abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114080121
Gerberaatje _O- _O- .

Hier inderdaad een ontzettende regeldag. Hij heeft elke twee uur minstens drie kwartier aan de borst gehangen. Gelukkig ging de peuter vanmiddag bij een vriendinnetje spelen, want voor haar was er niets aan vandaag -O- . Ben wel benieuwd hoe het vannacht gaat. Nu wil hij in elk geval weer drinken...
pi_114083378
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Lesje niet meer zomaar op ons bed verschonen.. Mevrouw ging tijdens het verschonen even leeg :D 48 uur oud en al helder en in straaltjes plassen :o en overgangspoep!! Mega veel :o :') álles kunnen verschonen :D
:)

Bleie, lekker laten drinken zal je productie goed doen. Geniet van 2 weken niet kolven. Hoewel ik hem als backup zou meenemen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:02:15 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114083672
Whaha gerbera. Ik had standaard den verschoon matje bij m'n kussen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:45:19 #204
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114086024
Gerbera, OMG :D

Het is zo ver, zijn vraag is nu echt te groot voor mijn aanbod geworden.
Hij heeft in 2 uur tijd 2 flessen van 70 cc opgedronken. Voor elk van die flessen had ik 2 kolfsessies nodig. En ik weet niet eens of hij nu wel verzadigd is, hij is ontzettend onrustig. Wat had ik hem graag aan de borst willen troosten, maar als ik hem probeer aan te leggen wordt hij alleen maar nog bozer.
.... met gevoel voor drama....
pi_114087009
Kersjes, wat rot...
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:26:47 #206
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114088355
Oh man, ik ben leeg. Net zo leeg als die borsten van me :')
Ik ga naar bed en als hij straks wakker wordt dan wacht er 10 cc bv op hem. De rest vul ik dan wel aan met kv. Over 3 uur er weer uit om te kolven.
Kloterig kutlichaam, waarom doet het nou nooit eens wat het moet doen :( :(
Is het nou echt zo moeilijk om fatsoenlijk zwanger te zijn en daarna het kind te voeden zodra het er is??? Elke randdebiel kan het, waarom ik dan niet??
Niet eerlijk :'(
pi_114096032
Ahh kersjes toch :*
Hoe.is het vannacht gegaan?
pi_114097111
Kersjes, wat naar allemaal. Het voelt zo k*t om niet je eigen kindje te kunnen voeden en troosten met je melk. Een dikke knuffel...
pi_114098218
Kersjes wat rot, dikke knuffel. Ging het kolven met Syntocinon ook niet beter?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114098486
Oh Kersje heb met je te doen :* hoe gaat het met je?

Ik geef nog best veel KV, maar M. drinkt nu al 6 keer per dag aan de borst zo'n 15-20 minuten. Ik heb het nu 2 dagen bijgehouden met KV en afgekolfde BV. Eergisteren 236 cc afgekolfde BV en 220 KV (tot. 456) en gisteren 260 afgekolfde BV en 200 KV (tot. 460). Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat, hopelijk nog minder KV.. Heb ik gister maar 6 voedingen gegeven, misschien moet ik toch nog wat minder KV gaan geven.. zaterdag weer contact met LK.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:06:12 #211
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114098550
kersjes :* wat zegt de LK? ik kan me je woeder goed voorstellen. Heb je geen zak aan, maar toch. :*

mereltje, waarom geef je deels kv? wel fijn dat het zo goed gaat :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114098767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:06 schreef DaviniaHR het volgende:
kersjes :* wat zegt de LK? ik kan me je woeder goed voorstellen. Heb je geen zak aan, maar toch. :*

mereltje, waarom geef je deels kv? wel fijn dat het zo goed gaat :)
Omdat ik bang ben dat ze anders te weinig krijgt. Ze is 10 % in haar gewicht gezakt (3520 naar 3180 gram). Eergisteren zat ze wel weer op 3400 gram. Nu heb ik geen weegschaal. Ze wordt dus nauwelijks wakker voor een voeding, moet haar vaak wakker maken. Ik eigenlijk maar 1 borst geef, omdat ik uit die andere borst niets gekolfd krijg (heeft ook te maken met een operatie die ik vroeger heb gehad). Het is gewoon onzekerheid vrees is.
pi_114100564
Mereltje, die onzekerheid is erg herkenbaar. Ik durf ook nog niet helemaal te vertrouwen op mijn productie als hij live drinkt en als hij daarna onrustig blijft ben ik snel geneigd om nog wat bijvoeding te geven. Must. Resist. :{ want hij groeit prima...

Kersjes ;( Wat kan ik me jouw frustratie goed voorstellen. Ik hoop zo dat het nog goed komt :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114101487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:14 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Omdat ik bang ben dat ze anders te weinig krijgt. Ze is 10 % in haar gewicht gezakt (3520 naar 3180 gram). Eergisteren zat ze wel weer op 3400 gram. Nu heb ik geen weegschaal. Ze wordt dus nauwelijks wakker voor een voeding, moet haar vaak wakker maken. Ik eigenlijk maar 1 borst geef, omdat ik uit die andere borst niets gekolfd krijg (heeft ook te maken met een operatie die ik vroeger heb gehad). Het is gewoon onzekerheid vrees is.
Opzich kun je prima met 1 borst voeden he? Als je een tweeling zou krijgen en 2 werkende borsten produceer je ook genoeg voor 2.
pi_114108659
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Opzich kun je prima met 1 borst voeden he? Als je een tweeling zou krijgen en 2 werkende borsten produceer je ook genoeg voor 2.
Dat, plus hoe meer kunstvoeding je geeft, hoe minder melk er aan je borst wordt gevraagd. Dan krijgen je borsten ook geen eerlijke kans om goed op productie te komen.
pi_114110978
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat, plus hoe meer kunstvoeding je geeft, hoe minder melk er aan je borst wordt gevraagd. Dan krijgen je borsten ook geen eerlijke kans om goed op productie te komen.
Heb nu alweer 3 voedingen zonder KV gegeven. Om 9.00, 13.00 en 14.45 uur waarvan 140 cc afgekolfde BV. Mijn dochter is bij de kdv dus kan ik nu ook veel aanleggen, morgen is ze er alleen wel en dan is het lastig voeden moet ik zeggen. Ze breekt de hele tent af dan hier.. het is nog even wennen voor haar. Moet dus nog even kijken hoe ik dat ga doen..
pi_114111173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:31 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Heb nu alweer 3 voedingen zonder KV gegeven. Om 9.00, 13.00 en 14.45 uur waarvan 140 cc afgekolfde BV. Mijn dochter is bij de kdv dus kan ik nu ook veel aanleggen, morgen is ze er alleen wel en dan is het lastig voeden moet ik zeggen. Ze breekt de hele tent af dan hier.. het is nog even wennen voor haar. Moet dus nog even kijken hoe ik dat ga doen..
Je kan 200cc kunstvoeding per dag, niet in 1x afbouwen he?
pi_114113642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kan 200cc kunstvoeding per dag, niet in 1x afbouwen he?
Goed dat je het nog even schrijft. Heb de LK gebeld. Na 14.45 uur was ze inderdaad nog niet tevreden. Dus 40 afgekolfde BV gegeven en nog 60 KV. Ze adviseerde om 30 KV na te geven zodat ze niet 4 uur doorslaapt en ik haar steeds wakker moet maken. Kijken of ze uit haar zelf nu wakker wordt en veel aanleggen.
pi_114113791
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:24 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Goed dat je het nog even schrijft. Heb de LK gebeld. Na 14.45 uur was ze inderdaad nog niet tevreden. Dus 40 afgekolfde BV gegeven en nog 60 KV. Ze adviseerde om 30 KV na te geven zodat ze niet 4 uur doorslaapt en ik haar steeds wakker moet maken. Kijken of ze uit haar zelf nu wakker wordt en veel aanleggen.
Verstandig dat je de LK hebt gebeld ja. Je kan beter met haar een plan maken hoe je gaat afbouwen.
pi_114141361
Stu-wing echt dat dit kán! Cup H (minimaal) die uit zichzelf blijft staan :')

Auw wel :X
pi_114141448
Mereltje wat hier hielp is om tijdens het voeden tv of een filmpje te laten kijken of zoiets. Dan is je dreumes/ peuter geentertained en jij hebt rust voor het voeden.

Gerb beterschap. Laat je meisje het lekker wegdrinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114141565
Yup ze doet haar best, is inmiddels in opperste staat van melk-coma :') ongelofelijk..

We hadden woensdagavond overigens al echte bv poep! Binnen 48 uur! Gisterenochtend was ze op de weegschaal van de kraam 160 gram lichter dan in het zkh. Dat is keurig tussen de 5 en 7 % en natuurlijk andere weegschaal. Verwacht dat er nu wel weer bij zit...
pi_114143127
Kersjes, hoe gaat het?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:14:51 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114143373
Gerbera, je borsten :o

Mereltje, hoe gaat het nu?

Ja hoor, ik ben weer eens aan de medicijnen!
Sinds gister Domperidon en Syntocinon neusspray. Het kolven gaat nu gemakkelijker :Y .
Vanmorgen om 6 uur heb ik de kolfsessie overgeslagen, ik kon het echt niet opbrengen... Om 3 uur had ik wel gewoon gekolfd en toen ik vanmorgen om half 9 weer ging kreeg ik er met alleen mijn rechterborst (=best producerende) al een volledige voeding uit :o

Gisternacht- en ochtend is Seth aan de borst geweest. Maar hij gebruikt een verkeerde techniek waardoor er niks uit komt en hij mijn tepels beschadigt. Vond de lk niet zo gek, volgens haar heeft hij nooit goed aan de borst kunnen drinken, hij weet niet hoe het moet.

Nog even aankijken en zo doorgaan, hopelijk kunnen we binnenkort met een tepelhoedje proberen hem aan de borst te krijgen.
pi_114143415
Kersjes wat fijn dat de medicijnen iig helpen :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114143433
Voorzichtig positief dus Kersjes! Wat fijn dat de medicijnen zo snel hun werk doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:18:09 #227
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114143458
Phaidra, hoeveel Domperidon gebruik jij?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:19:28 #228
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114143504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kersjes wat fijn dat de medicijnen iig helpen :*
:Y
pi_114143926
Zet 'm op Kersjes en Seth!!
pi_114144242
Oh wat fijn! De zon breekt weer door ;)
pi_114145186
Go Kers!!!!
pi_114145221
Wat fijn Kersjes!!

Ik ga binnenkort eens een LK bellen, wil nu echt wel af van dat tepelhoedje. Het is fijn dat het met lukt hoor, maar verder vind ik het een onding en is het vooral 's nachts frustrerend dat ze hem er regelmatig afgooit. Merk dat ik het in mn eentje niet goed durf om ermee aan de gang te gaan. Ben bang voor weer zo'n boze en gefrustreerde baby en dat wil ik echt niet..
Qua voedingstijden lijkt er ook wat meer ritme in te komen. Laatste voeding is nu meestal ergens rond 23 uur, dan 's nachts nog ergens eentje rond 3 uur en dan rond 7 uur weer. Overdag komt ze veel vaker, regelmatig om de 2 uur (en soms nog sneller). Maar dat is ook wel prima. 's avonds drinkt ze helemaal veel, maar daar slaapt ze dan ook weer goed op!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114145354
Kersjes, wat fijn dat de medicijnen in elk geval beginnen te werken. Hopelijk begrijpt Seth ook gauw wat de bedoeling is. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:34:07 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_114146201
Kersjes, wat fijn dat de domperidon helpt. Hopelijk is dit het begin van een stijgende lijn en kan je straks volledig genieten van je baby aan de borst.

Dus gewoon al even een jompel voor de huidige vooruitgang! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_114146607
Kersjes dat klinkt goed allemaal zeg! zet hem op!

Gerbera sterkte met de stuwing :X

Marjolijntje irritant als de tepelhoedjes niet goed blijven plakken he.. ben benieuwd wat je voor advies krijgt van de LK om af te bouwen.

Hier gaat het goed. Heb haar vannacht niet wakker gemaakt en ze werd zelf rond 5 uur wakker, dus heb 5 uur achter elkaar geslapen :o . Om 06.30 uur heeft ze nog even wat gedronken in bed aan de borst, maar moest haar wel weer om 9.15 uur wakker maken voor een voeding. Heb alweer 2 keer gekolfd, elke keer 60 ml dus dat gaat lekker. Verder aan de venkelthee, schijnt ook goed te helpen he ;) Ze heeft vannacht wel weer wat KV gehad, verder vanochtend nog niet.

Mijn vriend is nu nog thuis dus we kunnen onze peuter alle twee wat aandacht geven. Die gaat straks lekker naar bed en dan kan ik M. weer in alle rust voeden. Ik zet haar wel voor de tv hoor, maar daar is ze na een tijdje ook flauw van.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:11:00 #236
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_114147891
Mereltje dat klinkt al heel wat beter! Beschuit met muisjes schijnt ook te helpen, vanwege de anijs.

Marjolijntje, ik had ook een haat-liefde verhouding met het tepelhoedje. Ik ben vooral heel blij dat het me gegund was/is Nathan bv te geven en na 4 maanden snapte hij het en zijn we in 2 weken afgebouwd.

Gerb, ik vind et leuk dat je hier weer bent! Had niet verwacht hier nog te zijn vorig jaar :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:17:31 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114148160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:18 schreef Kersjes het volgende:
Ik gebruikte 3x 10 mg. Verpakkingen van 30 halen.
pi_114148921
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:11 schreef pessie het volgende:
Marjolijntje, ik had ook een haat-liefde verhouding met het tepelhoedje. Ik ben vooral heel blij dat het me gegund was/is Nathan bv te geven en na 4 maanden snapte hij het en zijn we in 2 weken afgebouwd.
Oh, maar dat heb ik ook hoor! Ik vind het heerlijk dat ze bij me drinkt en dat ze het daar goed op doet en ben ook echt blij dat het dus gelukt is dankzij die tepelhoedjes! Maar soms ben ik die dingen zo zat :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114154306
Kersjes: wat fijn dat het de goede kant op gaat!

Hier ook weer verbetering, na de regeldag woensdag. Gisteren al weer meer gekolfd dan dinsdag, en vandaag komt hij tot nu toe precies om de 3 uur, wat nog wel vaker is dan hij eerst deed, maar wel heel netjes natuurlijk. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik de komende twee weken op vakantie gewoon nog kan voeden. En daarna is hij al zes maanden!
pi_114156585
Fijn kersjes!
En bleie *O*

Marjolijntje
Heb toen ik de tepelhoedjes niet meer wilde gebruiken, eerst heel kort gekolft (tip van hier) zodat ze de tepel goed kan pakken. Dat hielp wel.
Verder op borstvoeding.com goed de aanhap techniek bekeken.
Maar met een lk is natuurlijk ook verstandig!
pi_114158435
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:18 schreef Kersjes het volgende:
Ik ben begonnen met 3x 10 mg, volgens de laatste onderzoeken zou dat de beste dosis zijn. Inmiddels ben ik aan het afbouwen, zit nu op 2x 10 maar verder durf ik nog niet tot de kleine volledig op live voeden zit... Moet dan binnenkort wel een herhaalrecept scoren bij de ha.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114159145
Domperidon is vrij verkrijgbaar...
pi_114160750
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:36 schreef WupWup het volgende:
Domperidon is vrij verkrijgbaar...
Sommige apothekers hanteren een vragenlijstje waar bv ook als "no go" op staat. De plaats waar ik werk krijg ik er geen mee, bij mijn eigen wel en ook bij de zkh apotheek zonder problemen. Maar via internet bestellen is het handigste.
"Domperidon actavis 30 stuks" intypen op google.

Hier ook 3x10, minder doet niets bij mij en dit is precies goed. Maar kolven doe ik nooit genoeg, gelukkig had ik een voorraad aangelegd van mijn overproductie in de kraamtijd :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:20:43 #244
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114161272
Ah, dan ben ik met 3x10 mg in ieder geval goed bezig.

Net weer contact gehad met de lk. Zij is uiteraard ook blij met de bijna verdubbelde kolfopbrengst. Maandagmiddag komt ze bij me langs en gaan we proberen Seth (weer?) aan de borst te krijgen.
Ik duim zo dat het gaat lukken!!
Wel grappig, ik heb nu soms een spontane tsr. Wat een vaag gevoel :D
pi_114161389
Als je apotheek er moeilijk over doet, zeg je toch gewoon niet dat je bv geeft?

Kersjes *O* voor spontane tsr's. Het gaat helemaal goedkomen bij jou, weet ik zeker!
pi_114162095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:23 schreef Bleie het volgende:
Als je apotheek er moeilijk over doet, zeg je toch gewoon niet dat je bv geeft?
Ja, zou kunnen, maar ik heb daar toen zo'n discussie gehad over het gebruik van domperidon juist voor de bv. En dat vond mevrouw zoooooooo onverantwoord. En als de LK het mij als laatste redmiddel adviseerde, waarom ik dan geen recept had gekregen? Nou, misschien omdat het vrij verkrijgbaar is? Maar ze verkocht het dus niet aan me, want ze vond me onverantwoord, want op haar lijstje stond dat het niet mag icm bv :') Tja... Ik denk niet dat ze mij en mijn argumentatie en verwijzingen naar onderzoeken al vergeten is :')
Internet rules, dus ik bestel groot zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen en dan kan ik een paar maanden vooruit :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:41:41 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114162174
Oh ik vulde gewoon nee in bij borstvoeding.
pi_114162335
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:39 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ja, zou kunnen, maar ik heb daar toen zo'n discussie gehad over het gebruik van domperidon juist voor de bv. En dat vond mevrouw zoooooooo onverantwoord. En als de LK het mij als laatste redmiddel adviseerde, waarom ik dan geen recept had gekregen? Nou, misschien omdat het vrij verkrijgbaar is? Maar ze verkocht het dus niet aan me, want ze vond me onverantwoord, want op haar lijstje stond dat het niet mag icm bv :') Tja... Ik denk niet dat ze mij en mijn argumentatie en verwijzingen naar onderzoeken al vergeten is :')
Internet rules, dus ik bestel groot zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen en dan kan ik een paar maanden vooruit :)
Haha, ja, dan kan je moeilijk terug gaan en zeggen 'nee, ik geef geen bv O-) '.
pi_114162659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:45 schreef Bleie het volgende:

[..]

Haha, ja, dan kan je moeilijk terug gaan en zeggen 'nee, ik geef geen bv O-) '.
Ik heb zojuist besloten per direct te stoppen :+
pi_114170323
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb zojuist besloten per direct te stoppen :+
_O-

Kersjes wat tof dat de kolfopbrengst omhoog gaat *O* Verder duim ik maandag heel hard dat Seth het dan snapt.

Marjolijntje succes met afbouwen. Ik begrijp dat je ze niet fijn vindt. Had het zelf 3 keer kort geprobeerd en besloten er niet aan te beginnen.

Bleie *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')