hij wurmt zich gewoon uit het tuigje van de kinderwagen of gaat met de hele rugleuning naar voren als ik hem straker zet...gelukkig was het tot nu toe maar een paar keer, maar of hij ging staan tegen de rugleuning aan of hij liet zich gewoon midden op straat naar beneden glijden...maar toen kon die wel staan, maar nog niet echt zelfstandig zonder ondersteuning lopen, maar dit veranderd nu ook in raap tempo..
in de keuken kan ik helaas geen traphekje neerzetten, wij hebben een open keuken
en zet ik hem tegen die tijd in de box, gaat die gewoon schreeuwen, en dat kan ik dan weer op dat tijdstip net niet hebben,
de laatste tijd heb ik soms gewacht met koken totdat mijn vriend thuis was, maar dan nog loopt mijn zoontje mij tussen de voeten of gaat achter mij staan, want hij blijft wel even bij mijn vriend, maar echt niet een hele tijd, hij komt met zijn handen ook steeds gevaarlijker bij de pannen op het gas, ik probeer nu al voornamelijk de achterste pitten te gebruiken en de handgrepen weg te draaien en hem weg te sturen,
soms zet ik hem ook in de stoel, maar dan is of ons eten nog niet klaar of hij eet al iets anders en dan duurt het gewoon te lang voor hem en kunnen wij zelfs niet meer rustig eten...
nu ja, hopen dat het een fase is en die binnenkort iets beter zelfstandig kan spelen met blokjes of zo, en niet steeds direct in mijn buurt wil zijn, op dit moment is het een beetje hooplos en laat hij een spoor van verwoesting achter op zijn weg door de woning, bestaande uit speelgoed dat overal ligt, losgetrokken kasten, tijdschriften die uit de bak gehaald worden
kijk je even niet, zit die de spiegel op de gang hen en weer te bewegen aan de muur of in de bloempotten te graaien, tegen de vogelkooi te slaan, zodat Pitje haast een hartverzakking krijgt of de balkondeur te kussen....en het is allemaal wel schattig en leuk en zo, maar het is gewoon de hoeveelheid en dan nog niet meegerekend de verkleed- en schoonmaakpartijen, want stilliggen tijdens het luierwisselen/ omkleden is iets voor baby's, en oh daar zit poep aan mijn piemel, daar moet ik even met mijn handen voelen

en binnen de kortste keren zitten hij en ik onder de poep of heeft die ergens op het tapijt geplast, omdat ik niet snel genoeg met de luier omdoen was.
bedankt in elk geval voor het meedenken en de tips