abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113735984
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kno arts.
Of verloskundige, of kinderarts... Ligt maar net aan de lokale afspraken. En wie zich bekwaam voelt enzo.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:14:15 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113736041
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

Of verloskundige, of kinderarts... Ligt maar net aan de lokale afspraken. En wie zich bekwaam voelt enzo.
Stelt ook niets voor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:14:30 #253
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113736052
Het gaat goed met me!
Nou ja, ben natuurlijk wel net bevallen dus nog niet helemaal gaaf her en der :') , maar alle sporen van de ellendige zwangerschap zijn gelukkig voorbij.
Laatst ging het elders over het al dan niet uitblijven van de melkproductie na hg. Hier gelukkig wederom geen last van, Seth kan gewoon prima bij me drinken.
Dit is mijn 3e kindje aan de borst :)
.... met gevoel voor drama....
pi_113736229
Fijn Kersjes, dat het goed met jullie gaat! Hoe lang blijf je dit keer hier hangen? ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:22:24 #255
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113736497
Wup, de vorige keren moest ik stoppen met de bv omdat ik weer zwanger was. Ik blijf hier dus hangen tot hij gaat studeren geloof ik :D
pi_113737252
:D
pi_113737384
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:22 schreef Kersjes het volgende:
Wup, de vorige keren moest ik stoppen met de bv omdat ik weer zwanger was. Ik blijf hier dus hangen tot hij gaat studeren geloof ik :D
:-) welkom!
pi_113756947
Wij zijn goedgekeurd bij het cb. Mag ik even een vreugdedansje *G*: hij is gewoon al 4570 gram. Met 4kg waren wij ook tevreden geweest :P. En hij is 56,6cm lang. Curves komen er nog aan, moet ik even op de gewone computer doen.

Hier is die dan:

Grappig is wel, dat op de cb curve zit hij nu veel dichter bij de 0 lijn. Daar is hij gewoon eventjes een lijntje omhoog gesprongen bijna.

[ Bericht 24% gewijzigd door Tinuviel op 04-07-2012 14:00:00 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:21:06 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113757545
Wat fijn Tinuviel! *O*
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:22:14 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113757583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:05 schreef Tinuviel het volgende:
Wij zijn goedgekeurd bij het cb. Mag ik even een vreugdedansje *G*: hij is gewoon al 4570 gram. Met 4kg waren wij ook tevreden geweest :P. En hij is 56,6cm lang. Curves komen er nog aan, moet ik even op de gewone computer doen.
*O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:24:07 #261
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113757650
Jompelt ook mee voor Tinuviel!!
pi_113758236
Kersjes welkom! Hopelijk weer een mooie, lange bv-periode voor jou!

Tinu *O* *O* goed hoor!

Ik ben vandaag tussen de voedingen door extra aan het kolven omdat ik vanavond weg ben. Pff, dat schiet echt niet op. Logisch ook wel, maar het is wel irritant. Kreeg ook het idee dat Pietje net wel wat moeite had om genoeg te drinken. Nou ja, nog 1 keer kolven, en dan heb ik denk ik wel een hele voeding bij elkaar.
pi_113760889
Bleie succes met de laatste kolfbeurt.
En veel plezier vanavond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113761155
Oh wat fijn Tinu! *O* *O*

Weet iemand hoe het zt met de verdovingen bij de tandarts? Ik moet binnenkort en ik ben bang dat ik wel een prik wil. Maar ik denk ook dat ze meteen wil drinken als ik thuiskom.
We hebben nu trouwens 1 keer een flesje geprobeerd. Ze moest er niks van weten. Net als van de speen niet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:51:04 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113761245
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:48 schreef oeke het volgende:
Oh wat fijn Tinu! *O* *O*

Weet iemand hoe het zt met de verdovingen bij de tandarts? Ik moet binnenkort en ik ben bang dat ik wel een prik wil. Maar ik denk ook dat ze meteen wil drinken als ik thuiskom.
We hebben nu trouwens 1 keer een flesje geprobeerd. Ze moest er niks van weten. Net als van de speen niet.
http://www.borstvoedingna(...)d=288330&pid=0&mid=0

Plaatselijke verdoving kan geen kwaad.
pi_113762078
Dankjewel Tico, ik was al aan het zoeken maar kon het niet vinden in die lijst van Hall.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_113765579
Mag idd gewoon. Is hetzelfde middel als voor verdoving bij het hechten na de bevalling. Laat je ook niet gek maken door verhalen of twijfels van de tandarts.
pi_113766353
Hier gaat het helaas niet allemaal geweldig met de borstvoeding. Na 2 dagen flinke kloven op mijn tepels door het slechte happen van M. Nu dus aan het kolven om de productie op gang te brengen. Overdag om de 2 uur en in de nacht om de 3 uur. Linker borst komt een druppeltje en rechts de laatste keer 5 ml. Inmiddels al extra bijvoeding aan het geven. Het gaat eigenlijk precies hetzelfde als bij F. Maar deze keer ben ik er gelukkig wat relaxter onder. We zien wel hoe het gaat lopen.. Morgen komt waarschijnlijk de lactatiedeskundige en gaan we het aanleggen weer proberen..
pi_113767302
Hoop dat het snel beter gaat mereltje :*
Heb je bij F uiteindelijk bv kunnen geven of niet?
pi_113768244
Mereltje, ik wens je succes en dat het snel beter gaat. Fijn dat de lk morgen komt. Is het voeden zo pijnlijk dat je niet live kunt voeden? Wellicht dat dat de bv sneller op gang brengt? Ik hoop dat de lk kan helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113774503
Tinu wat goed!!! *O* *O*

Mereltje succes! :* jij ook Oeke met de tandarts! :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113775980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:08 schreef Zoë23 het volgende:
Hoop dat het snel beter gaat mereltje :*
Heb je bij F uiteindelijk bv kunnen geven of niet?
Ja 3 maanden, helft bv en helft kv, wel erg pittig hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:31 schreef Tinuviel het volgende:
Mereltje, ik wens je succes en dat het snel beter gaat. Fijn dat de lk morgen komt. Is het voeden zo pijnlijk dat je niet live kunt voeden? Wellicht dat dat de bv sneller op gang brengt? Ik hoop dat de lk kan helpen.
Nee helaas te pijnlijk, het is wel druk aan het genezen, met korstjes, doe er ook veel drupjes bv op en lanoline.
pi_113776393
Mereltje, als je eraan kunt komen: Mothermates!! Echt die dingen hebben mijn kloven in no time doen genezen en de boel wel gered zeg maar ;) dat zijn deze dingen

Misschien bij de thuiszorg winkel? Of via de LK :Y die hebben ze ook vaak wel....
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:51:11 #274
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113777081
Hallu!
De eerste tranen na de bevalling zijn gevloeid. En vele daarna ook, mijn kleintje groeit niet goed genoeg :'(
Zijn geboortegewicht was 3140 gram. Vandaag, 6 dagen later, zit hij op 2930.
Begin van de avond viel hij weer steeds in slaap aan de borst en zoals vanmiddag afgesproken met de verloskundige ben ik daarna gaan kolven om hem te kunnen bijvoeden.
Hij heeft 60 ml. uit de fles gedronken en ik heb terwijl ik het gaf zijn hele gezichtje natgehuild :{
Mijn tepels zijn stuk (dank voor de Mothermates-tip Gerbera, ik ga ze morgen laten halen!) en terwijl ik het idee had dat hij prima dronk blijkt het vele aan de borst zijn dus lang niet zo effectief.
Zijn poep is nog groen, dat moet ook rap gaan veranderen.
Alles bij elkaar hebben we dus nog wat werk te verzetten om het allemaal goed te laten verlopen. We doen ons best!
pi_113777351
Oh kersjes :* hoop dat het snel beter gaat
En :X :( van je tepels.. Hoop dat de mothermates helpen! Ik gebruik lanoline zalf van avent, erg verzachtend!
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:04:29 #276
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113777741
Mereltje en Kersjes, wat balen allemaal zeg! Hopelijk komt het allemaal goed!!

Enne... Gerberaatje, ik ga jouw tip opschrijven voor het geval dat iemand me met een plank voor m'n hersens slaat zodat ik aan een tweede ga denken (want dat is echt nog een ver-van-me-bed-show). Ik had alleen Bepanthen en druppelde bv...
pi_113779064
Oh Kersjes en Mereltje -O- :( Ik voel met jullie mee. Had ook kloven problemen, gelukkig maar heel erg aan een borst en een kleintje, wat tussen dag 7 en 12 niet aan was gekomen.
De mothermaids zijn echt goud waard. Ik heb ze bij de thuiszorgwinkel in Amstelveen gehaald, dus daar hebben zij ze zeker.

Kersjes is dat gewicht van vandaag het laagste gewicht of zit hij op hetzelfde gewicht als op dag 4 of is hij zwaarder dan op dag 4?

Heel veel succes en sterke in ieder geval voor jullie!

Mijn kleintje heeft toch koorts gekregen. Zal vaker voeden helpen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:42:15 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_113779700
Tinuviel lekker aanleggen als hij er behoefte aan heeft. Aangezien ik van de jongere kindjes nooit weet hoe oud ze zijn, onder de 3 maanden moet je met een ha bellen met koorts he? Kindjes onder de 3 maanden zouden in principe geen koorts mogen krijgen.

Mereltje, rottig zeg! Lekker doorgaan, morgen even een flink plan van aanpak maken met je LK (heb je die van het cb of een andere? Ik had destijds die van mn kraamzorg bureau, geweldig mens met een enorme dosis kennis, heeft me zo'n 6 maanden bijgestaan.) Gaat het lukken met F erbij?

Kersjes, wat naar dat je kleine mannetje nog niet terug op geboorte gewicht is. Geniet van het feit dat je kunt bijvoeden met je bv, ondanks dat je hem liever gewoon rechtstreeks voedt! Hij is gewoon nog wat klein en heeft de slag misschien nog niet helemaal te pakken, ik denk echt dat et wel komt! Zet em op!
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:58:36 #279
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113780786
Tinu, op 1 juli woog hij 2900, vandaag slechts 30 gram meer.
M. heeft hem net weer een flesje gegeven nadat hij aan de borst in slaap is gevallen. Van de gekolfde 70 cc heeft hij er 40 opgedronken. Nu ligt hij weer in coma :Z
Hij is dan ook echt niet te wekken.
Behalve als je hem neerlegt in bed of box, dan is hij direct wakker. maar als je hem dan wil aanleggen dan kost dat veel moeite, drinkt hij uiteindelijk toch even en tukt weer door.
pi_113780880
Pessie, hij is 8 weken. Ik dacht wel dat koorts normaal is na de vaccinaties die hij vandaag heeft gehad. Aangezien deze uit levende, afgezwakte organismen bestaan. Het lichaam van mijn kind vecht daartegen en maakt antistoffen aan en daar komt bij mijn weten de koorts vandaan. Dat is heel normaal. Ik vroeg me wel af of borstvoeding een extra positief effect kon hebben en helpen de koorts te verlagen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113781005
Kersjes, dikke :* Je doet het echt geweldig. Ik weet zelf nog hoe moeilijk ik het vond aan het begin, want de mijne sliep ook coma slaapjes en was moeilijk te voeden. :{
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:02:40 #282
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_113781037
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:00 schreef Tinuviel het volgende:
Pessie, hij is 8 weken. Ik dacht wel dat koorts normaal is na de vaccinaties die hij vandaag heeft gehad. Aangezien deze uit levende, afgezwakte organismen bestaan. Het lichaam van mijn kind vecht daartegen en maakt antistoffen aan en daar komt bij mijn weten de koorts vandaan. Dat is heel normaal. Ik vroeg me wel af of borstvoeding een extra positief effect kon hebben en helpen de koorts te verlagen?
Oh ja dan is een beetje koorts wel normaal. Borstvoeding kan ook als troost aangeboden worden dus dan is ie waarschijnlijk wat gelukkiger. Of het helpt de koorts te verlagen weet ik niet, ik gebruikte preventief pcm, dan lag Nathan gewoon een dag wat meer te slapen.
pi_113782029
Pessie, bij mij zeiden ze op het cb ook bij de 1e prikjes dat je pas vanaf 39,5 paracetamol mocht geven omdat dat anders de werking van de vaccinaties zou remmen. Kan me alleen niet herinneren dat ze dat bij de oudere ook hadden gezegd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:36:42 #284
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113783178
Lientje heeft alleen de eerste en de laatste keer last van inentingen gehad . Ik heb de eerste keer Viburcol gegeven tegen het ongemak en idd meer gevoed, weinig prikkels en zorgen dat ze het niet te warm zou krijgen.
pi_113784721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:58 schreef Kersjes het volgende:
M. heeft hem net weer een flesje gegeven nadat hij aan de borst in slaap is gevallen. Van de gekolfde 70 cc heeft hij er 40 opgedronken. Nu ligt hij weer in coma :Z
Behalve als je hem neerlegt in bed of box, dan is hij direct wakker. maar als je hem dan wil aanleggen dan kost dat veel moeite, drinkt hij uiteindelijk toch even en tukt weer door.
Ik kan me je tranen helemaal voorstellen ;( MAAR!! Hoewel weinig, er zit enige groei in. Het is niet zo dat hij helemaal uitgehongerd is, want hij krijgt voldoende om 'het te blijven doen' plus nog een beetje om te groeien. Ik ben het er wel mee eens dat je nu minimaal overgangsontlasting, liefst gele poep moet gaan krijgen, maar het is nog niet megadramatisch zeg maar.
Slaap samen, pas veel huid op huid toe (denk bijv ook aan in de doek zonder kleren en jij zonder top) en las zoveel mogelijk drinkmomenten in. Elke slok is er één bij. Nakolven en bijgeven is prima en dan heb je morgen of overmorgen vette stuwing en vervloek je die kolf die daarvoor gezorgd heeft ;)
pi_113784918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:36 schreef Juud79 het volgende:
Lientje heeft alleen de eerste en de laatste keer last van inentingen gehad . Ik heb de eerste keer Viburcol gegeven tegen het ongemak en idd meer gevoed, weinig prikkels en zorgen dat ze het niet te warm zou krijgen.
Wat is Viburcol dan? Ik dacht dat ik juist niets koorts verlagends mocht geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113785073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:19 schreef Tinuviel het volgende:
Pessie, bij mij zeiden ze op het cb ook bij de 1e prikjes dat je pas vanaf 39,5 paracetamol mocht geven omdat dat anders de werking van de vaccinaties zou remmen. Kan me alleen niet herinneren dat ze dat bij de oudere ook hadden gezegd.
Nooit eerder van gehoord. Onder de 12 weken moet je vanaf 38 graden overleggen met de huisarts. Op dit tijdstip dus HAP. Best kans dat je hetzelfde verhaal krijgt over de vaccinaties, maar better safe than sorry.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:29:37 #288
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113786671
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:00 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wat is Viburcol dan? Ik dacht dat ik juist niets koorts verlagends mocht geven.
Dat is homeopatisch, werkt bij pijn en koorts en is rustgevend en mag vanaf de geboorte al gegeven worden.
pi_113786819
Koorts is in ieder geval wat afgezakt. In de vroege avond was het 38,5 en nu net terug naar 38,0/ 38,1. Maar bellen kan vast geen kwaad en zal de hap ook niet erg vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:51:12 #290
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_113787761
Mijn grietje van 14 maanden heeft geen interesse meer in de borst, als ik het aanbied dan hapt ze een keer maar laat direct weer los en draait zich weg. Zou ze er gewoon klaar mee zijn of kunnen jullie nog een andere reden bedenken. Verder ging het altijd probleemloos, ze kreeg nog maar wel 1 of 2 keer per dag de borst en daarnaast nog brinta met geitenmelk en soms een flesje geitenmelk als ik vond dat ze weinig melk gedronken had. Ik vind het verder zelf niet echt een probleem, maar had het niet verwacht omdat het altijd probleemloos ging en haar broer zelfs ruim 2 jaar borstvoeding heeft gehad.
pi_113793645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:58 schreef Kersjes het volgende:
Och Kersjes, dit klinkt me erg bekend in de oren. Goed opletten dat hij alert blijft, bij ons werd dat steeds minder namelijk. Als je hem de fles geeft, leg hem dan niet te comfortabel neer, dan valt hij sneller in slaap (wij doen het met hand onder het hoofdje op de knie). Vinger onder de kin om het happen te helpen.

Fijn dat je al wel genoeg kolft, dat scheelt alweer een zorg. Het komt vast goed, het heeft alleen wat tijd nodig. Het combineren van borst en fles gaat hier erg goed, hij hapt nog steeds prima aan (maar dat huilen bij het eerste flesje is ook erg herkenbaar). Sterkte!! :*

Mereltje, wat rot dat het bij jullie ook nog niet soepel gaat. Sterkte met de kloven! :*

Tinu, mooie stats en beterschap voor de kleine L.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113794630
Kersjes, wat een vervelende start zo :*
Opdat alles goed gaat komen :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:21:26 #293
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113795132
Kersjes, je moet je beseffen dat je kleintje te vroeg is geboren... en juist die babietjes die net geen prematuur zijn, maar ook niet voldragen... Die hebben vaak moeite met borstvoeding.. Niet goed happen, snel in slaap vallen... Dat soort.

Het is enorm fijn dat je ervaren bent, want je gaat het wel redden met je jongste.
pi_113795603
Kersjes en Mereltje :* Hopelijk gaat het snel beter!

Ik begin langzaam na te denken over wat ik ga doen als Pietje 6 maanden is (nog 3 weken...). Ga ik helemaal afbouwen? Ga ik alleen overdag afbouwen? Pfff. Het enige wat ik zeker weet is dat ik na de zomervakantie (20 augustus) niet meer op mn werk wil kolven. Dus dan moet ik overdag een uur of 10 zonder kolven kunnen. Zou het haalbaar zijn om hem op de dagen dat ik niet werk (woensdag en het weekend) wel live te laten drinken, en dat hij op mijn werkdagen overdag kv krijgt? En hoe bouw ik dat dan af? Ik snap dat ik het risico neem dat mijn productie dan volledig keldert, en daar zou ik ook wel vrede mee hebben. Mijn doel was 6 maanden, dat ga ik sowieso redden, maar ik weet gewoon nog niet zo goed of ik nog langer wil voeden of niet.
pi_113797237
Krijtlijk, op die leeftijd spreek je eigenlijk nog van borstweigeren. Tijdelijk dus. Het is aan jou de vraag hoe daar mee om te gaan. Laat je het zo of ga je je productie op gang houden door te kolven totdat ze weer wil.

Kersjes, hoe gaat het?
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:14:17 #296
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113798185
Kersjes; zijn de leverfuncties bepaald? dat in slaap vallen en slecht wakker worden deed Evie ook, bleek te hoge leveruitslagen te hebben, een dag onder de blauwe lamp en ik had weer een wakkere baby.
Niet leuk, bloed afnemen bij een baby, maar mocht dit de oorzaak zijn, dan moet er wel iets aan gebeuren?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:10:38 #297
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113800371
Hij is sinds gister 10 gram aangekomen. Heeft gisteravond 3x een flesje na gehad en vannacht ging het aanleggen en drinken weer zo beroerd...
Vanmorgen met de kraam erbij ging het drinken weer beter. ik zit nu met angst en beven te wachten tot hij wakker wordt om te drinken.
Ik zie nu al op tegen de pijn en daar baal ik zo van!
Heb wel al een flesje klaar staan.

BJ, leverwaardes zijn niet bepaald, maar hij ziet niet geel of wat dan ook. Kan het dan toch?
pi_113801216
Kersjes, toch 10 gram. Alles is meegenomen :*.

Ik heb een verstopt melkkanaaltje op rechts -O-. Baal er echt van, mijn kleintje heeft al zoveel moeite met drinken en nu ook nog een extra hindernis. Ben maar direct met warm washandje gaan clusterkolven, maar opbrengst rechts is maar 1/3 van links... ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113801270
Bel even een lactatiekundige om met je mee te kijken. Met een beetje mazzel kan zij vandaag nog komen en heb je voor het weekend een goed plan met vertrouwen.
Echt hoor, je zult er geen spijt van hebben. En het maakt niks uit wat de kraam of verloskundige daarvan vindt. Het is jullie borstvoeding en jouw pijn en daar mag je best expertise voor inschakelen.
pi_113801314
Heb je een blaar phaidra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')