Oh dames, wat fijn om al die tips zo te lezen
Ik heb namelijk zelf ook een zeer pittige tante, en dan is het fijn om ook de andere kant te lezen (hoe je het op een positieve manier kan aanpakken).
Wel merk ik nu dat ik aardig op de goede weg ben:
Tegen frustraties geef ik vaak een telefoonboek om lekker te scheuren. Verder zet ik wel eens peuterspeelzaal-muziek op (zo noemde mijn zus die cd tenminste), en ga ik meezingen in de hoop dat Larissa een beetje op zichzelf leert spelen. Wel merk ik dus ook dat ze rond etenstijd errrrrrg onrustig wordt, en dan zie ik nu dus tips die ik weer kan uitproberen

Ik weet dat ze rond 6 uur honger/trek krijgt, en ze is dan erg humeurig. Ik merk dat tot nu toe alleen een komkommer ff snel werkt als tussendoortje, rauwe paprika hoeft ze niet meer. Weten jullie nog meer alternatieven om ff snel te geven? In de stoel in de keuken zetten werkt helaas niet, ze wordt er alleen maar onrustiger door, maar misschien dat ik haar wel al wat groente "schoon kan laten maken"

Die tip om juist de dingen te benoemen die ze wel mag doen is ook erg goed, ik zeg het zelf zo: "nee, je mag niet dit, maar je mag wel dat doen". Of ze luistert is een tweede, maar voelt wel beter aan dan alleen maar nee zeggen (wat wij ook behoorlijk vaak moeten doen).
Ik doe niet moeilijk over hoe ze eet, of wat ze eet. bordje smijten en tuitbeker leeggieten op de grond mag ze niet. Het gaat mij meer om of ze "speelt" (dus vrolijk is) of "smijt" (uit boosheid/frustratie).
Oeh Claudia, dat boek ga ik lezen!
Had vroeger al een paar methodes uit happiest baby on the block toegepast (op basis van youtube filmpjes), en die werkten echt!
Zana: kijk eens of je een beetje ritme/regelmaat in de dag hebt qua eten/spelen/slapen, zodat je kleintje weet waar hij aan toe is.
Vrijdag gaan we een weekje weg met zn drietjes, we gaan naar de camping (waar ongeveer de helft van mijn familie zit).
Erg spannend, omdat we totaal geen idee hebben hoe Larissa erop gaat reageren, en omdat die caravans erg gehorig zijn. Mocht ze het dus niks vinden, en de hele tijd de heleboel bij elkaar krijsen, dan kan de gehele camping meegenieten
Dus vrijdag even de campingbuurtjes op de hoogte stellen (gelukkig zijn dat een oom en tante van mijn zwager).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9
www.bakgoed.nl