1. Oef, dat gaat vrees ik niet lukken als het over anderhalve week al is! Hoe vaak drinkt je kleintje (hoe oud is ze?) Ik ben toen Joris 7 maanden was 3 dagen weggeweest. Hij dronk toen 6 a 7 gekolfde voedingen per etmaal dus ik had een voorraad van 20+ voedingen aangelegd... in 3 maanden tijd ofzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:19 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb een klein vraagje...
Misschien (kleine kans, maarja, de kans is er), mag ik over anderhalve week 3 dagen naar Frankrijk, met manlief. Helaas kan ons Draakje dan niet mee (en ze kan daar ook eigenlijk niks doen).
Vraag 1:
Hoe ga ik in hemelsnaam zoveel voedingen kolven dat we 3 dagen uit kunnen zingen?
(Het zou dan 18x 150cc zijn die ik moet kolven en er liggen er 5 in de vriezer nu...)
Vraag 2:
Zou ze de drinktechniek kunnen verleren in 3 dagen?
Aan de ene kant twijfel ik om mee te gaan dan, maar aan de andere kant, het is echt een buitenkansje als we mogen gaan. Een once-in-a-lifetime-opportunity...
Regeldagje?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:34 schreef Bleie het volgende:
Grrr, wat is k%^%# om niet genoeg melk voor je kind te hebben. Heb al anderhalf uur een ontevreden kereltje aan de borst. Is wel goed voor mn productie, maar ik voel me toch behoorlijk rot. Ik ben er duidelijk nog niet aan toe om te stoppen met de bv...
Waardoor is die ingestort? Wilde je afbouwen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:49 schreef Bleie het volgende:
[..]
Productie is ingestort, dus dat leidt vanzelf tot regeldag ja.
Ah! Veel aanleggen, als het goed is trekt je productie dan echt wel bij. Ga je naar een warm land?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:24 schreef Bleie het volgende:
Ticootje, hij heeft in n paar dagen tijd de avond- en de nachtvoeding laten vallen. Dus niet mijn keus, maar mn productie trekt het duidelijk niet. Vandaag dus maar veel aanlegen, en hopen dat we t nog even kunnen rekken. We gaan zaterdag op vakantie, en dan wil ik heel graag nog voeden.
Marjolijntje, wat goed zeg! En negeer die cb-arts maar, wat n stomme opmerking!
Nou ja zeg, net stonden hier nog wel plaatjes ipv linkjesquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:31 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb ook maar even een account gemaakt voor de groeicurves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel gemeen dat ze geen halve centimeters accepteren, dan was ook de lengte precies op het lijntje gebleven ipv er net onder.
Ah, vandaar. Nou ja, ik ga het straks even fixen. Mijn baby wordt wakkerquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:37 schreef NotTheSame het volgende:
Phaidra, jij linkt rechtstreeks vanuit borstvoeding.com. Dan ben je ingelogd daar en kan de plaatjes wel zien, en wij niet. Waarschijnlijk ben je nu uitgelogd en kun je daarom ook geen plaatjes meer zien.
Ik sla ze altijd op en gooi ze op photobucket.com!
Ik voed op verzoek, de ene nacht komt ze dan 1x voor een voeding, de andere om de 2 uur. Maar als ze zo vaak kwam, dan moest ik haar maar een speentje geven om het te rekken. Dat i leuk hoor, maar als ik het dan een uur moet rekken, ben ik ook een uur wakker. En dan nog een half uur voeden.. Dan slapen we allemaal beter als ik haar gewoon gelijk laat drinken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:53 schreef Tinuviel het volgende:
Marjolijntje wat goed van Faye. Ze groeit echt lekker. Wat een stomme opmerking van de cb arts. Waarom zei de cb arts dat uberhaupt? Hoeveel nachtvoedingen geef je? Lekker zo doorgaan zou ik zeggen
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:41 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Ik voed op verzoek, de ene nacht komt ze dan 1x voor een voeding, de andere om de 2 uur. Maar als ze zo vaak kwam, dan moest ik haar maar een speentje geven om het te rekken. Dat i leuk hoor, maar als ik het dan een uur moet rekken, ben ik ook een uur wakker. En dan nog een half uur voeden.. Dan slapen we allemaal beter als ik haar gewoon gelijk laat drinken.
Mijn meisje groeit eindelijk goed, dan ga ik nu niet al lopen rommelen met voedingen..
Voor hetzelfde kan het natuurlijk zijn dat opeens je lijf het door heeft... Maar wat een gedoe.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:06 schreef Kersjes het volgende:
Marjolijntje, goed bezig!
De intake van het CB was vandaag, we kregen dus huisbezoek van de wvk en Seth werd gewogen.
Nog maar 20 gram onder geboortegewicht![]()
Gisteravond toch weer kv gegeven, ik kreeg gewoon echt te weinig gekolfd.
En nu toch maar de Syntocinon neusspray proberen.
Domperidon heb ik eerder al ter sprake gebracht bij de lk, zij vond het (nog) niet nodig. Dus....
M. is deze week nog thuis en vanaf volgende week sta ik er dus alleen voor. Ik denk niet dat ik het ga redden, de zorg voor 3 kinderen en ook nog dat kolven er steeds bij... Maar we zien wel hoe de zaken er tegen die tijd voor staan.
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties
Ik merkte dat verschil ook met nr 2.. Ervaring. Leyla was maar 20 gr afgevallen, en groeide daarna gewoon de curve uit die de kraam had uitgestippeld.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:30 schreef Gerberaatje het volgende:
Wat verrot Kers, zoik hoop echt dat het snel goedkomt
Dan durf ik bijna niet te zeggen dat het hier zo ontzettend goed gaat! De stuwing begint te komen maar meisje drinkt het allemaal met gemak weg.. Waar ik muppet echt wakker moest maken (die die eerste week zo drama dronk ivm vacuüm enzo) is het strotje van deze pittige dame niet te missen![]()
Happen en zuipen en gewoon niet meer stoppenmorgen gaan we haar voor het eerst wegen maar we verwachten eigk dat ze amper afgevallen zal zijn...
Echt wat een verschil, met alles... Ze begint nu ook echt slaapjes te maken omdat ze flink melk binnenkrijgt..tis net een cavia af en toe, dat gepiep
Bevallen is niet niets.. Ook voor een baby niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Ervaring zeker maar ook een kind wat ondanks de snelheid een veel relaxtere bevalling heeft gehad.. Ik dacht dat de invloed bij muppet wel meeviel, maar dat viel het dus eigk nietarm kind
Ik merkte dat ook bij de mijne. Ik denk dat hij door stress & poepen in het vruchtwater, wat hij dan wellicht weer binnen heeft gekregen ook veel heeft geslapen en voor de voedingen wakker gemaakt moest worden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bevallen is niet niets.. Ook voor een baby niet.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Lesje niet meer zomaar op ons bed verschonen.. Mevrouw ging tijdens het verschonen even leeg48 uur oud en al helder en in straaltjes plassen
en overgangspoep!! Mega veel
![]()
álles kunnen verschonen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |