abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 juli 2012 @ 18:36:47 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_113977913
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik was 5 maanden werkloos voordat ik iets vond; tijd voor iets anders wellicht? Andere manier van solliciteren? Je sollicitatieplicht is inmiddels ook veranderd neem ik aan (dat je een niveau lager moet zoeken)?
Netwerken helpt vaak heel goed. Dus laat je omgeving voor je werken!
Pfff, na 2 maanden word ik al nerveus denk ik. Hoe langer werkloos des te lastiger om een nieuwe baan te vinden.

Vooralsnog ga ik er vanuit om per 1 September weer een baan te hebben. Waarschijnlijk wel tegen een lager inkomen.
pi_113982040
Vandaag nog geen reactie gekregen op mijn sollicitatie, behalve de automatisch verstuurde melding dat de sollicitatie in goede orde was ontvangen. Morgen dus maar eens gaan informeren.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:00:01 #228
258885 Solique
I Kill You !
pi_113982084
Ga mijzelf hier ook maar melden omdat ik net te horen heb gekregen dat aan het eind van het jaar het bedrijf stopt.
Zal mijzelf eens in gaan lezen in het topic.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_113982525
quote:
15s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Pfff, na 2 maanden word ik al nerveus denk ik. Hoe langer werkloos des te lastiger om een nieuwe baan te vinden.

Vooralsnog ga ik er vanuit om per 1 September weer een baan te hebben. Waarschijnlijk wel tegen een lager inkomen.
Het vervelende is dat het nu vakantietijd is. Een hoop banen worden dus tijdelijk ingevuld door jonge werknemers met weinig praatjes en looneisen. Als je gericht solliciteert heb je denk ik de meeste kans. Maar je hebt iig WW, dat scheelt ook wel wat.
pi_113982593
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat het belang van een motivatiebrief schromelijk overschat wordt. Schrijf een nette brief, zonder fouten. Die wordt slechts even vluchtig bekeken en verdwijnt direct in het ronde archief.

Je CV en personalia en wellicht wat ze over je vinden op internet is wat de doorslag geeft. Hebben ze voor de functie een man van maximaal 30 jaar voor ogen, is de kans dat ik als 42 jarige uitgenodigd wordt nihil. Welke motivatie er ook bij zit.

Ik begrijp dat wanneer je lang werkloos ben je bereidt ben om naakt ingesmeerd met pindakaas door een brandende hoepel te springen, maar behalve wat applaus zal het je geen extra mogelijkheden op een baan opleveren.

My 2 cents.
Ja, dat is ook mijn ervaring. Hij wordt meestal wel gelezen, maar tijdens gesprekken gaan ze er eigenlijk nooit meer op in. Ik ben zelfs eens ergens op gesprek geweest terwijl ik vergeten was de bedrijfsnaam in de brief aan te passen :')
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 juli 2012 @ 20:14:25 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_113982817
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:08 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het vervelende is dat het nu vakantietijd is. Een hoop banen worden dus tijdelijk ingevuld door jonge werknemers met weinig praatjes en looneisen. Als je gericht solliciteert heb je denk ik de meeste kans. Maar je hebt iig WW, dat scheelt ook wel wat.
Ik solliciteer alleen gericht. Kan je ook ongericht solliciteren :? En wat ik aan ww krijg moet ik voorlopig nog maar afwachten.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:20:11 #232
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113983072
quote:

[..]

dat is 't ook.
iedere dag die voorbijgaat begin ik 'm steeds meer te knijpen.
imers, hoe langer werkloos, hoe moeilijker het wordt weer aan de bak te komen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 9 juli 2012 @ 20:24:55 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113983311
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:20 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dat is 't ook.
iedere dag die voorbijgaat begin ik 'm steeds meer te knijpen.
imers, hoe langer werkloos, hoe moeilijker het wordt weer aan de bak te komen
Het heeft weinig zin om jezelf op die manier de put in te praten. Je doet er toch weinig aan :) Probeer positief te blijven! Ik zat een halfjaar thuis, zag het eigenlijk al niet meer zitten en toen diende ineens mijn droombaan zich aan O+. Je moet een keer de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek zijn :Y. Wat zoek je eigenlijk?
Niet meer actief op Fok!
pi_113983486
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik solliciteer alleen gericht. Kan je ook ongericht solliciteren :? En wat ik aan ww krijg moet ik voorlopig nog maar afwachten.
Dat kan. Ik word bv verplicht door het UWV om alles aan te pakken, ook werk waar ik helemaal niet op zit te wachten.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:29:16 #235
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113983533
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin om jezelf op die manier de put in te praten. Je doet er toch weinig aan :) Probeer positief te blijven! Ik zat een halfjaar thuis, zag het eigenlijk al niet meer zitten en toen diende ineens mijn droombaan zich aan O+. Je moet een keer de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek zijn :Y. Wat zoek je eigenlijk?
mja, valt niet mee als je om lichamelijke redenen ontslagen bent, en steeds weer wat mankeert ook.
heel veel banen vallen voor mij al af omdat ik het lichamelijk niet trek.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 juli 2012 @ 20:41:00 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_113984249
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:28 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat kan. Ik word bv verplicht door het UWV om alles aan te pakken, ook werk waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Tja, maar je hebt natuurlijk veel meer kans om aan de slag te komen als je gericht solliciteert. Verder zit ik nog niet bij het UWV en dat gebeurt ook niet tot 1 Oktober, en eerlijk gezegd ben ik ook van plan voor die datum weer aan het werk te zijn. Lukt het niet voor die tijd zal ik eerder kijken of ik met behoud van uitkering mijn nu nog min of meer slapende eenmanszaakje wakker kan maken dan een beetje in het wilde weg op baantjes te solliciteren waar ze echt geen 42 jarige oude zakken voor gaan aannemen.

Sowieso ga ik in de WW wel erg veel inleveren :{
pi_113986797
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, maar je hebt natuurlijk veel meer kans om aan de slag te komen als je gericht solliciteert.
Probeer dat die goochems van het UWV maar eens wijs te maken. ;)
  maandag 9 juli 2012 @ 21:31:55 #238
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_113987182
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Mijn broer hoorde 21 juni dat hij per 1 juli weer werk had. Maar hij moest van het UWV voor die ene week ter overbrugging toch nog een sollicitatie eruit doen. Terwijl hij herstellende was van een knie-operatie en dus niet lang mocht staan / lopen :') . Dat heeft ook al zoveel zin :').

Ik ben niet werkloos en ook niet dreigend werkloos, ben me echter wel aan het oriënteren op een andere baan. Mijn huidige werkgever en ik hebben andere ideeën over bepaalde zaken en ik ben bang dat als de ideeën van de werkgever werkelijkheid worden (en daar begint het steeds meer op te lijken), ik mijn baan een stuk minder leuk ga vinden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 juli 2012 @ 21:37:22 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_113987518
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Tja de ervaringen die ik uit mijn directe omgeving heb gezien is het allemaal niet zo spannend. Laat zien dat je een sollicitatie verstuur en het is ok. Dat is ondertussen 5 jaar geleden dus het zou nu anders kunnen zijn. Zelf heb ik geen enkele ervaring met het UWV.
pi_113987601
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:31 schreef MaLo het volgende:

[..]

Mijn broer hoorde 21 juni dat hij per 1 juli weer werk had. Maar hij moest van het UWV voor die ene week ter overbrugging toch nog een sollicitatie eruit doen. Terwijl hij herstellende was van een knie-operatie en dus niet lang mocht staan / lopen :') . Dat heeft ook al zoveel zin :').

Ik ben niet werkloos en ook niet dreigend werkloos, ben me echter wel aan het oriënteren op een andere baan. Mijn huidige werkgever en ik hebben andere ideeën over bepaalde zaken en ik ben bang dat als de ideeën van de werkgever werkelijkheid worden (en daar begint het steeds meer op te lijken), ik mijn baan een stuk minder leuk ga vinden.
Ik weet het niet hoe het nu zit, maar vroeger kon je je ziekmelden bij het UWV als je WW ontving, zodat je tijdelijk een ZW-uitkering kreeg in plaats van WW. Tijdens je ziekteperiode verviel je sollicitatieplicht volgens mij ook.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:47:19 #241
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113988042
Zo kut is dat hè dat je ook banen moet aannemen onder je niveau.

Putjesschepper of iets dergelijks wil ik echt niet zijn maar volgens hun valt al het werk wat je kan aanpakken onder geaccepteerde arbeid. Maar als het niet anders kan si be it. Ik probeer echt alles en al aan te pakken maar voor zelfs simpel werk heb je diploma's nodig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:56:01 #242
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_113988418
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:38 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoe het nu zit, maar vroeger kon je je ziekmelden bij het UWV als je WW ontving, zodat je tijdelijk een ZW-uitkering kreeg in plaats van WW. Tijdens je ziekteperiode verviel je sollicitatieplicht volgens mij ook.
Hij viel tussen wal en schip. Binnen 1,5 week de ww in en opgeroepen worden voor een operatie was teveel voor het UWV :').
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 juli 2012 @ 21:58:29 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_113988533
Dit is wat UWV.nl zegt over passend werk

quote:
Passend werk

Als u werkloos bent, probeert u natuurlijk eerst of u een baan kunt vinden op uw eigen niveau van opleiding, ervaring en loon. Is dat na een halfjaar nog niet gelukt, dan verwachten wij dat u ook solliciteert naar werk van een lager opleidingsniveau of werk dat minder betaalt. Ook een baan waarvoor u meer moet reizen kan dan passend zijn.
Mjah, redelijk.
pi_113988726
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:56 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hij viel tussen wal en schip. Binnen 1,5 week de ww in en opgeroepen worden voor een operatie was teveel voor het UWV :').
Je moet het die ambtenaren ook niet zo moeilijk maken! o|O
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:41:31 #245
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114000857
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:29 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik solliciteer zowel boven, op, als onder mijn niveau.
mijn soll.plicht is pas sinds mei ingegaan, dus ik heb denk ik nog even.
ik verstuur ook al open sollicitaties, etc., meer kan ik echt niet doen...
Beetje netwerken bij mensen die je kent wil ook wel helpen, dan krijg je vaak vacatures die ze niet op de website / in de krant zetten maar die toch vervuld moeten worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:43:48 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114000889
quote:

[..]

De eerste 2 maanden voelde als vakantie, daarna werd het verveeld thuis zitten tot nervositeit na 4 maanden ;). Maar het werd niet echt lastiger een nieuwe baan te vinden. Wel merk je dat je 'uit het wereldje' bent en dus niet makkelijk nog kunt netwerken.

quote:
laten we het hopen ;). Iig genoeg werk in de 'web' wereld op dit moment. Met name development.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:45:08 #247
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114000903
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:47 schreef CantFazeMe het volgende:
Zo kut is dat hè dat je ook banen moet aannemen onder je niveau.

Putjesschepper of iets dergelijks wil ik echt niet zijn maar volgens hun valt al het werk wat je kan aanpakken onder geaccepteerde arbeid. Maar als het niet anders kan si be it. Ik probeer echt alles en al aan te pakken maar voor zelfs simpel werk heb je diploma's nodig.
Van 6 maanden tot 1 jaar werkloos 1 niveau onder je werk hè :). Dus HBO -> MBO, WO -> HBO etc.
Na een jaar werkloosheid moet je alles accepteren.
En als je geen diploma's hebt ben je dom.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:59:23 #248
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114001112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Van 6 maanden tot 1 jaar werkloos 1 niveau onder je werk hè :). Dus HBO -> MBO, WO -> HBO etc.
Na een jaar werkloosheid moet je alles accepteren.
En als je geen diploma's hebt ben je dom.
Ik bedoel vereiste diploma's. En nee het is niet na één jaar, je moet al het werk accepteren (jonger dan 27)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:01:39 #249
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114001142
Ik moest van mijn coach ook gewoon overal op solliciteren ipv alleen HBO gericht. Want "als jij hersenchirurg bent en er is maar 1 vacature per jaar, dan moet je gewoon verder solliciteren en kan je daar niet op wachten"
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:20:36 #250
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114001422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:01 schreef automatic_ het volgende:
Ik moest van mijn coach ook gewoon overal op solliciteren ipv alleen HBO gericht. Want "als jij hersenchirurg bent en er is maar 1 vacature per jaar, dan moet je gewoon verder solliciteren en kan je daar niet op wachten"
Ben jij hersenchirurg dan? O+
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')