abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114170684
Kers even een *O* voor jullie!

Succes Marjo!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114173559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb zojuist besloten per direct te stoppen :+
_O-

Ventje had vanavond toch wat moeite om genoeg te drinken en in slaap te vallen. Hij sliep uiteindelijk pas om half negen. Nou ja, misschien is hij dan morgen ook wat later wakker dan de half zes van vandaag.
pi_114173756
Pff, vroeg hoor! Vannacht kwam D wel 4x! Ik ben doodop nu. Dus toch maar niet te laat maken vandaag. Gevoelige tepels nu, want zo veel extra drinken daar moet ik weer even aan wennen :')
pi_114185901
Hier zomaar van 4 tot 7 kunnen slapen O+ dame was echt knocked out gedronken :D 3 uurtjes achter elkaar al op dag 6, wat een luxe!

Ze drinkt de stuwing gestaag weg het is al veel beter houdbaar. Gisteren zo'n 30 cc handmatig de druk eraf gekolfd en meer was niet nodig :) fijn zo!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 08:13:41 #255
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114185937
Zoooo Gerbera wat gaan jullie super zeg! O+

Ik haalde ook de 30 stuks verpakking, die is nl. goedkoper dan de 10 stuks verpakking. De ene medewerkster bij de apotheek deed er moeilijker over dan de andere maar ik kreeg het altijd mee. Steeds keken ze het voor me na en als ik zei dat het via een lk geadviseerd werd kreeg ik het. De een vond het vreemder dan de ander dat domperidon geadviseerd werd wegens het bvadvies.
Prima overigens dat ze met medicijnen zo secuur zijn!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114185971
Gerbera, klinkt goed!

Marjolijntje, hopelijk lukt het om van het tepelhoedje af te komen.

Gister hebben we 10 ml bijvoeding per voeding laten vallen en waar dat vorige week leidde tot een zeer onrustig jongetje, elk uur drinken en slecht slapen, heeft hij nu nergens last van! We mochten zelfs slapen van 22 tot 3.45 _O_ :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114185987
Bedankt nog voor de tips over domperidon. Ik kreeg de eerste keer een recept mee van de kinderarts, daarom wist ik niet dat ze ook vrij verkrijgbaar waren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 14 juli 2012 @ 08:56:04 #258
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_114186274
Nirak, in het nieuwe boek dat ze hebben mbt mediijnen (en die heeft elke apotheek staan) staat dat domperidon gebruikt kan worden om bvproductie op te schroeven. Volgende keer dus even vragen of ze het boek even willen raadplegen voor je.
Ik kreeg het in eerste instantie ook niet mee maar nadat ze gekeken hadden wel.
pi_114189003
Pessie wat fijn dat je nog borstvoeding geeft zeg. Hoe vaak geef je nog BV?

Phaidra mooi dat de bijvoeding geen effect heeft op je kleintje!

Ik begin nog maar niet aan de domperidon. Vanochtend weer dik 70 gekolfd in één kolfbeurt en gisteren in totaal nog maar 100 kunstvoeding gegeven. Ze drinkt volgens mij steeds meer uit mijn borst. Ze meldt zich nu ook vaker en ligt niet meer 4-5 uur in coma.

Nog een goede tip gekregen voor het begin van de BV voordat de toeschietreflex komt van de LK. Het was voor mij nog best pijnlijk en dan heb ik de neiging om mijn adem in te houden. Ze adviseerde om rustig te blijven ademen zodat het toeschietreflex eerder komt.
pi_114189062
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 08:56 schreef pessie het volgende:
Nirak, in het nieuwe boek dat ze hebben mbt mediijnen (en die heeft elke apotheek staan) staat dat domperidon gebruikt kan worden om bvproductie op te schroeven. Volgende keer dus even vragen of ze het boek even willen raadplegen voor je.
Ik kreeg het in eerste instantie ook niet mee maar nadat ze gekeken hadden wel.
Wat voor boek is dat dan? (wel goed om te weten)
Alleen op de bijsluiter staat het nog steeds niet helaas..
pi_114189205
Phaidra, gaat goed daar, fijn!

Mereltje, dat werkt idd echt :) Ik heb hier een tijdje een trage tsr gehad, 3+ minuten traag zeg maar, en doordat de kleine dan overstuur ging, ging ik dat weer, vertrouwen in lijf kwijt en zo gaat het circeltje rond: niet goed. Ontspannen is belangrijk, nu nog. Dus als het niet snel genoeg komt naar de zin van mijn zoon dan ga ik ergens alleen met hem zitten, want "publiek" levert dan bij mij onnodige stress (en dus geen tsr) op.

Adem inhouden werkt natuurlijk net zo, dus intspannen doorademen zal veel verschil maken. En echt: het gaat snel wennen. Het zal nog wel gevoelig zijn, maar de pijn gaat verdwijnen! :*
pi_114190751
Ze is weer gewogen en terug op geboortegewicht (5 gram erboven zelfs)... Pak van mijn hart! (muppet was pas na 3 weken terug dus ik vond het wel even spannend :))
pi_114192432
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:47 schreef Nirak het volgende:
Katy, drinkt B niet live bij je? Een kindje haalt nml meer uit je borst dan een kolfapparaat en een baby aan de borst is dus ook beter voor je productie dan een kolf.. Wie heeft je aan die kolf gezet? Die kan ooit ondersteunen om het op gang te krijgen, maar na een week nog kolven?
In OUD staat trouwens ook een mooi bv topic :) hier: Borstvoeding deel 132
Even hier verder. Voor de ervaringsdeskundigen..

Op zaterdag is B.ram ter wereld gekomen, de bevalling was nogal zwaar, veel bloedverlies en eerste drie uur niet kunnen aanleggen. Daarna wel, maar met wegen op dinsdag bleek hij 7% te zijn afgevallen. Dus aan de bijvoeding en steeds aanleggen om de drie uur. Toen op woensdag een kolfapparaat gehuurd op advies van kz en vk. Nog steeds om de drie uur gekolft, gister om de twee uur, maar de productie blijft op 20 cc per 2 uur ongeveer.
B.ram drinkt live wel heel goed. Grote slokken en gaat goed met aanleggen, het is alleen niet genoeg. Dus er komt nu sowieso wel 50 cc kv bij, soms kunnen we het een keer niet doen maar dan komt hij een uur later weer.

Nu ben ik zo klaar met dat kolven. Hij is met kv en de borst ook heel tevreden en groeit goed. Ik wil toch maar 3 maanden bv geven, dus met afbouwen gaat het nu nog om half juli en augustus. Maar stoppen vind ik toch ook wat laf nu. Wat zouden jullie doen, doorgaan met die combi? Hij slaapt s nachts heerlijk door dus ik wil hem echt niet 4 x per nacht wakker maken om aan te leggen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 13:44:50 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114192710
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:34 schreef KatyM het volgende:

[..]

Even hier verder. Voor de ervaringsdeskundigen..

Op zaterdag is B.ram ter wereld gekomen, de bevalling was nogal zwaar, veel bloedverlies en eerste drie uur niet kunnen aanleggen. Daarna wel, maar met wegen op dinsdag bleek hij 7% te zijn afgevallen. Dus aan de bijvoeding en steeds aanleggen om de drie uur. Toen op woensdag een kolfapparaat gehuurd op advies van kz en vk. Nog steeds om de drie uur gekolft, gister om de twee uur, maar de productie blijft op 20 cc per 2 uur ongeveer.
B.ram drinkt live wel heel goed. Grote slokken en gaat goed met aanleggen, het is alleen niet genoeg. Dus er komt nu sowieso wel 50 cc kv bij, soms kunnen we het een keer niet doen maar dan komt hij een uur later weer.

Nu ben ik zo klaar met dat kolven. Hij is met kv en de borst ook heel tevreden en groeit goed. Ik wil toch maar 3 maanden bv geven, dus met afbouwen gaat het nu nog om half juli en augustus. Maar stoppen vind ik toch ook wat laf nu. Wat zouden jullie doen, doorgaan met die combi? Hij slaapt s nachts heerlijk door dus ik wil hem echt niet 4 x per nacht wakker maken om aan te leggen.
Je geeft toch zelf het antwoord al ;)
Jullie zijn allebei blij met de combi bv/kv, dus ga zo door zou ik zeggen. Bouw het kolven langzaam af, anders heb je kans dat je productie compleet instort.
pi_114193474
KatyM zo begon het bij mij ook hoor, met kolfopbrengst. Onze dochter is een week ouder en ik kolf nu 40-70 cc per kolfsessie en ze drinkt nu goed aan de borst, sinds gisteren nog maar 100 cc KV en ik denk vandaag nog minder, dus nog even doorkolven en van de KV is ze denk ik snel af. Ik heb in de nacht zo'n 4-5 uur ertussen en overdag 3 uur. Maar goed ieder lichaam is weer anders.. Als jij wil stoppen moet je dat doen, combi heb ik bij mijn andere dochter ook 3 maanden gedaan, kun je toch genieten van de borstvoeding :*

Heb trouwens net de Medela Swing geprobeerd (geleend van mijn zus), omdat ik het dure kolfapparaat dinsdag wil inleveren. Maakt iets meer herrie maar wel gewoon 40 cc eruit gehaald.

Stiekem denk ik toch ook al om langer dan 3 maanden bv te geven. De kdv is vlakbij en mijn moeder woont ook om de hoek van mijn werk.. ga ik gewoon live voeden..
pi_114193654
Mereltje ^O^ ik dacht toen ik zwanger was wist ik niet hoe het zou gaan met de bv en hoe lang ik het ging geven...inmiddels geef ik bijna 8 maanden bv en hoop nog 2 jaar te doen ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door bitterend op 14-07-2012 14:22:09 ]
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:22:03 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114193790
Joh, toen ik bij Harry begon had ik zoiets van: 'ik ga bv geven' maar heb nooit gedacht aan hoelang ofzo. Als iemand me toen had gezegd dat ik langer dan een jaar zou voeden, had ik ze waarschijnlijk voor gek verklaard.
Ik heb uiteindelijk met 21 maanden er zelf een punt achtergezet ivm te pijnlijk omdat ik toen al zwanger was van Huubke. Nu ga ik gewoon door totdat Huubke 18 is ofzo :P
pi_114193828
Asy :D O+
Maar goed 3 maanden bv is ook super! :Y
http://www.breastfeedingb(...)fits-how-they-add-up
Van het artikel:
quote:
Whether you nurse your baby for days, weeks, months, or years, you will both benefit. Some mothers are hesitant to begin breastfeeding if they know they wont nurse for long, or are uncertain about whether it will hurt, or tie them down, or whether they will be able to produce enough milk. Its always worth giving breastfeeding a try. Even if it doesnt work out, you can always stop nursing at any point. Many mothers start out with the intention of only nursing for a short time, and then find that they keep going much longer than they ever thought they would. Take it one day at a time, and remember than even one feeding at the breast provides important benefits to both you and your baby.

[ Bericht 31% gewijzigd door bitterend op 14-07-2012 14:29:09 ]
pi_114193925
:D

Ik heb ook niet bedacht hoe lang ik wil voeden, we zien wel. Het gaat steeds makkelijker, S is nu 2 maanden. Vind het voor mezelf, na alle moeite, zonde om te stoppen als ik weer ga werken bijv.

mereltje, kan me voorstellen dat je klaar bent met het kolven, als hij met de combi kv en live voeden tevreden is, is er niets mis mee lijkt me.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:29:42 #270
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114194023
Ik heb ook nooit echt een termijn in gedachte gehad, ik zie wel waar het schip strand. We zijn inmiddels (op drie dagen na) alweer 7 maanden bezig en het bevalt me nog steeds goed, dus ik zie geen reden om te stoppen!
pi_114195261
Ik had mezelf het minimum van 1 maand opgelegd toen we zo aan t klooien waren en daar zit ik nu overheen *O* Als het afbouwen van de kv zo goed blijft gaan, ga ik nog wel even door :Y

Katy, wij combineren ook bv met kv en kolven omdat mijn ukkie nog niet zelf genoeg uit de borst drinkt. Eerst kolfde ik elke voeding na, maar dat kostte me te veel energie. Eerst voeden aan de borst, dan flesje en daarna nog kolven, het was niet vol te houden. Nu kolf ik overdag nog 1x, en bij de avond- en nachtvoedingen. Tijdens die voedingen geeft mijn lief het flesje, zodat ik kan gaan kolven. Mijn productie lijkt er alleen maar beter door geworden, sindsdien gaat het met sprongen vooruit! Ik slik wel domperidon om de productie te verhogen; wellicht is dat ook nog iets voor jou?

Maar 20 cc in de kraamweek is helemaal niet zo gek hoor. Vaak is het een kwestie van wat groeien en dan gaat jouw jongetje vast ook beter drinken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114196592
Bedankt iedereen voor de reacties!

Inderdaad deze combi werkt, ik denk dat ik het gewoon zo even ga volhouden, dit is prima te doen voorlopig. Het is wel heel fijn dat borstvoeding geven. Ik ga even bedenken hoe ik daar enige regelmaat in krijg. Of elke keer de borst en fles, of soms alleen fles.

Ik zie t nu alweer zonniger in, die dure kolf gaan we terugbrengen. Het is voor nu prima zo :) dan hou ik het misschien ook langer vol in combi met werk.

Phaidra, ga eens googlen, bedankt!
pi_114196988
Katy ik zou 's nachts alleen BV doen, dat is goed voor je productie en je slaapt ook sneller in :Y
pi_114197605
Ik hoop voor je dat het blijft werken zo, maar kijk ook niet raar als je productie straks verder omlaag gaat of als Bram straks meer gaat vragen dan jij opgekrikt krijgt. Met name in de beginperiode verstoor je vraag-aanbod enorm door flessen te geven met consequenties voor de langere termijn. Ondanks dat je streven drie maanden is, zou ik het nu toch alles geven om Bram volledig aan de borst te krijgen, dan kun je straks nog een flink aantal weken genieten van volledige borstvoeding. Maar je moet natuurlijk zelf beslissen wat je wilt nastreven.
pi_114199634
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:09 schreef bitterend het volgende:
Katy ik zou 's nachts alleen BV doen, dat is goed voor je productie en je slaapt ook sneller in :Y
Ja, dan komt ie alleen na anderhalf uur weer, met flesvoeding slaapt ie veel langer door.

Wupwup, misschien is dat inderdaad wel zo, ik ga het gewoon even aankijken in de combinatie nu. :)
  zaterdag 14 juli 2012 @ 20:33:18 #276
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114205949
Phaidra, mijlpaal behaald *O*

Om 16:30 had Seth een fles gehad (flesjes zijn hier meestal 80 cc) en om 18:30 wilde hij weer drinken, kreeg er dus weer een. Maar hij bleef onrustig, ik kreeg hem niet kalm en hij bleef zoekbewegingen maken met zijn mond.
Om 19:45 een flesje kv gemaakt want misschien had hij nog dorst, maar misschien was het toch wat anders en dan vond ik het voor niks opofferen van mijn zuurverdiende melk zonde :@
Heeft hij 40 cc kv gedronken en nu ligt hij in coma op mijn borst. Kleine zuipschuit is vast bezig met een groeispurt :D

En vanmiddag heeft hij weer bij me liggen sabbelen O+ Heb nu zere tepels, maar het voelde zo fijn om hem toch even aan de borst te hebben. Ook al is het dan als veredelde speen :P
.... met gevoel voor drama....
pi_114210431
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:18 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ja, dan komt ie alleen na anderhalf uur weer, met flesvoeding slaapt ie veel langer door.

Wupwup, misschien is dat inderdaad wel zo, ik ga het gewoon even aankijken in de combinatie nu. :)
Je kan ook eerst de borst geven en daarna nog een flesje. Productieverhoging + langer slapen :). Je bent alleen wel wat langer bezig... Maar hier maakt mijn lief het flesje klaar, terwijl ik de borst geef. Dat scheelt wel.

Kersjes, nou moet Seth bijna zichtbaar groeien!! Fijn dat hij weer even aan de borst heeft gezeten :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 juli 2012 @ 09:12:10 #278
259886 pessie
pi_114220684
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:32 schreef Nirak het volgende:

[..]

Wat voor boek is dat dan? (wel goed om te weten)
Alleen op de bijsluiter staat het nog steeds niet helaas..
Medicijnenalmanak oid. Geloof me ze hebben veel boeken staan als naslagwerk en je kunt ze vragen dat voor je in te kijken.

Ik voed nog maar 1 keer per dag. Na het overlijden van mn schoonvader wel geprobeerd de avondvoeding erin te houden maar die stortte toch vrij snel in, mede door stress vermoed ik. 's Ochtends zit er nog wel wat maar volgens mij wordt het steeds minder. Nou ja, nog maar 12 dagen en dan heb ik de WHO-norm gehaald!!! Als et dan stopt vind ik het prima.
pi_114221581
Kersjes O+. ik hoop zo voor je dat hij het snel snapt, je klinkt zo gelukkig hoe je over het borstmomentje praat. Fijn dat de productie omhoog gaat en de tsr komt. Als hij de tepel in de mond heeft en de melk komt eruit gespoten, moet hij alleen nog maar slikken dat scheelt ;). Gebruikte je voor het aanleggen ook syntocinon?

Phaidra fijn dat je over je mijlpaal heen bent.

KatyM welkom en ik wens je veel succes en een leuke borstvoedingsperiode zoals je het jezelf wenst.

Hier ook een zuipschuit ;) gistermiddag/avond om de 2-3 uur, klein beetje oefenen uit het flesje en dan slaapt hij vaak tot 3/4 uur en komt dan p as weer na 6en, maar gisteren was het dus 2-5en dan vanochtend om 8.45 uur. Gaap, gelukkig kon ik wat langer slapen vanochtend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114224262
Pessie, wie had dat inderdaad gedacht, jij nog hier :D zo zie je maar hoe je erin meegroeit uiteindelijk hè?

Hier gaat het gewoon super lekker, wel enorm gevoelige tepels, maar geen kloven of iets. Dus is helaas echt even doorbijten. Heb echt fantastische hydrogel pads (van Rite Aid) en dat verzacht enorm! De stuwing is wel zo goed als over af en toe nog een heeeeel volle borst, maar dat drinkt ze goed weg..

Vannacht ging ze rond half 2 weer een beetje slapen (en ik wilde om 12 uur al zo graag ;) was weer even slikken) en toen werden we wakker om half 6 :o toen heeft ze zich een uur lang weer vol liggen tanken, 2 borsten leeg en sliep weer... en toen werden we om 9 uur wakker van de muppet :o (die is echt bij uitzondering een keer om half 7 wakker, maar echt nooit later!) en mijn mini meisje lag nog heerlijk lepeltje lepeltje tegen me aan O+

_O_ echt dat was even heel fijn zo!
  zondag 15 juli 2012 @ 13:39:55 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114226335
Pessie, al bijna de WHO-norm behaald *O*

Gerbera O+

Tinu, ik had de Synto niet bij de hand toen. We lagen in bed :)
pi_114226552
Hoe gaat het vandaag, Kersjes? Ik hoop zo hard dat hij morgen met een tepelhoedje bij je leert drinken :*

Gerberaatje O+

Pessie, wat super O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 15 juli 2012 @ 13:56:03 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114226905
Twinkly, same old same old...
Het begint onderhand wel te vervelen hoor, ik ben de hele dag bezig. Flesjes geven, kolven, flesjes en kolfbenodigdheden afwassen, steriliseren, flesje geven, kolven....
Gelukkig blijft er ook nog genoeg tijd over om te knuffelen met mijn ventje O+

Maar ik vind het wel lastig om niet te pas en te onpas de borst te kunnen geven. Bij de oudsten gaf ik bij elke kik, ontevredenheid, huiltje of pijntje meestal de borst. Zeker in de beginperiode. Soms werd er gedronken, soms ook niet, maar troost wist in het in de meeste gevallen in ieder geval wel te bieden :Y
Nu moet ik steeds op de klok kijken om te zien hoe lang geleden hij zijn laatste flesje gehad heeft, da's een stuk minder relaxt.
Ik vind het zo spannend, hoop echt met heel mijn hart dat het morgen gaat lukken :Y
pi_114233590
Kersjes ik wens je vast heel veel succes morgen! Ik duim voor je. Al lukt het voorlopig alleen met tepelhoedje zou dat al een ontzettende vooruitgang zijn. Komt de lk morgen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 15 juli 2012 @ 17:10:26 #285
259886 pessie
pi_114234547
Kersjes ik hoop zo dat et morgen gaat lukken met de LK!

Gerb, ik had het zeker niet verwacht.
pi_114234808
Pessie jij bent allang over je verwachte voedingstijd heen. Gefeliciteerd met deze voedingstermijn!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114240265
Pessie wat fijn dat je al zo lang borstvoeding kunt geven!

Kersjes succes morgen met het opnieuw aanleggen.

Ik begin onderhand toch wel moe te worden van het gekolf en het aanleggen en soms een flesje kv te geven. Ik kolf zo'n 6 keer per dag een kwartier en 6-7 keer per dag aan de borst een kwartier en soms wel een half uur. Het lijkt wel of ik de hele dag niets anders doe. Tussendoor wat in het huishouden doen en nog aandacht geven aan onze peuter. Morgen toch eens overleggen over de domperidon zodat ik wat minder hoef te kolven en weer iets meer tijd voor mezelf heb.
pi_114241122
Even een vraag aan de experts, bv Tico of WupWup, er wordt hier gesproken over randprematuren. Wanneer is een kind een randprematuurtje, is dat voor de 38 weken of heeft dat met gewicht te maken of met termijn en gewicht?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 15 juli 2012 @ 20:40:16 #289
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114242799
Hier nog een keer gekolft en de productie gaat omhoog! 65 cc nu, na een uur of drie *O*! Nu alleen kijken hoe we de fles met kv kunnen afbouwen, om en om aanbieden na elke voeding, 30 cc.? Of dan elke keer? Nu dag 8..
  zondag 15 juli 2012 @ 20:56:49 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114243672
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:03 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraag aan de experts, bv Tico of WupWup, er wordt hier gesproken over randprematuren. Wanneer is een kind een randprematuurtje, is dat voor de 38 weken of heeft dat met gewicht te maken of met termijn en gewicht?
Alles voor de 37 weken is prematuur, 37/38 weken is rand. Wat inhoud dat je kindje in principe gewoon gebren kon worden, niets aan de hand. Maar een kindje kan dan wel premtuur kenmerken vertonen, zoals zwakke zuigkracht. Randprematuur is wel een risico voor de borstvoeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 15 juli 2012 @ 20:59:30 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114243827
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:40 schreef KatyM het volgende:
Hier nog een keer gekolft en de productie gaat omhoog! 65 cc nu, na een uur of drie *O*! Nu alleen kijken hoe we de fles met kv kunnen afbouwen, om en om aanbieden na elke voeding, 30 cc.? Of dan elke keer? Nu dag 8..
Langzaam! En goed blijven wegen.
Je kan steeds eerst borst geven en dan zou je na de voeding nog kunnen kolven en dat geven. (goed voor je productie) en daarna het restje nog aanvullen. Langzaam maar zeker zal je productie dan voldoende zijn dat je niet meer hoeft aan te vullen.
pi_114243995
Nu dat we toch dingen vragen..:)
Hoe komt het dat sommige vrouwen (Kers bijv.) niet genoeg melk maken? ik dacht altijd dat het een kwestie was van vraag en aanbod maar je kan dus geen melk of niet genoeg hebben? ligt het aan bepaalde hormonen zoals prolactine?

Katy fijn dat je productie omhoog gaat *O*

Pessie WHO norm *O* wauw!
pi_114244274
Kersjes kan wel voldoende melk maken, maar Seth kan het er niet goed uithalen en dan is de vraag te laag en blijft het aanbod ook achter. Met de kolf stimuleer je altijd minder dan dat een baby dat al drinkend doet.
In de begin periode worden de prolactine-receptoren aangelegd en als er dan niet voldoende vraag is ( ook door niet voldoende aanleggen) worden er niet genoeg receptoren aangelegd. Dan kan er vaak niet meer aan een toegenomen vraag worden voldaan als het kindje groter is.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_114244493
Katy, ik kreeg van de LK het advies om steeds eens per week 10 ml per voeding weg te laten. Dus deze week 40 ml per voeding aan bijvoeding geven, volgende week 30, enz. Dan kan de kleine langzaam ervoor zorgen dat je productie verhoogd wordt. Succes iig, fijn dat het nu wat beter gaat.

Mereltje, zoveel kolven is idd vermoeiend. Sterkte!

Kersjes, succes morgen, ik duim dat het lukt!

Pessie, wat goed! *O*

Ik heb vanmiddag voor het eerst in het openbaar gevoed, op een terrasje. Ging goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 juli 2012 @ 21:13:22 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114244582
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:02 schreef bitterend het volgende:
Nu dat we toch dingen vragen..:)
Hoe komt het dat sommige vrouwen (Kers bijv.) niet genoeg melk maken? ik dacht altijd dat het een kwestie was van vraag en aanbod maar je kan dus geen melk of niet genoeg hebben? ligt het aan bepaalde hormonen zoals prolactine?

Katy fijn dat je productie omhoog gaat *O*

Pessie WHO norm *O* wauw!
Het kan verschillende oorzaken hebben. Als je heeeel veel bloed verliest bij je bevalling, stukje placenta dat achter blijft ed, dat remt gewoon dat er überhaupt iets op gang komt.
Kersjes heeft een kindje dat blijkbaar vanaf het begin niet goed dronk, de productie is wel op gang gekomen, maar niet goed gestimuleerd. (toch kers? Je hebt wel iets van stuwing gehad?) Om dan je productie toch op peil te gaan krijgen, met een kindje wat nog niet aan de borst kan, is gewoon heel zwaar en zeker als daar veel emotie bij zit kan dat gewoon even duren.

En ik zou me kunnen voorstellen dat het lijf van kersjes ook een flinke opdonder heeft gehad van de zwangerschap zelf. Dat eerst de eigen reserves worden aangevuld. Maar dat is slechts een gedachte en kan ik ook niet onderbouwen.
pi_114244914
Bedankt voor jullie uitleg dames :Y
Ik had geen idee dat veel bloed verliezen en/of placenta achterblijven de goed op gang komen van de bv kon remmen!
Eigenlijk was kers maar een voorbeeld (sorry dame :* )..de vraag moest dus zijn of het kan dat iemand geen melk kan aanmaken of niet genoeg..maar als alles goed zou gaan - goede zwangerschap, baby die goed drinkt enzovoort zou geen reden zijn dat moeder niet genoeg melk kon maken? gewoon nieuwsgierigheid :Y voor ons is bv zo vanzelfsprekend, dat besef ik al te goed als ik hier lees :* :*
  zondag 15 juli 2012 @ 21:23:29 #297
640 snoopy
peanuts
pi_114245122
In mijn geval was er te weinig melkklierweefsel. Ook een optie dus.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_114245253
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:23 schreef snoopy het volgende:
Hoe kom je daar achter dan?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 juli 2012 @ 21:29:56 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114245481
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:23 schreef snoopy het volgende:
Ja dat kan ook nog. Komt gelukkig niet vaak voor. Maar ook borstoperaties kunnen ervoor zorgen dat je niet kan voeden.
pi_114245818
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat kan ook nog. Komt gelukkig niet vaak voor. Maar ook borstoperaties kunnen ervoor zorgen dat je niet kan voeden.
bij mijn zusje lukte het idd niet vanwege een borstverkleining
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')