abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113801523
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113801581
Ik sloot met:

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:37 schreef WupWup het volgende:
Heb je een blaar phaidra?
Nee, geen blaar. Aanleggen is ook niet pijnlijk (de harde plek wel :X)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113803537
Ai. Goed warm maken voor het voeden of kolven, probeer wat mee te masseren.
pi_113803644
Mijn zoon is geweldig!! Wat mij met 3x 10 min kolven niet lukte, deed hij even in 5 min: het kanaaltje is weer open _O_ Wat een opluchting! Ik had het pas door toen ik gigantisch begon te lekken nadat ik hem had losgemaakt :') Vervolgens kon ik met borstcompressie alvast 10 ml eruit krijgen (kolfspullen werden net uitgekookt). Nu drinkt de kleine nog een keer, straks weer kolven.

Happy *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113804836
Fijn Phaidra! *O*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113805741
Yay!
pi_113806024
goed man! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:34:01 #8
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113806263
Goed gedaan Phaidra en kereltje!!!
pi_113806474
*O* phaidra!
voelt vervelend zo'n verstopt melkkanaaltje

bij mij hielp het ook dat S dronk, met kolven kreeg ik de harde plekken ook lastig uit mn borst.
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:43:27 #10
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113809361
Wat fijn Phaidra *O*

De kraam komt morgen extra hebben we besloten. Mijn rechterborst doet nu zo'n pijn, zelfs als ik niks doe. Dreigende borstontsteking? Er zitten geen harde of rode plekken in, maar zodra ik hem aanraak ga ik door de grond.
Net huilend met de lactatiekundige gebeld. Ze was ook al spontaan langs geweest toen we nog in het ziekenhuis lagen. Ze keek toen mee met aanleggen en vanwege Seth z'n tongriempje liet ze me kolven om te zien hoe het met de productie stond. Dat zat wel goed.
Haar advies op dit moment: NIET meer aanleggen. het kost hem te veel energie, hij valt er toch steeds bij in slaap en het doet mij verrekte zeer, vooral omdat hij regelmatig loslaat.
Ik ga de dubbelzijdige Medela Symphony huren en even alle voedingen afgekolfd geven. Daarnaast moet ik rusten, paracetamol nemen en morgenmiddag belt ze om te zien hoe het ervoor staat, ook met z'n gewicht. Morgenavond komt ze dan langs voor een huisconsult.
.... met gevoel voor drama....
pi_113810024
Phaidra fijne :)

Kers wat een moeilijk begin zeg! :* heel veel sterkte en beterschap!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113811811
Kersjes :* Beterschap en sterkte! Hopelijk werkt het om hem even niet aan te leggen. Heb jij tijd om te genezen en Seth tijd om aan te sterken.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:47:05 #13
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113812073
Kers wat goed dat je actie onderneemt en je goed advies krijgt. Ik ga ontzettend voor je duimen dat je geen BO krijgt!

En Phaidra wat ontzettend fijn dat de spanning er een beetje af is!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_113815229
Kersjes
:( wat een ellende! Gelukkig krijg je goede begeleiding
Hoop dat je geen borstontsteking hebt of krijgt

Wat een begin :(
pi_113815562
Phaidra dat klinkt allemaal positief :)

Kersjes :*

Hier vanmiddag de LK langsgeweest en heb weer alle vertrouwen :) Met tepelhoedje voeden gaat helemaal goed *O* , dat had ik eerder moeten weten.. de productie gaat bij het nakolven al aardig omhoog. Alleen linker borst doet het nog niet. Nog even wachten totdat deze ook is genezen en dan ga ik daar ook nog met tepelhoedje proberen. Ik geniet echt van de BV momentjes O+
pi_113815937
Kersjes, het even stoppen met live voeden en alles via kolven doen heeft mij toen echt even rust gegeven, even weer kunnen ademen en even die frustraties niet meer. Ik hoop dat het jou ook rust geeft en dat je je kleintje straks weer aan de borst hebt! :*

Fijn Mereltje! Ik voed ook nog steeds met tepelhoedje hoor :) Mijn kleintje wil niet aanhappen zonder. Tussendoor kan ik hem er soms wel af halen en dan drinkt ze verder. Ik moet alleen nog even de moed verzamelen om echt door te zetten zonder, maar dat komt nog wel.
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:38:35 #17
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113816369
Kersjes, sterkte meis :* !

Mereltje wat fijn om te horen O+ !

Even een vraagje... Draakje is met dit weer nogal 'dorstig', als het aan haar lig zit/hangt/ligt ze zo elk uur wel te drinken, dus we hebben maar eens de tuitbeker geintroduceerd. En het werkt! Ze heeft al afgekolfde bv en water gehad, maar wat zou ik haar eventueel nog meer mogen geven? Koude thee? En misschien nog belangrijker; in welke hoeveelheid?
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:36:52 #18
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113818523
NTS, ik zou weinig ander drinken aanbieden dan dat je nu al doet. Dat ze meer wil drinken nu het zo warm is is normaal, daar past je melk zich ook op aan.

Dat gaat de goede kant op Mereltje!

Nou, schiet mij maar lek.
Vanmiddag vergeten hier te jompelen omdat we gele poep hadden, is het nu ineens weer groen :?
Ik ruik naar groenteboer, heb mijn bh vol zitten met koolbladeren :Y)
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:39:27 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113818660
@NTS, vooral niet heel veel geven. Het advies is helemaal niet, maar gewoon vaker aanleggen.
Maar ik heb ook vanaf 6 maanden ongeveer af en toe was via een beker gegeven. In het begin alleen als ik het idee had dat ze dorst had, twee keer per week ofzo, vanaf een maand of 8 echt dagelijks en vanaf een maand of 10 vaker op een dag.
Maar altijd maar een bodempje, zeker niet meer dan de helft en altijd na de borst.

Al mag je van afgekolfde bv natuurlijk best iets meer geven, lijkt me.

@Kersjes, wat $%&^ dat het zo gaat joh, sterkte ermee, ik hoop dat het kolven het gewenste effect heeft.

@Phaidra, fijn dat het weer open is, mooi he dat je baby dat veel beter kan dan een kolf. Die kleintjes zuigen exact op de juiste manier. ;)
pi_113819526
@Kersjes, is het net gesneden boerenkool / spinazie? Die kinderarts in het ziekenhuis zei dat dat de bilirubine was die afgebroken werd, dat was normaal. Heeft best lang geduurd voordat het bij ons weer 'gewoon' geel was.
pi_113820535
Kersjes fijn dat de poep geel was. Wat raar dat ne weer de oude kleur lijkt te hebben?
Oh ja koolbladeren helpen tegen bo toch?

Hier net een mannetje, die in de doek zat en steeds schever kwam te zitten. Ook niet gek, want hij was door doek en t-shirt heen naar mijn linker borst aan het happen. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:21:52 #22
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113820749
Witte kool Marjolijntje!
Mijn moeder kwam er mee aanzetten, het zou een gunstig effect kunnen hebben op de ontsteking wordt gezegd. Nah ja, baadt het niet... :P

Tinu, lekker dorstig :D
pi_113820921
Ik dacht dat koolbladeren tegen de pijn was als je last had van stuwing? Maar misschien helpt het bij meerdere borst problemen :) Sterkte Kers!

[ Bericht 0% gewijzigd door Xanteh op 05-07-2012 20:26:51 (.) ]
pi_113821164
Kersjes, deels dorst deels lekker aan de borst bij mama hangen en af en toe een slokje. Ik stel het me zo voor alsof wij met een rietje aan een reuzen milkshake vast zate en telkens een slokje konden nemen als wij daar zin in hadden. Lijkt me best lekker ;). Helaas komt er z een einde aan, want mama wil onder de douche en hij drinkt nauwelijks meer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113821475
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:26 schreef Xanteh het volgende:
Ik dacht dat koolbladeren tegen de pijn was als je last had van stuwing? Maar misschien helpt het bij meerdere borst problemen :) Sterkte Kers!
Volgens mij ook inderdaad. Kun je geen pijn hebben door de stuwing kersjes? Succes morgen met de LK, fijn dat er een dag extra hulp is ook :)

Phaidra, die kinders kunnen goed harde plekken drinken *O*

Ik heb een afbouwvraagje, of meer een vraag of ik verstandig bezig ben. De 1600 uur voeding loopt niet zo lekker meer, hij vraagt er steeds later om. Dus nu voed ik soms net voor het avondeten 3 slokken (meer op mijn verzoek heb ik het idee).
Ik geef nu soms ook een soepstengel ipv borst, dat lijkt hij ook prima te vinden.. Maar hij is pas 8 maanden, en aangezien het m'n eerste is heb ik geen idee wanneer de meeste kindertjes een voeding laten vallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')