Te vermoeiend, denk ik. Uit de fles drinken gaat natuurlijk makkelijker dan. Als ik kolf, zit ik nu tussen de 60 en 80 ml per keer (en ik kolf bijna na bijna elke voeding), lijkt me dat hij dan in principe genoeg zou moeten kunnen krijgen? Maar vermoed dat hij nooit verder komt dan de voormelk, dat verzadigt ook niet echt.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:04 schreef bitterend het volgende:
Waarom drinkt hij uit de fles wel en de borst niet? als je genoeg melk maakt
weigert hij de borst?
Dat vind ik echt fijn om te horen. Ik vind het zo lastig om te bepalen of het gewoon clusteren is, of continu honger omdat hij niet voldoende uit de borst kan drinken wegens te weinig kracht... In het eerste geval moet ik niet bijvoeden, in het tweede geval wel.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:46 schreef bitterend het volgende:
Phaidra dat is erg herkenbaar!! R heeft tot 2-3 maanden tussen 17/18 en 00.00 flink geclusterd! ik zat de hele avond op bed, vaak los laten, huilen en dan weer drinken...
het gaat over
Ik zit nu op dag 8 na geboorte. Heb morgen en overmorgen nog extra van kraamzorg. We wegen dus nog elke dag. Vandaag voor het eerst aangekomen, 60 gramquote:Op zondag 8 juli 2012 10:37 schreef Tinuviel het volgende:
Mereltje, weeg jij ook nog elke dag? Beterschap met de tepelkloven.
Jaquote:
De borst kolf ik wel. Gewoon elke 3 uur overdag en in de nacht om de 4 uur. M. haalt uit die borst wel gewoon melk. Gebruik de Medela Symphony die ik van de thuiszorgwinkel heb gehuurd. Ik ga proberen dus wat vaker te kolven en korte keren. Maar het komt er steeds nog niet van omdat er bezoek is, kraamzorg en ik hier ook nog een dreumes rond heb lopen die aandacht wil. Woensdag belt de LK weer. Met de hand kolf ik niet, ik haal er wat druppels uit en smeer dat als laatste nog even over mijn tepels.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:56 schreef Nirak het volgende:
Meteltje, fijn dat je kleine weer aangekomen is!
Domperidon gebruiken zou ik je af willen raden, vooral zo vroeg al! Het is heel normaal dat je in de kraamtijd nog niet zoveel kolft. 30-50 ml kolven is prima! Je kleine haalt er meer uit.
Doordat mijn productie kelderde toen ik ging werken na 2,5 maand ben ik eerst op zoek gegaan naar andere manieren om mijn productie te verhogen: meer aanleggen, extra vaak kolven. Pas toen dat na twee weken niet het gewenste resultaat had ben ik domperidon gaan gebruiken, en dat doe ik nu nog, want zodra ik stop (afbouw onder bepad niveau), stopt nagenoeg mijn productie...
In jouw lijf is nu nog zoveel gaande, geef jezelf en je kleine even de kans om het onder de knie te krijgenook kolven moet je leren, hoe gek dat ook klinkt
Die borst die het niet doet, kolf je die wel? En zo ja, hoe vaak en wat voor kolf gebruik je? Je kunt ook overwegen om die borst bijvoorbeeld ieder uur even kort te kolven op de tsr stand om hem te stimuleren? Heeft de lk daar al iets over gezegd? En wat gebeurd er als je die borst met de hand kolft? Ik heb een borst die moeilijk gaat met de kolf, maar waar ik met de hand wel uit krijg. Dus misschien doet hij het wel, maar denk je van niet?
Weet je hoe je met de hand kunt kolen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |