abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:08:30 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_114001240
Fristi en chocomel is hier gewoon nooit in huis, Driekus krijgt het wel eens bij zijn opa en oma. Tienus drinkt eigenlijk alleen water en melk in allerlei varianten (karne, gewone en poedermelk).
En knap van Puck, eten met vork en lepel. Driekus kan het prima, maar wijkt al snel uit naar handen, gaat sneller. En Tienus begint nu net met zijn lepel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:10:59 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_114001281
Inderdaad DML, Driekus kan dagen bunkeren en dan ineens gaan leven van de lucht. Ik maak me er niet meer druk om, zolang hij maar groeit.
Tienus is wat dat betreft nog anders, die drinkt altijd wel.
pi_114001384
Geen idee mefke, dit is een van de laatste onderzoeken die ze willen doen geloof ik zolang hij goed groeit enzo.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 09:41:12 #79
5428 crew  miss_sly
pi_114001715
Zana, heb je de tips van danic en Claudia_x ook gelezen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_114001991
Ik vind het lastig om mij helemaal niet meer druk om te maken, want elke keer op het consultatiebureau is het weer onderwerp van gesprek. Mijn zoontje groeit mee, maar zit onder het gemiddelde. En natuurlijk is water drinken beter, ook voor de tanden, maar dan krijgt hij in elk geval nog iets aan calorieën binnen. Ik geef hem voornamelijk ook volle producten bij kwark en yoghurt.
Toen ik laatst tussentijds was wegen op het cb, zag ik dat ze zelfs bijhouden wie er met het kind komt.
Het is elke dag weer schipperen tussen eten wat ik hem voorzet, eten wat hij nooit of opeens op dat moment niet lust, eten zodat hij ueberhaupt iets binnenkrijgt, aanstelleritis, gewoon een beetje aandringen/ wachten en dan kan het best wel, of hij heeft een hele keuze voor zich en begint te wijzen dat hij iets anders wil, maar niemand weet wat...
Nu ja, soms gaat het ook gewoon goed, maar meestal komt die echt niet aan 3 volledige maaltijden en al die tussendoortjes. Ik hoop maar gewoon dat die het door de bv zelfs reguleerd, maar dat is dan voornamelijk nachts en daar zit ik ook niet op te wachten...
pi_114002041
Wij gaan vandaag ook een trap hekje installeren op de bovenverdieping, de trap wordt toch wel erg interessant! Gisteren had Cas al op het kdv gegeten en thuis nog even wat wortels mee gepakt :Y) Lekker zelf eten wat er goed gaat moet ik zeggen. Het drinken uit een tuitbeker of rietjesbeker is alleen nog geen succes, uit een gewone beker/glas gaat erg goed (wij houden de beker vast) Maar dat zal t.z.t. vanzelf komen toch na wat oefenen? De 11:30 fles is er in ieder geval af en de avondfles gaat ook niet meer van harte, hij lijkt hem ook niet meer nodig te hebben. Hij sliep gisteren van 19:00 tot 06:45 vanmorgen O+ Hoe ouder hij wordt, hoe beter het slapen gaat. Dit merkte jij bij Puck toch ook, DML? Mag ik trouwens jouw adres? Het boekje was erg handig, gaf mij een goed inzicht dat we het goed aanpakken. Het mag terug! :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:00:05 #82
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114002045
Oh dames, wat fijn om al die tips zo te lezen O+

Ik heb namelijk zelf ook een zeer pittige tante, en dan is het fijn om ook de andere kant te lezen (hoe je het op een positieve manier kan aanpakken).

Wel merk ik nu dat ik aardig op de goede weg ben:

Tegen frustraties geef ik vaak een telefoonboek om lekker te scheuren. Verder zet ik wel eens peuterspeelzaal-muziek op (zo noemde mijn zus die cd tenminste), en ga ik meezingen in de hoop dat Larissa een beetje op zichzelf leert spelen. Wel merk ik dus ook dat ze rond etenstijd errrrrrg onrustig wordt, en dan zie ik nu dus tips die ik weer kan uitproberen :)

Ik weet dat ze rond 6 uur honger/trek krijgt, en ze is dan erg humeurig. Ik merk dat tot nu toe alleen een komkommer ff snel werkt als tussendoortje, rauwe paprika hoeft ze niet meer. Weten jullie nog meer alternatieven om ff snel te geven? In de stoel in de keuken zetten werkt helaas niet, ze wordt er alleen maar onrustiger door, maar misschien dat ik haar wel al wat groente "schoon kan laten maken" :P

Die tip om juist de dingen te benoemen die ze wel mag doen is ook erg goed, ik zeg het zelf zo: "nee, je mag niet dit, maar je mag wel dat doen". Of ze luistert is een tweede, maar voelt wel beter aan dan alleen maar nee zeggen (wat wij ook behoorlijk vaak moeten doen).

Ik doe niet moeilijk over hoe ze eet, of wat ze eet. bordje smijten en tuitbeker leeggieten op de grond mag ze niet. Het gaat mij meer om of ze "speelt" (dus vrolijk is) of "smijt" (uit boosheid/frustratie).

Oeh Claudia, dat boek ga ik lezen!
Had vroeger al een paar methodes uit happiest baby on the block toegepast (op basis van youtube filmpjes), en die werkten echt!

Zana: kijk eens of je een beetje ritme/regelmaat in de dag hebt qua eten/spelen/slapen, zodat je kleintje weet waar hij aan toe is.

Vrijdag gaan we een weekje weg met zn drietjes, we gaan naar de camping (waar ongeveer de helft van mijn familie zit).
Erg spannend, omdat we totaal geen idee hebben hoe Larissa erop gaat reageren, en omdat die caravans erg gehorig zijn. Mocht ze het dus niks vinden, en de hele tijd de heleboel bij elkaar krijsen, dan kan de gehele camping meegenieten :X
Dus vrijdag even de campingbuurtjes op de hoogte stellen (gelukkig zijn dat een oom en tante van mijn zwager).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:00:40 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114002068
@ Zana
Heb je bij die Fristi gekeken wat men er instopt om die kleinere hoeveelheid suiker te compenseren?
Als er iets is wat ik m'n kind niet geef is het light-meuk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114002089
Zolang het eigen lijntje gevolgd wordt zou ik ze op het cb de hik laten krijgen.

Maar je kunt het of los laten of idd denken de rest haalt hij via bv binnen en dan accepteren dat dit 's nachts is.
Maar je maakt het jezelf erg moeilijk vind ik door je zo te ergeren en druk te maken om volstrekt normale dreumeszaken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114002131
Fijn dat het zo goed gaat bij jullie, Tankgirl! :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:07:51 #86
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114002246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat bij jullie, Tankgirl! :)
Ja, het gaat een heel stuk beter, en ik merk nu echt dat ik wat meer zo aan mijzelf kan werken (ik moet nog steeds dingen verwerken uit Larissa haar babytijd).

Het enige is dat ze nog steeds zwaar kleef aan is, maar misschien staan daar in dat happiest toddler on the block boek wat tips erover in. De beschrijving lijkt mij wel precies het stukje dat ik zoek qua tips.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_114002315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Zana, heb je de tips van danic en Claudia_x ook gelezen?
ja, op Danic had ik al gereageerd en het foto van Clauida_x is heel bijzonder, maar ik vrees dat mijn zoontje nog niet zo ver is in zijn ontwikkeling dat hij zich een hele tijd kan focussen of echt kan meehelpen. Hij is nu ongeveer 13 maanden, ik hoop dat dat wel nog komt.
Iemand vroeg nog of mijn vriend bij thuiskomst wel iets met hem ging doen. Ze begroeten en knuffelen elkaar natuurlijk, maar het is (nog) niet zo dat ze samen echt 20-30 minuten kunnen spelen. Mijn zoontje kan niet stilzitten, hij wil gewoon bewegen, eerst kruipen en nu lopen. Hij blijft ook niet rustig naast je op de bank zitten. En dan komt hij natuurlijk heel snel weer naar te keuken toe, want daar is het interessant...
pi_114002362
Ik heb (zo te lezen) echt geen klagen. Het is een lief, leuk en vrolijk meisje.
Ze eet goed en slaapt goed. Wandelt langs alles wat ze pakken kan. Zet soms wat voorzichtige stapjes los. Ze klimt op alles wat ze maar vinden kan (bank, stoel, poef, trap en bed).
Is gek op spelen maar kan ook een tijdje voor de tv zitten.
Ik ben een gelukkig moeder met een geweldig kind O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 10:13:44 #89
5428 crew  miss_sly
pi_114002408
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:10 schreef Zana het volgende:

[..]

ja, op Danic had ik al gereageerd en het foto van Clauida_x is heel bijzonder, maar ik vrees dat mijn zoontje nog niet zo ver is in zijn ontwikkeling dat hij zich een hele tijd kan focussen of echt kan meehelpen. Hij is nu ongeveer 13 maanden, ik hoop dat dat wel nog komt.
Iemand vroeg nog of mijn vriend bij thuiskomst wel iets met hem ging doen. Ze begroeten en knuffelen elkaar natuurlijk, maar het is (nog) niet zo dat ze samen echt 20-30 minuten kunnen spelen. Mijn zoontje kan niet stilzitten, hij wil gewoon bewegen, eerst kruipen en nu lopen. Hij blijft ook niet rustig naast je op de bank zitten. En dan komt hij natuurlijk heel snel weer naar te keuken toe, want daar is het interessant...
Dat vroeg ik, inderdaad. Natuurlijk gaat hij geen half uur netjes naast je op de bank zitten, daar is hij veel te jong voor. Dus daarom haalde ik ook voorbeelden aan als voorlezen, met duplo bouwen, even naar buiten. Kortom: even actief bezighouden terwijl jij aan het koken bent.

De post Claudia_x bevat zoveel meer dan waar je nu op reageert. Ik vind het erg jammer, voor jou en je zoontje, dat je er niet meer op in gaat en probeert iets van te leren. Het zou jullie beide zoveel goed doen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_114002782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zolang het eigen lijntje gevolgd wordt zou ik ze op het cb de hik laten krijgen.

Maar je kunt het of los laten of idd denken de rest haalt hij via bv binnen en dan accepteren dat dit 's nachts is.
Maar je maakt het jezelf erg moeilijk vind ik door je zo te ergeren en druk te maken om volstrekt normale dreumeszaken.
Dat dus!
Kinderen zijn nou eenmaal niet braaf en netjes. Wees blij dat ie een eigen mening heeft, dat er leven in zit.
Tuurlijk word k.ook wel s 'gek' van Floris, maar ik ben ook maar een mens. Zolang k die momenten los kan zien van de momenten dat t goed gaat.
Heb bij jou t idee (zana dus he), dat je niet geniet en je alleen focust op t ongewenste gedrag.
Niet alleen nu, maar eigenlijk altijd.

Oh onze laatste dag hier. Morgen heb k een peuter :o
pi_114003153
Ik wil Claudia_x niet tekort doen, ze heeft vele waardevolle tips gegeven, en veel pas ik ook al toe. Zoals elke dag mogelijkst naar buiten. De boeken moet ik eerst opzoeken, misschien dat ze ze in de bib hebben.
Tja en dat ik mij stoor aan met eten smeren en aan dingen zitten, dat probleem zal blijven. Ik weet dat het normaal is dat kinderen het doen, maar ik heb misschien een ander tolerantieniveau.

Nu lijkt het misschien dat ik een probleemkindje heb of ik zelfs het probleem ben, dat kan, maar ik vind het gewoon ook fijn om van andere moeders te lezen, wat zij doen, wanneer hun kindje eens niet lief en schattig is en keurig dat doet wat ze willen.
Het is mijn eerste kind, ik heb geen pedagogische achtergrond, geen directe vergelijking in de vriendenkring of binnen de familie, dus ik zit nog best vaak met vragen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:39:00 #92
100412 mefke79
komt goed!
pi_114003249
Zana, al had je wel de opleiding, de familie en de vriendengroep met kindjes, het maakt niet uit. Iedereen heeft zo zijn vragen en iedereen zit er wel eens doorheen. Het is juist fijn om te horen hoe anderen het doen en daar je tips uit te halen.
Maar ik snap de opmerking van Sonnetje wel, probeer nou gewoon te genieten! Dat komt helemaal niet over uit je posts, vandaar.
pi_114003339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het erg jammer, voor jou en je zoontje, dat je er niet meer op in gaat en probeert iets van te leren. Het zou jullie beide zoveel goed doen!
Zo'n opmerking zou dus bij mij echt verkeerd vallen. :o
pi_114003390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Zo'n opmerking zou dus bij mij echt verkeerd vallen. :o
Bij mij ook. Net alsof er onwil in zit.

Zana. Niet iedereen is een geboren moeder of heeft iemand in de buurt waar je van kan leren.
Dus dat je met je vragen op FOK! komt is niet zo gek.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114003456
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit trouwens, maar zo'n uitgebreide post als die van Claudia (hoe goed opgesteld ook en met zoveel zorgvuldigheid en goed tips enzo) zou ik denk ik ook niet prettig vinden.

Zana, ik vind dat je juist heel prettig en open reageert op de reacties.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:49:12 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114003556
Overigens heb ik ook een hekel aan gesmeer met eten, dus Soneal kon met 11 maanden al met een vork eten: stukje aan de vork prikken en zo neerleggen dat hij hem goed kan pakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114003595
Die van mij likken hun bord leeg. Hebben ze niet van mij geleerd O-) . Ik zeg er wel altijd bij dat dat toch eigenlijk niet zo netjes is.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:50:20 #98
100412 mefke79
komt goed!
pi_114003597
Leandra, hoe krijg je dat voor elkaar met die vork :o Ik zie het em hier echt nog niet doen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:55:20 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114003744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:50 schreef mefke79 het volgende:
Leandra, hoe krijg je dat voor elkaar met die vork :o Ik zie het em hier echt nog niet doen.
Ik had al heel snel door dat hij met links at als hij serieus at, en zodra hij met rechts ging eten was het meer spelen, dus ik legde z'n vork met een stukje eten eraan gewoon zo voor hem neer dat hij hem met links kon pakken, dat werkte.

Met bestek doe ik dat nog steeds trouwens, maar met z'n handen etend heeft hij die voorkeur niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:57:33 #100
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114003821
Wow, met een vork eten, das echt knap!

Als we het toch over leuke vaardigheden hebben: Larissa kan fluiten :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')