abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113845330
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

[ Bericht 24% gewijzigd door Lois op 18-07-2012 20:29:30 ]
pi_113845363
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:23 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat lees je goed
9220 en 76 cm. Ze was al moe toen we er heen gingen. Geen idee waar ze moe van was maar ze ligt nu ook al in bed. En huilde dus al voor de prikken erin zaten. Daarna zat ze wel heel zielig na te snikken op het aankleedkussen om in de auto in slaap te vallen. Eigenlijk de rest van de dag niks aan d'r gemerkt. Ondanks visite want d'r vader was jarig was ze gewoon vrolijk. Nu is het wel zo dat 1 van de 2 prikken pas na 10 a 12 dagen een reactie kan geven. Tot nu toe heeft ze eigenlijk geen last van de inentingen gehad.

Succes woensdag ik ben benieuwd. Ik wist ean haar gewicht al wel want wij hebben nog een babyweegschaal thuis en die wijkt niet veel af met die van het CB.
De laatste reactie waar ik het topic mee sloot.
pi_113845720
Mooie stats hoor! Eva woog vorige week bij ons 8700 gram, maar dat ding wijkt ong 200 gram af van die van het cb. Weet alleen niet meer welke kant op.

De bmr kan inderdaad een week later alsnog voor problemen zorgen. Hopelijk heeft ze er verder niet al teveel last van.
pi_113845874
Ik moet nog steeds het CB bellen voor de afspraak rond 2 jaar. Er staat namelijk geen datum in het boekje en ik dacht dat we wel een afspraak hadden gemaakt. Of ik wacht gewoon tot ze mij bellen dat ik het gemist heb :P
pi_113846017
Ik vind ook dat ze het goed doet. Ze ontwikkelt zich goed volgens het CB en dat was onze grootste zorg. En d'r eigen wil is heel duidelijk :X
pi_113846862
Mefke, jij zwemt al zo lang met jouw jongens.

Heb jij een idee hoe ik Puck duidelijk kan maken dat hij zijn armen goed naar beneden moet duwen om boven te blijven met vleugeltjes om zijn armen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:15:54 #7
100412 mefke79
komt goed!
pi_113847339
dml, ik ga straks effe reageren als jongste op bed ligt...gaat lastig op de foon.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113847550
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:37 schreef Solagratia het volgende:
Ik moet nog steeds het CB bellen voor de afspraak rond 2 jaar. Er staat namelijk geen datum in het boekje en ik dacht dat we wel een afspraak hadden gemaakt. Of ik wacht gewoon tot ze mij bellen dat ik het gemist heb :P
Hier is het zo dat je een uitnodiging krijgt voor de afspraak rond 2 jaar.
*poef* nu is het weg
pi_113850394
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113850431
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:37 schreef Solagratia het volgende:
Je krijgt een uitnodiging :) hier gaan ze hem combineren met het eerste bezoek van muppet 2.0. Scheelt ook weer!
pi_113850614
Oooh! Kijk dat had ik de vorige keer niet onthouden dus. Nou ja dan kan ik gewoon rustig afwachten :) Misschien handig om ons nieuwe adres door te geven dan :P
pi_113854184
Hier ook een uitnodiging binnen... en verplaatst al omdat t natuurlijk niet uit kwam..
Was er pas over 2.5 mnd plek...!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:14:26 #13
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_113855441
Hier nog steeds geen uitnodiging. Ze hebben nog 3 weken, daarna ga ik bellen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar zn officiele stats, thuis is ie ongeveer 85cm en 12.5 kilo...
pi_113855561
Hier is t pas met 2 jaar en 3 maanden. Dus voorlopig hoeven we nog niet :)
pi_113855713
Wat gaat het ineens hard hè... straks weer een hele stapel dreumesjes die doorschuiven naar de peuters...

Ik ga van t weekend eens bedenken wat ze mag uitdelen op t kdv...
Daartussen nog op vakantie dus nu maar eens mee aan de gang al...
Jullie al ideeën?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113855780
Ik,hoef niks te verzinnen :D niks om bij uit.te delen :P

[ Bericht 39% gewijzigd door Sonnetje85 op 06-07-2012 23:07:25 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:10:35 #17
100412 mefke79
komt goed!
pi_113860571
DML, zwemmen met bandjes.

Wij begonnen al heel vroeg (4 maanden) met het wennen aan die dingen. In het begin dan nog met een kurkje erbij zodat ze bleven drijven. Daarna steeds vaker kurkje af.
Wat je het beste kan doen is hem rechtop in het water houden en bij zijn heupen vasthouden. Dan laat je em even los. Let op, hij gaat dan vanzelf liggen op rug of buik en verdwijnt misschien even een stukje onder. Houd je handen gewoon in de buurt, je kan em altijd grijpen. Komt ie zelf boven, druk dan lichtjes met je handen op de vleugels, dan merkt ie dat ie zo kan drijven. Wat ook helpt is hem bij de handen pakken als hij op zijn buik ligt. Dan kijken ze als vanzelf omhoog naar jou en drukken ze automatisch die vleugels wat naar beneden. Je kan de vleugels ook wat minder hard opblazen in het begin.
Je zult merken dat ze het heel snel doorhebben, ze moeten effe de kracht ontwikkelen om die dingen omlaag te drukken, maar dat gaat vrij snel. En vaak oefenen.
Succes!
pi_113861683
Ik heb de vorige keer op het CB gewoon gevraagd of ik alvast een afspraak kon maken, aangezien ik alleen op de donderdag kan. Was geen probleem. Anne mag drie dagen na haar verjaardag :)
pi_113862212
Ik zie wel wanneer ik de oproep krijg. Ik heb vanaf 19 oktober verlof, dus kan dan ook wel elke dag.

Sofie noemt zichzelf nou siesje. Als ze in de spiegel kijkt roept ze siesje, en net wees ze naar mij en zei mama, en ze wees naar zichzelf en zei siesje O+
*poef* nu is het weg
pi_113863796
Mef hij ging nu huilen als hij iets onder ging en ook als ik zijn handjes pakte maar het was de eerste keer op deze manier. We gaan het gewoon vaker doen. Thanks!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113885143
Ooh ik moet het even laten zien hoor, vind het zo leuk.
Kijk wat Eva sinds een maandje kan hebben:

Dit was vorige maand, inmiddels gaat het nog beter en hebben we nog maar 1 speldje nodig voor d'r lok, hier had ze nog aan beide kanten een speldje.
Het staat zo heerlijk fris, dat haar uit d'r gezicht O+
pi_113886927
Ik wacht nog op het telefoontje voor de 18 maandenafspraak.
ik vind het maar raar, ze nemen nooit de telefoon op, afspraken kunnen niet gemaakt worden of pas jaren later.
Het is toch niet voor de leuk zo'n consultatiebureau, maar ook om te controleren of er problemen zijn in gezinnen?

lief danic O+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:28:31 #23
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_113887496
Cute Danic!! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:29:47 #24
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_113887536
Kiran heeft zn afspraak voor oktober weer staan. Daarna gaan ze verhuizen naar de andere kant van Vlaardingen pfffff met waardeloze parkeervoorzieningen. Maar ja dan hoef ik nog maar paar keer.

Kiran kreeg ruim week na zijn BMr toch wat last en een paar lichte rode vlekken op zijn huid.
Hij heeft verder heelegaal huidje, dus je zag t meteen.

Kiran heeft 2 weken etrug voor t eerst losse stapjes gedaan en nu begint t door te zetten dat hij t vaker gaat doen. Hij laat zich echt niet pushen en doet t eigenlijk alleen als hij er niet over nadenkt dat hij gaat lopen maar gericht is op iets wat hij per se wil hebben. Gisteren bij t ophalen bij het KdV wilde hij mij <3 kwam ket 3 losse passen om mn hals gevlogen.

Wegbrengen naar het KdV is en blijft drama. Hij brult al als hij het lokaal inkomt.
Maar de rest van de dag is hij heel vrolijk en gezellig en doet goed mee. Je kan trouwens goed merken dat er minder kinderen komen door de bezuinigingen, want in januari was hij met 9 mnd de jongste in de groep. Er is ondertussen 1 meisje van 1 maand ouder bijgekomen. Hij is nu met 15 mnd nog steeds de jongste in de groep.

Verder is t genoeten, tis een lekker mannetje, heel vrolijk met een eigen wil en best een gevoel voor drama als iets niet mag.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_113890058
Oeh Danic ik ben jaloers. Wat leuk die staartjes bij Eva.
Ean heeft vanmorgen in de auto liggen slapen en nu weigert ze. Het is hier lekker weer dus heb d'r badje maar weer opnieuw gevuld daar plant ik haar zo wel in.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:20:54 #26
100412 mefke79
komt goed!
pi_113892506
Oe, f_r zitten jullie lekker uit de wind dan? Hier is het wel lekker, maar het waait een beetje koud. Wel gewoon 27 graden, daar niet van.

Tienus, net geen 13 maanden, vanochtend op de wbb. Alleen het sturen wil nog niet echt. En op de achtergrond aan het einde grote broer die zijn wbb bewust tegen een paal parkeert.

[ Bericht 12% gewijzigd door mefke79 op 07-07-2012 15:43:11 ]
pi_113892940
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:20 schreef mefke79 het volgende:
Oe, f_r zitten jullie lekker uit de wind dan? Hier is het wel lekker, maar het waait een beetje koud. Wel gewoon 27 graden, daar niet van.

Tienus, net geen 13 maanden, vanochtend op de wbb. Alleen het sturen wil nog niet echt. En op de achtergrond aan het einde grote broer die zijn wbb bewust tegen een paal parkeert.
Doet hij goed mefke. Alleen de namen van je zoons staan erbij.
Wij zitten hier uit de wind stuk bos achter ons huis dat de wind opvangt. Maar ik laat haar er ook geen uren inzitten hoor.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:43:32 #28
100412 mefke79
komt goed!
pi_113893167
Ja, op youtube zijn de namen al weg, hier blijven ze staan. Ach, ik overleef het wel denk ik.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:53:11 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113893499
/uit lurkstand (zo leuk om hier te lezen :P)
Wat lief die staartjes Danic!
En Mefke, wat een leuke namen hebben je jongens!
/en weer terug naar lurkstand
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113902070
Ik moest zo lachen om je filmpje Mef, Ik zat helemaal geconcentreerd naar Tienus te kijken, komt Driekus ineens op de achtergrond voorbij gedenderd en plant em inderdaad zo tegen die paal.
Het verschil in snelheid vind ik echt verbazingwekkend, want Tienus gaat er al zo goed op weg.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:26:34 #31
100412 mefke79
komt goed!
pi_113902468
Driekus gaat op zo'n vlak open terrein ooit te snel voor zichzelf, hij ging om vandaag in de bocht :P
pi_113909087
wat lief die staartjes, ik heb mijn zoontje voor de tweede keer het haar geknipt zodat het straks iets voller wordt...het gaat niet makkelijk, want hij blijft natuurlijk niet stil...vraag mij af hoe het bij een professionele kapper gaat...

weet iemand hoe je het best het schoenmaat kunt bepalen, ik heb vandaag lijntjes getrokken op papier, maar op een of ander manier ging dat niet zo goed, er zat best wel verschil tussen de metingen (12.5-13.5 cm) en ook als ik de voet zo meet (12 cm)...
hij begint nu echt met lopen, wat een verschil met kruipen...hij lijkt het echt leuk te vinden en draait vrolijk rondjes door de woonkamer, wat kan ik nu het beste doen met schoentjes? wij laten hem op dit moment veel op blote voeten lopen, maar hij zou toch echte loopschoenen moeten en nu is uitverkoop, hoe lang doen ze normaal met de kleine maten, een heel seizoen, of maar enkele weken? koop je direct ietsje groter?? oh zie nu pas dat er ook een kinderschoenentopic is...even neuzen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 07-07-2012 23:49:08 ]
pi_113910390
Naar een schoenwinkel gaan om te meten en advies te vragen?
  zondag 8 juli 2012 @ 01:01:39 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_113912524
inderdaad naar een goede schoenwinkel, laten meten en schoenen kiezen waarbij je de zool zonder moeite kan dubbelvouwen.
pi_113916675
Wat cantare en mefke zeggen. Gewoon advies vragen en op laten meten. En de zooltjes moeten heel flexibel zijn.
pi_113932207
ik heb hier nog een aantal schoenen liggen, die ik gekregen heb en die niet of heel weinig gedragen zijn, dus wou ook even kijken of daar nog iets tussenzit en eerlijk gezegd voel ik mij ook bezwaard om in een dure schoenwinkel uitgebreid te laten adviseren en dan niets te kopen...ik ga deze week even kijken, wat het aanbod is, hier zijn ook weer niet zo veel winkels en ik wil ook geen 60-70 Euro uitgeven aan schoenen die hij maar enkele weken kan dragen

vanochtend hebben wij trouwens nog een keer gemeten en dan in plaats van lijntjes trekken met een pen, blokken uit de blokkenkar voor en achter geplaatst, dan kun je in elk geval van de hiel recht naar beneden en hou je de pen niet ongewild schuin

zijn jullie kindjes ook zo stout??? overal op/uitklimmen, kastjes leeghalen, constant dingen doen die niet mogen, maar wel even kijken of ik het ook zie, of als iets niet lukt dan direct kwaad worden, ik moet er echt de hele dag achteraan, ben blij wanneer die af en toe rustig in bed ligt, en spelen doet hij voornamelijk met gewone voorwerpen en veel minder met echt babyspeelgoed...
pi_113932414
Ik doe gewoon schoenen aan die makkelijk aan gaan, zit meestal nog wat ruimte voor bij de tenen.
Hij heeft geen blaren of rode plekken,dus neem aan dat ze goed zitten.
pi_113933257
Zana, wat jij beschrijft klinkt als gezond dreumesgedrag. Zo'n klein kindje heeft geen idee van stout of goed gedrag, dat doet gewoon. Grenzen moeten van jou komen, die moet ie allemaal nog leren.
Ik las laatst dat een kind van anderhalf zelfs jouw aanwezigheid nodig heeft om zich jouw grenzen te herinneren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_113934713
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:15 schreef Zana het volgende:
ik heb hier nog een aantal schoenen liggen, die ik gekregen heb en die niet of heel weinig gedragen zijn, dus wou ook even kijken of daar nog iets tussenzit en eerlijk gezegd voel ik mij ook bezwaard om in een dure schoenwinkel uitgebreid te laten adviseren en dan niets te kopen...ik ga deze week even kijken, wat het aanbod is, hier zijn ook weer niet zo veel winkels en ik wil ook geen 60-70 Euro uitgeven aan schoenen die hij maar enkele weken kan dragen

vanochtend hebben wij trouwens nog een keer gemeten en dan in plaats van lijntjes trekken met een pen, blokken uit de blokkenkar voor en achter geplaatst, dan kun je in elk geval van de hiel recht naar beneden en hou je de pen niet ongewild schuin

zijn jullie kindjes ook zo stout??? overal op/uitklimmen, kastjes leeghalen, constant dingen doen die niet mogen, maar wel even kijken of ik het ook zie, of als iets niet lukt dan direct kwaad worden, ik moet er echt de hele dag achteraan, ben blij wanneer die af en toe rustig in bed ligt, en spelen doet hij voornamelijk met gewone voorwerpen en veel minder met echt babyspeelgoed...
Ik ben wel veel aan het corrigeren, maar het wordt weer minder. Hij stopt gelukkig niet alles meer direct in zijn mond, en hij weet van sommige dingen nu wel dat hij het echt niet mag.
Bartje zit hier trouwens nog wel eens in de box, is voor hem soms ook wel heel prettig, en het geeft mij wat rust. De gastouder doet dat ook nog steeds wel.
pi_113934789
Ik moet trouwens ook wel lachen soms als ik hem ergens wegpluk, hij begint dan dramatisch te huilen, maar zodra hij iets anders ziet is het ook alweer over... O+
pi_113940459
ik vind het best wel vervelend dat ik zo vaak "niet doen" moet roepen en omdat ik geen direct vergelijking heb, kan ik maar moeilijk inschatten of dat normaal is of niet, maar laatst was op televisie een nieuwe aflevering van Generatie 2010 te zien en daar was op het eind ook een moeder, die dat constant zei

een kind moet natuurlijk ook kind kunnen wezen, maar soms ben ik het ook wel eens beu, constant achter hem aan te zitten, haast elke dag wordt het nachtkastje leeg getrokken of zit hij aan dingetjes wat niet mag (laptop, telefoon, draadjes, kastjes, oven, papieren), keukenkasten worden leeg gehaald, alles wordt overhoop gehaald, kleertjes uit de kast getrokken, tijdens het eten wordt bewust eten op de grond gegooid of slaat die met de handen erop tot het brei is of wrijft die het over heel zijn gezicht/hoofd, hij klimt uit de eetstoel of midden op straat uit de kinderwagen als het niet snel genoeg gaat, en wil je hem tussendoor iets te eten of drinken geven, spuugt die het zo uit als het hem niet zint, ga je op het strand spelen en draai je je even om, gaat die handenvol zand eten...
en nu kun je wel zeggen, moet je je spullen maar opruimen zodat hij er niet bij kan, maar ik weet inmiddels niet meer waar ik het moet laten, sinds hij beter kan staan en lopen, haalt die zelfs wel dingen van tafel of klimt die op de bank en laat zich gevaarlijk over de leuning hangen..

zijn meisjes ook zo ondeugend en "ondernemend"?? ik vraag mij ernstig af of ik ooit wel een puber aan kan, als ik nu al van de leg raak :D

Ik heb wel gemerkt dat het ook een beetje een dramaqueen is, vooral als die "als straf" naar bed moet als die het te bont heeft gemaakt en ik niet meer verder weet, dan is het eerst huilen, wordt van alles uit bed gegooid, maar meestal kan die dan ook een tijdje even rustig voor zich uit kijken of brabbelen en vaak valt die ook in slaap

Soms weet ik niet of die het allemaal doet, omdat hij aandacht te kort komt, ik iets verkeerd doe of dat het gewoon normaal is.
pi_113941772
Volgens mij is het gewoon dreumes eigen. De wereld ontdekken. En daar hoort ook de grenzen ontdekken bij. Want hij mocht gisteren niet de kastjes open trekken, maar mischien mag dat vandaag wel? Het valt te proberen.
Wij hebben alles zo opgeruimd dat Sofie geen gevaar loopt als ze spullen van de tafel trekt. En de kast met belangrijke papieren etc zit op dicht, krijgt ze niet open.
*poef* nu is het weg
pi_113941941
Hier net zo...
Een enorm ondernemende/temperament volle dame

Belangrijke kastjes zijn hier afgesloten met een magneetslotje...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113942218
Wij hebben ook een aantal kastjes extra dichtgezet.

Salontafel staat zo bij het tvmeubel dat Bartje niet bij alle knopjes kan. Gelukkig is er genoeg speelgoed waar hij graag mee speelt, houten autootjes zijn op dit moment favoriet.. Maar voor de rest wel herkenbaar Zana, maar hier is het wel erger geweest voor mijn gevoel. Na 10 keer de pannenkast leeggehaald te hebben is hij er ook wel weer op uitgekeken...
pi_113942332
En wat ik mij net bedenk, met eten zetten we eerst alles wel binnen handbereik, gaat hij ermee klieren, dan zetten we het weg. Dan kunnen er twee dingen gebeuren, hij heeft nog honger, en wij voeren hem, of hij zit vol(dan gaat hij nl ook eten op de grond gooien), en is het tijd voor zijn toetje..
  zondag 8 juli 2012 @ 21:01:15 #46
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113942626
Hier ook een ondernemende en pittige dame hoor! Een héél stuk ondernemender dan haar broer was op die leeftijd. Wat ik wel merkte een paar maanden geleden was; als ik zei; 'Niet in je mond!' dan ging het juist in d'r mond en zei ik 'Uit je mond' deed ze het wel. Het woordje 'niet' of 'nee' had toen nog niet echt betekenis, dus ik bleef steeds zeggen wat ze dan juist wél mag doen. 'Ga maar op de stoel zitten, op de grond mag je staan' dat soort acties dus.
Werkte als een tierelier. Zelf 'nee' gillen had ze veel sneller door btw :P
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_113950024
Hier net zo'n ondernemende en temperamentvolle hoor!
Maar als ik jou stukje zo lees kun je het in sommige gevallen jezelf echt wel makkelijker maken:
- zet hem vast in de kinderwagen, kan hij er ook niet uitklimmen. Idem voor de kinderstoel, daar zit een tuigje bij en zo niet dan koop je die. Scheelt al een hoop.
- hou hem in de gaten. Zodra er een deurtje open gaat waar hij niet mag zijn, zeggen dat het niet mag en weghalen. Niet hem eerst het hele kastje leeg laten halen. Dan moet jij het weer opruimen.
- zand eten, tja das logisch, zand is iets wat ontdekt moet worden. Opletten dus!
- met eten kliederen, ook dat hoort erbij. Allerlei verschillende voedingsmiddelen hebben verschillende soorten samenstellingen en die moeten allemaal ontdekt worden. Als je niet wil dat hij kliedert, moet je hem voeren. Maar of je daar wat wijzer van wordt....? Je kunt je er ook bij neerleggen en hem laten kliederen en tussendoor een hap in zijn mond stoppen. Heeft hij én gegeten én weer wat nieuws ontdekt!
- en als hij iets uitspuugt zal hij nog wel geen honger hebben. Geen drama, over een half uurtje nog eens proberen. Helaas is een kind geen robot wat je kan voorprogrammeren. Soms vermoeiend, meestal juist leuk!

Voor wat betreft het niet aan de oven mogen komen, kun je er aan denken om een traphekje in de deuropening van de keuken te plaatsen. Kun jij koken en staat hij veilig. Nadeel is dan dat je hem niet in zicht heb. Als ik alleen met Eva ben geeft ik haar vaak wat fruit of iets te spelen en dan in de kinderstoel bij mij in de keuken. Heeft ze én iets lekkers/gezonds binnen én ze is bezig én ze is veilig.

En nog loop ik hier iedere dag mijn en haar tas weer in te pakken hoor, alleen ik doe dat één keer per dag, aan het einde als ze op bed ligt. Ik blijf niet bezig.
Maar zorg ervoor dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt en ga lekker bij hem zitten spelen. Zoals je bovenstaand gedrag beschrijft heb ik deels ook het idee dat hij het doet om de aandacht. Die krijgt hij nu ook, maar dan negatief. Je kan hem beter positieve aandacht geven, dan zal hij de andere spullen ook sneller met rust laten.

Succes!
pi_113950668
Goede post danic!
pi_113952040
Dat wat Danic zegt idd. Ik zat eerder op de mobiel, dan kan ik niet zo'n mooie post formuleren.
*poef* nu is het weg
pi_113954783
hij wurmt zich gewoon uit het tuigje van de kinderwagen of gaat met de hele rugleuning naar voren als ik hem straker zet...gelukkig was het tot nu toe maar een paar keer, maar of hij ging staan tegen de rugleuning aan of hij liet zich gewoon midden op straat naar beneden glijden...maar toen kon die wel staan, maar nog niet echt zelfstandig zonder ondersteuning lopen, maar dit veranderd nu ook in raap tempo..

in de keuken kan ik helaas geen traphekje neerzetten, wij hebben een open keuken
en zet ik hem tegen die tijd in de box, gaat die gewoon schreeuwen, en dat kan ik dan weer op dat tijdstip net niet hebben,
de laatste tijd heb ik soms gewacht met koken totdat mijn vriend thuis was, maar dan nog loopt mijn zoontje mij tussen de voeten of gaat achter mij staan, want hij blijft wel even bij mijn vriend, maar echt niet een hele tijd, hij komt met zijn handen ook steeds gevaarlijker bij de pannen op het gas, ik probeer nu al voornamelijk de achterste pitten te gebruiken en de handgrepen weg te draaien en hem weg te sturen,
soms zet ik hem ook in de stoel, maar dan is of ons eten nog niet klaar of hij eet al iets anders en dan duurt het gewoon te lang voor hem en kunnen wij zelfs niet meer rustig eten...

nu ja, hopen dat het een fase is en die binnenkort iets beter zelfstandig kan spelen met blokjes of zo, en niet steeds direct in mijn buurt wil zijn, op dit moment is het een beetje hooplos en laat hij een spoor van verwoesting achter op zijn weg door de woning, bestaande uit speelgoed dat overal ligt, losgetrokken kasten, tijdschriften die uit de bak gehaald worden
kijk je even niet, zit die de spiegel op de gang hen en weer te bewegen aan de muur of in de bloempotten te graaien, tegen de vogelkooi te slaan, zodat Pitje haast een hartverzakking krijgt of de balkondeur te kussen....en het is allemaal wel schattig en leuk en zo, maar het is gewoon de hoeveelheid en dan nog niet meegerekend de verkleed- en schoonmaakpartijen, want stilliggen tijdens het luierwisselen/ omkleden is iets voor baby's, en oh daar zit poep aan mijn piemel, daar moet ik even met mijn handen voelen :') en binnen de kortste keren zitten hij en ik onder de poep of heeft die ergens op het tapijt geplast, omdat ik niet snel genoeg met de luier omdoen was.

bedankt in elk geval voor het meedenken en de tips :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')