Nee, geen blaar. Aanleggen is ook niet pijnlijk (de harde plek welquote:
Volgens mij ook inderdaad. Kun je geen pijn hebben door de stuwing kersjes? Succes morgen met de LK, fijn dat er een dag extra hulp is ookquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:26 schreef Xanteh het volgende:
Ik dacht dat koolbladeren tegen de pijn was als je last had van stuwing? Maar misschien helpt het bij meerdere borst problemenSterkte Kers!
Hihi, dat ja!quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:49 schreef oeke het volgende:
Volgens mij bedoelt Marjoleintje op de groene poep op boerenkool of spinazie lijkt.
Oh echt?? Hier gaat het ook zoveel harder, 80-100 gram per dag is geen uitzonderingquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:10 schreef Tinuviel het volgende:
Wow Kersjes, wat goed. je breekt gewoon een record: gemiddeld komen kinderen namelijk zo'n 25-30 gram aan per dag en bij jou gewoon het dubbele
Heb je ook een wasknijper op je neus tijdens het verschonen?
En dat ^^ Daar zit ik nu ongeveer op, en de mijnes is ruim 3 weken!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:01 schreef Bleie het volgende:
Kersjes wat goed! En 60 cc kolven in je kraamweek is echt super hoor. Komt vast in orde!
Dit!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:44 schreef Asyniur het volgende:
Wauw dames, wat gaan jullie goed ondanks de hindernissen op jullie pad! Knap hoor!
Bedoelde de arts bijvoeding? Of meer bv? Het is niet zo gek, toch? Als allebei +1 is, is het mooi in verhouding, nu is hij vergeleken met zijn lengte wat licht.quote:Wij zijn van de week ook weer op het cb geweest. Ik ben hartstikke tevreden over ze hoor, maar de vervangende arts kwam toch met een wat 'vreemde' opmerking.
Huubke volgt de +1 lijn voor lengte en de 0 lijn voor gewicht (bij hun op de curves) dus aldus de arts mocht hij best wel wat meer hebben (qua voeding) als hij dat zou willen...
Nee, na de ochtend viel hij in slaap en bij de voeding van 14.30 heeft hij zelfs zijn flesje niet helemaal leeg gedronken. Toch verzadigd at lastquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:27 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, is hij nog steeds zo veel aan het drinken?
Ben net gebeld door de lactatiekundige. Ze komt vanavond niet langs, er is geen acute nood meer want hij groeit, en we gaan door zoals we doen.
Ze adviseerde me een el cheapo Kruidvat-fles te gebruiken voor de voedingen omdat de flow daarvan beter is. Drinkt makkelijker dan een Avent voor baby's die nog niet zo krachtig zijn.
Morgenochtend belt ze weer om te zien hoe het gaat.
Ik had in het begin ook last van de kolf op mijn tepelhoven. Ik denk dat ik de kolf te hard had staan (hij hoeft niet zo hard mogelijk hè, wat zachter is vaak beter omdat anders de toevoer dichtgedrukt kan worden), daarna geen last meer gehad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:24 schreef Kersjes het volgende:
Ik weet niet Phaidra. De poging van vannacht was geen succes in ieder geval![]()
Naast de kloven en een witte schrale plek op mijn tepel heb ik nu ook schaafwondjes op mijn tepelhoven, waarschijnlijk door de kolf. Bovendien ligt het gevaar van de borstontsteking nog steeds op de loer helaas. Ik wacht dus nog even.
Ik vind het zo spannend, we gaan zo voor het eerst naar buiten!
Van de vk die er woensdag was mocht het eigenlijk nog niet, maar zowel de kraam als de lactatiekundige zien er nu geen probleem in om Seth even mee naar buiten te nemen. Devin heeft nu feest op school en om 19:00 uur gaat hij met zijn klas optreden. Hij is de palmboom![]()
Eens kijken of de draagdoek niet teveel zeer doet aan mijn borsten en even voor een uurtje er uit.
Gister was hij nog wel goed aangekomen (100 gram), dus het is niet direct zorgwekkend, maar ik vind het wel opvallend dat hij juist na zo'n onrustige dag + nacht niet is aangekomen. Maar misschien geeft dagelijks wegen een beetje een vertekend beeld.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:14 schreef bitterend het volgende:
Phaidra ik wou zeggen dat ik ook zulke nacht heb gehad en nog erger soms, 4 uur lang clusteren, en niet neergelegd willen worden maar toen bedacht ik me dat R gemiddeld 300 gram per week groeide..dus dat is geen goede vergelijking
Liggend voeden gaat wel, maar ik heb het idee dat hij zittend beter kan drinken. Het wiegje staat naast het bed, dus ik heb hem ook zo gepakt. Vanaf 6 uur heeft hij wel bij ons in bed gelegen, in de hoop dat hij dan wat rustiger zou worden / blijven. Alleen slaap ik dan alsnog niet, maar dat zal misschien een kwestie van wennen zijnquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:23 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, misschien dat hij nu een groeispurtje doormaakt en daarom zoveel wil drinken?
Kun je liggend voeden? Dan kun je hem 's nachts lekker naast je of op je laten slapen en kan hij zichzelf bedienen. Scheelt een hoop als je niet steeds je bed uit moet vanwege huilend kleintje. En is nog goed voor de productie ook.
Zou misschien wel beter zijn... Maar ik vind het nog lastig om los te latenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef WupWup het volgende:
Phaidra, zou je het wegen niet eens gaan afbouwen?
Te vermoeiend, denk ik. Uit de fles drinken gaat natuurlijk makkelijker dan. Als ik kolf, zit ik nu tussen de 60 en 80 ml per keer (en ik kolf bijna na bijna elke voeding), lijkt me dat hij dan in principe genoeg zou moeten kunnen krijgen? Maar vermoed dat hij nooit verder komt dan de voormelk, dat verzadigt ook niet echt.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:04 schreef bitterend het volgende:
Waarom drinkt hij uit de fles wel en de borst niet? als je genoeg melk maakt
weigert hij de borst?
Dat vind ik echt fijn om te horen. Ik vind het zo lastig om te bepalen of het gewoon clusteren is, of continu honger omdat hij niet voldoende uit de borst kan drinken wegens te weinig kracht... In het eerste geval moet ik niet bijvoeden, in het tweede geval wel.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:46 schreef bitterend het volgende:
Phaidra dat is erg herkenbaar!! R heeft tot 2-3 maanden tussen 17/18 en 00.00 flink geclusterd! ik zat de hele avond op bed, vaak los laten, huilen en dan weer drinken...
het gaat over
Ik zit nu op dag 8 na geboorte. Heb morgen en overmorgen nog extra van kraamzorg. We wegen dus nog elke dag. Vandaag voor het eerst aangekomen, 60 gramquote:Op zondag 8 juli 2012 10:37 schreef Tinuviel het volgende:
Mereltje, weeg jij ook nog elke dag? Beterschap met de tepelkloven.
Jaquote:
De borst kolf ik wel. Gewoon elke 3 uur overdag en in de nacht om de 4 uur. M. haalt uit die borst wel gewoon melk. Gebruik de Medela Symphony die ik van de thuiszorgwinkel heb gehuurd. Ik ga proberen dus wat vaker te kolven en korte keren. Maar het komt er steeds nog niet van omdat er bezoek is, kraamzorg en ik hier ook nog een dreumes rond heb lopen die aandacht wil. Woensdag belt de LK weer. Met de hand kolf ik niet, ik haal er wat druppels uit en smeer dat als laatste nog even over mijn tepels.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:56 schreef Nirak het volgende:
Meteltje, fijn dat je kleine weer aangekomen is!
Domperidon gebruiken zou ik je af willen raden, vooral zo vroeg al! Het is heel normaal dat je in de kraamtijd nog niet zoveel kolft. 30-50 ml kolven is prima! Je kleine haalt er meer uit.
Doordat mijn productie kelderde toen ik ging werken na 2,5 maand ben ik eerst op zoek gegaan naar andere manieren om mijn productie te verhogen: meer aanleggen, extra vaak kolven. Pas toen dat na twee weken niet het gewenste resultaat had ben ik domperidon gaan gebruiken, en dat doe ik nu nog, want zodra ik stop (afbouw onder bepad niveau), stopt nagenoeg mijn productie...
In jouw lijf is nu nog zoveel gaande, geef jezelf en je kleine even de kans om het onder de knie te krijgenook kolven moet je leren, hoe gek dat ook klinkt
Die borst die het niet doet, kolf je die wel? En zo ja, hoe vaak en wat voor kolf gebruik je? Je kunt ook overwegen om die borst bijvoorbeeld ieder uur even kort te kolven op de tsr stand om hem te stimuleren? Heeft de lk daar al iets over gezegd? En wat gebeurd er als je die borst met de hand kolft? Ik heb een borst die moeilijk gaat met de kolf, maar waar ik met de hand wel uit krijg. Dus misschien doet hij het wel, maar denk je van niet?
Weet je hoe je met de hand kunt kolen?
Ik zag ook al dat daar verschil in zat, stom zeg! Kan je niet gewoon uitleggen hoe het zit? Of accepteren ze dat niet?quote:Op maandag 9 juli 2012 13:43 schreef Tinuviel het volgende:
Kers denk je ook nog goed om je rust tussen het kolven door. Is ook belangrijk voor je productie. Ik duim voor je voor de afspraak op het cb straks.
Even een vraagje aan de werkende mama's. Hoe doen jullie dat met het aanhouden van de hoeveelheden? Ik ben erachter dat tussen Medela flesjes en Avent bekers makkelijk zo'n 10-15 ml verschil zit. Bij ons kdv gingen ze daar vorige keer over zeuren dat de hoeveelheid in het flesje niet overeenkwam met wat ik erop had geschreven.
quote:Op maandag 9 juli 2012 12:25 schreef Phaidra het volgende:
Mereltje en Kersjes, hoe gaat het nu?
De nieuwe aanpak lijkt hier te werken(hopelijk zet ik hiermee geen Fokwet in werking...). Ik ben wel vanaf 7 tot 12 bijna non-stop met hem bezig geweest, maar om 6 uur en 12 uur een flesje gehad en die gingen beiden niet eens op! Hoewel het clusteren ook intensief is, merk ik dat ik veel rustiger ben nu. En net zag ik dat ik voor het eerst een lektiet had.
Ik durf voorzichtig weer wat te geloven dat we op de goede weg zitten. Help me daaraan te herinneren als ik over een paar dagen weer even in een dalletje zit, ok?
Ik denk ook dat het deels tijdgebrek is. Het lijkt me erg lastig in te plannen als ze elke baby op verzoek moeten voeden.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:34 schreef Twinkly het volgende:
Ja, precies. Gewoon kleine beetjes per keer en dan een speentje proberen wellicht? Ze zijn dat echt helemaal niet gewend he, op een kdv, dat heb ik toen ook gemerkt. Ze snappen echt niet wat "op verzoek" betekent.
Lastig hoor... Ben je kunstvoeding aan het afbouwen? Want ik denk namelijk dat het vooral belangrijk is dat je kleine eerst goed groeit voordat je iets gaat veranderen in je beleid.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:51 schreef Kersjes het volgende:
We zijn Seth wezen wegen op het CB.
35 gram aangekomen in 2 dagen tijd. Vandaag is zijn 11e dag, hij zit nu nog 65 gram onder zijn geboortegewicht. Morgen weer wegen met dezelfde weegschaal. Muhh.
Bel je laktatiekundige. Stippel een beleid uit. Ga niet zelf aanmodderen.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:39 schreef Kersjes het volgende:
Alle beetjes tellen Marjolijntje, dat is inderdaad zo. En hij is aangekomen, al is het niet veel.
Maar alle voordelen van borstvoeding wat mezelf betreft... die heb ik nu niet.
Tuurlijk heb ik alles over voor mijn kleintje, en ik ben allang blij dat hij überhaupt bv krijgt.
Maar weet je, ik vind het niet erg om 4x per nacht de borst te geven. Clusteren? Niet altijd handig, maar ik zou het best willen.
Nu staan mijn hele dag en nacht in het teken van die kolf die me steeds meer gaat tegenstaan. Ik weet eerlijk waar niet eens meer zo goed hoe het voelt om hem aan de borst te hebben, is alweer zo "lang" geleden.
Hopelijk komt het allemaal nog goed...
Dat dacht ik ook, maar ik blijf maar doorgaanquote:Op maandag 9 juli 2012 17:09 schreef Bleie het volgende:
Ik begin echt te denken dat ik als hij 6 maanden is ga afbouwen, en dat heeft echt vooral met het kolven te maken. Dat staat me zo tegen, en dan levert t ook nog eens niet genoeg op, heel irritant.
Ben ik ook zeker niet van planquote:Op maandag 9 juli 2012 18:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bel je laktatiekundige. Stippel een beleid uit. Ga niet zelf aanmodderen.
Oh dat klinkt fijnquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Meneer is thuis met de oudste dame en ik zit hier even kneiter trots te zijn
Dametje wil alleen maar drinken! En waar muppet door de vacuüm 2 keer 5 minuten heeft gedronken de eerste 12 uur, heeft deze dame al bijna 6 uur van haar 9 urig bestaan liggen drinkenen effectief ook, en maar blijven gaan
er komen al flinke druppels uit, ze heeft al meerdere keren gepoept en geplast... Wow!!
Ik heb afgelopen nacht meer geslapen dan in alle nachten daarvoorquote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:09 schreef Tinuviel het volgende:
Wow fijn Gerbera dat het drinken zo goed gaat.![]()
![]()
![]()
En hoe gaat het verder met jullie behalve vermoeidheid?Oh wacht die voel je natuurlijk nog niet vanwege alle vrijgekomen adrenaline.
Ik zou niet 3 dagen niet voeden,maar ik weet natuurlijk ook niet hoe oud je kind is. Is je kind 1 maand of 1.5 jaar?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:19 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb een klein vraagje...
Misschien (kleine kans, maarja, de kans is er), mag ik over anderhalve week 3 dagen naar Frankrijk, met manlief. Helaas kan ons Draakje dan niet mee (en ze kan daar ook eigenlijk niks doen).
Vraag 1:
Hoe ga ik in hemelsnaam zoveel voedingen kolven dat we 3 dagen uit kunnen zingen?
(Het zou dan 18x 150cc zijn die ik moet kolven en er liggen er 5 in de vriezer nu...)
Vraag 2:
Zou ze de drinktechniek kunnen verleren in 3 dagen?
Aan de ene kant twijfel ik om mee te gaan dan, maar aan de andere kant, het is echt een buitenkansje als we mogen gaan. Een once-in-a-lifetime-opportunity...
Leyla pakte het na 3 dagen gewoon weer op. Maar die is 1,5. Wel blijven kolven. En ik zou me niet suf gaan kolven om genoeg voeding bij elkaar te krijgen. Ik zou, zeker als het een once in a life ding is, kant en klaar pakjes halen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:19 schreef NotTheSame het volgende:
Misschien (kleine kans, maarja, de kans is er), mag ik over anderhalve week 3 dagen naar Frankrijk, met manlief. Helaas kan ons Draakje dan niet mee (en ze kan daar ook eigenlijk niks doen).
Vraag 1:
Hoe ga ik in hemelsnaam zoveel voedingen kolven dat we 3 dagen uit kunnen zingen?
(Het zou dan 18x 150cc zijn die ik moet kolven en er liggen er 5 in de vriezer nu...)
Vraag 2:
Aan de ene kant twijfel ik om mee te gaan dan, maar aan de andere kant, het is echt een buitenkansje als we mogen gaan. Een once-in-a-lifetime-opportunity...
Ongesteld? of komt het eraan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:48 schreef Bleie het volgende:
Mereltje: wat goed zeg!!
NTS: kv lijkt mij ook de beste oplossing.
Mijn productie is echt als een idioot aan het kelderen, heb ik zo het idee. Vandaag maar 350 cc gekolfd (in totaal), terwijl hij op een kdv-dag 440 drinkt. Ook helemaal geen stuwing gehad, zelfs niet bij 4 uur tussen twee kolfsessies. Morgen is hij gelukkig thuis, dus dan kan ik hem gewoon aanleggen. Maar proberen er een voeding meer in te krijgen, én nog een keer kolven. Dan donderdag nog een kolfdag, en dan ruim 2 weken niet.
Aaahhwww *smelt*quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
toch bijzonder; tis gewoon geen baby meer, maar al een heus meisje aan de borst...
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
toch bijzonder; tis gewoon geen baby meer, maar al een heus meisje aan de borst...
[ afbeelding ]
Nou... ik ga zo voor een 3e x kolven om de eerstvolgende voeding compleet te krijgenquote:
1. Oef, dat gaat vrees ik niet lukken als het over anderhalve week al is! Hoe vaak drinkt je kleintje (hoe oud is ze?) Ik ben toen Joris 7 maanden was 3 dagen weggeweest. Hij dronk toen 6 a 7 gekolfde voedingen per etmaal dus ik had een voorraad van 20+ voedingen aangelegd... in 3 maanden tijd ofzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:19 schreef NotTheSame het volgende:
Vraag 1:
Vraag 2:
Regeldagje?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:34 schreef Bleie het volgende:
Grrr, wat is k%^%# om niet genoeg melk voor je kind te hebben. Heb al anderhalf uur een ontevreden kereltje aan de borst. Is wel goed voor mn productie, maar ik voel me toch behoorlijk rot. Ik ben er duidelijk nog niet aan toe om te stoppen met de bv...
Waardoor is die ingestort? Wilde je afbouwen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:49 schreef Bleie het volgende:
[..]
Productie is ingestort, dus dat leidt vanzelf tot regeldag ja.
Ah! Veel aanleggen, als het goed is trekt je productie dan echt wel bij. Ga je naar een warm land?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:24 schreef Bleie het volgende:
Ticootje, hij heeft in n paar dagen tijd de avond- en de nachtvoeding laten vallen. Dus niet mijn keus, maar mn productie trekt het duidelijk niet. Vandaag dus maar veel aanlegen, en hopen dat we t nog even kunnen rekken. We gaan zaterdag op vakantie, en dan wil ik heel graag nog voeden.
Marjolijntje, wat goed zeg! En negeer die cb-arts maar, wat n stomme opmerking!
Nou ja zeg, net stonden hier nog wel plaatjes ipv linkjesquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:31 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb ook maar even een account gemaakt voor de groeicurves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel gemeen dat ze geen halve centimeters accepteren, dan was ook de lengte precies op het lijntje gebleven ipv er net onder.
Ah, vandaar. Nou ja, ik ga het straks even fixen. Mijn baby wordt wakkerquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:37 schreef NotTheSame het volgende:
Phaidra, jij linkt rechtstreeks vanuit borstvoeding.com. Dan ben je ingelogd daar en kan de plaatjes wel zien, en wij niet. Waarschijnlijk ben je nu uitgelogd en kun je daarom ook geen plaatjes meer zien.
Ik sla ze altijd op en gooi ze op photobucket.com!
Ik voed op verzoek, de ene nacht komt ze dan 1x voor een voeding, de andere om de 2 uur. Maar als ze zo vaak kwam, dan moest ik haar maar een speentje geven om het te rekken. Dat i leuk hoor, maar als ik het dan een uur moet rekken, ben ik ook een uur wakker. En dan nog een half uur voeden.. Dan slapen we allemaal beter als ik haar gewoon gelijk laat drinken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:53 schreef Tinuviel het volgende:
Marjolijntje wat goed van Faye. Ze groeit echt lekker. Wat een stomme opmerking van de cb arts. Waarom zei de cb arts dat uberhaupt? Hoeveel nachtvoedingen geef je? Lekker zo doorgaan zou ik zeggen
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:41 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Ik voed op verzoek, de ene nacht komt ze dan 1x voor een voeding, de andere om de 2 uur. Maar als ze zo vaak kwam, dan moest ik haar maar een speentje geven om het te rekken. Dat i leuk hoor, maar als ik het dan een uur moet rekken, ben ik ook een uur wakker. En dan nog een half uur voeden.. Dan slapen we allemaal beter als ik haar gewoon gelijk laat drinken.
Mijn meisje groeit eindelijk goed, dan ga ik nu niet al lopen rommelen met voedingen..
Voor hetzelfde kan het natuurlijk zijn dat opeens je lijf het door heeft... Maar wat een gedoe.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:06 schreef Kersjes het volgende:
Marjolijntje, goed bezig!
De intake van het CB was vandaag, we kregen dus huisbezoek van de wvk en Seth werd gewogen.
Nog maar 20 gram onder geboortegewicht![]()
Gisteravond toch weer kv gegeven, ik kreeg gewoon echt te weinig gekolfd.
En nu toch maar de Syntocinon neusspray proberen.
Domperidon heb ik eerder al ter sprake gebracht bij de lk, zij vond het (nog) niet nodig. Dus....
M. is deze week nog thuis en vanaf volgende week sta ik er dus alleen voor. Ik denk niet dat ik het ga redden, de zorg voor 3 kinderen en ook nog dat kolven er steeds bij... Maar we zien wel hoe de zaken er tegen die tijd voor staan.
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties
Ik merkte dat verschil ook met nr 2.. Ervaring. Leyla was maar 20 gr afgevallen, en groeide daarna gewoon de curve uit die de kraam had uitgestippeld.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:30 schreef Gerberaatje het volgende:
Wat verrot Kers, zoik hoop echt dat het snel goedkomt
Dan durf ik bijna niet te zeggen dat het hier zo ontzettend goed gaat! De stuwing begint te komen maar meisje drinkt het allemaal met gemak weg.. Waar ik muppet echt wakker moest maken (die die eerste week zo drama dronk ivm vacuüm enzo) is het strotje van deze pittige dame niet te missen![]()
Happen en zuipen en gewoon niet meer stoppenmorgen gaan we haar voor het eerst wegen maar we verwachten eigk dat ze amper afgevallen zal zijn...
Echt wat een verschil, met alles... Ze begint nu ook echt slaapjes te maken omdat ze flink melk binnenkrijgt..tis net een cavia af en toe, dat gepiep
Bevallen is niet niets.. Ook voor een baby niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Ervaring zeker maar ook een kind wat ondanks de snelheid een veel relaxtere bevalling heeft gehad.. Ik dacht dat de invloed bij muppet wel meeviel, maar dat viel het dus eigk nietarm kind
Ik merkte dat ook bij de mijne. Ik denk dat hij door stress & poepen in het vruchtwater, wat hij dan wellicht weer binnen heeft gekregen ook veel heeft geslapen en voor de voedingen wakker gemaakt moest worden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bevallen is niet niets.. Ook voor een baby niet.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Lesje niet meer zomaar op ons bed verschonen.. Mevrouw ging tijdens het verschonen even leeg48 uur oud en al helder en in straaltjes plassen
en overgangspoep!! Mega veel
![]()
álles kunnen verschonen
quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Lesje niet meer zomaar op ons bed verschonen.. Mevrouw ging tijdens het verschonen even leeg48 uur oud en al helder en in straaltjes plassen
en overgangspoep!! Mega veel
![]()
álles kunnen verschonen
Omdat ik bang ben dat ze anders te weinig krijgt. Ze is 10 % in haar gewicht gezakt (3520 naar 3180 gram). Eergisteren zat ze wel weer op 3400 gram. Nu heb ik geen weegschaal. Ze wordt dus nauwelijks wakker voor een voeding, moet haar vaak wakker maken. Ik eigenlijk maar 1 borst geef, omdat ik uit die andere borst niets gekolfd krijg (heeft ook te maken met een operatie die ik vroeger heb gehad). Het is gewoon onzekerheid vrees is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:06 schreef DaviniaHR het volgende:
kersjeswat zegt de LK? ik kan me je woeder goed voorstellen. Heb je geen zak aan, maar toch.
mereltje, waarom geef je deels kv? wel fijn dat het zo goed gaat
Opzich kun je prima met 1 borst voeden he? Als je een tweeling zou krijgen en 2 werkende borsten produceer je ook genoeg voor 2.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:14 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Omdat ik bang ben dat ze anders te weinig krijgt. Ze is 10 % in haar gewicht gezakt (3520 naar 3180 gram). Eergisteren zat ze wel weer op 3400 gram. Nu heb ik geen weegschaal. Ze wordt dus nauwelijks wakker voor een voeding, moet haar vaak wakker maken. Ik eigenlijk maar 1 borst geef, omdat ik uit die andere borst niets gekolfd krijg (heeft ook te maken met een operatie die ik vroeger heb gehad). Het is gewoon onzekerheid vrees is.
Dat, plus hoe meer kunstvoeding je geeft, hoe minder melk er aan je borst wordt gevraagd. Dan krijgen je borsten ook geen eerlijke kans om goed op productie te komen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Opzich kun je prima met 1 borst voeden he? Als je een tweeling zou krijgen en 2 werkende borsten produceer je ook genoeg voor 2.
Heb nu alweer 3 voedingen zonder KV gegeven. Om 9.00, 13.00 en 14.45 uur waarvan 140 cc afgekolfde BV. Mijn dochter is bij de kdv dus kan ik nu ook veel aanleggen, morgen is ze er alleen wel en dan is het lastig voeden moet ik zeggen. Ze breekt de hele tent af dan hier.. het is nog even wennen voor haar. Moet dus nog even kijken hoe ik dat ga doen..quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat, plus hoe meer kunstvoeding je geeft, hoe minder melk er aan je borst wordt gevraagd. Dan krijgen je borsten ook geen eerlijke kans om goed op productie te komen.
Je kan 200cc kunstvoeding per dag, niet in 1x afbouwen he?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:31 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Heb nu alweer 3 voedingen zonder KV gegeven. Om 9.00, 13.00 en 14.45 uur waarvan 140 cc afgekolfde BV. Mijn dochter is bij de kdv dus kan ik nu ook veel aanleggen, morgen is ze er alleen wel en dan is het lastig voeden moet ik zeggen. Ze breekt de hele tent af dan hier.. het is nog even wennen voor haar. Moet dus nog even kijken hoe ik dat ga doen..
Goed dat je het nog even schrijft. Heb de LK gebeld. Na 14.45 uur was ze inderdaad nog niet tevreden. Dus 40 afgekolfde BV gegeven en nog 60 KV. Ze adviseerde om 30 KV na te geven zodat ze niet 4 uur doorslaapt en ik haar steeds wakker moet maken. Kijken of ze uit haar zelf nu wakker wordt en veel aanleggen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan 200cc kunstvoeding per dag, niet in 1x afbouwen he?
Verstandig dat je de LK hebt gebeld ja. Je kan beter met haar een plan maken hoe je gaat afbouwen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:24 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Goed dat je het nog even schrijft. Heb de LK gebeld. Na 14.45 uur was ze inderdaad nog niet tevreden. Dus 40 afgekolfde BV gegeven en nog 60 KV. Ze adviseerde om 30 KV na te geven zodat ze niet 4 uur doorslaapt en ik haar steeds wakker moet maken. Kijken of ze uit haar zelf nu wakker wordt en veel aanleggen.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kersjes wat fijn dat de medicijnen iig helpen
Ik gebruikte 3x 10 mg. Verpakkingen van 30 halen.quote:
Oh, maar dat heb ik ook hoor! Ik vind het heerlijk dat ze bij me drinkt en dat ze het daar goed op doet en ben ook echt blij dat het dus gelukt is dankzij die tepelhoedjes! Maar soms ben ik die dingen zo zatquote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:11 schreef pessie het volgende:
Marjolijntje, ik had ook een haat-liefde verhouding met het tepelhoedje. Ik ben vooral heel blij dat het me gegund was/is Nathan bv te geven en na 4 maanden snapte hij het en zijn we in 2 weken afgebouwd.
Ik ben begonnen met 3x 10 mg, volgens de laatste onderzoeken zou dat de beste dosis zijn. Inmiddels ben ik aan het afbouwen, zit nu op 2x 10 maar verder durf ik nog niet tot de kleine volledig op live voeden zit... Moet dan binnenkort wel een herhaalrecept scoren bij de ha.quote:
Sommige apothekers hanteren een vragenlijstje waar bv ook als "no go" op staat. De plaats waar ik werk krijg ik er geen mee, bij mijn eigen wel en ook bij de zkh apotheek zonder problemen. Maar via internet bestellen is het handigste.quote:
Ja, zou kunnen, maar ik heb daar toen zo'n discussie gehad over het gebruik van domperidon juist voor de bv. En dat vond mevrouw zoooooooo onverantwoord. En als de LK het mij als laatste redmiddel adviseerde, waarom ik dan geen recept had gekregen? Nou, misschien omdat het vrij verkrijgbaar is? Maar ze verkocht het dus niet aan me, want ze vond me onverantwoord, want op haar lijstje stond dat het niet mag icm bvquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:23 schreef Bleie het volgende:
Als je apotheek er moeilijk over doet, zeg je toch gewoon niet dat je bv geeft?
Haha, ja, dan kan je moeilijk terug gaan en zeggen 'nee, ik geef geen bvquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:39 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen, maar ik heb daar toen zo'n discussie gehad over het gebruik van domperidon juist voor de bv. En dat vond mevrouw zoooooooo onverantwoord. En als de LK het mij als laatste redmiddel adviseerde, waarom ik dan geen recept had gekregen? Nou, misschien omdat het vrij verkrijgbaar is? Maar ze verkocht het dus niet aan me, want ze vond me onverantwoord, want op haar lijstje stond dat het niet mag icm bvTja... Ik denk niet dat ze mij en mijn argumentatie en verwijzingen naar onderzoeken al vergeten is
![]()
Internet rules, dus ik bestel groot zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen en dan kan ik een paar maanden vooruit
Ik heb zojuist besloten per direct te stoppenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:45 schreef Bleie het volgende:
[..]
Haha, ja, dan kan je moeilijk terug gaan en zeggen 'nee, ik geef geen bv'.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik heb zojuist besloten per direct te stoppen
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik heb zojuist besloten per direct te stoppen
Wat voor boek is dat dan? (wel goed om te weten)quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:56 schreef pessie het volgende:
Nirak, in het nieuwe boek dat ze hebben mbt mediijnen (en die heeft elke apotheek staan) staat dat domperidon gebruikt kan worden om bvproductie op te schroeven. Volgende keer dus even vragen of ze het boek even willen raadplegen voor je.
Ik kreeg het in eerste instantie ook niet mee maar nadat ze gekeken hadden wel.
Even hier verder. Voor de ervaringsdeskundigen..quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:47 schreef Nirak het volgende:
Katy, drinkt B niet live bij je? Een kindje haalt nml meer uit je borst dan een kolfapparaat en een baby aan de borst is dus ook beter voor je productie dan een kolf.. Wie heeft je aan die kolf gezet? Die kan ooit ondersteunen om het op gang te krijgen, maar na een week nog kolven?
In OUD staat trouwens ook een mooi bv topichier: Borstvoeding deel 132
Je geeft toch zelf het antwoord alquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:34 schreef KatyM het volgende:
[..]
Even hier verder. Voor de ervaringsdeskundigen..
Op zaterdag is B.ram ter wereld gekomen, de bevalling was nogal zwaar, veel bloedverlies en eerste drie uur niet kunnen aanleggen. Daarna wel, maar met wegen op dinsdag bleek hij 7% te zijn afgevallen. Dus aan de bijvoeding en steeds aanleggen om de drie uur. Toen op woensdag een kolfapparaat gehuurd op advies van kz en vk. Nog steeds om de drie uur gekolft, gister om de twee uur, maar de productie blijft op 20 cc per 2 uur ongeveer.
B.ram drinkt live wel heel goed. Grote slokken en gaat goed met aanleggen, het is alleen niet genoeg. Dus er komt nu sowieso wel 50 cc kv bij, soms kunnen we het een keer niet doen maar dan komt hij een uur later weer.
Nu ben ik zo klaar met dat kolven. Hij is met kv en de borst ook heel tevreden en groeit goed. Ik wil toch maar 3 maanden bv geven, dus met afbouwen gaat het nu nog om half juli en augustus. Maar stoppen vind ik toch ook wat laf nu. Wat zouden jullie doen, doorgaan met die combi? Hij slaapt s nachts heerlijk door dus ik wil hem echt niet 4 x per nacht wakker maken om aan te leggen.
quote:Whether you nurse your baby for days, weeks, months, or years, you will both benefit. Some mothers are hesitant to begin breastfeeding if they know they wont nurse for long, or are uncertain about whether it will hurt, or tie them down, or whether they will be able to produce enough milk. Its always worth giving breastfeeding a try. Even if it doesnt work out, you can always stop nursing at any point. Many mothers start out with the intention of only nursing for a short time, and then find that they keep going much longer than they ever thought they would. Take it one day at a time, and remember than even one feeding at the breast provides important benefits to both you and your baby.
Ja, dan komt ie alleen na anderhalf uur weer, met flesvoeding slaapt ie veel langer door.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:09 schreef bitterend het volgende:
Katy ik zou 's nachts alleen BV doen, dat is goed voor je productie en je slaapt ook sneller in
Je kan ook eerst de borst geven en daarna nog een flesje. Productieverhoging + langer slapenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:18 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja, dan komt ie alleen na anderhalf uur weer, met flesvoeding slaapt ie veel langer door.
Wupwup, misschien is dat inderdaad wel zo, ik ga het gewoon even aankijken in de combinatie nu.
Medicijnenalmanak oid. Geloof me ze hebben veel boeken staan als naslagwerk en je kunt ze vragen dat voor je in te kijken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:32 schreef Nirak het volgende:
[..]
Wat voor boek is dat dan? (wel goed om te weten)
Alleen op de bijsluiter staat het nog steeds niet helaas..
Alles voor de 37 weken is prematuur, 37/38 weken is rand. Wat inhoud dat je kindje in principe gewoon gebren kon worden, niets aan de hand. Maar een kindje kan dan wel premtuur kenmerken vertonen, zoals zwakke zuigkracht. Randprematuur is wel een risico voor de borstvoeding.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:03 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraag aan de experts, bv Tico of WupWup, er wordt hier gesproken over randprematuren. Wanneer is een kind een randprematuurtje, is dat voor de 38 weken of heeft dat met gewicht te maken of met termijn en gewicht?
Langzaam! En goed blijven wegen.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:40 schreef KatyM het volgende:
Hier nog een keer gekolft en de productie gaat omhoog! 65 cc nu, na een uur of drie! Nu alleen kijken hoe we de fles met kv kunnen afbouwen, om en om aanbieden na elke voeding, 30 cc.? Of dan elke keer? Nu dag 8..
Het kan verschillende oorzaken hebben. Als je heeeel veel bloed verliest bij je bevalling, stukje placenta dat achter blijft ed, dat remt gewoon dat er überhaupt iets op gang komt.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:02 schreef bitterend het volgende:
Nu dat we toch dingen vragen..:)
Hoe komt het dat sommige vrouwen (Kers bijv.) niet genoeg melk maken? ik dacht altijd dat het een kwestie was van vraag en aanbod maar je kan dus geen melk of niet genoeg hebben? ligt het aan bepaalde hormonen zoals prolactine?
Katy fijn dat je productie omhoog gaat![]()
Pessie WHO normwauw!
Hoe kom je daar achter dan?quote:Op zondag 15 juli 2012 21:23 schreef snoopy het volgende:
In mijn geval was er te weinig melkklierweefsel. Ook een optie dus.
Ja dat kan ook nog. Komt gelukkig niet vaak voor. Maar ook borstoperaties kunnen ervoor zorgen dat je niet kan voeden.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:23 schreef snoopy het volgende:
In mijn geval was er te weinig melkklierweefsel. Ook een optie dus.
bij mijn zusje lukte het idd niet vanwege een borstverkleiningquote:Op zondag 15 juli 2012 21:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nog. Komt gelukkig niet vaak voor. Maar ook borstoperaties kunnen ervoor zorgen dat je niet kan voeden.
Bij mijn 2e had ik een lactatiekundige kraamhulp ingeschakeld en die wist het.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |