abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114105623
Floris nog van harte gefeliciteerd

Danic wat waren de stats van Eva gisteren?
pi_114116051
Zo wij komen nog even goed afscheid nemen :P
Floris van 12 tot 24 maanden :D

pi_114117893
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Floris nog van harte gefeliciteerd

Danic wat waren de stats van Eva gisteren?
Ze staan erbij, maar: 77,5 cm en 8,6 kg.
pi_114119318
Ik weet dat ik er al eerder over begonnen ben maar heeft iemand toch nog ideeën voor het tandenpoetsen?

Mark doet echt niks geks maar Olivier gaat er elke avond zo van over de zeik dat het eindigt in brullen zonder adem te halen -O- :'(
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114120768
Ik heb er helemaal overheen gelezen danic. Het ziet er wel goed uit lang en slank

@dml ik geef ean zelf ook een tandenborstel maar dat heb je vast al geprobeerd. Helpt het als jullie zelf dan ook poetsen dat hij ziet dat jullie het ook doen?
pi_114124552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik weet dat ik er al eerder over begonnen ben maar heeft iemand toch nog ideeën voor het tandenpoetsen?

Mark doet echt niks geks maar Olivier gaat er elke avond zo van over de zeik dat het eindigt in brullen zonder adem te halen -O- :'(
Wij doen het tegenwoordig altijd in de houdgreep. Dot zittend op de commode met haar rug tegen mijn (of Mrs V's) buik. Linkerarm zo om haar heen dat ze met haar handen niet bij haar mond komt, borstel rechts. Dan wisselend succes, ene keer werkt ze enigszins mee in het begin, andere keer helemaal niet. Maar we doen het elke dag hetzelfde en dat went wel. Afhankelijk van haar reactie hou ik ook met links haar hoofd nog stil en de goeie kant op.

Vandaag ging het opeens heel goed. Rustig aangekondigd, kusjes erbij op de zijkant van haar hoofd, zelf mond heeeel ver open sperren en aaaa zeggen, wachten tot de mond open ging en tandenborstel erin. Moest ik wel een aantal keer herhalen om overal bij te kunnen, maar ze deed zelf aaa terug.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_114126150
Floris alweer 2 jaar, gefeliciteerd! :)

DML, naast veeel geduld en uitsloverij van onze kant om het leuk te houden (mislukte meestal :') ) hielp hier eigenlijk niets. Uiteindelijk is het denk ik vooral het "stug doorgaan" dat er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat het geen drama meer is. Maar lastig is het wel...
pi_114128147
sorry geen tips. Hier is het even drama geweest maar na de houtgreep vond hij het wel prima.

oja en belonen met spoelen met water. Eerst wij dan hij. Dan ligt hij echt in een deuk.
pi_114128185
mooi overzicht Sonnetje en Floris. Wat een heerlijk mannetje ben je <3
  Jubileum moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 19:52:54 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_114168056
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Ik haal over enkele dagen het lijstje hier weg.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_114256977
Tis hier gezellig hoorde ik? Dan komen wij er ook bij! O+

Tandenpoetsen is hier ook wel een drama zeg! Onder gaat wel, maar boven... Pff!
pi_114258815
Welkom Sannne en van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je mooie meisje *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_114258833
Sannne, welkom :W
pi_114259335
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:28 schreef Sannne het volgende:
Tis hier gezellig hoorde ik? Dan komen wij er ook bij! O+

Tandenpoetsen is hier ook wel een drama zeg! Onder gaat wel, maar boven... Pff!
Ja hier is het ook geen feest, hoewel wanneer we dat samen voor de spiegel doen vindt ie het een stuk leuker.

Enne welkom Sannne en gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Sonnetje85 en tot het volgende topic! (niet dat je hier veel van me zag :P)
pi_114259947
Welkom Sannne en gefeliciteerd met je meisje!
pi_114259962
Van harte Sanne! Gefeliciteerd met E.! *O*
  maandag 16 juli 2012 @ 09:31:22 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114260122
Hier wil Lientje wel tandenpoetsen, maar dan vooral zelf. :')
Dus ik poets eerst onder protest, en daarna mag ze het zelf doen en vervolgens heb ik geduld totdat ze er klaar mee is.
Vaak werkt het wel om te zeggen dat ze BV krijgt, en dat we de borstel gaan wegleggen.

Wij zijn terug van een weekje vakantie en we hebben het heel fijn gehad. Redelijk goed weer, een lief meisje dat zich goed heeft vermaakt, lekker gevaren, veel gezien.

Ik ben nu nog twee weken vrij en de papa van Lientje is weer aan het werk.
Dus ik ga eens even wat leuke dingen inplannen, keertje kinderboerderij en een keer zwemmen, iemand anders nog een tip, iets leuks in Gelderland?

@Sannne, welkom hier! :)
pi_114260424
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:31 schreef Juud79 het volgende:
Hier wil Lientje wel tandenpoetsen, maar dan vooral zelf. :')
Dus ik poets eerst onder protest, en daarna mag ze het zelf doen en vervolgens heb ik geduld totdat ze er klaar mee is.
Vaak werkt het wel om te zeggen dat ze BV krijgt, en dat we de borstel gaan wegleggen.
BV na het poetsen? Poets je dan niet voor niks?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 16 juli 2012 @ 10:09:16 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114260777
Voor zover ik weet niet en ze is nu na de BV 's avonds slaperig en als ik haar dan weer laat poetsen is ze weer helemaal wakker en gaat ze huilen omdat ze de borstel weg moet leggen.
Dus voor nu kies ik ervoor om eerst te poetsen, daarna bv en dan bedje, het zal vast in de komende maanden een keer omdraaien.
pi_114262439
Ik geef haar ook nog een slok bv na het poetsen! Dat is echt altijd ons ritueeltje geweest, borstvoeding en dan slapen! Dat werkt super hier! Nooit zo bij stil gestaan dat het onlogisch is..

Hoevaak per dag poetsen jullie? Op de tandpastaverpakking staat 1 keer per dag, maar 2 keer lijkt me wel zo fris toch?

Yayy dankjewel voor het welkom! Ik ben blij dat ik hier mag schrijven haha, het babytopic waren we echt uit gegroeid!
  maandag 16 juli 2012 @ 11:25:37 #171
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114262539
Sannne, je mag natuurlijk ook twee keer per dag poetsen, maar ze mag niet teveel fluoride binnenkrijgen, dus een keer met en een keer zonder tandpasta zou ik dan doen.
Sowieso moet je maar heel weinig tandpasta op de borstel doen, zo heb ik gelezen.
pi_114262671
Ja niet groter dan een erwtje heb ik geleerd! Vaak gebruik ik nog minder!
Ik heb nu die vingertandenborstel van Difrax, maar die is wel heel erg plastic. En ze bijt, keihard!
pi_114262688
Sanne welkom

Volgens het CB is het vanaf 2jaar 2x per dag poetsen en daarvoor 1x per dag
pi_114262711
Anne poetst één keer per dag zelf (lees: kauwt wat op de tandenborstel waarop ik dat een héél klein puntje tandpasta doe) en de andere keer poets ik.
Zodra ze twee is of haar hoektanden eerder door zijn, ga ik twee keer per dag poetsen.
  maandag 16 juli 2012 @ 11:38:30 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114262950
Ik heb deze twee, het maakt voor Lientje niet zoveel uit waar ik mee poets of zij mee poetst. Tandpasta heb ik Elmex voor baby/peuters, omdat ik niet van die zoete tandpasta wil, maar gewoon iets wat naar pepermunt smaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')