Ik zag ook al dat daar verschil in zat, stom zeg! Kan je niet gewoon uitleggen hoe het zit? Of accepteren ze dat niet?quote:Op maandag 9 juli 2012 13:43 schreef Tinuviel het volgende:
Kers denk je ook nog goed om je rust tussen het kolven door. Is ook belangrijk voor je productie. Ik duim voor je voor de afspraak op het cb straks.
Even een vraagje aan de werkende mama's. Hoe doen jullie dat met het aanhouden van de hoeveelheden? Ik ben erachter dat tussen Medela flesjes en Avent bekers makkelijk zo'n 10-15 ml verschil zit. Bij ons kdv gingen ze daar vorige keer over zeuren dat de hoeveelheid in het flesje niet overeenkwam met wat ik erop had geschreven.
quote:Op maandag 9 juli 2012 12:25 schreef Phaidra het volgende:
Mereltje en Kersjes, hoe gaat het nu?
De nieuwe aanpak lijkt hier te werken(hopelijk zet ik hiermee geen Fokwet in werking...). Ik ben wel vanaf 7 tot 12 bijna non-stop met hem bezig geweest, maar om 6 uur en 12 uur een flesje gehad en die gingen beiden niet eens op! Hoewel het clusteren ook intensief is, merk ik dat ik veel rustiger ben nu. En net zag ik dat ik voor het eerst een lektiet had.
Ik durf voorzichtig weer wat te geloven dat we op de goede weg zitten. Help me daaraan te herinneren als ik over een paar dagen weer even in een dalletje zit, ok?
Ik denk ook dat het deels tijdgebrek is. Het lijkt me erg lastig in te plannen als ze elke baby op verzoek moeten voeden.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:34 schreef Twinkly het volgende:
Ja, precies. Gewoon kleine beetjes per keer en dan een speentje proberen wellicht? Ze zijn dat echt helemaal niet gewend he, op een kdv, dat heb ik toen ook gemerkt. Ze snappen echt niet wat "op verzoek" betekent.
Lastig hoor... Ben je kunstvoeding aan het afbouwen? Want ik denk namelijk dat het vooral belangrijk is dat je kleine eerst goed groeit voordat je iets gaat veranderen in je beleid.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:51 schreef Kersjes het volgende:
We zijn Seth wezen wegen op het CB.
35 gram aangekomen in 2 dagen tijd. Vandaag is zijn 11e dag, hij zit nu nog 65 gram onder zijn geboortegewicht. Morgen weer wegen met dezelfde weegschaal. Muhh.
Bel je laktatiekundige. Stippel een beleid uit. Ga niet zelf aanmodderen.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:39 schreef Kersjes het volgende:
Alle beetjes tellen Marjolijntje, dat is inderdaad zo. En hij is aangekomen, al is het niet veel.
Maar alle voordelen van borstvoeding wat mezelf betreft... die heb ik nu niet.
Tuurlijk heb ik alles over voor mijn kleintje, en ik ben allang blij dat hij überhaupt bv krijgt.
Maar weet je, ik vind het niet erg om 4x per nacht de borst te geven. Clusteren? Niet altijd handig, maar ik zou het best willen.
Nu staan mijn hele dag en nacht in het teken van die kolf die me steeds meer gaat tegenstaan. Ik weet eerlijk waar niet eens meer zo goed hoe het voelt om hem aan de borst te hebben, is alweer zo "lang" geleden.
Hopelijk komt het allemaal nog goed...
Dat dacht ik ook, maar ik blijf maar doorgaanquote:Op maandag 9 juli 2012 17:09 schreef Bleie het volgende:
Ik begin echt te denken dat ik als hij 6 maanden is ga afbouwen, en dat heeft echt vooral met het kolven te maken. Dat staat me zo tegen, en dan levert t ook nog eens niet genoeg op, heel irritant.
Ben ik ook zeker niet van planquote:Op maandag 9 juli 2012 18:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bel je laktatiekundige. Stippel een beleid uit. Ga niet zelf aanmodderen.
Oh dat klinkt fijnquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Meneer is thuis met de oudste dame en ik zit hier even kneiter trots te zijn
Dametje wil alleen maar drinken! En waar muppet door de vacuüm 2 keer 5 minuten heeft gedronken de eerste 12 uur, heeft deze dame al bijna 6 uur van haar 9 urig bestaan liggen drinkenen effectief ook, en maar blijven gaan
er komen al flinke druppels uit, ze heeft al meerdere keren gepoept en geplast... Wow!!
Ik heb afgelopen nacht meer geslapen dan in alle nachten daarvoorquote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:09 schreef Tinuviel het volgende:
Wow fijn Gerbera dat het drinken zo goed gaat.![]()
![]()
![]()
En hoe gaat het verder met jullie behalve vermoeidheid?Oh wacht die voel je natuurlijk nog niet vanwege alle vrijgekomen adrenaline.
Ik zou niet 3 dagen niet voeden,maar ik weet natuurlijk ook niet hoe oud je kind is. Is je kind 1 maand of 1.5 jaar?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:19 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb een klein vraagje...
Misschien (kleine kans, maarja, de kans is er), mag ik over anderhalve week 3 dagen naar Frankrijk, met manlief. Helaas kan ons Draakje dan niet mee (en ze kan daar ook eigenlijk niks doen).
Vraag 1:
Hoe ga ik in hemelsnaam zoveel voedingen kolven dat we 3 dagen uit kunnen zingen?
(Het zou dan 18x 150cc zijn die ik moet kolven en er liggen er 5 in de vriezer nu...)
Vraag 2:
Zou ze de drinktechniek kunnen verleren in 3 dagen?
Aan de ene kant twijfel ik om mee te gaan dan, maar aan de andere kant, het is echt een buitenkansje als we mogen gaan. Een once-in-a-lifetime-opportunity...
Leyla pakte het na 3 dagen gewoon weer op. Maar die is 1,5. Wel blijven kolven. En ik zou me niet suf gaan kolven om genoeg voeding bij elkaar te krijgen. Ik zou, zeker als het een once in a life ding is, kant en klaar pakjes halen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:19 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb een klein vraagje...
Misschien (kleine kans, maarja, de kans is er), mag ik over anderhalve week 3 dagen naar Frankrijk, met manlief. Helaas kan ons Draakje dan niet mee (en ze kan daar ook eigenlijk niks doen).
Vraag 1:
Hoe ga ik in hemelsnaam zoveel voedingen kolven dat we 3 dagen uit kunnen zingen?
(Het zou dan 18x 150cc zijn die ik moet kolven en er liggen er 5 in de vriezer nu...)
Vraag 2:
Zou ze de drinktechniek kunnen verleren in 3 dagen?
Aan de ene kant twijfel ik om mee te gaan dan, maar aan de andere kant, het is echt een buitenkansje als we mogen gaan. Een once-in-a-lifetime-opportunity...
Ongesteld? of komt het eraan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:48 schreef Bleie het volgende:
Mereltje: wat goed zeg!!
NTS: kv lijkt mij ook de beste oplossing.
Mijn productie is echt als een idioot aan het kelderen, heb ik zo het idee. Vandaag maar 350 cc gekolfd (in totaal), terwijl hij op een kdv-dag 440 drinkt. Ook helemaal geen stuwing gehad, zelfs niet bij 4 uur tussen twee kolfsessies. Morgen is hij gelukkig thuis, dus dan kan ik hem gewoon aanleggen. Maar proberen er een voeding meer in te krijgen, én nog een keer kolven. Dan donderdag nog een kolfdag, en dan ruim 2 weken niet.
Aaahhwww *smelt*quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
toch bijzonder; tis gewoon geen baby meer, maar al een heus meisje aan de borst...
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
toch bijzonder; tis gewoon geen baby meer, maar al een heus meisje aan de borst...
[ afbeelding ]
Nou... ik ga zo voor een 3e x kolven om de eerstvolgende voeding compleet te krijgenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |