Mex moet bij opa ook altijd bidden, zit ie eerst met zijn vingertje op zijn neus dat we stil moeten zijn en dan vouwt ie zijn handjes. Enorm schattig om te zien. Soms bij het avondeten bidden we dan maar met hem mee, zo leren we nog goede manieren van hem
Zana, Mex is tijdens het koken ook altijd erg vervelend,hangt aan m'n benen, wil idd de pannen aanraken, trekt de kastjes open.
Een traphekje heb ik wel voor de keuken, maar dan staat hij daar krijsend voor of hij blijft op de deur kloppen.
En mijn vriend is dan ook zo dat ie zegt dat ie hem niet bezig kan houden (met zijn headset op achter de pc lukt dat niet nee)
Dus ik ben ook vaak aan het mopperen dat hij op dat moment wat actiever moet spelen met hem.
En dan gaat ie samen met Mex staan kijken hoe ik kook, kennen jullie dat?
Dus nu laat ik ze de de tafel dekken, geef ik echt alles 1 voor 1 aan zodat ze lekker lang bezig zijn en ik heb tegenwoordig altijd een komkommer in huis, dan geef ik ze 1 voor 1 een stukje wat ze op mogen eten.
Ik zeg niet dat jij het ook zo moet doen, maar vind gewoon een manier om er vrolijker mee om te gaan. Ik lig in een scheur als hij zo enthousiast de tafel dekt.
En dat mijn vriend bij het kookmoment niet zo lekker meewerkt, dat is ook een battle die ik niet pick zeg maar.
Als ik er een keer geen zin in heb, laat ik hem pannekoeken bakken of patat of shoarma en dan laat ie Mex eigenlijk mee helpen en dat gaat hém juist weer heel goed af en dan kan ik lekker een keertje computeren.
Vanuit het kind kijken vind ik een hele goede tip. Ze bestaan nog maar zo kort he en moeten echt alles nog leren.
Wij snappen dat doperwtjes in de vriezer liggen en in de pan warm worden zodat we het op kunnen eten. Wij weten dat die pannen in een kastje staan en we ze op het gasfornuis neerzetten, die kinderen moeten ook dat soort suffe dingen helemaal ontdekken.
Als hij in een bepaald kastje niet mag zitten zal hij er juist nieuwsgierig naar zijn.