quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Lesje niet meer zomaar op ons bed verschonen.. Mevrouw ging tijdens het verschonen even leeg48 uur oud en al helder en in straaltjes plassen
en overgangspoep!! Mega veel
![]()
álles kunnen verschonen
Omdat ik bang ben dat ze anders te weinig krijgt. Ze is 10 % in haar gewicht gezakt (3520 naar 3180 gram). Eergisteren zat ze wel weer op 3400 gram. Nu heb ik geen weegschaal. Ze wordt dus nauwelijks wakker voor een voeding, moet haar vaak wakker maken. Ik eigenlijk maar 1 borst geef, omdat ik uit die andere borst niets gekolfd krijg (heeft ook te maken met een operatie die ik vroeger heb gehad). Het is gewoon onzekerheid vrees is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:06 schreef DaviniaHR het volgende:
kersjeswat zegt de LK? ik kan me je woeder goed voorstellen. Heb je geen zak aan, maar toch.
mereltje, waarom geef je deels kv? wel fijn dat het zo goed gaat
Opzich kun je prima met 1 borst voeden he? Als je een tweeling zou krijgen en 2 werkende borsten produceer je ook genoeg voor 2.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:14 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Omdat ik bang ben dat ze anders te weinig krijgt. Ze is 10 % in haar gewicht gezakt (3520 naar 3180 gram). Eergisteren zat ze wel weer op 3400 gram. Nu heb ik geen weegschaal. Ze wordt dus nauwelijks wakker voor een voeding, moet haar vaak wakker maken. Ik eigenlijk maar 1 borst geef, omdat ik uit die andere borst niets gekolfd krijg (heeft ook te maken met een operatie die ik vroeger heb gehad). Het is gewoon onzekerheid vrees is.
Dat, plus hoe meer kunstvoeding je geeft, hoe minder melk er aan je borst wordt gevraagd. Dan krijgen je borsten ook geen eerlijke kans om goed op productie te komen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Opzich kun je prima met 1 borst voeden he? Als je een tweeling zou krijgen en 2 werkende borsten produceer je ook genoeg voor 2.
Heb nu alweer 3 voedingen zonder KV gegeven. Om 9.00, 13.00 en 14.45 uur waarvan 140 cc afgekolfde BV. Mijn dochter is bij de kdv dus kan ik nu ook veel aanleggen, morgen is ze er alleen wel en dan is het lastig voeden moet ik zeggen. Ze breekt de hele tent af dan hier.. het is nog even wennen voor haar. Moet dus nog even kijken hoe ik dat ga doen..quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat, plus hoe meer kunstvoeding je geeft, hoe minder melk er aan je borst wordt gevraagd. Dan krijgen je borsten ook geen eerlijke kans om goed op productie te komen.
Je kan 200cc kunstvoeding per dag, niet in 1x afbouwen he?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:31 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Heb nu alweer 3 voedingen zonder KV gegeven. Om 9.00, 13.00 en 14.45 uur waarvan 140 cc afgekolfde BV. Mijn dochter is bij de kdv dus kan ik nu ook veel aanleggen, morgen is ze er alleen wel en dan is het lastig voeden moet ik zeggen. Ze breekt de hele tent af dan hier.. het is nog even wennen voor haar. Moet dus nog even kijken hoe ik dat ga doen..
Goed dat je het nog even schrijft. Heb de LK gebeld. Na 14.45 uur was ze inderdaad nog niet tevreden. Dus 40 afgekolfde BV gegeven en nog 60 KV. Ze adviseerde om 30 KV na te geven zodat ze niet 4 uur doorslaapt en ik haar steeds wakker moet maken. Kijken of ze uit haar zelf nu wakker wordt en veel aanleggen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan 200cc kunstvoeding per dag, niet in 1x afbouwen he?
Verstandig dat je de LK hebt gebeld ja. Je kan beter met haar een plan maken hoe je gaat afbouwen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:24 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Goed dat je het nog even schrijft. Heb de LK gebeld. Na 14.45 uur was ze inderdaad nog niet tevreden. Dus 40 afgekolfde BV gegeven en nog 60 KV. Ze adviseerde om 30 KV na te geven zodat ze niet 4 uur doorslaapt en ik haar steeds wakker moet maken. Kijken of ze uit haar zelf nu wakker wordt en veel aanleggen.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kersjes wat fijn dat de medicijnen iig helpen
Ik gebruikte 3x 10 mg. Verpakkingen van 30 halen.quote:
Oh, maar dat heb ik ook hoor! Ik vind het heerlijk dat ze bij me drinkt en dat ze het daar goed op doet en ben ook echt blij dat het dus gelukt is dankzij die tepelhoedjes! Maar soms ben ik die dingen zo zatquote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:11 schreef pessie het volgende:
Marjolijntje, ik had ook een haat-liefde verhouding met het tepelhoedje. Ik ben vooral heel blij dat het me gegund was/is Nathan bv te geven en na 4 maanden snapte hij het en zijn we in 2 weken afgebouwd.
Ik ben begonnen met 3x 10 mg, volgens de laatste onderzoeken zou dat de beste dosis zijn. Inmiddels ben ik aan het afbouwen, zit nu op 2x 10 maar verder durf ik nog niet tot de kleine volledig op live voeden zit... Moet dan binnenkort wel een herhaalrecept scoren bij de ha.quote:
Sommige apothekers hanteren een vragenlijstje waar bv ook als "no go" op staat. De plaats waar ik werk krijg ik er geen mee, bij mijn eigen wel en ook bij de zkh apotheek zonder problemen. Maar via internet bestellen is het handigste.quote:
Ja, zou kunnen, maar ik heb daar toen zo'n discussie gehad over het gebruik van domperidon juist voor de bv. En dat vond mevrouw zoooooooo onverantwoord. En als de LK het mij als laatste redmiddel adviseerde, waarom ik dan geen recept had gekregen? Nou, misschien omdat het vrij verkrijgbaar is? Maar ze verkocht het dus niet aan me, want ze vond me onverantwoord, want op haar lijstje stond dat het niet mag icm bvquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:23 schreef Bleie het volgende:
Als je apotheek er moeilijk over doet, zeg je toch gewoon niet dat je bv geeft?
Haha, ja, dan kan je moeilijk terug gaan en zeggen 'nee, ik geef geen bvquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:39 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen, maar ik heb daar toen zo'n discussie gehad over het gebruik van domperidon juist voor de bv. En dat vond mevrouw zoooooooo onverantwoord. En als de LK het mij als laatste redmiddel adviseerde, waarom ik dan geen recept had gekregen? Nou, misschien omdat het vrij verkrijgbaar is? Maar ze verkocht het dus niet aan me, want ze vond me onverantwoord, want op haar lijstje stond dat het niet mag icm bvTja... Ik denk niet dat ze mij en mijn argumentatie en verwijzingen naar onderzoeken al vergeten is
![]()
Internet rules, dus ik bestel groot zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen en dan kan ik een paar maanden vooruit
Ik heb zojuist besloten per direct te stoppenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:45 schreef Bleie het volgende:
[..]
Haha, ja, dan kan je moeilijk terug gaan en zeggen 'nee, ik geef geen bv'.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik heb zojuist besloten per direct te stoppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |