Noem dan eens wat namen van bedrijven die het niet uitmaakt of je een hbo- of veterstrikdiploma hebt. En over welke functies praten we dan?quote:Altijd uitzonderingen hebben? Ik ken genoeg bedrijven die op basis van 2 gesprekken met iemand een profiel opmaken en kijken of hij/zij geschikt is en dan vervolgens niet om het diploma vragen.
Er wordt ALTIJD werk/denkniveau gevraagd. Nergens wordt GEEN opleiding gevraagd.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:37 schreef Devv het volgende:
[..]
Noem dan eens wat namen van bedrijven die het niet uitmaakt of je een hbo- of veterstrikdiploma hebt. En over welke functies praten we dan?
Haal je opleiding eens van je cv. En kijk dan eens hoe vaak je op gesprek mag komen. Ik durf te wedden dat je minder vaak een uitnodiging zal krijgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
In alle sollicitatiegesprekken die ik heb gehad (en dat zijn er ondertussen aardig wat) is me nog nooit naar een diploma gevraagd. Mensen gaan er gewoon van uit dat wat op je C.V. staat de waarheid is. Bovendien prikken ze er zo doorheen tijdens zo'n gesprek of je CV overeenkomt met de antwoorden die je geeft.
Maar waarom zou ik dat doen? Uiteraard zet ik mijn opleidingen op mijn cv. Wil niet gelijk zeggen dat ik niet word afgewezen op functies vanwege mijn leeftijd, ervaring of opleiding hoor. Die mailtjes en telefoontjes krijg ik nog genoeg. Ik zeg alleen dat mij nog nooit naar bewijs is gevraagd of ik die cursus of opleiding wel heb gevolgd tijdens een gesprek.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:51 schreef Devv het volgende:
[..]
Haal je opleiding eens van je cv. En kijk dan eens hoe vaak je op gesprek mag komen. Ik durf te wedden dat je minder vaak een uitnodiging zal krijgen.
Dank jequote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:55 schreef Sjeen het volgende:
In WGR gaan we fatsoenlijk met elkaar om, hier dus ook...
Een diploma maakt dus wel degelijk uit. Zonder een diploma zouden veel mensen niet eens een voet tussen de deur krijgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Maar waarom zou ik dat doen? Uiteraard zet ik mijn opleidingen op mijn cv.
Iddquote:
Ik ben 32, en heb dat gevoel ookquote:Op maandag 25 juni 2012 23:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Aardig op leeftijd? Je bent 25 man!
Je krijgt een Excel-bestand, dat moet je bijhouden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:21 schreef EL_Presidente het volgende:
Als je je inschrijft bij werk.nl voor een WW dan krijg je als eerste een werkplan. Deze moet je doorlezen en doorgeven via de website. Dat doorgeven werkt via Mijn taken, en dan klikken op Nu doorgeven.
Hoe zit het dan met sollicitatieactiviteiten? Je moet dus 4 sollicitaties per 28 dagen doen.. deze zit ook onder Mijn taken,
maar moet je dan pas als je 4 sollicitaties hebt gedaan, bij Mijn taken op Nu doorgeven klikken? of bij elke 1 sollicitatie? wat ik helemaal niet snap moet je je sollicitatiebrieven niet uploaden ergens op de site. ze moeten toch bewijs hebben dat je ook echt gesolliciteerd hebt? alvast bedankt voor jullie antwoorden
ik heb nooit een excel bestand gehad?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:32 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Je krijgt een Excel-bestand, dat moet je bijhouden.
Verder is mij nooit op een sollicitatieplicht gewezen. Althans, niet in de zin dat ze het ook daadwerkelijk controleerden.
Ik wel.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ik heb nooit een excel bestand gehad?
Bij mijn weten niet. Inschrijving bij een uitzendbureau wel.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:31 schreef EL_Presidente het volgende:
geldt een CV achterlaten op een website ook als sollicitatie?
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:33 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Bij mijn weten niet. Inschrijving bij een uitzendbureau wel.
quote:Beste Mint,
Gezien je woonplaats hebben wij helaas geen mogelijkheden!
Met vriendelijke groet,
Olympia Uitzendbureau
Ik ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.quote:Beste intercedente,
Het is vanaf mijn woonplaats slechts een half uur reizen met de trein en auto.
Is een half uur reizen tegenwoordig al teveel gevraagd?
Met vriendelijke groet,
Mint Clansell
yay!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Vrijdag een sollicitatiegesprek!in de kassen... nou ja, we zullen zien...
staat dat niet in de werkm@p (kut woord dat werkm@p)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ik heb nooit een excel bestand gehad?
Toemaar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:00 schreef YebCar het volgende:
heb vandaag bij mijn redelijk nieuwe werkgever een studie aangegeven die verspreid over enkele jaren 5000 euro kost
ff kijken hoe ze reageren
Die ervaring had ik gisteren ook, terwijl ze mijn woonplaats kunnen lezen in mijn profiel en cv. 25km is de max. Het bedrijf vertrouwt daarbij mensen die met het ov komen niet (misschien terecht?). Heb nu van datzelfde uzb waar ik geen goede ervaring mee heb een uitnodiging voor een gesprek van morgen met een groep medekandidaten. Twijfel of ik wel zou moeten gaan gezien er gerichte ervaring wordt gevraagd en referenties die ik niet heb. Vrij kansloos eigenlijkquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit onderschrijft mijn reactie van vanmiddag maar weer eens, dat langer dan een kwartier reizen tegenwoordig al teveel is voor veel bedrijven/uitzendtoko's.
[..]
[..]
Ik ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.
Gewoon gaan en je gezicht laten zien. Misschien hebben ze overmogen ineens iets anders en dan kennen ze je gezicht al. Altijd een voordeel.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:35 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Die ervaring had ik gisteren ook, terwijl ze mijn woonplaats kunnen lezen in mijn profiel en cv. 25km is de max. Het bedrijf vertrouwt daarbij mensen die met het ov komen niet (misschien terecht?). Heb nu van datzelfde uzb waar ik geen goede ervaring mee heb een uitnodiging voor een gesprek van morgen met een groep medekandidaten. Twijfel of ik wel zou moeten gaan gezien er gerichte ervaring wordt gevraagd en referenties die ik niet heb. Vrij kansloos eigenlijk
Nee, dit verzin ik nietquote:Uren per week 40
Werk-/denkniveau LBO
Functietype Uitvoerend
Opleidingsrichting Administratief
Vakgebied Administratief / Secretarieel
Functieniveau Directeur
Nou, waar wacht je nog op, solliciteren!!!!quote:
Exact hetzelfde meegemaakt afgelopen week. Echt flink balen!quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Net te horen gekregen dat ik ben afgewezen op de functie waar ik afgelopen maandag een gesprek voor heb gehad. Ze waren heel enthousiast over me, maar ze hebben het uiteindelijk intern weten op te lossen.
Ik begrijp dat soort acties niet. Kijk dan eerst of er intern iets te regelen valt voordat je buiten de deur gaat werven...
je mag mijn huis wel schoonmaken voor 3 euro per uur.quote:
Netjesquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Guidetti het volgende:
Ik mag de komende 2 weken kiezen welke baan ik bij 2 afzonderlijke bedrijven aan ga nemen.
Wat een luxe...
Accountmanager in new media of een baan om steekproefgewijs taxaties uit te voeren om te kijken of de WOZ waardes van huizen wel kloppen met dat wat op papier staat. Het eerste lijkt me leuker, het tweede heb ik voor geleerd. Dus nog geen keuze kunnen makenquote:
Klopt. Ik bij vrij commercieel en leg makkelijk contacten dus wat dat betreft zou ik eerder voor de accountmanager kant kiezen. Maar voor dat andere heb ik gedeeltelijk geleerd. Twijfelquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:52 schreef Renesite het volgende:
Ligt er maar net aan wat je in de toekomst wilt. Daarnaast: waar het brood is.
Klopt absoluut! Heb ooit een test verneukt omdat ik gematigde antwoorden gaf. Niet doen dus. Altijd de uitersten kiezen!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 01:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een tip: wanneer je zo'n persoonlijkheidstest moet invullen; altijd voor de uitersten gaan. "Geheel mee eens/Geheel mee oneens". Neutrale antwoorden pakken altijd negatief uit op zo'n test.
Persoonlijk zou ik voor WOZ kiezen. Zo commercieel ben ik nietquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:16 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Accountmanager in new media of een baan om steekproefgewijs taxaties uit te voeren om te kijken of de WOZ waardes van huizen wel kloppen met dat wat op papier staat. Het eerste lijkt me leuker, het tweede heb ik voor geleerd. Dus nog geen keuze kunnen maken
Maandag begin ikquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Vrijdag een sollicitatiegesprek!in de kassen... nou ja, we zullen zien...
Op contractbasis of gelijk vast? Wat ga je zoal doen dan? Order picken/leiding geven/administratie/dingen klaar zitten?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Eerst een week op proef trouwens, en als t dan van beide kanten bevalt mag ik blijven. En het is voor de verandering eens een fatsoenlijke baan, geen paprikas plukken!
Dat mag ik pas na die proefweek zeggenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op contractbasis of gelijk vast? Wat ga je zoal doen dan? Order picken/leiding geven/administratie/dingen klaar zitten?
is het een kijkweek om te kijken wat je kan en daarop je functie aan te passen?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat mag ik pas na die proefweek zeggen
Het zal wel over de produkten van Samsung gaan. Telefoons, tv's, mediaspelers... Daar zul je vast vragen/klachten over krijgen van klanten en leveranciers en je moet simpele oplossingen kunnen bieden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:44 schreef Morera het volgende:
Maandag een gesprek bij Samsung voor inbound klantenservice bij Samsung zelf, facturatie en technische helpdesk. Lijkt me heel leuk dus ik hoop dat ik die baan krijg.
Iemand die mij kan vertellen hoe ver "algemene technische" kennis gaat? Wat moet ik daar van verwachten? Of beter gezegd: Wat verstaan zij daar onder?
Ze houden gewoon zichzelf bezig. Zijn zijn de dompteurs, jij de leeuw die door de brandende hoepel moet springen. Zonder deze act kunnen zij hun circus opdoeken, snappie?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:05 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb ook weleens een persoonlijkheids test moeten maken voor een bedrijf. Er kwam uit dat ik een early adapter was met licht hedonistische trekjes ofzoiets. Die huppelkut van een Intercedente helemaal steigeren omdat er binnen dat bedrijf en zeker op die afdeling ook allemaal van zulke types zouden rond lopen. Ik kom daar aan de eerste dag en loop de afdeling op zit het gevuld met allemaal zeikende oude knarren en strontchagerijnige types die de hele dag geen woord uitbrachte. Half jaar daar gezeten en toen werden alle uitzendkrachten er weer uitgeflikerd wegens een reorganisatie. Wederom een bewijs dat het hele uitzendcircus met hun debiele praatjes en eisen gewoon nergens over gaat.
Het lijkt wel of HR afdelingen elkaar willen overtreffen op selectie eisen en rare testen.
Thanks, hoorde daarna dat ze ook nog eens een flink staaltje Frans van je verwachten. Dat is dan weer jammer want dat spreek ik niet vloeiend. Hopelijk doe ik het morgen goed bij die andere baan, dan heb ik gewoon een baan en ben ik van dit gedoe afquote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het zal wel over de produkten van Samsung gaan. Telefoons, tv's, mediaspelers... Daar zul je vast vragen/klachten over krijgen van klanten en leveranciers en je moet simpele oplossingen kunnen bieden.
Schrijf eerst eens in gewone woorden waarom je de baan wil hebben. Daarna is het vrij makkelijk om de brief te schrijven. Waarschijnlijk zit je nu veel te moeilijk te doen en denken en moeilijke woorden te gebruiken.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:56 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze houden gewoon zichzelf bezig. Zijn zijn de dompteurs, jij de leeuw die door de brandende hoepel moet springen. Zonder deze act kunnen zij hun circus opdoeken, snappie?
Waarom is brieven schrijven trouwens zo k*t? Ik ben al drie dagen bezig met een vacature voor een functie waar ik supergeschikt en ontzettend gemotiveerd voor ben, maar die brief komt maar niet uit mijn pen/toetsenbord.
Gefeliciteerd en welkom dan maarquote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:49 schreef Apotheose het volgende:
als alles goed verloopt ben ik woensdag afgestudeerd.Dus ik meld me alvast
Heb opleiding communicatie gedaan (ok, ik doe t officieel nog steeds) en zoek iets in marketingcommunicatie
Dat is een lange dag jaquote:Op zondag 1 juli 2012 00:31 schreef Morera het volgende:
Eerste werkdag gehad, heb het geweten ook![]()
Vanaf 8.30 vanmorgen aan het werk en net pas thuis. Morgen weer om 8.30. Zo jank je om werk, zo krijg je geen rust. Maar het allerbelangrijkste is dat er nu eindelijk geld binnen komt !
Waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt absoluut! Heb ooit een test verneukt omdat ik gematigde antwoorden gaf. Niet doen dus. Altijd de uitersten kiezen!
Beter, geef mij ook maar een baan met flink veel overuren, kom ik eindelijk een stuk sneller van die paar betalingregelingen afquote:Op zondag 1 juli 2012 00:31 schreef Morera het volgende:
Eerste werkdag gehad, heb het geweten ook![]()
Vanaf 8.30 vanmorgen aan het werk en net pas thuis. Morgen weer om 8.30. Zo jank je om werk, zo krijg je geen rust. Maar het allerbelangrijkste is dat er nu eindelijk geld binnen komt !
quote:Op zondag 1 juli 2012 16:49 schreef Intelligence het volgende:
Mensen die een bijbaan zoeken? Ik zoek mensen die met thuiswerk (via internet) willen bijverdienen.
Afhankelijk van je eigen snelheid, verdien je hier vanaf ¤ 5,- per uur mee. Enkelen halen de ¤ 15,- per uur. Maar dat ligt aan jezelf.
Het gaat om het beantwoorden van e-mails. Info & vragen alleen via privé bericht.
"als iets te mooi lijkt om waar te zijn, ..."quote:Op zondag 1 juli 2012 16:49 schreef Intelligence het volgende:
Mensen die een bijbaan zoeken? Ik zoek mensen die met thuiswerk (via internet) willen bijverdienen.
Afhankelijk van je eigen snelheid, verdien je hier vanaf ¤ 5,- per uur mee. Enkelen halen de ¤ 15,- per uur. Maar dat ligt aan jezelf.
Het gaat om het beantwoorden van e-mails. Info & vragen alleen via privé bericht.
omdat je niet wilt opscheppen of antwoorden als 100% leidend wilt maken. maar dat moet je dus wel doen anders krigj je een slechte test eruit.quote:
Wil je best e.a. toelichten, maar dan ff privé bericht sturen, is niet te mooi om waar te zijn, ik zoek nodig wat mensen die bij willen verdienenquote:Op zondag 1 juli 2012 16:51 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
"als iets te mooi lijkt om waar te zijn, ..."
Nah, leg het hier maar even uit, scheelt je ook weer een hoop prive berichten beantwoordenquote:Op zondag 1 juli 2012 17:41 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Wil je best e.a. toelichten, maar dan ff privé bericht sturen, is niet te mooi om waar te zijn, ik zoek nodig wat mensen die bij willen verdienen
Hij is vaak kapot en doet het niet onder Google Chrome.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:32 schreef Peter het volgende:
Ligt dat aan mij of is de vacaturebank van werk.nl de slechtste vacaturebank die er is?
Ze zoeken daar dus nog goede programmeurs. Stuur eens een open sollicitatiequote:Op zondag 1 juli 2012 20:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hij is vaak kapot en doet het niet onder Google Chrome.
Die hele site is (al jaren) een ramp.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:32 schreef Peter het volgende:
Ligt dat aan mij of is de vacaturebank van werk.nl de slechtste vacaturebank die er is?
Moeilijk doen is helaas één van mijn grootste kwaliteiten. Misschien moet ik maar bureaucraat worden.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:50 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Schrijf eerst eens in gewone woorden waarom je de baan wil hebben. Daarna is het vrij makkelijk om de brief te schrijven. Waarschijnlijk zit je nu veel te moeilijk te doen en denken en moeilijke woorden te gebruiken.
Hoi ik ben bosbeetle en ik wil graag bij jullie aan het werk omdat ik toch ergens van rond moet komen. Geef mij nou gewoon die baan maar.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:50 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Schrijf eerst eens in gewone woorden waarom je de baan wil hebben. Daarna is het vrij makkelijk om de brief te schrijven. Waarschijnlijk zit je nu veel te moeilijk te doen en denken en moeilijke woorden te gebruiken.
Op zich is dat ook wel een beetje mijn instelling, maar ik heb me er bij neergelegd dat er om een motivatie gevraagd wordt. Dus dan verzin ik maar iets, al gaat het niet van harte. Waarom wil ik bijvoorbeeld voor een bedrijf werken dat ik niet ken? Ehhh....quote:Op maandag 2 juli 2012 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoi ik ben bosbeetle en ik wil graag bij jullie aan het werk omdat ik toch ergens van rond moet komen. Geef mij nou gewoon die baan maar.
Ik wordt altijd zo ziek van dat geneuzel er om heen, iedereen wil toch gewoon een baan om geld te verdienen.... en het is leuk meegenomen als het een baan is die je leuk vind. Maar al dat gezemel er omheen is wat solliciteren zo verschrikkelijk maakt.Vaardigheden
kwaliteiten
motivatie
wtf is er mis met 'gewoon werken'
Jammer zeg va die dierenwinkelquote:Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Aloria het volgende:
Nog 4 dagen werken bij de dierenwinkel en dan wordt ik er daar ook weer uitgegooid ( we verdienen te weinig op de aqua afdeling dus minder personeel )
Gelukkig heb ik vanochtend een telefoontje gekregen van mijn andere werk ( verzorgingshuis) dat ik op gesprek mag voor een bbl opleiding![]()
laten we maar duimen dat dit goed gaat komen, dan ben ik weer langer dan een jaar van mijn "zorgen" af.
Klopt in de zorg wordt altijd nog volop naar mensen gezocht.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:00 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Jammer zeg va die dierenwinkelHeb wel vaak het idee dat je in de zorg best makkelijk nog een opleiding kan volgen via het BBL traject.
![]()
Zou zeggen succes ermee!
Ik zit eens op die twitterbanenmarkt te kijken maar ik kom voornamelijk vacatures tegen die ik op sites als Jobrapido en Jobbird ook tegen kom. Niks nieuws onder de zon dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
UWV organiseert banenmarkt op Twitter
UWV beseft eindelijk ook dat banen zoeken tegenwoordig vooral via internet gebeurt.
Btw UWV, moeten mensen met een WW en WWB uitkering zich ook verplicht inschrijven bij Twitter om deel te kunnen nemen aan jullie online banenmarkt?
Wat ik zou doen is je ouders als referentie opgeven op je cv en wat vertellen over de werkzaamheden die je verricht. Bij twijfel zou je ook alleen je moeder kunnen opgeven als referentie, aangezien zij natuurlijk een andere achternaam heeft dan jij en je vader. Wel je moeder inseinen dat ze kunnen bellen voor een referentie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:55 schreef Freshbreath het volgende:
Hallo, ik wist niet of ik voor dit eigenlijk een topic zou moeten openen maar ik doe het lekker hier want dit is een centraal topic waar iedereen het heeft over werk.
ik spreek drie talen (nederlands, spaans, engels)
en ik ben op zoek naar een bijbaan, en omdat het zo moeilijk is om ''de ideale bijbaan'' te vinden (om het zo maar te noemen) ben ik van plan om mij zelf zeg maar op de werkmarkt te zetten door te melden waarvoor ik goed ben.
Mijn interesse voor werk zou meer in de kant van vertalen van teksten zijn, want dat is ook nog een goede eigenschap want ik kan zeg maar iemand in het spaans verstaan en daarna ook nog vertalen wat die precies zegt naar het nederlands en ook omgekeerd, hoe zou ik mij daarvoor het beste kunnen ''verkopen''?
En ik zou graag ook misschien iets willen doen in de kant van de seo optimalisatie of online marketing want mijn ouders hebben een bedrijfje en ik regel bijna altijd de zaken die via internet gaan zoals het regelen van de bedrijfs mailtjes en het bedrijf bekender maken op stadsdeel bladen of advertenties of dergelijke zoekmachines die je nog bekender kunnen maken. Ik heb er ook voor gezorgt dat het bedrijf bekend is op Twitter en Facebook. Heb je voor dat enige cursussen voor nodig om daarvoor aangenomen te worden?
Ik hoor graag jullie advies
Als ik jou was zou ik eens op sitedeals.nl kijken. Daar worden vaak vertalers gezocht en kun je ook een topic aanmaken om jezelf aan te bieden. Ik schrijf veel SEO-teksten en de opdrachtgevers heb ik daar gevonden. Verdient best lekker als bijbaantjequote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:55 schreef Freshbreath het volgende:
Hallo, ik wist niet of ik voor dit eigenlijk een topic zou moeten openen maar ik doe het lekker hier want dit is een centraal topic waar iedereen het heeft over werk.
ik spreek drie talen (nederlands, spaans, engels)
en ik ben op zoek naar een bijbaan, en omdat het zo moeilijk is om ''de ideale bijbaan'' te vinden (om het zo maar te noemen) ben ik van plan om mij zelf zeg maar op de werkmarkt te zetten door te melden waarvoor ik goed ben.
Mijn interesse voor werk zou meer in de kant van vertalen van teksten zijn, want dat is ook nog een goede eigenschap want ik kan zeg maar iemand in het spaans verstaan en daarna ook nog vertalen wat die precies zegt naar het nederlands en ook omgekeerd, hoe zou ik mij daarvoor het beste kunnen ''verkopen''?
En ik zou graag ook misschien iets willen doen in de kant van de seo optimalisatie of online marketing want mijn ouders hebben een bedrijfje en ik regel bijna altijd de zaken die via internet gaan zoals het regelen van de bedrijfs mailtjes en het bedrijf bekender maken op stadsdeel bladen of advertenties of dergelijke zoekmachines die je nog bekender kunnen maken. Ik heb er ook voor gezorgt dat het bedrijf bekend is op Twitter en Facebook. Heb je voor dat enige cursussen voor nodig om daarvoor aangenomen te worden?
Ik hoor graag jullie advies
Er zullen vast cursussen zijn, maar die had ik niet nodig. Ik heb me op internet gewoon een beetje ingelezen en daarna even geoefend. Nu heb ik meerdere opdrachtgevers en krijg ik gemiddeld zo'n 2 tot 3 cent per woord. Dat lijkt niet veel, maar je krijgt vaak opdrachten van 1000 woorden en dan heb je toch al 20 tot 30 euro. Ik ben daar maximaal een half uurtje mee bezig. Het beste is gewoon om het veel te doen, dan leer je het vanzelf.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef Nezhi het volgende:
Hoe leer je eigenlijk SEO-teksten schrijven? Gewoon cursus volgen, of is er ook veel over te lezen op internet?
Klinkt interessant voor, zoals jezelf zegt, 'erbij'.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:57 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Er zullen vast cursussen zijn, maar die had ik niet nodig. Ik heb me op internet gewoon een beetje ingelezen en daarna even geoefend. Nu heb ik meerdere opdrachtgevers en krijg ik gemiddeld zo'n 2 tot 3 cent per woord. Dat lijkt niet veel, maar je krijgt vaak opdrachten van 1000 woorden en dan heb je toch al 20 tot 30 euro. Ik ben daar maximaal een half uurtje mee bezig. Het beste is gewoon om het veel te doen, dan leer je het vanzelf.
Vertalen doe ik niet echt. Ik schrijf vooral SEO-teksten en herschrijf ook teksten. Dat kunnen verschillende onderwerpen zijn, bijvoorbeeld over afvallen of over hoe je snel miljonair wordt. Met het vertalen krijg je vaak ook wel zo'n 3 cent per woord, dus zeker de moeite waard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Klinkt interessant voor, zoals jezelf zegt, 'erbij'.
Wat vertaal je zoal?
Niet doen. Die onzin is je tijd niet waard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef Nezhi het volgende:
Hoe leer je eigenlijk SEO-teksten schrijven? Gewoon cursus volgen, of is er ook veel over te lezen op internet?
Omdat? Prima geschikt als bijbaantje hoor. Je hoeft er niet veel tijd in te steken en het verdient een stuk beter dan de meeste andere bijbaantjes.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:47 schreef Frith het volgende:
[..]
Niet doen. Die onzin is je tijd niet waard.
uhm ... 24-6=18uurquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:12 schreef Morera het volgende:
Vier dagen op mijn nieuwe werk achter de rug. Super! Ook hele toffe interessante contacten gelegd met mensen die daar komen. Moet wel heel erg veel uren maken, ben maar 1 dag per week vrij en de tijd tussen thuis komen en de wekker is minder dan 6 uurtjes. Dus of ik het maanden vol zal houden weet ik niet, maar als het goed is studeer ik in september weer en werk ik nog maar 2 dagen in de week. Ik ben tevreden, er komt geld binnen
Ik werk idd ongeveer tussen de 74 en de 80 uur per week en moet ook nog reizen, langer dan een uur heen en langer dan een uur weer terug. Het is ook nog eens fysiek werkquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:24 schreef YebCar het volgende:
[..]
uhm ... 24-6=18uur
laten we zeggen 4 uur per dag voor reizen/klaarmaken = 14uur
jij werkt 14 uur per dag en dat 6 dagen per week? = 84uur per week
Weet iemand hoe dit zit? Ik wordt op 6 juli voorgedragen aan de examencommissie (tevens uitschrijfdatum van school). 24 juli zou ik weer studiefinanciering krijgen. Krijg ik dit nou wel of niet? Want ik kan nu geen verzoek indienen voor WWB omdat ik nog studiefinanciering krijg en per 1 augustus ben ik dan werkloos en geen inkomen.quote:Stopzetten studentenreisproduct
Als je je studiefinanciering stopzet, moet je ook altijd je studentenreisproduct stopzetten. Uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
Geef je uitschrijfdatum door
Als je stopt met je opleiding, moet je de datum waarop je wordt uitgeschreven aan ons doorgeven. Wij zetten dan je studiefinanciering stop. Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de school je uitschrijft. Vraag de datum waarop je wordt uitgeschreven na bij je school.
Diploma behaald
Als je je diploma hebt behaald, heb je recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de examencommissie beslist en bekendmaakt dat je geslaagd bent. Op die datum moet je school je ook uitschrijven. Dat kan dus een andere dag zijn dan de dag waarop je je diploma krijgt of de dag dat jij voor het eerst hoort dat je geslaagd bent.
Uitgeschreven op eerste van de maand
Als je op de eerste van de maand wordt uitgeschreven, dan sta je die maand niet meer ingeschreven en heb je over die maand ook geen recht meer op studiefinanciering en studentenreisproduct.
wat doe je? en onder welke cao val je? Ik kan namelijk geen enkele baan die dit soort absurde werktijden toelaat. (voor enkele maanden achter elkaar) Tenzij je een of andere manager / directeur /eigenaar bent.quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:25 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik werk idd ongeveer tussen de 74 en de 80 uur per week en moet ook nog reizen, langer dan een uur heen en langer dan een uur weer terug. Het is ook nog eens fysiek werk
Ik heb al eens eerder als vertaler gewerkt maar zonder diploma etc. Heb je een voorbeeldje van jouw teksten of blijf je liever anoniem?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:45 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Vertalen doe ik niet echt. Ik schrijf vooral SEO-teksten en herschrijf ook teksten. Dat kunnen verschillende onderwerpen zijn, bijvoorbeeld over afvallen of over hoe je snel miljonair wordt. Met het vertalen krijg je vaak ook wel zo'n 3 cent per woord, dus zeker de moeite waard.
Damn dat zijn pas uren!quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:25 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik werk idd ongeveer tussen de 74 en de 80 uur per week en moet ook nog reizen, langer dan een uur heen en langer dan een uur weer terug. Het is ook nog eens fysiek werk
Zoals ik het lees, krijg je over juli nog wel studiefinanciering, maar over augustus niet meer. Aangezien je in juni al de stufi over juli hebt gehad, neem ik aan dat je 24 juli niets meer ontvangt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:28 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Weet iemand hoe dit zit? Ik wordt op 6 juli voorgedragen aan de examencommissie (tevens uitschrijfdatum van school). 24 juli zou ik weer studiefinanciering krijgen. Krijg ik dit nou wel of niet? Want ik kan nu geen verzoek indienen voor WWB omdat ik nog studiefinanciering krijg en per 1 augustus ben ik dan werkloos en geen inkomen.
Ok. Bedankt. Dus per 1 augustus geen inkomen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:04 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, krijg je over juli nog wel studiefinanciering, maar over augustus niet meer. Aangezien je in juni al de stufi over juli hebt gehad, neem ik aan dat je 24 juli niets meer ontvangt.
Ik zou ook niet meteen met uitzendbureau's in de weer gaan. Heb zelf m'n baan ook gewoon gevonden door eigen websites van bedrijven in mijn interessegebied af te speuren. Is wel zo straightforward.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:23 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ok. Bedankt. Dus per 1 augustus geen inkomen.
Wat een gedoe zeg met uitzendbureau's.
Het klinkt een beetje alsof je al per definitie de bijstand in wil, maar dat is een beetje de omgekeerde wereld. Welk vakgebied zit je? Wat voor werk wil je doen en op welk niveau? Hoeveel sollicitaties heb je al achter de rug?quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:42 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar als ik straks WWB aan moet vragen dan ben je verplicht minimaal 5 uitzendbureau's.
Wil zeker niet de bijstand in, maar als er simpelweg geen werk voor mij is dan dien ik naar andere oplossingen te zoeken. Zit in het grafische vak. MBO niveau en ben al in bezit van een ander aansluitend diploma. Ook op MBO niveau. Heb nu twee sollicitaties (één nog niet zeker) staan voor volgende week.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje alsof je al per definitie de bijstand in wil, maar dat is een beetje de omgekeerde wereld. Welk vakgebied zit je? Wat voor werk wil je doen en op welk niveau? Hoeveel sollicitaties heb je al achter de rug?
Als je bijstand aanvraagt, word je volgens mij geacht om ieder baantje dat ze aanbieden ook maar te accepteren (correct me if I'm wrong), en dat lijkt me ook zonde van het potentieel.
Voordat je bijstand krijgt ben je twee maanden verder. Bovendien kom je eerst nog terecht in een WorkFast traject, waar het UWV jou gaat 'helpen' (lees: controleren) met een nieuwe baan te vinden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:33 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wil zeker niet de bijstand in, maar als er simpelweg geen werk voor mij is dan dien ik naar andere oplossingen te zoeken. Zit in het grafische vak. MBO niveau en ben al in bezit van een ander aansluitend diploma. Ook op MBO niveau. Heb nu twee sollicitaties (één nog niet zeker) staan voor volgende week.
Werk.nl is echt een al compleet kut. Niks werkt naar behoren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:36 schreef Woussie1987 het volgende:
Bijstand krijg je pas, nadat je eerst 4 weken gesolliciteerd hebt (ter controle). Als je nog niet wat gevonden hebt, krijg je bijstand met terugwerkende kracht.
Je kunt online bijstand aanvragen op de site van het UWV. Ik zou het maar gelijk doen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:41 schreef CantFazeMe het volgende:
Bijstand kan ik later pas aanvragen dus ivm studiefinanciering deze maand. Einde deze maand ontvang ik dus niets meer. Ik heb wel op 1 juli als werkzoekende ingeschreven op werk.nl en ben nu ook op zoek. Dus inschrijving verlengen dus.
Ik moet toch langs UWV deze week en kan daar wel terecht voor informatie. Hoe hebben jullie het gedaan? Wanneer bijstand aanvragen?
Al geprobeerd. Wou niet omdat ik volgens hun nog stufi ontving...quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je kunt online bijstand aanvragen op de site van het UWV. Ik zou het maar gelijk doen.
Ach, ik begin het heel langzaam aan zo ontzettend zat te worden in dit land.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat soort smoezen werken altijd lekker motiverend idd.
Ik ben 30 (bijna 31). Maar de rest klopt wel ongeveer.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:38 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ach, ik begin het heel langzaam aan zo ontzettend zat te worden in dit land.
Met 32 ben je te oud, te onervaren, te duur, jobhoppend, etc., etc. En prive is dat momenteel niet anders: vrijgezel, geen kinderen, geen eigen huis, geen grote auto, (nog) geen carriere, modaal salarisje, etc. Ik word er niet goed van.
Wat voor cv heb je? Een creatieve? Voor uitzendbureau's heb ik een 'normaal' cv. Ik pak nu alle werk wat ik pakken kan krijgen...quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Un-fucking-believable.
Gisteren gereageerd op een vacature waarbij ze 'mensen met een creatieve geest' zoeken. Aangezien ik een grafische opleiding heb gedaan bij de HKU en in mijn vrije tijd dtp werkzaamheden verricht, muziek maak en recensies schrijf voor mijn filmblog, dacht ik: kat in t bakkie!
Word ik net gebeld door zo'n uitzendsnol met de opmerking wat mijn motivatie is om op die vacature te reageren, want ze zag de creatieve geest niet terug in mijn curriculum vitae...
[ afbeelding ]
vergeet niet om ook je portfolio in je cv noteren, daar blijkt je creativiteit uitquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Un-fucking-believable.
Gisteren gereageerd op een vacature waarbij ze 'mensen met een creatieve geest' zoeken. Aangezien ik een grafische opleiding heb gedaan bij de HKU en in mijn vrije tijd dtp werkzaamheden verricht, muziek maak en recensies schrijf voor mijn filmblog, dacht ik: kat in t bakkie!
Word ik net gebeld door zo'n uitzendsnol met de opmerking wat mijn motivatie is om op die vacature te reageren, want ze zag de creatieve geest niet terug in mijn curriculum vitae...
[ afbeelding ]
Same. Al ben ik nét afgestudeerd dus heb ik nog geen smoesjes gehoord als die jij aankaart om me af te wijzenquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:38 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ach, ik begin het heel langzaam aan zo ontzettend zat te worden in dit land.
Met 32 ben je te oud, te onervaren, te duur, jobhoppend, etc., etc. En prive is dat momenteel niet anders: vrijgezel, geen kinderen, geen eigen huis, geen grote auto, (nog) geen carriere, modaal salarisje, etc. Ik word er niet goed van.
"Uit het onderzoek blijkt verder dat recent afgestudeerden langer moeten zoeken voordat ze een baan vinden en dat ze minder vaak een vast contract krijgen. "quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:52 schreef Woussie1987 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_verdubbeld__.html
Eindelijk wordt het werkprobleem eens behandelt in eeen ochtendkrant
Juist daarom heb ik echt overwogen om iets in de zorg of de techniek te gaan doen. Omdat je in de zorg of techniek nog enigszins baangarantie hebt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:27 schreef Woussie1987 het volgende:
DE Nederlandse arbeidsmarkt is gewoon ruk. Tenzij je in de zorg of in de techniek werkt dan ben je zo binnen. Jongeren hebben te weinig ervaring, ouderen zijn weer te oud. Kortom er is altijd wel wat te zeiken. Hogescholen die altijd positief over hun opleidingen zijn en dat je snel na een opleiding aan de slag zou kunnen. Het zijn allemaal praatjes en mooie voorstellingen die in de realiteit niet waar zijn.
In andere landen zou het waarschijnlijk echt niet beter zijn, zoniet slechter.
Ja dan is helemaal lullig idd.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:39 schreef Woussie1987 het volgende:
Ja dat is dus het probleem, heb je jarenlang een hbo opleiding gevolgd die erg duur is kom je erachter dat de banen niet voor het oprapen liggen.
Moet zeggen in mijn sector (financieel) zijn er opzich nog wel banen, maar heel veel op mbo niveau en dan ben je weer te hoog opgeleid. Kortom lastig. Als het te lang duurt misschien toch maar omscholen.
Ja en wat als ik je weet te vertellen dat veel jobcoaches de boot afhouden als het om mensen gaat die dolgraag ( ongeacht hun leeftijd) in de zorg willen komen werken,als ze maar omgeschoold worden? Commentaar? "we hebben liever vrouwen"quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:31 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Juist daarom heb ik echt overwogen om iets in de zorg of de techniek te gaan doen. Omdat je in de zorg of techniek nog enigszins baangarantie hebt.
Vaag idd. Ik hoor juist heel vaak dat ze juist veel mannen zoeken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja en wat als ik je weet te vertellen dat veel jobcoaches de boot afhouden als het om mensen gaat die dolgraag ( ongeacht hun leeftijd) in de zorg willen komen werken,als ze maar omgeschoold worden? Commentaar? "we hebben liever vrouwen"
ja, da's echt een flater.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:49 schreef Mixende_match het volgende:
Ik heb zojuist mijn afwijzing binnen, ze hadden iemand gevonden met 15 jaar ervaring (ik 7) dus helaas. Heb een uitnodiging gekregen van het UWV. Voor een "meet & match" met verschillende uitzendbureau's. Iemand wel eens van gehoord?
Owja en die afspraak staat om 10.30... Terwijl ik gewoon van 10-6 moet werken, al gebeld maar ze konden het niet verzetten, nu maar een dagje vrij gevraagd.
Wat is dat? Nog niet gehad. Maar ben ook sinds 1 juli ingeschreven.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:49 schreef Mixende_match het volgende:
Ik heb zojuist mijn afwijzing binnen, ze hadden iemand gevonden met 15 jaar ervaring (ik 7) dus helaas. Heb een uitnodiging gekregen van het UWV. Voor een "meet & match" met verschillende uitzendbureau's. Iemand wel eens van gehoord?
Owja en die afspraak staat om 10.30... Terwijl ik gewoon van 10-6 moet werken, al gebeld maar ze konden het niet verzetten, nu maar een dagje vrij gevraagd.
Na het zien van de cijfers verbaasde ik mij overigens over de mbo-docent die vertelde dat doorleren je kans op een baan aanzienlijk verhoogde..quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:52 schreef Woussie1987 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_verdubbeld__.html
Eindelijk wordt het werkprobleem eens behandelt in eeen ochtendkrant
Eruit gemieterdquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:28 schreef Mirjam het volgende:
ik kom uit de zorg, ben eruit gemieterd, en heb gróte moeite om aan een nieuwe baan te geraken.
de zorg is echt geen rozengeur en maneschijn
het is hard werken voor weinigquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:28 schreef Mirjam het volgende:
ik kom uit de zorg, ben eruit gemieterd, en heb gróte moeite om aan een nieuwe baan te geraken.
Welke sector? Ouderen, kinderen, gehandicapten?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:28 schreef Mirjam het volgende:
Hier, Brabant, is er veeeeeel voor gehandicaptenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:23 schreef Mirjam het volgende:
gehandicapten.
eruit wegens op werk opgelopen letsel, lang verhaal veel blabla
ja, waar je de hele dag mensen staat te wassenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hier, Brabant, is er veeeeeel voor gehandicapten
Al meerdere malen op gesolliciteerd, maar ik heb steeds niet de benodigde opleidingquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:05 schreef Elvi het volgende:
Klantenservice. Echt de tip van het jaar. Er is veel verloop omdat sommige mensen het niet trekken om verrot te worden gescholden. Vreemd.
Dat is wel ergquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik kreeg gisteren telefoon van een uitzendbureau;
Intercedente: "Hallo, goed nieuws ... ! Organisatie A waar wij je hebben voorgesteld reageerde zeer enthousiast op je CV en willen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek regelen. Je zit waarschijnlijk geramd ... !
Ikke: "Ha mooi. Goede timing ook met het eindigen van het huidige contract op 20 juli. Maar wacht eens, ik kan me niets van een organisatie A herinneren ... ?"
Intercedente: "Zo? Dan moet ik even het één en ander natrekken, en zal binnen het kwartier terugbellen."
En een kwartier later ...
Intercedente: "Hallo ... ! Het blijkt dat we de verkeerde persoon opgebeld hebben. Duizendmaal excuses, maar zodra we iets hebben nemen we direct contact op."
Ik wurg haar Ach, 't is geen ramp
Dat is wel erg lullig zeg, wat een flaterquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Intercedente: "Hallo, goed nieuws ... ! Organisatie A waar wij je hebben voorgesteld reageerde zeer enthousiast op je CV en willen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek regelen. Je zit waarschijnlijk geramd ... !
Ikke: "Ha mooi. Goede timing ook met het eindigen van het huidige contract op 20 juli. Maar wacht eens, ik kan me niets van een organisatie A herinneren ... ?"
Intercedente: "Zo? Dan moet ik even het één en ander natrekken, en zal binnen het kwartier terugbellen."
Intercedente: "Hallo ... ! Het blijkt dat we de verkeerde persoon opgebeld hebben. Duizendmaal excuses, maar zodra we iets hebben nemen we direct contact op."
En vervolgens hoor je niks meer van zequote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Kutquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:19 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ik kom me hier maar melden. Afgelopen dinsdag na 12 jaar ontslagen.
Hoe dan ook, zoals het er nu uit ziet per 1 September officieel werkloos. Werkzoekend als webmanager, webcoordinator, webbeheerder, online projectleider, etc."
Nou er was wel echt een herstructurering, alleen is iedereen verbaasd over het rijtje namen die in de herstructurering zitten. Maar ja, het is niet anders.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
KutWas het ook echt herstructurering of was dat een lulverhaal?
Ik ben toch wel even nieuwsgierig hoe dat dan werkt... vanwaar die verbazing over de namen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou er was wel echt een herstructurering, alleen is iedereen verbaasd over het rijtje namen die in de herstructurering zitten.
Dat er een aantal mensen uitgegooid zijn waarover ongeveer iedereen het unaniem eens is dat zij heel veel bijdragen. Ook mensen die er al relatief heel lang werken (en dus heel duur zijn om in een herstructurering eruit te gooien) waardoor het besparende effect dus nihil is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik ben toch wel even nieuwsgierig hoe dat dan werkt... vanwaar die verbazing over de namen?
Geloof me, de logica in de huidige ontslagen ontgaat iedereen. Maar boeien, het zal me jeuken hoe het verder met die hut gaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:50 schreef Devv het volgende:
Het is maar net welke route ze willen varen. Ik heb zelf een grote ontslag ronde overleefd (bijna de helft van de werkvloer moest het veld ruimen) terwijl ik de op één na jongste was en ook nog eens als laatste was aangenomen. Maar het bedrijf had wel behoefte aan programmeurs en niet meer aan consultants, dus die afdeling vloog eruit. Ik weet nog dat iemand van die afdeling achteraf aan mijn bureau kwam staan en doodleuk vertelde dat ze dachten dat ik eruit zou gaan. Dat moment was wel even goed voor mijn ego dat juist de rookie mocht blijven.
Was ik al bang voor.... Klote, heb je voor niks goed zitten presterenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat er een aantal mensen uitgegooid zijn waarover ongeveer iedereen het unaniem eens is dat zij heel veel bijdragen. Ook mensen die er al relatief heel lang werken (en dus heel duur zijn om in een herstructurering eruit te gooien) waardoor het besparende effect dus nihil is.
Nou... voor niks zou ik niet zeggenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Was ik al bang voor.... Klote, heb je voor niks goed zitten presteren
Ik heb die smoesje ook nog niet gehoord, maar het ligt in de lijn der verwachtingenquote:Op donderdag 5 juli 2012 11:58 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Same. Al ben ik nét afgestudeerd dus heb ik nog geen smoesjes gehoord als die jij aankaart om me af te wijzenVoor de rest klopt het plaatje hier ook...
Vragen ze uitstekende beheersing van de Engelse taal, kunnen ze er zelf niet voor zorgen dat er in dat kleine stukje tekst geen beschamende fouten staanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... voor niks zou ik niet zeggen
Wat me overigens opvalt is dat heel veel vacatures wel ernstig onderbelicht zijn zeg. Zelden wordt verteld welke werkzaamheden verwacht worden. Het zijn altijd licht cryptische omschrijvingen.
Klap op de vuurpijl was wel deze die ik gisteren tegen kwam
http://www.nationalevacat(...)er+Service+manager/5
Briljant hequote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:49 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Vragen ze uitstekende beheersing van de Engelse taal, kunnen ze er zelf niet voor zorgen dat er in dat kleine stukje tekst geen beschamende fouten staan
Haha ja, begon bijna te twijfelen of dat toevallig weer een nieuwe hippe term was. Dan jeuken mijn vingers om een bijdehante sollicitatie in te sturen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Briljant hetot 2 keer toe devolepedment
Naast alle andere fouten en tenenkrommende engelse zinsconstructies.
En weer een sollicitatie verstuurd. Bij het ministerie van Algemene zaken. Wel 500 euro minder dan mijn huidige baan, maar omgerekend naar gelijk aantal uren en de 13e maand scheelt het nog maar 108 euro. Naast alle andere obvious voordelen van het ministerie.
Nu maar weer duimen.
Dat klinkt precies als tempo teamquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Schijt zegquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:19 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ik kom me hier maar melden. Afgelopen dinsdag na 12 jaar ontslagen.
Hoe dan ook, zoals het er nu uit ziet per 1 September officieel werkloos. Werkzoekend als webmanager, webcoordinator, webbeheerder, online projectleider, etc."
Wellicht dat je afgewezen wordt adhv je motivatiebrief? Zou zeker niet steeds dezelfde gebruikenquote:Op zondag 8 juli 2012 20:22 schreef Tito_Makani het volgende:
Passen jullie je motivatiebrief aan elke keer dat je solliciteert?
Ik pas slechts de naam van de organisatie en functie aan en citeer wat dingen uit de vacature
Dat dus. Heb 45 unieke op mijn laptop staan. Ik héb het idee dat het wel zinvol is geweest.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:28 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Wellicht dat je afgewezen wordt adhv je motivatiebrief? Zou zeker niet steeds dezelfde gebruiken
Dit denk ik ook.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat het belang van een motivatiebrief schromelijk overschat wordt. Schrijf een nette brief, zonder fouten. Die wordt slechts even vluchtig bekeken en verdwijnt direct in het ronde archief.
Je CV en personalia en wellicht wat ze over je vinden op internet is wat de doorslag geeft. Hebben ze voor de functie een man van maximaal 30 jaar voor ogen, is de kans dat ik als 42 jarige uitgenodigd wordt nihil. Welke motivatie er ook bij zit.
Ik begrijp dat wanneer je lang werkloos ben je bereidt ben om naakt ingesmeerd met pindakaas door een brandende hoepel te springen, maar behalve wat applaus zal het je geen extra mogelijkheden op een baan opleveren.
My 2 cents.
Denk ik ook. Wij hebben ook gezocht naar een nieuwe werknemer. We beoordeelden alleen de cv's en de motivatiebrieven lazen we voor de fun, om eerlijk te zijnquote:Op zondag 8 juli 2012 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat het belang van een motivatiebrief schromelijk overschat wordt. Schrijf een nette brief, zonder fouten. Die wordt slechts even vluchtig bekeken en verdwijnt direct in het ronde archief.
Je CV en personalia en wellicht wat ze over je vinden op internet is wat de doorslag geeft. Hebben ze voor de functie een man van maximaal 30 jaar voor ogen, is de kans dat ik als 42 jarige uitgenodigd wordt nihil. Welke motivatie er ook bij zit.
Ik begrijp dat wanneer je lang werkloos ben je bereidt ben om naakt ingesmeerd met pindakaas door een brandende hoepel te springen, maar behalve wat applaus zal het je geen extra mogelijkheden op een baan opleveren.
My 2 cents.
Ja precies zo deden wij dat ook voor ELKE functie binnen het bedrijf. De motivatiebrieven waren eerder aanleiding tot hilariteit.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Denk ik ook. Wij hebben ook gezocht naar een nieuwe werknemer. We beoordeelden alleen de cv's en de motivatiebrieven lazen we voor de fun, om eerlijk te zijn. Een korte, zakelijke motivatiebrief waarin je in hooguit een half a4-tje kort iets over een relevante opleiding / werkervaring vertelt en waarom je geschikt zou zijn, is voor het bedrijf waar ik werk ruim voldoende.
hahaha die Ekdom is geniaalquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit soort figuren werken er dus bij het UWV:
Klopt. Ik kreeg tijdens het sollicitatiegesprek van mijn laatste twee werkgevers te horen wat een net cv ik heb (in de zin van layout). Over mijn sollicitatiebrieven geen woord. Ik denk dat ie vluchtig worden doorgelezen en men toch vooral kijkt naar werkervaring, diploma's, talenkennis etc. Maar dat geeft toch wel weer aan in wat voor een alternatieve realiteit de UWV/CWI medewerkers leven; die lui doen net alsof alles van je sollicitatiebrief afhangt.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
My 2 cents.
Vooral dat er veel reacties op een vacature komen, zal de reden zijn dat niet iedereen een reactie krijgt. Stel je voor dat je zo'n 500 mensen een afwijzing moet gaan sturen. Het wordt dan meer dan een dagtaak om dat te doen, en al helemaal als je iedereen een persoonlijk bericht wil sturen. Ondoenlijk dus. Gelukkig zoek ik zelf werk in een richting waar minder concurrenten zijn voor de vacatures.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:43 schreef Tito_Makani het volgende:
Wat mij trouwens opvalt is dat bedrijven nauwelijks reageren op sollicitaties. Dan staat er we nemen binnen 14 werkdagen contact met je op en vervolgens hoor je nooit meer wat. Nu solliciteer ik wel naar bijbanen waar ze waarschijnlijk erg veel reacties op krijgen maar toch.
oké, regio r'dam neem ik aan?quote:
Bij coolblue.nl (zit nu in capelle a/d ijssel maar komt binnenkort naar r'dam) zoeken ze eigenlijk altijd wel mensen. Dus misschien is dat watquote:
Coolblue ken ik goed, hebben helaas geen vacatures in mijn gebiedquote:Op maandag 9 juli 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij coolblue.nl (zit nu in capelle a/d ijssel maar komt binnenkort naar r'dam) zoeken ze eigenlijk altijd wel mensen. Dus misschien is dat wat.
oke zonde, maarja je kunt daar altijd een open solli naar toe sturen en eens gaan pratenquote:Op maandag 9 juli 2012 11:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Coolblue ken ik goed, hebben helaas geen vacatures in mijn gebiedCapelle zou nog beter zijn, want daar woon ik
Ik ben net begonnen. Aardig CV maar niemand wil mij hebben.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:42 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie nooit dat je af en toe hélemaal gallisch wordt van dat gezeik met werk zoeken?
ik ben sinds januari werkloos, en ben er even helemaal klaar mee.
iedere dag, de hele dag, zoek ik overal naar vacatures, solliciteer me wild, maar word maar weinig uitgenodigd.
af en toe slaat de wanhoop gewoon een soort van toe, bah
de meest gehoorde kutsmoes is dat je zo minstens een universitaire opleiding moet hebben.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:45 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik ben net begonnen. Aardig CV maar niemand wil mij hebben.
Maar het is kut idd..Dan ben je te oud en te duur of te jong en te weinig ervaring.
Ja en zelfs dan hoeven ze je niet, want dan zeggen ze weer dat je te hoog opgeleid bentquote:Op maandag 9 juli 2012 12:46 schreef Mirjam het volgende:
[..]
de meest gehoorde kutsmoes is dat je zo minstens een universitaire opleiding moet hebben.
zelfs voor baantjes in een callcenter als klantmedewerker.
Yup! Herkenbaar. Ook de idiote eisen die ze soms stellen, daar word je af en toe gek van.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:42 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie nooit dat je af en toe hélemaal gallisch wordt van dat gezeik met werk zoeken?
iedere dag, de hele dag, zoek ik overal naar vacatures, solliciteer me wild, maar word maar weinig uitgenodigd.
Ach ik heb dat ook. Ik heb wel een aardig horeca cv, maar daar wil ik niet meer in verder. Dus ja dan worden je keuzes ook heel beperkt. Wat ik dan toch maar weer deed is de horeca, omdat ik anders bijna 1 jaar geen werk had gehad.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:42 schreef Mirjam het volgende:
ik was 5 maanden werkloos voordat ik iets vond; tijd voor iets anders wellicht? Andere manier van solliciteren? Je sollicitatieplicht is inmiddels ook veranderd neem ik aan (dat je een niveau lager moet zoeken)?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:42 schreef Mirjam het volgende:
Ik neem aan dat je ze toch hard uit hebt gelachen aan de telefoon toen ze je dat mededeelden?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:46 schreef Mirjam het volgende:
[..]
de meest gehoorde kutsmoes is dat je zo minstens een universitaire opleiding moet hebben.
zelfs voor baantjes in een callcenter als klantmedewerker.
ik solliciteer zowel boven, op, als onder mijn niveau.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik was 5 maanden werkloos voordat ik iets vond; tijd voor iets anders wellicht? Andere manier van solliciteren? Je sollicitatieplicht is inmiddels ook veranderd neem ik aan (dat je een niveau lager moet zoeken)?
Netwerken helpt vaak heel goed. Dus laat je omgeving voor je werken!
Pfff, na 2 maanden word ik al nerveus denk ik. Hoe langer werkloos des te lastiger om een nieuwe baan te vinden.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik was 5 maanden werkloos voordat ik iets vond; tijd voor iets anders wellicht? Andere manier van solliciteren? Je sollicitatieplicht is inmiddels ook veranderd neem ik aan (dat je een niveau lager moet zoeken)?
Netwerken helpt vaak heel goed. Dus laat je omgeving voor je werken!
Het vervelende is dat het nu vakantietijd is. Een hoop banen worden dus tijdelijk ingevuld door jonge werknemers met weinig praatjes en looneisen. Als je gericht solliciteert heb je denk ik de meeste kans. Maar je hebt iig WW, dat scheelt ook wel wat.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pfff, na 2 maanden word ik al nerveus denk ik. Hoe langer werkloos des te lastiger om een nieuwe baan te vinden.
Vooralsnog ga ik er vanuit om per 1 September weer een baan te hebben. Waarschijnlijk wel tegen een lager inkomen.
Ja, dat is ook mijn ervaring. Hij wordt meestal wel gelezen, maar tijdens gesprekken gaan ze er eigenlijk nooit meer op in. Ik ben zelfs eens ergens op gesprek geweest terwijl ik vergeten was de bedrijfsnaam in de brief aan te passenquote:Op zondag 8 juli 2012 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
My 2 cents.
Ik solliciteer alleen gericht. Kan je ook ongericht solliciterenquote:Op maandag 9 juli 2012 20:08 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het vervelende is dat het nu vakantietijd is. Een hoop banen worden dus tijdelijk ingevuld door jonge werknemers met weinig praatjes en looneisen. Als je gericht solliciteert heb je denk ik de meeste kans. Maar je hebt iig WW, dat scheelt ook wel wat.
dat is 't ook.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pfff, na 2 maanden word ik al nerveus denk ik. Hoe langer werkloos des te lastiger om een nieuwe baan te vinden.
Vooralsnog ga ik er vanuit om per 1 September weer een baan te hebben. Waarschijnlijk wel tegen een lager inkomen.
Het heeft weinig zin om jezelf op die manier de put in te praten. Je doet er toch weinig aanquote:Op maandag 9 juli 2012 20:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat is 't ook.
iedere dag die voorbijgaat begin ik 'm steeds meer te knijpen.
imers, hoe langer werkloos, hoe moeilijker het wordt weer aan de bak te komen
Dat kan. Ik word bv verplicht door het UWV om alles aan te pakken, ook werk waar ik helemaal niet op zit te wachten.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik solliciteer alleen gericht. Kan je ook ongericht solliciterenEn wat ik aan ww krijg moet ik voorlopig nog maar afwachten.
mja, valt niet mee als je om lichamelijke redenen ontslagen bent, en steeds weer wat mankeert ook.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om jezelf op die manier de put in te praten. Je doet er toch weinig aanProbeer positief te blijven! Ik zat een halfjaar thuis, zag het eigenlijk al niet meer zitten en toen diende ineens mijn droombaan zich aan
. Je moet een keer de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek zijn
. Wat zoek je eigenlijk?
Tja, maar je hebt natuurlijk veel meer kans om aan de slag te komen als je gericht solliciteert. Verder zit ik nog niet bij het UWV en dat gebeurt ook niet tot 1 Oktober, en eerlijk gezegd ben ik ook van plan voor die datum weer aan het werk te zijn. Lukt het niet voor die tijd zal ik eerder kijken of ik met behoud van uitkering mijn nu nog min of meer slapende eenmanszaakje wakker kan maken dan een beetje in het wilde weg op baantjes te solliciteren waar ze echt geen 42 jarige oude zakken voor gaan aannemen.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat kan. Ik word bv verplicht door het UWV om alles aan te pakken, ook werk waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Probeer dat die goochems van het UWV maar eens wijs te maken.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar je hebt natuurlijk veel meer kans om aan de slag te komen als je gericht solliciteert.
Mijn broer hoorde 21 juni dat hij per 1 juli weer werk had. Maar hij moest van het UWV voor die ene week ter overbrugging toch nog een sollicitatie eruit doen. Terwijl hij herstellende was van een knie-operatie en dus niet lang mocht staan / lopenquote:Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Probeer dat die goochems van het UWV maar eens wijs te maken.
Tja de ervaringen die ik uit mijn directe omgeving heb gezien is het allemaal niet zo spannend. Laat zien dat je een sollicitatie verstuur en het is ok. Dat is ondertussen 5 jaar geleden dus het zou nu anders kunnen zijn. Zelf heb ik geen enkele ervaring met het UWV.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Probeer dat die goochems van het UWV maar eens wijs te maken.
Ik weet het niet hoe het nu zit, maar vroeger kon je je ziekmelden bij het UWV als je WW ontving, zodat je tijdelijk een ZW-uitkering kreeg in plaats van WW. Tijdens je ziekteperiode verviel je sollicitatieplicht volgens mij ook.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn broer hoorde 21 juni dat hij per 1 juli weer werk had. Maar hij moest van het UWV voor die ene week ter overbrugging toch nog een sollicitatie eruit doen. Terwijl hij herstellende was van een knie-operatie en dus niet lang mocht staan / lopen. Dat heeft ook al zoveel zin
.
Ik ben niet werkloos en ook niet dreigend werkloos, ben me echter wel aan het oriënteren op een andere baan. Mijn huidige werkgever en ik hebben andere ideeën over bepaalde zaken en ik ben bang dat als de ideeën van de werkgever werkelijkheid worden (en daar begint het steeds meer op te lijken), ik mijn baan een stuk minder leuk ga vinden.
Hij viel tussen wal en schip. Binnen 1,5 week de ww in en opgeroepen worden voor een operatie was teveel voor het UWVquote:Op maandag 9 juli 2012 21:38 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoe het nu zit, maar vroeger kon je je ziekmelden bij het UWV als je WW ontving, zodat je tijdelijk een ZW-uitkering kreeg in plaats van WW. Tijdens je ziekteperiode verviel je sollicitatieplicht volgens mij ook.
Mjah, redelijk.quote:Passend werk
Als u werkloos bent, probeert u natuurlijk eerst of u een baan kunt vinden op uw eigen niveau van opleiding, ervaring en loon. Is dat na een halfjaar nog niet gelukt, dan verwachten wij dat u ook solliciteert naar werk van een lager opleidingsniveau of werk dat minder betaalt. Ook een baan waarvoor u meer moet reizen kan dan passend zijn.
Je moet het die ambtenaren ook niet zo moeilijk maken!quote:Op maandag 9 juli 2012 21:56 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hij viel tussen wal en schip. Binnen 1,5 week de ww in en opgeroepen worden voor een operatie was teveel voor het UWV.
Beetje netwerken bij mensen die je kent wil ook wel helpen, dan krijg je vaak vacatures die ze niet op de website / in de krant zetten maar die toch vervuld moeten worden.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik solliciteer zowel boven, op, als onder mijn niveau.
mijn soll.plicht is pas sinds mei ingegaan, dus ik heb denk ik nog even.
ik verstuur ook al open sollicitaties, etc., meer kan ik echt niet doen...
De eerste 2 maanden voelde als vakantie, daarna werd het verveeld thuis zitten tot nervositeit na 4 maandenquote:Op maandag 9 juli 2012 18:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
laten we het hopenquote:Vooralsnog ga ik er vanuit om per 1 September weer een baan te hebben. Waarschijnlijk wel tegen een lager inkomen.
Van 6 maanden tot 1 jaar werkloos 1 niveau onder je werk hèquote:Op maandag 9 juli 2012 21:47 schreef CantFazeMe het volgende:
Zo kut is dat hè dat je ook banen moet aannemen onder je niveau.
Putjesschepper of iets dergelijks wil ik echt niet zijn maar volgens hun valt al het werk wat je kan aanpakken onder geaccepteerde arbeid. Maar als het niet anders kan si be it. Ik probeer echt alles en al aan te pakken maar voor zelfs simpel werk heb je diploma's nodig.
Ik bedoel vereiste diploma's. En nee het is niet na één jaar, je moet al het werk accepteren (jonger dan 27)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Van 6 maanden tot 1 jaar werkloos 1 niveau onder je werk hè. Dus HBO -> MBO, WO -> HBO etc.
Na een jaar werkloosheid moet je alles accepteren.
En als je geen diploma's hebt ben je dom.
Ben jij hersenchirurg dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:01 schreef automatic_ het volgende:
Ik moest van mijn coach ook gewoon overal op solliciteren ipv alleen HBO gericht. Want "als jij hersenchirurg bent en er is maar 1 vacature per jaar, dan moet je gewoon verder solliciteren en kan je daar niet op wachten"
wat zijn de vereiste diploma's voor putjesschepper dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:59 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik bedoel vereiste diploma's. En nee het is niet na één jaar, je moet al het werk accepteren (jonger dan 27)
Concreet neerzetten waaruit die capaciteiten blijken. Bijv. geen ervaring in bij een bakker werken maar wel thuis heel veel taarten gebakken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:44 schreef Rhalius het volgende:
Heeft er iemand overigens nog tips over een goede sollicitatie aanpak wanneer je niet de vereiste ervaring hebt voor een vacature, maar naar eigen inzicht wel de juiste capaciteiten?
Ervaring blijft vaak het struikelblok, ze willen altijd dat je ervaring hebt, maar je mag het nooit bij hen leren. Het moet blijkbaar ergens op magische wijze vandaan komen.
Nee maar die vrouw kwam met dat voorbeeldquote:
Ja stom voorbeeld dan als het niet op jou van toepassing isquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee maar die vrouw kwam met dat voorbeeld
Ik zat haar ook heel verbaasd aan te kijken. Ik deed deze smiley naquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja stom voorbeeld dan als het niet op jou van toepassing is.
Zelfde als de dokter als ik bij hem ben voor een verkoudheid tegen mij zegt 'ja ga maar iedere dag aan de dialyse want nierpatiënten moeten dat ook'
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:44 schreef Rhalius het volgende:
Ervaring blijft vaak het struikelblok, ze willen altijd dat je ervaring hebt, maar je mag het nooit bij hen leren. Het moet blijkbaar ergens op magische wijze vandaan komen.
En als je de ervaring wél hebt, ben je óf te oud óf te duurquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:44 schreef Rhalius het volgende:
Je hebt toch ook net als ik een grafisch diploma?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zelfs banen waar ik 100% geschikt voor ben word ik voor afgewezen. De moed zakt af en toe in je schoenen. Ik ben bereid om zelfs tijdelijk simpel werk te doen, maar daar precies hetzelfde gelul!
ohja, minstens 500 reacties op vacatures.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:48 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik heb weer eens een afwijzing binnen. Volgens het mailtje waren er meerdere gesprekken geweest.
Mij hebben ze niet eens uitgenodigd, want zoals met alles: er was weer massaal op gereageerd.
Ik ben dtp'er geweest, maar ik doe al tijden administratief werk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:20 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Je hebt toch ook net als ik een grafisch diploma?
Tenzij je dingen hebt die jou door de streep trekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ohja, minstens 500 reacties op vacatures.
ja, dan kun je het dus zeker weten schudden.
overkomt mij ook steeds
Zoek je iets administratief werk dus? Ik ben ook bezit van een DTP diploma en een reeds behaalde grafisch vormgeven.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik ben dtp'er geweest, maar ik doe al tijden administratief werk.
Och ja, die franchise formules e.d. kom ik ook regelmatig tegen. Lekker eerst een x-bedrag investeren en daarna wordt je rijk. Jajaja.....quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Naar een meeting geweest voor informatie over een eventuele functie.
Bleek geen baan te zijn maar een trainingstraject om als zelfstandige (gezondheids)spullen te marketen en dan weer andere mensen zien te vinden die dat ook weer marketen. Het leek erg veel op een piramide-spel. Iemand anders ook ervaring hiermee? De informatie die werd gegeven had een ondertoon dat vandaag de dag een “echte baan” passé is. Dus doe dit nu maar gauw. Het is je kans! Toch maar niet gedaan want het eerste wat je moest doen is een website laten aanmaken die meer dan 200 euro kost. Dus je begint al met kosten te maken terwijl je verder niet weet wat je verkoopt.
Haha, ja kreeg een collega ook. Never nooit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Naar een meeting geweest voor informatie over een eventuele functie.
Bleek geen baan te zijn maar een trainingstraject om als zelfstandige (gezondheids)spullen te marketen en dan weer andere mensen zien te vinden die dat ook weer marketen. Het leek erg veel op een piramide-spel. Iemand anders ook ervaring hiermee? De informatie die werd gegeven had een ondertoon dat vandaag de dag een “echte baan” passé is. Dus doe dit nu maar gauw. Het is je kans! Toch maar niet gedaan want het eerste wat je moest doen is een website laten aanmaken die meer dan 200 euro kost. Dus je begint al met kosten te maken terwijl je verder niet weet wat je verkoopt.
wat van die leuke microscoopfoto's erbij.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn hier nog tips om mijn cv ietszeggend te krijgen.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat van die leuke microscoopfoto's erbij.
waarom laat je opleiding weg? je bent een fokking laborant, geen luchtfietser!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb gewoon teveel hiaten, geen interessante congressen, geen praatjes, geen boeiende technieken, geen echte vaardigheden... Ik heb mn MBO nu weggelaten maar daar wordt het ook al erg leeg van...
Gelukkig, heb ik me toch niet gek laten maken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Och ja, die franchise formules e.d. kom ik ook regelmatig tegen. Lekker eerst een x-bedrag investeren en daarna wordt je rijk. Jajaja.....
Omdat het al meer dan 10 jaar geleden is, en omdat het me geadviseerd is om de MBO weg te laten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom laat je opleiding weg? je bent een fokking laborant, geen luchtfietser!
Voor mij ook maar mij is juist geadviseerd om het er op te zetten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat het al meer dan 10 jaar geleden is, en omdat het me geadviseerd is om de MBO weg te laten.
Ik zou die MBO-opleiding er wel op zetten, want het zegt iets over hoe je je hebt ontwikkeld en over je doorzettingsvermogen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je geen vaardigheden hebt opgedaan in al die jaren. Je hebt toch niet al die jaren zitten theeleuten? En wanneer is een techniek of vaardigheid boeiend? Het gaat er om of er vraag naar is en jij er je geld mee kan verdienen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb gewoon teveel hiaten, geen interessante congressen, geen praatjes, geen boeiende technieken, geen echte vaardigheden... Ik heb mn MBO nu weggelaten maar daar wordt het ook al erg leeg van...
Tja dat is het dus een beetje voor mijn gevoel heb ik genoeg gedaan om dat te vertalen naar een CV is weer heel wat anders.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zou die MBO-opleiding er wel op zetten, want het zegt iets over hoe je je hebt ontwikkeld en over je doorzettingsvermogen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je geen vaardigheden hebt opgedaan in al die jaren. Je hebt toch niet al die jaren zitten theeleuten? En wanneer is een techniek of vaardigheid boeiend? Het gaat er om of er vraag naar is en jij er je geld mee kan verdienen.
Overigens herken ik de sollicitatiestress wel, want ik zit er midden in.![]()
Mijn MBO is 24 jaar geleden, maar staat er gewoon inquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat het al meer dan 10 jaar geleden is, en omdat het me geadviseerd is om de MBO weg te laten.
De personalia kun je iig simpel houden tov hoe dat 10 jaar geleden moest. Burgelijke staat, nationaliteit etc hoeft er niet meer in.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb hem er ook maar weer in gezet. Alle feitelijke dingen staan er nu wel in.. nu moet ik de onzin nog bedenken....
Jup dat heb ik allemaal al geschraptquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De personalia kun je iig simpel houden tov hoe dat 10 jaar geleden moest. Burgelijke staat, nationaliteit etc hoeft er niet meer in.
dat hoeft niet op het CVquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Met onzin bedoel ik het 'persoonlijk profiel' wie ben ik, wat kan ik, wat zoek ik.... ik zou zeggen: Bosbeetle daar heb je mijn profiel... bijna 100000 post vol met wie ik ben...
Specifieke vaardigheden zou ik wel in het cv opnemen, zolang ze relevant zijn voor de baan waarop je solliciteert. Ik heb tijdens mijn studie ervaring opgedaan met chemisch-analytische technieken (bijvoorbeeld NMR, GPC, GC-MS). Dat vermeld ik op het cv wanneer dat relevant is voor de functie waarop ik solliciteer.quote:
Ik heb er een "profiel" instaan waar je zo een geile zin verzint als "Doortastende alleskunner met een no nonsense instelling welke het beste haalt uit <insert willekeurig proces>".quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Met onzin bedoel ik het 'persoonlijk profiel' wie ben ik, wat kan ik, wat zoek ik.... ik zou zeggen: Bosbeetle daar heb je mijn profiel... bijna 100000 post vol met wie ik ben...
Ik zou het wel aanraden, zet denk ik meer zoden aan de dijk. Als ze een losse brief binnenkrijgen verdwijnt 'ie heel snel in de prullenbak. Als je al gebeld hebt en je interesses overlegd hebt, hebben zij ook een beeld bij de brief en cv.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:30 schreef Apotheose het volgende:
Bij open solliciteren... Bellen jullie dan ook eerst naar bedrijf? Of via social media vragen of ze een functie vrij hebben? Of meteen brief sturen en klaar?
De mijne ook, en ik geef ook toe dat hier en daar het een tikkeltje interessanter is gemaakt dan normaal. Ik ben net afgestudeerd en mijn CV is nogal naatje, ik denk dat een beetje bluffen wel moet.quote:
Ik ben vorig collegejaar afgestudeerd en heb sowieso drie interessante namen qua werk in mijn CV staan. En functies die vrij zelfstandig warenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:02 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
De mijne ook, en ik geef ook toe dat hier en daar het een tikkeltje interessanter is gemaakt dan normaal. Ik ben net afgestudeerd en mijn CV is nogal naatje, ik denk dat een beetje bluffen wel moet.
Dat is wel relatief lang eigenlijk. Dat leest men in míjn branche niet helemaal door. Highlights hooguit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn CV is 4 a4tjes. Maar goed, ik heb dan ook al 23 jaar arbeidsverleden.
bedoel je dan werk, bijbaantjes of stages. Onder werkervaring heb ik maar mijn stages gedaan want daar heb ik wel wat interessantere bedrijven gehad.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ben vorig collegejaar afgestudeerd en heb sowieso drie interessante namen qua werk in mijn CV staan. En functies die vrij zelfstandig waren
Valt wel mee hoor. Iedereen die ik het tot nu toe gestuurd heb, heeft het ook daadwerkelijk gelezen. En dan heb ik de niet relevante werkervaring (vorige carriere) nog "greyed out". Dus het is met name de laatste 12 jaar werkervaring en relevante opleidingen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat is wel relatief lang eigenlijk. Dat leest men in míjn branche niet helemaal door. Highlights hooguit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |