quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik heb zojuist besloten per direct te stoppen
Wat voor boek is dat dan? (wel goed om te weten)quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:56 schreef pessie het volgende:
Nirak, in het nieuwe boek dat ze hebben mbt mediijnen (en die heeft elke apotheek staan) staat dat domperidon gebruikt kan worden om bvproductie op te schroeven. Volgende keer dus even vragen of ze het boek even willen raadplegen voor je.
Ik kreeg het in eerste instantie ook niet mee maar nadat ze gekeken hadden wel.
Even hier verder. Voor de ervaringsdeskundigen..quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:47 schreef Nirak het volgende:
Katy, drinkt B niet live bij je? Een kindje haalt nml meer uit je borst dan een kolfapparaat en een baby aan de borst is dus ook beter voor je productie dan een kolf.. Wie heeft je aan die kolf gezet? Die kan ooit ondersteunen om het op gang te krijgen, maar na een week nog kolven?
In OUD staat trouwens ook een mooi bv topichier: Borstvoeding deel 132
Je geeft toch zelf het antwoord alquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:34 schreef KatyM het volgende:
[..]
Even hier verder. Voor de ervaringsdeskundigen..
Op zaterdag is B.ram ter wereld gekomen, de bevalling was nogal zwaar, veel bloedverlies en eerste drie uur niet kunnen aanleggen. Daarna wel, maar met wegen op dinsdag bleek hij 7% te zijn afgevallen. Dus aan de bijvoeding en steeds aanleggen om de drie uur. Toen op woensdag een kolfapparaat gehuurd op advies van kz en vk. Nog steeds om de drie uur gekolft, gister om de twee uur, maar de productie blijft op 20 cc per 2 uur ongeveer.
B.ram drinkt live wel heel goed. Grote slokken en gaat goed met aanleggen, het is alleen niet genoeg. Dus er komt nu sowieso wel 50 cc kv bij, soms kunnen we het een keer niet doen maar dan komt hij een uur later weer.
Nu ben ik zo klaar met dat kolven. Hij is met kv en de borst ook heel tevreden en groeit goed. Ik wil toch maar 3 maanden bv geven, dus met afbouwen gaat het nu nog om half juli en augustus. Maar stoppen vind ik toch ook wat laf nu. Wat zouden jullie doen, doorgaan met die combi? Hij slaapt s nachts heerlijk door dus ik wil hem echt niet 4 x per nacht wakker maken om aan te leggen.
quote:Whether you nurse your baby for days, weeks, months, or years, you will both benefit. Some mothers are hesitant to begin breastfeeding if they know they wont nurse for long, or are uncertain about whether it will hurt, or tie them down, or whether they will be able to produce enough milk. Its always worth giving breastfeeding a try. Even if it doesnt work out, you can always stop nursing at any point. Many mothers start out with the intention of only nursing for a short time, and then find that they keep going much longer than they ever thought they would. Take it one day at a time, and remember than even one feeding at the breast provides important benefits to both you and your baby.
Ja, dan komt ie alleen na anderhalf uur weer, met flesvoeding slaapt ie veel langer door.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:09 schreef bitterend het volgende:
Katy ik zou 's nachts alleen BV doen, dat is goed voor je productie en je slaapt ook sneller in
Je kan ook eerst de borst geven en daarna nog een flesje. Productieverhoging + langer slapenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:18 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja, dan komt ie alleen na anderhalf uur weer, met flesvoeding slaapt ie veel langer door.
Wupwup, misschien is dat inderdaad wel zo, ik ga het gewoon even aankijken in de combinatie nu.
Medicijnenalmanak oid. Geloof me ze hebben veel boeken staan als naslagwerk en je kunt ze vragen dat voor je in te kijken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:32 schreef Nirak het volgende:
[..]
Wat voor boek is dat dan? (wel goed om te weten)
Alleen op de bijsluiter staat het nog steeds niet helaas..
Alles voor de 37 weken is prematuur, 37/38 weken is rand. Wat inhoud dat je kindje in principe gewoon gebren kon worden, niets aan de hand. Maar een kindje kan dan wel premtuur kenmerken vertonen, zoals zwakke zuigkracht. Randprematuur is wel een risico voor de borstvoeding.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:03 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraag aan de experts, bv Tico of WupWup, er wordt hier gesproken over randprematuren. Wanneer is een kind een randprematuurtje, is dat voor de 38 weken of heeft dat met gewicht te maken of met termijn en gewicht?
Langzaam! En goed blijven wegen.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:40 schreef KatyM het volgende:
Hier nog een keer gekolft en de productie gaat omhoog! 65 cc nu, na een uur of drie! Nu alleen kijken hoe we de fles met kv kunnen afbouwen, om en om aanbieden na elke voeding, 30 cc.? Of dan elke keer? Nu dag 8..
Het kan verschillende oorzaken hebben. Als je heeeel veel bloed verliest bij je bevalling, stukje placenta dat achter blijft ed, dat remt gewoon dat er überhaupt iets op gang komt.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:02 schreef bitterend het volgende:
Nu dat we toch dingen vragen..:)
Hoe komt het dat sommige vrouwen (Kers bijv.) niet genoeg melk maken? ik dacht altijd dat het een kwestie was van vraag en aanbod maar je kan dus geen melk of niet genoeg hebben? ligt het aan bepaalde hormonen zoals prolactine?
Katy fijn dat je productie omhoog gaat![]()
Pessie WHO normwauw!
Hoe kom je daar achter dan?quote:Op zondag 15 juli 2012 21:23 schreef snoopy het volgende:
In mijn geval was er te weinig melkklierweefsel. Ook een optie dus.
Ja dat kan ook nog. Komt gelukkig niet vaak voor. Maar ook borstoperaties kunnen ervoor zorgen dat je niet kan voeden.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:23 schreef snoopy het volgende:
In mijn geval was er te weinig melkklierweefsel. Ook een optie dus.
bij mijn zusje lukte het idd niet vanwege een borstverkleiningquote:Op zondag 15 juli 2012 21:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nog. Komt gelukkig niet vaak voor. Maar ook borstoperaties kunnen ervoor zorgen dat je niet kan voeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |