Dat is wel ergquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik kreeg gisteren telefoon van een uitzendbureau;
Intercedente: "Hallo, goed nieuws ... ! Organisatie A waar wij je hebben voorgesteld reageerde zeer enthousiast op je CV en willen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek regelen. Je zit waarschijnlijk geramd ... !
Ikke: "Ha mooi. Goede timing ook met het eindigen van het huidige contract op 20 juli. Maar wacht eens, ik kan me niets van een organisatie A herinneren ... ?"
Intercedente: "Zo? Dan moet ik even het één en ander natrekken, en zal binnen het kwartier terugbellen."
En een kwartier later ...
Intercedente: "Hallo ... ! Het blijkt dat we de verkeerde persoon opgebeld hebben. Duizendmaal excuses, maar zodra we iets hebben nemen we direct contact op."
Ik wurg haar Ach, 't is geen ramp
Dat is wel erg lullig zeg, wat een flaterquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Intercedente: "Hallo, goed nieuws ... ! Organisatie A waar wij je hebben voorgesteld reageerde zeer enthousiast op je CV en willen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek regelen. Je zit waarschijnlijk geramd ... !
Ikke: "Ha mooi. Goede timing ook met het eindigen van het huidige contract op 20 juli. Maar wacht eens, ik kan me niets van een organisatie A herinneren ... ?"
Intercedente: "Zo? Dan moet ik even het één en ander natrekken, en zal binnen het kwartier terugbellen."
Intercedente: "Hallo ... ! Het blijkt dat we de verkeerde persoon opgebeld hebben. Duizendmaal excuses, maar zodra we iets hebben nemen we direct contact op."
En vervolgens hoor je niks meer van zequote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Kutquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:19 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ik kom me hier maar melden. Afgelopen dinsdag na 12 jaar ontslagen.
Hoe dan ook, zoals het er nu uit ziet per 1 September officieel werkloos. Werkzoekend als webmanager, webcoordinator, webbeheerder, online projectleider, etc."
Nou er was wel echt een herstructurering, alleen is iedereen verbaasd over het rijtje namen die in de herstructurering zitten. Maar ja, het is niet anders.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
KutWas het ook echt herstructurering of was dat een lulverhaal?
Ik ben toch wel even nieuwsgierig hoe dat dan werkt... vanwaar die verbazing over de namen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou er was wel echt een herstructurering, alleen is iedereen verbaasd over het rijtje namen die in de herstructurering zitten.
Dat er een aantal mensen uitgegooid zijn waarover ongeveer iedereen het unaniem eens is dat zij heel veel bijdragen. Ook mensen die er al relatief heel lang werken (en dus heel duur zijn om in een herstructurering eruit te gooien) waardoor het besparende effect dus nihil is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik ben toch wel even nieuwsgierig hoe dat dan werkt... vanwaar die verbazing over de namen?
Geloof me, de logica in de huidige ontslagen ontgaat iedereen. Maar boeien, het zal me jeuken hoe het verder met die hut gaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:50 schreef Devv het volgende:
Het is maar net welke route ze willen varen. Ik heb zelf een grote ontslag ronde overleefd (bijna de helft van de werkvloer moest het veld ruimen) terwijl ik de op één na jongste was en ook nog eens als laatste was aangenomen. Maar het bedrijf had wel behoefte aan programmeurs en niet meer aan consultants, dus die afdeling vloog eruit. Ik weet nog dat iemand van die afdeling achteraf aan mijn bureau kwam staan en doodleuk vertelde dat ze dachten dat ik eruit zou gaan. Dat moment was wel even goed voor mijn ego dat juist de rookie mocht blijven.
Was ik al bang voor.... Klote, heb je voor niks goed zitten presterenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat er een aantal mensen uitgegooid zijn waarover ongeveer iedereen het unaniem eens is dat zij heel veel bijdragen. Ook mensen die er al relatief heel lang werken (en dus heel duur zijn om in een herstructurering eruit te gooien) waardoor het besparende effect dus nihil is.
Nou... voor niks zou ik niet zeggenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Was ik al bang voor.... Klote, heb je voor niks goed zitten presteren
Ik heb die smoesje ook nog niet gehoord, maar het ligt in de lijn der verwachtingenquote:Op donderdag 5 juli 2012 11:58 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Same. Al ben ik nét afgestudeerd dus heb ik nog geen smoesjes gehoord als die jij aankaart om me af te wijzenVoor de rest klopt het plaatje hier ook...
Vragen ze uitstekende beheersing van de Engelse taal, kunnen ze er zelf niet voor zorgen dat er in dat kleine stukje tekst geen beschamende fouten staanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... voor niks zou ik niet zeggen
Wat me overigens opvalt is dat heel veel vacatures wel ernstig onderbelicht zijn zeg. Zelden wordt verteld welke werkzaamheden verwacht worden. Het zijn altijd licht cryptische omschrijvingen.
Klap op de vuurpijl was wel deze die ik gisteren tegen kwam
http://www.nationalevacat(...)er+Service+manager/5
Briljant hequote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:49 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Vragen ze uitstekende beheersing van de Engelse taal, kunnen ze er zelf niet voor zorgen dat er in dat kleine stukje tekst geen beschamende fouten staan
Haha ja, begon bijna te twijfelen of dat toevallig weer een nieuwe hippe term was. Dan jeuken mijn vingers om een bijdehante sollicitatie in te sturen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Briljant hetot 2 keer toe devolepedment
Naast alle andere fouten en tenenkrommende engelse zinsconstructies.
En weer een sollicitatie verstuurd. Bij het ministerie van Algemene zaken. Wel 500 euro minder dan mijn huidige baan, maar omgerekend naar gelijk aantal uren en de 13e maand scheelt het nog maar 108 euro. Naast alle andere obvious voordelen van het ministerie.
Nu maar weer duimen.
Dat klinkt precies als tempo teamquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Schijt zegquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:19 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ik kom me hier maar melden. Afgelopen dinsdag na 12 jaar ontslagen.
Hoe dan ook, zoals het er nu uit ziet per 1 September officieel werkloos. Werkzoekend als webmanager, webcoordinator, webbeheerder, online projectleider, etc."
Wellicht dat je afgewezen wordt adhv je motivatiebrief? Zou zeker niet steeds dezelfde gebruikenquote:Op zondag 8 juli 2012 20:22 schreef Tito_Makani het volgende:
Passen jullie je motivatiebrief aan elke keer dat je solliciteert?
Ik pas slechts de naam van de organisatie en functie aan en citeer wat dingen uit de vacature
Dat dus. Heb 45 unieke op mijn laptop staan. Ik héb het idee dat het wel zinvol is geweest.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:28 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Wellicht dat je afgewezen wordt adhv je motivatiebrief? Zou zeker niet steeds dezelfde gebruiken
Dit denk ik ook.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat het belang van een motivatiebrief schromelijk overschat wordt. Schrijf een nette brief, zonder fouten. Die wordt slechts even vluchtig bekeken en verdwijnt direct in het ronde archief.
Je CV en personalia en wellicht wat ze over je vinden op internet is wat de doorslag geeft. Hebben ze voor de functie een man van maximaal 30 jaar voor ogen, is de kans dat ik als 42 jarige uitgenodigd wordt nihil. Welke motivatie er ook bij zit.
Ik begrijp dat wanneer je lang werkloos ben je bereidt ben om naakt ingesmeerd met pindakaas door een brandende hoepel te springen, maar behalve wat applaus zal het je geen extra mogelijkheden op een baan opleveren.
My 2 cents.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |