

Met bestek doe ik dat nog steeds trouwens, maar met z'n handen etend heeft hij die voorkeur niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:57:33 #100
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114003821
Wow, met een vork eten, das echt knap!

Als we het toch over leuke vaardigheden hebben: Larissa kan fluiten :o
pi_114003885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:39 schreef mefke79 het volgende:
Zana, al had je wel de opleiding, de familie en de vriendengroep met kindjes, het maakt niet uit. Iedereen heeft zo zijn vragen en iedereen zit er wel eens doorheen. Het is juist fijn om te horen hoe anderen het doen en daar je tips uit te halen.
Maar ik snap de opmerking van Sonnetje wel, probeer nou gewoon te genieten! Dat komt helemaal niet over uit je posts, vandaar.
Dat idd.
Ik bedoel t verder ook niet rot/vervelend ofzo. Ik zou t gewoon jammer vinden als ie straks groter is en je denkt: had k nou maar wat minder een 'probleem' van dingen gemaakt en wat meer genoten van de tijd dat ie zo klein was.
Ik zie.natuurlijk alleen de posts he, dus vandaar dat ik t zei.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:00:17 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114003894
Met een kerel kost hem (nu met 19 maanden) nog gewoon moeite hoor ;)

Oeh, fluiten :o wow!
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 11:00:37 #103
5428 crew  miss_sly
pi_114003906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit trouwens, maar zo'n uitgebreide post als die van Claudia (hoe goed opgesteld ook en met zoveel zorgvuldigheid en goed tips enzo) zou ik denk ik ook niet prettig vinden.

Zana, ik vind dat je juist heel prettig en open reageert op de reacties.
Ik vind zulke posts juist altijd fijn. Er kunnen zomaar tips in staan waarmee je het voor jezelf gemakkelijker kunt maken. Ik lees uit de posts van Zana dat ze nogal wat problemen tegen komt, en Claudia post alleen maar een aantal tips om daar mee om te gaan.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:02:28 #104
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114003957
En Zana, ik vind het stiekem fijn dat je met deze vragen komt, omdat ik vaak met dezelfde vragen zit als jij, en ook dezelfde problemen heb. Omdat ik zelf ook vind dat ik redelijk wat vraag/klaag.
Door jouw post heb ik nu weer een berg tips waar ik ook mee aan de slag kan.

Plus het feit dat je dingen wat weer positiever kan inzien, want ik snap jouw gedachtegang erg goed :)
pi_114004228
Zana, nog 1 tip: geef hem geen drinken tijdens het eten, maar erna. Drinken vult de maag en dan eet hij uiteraard minder. Zeker producten als chocomel en fristi. Dat je dat geeft moet je zelf weten, maar ik zou het niet tijdens het eten doen. Melk bij het ontbijt en de lunch vind ik anders, maar ook dan kun je ervoor kiezen het pas te geven als de eerste boterham op is.
En het geven ivm de calorieën zou ik niet doen, het zijn namelijk verkeerde calorieën. Geef hem dan een liga extra of een korst brood ofzo.

En ik snap dat je onzeker bent en zonder achtergrond het idee hebt dat je info 'mist' die anderen wel hebben, maar ik vind het zo jammer dat het alleen maar vragen en klagen is wat je post. Ik lees nergens een keer terug dat je een leuke dag met hem hebt gehad en wat jullie dan gedaan hebben.

En oh, nog een leuke tip misschien: laat je vriend even een half uurtje met hem gaan fietsen als hij uit zijn werk komt. Zijn ze buiten, hebben ze tijd samen en jij het huis vrij om te koken.

Tankgirl, wat klink je heerlijk positief! Fijn dat het zo goed gaat.
Je zou misschien ook wortel kunnen geven? of tomaat, maar geeft meer troep.
En fluiten :o das echt knáp!
pi_114004282
Mijn dochtertje eet niet als ik d'r tussendoor niets te drinken geef. Ik heb het geprobeerd maar dan is ze zo klaar met eten. Als ik d'r tussendoor kleine slokjes geef eet ze een stuk meer.
pi_114004369
Ja dat kan natuurlijk ook, maar ik lees dat dit bij Zana niet zo werkt. Misschien interpreteer ik het verkeerd hoor. Maar ik lees nu dat ze chocomel en fristi geeft voor calorieën, maar dat hij slecht eet. Ja, dan zou ik dus zorgen dat hij eerst eet en dan drinkt. Of geef hem water bij het eten, dat kan ook nog, vult minder iig.
pi_114004857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Juist wel...
Dat is voor mij de kracht van zo'n forum... "Anoniem" je vragen kunnen stellen... ervaringen uitwisselen.. In korte reacties kan dit niet... Ik vind het juist heel waardevol om zo met elkaar in gesprek te kunnen gaan. Zana stelt vragen en krijgt antwoorden....

Hier ook een dame die grotendeels met vork/lepel eet.... Ik weet niet meer wie het schreef maar deed het hetzelfde... eerst prikte ik en legde ik de vork zo neer dat O. hem zelf kon pakken..
Nu prikt ze zelf...... Hoewel ik het smeren heerlijk vindt ben ik ook niet zo van de viezigheid.. leuke combi ;) Ik ben dus heel blij met de Ikeaslabjes met lange mouw!

Pick your battles... perfecte omschrijving.. zo ga ik er ook mee om
Kasten zijn hier dicht.. maar ik werk hetzelfde als Claudia wanneer het om bv de boekenkast gaat. Ook de platen & dvd's staan hier voor het grijpen maar elke poging heb ik haar direct naar haar eigen boekenplankje gedirigeerd... Ondertussen (ze is dan ook wel ruim 23 mnd nu) komt ze echt maar sporadisch aan de andere planken..

Hier een meisje dat juist moeilijk alleen kan spelen... ze wil constant en altijd erbij zijn, alles samen doen. En dit doen we dus ook...
Samen de was (ze mag dingen in de machine stoppen of op bed leggen...)
Samen de was vouwen (zij een stapeltje waarmee ze mag rommelen)
Samen poetsen (Geweldig om haar met een stofdoekje rond te zien rennen)
De vaatwasser ruimen we samen leeg. Ik haal eerst snel het bestekbakje eruit, en na veel oefenen weet ze dat zij niets uit de machine mag pakken en ik haar alles aangeef... Zij zet dan weer alles op tafel... We hebben vrij veel plastic in de vaatwasser altijd ;) Dus wanneer zij bezig is met een beker zet ik snel 2/3 glazen weg.

Ook kies ik er bewust voor om meerdere kleine tv momentjes op een dag te doen ipv 1x wat langer.. Ze is zo enorm druk/bewegelijk dat die rustmomentjes haar heel goed doen. Even 10 minuten samen wat kijken. Dat doen we dus 3/4x per dag... Daarna is ze even 'gereset' ;)
Terwijl ik dit typ wijst ze op youtube filmpjes aan die ze wil zien ;) Nu een jongentje dat met een ballenbak aan het spelen is ;) Even knuffelen, aandacht & rust in 1
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:57:05 #109
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114005610
@Zana
Oh ja, nu Lamb het zegt, dat was ook een tip van de kinderpsycholoog. Soms is het voor drukke kindjes juist fijn om ff naar de tv te kijken, misschien dat je hem daarmee kunt afleiden als je ff aan het koken bent? Verder kun je dus muziek op de achtergrond proberen (kinderliedjes), en dat dus combineren met een zelfspeelmoment. Tot 2 jaar heeft het sowieso geen nut om voor straf naar bed te brengen (aldus de kinderpsycholoog).
pi_114005735
Mex moet bij opa ook altijd bidden, zit ie eerst met zijn vingertje op zijn neus dat we stil moeten zijn en dan vouwt ie zijn handjes. Enorm schattig om te zien. Soms bij het avondeten bidden we dan maar met hem mee, zo leren we nog goede manieren van hem ;)

Zana, Mex is tijdens het koken ook altijd erg vervelend,hangt aan m'n benen, wil idd de pannen aanraken, trekt de kastjes open.
Een traphekje heb ik wel voor de keuken, maar dan staat hij daar krijsend voor of hij blijft op de deur kloppen.
En mijn vriend is dan ook zo dat ie zegt dat ie hem niet bezig kan houden (met zijn headset op achter de pc lukt dat niet nee)
Dus ik ben ook vaak aan het mopperen dat hij op dat moment wat actiever moet spelen met hem.
En dan gaat ie samen met Mex staan kijken hoe ik kook, kennen jullie dat? :+
Dus nu laat ik ze de de tafel dekken, geef ik echt alles 1 voor 1 aan zodat ze lekker lang bezig zijn en ik heb tegenwoordig altijd een komkommer in huis, dan geef ik ze 1 voor 1 een stukje wat ze op mogen eten.
Ik zeg niet dat jij het ook zo moet doen, maar vind gewoon een manier om er vrolijker mee om te gaan. Ik lig in een scheur als hij zo enthousiast de tafel dekt.
En dat mijn vriend bij het kookmoment niet zo lekker meewerkt, dat is ook een battle die ik niet pick zeg maar.
Als ik er een keer geen zin in heb, laat ik hem pannekoeken bakken of patat of shoarma en dan laat ie Mex eigenlijk mee helpen en dat gaat hém juist weer heel goed af en dan kan ik lekker een keertje computeren.

Vanuit het kind kijken vind ik een hele goede tip. Ze bestaan nog maar zo kort he en moeten echt alles nog leren.
Wij snappen dat doperwtjes in de vriezer liggen en in de pan warm worden zodat we het op kunnen eten. Wij weten dat die pannen in een kastje staan en we ze op het gasfornuis neerzetten, die kinderen moeten ook dat soort suffe dingen helemaal ontdekken.
Als hij in een bepaald kastje niet mag zitten zal hij er juist nieuwsgierig naar zijn.
pi_114005858
oh en hier hadden we ook een flink luier verwisselprobleem, het was elke keer een gevecht.
Maar laatst kreeg ik voor de baby een nieuw aankleedkussen en die lag nog in de huiskamer en Mex ging er mee spelen en op liggen en gek doen en toen wilde hij ineens een nieuwe luier om.
Nu heb ik dus een aankleedkussen naast de bank staan en als ik dan een luier om wil doen, pak ik die en ligt hij een stuk beter stil.
Is misschien duidelijker voor hem ofzo?
pi_114006123
Heeft er iemand tips voor een campingbedje? Niet te duur, veilig en makkelijk (!!!) in en uit te klappen?

Wij hebben zo'n Derjan travelcot, maar die staat nu nagenoeg nieuw in vraag en aanbod, want eva weigert erin te slapen.
pi_114006195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:12 schreef danic het volgende:
Heeft er iemand tips voor een campingbedje? Niet te duur, veilig en makkelijk (!!!) in en uit te klappen?

Wij hebben zo'n Derjan travelcot, maar die staat nu nagenoeg nieuw in vraag en aanbod, want eva weigert erin te slapen.
Wij hebben een topmark bedje, bij babydump gekocht.
Mn zus heeft een koelstrabedje.
Die 2e is iets makkelijker, maar die andere is een kwestie van weten hoe t moet :)
pi_114006294
Bambino van kruidvat
pi_114006296
Wij hebben zo'n campingbedje (knalroze :') ) gekocht bij de Prenatal met van die kortingsbonnen toen.
De eerste keer in elkaar zetten heb ik op internet gezocht hoe het moest. Als je weet hoe het moet is hij ontzettend makkelijk. Maar als er geen handleiding bij zit :')
pi_114006416
Ja, als je het zo bekijkt (heel logisch om het zo te bekijken natuurlijk :o ) is het inderdaad een heel prettige reactie juist. Iemand die de moeite neemt en serieus met alternatieven en tips komt.

Zelf zou ik er heel onzeker van worden juist. Alsof iemand die het allemaal wel weet en kan mij gaat vertellen hoe ik het beter zou moeten doen. Alsof ik het dus allemaal niet kan.

Maar dat ligt dan duidelijk aan mij. Mijn eigen stomme gevoeligheid. Ik vind het zelf veel fijner om er in real life met mensen over te praten (gelukkig hebben mijn vrienden ook allemaal kleine kinderen), omdat je dan ook hoort en merkt en voelt dat mensen met hetzelfde kampen of hebben gekampt.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:25:07 #117
100412 mefke79
komt goed!
pi_114006622
wij hebben zo'n bedje van de Babydump. Gaat prima als je eenmaal weet hoe het werkt. Maar volgens de verkopers daar kwam er eigenlijk wel elk weekend iemand met een half ingeklapt bedje naar de winkel met de mededeling dat het kapot was. Wat dan niet zo was, maar dan was de volgorde niet goed aangehouden.
pi_114006739
Ik wil ook even bij Babydump gaan kijken, die zit gelukkig om de hoek. Topmark bedjes is daar nu ¤29,- incl matrasje.
Maar ik wil even uitleg over het in- en uitklappen.

Gisteren waren we bij vrienden om op te passen. Mijn vriendin is gisterochtend middels ks bevallen en wij zouden bij de oudste blijven. Eva moest dus gaan slapen in dat tentje en dat was één groot drama. Volgens mij vond ze het ook eng. Uiteindelijk is ze van vermoeidheid op mijn schouder in slaap gevallen en heeft daar een uur gelegen. Ik ben zachtjes op het peuterbed van mijn petekindje gaan liggen en zo hebben we een uur gelegen O+

Bambino, terwijl ik dit typ belt mijn schoonmoeder. Ik verhaal uitgelegd, die heeft nog een bedje over. Is van Bambino, maar volgens mij geen standaard maat. Af en toe staat hij in de folder, is een bedje wat je ook als box kan gebruiken, volgens mij ook vierkant. Kent iemand die?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:29:03 #119
100412 mefke79
komt goed!
pi_114006776
Oja, Topmark, zo heet de onze.

En het tentje was hier ook eng voor peuter. Toen hebben we em op zijn kamer gezet, kon hij er mee spelen. Geen probleem meer. Helaas is het tentje stukgegaan met opvouwen.
pi_114006797
Wij hebben een Koelstra campingbedje. Prima ding, hoewel ik het toch wel een beetje een gehannes vind, maar misschien is dat altijd zo bij campingbedjes. Ik heb er gelijk een los opvouwbaar matrasje bijgekocht trouwens, bevalt ook goed.

Ik lees heel wat over ongeleide projectieltjes. :D Hoewel Liesje ook wel haar streken heeft, is ze denk ik niet zo'n tornado als sommige van de andere kinderen. Ze is al 22,5 maand, dus snapt vrij veel, maar ze heeft ook wel een meegaand karakter. Toch moet ik haar natuurlijk wel begrenzen.

Ik probeer duidelijk en consequent (niet mijn sterkste kant overigens) te zijn in waar ze wel en niet mag aankomen. Als er iets nieuws in de kamer staat dan moet ik wel extra opletten omdat ze dan nog moet leren wat wel en niet mag. Dan ga ik in de buurt zitten/staan en corrigeer ik haar gelijk (nee zeggen, iets anders geven, zeggen wat ze wel mag). Meestal accepteert ze de regel dan vrij snel.

Als ze helemaal niet luistert dan is ze meestal moe of heeft ze honger. Als het bedtijd is dan gaat ze naar bed en als het geen bedtijd is dan krijgt ze wat eten/drinken. Verder helpt het tijdens het koken om de tv even aan te zetten, ze is gek van haar Nijntje en Hello Kitty-dvd's. En soms wacht ik tot mijn man thuis is zodat hij zich met haar kan bezighouden en ik niet hoef op te letten. Ze gaan dan vaak even spelen, stoeien of tv kijken.

En verder, tsja... spullen wegzetten, accepteren dat het een rommeltje wordt, soms even de andere kant opkijken... geduld, geduld. ;)
pi_114006801
Ja, die zijn ook goed hoor, maar wel groot natuurlijk.
pi_114006894
Ja precies. Ik weet ook niet of dat matrasje een beetje goed is. En dan moet ik ook afwijkende maat hoeslakens kunnen vinden.....
pi_114007220
Ik vind trouwens het spelen van Liesje zo vreselijk schattig. O+ Ze is al een tijdje veel aan het imiteren, maar het wordt steeds leuker. Ze gebruikt steeds meer fantasie en betrekt ons ook steeds meer in haar spel. Naast het zorgen voor de pop is ze de laatste 2 maanden helemaal gefascineerd door slapen. Zelf doen of je slaapt, papa laten slapen, pop instoppen... ze kan er hele tijden zoet mee zijn. Het is ook erg grappig om mezelf terug te horen als ze speelt: 'weltuste, peppe papen (lekker slapen)' en haar slaapliedje zingen. Sinds kort wordt er ook veel nep-gegeten en gedronken.

Verder zingt ze erg veel (en goed, vind ik zelf!) en gaat ze steeds meer tekenen. Ineens is ze begonnen met rondjes tekenen. Verder is het nog steeds een enorme boekenwurm. Gisteren zijn we voor het eerst samen naar de bibliotheek geweest, ze vond het helemaal geweldig. Boekje pakken, aan het tafeltje lezen, boekje weer terugzetten... ik vond het zo knap. Nu ik meer thuis ben, kan ik meer tijd nemen om met haar te lezen en daar maakt ze dankbaar gebruik van. Ze is ook ineens veel meer woordjes aan het leren, dus misschien dat de beruchte taalexplosie nu dan toch is begonnen...

Ik geniet enorm van mijn grote kleine meid. O+
pi_114007259
Ik zet idd ook vaak het zandkasteel oid aan met het koken. Sofie is dan dolgelukkig, want ze kan toto kijken. Ik heb een paar afleveringen op de harde schijf van de hd recorder staan.
Verder staan er in de lage keukenkastjes vooral pannen en lege bakjes. Daar kan ze dus lekker mee spelen.
Ze eet tegenwoordig ook zelf met vork of lepel. Ze wilde het zelf ineens. Ze zag ons ermee eten, dus wilde ze ook. Ze prikt zelf, en soms help ik prikken. Alleen als we bijvoorbeeld doperwtjes eten help ik echt met de erwtjes op de lepel doen en mag ik dr zelfs voeren. Maar volgens mij vindt ze dat vooral makkelijk.

Binnenkort wil ik een keer soep proberen. Kijken wat ze daar mee doet.
*poef* nu is het weg
pi_114007317
Gaat ze er vaak in liggen dan? Ik heb voor mijn campingbedje gewoon zo'n dun matrasje wat er bij zit, maar hij ligt er zo weinig in.
Bij mijn moeder zit er wel een wat dikker matrasje in.
En ik denk dat je gewoon een oud hoeslaken van je eigen bed er wel om heen kan doen als het nodig is.
pi_114007481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:38 schreef kaatjejannie het volgende:

Binnenkort wil ik een keer soep proberen. Kijken wat ze daar mee doet.
Wij eten al heel lang soep omdat hij daar zo gek op is, ging eerst voor geen meter natuurlijk, maar gister zat ie zo zijn best te doen om die lepel recht te houden en slurpte hij zo de soep er vanaf.
Blijft tof om die vooruitgang te zien!

wat leuk cantare O+
pi_114007666
Ik ben zo blij dat Sofie het tentje gewoon nog fijn vindt. Ze slaapt er niet zo heel vaak in, maar het gaat altijd gewoon prima.

Ik bracht dr net naar de gastouder, en voor het eerst sinds tijden was het niet piepen toen ik wegging.
Ik kreeg een knuffel (aan kussen doet ze niet) en ze zwaaide nog even.. Daaa mama..
Mijn kleine grote! O+
*poef* nu is het weg
pi_114007675
Zandkasteel is een goeie, dat kijkt Liesje ook. De afleveringen duren ongeveer 15 minuten, vind ik ook wel een mooie lengte.

Liesje eet ook met de lepel en vork, het gaat steeds beter. Ze is wel van de makkelijke weg, dus als het met je handen kan, waarom dan de vork gebruiken? Maar ik blijf haar wel op het bestek wijzen en ze gaat het toch wel meer en beter gebruiken. Met het toetje was het af en toe even tenen krommen, want een enorm geknoei, maar als ik zie hoe het nu gaat dan ben ik wel blij dat we het zijn blijven oefenen.

Een ding: ze wil niet uit een open beker drinken. Ze kan het wel en heeft het ook een tijdje gedaan, maar ze wil nu weer alleen maar uit de tuitbeker of rietjesbeker. Ik denk dat ze afgeschrikt is doordat ze een paar keer erg geknoeid heeft (de hele beker om). In een spelletje wil ze wel eens een slokje nemen, maar als ik de beker gewoon op tafel zet dan zegt ze 'nee!' en begint ze te miepen. Zou het vanzelf overgaan?

Oh en zijn hier al kinderen/ouders bezig met iets van zindelijkheid?
pi_114008067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef Troeta het volgende:
Gaat ze er vaak in liggen dan? Ik heb voor mijn campingbedje gewoon zo'n dun matrasje wat er bij zit, maar hij ligt er zo weinig in.
Bij mijn moeder zit er wel een wat dikker matrasje in.
En ik denk dat je gewoon een oud hoeslaken van je eigen bed er wel om heen kan doen als het nodig is.
Nee niet vaak, zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben ook een bedje. Als ze daar logeert slaapt ze daar in. Het is vooral voor situaties als gisteren en eventueel vakantie. Dat is ook een reden dat ik er niet de hoofdprijs voor wil betalen.

Ik ben niet zo'n goeie met een naaimachine, maar een hoeslaken van ons bed is 240x220 dus die zou wel vermaakt moeten worden om te voorkomen dat het matrasje op een bobbel ligt.
Ik ga straks gewoon even kijken bij mijn schoonouders en kijken wat we ervan kunnen maken.
pi_114008180
Oeh en ik merk dat mijn dame ineens zo groot wordt O+ Ze drinkt ineens uit een rietjesbeker en pakje, terwijl ze tot vorige week alleen haar fles wilde.
Geeft haar beer en pop nu de fles en maakt dan ook van die drinkgeluidjes erbij :D
En eet nu ook wel met een vorkje. Ik prik het erop en dan geef ik de vork aan haar. Zo leuk!
pi_114008342
Heerlijk om weer even bij te lezen hier :D

Lekker al die dreumesjes die eigen willetjes ontwikkelen en opeens best wel weten wat ze willen.
Bij ons gaat het gewoon erg lekker, Sarah kan zich steeds beter verbaal duidelijk maken. Veel losse klanken die voor een buitenstaander vaak onbegrijpelijk zijn maar wij snappen haar.
Afgelopen zondag heeft ze een nichtje gekregen en daar zijn we gister wezen kijken. Ze bleef maar vol verwondering wijzen en en 'pop' zeggen O+
En gut wat is een dreumes dan groot naast zo een minimensje!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_114027731
Campingbedjes probleem is al opgelost! Dat bedje wat mijn schoonouders hebben is helemaal prima. Eva ging er gelijk in liggen *O* Dus dat scheelt weer.
pi_114030322
Wij komen hier weer afscheid nemen :W F.emke is 2 jaar geworden afgelopen zondag :) Sorry ben de laatste tijd maar weinig geweest hier. Nog even wat foto's spammen van haar verjaardag.

Deze keer ging het goed met kaarsjes uitblazen, meerdere keren taart gehad. Bij haar eerste verjaardag verbandde ze haar vingertje :{

pi_114031174
Gefeliciteerd met F. De grote zus!
The way you rock'n'roll
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:37:30 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114033858
Wat is ze al groot :o
Gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114035046
Gefeliciteerd Femke! Wat een leuke feestelijke foto's!
Tot over een paar weekjes! ( :o :'( O+ )
We'll have love aplenty
You and Me
pi_114035962
wow wat F wat zie je er jarig uit.
Heb je genoten van je dag?
pi_114039648
Gefeliciteerd Mereltje!! *O* *O* *O* wat wordt ze al groot zeg!

ik wilde mn kleine mooie dametje even spammen, kijk nou, van mij! O+

[ Bericht 25% gewijzigd door mignonne op 12-07-2012 19:42:18 ]
:)
pi_114039948
O+ O+ O+ O+ O+
The way you rock'n'roll
pi_114054216
Mereltje gefeliciteerd! Wat is ze al groot zeg!

Mignonne, je prulleke O+

Wij zijn net terug van het cb. Alles goed, maar als ze bij de volgende afspraak weer niet genoeg is aangekomen wil ze het gaan monitoren .Ach, de mijne verbrand het gewoon al voordat ze het kan opslaan. Ze eet voldoende dus ik kan me er niet druk om maken.
Stats:

en

77,5 cm bij 8600 gram.
pi_114054468
Gefeliciteerd met je peuter Sonnetje. *O* *O* Tot over een paar maandjes in het volgende topic!!
*poef* nu is het weg
pi_114054854
Mooie stats Danic!
Van harte Sonnetje!

Hier was er een 2 x wakker afgelopen nacht, waar het aan heeft gelegen? Geen idee!
pi_114055129
Son van harte met je oudste! *O* *O*

Cyntiaa, Puck had idd ook opeens het knopje gevonden qua doorslapen. Zo rond de 14 maanden. Heerlijk.
Vannacht was hij wel opeens wakker en kon niet meer slapen. Uiteraard lag hij nog te pitten toen hij er wel uit moest vanochtend :P
The way you rock'n'roll
pi_114055744
O+
Dank jullie wel!

Mereltje, gefeliciteerd met F nog!
Wat is ze alweer groot zeg!
pi_114055793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Son van harte met je oudste! *O* *O*

Cyntiaa, Puck had idd ook opeens het knopje gevonden qua doorslapen. Zo rond de 14 maanden. Heerlijk.
Vannacht was hij wel opeens wakker en kon niet meer slapen. Uiteraard lag hij nog te pitten toen hij er wel uit moest vanochtend :P
Hier hetzelfde afgelopen nacht :') En we moesten hem wakker maken vanmorgen, kreeg echt zo'n blik van }:|
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:17:31 #146
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114057688
Mijn meiske slaapt niet in 1 keer door, maar slaapt wel GIGANTISCH veel volgens mij: van 20:00 tot 9:30 en dan doet ze in het begin van de middag ook nog een dut van 1,5/ 2 uur en dan nog een dut van een uur rond 4 uur.
Vroeg de vorige keer aan de kinderarts of dit erg was, maar zij vond dat we er gewoon van moesten profiteren :P
pi_114058129
En ze heeft groot gelijk! Lekker hoor.
Eva slaapt nu van ong. 20.00 ( ze gaat tussen 19.00 en 19.30 naar bed) tot 07.30/08.00.
Ze is denk ik nu wel echt over naar 1 slaapje en die duurt dan zo'n 2 á 3 uur.
pi_114058542
Lekker van genieten TT,Yaro is nooit een lange slaper geweest. Hij slaapt nu 11-12 uur op een dag. Als hij overdag slaapt gaat dat er in de avond vanaf. Vind het soms wel lastig.

Floris en F gefeliciteerd tot snel in het andere topic.
pi_114065914
Ean slaapt van 19:30 tot 06:30 a 07:00 wil dan even gezellig spelen bij ons in bed en daarna tukt ze nog door tot 09:00 (als ik vrij ben dan anders moet ze er om 06:45 uit. en 's middags slaapt ze van 13 tot 16 maar afgelopen nacht kon ik wel 3x mijn bed uit voor d'r geen idee wat er nu aan de hand was.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:25:10 #150
259886 pessie
pi_114102810
Dag Floris en F! Tot over iets meer dan 2 weken! :o

Ik sta echt verbaasd van de taalexplosie die Nathan doormaakt. Hij kan opeens zichzelf benoemen (Nana, of mij), spreekt de hele dag in 2-woordszinnen en soms in 3 en 4-woordszinnen :o . Hij maakt even een lekkere inhaalslag :P . Oh, en had ik al verteld dat hij dol is op treinen, hij heeft nu ook Thomas ontdekt :') .
pi_114105623
Floris nog van harte gefeliciteerd

Danic wat waren de stats van Eva gisteren?
pi_114116051
Zo wij komen nog even goed afscheid nemen :P
Floris van 12 tot 24 maanden :D

pi_114117893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Floris nog van harte gefeliciteerd

Danic wat waren de stats van Eva gisteren?
Ze staan erbij, maar: 77,5 cm en 8,6 kg.
pi_114119318
Ik weet dat ik er al eerder over begonnen ben maar heeft iemand toch nog ideeën voor het tandenpoetsen?

Mark doet echt niks geks maar Olivier gaat er elke avond zo van over de zeik dat het eindigt in brullen zonder adem te halen -O- :'(
The way you rock'n'roll
pi_114120768
Ik heb er helemaal overheen gelezen danic. Het ziet er wel goed uit lang en slank

@dml ik geef ean zelf ook een tandenborstel maar dat heb je vast al geprobeerd. Helpt het als jullie zelf dan ook poetsen dat hij ziet dat jullie het ook doen?
pi_114124552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik weet dat ik er al eerder over begonnen ben maar heeft iemand toch nog ideeën voor het tandenpoetsen?

Mark doet echt niks geks maar Olivier gaat er elke avond zo van over de zeik dat het eindigt in brullen zonder adem te halen -O- :'(
Wij doen het tegenwoordig altijd in de houdgreep. Dot zittend op de commode met haar rug tegen mijn (of Mrs V's) buik. Linkerarm zo om haar heen dat ze met haar handen niet bij haar mond komt, borstel rechts. Dan wisselend succes, ene keer werkt ze enigszins mee in het begin, andere keer helemaal niet. Maar we doen het elke dag hetzelfde en dat went wel. Afhankelijk van haar reactie hou ik ook met links haar hoofd nog stil en de goeie kant op.

Vandaag ging het opeens heel goed. Rustig aangekondigd, kusjes erbij op de zijkant van haar hoofd, zelf mond heeeel ver open sperren en aaaa zeggen, wachten tot de mond open ging en tandenborstel erin. Moest ik wel een aantal keer herhalen om overal bij te kunnen, maar ze deed zelf aaa terug.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_114126150
Floris alweer 2 jaar, gefeliciteerd! :)

DML, naast veeel geduld en uitsloverij van onze kant om het leuk te houden (mislukte meestal :') ) hielp hier eigenlijk niets. Uiteindelijk is het denk ik vooral het "stug doorgaan" dat er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat het geen drama meer is. Maar lastig is het wel...
pi_114128147
sorry geen tips. Hier is het even drama geweest maar na de houtgreep vond hij het wel prima.

oja en belonen met spoelen met water. Eerst wij dan hij. Dan ligt hij echt in een deuk.
pi_114128185
mooi overzicht Sonnetje en Floris. Wat een heerlijk mannetje ben je <3
  Jubileum moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 19:52:54 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_114168056
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Ik haal over enkele dagen het lijstje hier weg.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_114256977
Tis hier gezellig hoorde ik? Dan komen wij er ook bij! O+

Tandenpoetsen is hier ook wel een drama zeg! Onder gaat wel, maar boven... Pff!
pi_114258815
Welkom Sannne en van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je mooie meisje *O*
pi_114258833
Sannne, welkom :W
pi_114259335
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:28 schreef Sannne het volgende:
Tis hier gezellig hoorde ik? Dan komen wij er ook bij! O+

Tandenpoetsen is hier ook wel een drama zeg! Onder gaat wel, maar boven... Pff!
Ja hier is het ook geen feest, hoewel wanneer we dat samen voor de spiegel doen vindt ie het een stuk leuker.

Enne welkom Sannne en gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Sonnetje85 en tot het volgende topic! (niet dat je hier veel van me zag :P)
pi_114259947
Welkom Sannne en gefeliciteerd met je meisje!
pi_114259962
Van harte Sanne! Gefeliciteerd met E.! *O*
  maandag 16 juli 2012 @ 09:31:22 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114260122
Hier wil Lientje wel tandenpoetsen, maar dan vooral zelf. :')
Dus ik poets eerst onder protest, en daarna mag ze het zelf doen en vervolgens heb ik geduld totdat ze er klaar mee is.
Vaak werkt het wel om te zeggen dat ze BV krijgt, en dat we de borstel gaan wegleggen.

Wij zijn terug van een weekje vakantie en we hebben het heel fijn gehad. Redelijk goed weer, een lief meisje dat zich goed heeft vermaakt, lekker gevaren, veel gezien.

Ik ben nu nog twee weken vrij en de papa van Lientje is weer aan het werk.
Dus ik ga eens even wat leuke dingen inplannen, keertje kinderboerderij en een keer zwemmen, iemand anders nog een tip, iets leuks in Gelderland?

@Sannne, welkom hier! :)
pi_114260424
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:31 schreef Juud79 het volgende:
Hier wil Lientje wel tandenpoetsen, maar dan vooral zelf. :')
Dus ik poets eerst onder protest, en daarna mag ze het zelf doen en vervolgens heb ik geduld totdat ze er klaar mee is.
Vaak werkt het wel om te zeggen dat ze BV krijgt, en dat we de borstel gaan wegleggen.
BV na het poetsen? Poets je dan niet voor niks?
  maandag 16 juli 2012 @ 10:09:16 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114260777
Voor zover ik weet niet en ze is nu na de BV 's avonds slaperig en als ik haar dan weer laat poetsen is ze weer helemaal wakker en gaat ze huilen omdat ze de borstel weg moet leggen.
Dus voor nu kies ik ervoor om eerst te poetsen, daarna bv en dan bedje, het zal vast in de komende maanden een keer omdraaien.
pi_114262439
Ik geef haar ook nog een slok bv na het poetsen! Dat is echt altijd ons ritueeltje geweest, borstvoeding en dan slapen! Dat werkt super hier! Nooit zo bij stil gestaan dat het onlogisch is..

Hoevaak per dag poetsen jullie? Op de tandpastaverpakking staat 1 keer per dag, maar 2 keer lijkt me wel zo fris toch?

Yayy dankjewel voor het welkom! Ik ben blij dat ik hier mag schrijven haha, het babytopic waren we echt uit gegroeid!
  maandag 16 juli 2012 @ 11:25:37 #171
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114262539
Sannne, je mag natuurlijk ook twee keer per dag poetsen, maar ze mag niet teveel fluoride binnenkrijgen, dus een keer met en een keer zonder tandpasta zou ik dan doen.
Sowieso moet je maar heel weinig tandpasta op de borstel doen, zo heb ik gelezen.
pi_114262671
Ja niet groter dan een erwtje heb ik geleerd! Vaak gebruik ik nog minder!
Ik heb nu die vingertandenborstel van Difrax, maar die is wel heel erg plastic. En ze bijt, keihard!
pi_114262688
Sanne welkom

Volgens het CB is het vanaf 2jaar 2x per dag poetsen en daarvoor 1x per dag
pi_114262711
Anne poetst één keer per dag zelf (lees: kauwt wat op de tandenborstel waarop ik dat een héél klein puntje tandpasta doe) en de andere keer poets ik.
Zodra ze twee is of haar hoektanden eerder door zijn, ga ik twee keer per dag poetsen.
  maandag 16 juli 2012 @ 11:38:30 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114262950
Ik heb deze twee, het maakt voor Lientje niet zoveel uit waar ik mee poets of zij mee poetst. Tandpasta heb ik Elmex voor baby/peuters, omdat ik niet van die zoete tandpasta wil, maar gewoon iets wat naar pepermunt smaakt.
pi_114263015
Die rechter heb ik ook! Poetst beter dan die difrax..
pi_114266225
Wij poetsen al een poosje 2 keer per dag. Sofie vindt poetsen niks, en dan poets ik liever 2 keer kort ipv 1 keer lang. Was volgens de tandarts geen enkel probleem.
Haar hoektanden komen nu echt door. 1 is al door en de rest zitten er puntjes. Ze heeft er niet veel last van, maar ze heeft een vieze poep nu. Echt zo erg. De billen ook echt weer helemaal stuk. Ze heeft gister 3 keer zure poep gehad. En dan te bedenken dat ze tot 2 maanden terug nog forlax kreeg om te kunnen poepen.
*poef* nu is het weg
pi_114266560
Volgens mijn tandarts maakt het niks uit of je weer gaat eten of drinken na het tanden poetsen. Het poetsen an sich is genoeg.

Gefeliciteerd sannne en E!
The way you rock'n'roll
  maandag 16 juli 2012 @ 13:29:49 #179
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114266900
Kaatjejannie, als ik hier kapotte billen heb door tandjes, dan zweer ik bij Weleda billenzalf en ik geef haar even een dag of 3 geen fruit, die zuren zijn volgens mij echt het meest vervelend voor billen.
Vaak lost het zich dan snel weer op, tis zo sneu....
pi_114268272
Ze heeft er gelukkig niet heel veel last van. Het verschonen is zo zielig. Ze roept voor ik begin al : "klaar!!" en dan moet ik nog beginnen. Ik smeer er nu een dikke laag bepanthen op, en dan ziet het er vandaag een stuk beter uit dan gisteren.
*poef* nu is het weg
  maandag 16 juli 2012 @ 18:49:12 #181
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_114280527
Oh wat naar...
Hier altijd maïzena, werkt echt als een trein en als het dicht is lekker smeren met Cardiflor zalf.

Wat een mooie foto's van E. Sannne!! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_114285046
Wat zielig voor Sofie! Hier ook maizena, superspul! En billenspray van Zarqa!

Tnx meiden :)
pi_114306114
Vermaanddag! :)
pi_114313344
Hebben jullie nog tips?

Zaterdag gaan we verhuizen en ik kan met geen mogelijkheid oppas vinden voor Amy. De mensen die normaal oppassen zijn op vakantie of helpen mee met verhuizen. Ik moet dus Amy bezig houden en ondertussen helpen met verhuizen. Hoe houd ik Amy heel de dag bezig in een huis waarin in en uit gelopen wordt? We gaan om 9 uur de verhuiswagen volladen en waarschijnlijk rond 12 uur naar het nieuwe huis. Amy moet nog ergens slapen, maar waar is dat handig? Of kan ik beter heel de dag weg gaan met Amy, maar waarheen dan? Dan zit ik weer met haar slaapje.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:47:19 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114316973
Ik zou zorgen dat ik met kind buiten beeld was, bij ouders ofzo, of een dagje wat leuks doen.
Maar.... dat is voor mij makkelijk roepen, het is voor mij toch beter als ik niet aanwezig ben bij zoiets, want dan ga ik lopen slepen met spullen enzo, en das niet goed :N

Juud, wat een prachtige vakantiefoto's O+
Apenheul een optie? Desnoods gaan we samen, ik ben er volgende week donderdag of vrijdag denk ik wel weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114317642
De wissel in epe is ook leuk. Daar laten we regelmatig sofie even uit..
*poef* nu is het weg
pi_114323079
V. is nu 1,5 en ik weet dat ik weinig post enzo maar ik ben zo trots hij ging net tekenen en maakte dit:
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:24:17 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114323202
WOW _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114325343
Wauw Pvoesss knap!!

Sola ik zou geloof ik ook zorgen dat ik elders ben met kind. Desnoods in het huis van vrienden die helpen met verhuizen als dat mogelijk is. En gewoon campingbedje mee als je die hebt danis het slaap probleem denk ik ook zo opgelost.

Wij zijn vandaag met de meisjes naar sprookjeswonderland geweest en Sarah heeft genoten!! Ik wist neit dat het zo leuek was en dacht telkens dat ze er vast nog te klein voor waren, maar neits bleek minder waar. Sarah heeft bijna 2,5 uur rondGELOPEN!! Ik vind haar dan al zo groot, terwijl ze echt nog zo me kleine meisje is!
pi_114327846
Mooie tekening Pvoes!

Hebben jullie kindjes ook rond hun 1e jaar last gehad van moeilijker slapen en geen drinken
Voor het slapen willen? Cas wil geen fles meer en doet er nu al een uur over om in slaap te vallen :Z
pi_114328096
De avondfles hadden wij al voor het eerste jaar er af. Inslapen is wel een tijd een issue geweest. Hij wilde graag dat we naast hem zaten en zijn hand vast hielden. Aan toegegeven en ging vanzelf weer over.

Puck krijgt een kies en heeft 39 graden koorts -O-
The way you rock'n'roll
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:38:45 #192
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_114328311

Françoise weet nu wat ze moet doen op het potje. Ben zo trots op haar!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_114329192
Mijn ouders zijn op vakantie anders was ik daar inderdaad heen geweest. Een dag weg lijkt me ook het meest voor de hand liggende. Ik moet dan wel even de controlfreak in mezelf uitzetten. Ach ja het ergste wat er kan gebeuren is dat de dozen op de verkeerde slaapkamer komen te staan. Ik geloof dat ik Amy inderdaad een dagje elders ga entertainen :Y Nu nog verzinnen waar. Huis van vrienden is misschien ook wel een optie.

Wow die tekening! Amy is bijna 2 en krast alleen nog maar. Ook voor de rest geen belangstelling ervoor.
pi_114329987
Als je je controlfreak zijn gang wil laten gaan, kun je op de deuren van de kamers van het nieuwe huis een briefje hangen met wat voor kamer het wordt (dus: 'kamer Amy', 'onze slaapkamer' e.d.). Als je dat ook op de dozen schrijft, lijkt het me dat de verhuishulpen de dozen wel in de goede kamers kunnen zetten.

En verder zou ik idd ook weg gaan. Als je een dagje naar een (dieren)park gaat slaapt Amy wellicht in de wandelwagen? En anders idd kijken of je in het huis van familie/vrienden kan verblijven die dag en dat Amy dan in het campingbedje slaapt.
Oftewel: wat MP en Leandra ook zeggen!

Arme Puck, stomme tanden ook -O-

Cynthiaa, Eva wilde vanaf een jaar ook de avondfles niet echt meer. Bij mijn vriend dronk ze vaak nog wel, bij mij niet. Dus sinds een week of 2 á 3 krijgt ze die niet meer. En dat gaat prima. En ja, soms duurt het een half uur of zelfs een uur voordat ze slaapt (ondanks dat ze al moe is), maar dan ligt ze gewoon lekker tegen haar egel te kletsen, dus dat vind ik geen probleem.
Ze lag er nu om 19.30 in en slaapt sinds 5 minuten.
pi_114330411
Dot krijgt nog steeds een avondfles. Ze vraagt er ook zelf om als ze echt moe is.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:02:33 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114333006
Heb je geen sleutel meer van het huis van je ouders?
Ik zou daar sowieso altijd naartoe kunnen, ongeacht of ze wel of niet thuis zijn, ik red me er wel, het campingbedje zal ik ook wel kunnen vinden :')

Arme Puck... :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:20:46 #197
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114333910
Leandra, het lijkt me een fijn plan, samen iets leuks gaan doen. Al vind ik de Apenheul een beetje zonde, daar koop ik volgend jaar een jaarkaart voor dus dan ga ik nog vaak genoeg. Wissel vind ik een goed idee, maar wellicht is er nog iets anders leuks.

Laten we PM-en om verder af te spreken. :)

Beterschap voor Puck!

Pvoesss, wow! Wat een knappe kerel, die kleine man van jou.

Hier nog altijd de borst voor het slapen gaan, vanavond was ik er even niet en ze was moe. ML heeft haar een flesje warme koemelk gegeven en daarna in bedje gelegd en mupke is zonder een kik gaan slapen.

Ik ben blijkbaar toch niet zo onmisbaar als ik dacht. :o :D
pi_114334437
oeee wissel daar wil ik zo graag snel weer heen.. O+ O+ O+
Daar was mijn feestje op mijn 5e :+
eens kijken hoe ver dat vanaf onze vakantie locatie is.

En ik ben zo trots op hem, hij is zo dol op tekenen.. hij doet niets liever dan dat O+
pi_114335769
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:30 schreef Pvoesss het volgende:
oeee wissel daar wil ik zo graag snel weer heen.. O+ O+ O+
Daar was mijn feestje op mijn 5e :+
eens kijken hoe ver dat vanaf onze vakantie locatie is.

En ik ben zo trots op hem, hij is zo dol op tekenen.. hij doet niets liever dan dat O+
Geef je een gil als je gaat? Wij hebben een jaarkaart.. leuk om eens af te spreken
*poef* nu is het weg
pi_114335876
ja dan geef ik een gil! *O*
pi_114336355
Wauw Pvoesss wat knap! :)

Cyntia, je weet het ;) Elise wil gewoon staan! Niet liggen, daar zit het probleem bij ons. Slaapzak, strak instoppen, niks helpt! Hoor ik haar steeds met dr nageltjes over de muur krabben. Blij dat ik geen behang heb :D Is ie nog gaan slapen?
pi_114349805
Cas is braaf gaan slapen na 1 uur lang mopperen, gillen, lachen en druk doen. 2 wakker geworden dus al met al een prima nacht! Blij te horen dat Cas niet het enige kindje is ;) Poeh, wat een druktemaker is het dan. Gelukkig is dit onze laatste dag voor het weekend!
pi_114350403
Dan heeft het uitslapen ontdekt ofzo. Van ma op di nacht was ze 3x wakker dus vond ik het niet gek dat ik haar om 09:00 wakker moest maken. Maar vanmorgen toen ik wegging sliep ze ook nog en ze is afgelopen nacht niet 1x wakker geweest.
pi_114350901
Heerlijk die uitslapers. maar ach we hebben straks een goed ritme voor de psz daar gaat hij vanaf eind volgende maand heen.
pi_114350995
Ik vind het echt heerlijk dat hij zo bijdehand is, echt al een peuter.

Vanmorgen was hij met zijn vader in zijn kamer, ik mocht nog even blijven liggen. hij wilde een hanger en zei dat hij hem aan mij wilde geven. dus ik stak mijn hand uit toen hij naast me stond. zag je hem kijken naar die hanger en zei hij heel beteuterd "nee mama niet de bedoeling" draait zich om en toen volgde er nog een "sorry, mama". Wat een heerlijk mannetje <3
pi_114357945
Hier was het 05.45uur :O
Hij kruipt zelf van ons bed af en maakt de deur open. Als we dan niet snel genoeg er achteraan lopen slaat hij rechtsaf naar de keuken ipv linksaf naar de woonkamer en trekt dan de vuilnisbak leeg of eet kattenbrokjes :Y)
The way you rock'n'roll
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:29:11 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114358863
Even een vraagje over peuterspeelzalen; ik weet dat het in Gouda en S'veen vanaf 2 jaar is, maar in Amersfoort vanaf 2½.... is dat niet een beetje laat?
Want ik heb met Soneal het idee dat hij er met 2 toch echt wel aan toe is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114360679
Hier in het dorp is het ook vanaf 2,5 jaar en in Rotterdam vanaf 2. Juist omdat we weinig leeftijdsgenoten zirn en ik vind dat hij er aan toe is gaat hij nunaar een psz in rotterdam en mag hij dus al volgende maand.
Naast het feit dat het financieel ook flink scheelt. In rotterdam word het gesubsidieerd en kost het 10 per maand en mogen ze vier dagdelen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:19:07 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_114361189
Over slapen houd ik even wijselijk mijn mond. Prut is de samenvatting. Overigens heb ik wel deels een verklaring gevonden voor het slapen, ik ontdekte gisteren ineens een kies in zijn mond en een tweede op doorkomen. Op zich niet raar, maar wel als je bedenkt dat meneer pas 4 tanden heeft (2 onder en 2 boven). Zijn broer kreeg pas kiezen na zijn tweede verjaardag en is nog niet compleet, dus dit hadden we niet verwacht.

Mijn dreumes heeft het kletsen ontdekt. Net Japans, klinkt zo grappig. En hij heeft gisteren zo maar per ongeluk zijn eerste stappen los gezet. Hij schrok er zelf van geloof ik.
pi_114361322
Flinke ontwikkelingen dus mefke.

Hier zo blij dat het al lang rustig wb tanden. Volgens mij alleen de achterste kiezen nog.
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:31:11 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114437485
Hoi, ik heb nu ook een dreumes :P
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:32:00 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114437544
Hoi, gefeliciteerd en welkom!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114437597
Welkom Aventura
pi_114437870
Gefeliciteerd Aventura, en welkom! :)

Sofie wordt door de hoektanden echt een "slaappoeper". Al 4 avonden heb ik bij een slapende Sofie een luier verschoond. Ze brult dan alleen even als ik dr van voren schoonmaak, ze slaapt op haar buik. Maar ze slaapt zo weer verder. Het is ook bij dr middagslaap de laatste dagen vaak raak.

Ze slaapt dan wel weer heel lief O+
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:39:36 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114438046
Dankjullie!

Hier ook een poepslapert. Komt goed uit want sinds kort vindt hij verschonen gruwelijk en worstelt hij zich los. Nu verschoon ik hem snel vlak voor of na zijn slaapjes of wanneer hij wakker wordt van zijn broek. Ideaal.
pi_114438531
Sofie wordt er dus niet wakker van (de poep dan he?). Als we hem in de avond niet verschonen is dus de kans dat we die ochtend daarna erg moeten boenen en dat het rood/stuk is. We gaan dus nu maar iets eerder kijken/ruiken of er een luier gedaan moet worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaatjejannie op 19-07-2012 23:06:07 ]
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juli 2012 @ 23:03:22 #217
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114439808
Niet wakker worden van verschonen, dat gaat hier echt nooit gebeuren volgens mij.
Wel ideaal, aangezien verschonen hier gelijk staat aan een potje worstelen, tenzij mevr iets in dr handen heeft waar ze even mee kan spelen. Het verschonen zelf is niet erg, maar ze wil niet gedwongen liggen, ook aankleden doet ze liever staand. :+

Hier een mupke wat he-le-maal gek is van zwemmen. O+
Ik ben het eerste jaar maar een keer wezen zwemmen (op vakantie) want ik vond dat verder niks voor zo'n kleintje, vies/koud/chloor enz.
Maar nu vinden we het beiden geweldig, zo is totaal niet bang en vermaakt zich zo een paar uur.
Dus nu ga ik maar proberen wekelijks met haar te zwemmen en ik ga zo'n zwemvestje met drijvers kopen voor haar, want die vleugels zijn leuk omdat Nijntje erop staat, maar verder is het onhandig, dus nu maar een goed vest.

Verder loopt ze de hele dag achter van alles aan, staat telkens even los, bukt zich om iets te pakken terwijl ze losstaat en komt dan zo weer overeind, zooo knap.
Nog even en ze gaat stappen, ze lijkt het nog net niet te durven, maar we laten haar in haar eigen tempo gaan. O+
pi_114440542
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:09 schreef As1981 het volgende:
Hier in het dorp is het ook vanaf 2,5 jaar en in Rotterdam vanaf 2. Juist omdat we weinig leeftijdsgenoten zirn en ik vind dat hij er aan toe is gaat hij nunaar een psz in rotterdam en mag hij dus al volgende maand.
Naast het feit dat het financieel ook flink scheelt. In rotterdam word het gesubsidieerd en kost het 10 per maand en mogen ze vier dagdelen.
Ik weet niet wat de normale kosten zijn, maar die ¤10,- is echt laag!
Ik kijk net even bij ons in Spijkenisse en zie dat er niet veel keuze is, er is maar 1 organisatie met een website volgens mij, SKS. Maar dat gaat em niet worden denk ik. Kindjes mogen maar 2 dagdelen per week komen (ik wil niet meer, maar vind het fijn als een organisatie daar wel ruimte voor biedt) en de samenstelling van de dagen en dagdelen kiezen zij -O-
Kosten: ¤7,50 per uur!! Een dagdeel is 3 uur, dus 6 uur per week = ¤45,- per week!!
pi_114440626
Mefke, al die ontwikkelingen ^O^ Ik snap wel dat hij dan tijdelijk slecht slaapt! Das veel tegelijk om te behappen hoor.

Aventura, welkom en nog gefeliciteerd met Jurre!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 05:42:37 #220
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114448401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:29 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje over peuterspeelzalen; ik weet dat het in Gouda en S'veen vanaf 2 jaar is, maar in Amersfoort vanaf 2½.... is dat niet een beetje laat?
Want ik heb met Soneal het idee dat hij er met 2 toch echt wel aan toe is.
Het was hier 4 jaar geleden vanaf 2 jr 3 mnd maar dat heeft gemeente Rotterdam naar beneden bijgesteld naar 2 jaar vanwege de relatief hoge taalachterstand bij peuters doordat er meer allochtone kinderen wonen dan in bijvoorbeeld Drenthe. Plus van 3 naar 4 dagdelen per week. Vlak voordat dit gedaan werd moesten en groepen sluiten op onze psz met als gevolg een enorme wachtlijst. Ylana staat al ingeschreven sinds haar eerste verjaardag en ik heb nog geen bericht wanneer ze mag beginnen. ( hoeft ook niet zo nodig nog van me). De kosten verschillen hier; dat gaat naar inkomen. Bij Tobias waren we 75¤ per maand kwijt, en volgens mij is dat nog steeds zo omdat we in hoogste inkomensgroep vallen. Zal hooguit een paar euro schelen.
AS je moet die bijdrage denk ik nog even nakijken, ik zit dus ook in gemeente Rotterdam.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114448971
Hier is het 2 ochtenden in de week en 4 ochtenden als de ouders erg laag opgeleid zijn of buitenlands. De eerste 2 ochtenden zijn inkomengerelateerd en kom je in aanmerking voor de 2 extra dagdelen betaal je ¤15,- per maand. Lotte gaat er straks dus 2. Daarnaast betaal je bijna in elke wijk hetzelfde aangezien ze onder 1 organisatie vallen. Ik heb mazzel die van deze wijk is in de straat hier gelijk achter. Basisschool is hier zelfs aan het eind van de straat.

Dinsdag naar het CB geweest Lotte is nu 86 cm en weegt 12,5 kg. Een erg zelfstandige dame met een pittig karakter en veel praatjes O+
pi_114448976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:22 schreef Rixtje het volgende:
Hier is het 2 ochtenden in de week en 4 ochtenden als de ouders erg laag opgeleid zijn of buitenlands. De eerste 2 ochtenden zijn inkomengerelateerd en kom je in aanmerking voor de 2 extra dagdelen betaal je ¤15,- per maand extra. Lotte gaat er straks dus 2. Daarnaast betaal je bijna in elke wijk hetzelfde aangezien ze onder 1 organisatie vallen. Ik heb mazzel die van deze wijk is in de straat hier gelijk achter. Basisschool is hier zelfs aan het eind van de straat.

Dinsdag naar het CB geweest Lotte is nu 86 cm en weegt 12,5 kg. Een erg zelfstandige dame met een pittig karakter en veel praatjes O+
pi_114449089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:13 schreef danic het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de normale kosten zijn, maar die ¤10,- is echt laag!
Ik kijk net even bij ons in Spijkenisse en zie dat er niet veel keuze is, er is maar 1 organisatie met een website volgens mij, SKS. Maar dat gaat em niet worden denk ik. Kindjes mogen maar 2 dagdelen per week komen (ik wil niet meer, maar vind het fijn als een organisatie daar wel ruimte voor biedt) en de samenstelling van de dagen en dagdelen kiezen zij -O-
Kosten: ¤7,50 per uur!! Een dagdeel is 3 uur, dus 6 uur per week = ¤45,- per week!!
dat is in Ridderkerk ook zo hoor Danic. Twee dagdelen op vaste samenstellingen. Prijs is ook ongeveer gelijk. in de goedkoopste situatie kwamen we ook op 40 euro.

Hier hoeft hij ook geen vier dagdelen. laat het van hem afhangen. maar vind het richting basisschool wel fijn wb opbouw.
pi_114449105
Al jullie kinderen met psz, die gaan neem ik aan alleen daarheen en niet ook nog naar een kdv?
pi_114449391
Sofie gaat naar een gastouder en straks niet naar de psz. Dat is met ons onregelmatige werk ook totaal niet praktisch.
*poef* nu is het weg
pi_114449432
Lotte gaat inderdaad niet naar een kdv of gastouder.
pi_114449447
Klopt Vanyel geen kdv. mijn ouders en broer passen op dus is spelen met leeftijdsgenoten wel belangrijk.
pi_114449453
Hier kdv en dus geen psz anders blijft er niks in de week over aan tijd samen.
The way you rock'n'roll
pi_114449484
Anne gaat één dag in de week naar het Kdv. Daar laten we het voorlopig bij. Ik zou er misschien nog wel een ochtend Psz bij willen hebben als ze 2,5-3 is, maar heb nog niet uitgezocht of dat kan.
pi_114449512
*O* wij mogen ons hier melden! *O*
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:03:27 #231
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114449577
Wij willen Lientje naar een antroposofische peuteropvang doen als ze 2,5 jaar is, daar kan ze een of twee dagdelen per week naartoe. Het is van 8.00 tot 12.30 en ze eet er dan ook een broodje.
Een dagdeel per week is 100 euro per maand en twee dagdelen is 200 euro per maand.
Je kan wel kinderopvangtoeslag krijgen, maar omdat ik als gastouder werk komen we daar niet voor in aanmerking. -O-

Dus we kijken tzt waar we behoefte aan hebben en wat ons voor haar goed lijkt.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:07:02 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114449640
@Cyntiaa, gefeliciteerd met je mooie mannetje!!! *O* :*

@Aventura, ook nog welkom hier! ;)
pi_114450137
Cyntiaa, gefeliciteerd!

En Aventura, ook nog gefeliciteerd!

Bartje gaat naar een gastouder, en ik twijfel nog over peuterspeelzaal. Aangezien ze daar ook wat meer op voorbereiding op school gericht zijn, en de gastouder dat niet doet. Maar ik heb gelukkig nog even de tijd om erover na te denken..
pi_114450358
Als Puck naar een gastouder zou gaan zou ik zeker wel een psz overwegen. Ik vind een gastouder en psz/kdv toch wel heel anders qua opzet/structuur.

Juud, staat een gewone psz echt zo ver van je ideeën af dan dat je het echt niet wilt?
Maar het scheelt niet heel veel met wat wij zelf bij moeten leggen voor een kdv per dagdeel hoor dus in dat opzicht....
The way you rock'n'roll
pi_114450942
Ik vind het ook jammer dat t hier niet kan, maar ik zou vrij moeten vragen voor haar psz ochtenden om haar te brengen/halen. Aangezien ik niet oneindig vrij kan vragen gast dat echt niet lukken.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:05:36 #236
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114451240
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als Puck naar een gastouder zou gaan zou ik zeker wel een psz overwegen. Ik vind een gastouder en psz/kdv toch wel heel anders qua opzet/structuur.

Juud, staat een gewone psz echt zo ver van je ideeën af dan dat je het echt niet wilt?
Maar het scheelt niet heel veel met wat wij zelf bij moeten leggen voor een kdv per dagdeel hoor dus in dat opzicht....
Nee hoor, dat zou hier vlakbij ook best kunnen, maar deze zit bij de VS in, waar ze dan aansluitend naartoe zal gaan ,dus het lijkt me voor haar fijn dat ze de omgeving van haar school dan al kent.
Zeker omdat ze altijd thuis is en het naar school gaan een flinke overgang zal zijn.
Hier is dus de reden dat ze naar de peuterzaal gaat vooral dat ze dan bij mij vandaan is en er aan gewend raakt om ook ergens anders te zijn, zonder ons. Socialiseren doet ze hier thuis ook met alle oppaskinders en samen spelen met andere kindjes ook.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:10:37 #237
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114451368
Die van mij gaan ook niet naar de PSZ... zelfde reden als kaatjejannie, met onregelmatig werk is het gewoon heel moeilijk plannen. En de mijne gaan natuurlijk wel naar het KDV, dus op zich leren ze daar al heel erg veel.
(samen delen, samen spelen, samen ruzie maken :))

en dit was illegaal; ik heb geen dreumes ;)
*steekt kop nog een paar weken in het zand*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:16:58 #238
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114451547
Ik vind het eigenlijk ook overdreven om je kind naast het KDV ook nog naar een peuterzaal te doen, ik zie daar de meerwaarde ook niet van in, volgens mij doen ze veel dezelfde dingen, wellicht dat een peuterzaal iets meer leeftijdsgericht speelgoed heeft, maar dat zal het dan ook wel zijn.

Het verschil met een gastouder is wel groot, want dat is meer een thuissituatie, dan vind ik het wel nuttig.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:22:30 #239
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114451711
ik zie zelf de meerwaarde van de PSZ ook niet in ons geval. En op onze opvang doen ze ook wel echt dingen op hun leeftijd gericht. Liene zit op een groep van 0-1.5/2 en Evie op de groep tpt 4 jaar..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114451919
Hier ook onregelmatig werken en wel psz, ik werk voornamelijk avonden. J gaat nu 2 dagdelen in de week en we betalen 47 euro per maand. Sarah gaan we opgeven vanaf 2,5 willen we dan starten.

Cynthiaa en Cas gefeliciteerd!!!!
pi_114473713
Vanyel, wij maken nu geen gebruik van kinderopvang. De opa's en oma's passen op.
Ik wil graag twee dagdelen psz, zodat Eva leeftijdsgenootjes heeft in de omgeving waarmee ze kan spelen. Nu heeft ze die hier niet en haar vriendjes/vriendinnetjes die ze heeft wonen niet om de hoek.
Lijkt me goed voor de sociale vaardigheden en de voorbereiding op school.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:41:20 #242
100412 mefke79
komt goed!
pi_114475194
voor ons geen psz, beide jongens gaan 2 dagen naar het kdv. Wel hebben we nu kdv perikelen. Er gaan zoveel kindjes weg (ouders baan kwijt, ander kdv, te duur etc) dat er groepen dicht moeten. Ze willen dan van horizontaal (0-2 en 2-4 jaar) naar verticaal (0-4 jaar). Wij hebben heel bewust gekozen voor horizontaal en overwegen dan ook om weg te gaan bij het kdv. Er is nog een ander kdv aan de school verbonden en het is even ver van huis, dus dat zou een optie zijn. Ware het niet dat ik he-le-maal geen zin heb in dat gedoe, ik wil rust in het gezin. Dus tja, lastig.

Tienus is ineens wel heel bewust met stapjes en staan bezig. Leuk om te zien. En hij wordt heel ondeugend. Tv aan en uit zetten, overal op klimmen, speelgoed van grote broer jatten en dan maar onschuldig kijken. Meestal is het een buldozer: hij moet van a naar b en via de kortste weg, maakt niet uit wat er dan in de weg ligt. Van de andere kant kan ie ook met kleine details bezig zijn. Gisteren is ie zeker een kwartier bezig geweest met 2 duploblokjes. Van elkaar krijgen lukt al, op elkaar zetten is een kwestie van geluk. Ik O+ van deze leeftijd!
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:31:08 #243
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_114492902
Ik denk niet dat K naar de psz gaat straks, met onreglematige werk van ML is dat niet te organiseren. Hij gaat elke week dag maar KDV en daarnaast naar gastouder.
En als ik die prijzen hoor OMG ik wist niet dat dat zo duur was.
En ik ben ook groot en slim geworden zonder Psz (en kdv en gastouder) dus t gaat vast heel goed komen met mn mini-meneertje.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:33:19 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114492946
Mefke, als ze de groepsstructuur daar gaan omgooien heb je ook gedoe, en kost het je ook rust in het gezin, als die horizontale groepen echt belangrijk zijn voor jullie dan zou ik toch overwegen te switchen, gedoe komt er immers sowieso.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:35:02 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114492991
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:31 schreef J-net het volgende:
Ik denk niet dat K naar de psz gaat straks, met onreglematige werk van ML is dat niet te organiseren. Hij gaat elke week dag maar KDV en daarnaast naar gastouder.
En als ik die prijzen hoor OMG ik wist niet dat dat zo duur was.
En ik ben ook groot en slim geworden zonder Psz (en kdv en gastouder) dus t gaat vast heel goed komen met mn mini-meneertje.
De prijzen zijn bij de meeste PSZ inkomensafhankelijk, de een betaalt ¤ 25,= per maand, de ander ¤ 90,= bij dezelfde PSZ, voor dezelfde (2) dagdelen.
Dat verschil wordt door de gemeente gesubdisieerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114493015
Wat is het probleem met verticaal dan? Wij zijn juist van horizontaal naar verticaal geswitcht met volle tevredenheid.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:37:32 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114493060
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is het probleem met verticaal dan? Wij zijn juist van horizontaal naar verticaal geswitcht met volle tevredenheid.
Mijn vader zei altijd dat hij horizontaal meer waard was dan verticaal, maar nu hij de uitkeringsleeftijd van z'n levensverzekering voorbij is denk ik niet dat dat nog geldt :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:43:50 #248
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_114493232
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

De prijzen zijn bij de meeste PSZ inkomensafhankelijk, de een betaalt ¤ 25,= per maand, de ander ¤ 90,= bij dezelfde PSZ, voor dezelfde (2) dagdelen.
Dan wordt gphet net als het KDV dat we de hoofdprijs betalen. En op het KdV leert hij ook genoeg.
Tis gewoon niet haalbaar met de onregelmatige diensten van mijn man, en de oppas en ik en kdv en pfffff krijg nu al stress als ik bedenk dat dat georganiseerd moetworden ;)
Maar ja misschien verander ik nog wel van gedachten :)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:46:25 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114493295
Mijn oudste ging ook naar het KDV toen hij 2½ was en is nooit naar de PSZ geweest, ik denk ook niet dat het nodig is als een kind al naar het KDV gaat.
Als er echter helemaal geen plek is waar het kind sociale contacten leert opdoen en met een groepsstructuur leert omgaan dan is het een ander verhaal.
Dus gastouderopvang of helemaal geen opvang, dan vind ik een PSZ weer wel een logische keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:22:29 #250
100412 mefke79
komt goed!
pi_114494416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Geen probleem hoor, maar het was hier een heel bewuste keuze. De horizontale babygroep is kleiner dan de verticale groepen. En het voelde voor ons niet goed, zo'n ukkie bij allemaal grotere kinderen. Dus vandaar naar de babygroep.
Driekus zou na de babygroep eigenlijk naar de verticale groep gegaan zijn, maar op advies van de leidsters is hij toch doorgestroomd naar de peuters. Hij mistte zijn vriendjes/vriendinnetjes van de babygroep die al door waren namelijk erg en ze waren ook bang dat hij bij de verticale groep te weinig uitdaging zou krijgen.
Nu willen ze dus alles gaan omgooien. Dat heeft voor Driekus waarschijnlijk het gevolg dat hij weer met baby's in een groep komt, terwijl hij net gewend is aan leeftijdsgenoten. Voor Tienus gaat het betekenen dat hij een hele nieuwe groep gaat krijgen. Tel daarbij op dat ze komend jaar nog moeten verhuizen met het kdv en dat er veel leidsters (moeten) vertrekken en dan denk ik bij mezelf: de onrust wordt te groot. Nog niet meteen voor Tienus, maar zeker wel voor Driekus. Die heeft door zwangerschapsverlof en ontslagen al meerdere leidsters gehad dit jaar en zijn lievelingsleidster is nu ook ontslagen. Driekus vindt dat heel lastig, al die wisselingen (hij lijkt op mij daarin ;( ). Voor Tienus zou ik het jammer vinden dat hij niet ook de kick krijgt van die wisseling van baby naar peutergroep. Dat leverde bij zijn broer zo'n enorme sprong in ontwikkeling op, dat gun ik Tienus ook.
pi_114494580
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier in de regio gelden die inkomensafhankelijk-prijzen alleen als je géén recht heb op kinderopvangtoeslag. Als je daar wel recht op hebt (dus beide werken, of studeren oid) dan valt de PSZ hier onder kinderopvang en betaal je ineens het kinderopvang-tarief. waar je dan ook wel weer toeslag voor kunt ontvangen, dat dan weer wel, maar toch

Ongeacht of de kinderen bijvoorbeeld altijd naar oma gaan 1 dag per week en je de rest rondgebreid krijgt met onregelmatige diensten enzo waardoor je helemaal geen gebruik van kinderopvang maakt. Dat maakt het voor sommige mensen een behoorlijk prijzige grap. Er zijn mensen bij die dan ineens 300+ per maand kwijt zijn aan PSZ. :X minus de toeslag, maar als je dus niet bijster veel vergoed krijgt kan het behoorlijk oplopen :{
pi_114494630
En on topic, onze gaan niet naar een PSZ, ik heb het wel overwogen het lijkt me geweldig voor ze, de oudste helemaal die wil héél graag naar school. Maar we kunnen het a) niet betalen, en b) ik zou niet weten hoe ik het halen/brengen voor elkaar moet organiseren steeds dus laten we het zo en houden we het bij de gastouder.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:38:22 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114494876
Ik geloof dat het bij de meeste PZS zo is, en ja... als je al kinderopvangtoeslag krijgt dan komt die 7,50 per uur pittig door, al was het alleen al omdat de maximale vergoeding van de BD lager ligt.

Gastouder en PSZ zou dan idd een prijzige combinatie kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:26:24 #254
100412 mefke79
komt goed!
pi_114496231
Bij ons is de peuterspeelzaal tegenwoordig zelfs van dezelfde organisatie als het kdv. Met inderdaad ook de tegemoetkoming enzo. Geen idee wat de prijs is eigenlijk.
  zondag 22 juli 2012 @ 07:38:21 #255
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_114522223
Bij Kiran zijn er ook best wat wisselingen in de leidsters van het KDV. Er is wel 1 vast, maar de rest wisselt bijna elke week. Dan kom ik m halen en heb echt 5 weken achter elkaar van een andere dame een hand gehad dat ze de vaste invalster was op Pino......maar Kiran heeft er geen last van en accepteert nieuwe leidsters tot nu toe zonder morren.
Meisje van vrijdag zei dat hij heel de dag vrolijk had gekletst tegen iedereen en dat is Kiran ook ten voete uit, dus hij heeft er geen last van.

Kiran is nu na 7 mnd nog steeds de jongste in de groep, er is 1 meisje bijgekomen door wisselingen In haar dagen in hun groep.
Dus ben benieuwd hoe lang dat ook blijft lopen etc. Sowieso doen ze smorgens en savonds als de gropeen nog niet compleet zijn starten en eindigen ze met 1 of 2 groepen, dan worden het er 3 en dan weer afbouwen.
pi_114596674
Zo, hier hebben we het feestweekend weer overleefd! Cas is ontzettend verwend en heeft heerlijk geslapen vrijdag ;). Gisteren heeft mijn lieve dreumes mogen trakteren op het kdv dus nu zitten we weer in een rustige periode. Nog 2 dagen en dan hebben we fijn 3,5 week vakantie!
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:14:09 #257
259886 pessie
pi_114673473
Dit is de laatste dag met mijn dreumes :'( . Als we morgenochtend wakker worden is hij opeens 2 jaar oud! Zo bizar, mijn kleine vent die eigenlijk al zo groot is! De laatste verjaardag voor hem in zn eentje, volgend jaar is hij grote broer op zn verjaardag. Ok, nu weer beszig met voorbereidingen, kwam erachter dat ik was vergeten een taart te bestellen dus dat moet ik eerst maar even doen. Zn cadeau is al wel gekocht, en laten we eerlijk zijn, das toch veel belangrijker :7 !
pi_114674162
Gaat snel he pessie. en die taart kan je ook nog zelf bakken. Over 3 wekem hier hetzelfde. een jongetje dat al zo groot is, dan mag vieren dat hij twee word en over een aantal maanden mag spelen en knuffelen met een broertje of zusje
pi_114709035
Pessie gefeliciteerd met Nathan *O* *O*
pi_114709299
Pessie, gefeliciteerd met Nathan!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 08:20:40 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114709488
@Pessie, van harte gefeliciteerd met Nathan! *O*
pi_114709544
Pessie gefeliciteerd

De score op vakantie tot nu toe 2 kiezen arm kind en dat en dat met die hitte
pi_114709610
Pessie gefeliciteerd met Nathan *O*
  vrijdag 27 juli 2012 @ 10:04:15 #264
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114711196
Pessie, Gefeliciteeeeeerd!! *O* *O* *O*
pi_114711360
pessie,gefeliciteerd met je grote jongen!!!! Geniet van deze leuke dag!
pi_114711777
Pessie en nathan gefeliciteerd *O* *O*
The way you rock'n'roll
pi_114711797
Jaaaaaaa Pessie gefeliciteerd... Tot over 2 dagen!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_114711889
Pessie gefeliciteerd!!!!! Tot over een paar maandjes!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:20:59 #269
259886 pessie
pi_114719550
Het is echt een heerlijke dag! Vanochtend een flink aantal kinderen langs gehad, en vanmiddag komt er ook nog visite.

Mn knul is echt jarig, kom nog langs om foto's te spammen. O+

Eigenlijk, vind ik deze verjaardag nog leuker dan zn eerste verjaardag, hij beseft er zoveel meer van.
pi_114719747
Gefeliciteerd Pessie!! Morgen kom ik achter jullie aan met mijn dan peuter :o
pi_114720349
Jaaa heb ik ook Pessie... Hier gisteren haar verjaardag op t kdv geviert... en ze is gewoon echt jarig :D Helemaal trots, uitdelen, liedjes in ontvangst nemen...

Ze beseft ook heel goed dat het er echt aan komt nu.. "Oona bijna jarig" roept ze regelmatig
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:57:02 #272
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114725553
Hier vandaag weer wezen zwemmen met ons mupke, man o man, wat is ze blij als ze het zwembad ziet.
Het was er enorm rustig, we hadden het babybad voor ons alleen, er zit namelijk geen buitenbad of iets bij, dus de meeste mensen gingen elders zwemmen.

Zwembroek zat perfect, zwemvest nog niet helemaal naar mijn zin, kwestie van afstellen denk ik.
Vanaf maandag is de vakantie voorbij, dan komen er weer wat oppaskindjes, al zal ik de komende drie weken nog wel zo nu en dan een dagje vrij zijn. Die gaan we dan nog goed benutten.
pi_114725922
Gefeliciteerd met je peuter Pessie! *O*
pi_114729080
Gefeliciteerd met je peuter pessie! Krijgen we nog een fotospam?
pi_114729302
Pessie, man en Nathan, gefelicteerd! Tot over een week of 4!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:40:17 #276
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114731159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:14 schreef Cyntiaa het volgende:
Zo, hier hebben we het feestweekend weer overleefd! Cas is ontzettend verwend en heeft heerlijk geslapen vrijdag ;). Gisteren heeft mijn lieve dreumes mogen trakteren op het kdv dus nu zitten we weer in een rustige periode. Nog 2 dagen en dan hebben we fijn 3,5 week vakantie!
Hier is de 'rust' ook weer terug! Ventje ging ook trakteren. Een dag later dan gepland. Want ik was t volslagen vergeten :O Komt omdat we zware tijden hebben met de kleine, wat slapen betreft dan. Hij wil niet naar bed! Als we hem erin leggen, uiteraard na het hele ritueel van flesje, zingen etc. , gaat hij meteen rechtop staan en zet het op een brullen. Een enkele keer lukt het ons om hem te kalmeren door hem op het grote bed te leggen en soms valt hij dan in slaap. We hebben alles al geprobeerd, in de kamer blijven, lichtje aan, weggaan maar boven blijven zodat hij ons hoort...de laatste dagen latn we hem gewoon bij ons beneden tot wij naar bed gaan. Vervolgens is het dan hopen dat hij zich dan wel laat wegleggen, of tussen ons in leggen tot hij in slaap valt. De hele riedel van wegleggen, huilen, oppakken, kalmeren, wegleggen, huilen of in slaap vallen, wakker worden een weer huilen duurt soms de hele nacht lang.handig met een baan. Nja, zal er wel bijhoren dan...
  vrijdag 27 juli 2012 @ 22:05:09 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114737482
Oh my Aventura, hier ook gezeik met slapen sinds een aantal dagen. Soms 5 minuten huilen en daarna is het stil, soms (vooral 's avonds) blijft ze huilen en helpt ze zichzelf in het zweet en halen we haar er maar weer uit. Dan is ze een uurtje beneden en proberen we het nog eens, vaak lukt het dan wel, als in 5 minuten huilen en stil.

Ik gok zelf dat het een sprong is, dat kost me dan 4 dagen om dat te bedenken, maar vanavond dacht ik opeens, wacht eens.... Ze wil veel bij mij, ze eet minder goed, ze miept met slapen, dit hebben we eerder gehad.
pi_114737740
Hier ook veel minder slapen
en vakantie de hitte 2kiezen ergns anders slapen vind ik,het niet gek. maar als je gewoon moet werken is het heel vetmoeiend sterkte ermee aventura
pi_114738171
Het is meeveren en toch gewoon doorgaan helaas. Been there 14 maanden lang maar ter compensatie slaapt hij nu echt altijd overal dus houdt moed allen :*
The way you rock'n'roll
  vrijdag 27 juli 2012 @ 22:32:39 #280
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114739409
De mijne slaapt thuis de laatste maanden altijd heel gemakkelijk, elders is een ander verhaal, dat doet ze liever niet. :')

Och, ik vind het vooral sneu, ze is verdrietig en boos en het is al zo warm, het komt een beetje rot uit. En ze heeft net weer twee nieuwe tanden erbij gekregen van de week, das ook niet fijn.

Ow en in zo'n sprong twee keer gaan zwemmen in 4 dagen tijd, wat nieuw voor haar is, das vast ook niet zo handig he? :+
  zaterdag 28 juli 2012 @ 08:00:20 #281
259886 pessie
pi_114755925
Even een paar foto's van zn verjaardag:

Van mama en papa een loopfiets gekregen:

We hebben een hele leuke dag gehad, echt super geslaagd. Nathan is lekker verwend! Nu denk ik dat ik het peutertopic maar es op moet gaan zoeken... We hebben het hier naar onze zin gehad maar Nathan is nu toch echt een peuter.
pi_114757038
Ik poste hier al amper nog mee ;) maar vandaag is mijn dreumes toch echt een heuse peuter geworden O+

Ik zwaai jullie dus uit!! :W
pi_114757328
Van harte gefeliciteerd Gerberaatje, met jullie grote mooie muppet! *O*
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:19:25 #284
259886 pessie
pi_114759633
Van harte met je peuter gerbera! *O*
pi_114761013
Van harte gefeliciteerd met je peuter Gerberaatje en hopelijk tot in het peutertopic over een week of 7.
pi_114761711
Oh en leuke foto's van Nathan! Is hij al zo groot dat jullie de 3+ Puky fiets hebben gekocht?
pi_114762665
Wat een leuke foto's van Nathan! Mooie fiets!

En Gerbera :D Hier ook een een peuterfelicitatie *O*

en zucht :D Onze laatste dag hier!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_114762701
gerbera van harte met je grote muppet
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:59:12 #289
259886 pessie
pi_114762811
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:27 schreef Fannetje het volgende:
Oh en leuke foto's van Nathan! Is hij al zo groot dat jullie de 3+ Puky fiets hebben gekocht?
Het is de Puky LR 1. Past ie al prima op. Ik heb em een maand geleden eerst meegenomen uit de speel o theek om te kijken of Nathan er wat mee kon, dat bleek van wel dus nu 1 cadeau gedaan. Ik zou zelf niet de allerkleinste kopen, die is namelijk echt klein en tegen de tijd dat ze het evenwicht hebben passen ze al op deze.
pi_114762936
Anne heeft het kleinste model en daar kan ze nu sinds een maandje op fietsen. Ze zou echt nog niet op dat grotere model kunnen met haar ca 83 cm :)

Overigens is mijn neefje bijna 3 en die past ook nog makkelijk op dat fietsje, mijn zus heeft het zadel dan wel iets hoger gezet.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:12:19 #291
259886 pessie
pi_114763253
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:03 schreef Fannetje het volgende:
Anne heeft het kleinste model en daar kan ze nu sinds een maandje op fietsen. Ze zou echt nog niet op dat grotere model kunnen met haar ca 83 cm :)

Overigens is mijn neefje bijna 3 en die past ook nog makkelijk op dat fietsje, mijn zus heeft het zadel dan wel iets hoger gezet.
Dat valt me echt mee! Ik weet niet hoe lang Nathan nu is (ik denk dat het cb ons is vergeten) maar voor hem zou die hele kleine nu te klein zijn. Ik schat in dat Nathan wel richting de 87 of 88 cm gaat, maar zeker weten doe ik dat niet.
pi_114763446
Ik denk dat hij dan nog wel op de kleinste zou passen hoor, mijn neefje is de 90 cm wel gepasseerd. Maar goed, hier kan hij waarschijnlijk wel veel langer mee doen! :)
pi_114782366
Gerberaatje, gefeliciteerd met muppet! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad.
pi_114782868
gerbera gefeliciteerd met je grote meid! Hoop dat de dag geslaagd was, maar dat zal vast wel!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:08:08 #295
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114783214
Gefeliciteerd Gerbera met je meiske!
pi_114784275
Hier hadden we vandaag zulke zure poep,dat direct verschonen biet voldoende was helaas. Dus nu voor het eerst (en hopelijk voor het laatst) kapotte billen. Zó zielig. Huilen als ze gepoept had, bij het gebruik van billendoekjes en zelfs bij het afspoelen onder de douche. Ze ligt nu heerlijk te slapen met maïzena in dr luier. Sneutje.
pi_114784519
sneu he? Hier is het ook weer raak. En dat terwijl de 5 hoektanden ook echt door zijn. Wij gebruiken als het echt stuk is geen billendoekjes meer, maar washandjes met lauw water.

Sofie heeft wel last van de warmte gehad. Gister zijn we de hele middag bij mijn ouders in de tuin geweest (we hebben zelf geen tuin) en Sofie heeft zich wel vermaakt in het zwembadje en de zandbak. We waren laat thuis, en ze ging wel direct slapen. Vannacht om 3.30 dikke drama, poep en zere billen.Na het verschonen nog even huilen, tot ik haar op de buik neerlegde. Ze heeft nog even gekletst en is weer gaan slapen. Vanmorgen heeft ze enorm uitgeslapen. Om 10.30 heb ik haar maar wakker gemaakt.

Ze heeft wel 2 rare "plekjes" op haar wang en 1 op haar arm. Maar even in de gaten houden. Ze heeft nog geen enkele vlekjesziekte gehad.
*poef* nu is het weg
pi_114793469
Wat sneu die kapotte billen. Dat hebben wij eigenlijk nog nooit gehad. *afklopt*

Lamb, van harte gefeliciteerd met O.! Ik wacht met smart op de fotospam ;)
  zondag 29 juli 2012 @ 09:05:31 #299
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114793675
Lamb en O gefeliciteerd *O*
The way you rock'n'roll
pi_114793686
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:34 schreef kaatjejannie het volgende:
sneu he? Hier is het ook weer raak. En dat terwijl de 5 hoektanden ook echt door zijn.
5? :D

De stand is hier nu 12. Snijtanden, hoektanden (puntjes) en 4 kiezen. Maar van 1 of 2 echt last gehad gelukkig. Verder niet zoveel te vertellen, het gaat hier gewoon zijn gangetje.

Gefeliciteerd alle jarigen
pi_114793811
:D Lieve allemaal....

Oona en ik komen ook afscheid nemen! Oona is er helemaal aan toe ;) ik misschien wat minder... Oh jongens wat gaat het ineens snel... de laatste maanden is mijn dreumes in rap tempo vervangen voor een heuse echte peuter....

Ik zie dat ik nog even op de valreep het topic mag sluiten :D dan open ik de volgende met een fotospam!
We'll have love aplenty
You and Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')