abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113924251
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:04 schreef bitterend het volgende:
Waarom drinkt hij uit de fles wel en de borst niet? als je genoeg melk maakt
weigert hij de borst?
Te vermoeiend, denk ik. Uit de fles drinken gaat natuurlijk makkelijker dan. Als ik kolf, zit ik nu tussen de 60 en 80 ml per keer (en ik kolf bijna na bijna elke voeding), lijkt me dat hij dan in principe genoeg zou moeten kunnen krijgen? Maar vermoed dat hij nooit verder komt dan de voormelk, dat verzadigt ook niet echt.

Nou ja, het blijft gissen wat er nu precies misgaat. Volgens de LK doen we het prima zo, hij hapt goed enzo, maar vertoont wat premature trekjes die na verloop van tijd vanzelf weg zouden moeten gaan. Maar de onzekerheid, het gevoel te falen icm moeheid, ik kan er niet zo goed meer tegen -O- ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113924370
;( ;(
Is het geen optie om gewoon te blijven aanleggen? bij elke kik..zonder te kolven/flesjes enzovoort...als hij los laat gewoon even rechtop houden, boertje en dan weer proberen?
of doe je het al :@
Een dikke :* :* voor jou!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113924982
Jep, aanleggen altijd als eerste. Als hij dan in slaap valt of loslaat nog een flesje (niet elke keer, wel zo'n 5/6 x per dag 50 ml)

Gistermiddag heb ik een paar uur in bed gelegen met hem en steeds aangelegd. Maar hij werd pas echt rustig na een flesje en wandelen in de draagdoek om 21 uur.

Ik kolf nu idd wat minder, het schiet natuurlijk niet op als hij elk uur wil drinken en ik daartussen ook nog zou moeten kolven. Maar dan maak ik me weer zorgen of de productie daar niet onder lijdt, aangezien de kleine nog niet (elke keer) zo effectief drinkt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113925072
Phaidra
Wat vervelend! Kan me heel goed voorstellen dat je vermoeid bent
(had ik zelf ook maar dan door andere dingen) zo vaak voeden en ook kolven kost veel tijd en energie. Hier gaat het nu wat beter, en sinds S wat langer slaapt snachts is het voor mij ook makkelijker. Maar voordat je op het punt staat dat het 'makkelijker' wordt.. heb je al veel moeite gedaan.
En natuurlijk is dat het helemaal waard, want als het goed loopt is het fantastisch O+

Hoop dat je het wat vol kunt houden en dat het ook voor jou steeds makkelijker wordt :*
pi_113925080
Als hij elk uur wil drinken dat regelt hij je productie :Y misschien gewoon aankijken of dat goed gaat?
het lijkt me erg zwaar hoe je het nu doet met aanleggen, flesje, kolven, weer aanleggen! normaal dat je het niet lang trekt zo :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113925193
Ik weet niet precies hoe het werkt phaidra (de dames hier vast wel)
Maar volgens mij komt het wel goed als er regelmatig 'vraag' is ook al drinkt hij niet zo veel.
Door kort maar vaak te kolven krik je je productie ook op geloof ik, dus als hij vaak maar kort drinkt, zorgen je borsten er voor dat het goed komt met de melk die je kleintje vraagt
pi_113925334
Vannacht heeft hij overigens best goed geslapen, hij kwam om 0.30, 4.30 en 6.00. Het gaat vaak juist slechter tussen 6 en 12 en tussen 17 en 21 uur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113925439
Phaidra dat is erg herkenbaar!! R heeft tot 2-3 maanden tussen 17/18 en 00.00 flink geclusterd! ik zat de hele avond op bed, vaak los laten, huilen en dan weer drinken...
het gaat over :Y
pi_113925663
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:46 schreef bitterend het volgende:
Phaidra dat is erg herkenbaar!! R heeft tot 2-3 maanden tussen 17/18 en 00.00 flink geclusterd! ik zat de hele avond op bed, vaak los laten, huilen en dan weer drinken...
het gaat over :Y
Dat vind ik echt fijn om te horen. Ik vind het zo lastig om te bepalen of het gewoon clusteren is, of continu honger omdat hij niet voldoende uit de borst kan drinken wegens te weinig kracht... In het eerste geval moet ik niet bijvoeden, in het tweede geval wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113925817
Je kolft voldoende dus het lijkt me dat je echt genoeg melk hebt (als iemand anders hierover denkt correct me please) en dat hij gewoon echt regelt/clustert...
Kijk het even aan dus alleen borst en laat hem regelen, veel huid op huid contact en goed op zijn luiers letten en op zijn gedrag en dan wegen...misschien maak je je druk om niks en de natuur regelt het van zelf :Y
pi_113938620
Phaidra: logisch dat dit supervermoeiend is! Dat clusteren heeft Pietje in het begin ook heel veel gedaan 's avonds. Het is onwijs vermoeiend, maar wel heel gewoon babygedrag. Het best wat je kunt doen is maar blijven aanleggen, en je door je man / vriend laten voorzien van hapjes en drankjes (vooral dat laatste!). Dan ook nog proberen te kolven tussendoor, zou ik niet doen. Als je dat wel nog wilt, kies er dan een rustiger moment voor, bijvoorbeeld overdag als er wat langer tussen voedingen in zit. En probeer ook zo veel mogelijk extra te rusten. Een uurtje extra slaap kan wonderen doen die eerste periode. En ik weet niet of je nog veel kraambezoek hebt, maar dit lijkt me een bijzonder geldige reden om mensen eventueel af te zeggen. En vooral: het wordt beter, echt. :*
pi_113938711
Hoeveel je kolft zegt alsnog niet alles want een kindje krijgt vaak veel meer uit de borst nog.

En ik zou toch iets minder (snel) een flesje geven..kijken of bij je in de doek ook stil maakt.
Daarna nog een keer de borst aan bieden.. En pas echt op het laatste moment aanleggen
Borstvoeding is een techniek die ze ook moeten leren en onder de knie moeten krijgen.
pi_113945078
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:37 schreef Tinuviel het volgende:
Mereltje, weeg jij ook nog elke dag? Beterschap met de tepelkloven.
Ik zit nu op dag 8 na geboorte. Heb morgen en overmorgen nog extra van kraamzorg. We wegen dus nog elke dag. Vandaag voor het eerst aangekomen, 60 gram *O* Morgen even kijken hoe we dat straks eventueel gaan doen met wegen.

Ik hoop toch snel dat ik weer live aan de borst kan proberen. Afgelopen nacht heb ik het een uur aan de borst geprobeerd en dat ging goed. Maar de kloven zijn nog niet helemaal over.. ga het straks nog een keer live proberen.

Kersjes hoe is het met jou???

Phaidra fijn dat het gewicht goed is nu. Sterkte, je doet ontzettend je best! :)
pi_113948063
Mereltje, fijn dat het al wat beter gaat en dat er 60 gram bij is!!

Vandaag ging het hier wel redelijk. Minder gekolfd en dat gaf wat rust. Na het avondeten weer geclusterd tot net en na een laatste flesje ligt hij lekker te slapen. Durfde niet zonder het flesje te gaan slapen, nachtrust is voor ons allemaal ook erg nodig. Ons jochie was vandaag gelukkig een stuk rustiger dan gister, fijn! Ik werd zo wanhopig van zijn gehuil...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113949326
Mereltje wegen kan vaak bij het cb als je dat wil, soms hebben ze vaste weeg-inloopspreekuren. Rond de 2 weken komt het cb sowieso op bezoek en wordt weer gewogen. Ik weet niet of je dat te lang vind wachten. Ook kun je bij thuiszorgwinkels een weegschaal huren.
*O* voor de gewichtstoename.

Phaidra, kan me voorstellen dat het zwaar is met voeden en kolven en dat weer voeden. De reeds genoemde ideeen: draagdoek, toegeven aan het clusteren en dan na 2 dagen kijken hoe het zich ontwikkelt lijken mij goede tips. Sterkte ermee! Ik hoop voor je dat je eruit komt met wat je wil doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113963494
Mereltje en Kersjes, hoe gaat het nu?

De nieuwe aanpak lijkt hier te werken :o (hopelijk zet ik hiermee geen Fokwet in werking...). Ik ben wel vanaf 7 tot 12 bijna non-stop met hem bezig geweest, maar om 6 uur en 12 uur een flesje gehad en die gingen beiden niet eens op! Hoewel het clusteren ook intensief is, merk ik dat ik veel rustiger ben nu. En net zag ik dat ik voor het eerst een lektiet had.

Ik durf voorzichtig weer wat te geloven dat we op de goede weg zitten :Y. Help me daaraan te herinneren als ik over een paar dagen weer even in een dalletje zit, ok? ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113963771
Fijn mereltje *O* gewichtstoename
Hoop dat de kloven enz snel genezen zijn & het live voeden prettig verloopt.

*O* Phaidra
Klinkt goed!
Dalletjes zullen er misschien wel komen maar daar sla jij je wel doorheen! :)
pi_113964067
Phaidra wat klinkt dat positief allemaal :) wel vermoeiend non-stop voeden, maar het heeft effect.

Hier gisteravond live gevoed van 22-23 uur en vanochtend een kwartiertje. Dat voelde goed aan. Ze was goed wakker dus kon goed drinken. Ze is vandaag weer 60 gram gegroeid. Ik ga over een paar weken naar een antroposofisch CB, zit hier om de hoek en voel ik me prettiger bij. Deze hebben helaas geen inloopuurtjes. Nu dus de gewone CB gebeld en ik mag gelukkig ook daar wegen. Ben van plan om dat elke week even te doen. Volgende week donderdag voor het eerst. Ik kan ook eentje huren bij de thuiszorgwinkel maar daar betaal ik 15 euro per week voor. Vind ik wat overdreven voor 1 keer per week wegen. Vanochtend weer LK gesproken en advies gekregen. Eerst nog proberen veel aan te leggen en kolven. Ik kolf nu met 1 borst (andere doet het nog steeds niet) 30-50 ml om de 3 uur. Misschien voor het weekend domperidon gebruiken om te zien of dat nog wat verhogend werkt.
pi_113964373
Fijn Phaidra, je komt er wel. Het gaat hartstikke goed. Blijf dat gevoel vasthouden.

Mereltje gewichtstoename, wat fijn en ook het live voeden gaat weer aan een borst dan *O*.

Net gevoed en dan ligt er gewoon een uitgeteld mannetje zo lief tegen je aan, nog met open mond, waar de melk gewoon uit komt lopen. Ik ben zo verliefd!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113964452
Meteltje, fijn dat je kleine weer aangekomen is!
Domperidon gebruiken zou ik je af willen raden, vooral zo vroeg al! Het is heel normaal dat je in de kraamtijd nog niet zoveel kolft. 30-50 ml kolven is prima! Je kleine haalt er meer uit.
Doordat mijn productie kelderde toen ik ging werken na 2,5 maand ben ik eerst op zoek gegaan naar andere manieren om mijn productie te verhogen: meer aanleggen, extra vaak kolven. Pas toen dat na twee weken niet het gewenste resultaat had ben ik domperidon gaan gebruiken, en dat doe ik nu nog, want zodra ik stop (afbouw onder bepad niveau), stopt nagenoeg mijn productie...

In jouw lijf is nu nog zoveel gaande, geef jezelf en je kleine even de kans om het onder de knie te krijgen :) ook kolven moet je leren, hoe gek dat ook klinkt ;)

Die borst die het niet doet, kolf je die wel? En zo ja, hoe vaak en wat voor kolf gebruik je? Je kunt ook overwegen om die borst bijvoorbeeld ieder uur even kort te kolven op de tsr stand om hem te stimuleren? Heeft de lk daar al iets over gezegd? En wat gebeurd er als je die borst met de hand kolft? Ik heb een borst die moeilijk gaat met de kolf, maar waar ik met de hand wel uit krijg. Dus misschien doet hij het wel, maar denk je van niet?
Weet je hoe je met de hand kunt kolven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nirak op 09-07-2012 15:25:49 ]
pi_113964456
Melkstoned O+
pi_113964551
Mereltje, fijn dat het aanleggen alweer beter gaat!

Ik gebruik ook domperidon (ben nu aan het afbouwen), maar het kan best even duren voor dat effect heeft. Bij mij duurde het ongeveer een week. Soms zie je ook binnen 2 dagen effect, maar dan weet je iig dat het ook wat langer kan duren :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113964596
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:56 schreef Mereltje het volgende:
Melkstoned O+
Ja O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113964634
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:56 schreef Nirak het volgende:
Meteltje, fijn dat je kleine weer aangekomen is!
Domperidon gebruiken zou ik je af willen raden, vooral zo vroeg al! Het is heel normaal dat je in de kraamtijd nog niet zoveel kolft. 30-50 ml kolven is prima! Je kleine haalt er meer uit.
Doordat mijn productie kelderde toen ik ging werken na 2,5 maand ben ik eerst op zoek gegaan naar andere manieren om mijn productie te verhogen: meer aanleggen, extra vaak kolven. Pas toen dat na twee weken niet het gewenste resultaat had ben ik domperidon gaan gebruiken, en dat doe ik nu nog, want zodra ik stop (afbouw onder bepad niveau), stopt nagenoeg mijn productie...

In jouw lijf is nu nog zoveel gaande, geef jezelf en je kleine even de kans om het onder de knie te krijgen :) ook kolven moet je leren, hoe gek dat ook klinkt ;)

Die borst die het niet doet, kolf je die wel? En zo ja, hoe vaak en wat voor kolf gebruik je? Je kunt ook overwegen om die borst bijvoorbeeld ieder uur even kort te kolven op de tsr stand om hem te stimuleren? Heeft de lk daar al iets over gezegd? En wat gebeurd er als je die borst met de hand kolft? Ik heb een borst die moeilijk gaat met de kolf, maar waar ik met de hand wel uit krijg. Dus misschien doet hij het wel, maar denk je van niet?
Weet je hoe je met de hand kunt kolen?
De borst kolf ik wel. Gewoon elke 3 uur overdag en in de nacht om de 4 uur. M. haalt uit die borst wel gewoon melk. Gebruik de Medela Symphony die ik van de thuiszorgwinkel heb gehuurd. Ik ga proberen dus wat vaker te kolven en korte keren. Maar het komt er steeds nog niet van omdat er bezoek is, kraamzorg en ik hier ook nog een dreumes rond heb lopen die aandacht wil. Woensdag belt de LK weer. Met de hand kolf ik niet, ik haal er wat druppels uit en smeer dat als laatste nog even over mijn tepels.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:36:01 #100
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113965605
Phaidra *O*

Mereltje, 60 gram erbij! Voelt goed he?

Melkstonede koppies zijn goud waard O+

*zucht* Ik wil mijn baby zo graag aan de borst... Zowel gister als vandaag even geprobeerd aan te leggen, maar hij snapt niet wat hij met de tepel moet :{ Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat hij gewoon geen drinkbehoefte meer had.
Mijn productie is nu flink ruk, ik moet 2x kolven voor 1 voeding.
Sinds gistermiddag kolf ik nog vaker, maar hij komt nu ook vaker voor voeding en heeft meer nodig om verzadigd te raken. Ik loop dus constant te goochelen met kleine beetje bij elkaar gieten en elke druppel die per ongeluk verloren gaat, die erlangs lekt ofzo, vind ik zo zonde...

We gaan zo langs het CB om hem te wegen. Ben benieuwd! Vanmiddag na 4 uur belt de lk me weer.
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')