"Uit het onderzoek blijkt verder dat recent afgestudeerden langer moeten zoeken voordat ze een baan vinden en dat ze minder vaak een vast contract krijgen. "quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:52 schreef Woussie1987 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_verdubbeld__.html
Eindelijk wordt het werkprobleem eens behandelt in eeen ochtendkrant
Juist daarom heb ik echt overwogen om iets in de zorg of de techniek te gaan doen. Omdat je in de zorg of techniek nog enigszins baangarantie hebt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:27 schreef Woussie1987 het volgende:
DE Nederlandse arbeidsmarkt is gewoon ruk. Tenzij je in de zorg of in de techniek werkt dan ben je zo binnen. Jongeren hebben te weinig ervaring, ouderen zijn weer te oud. Kortom er is altijd wel wat te zeiken. Hogescholen die altijd positief over hun opleidingen zijn en dat je snel na een opleiding aan de slag zou kunnen. Het zijn allemaal praatjes en mooie voorstellingen die in de realiteit niet waar zijn.
In andere landen zou het waarschijnlijk echt niet beter zijn, zoniet slechter.
Ja dan is helemaal lullig idd.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:39 schreef Woussie1987 het volgende:
Ja dat is dus het probleem, heb je jarenlang een hbo opleiding gevolgd die erg duur is kom je erachter dat de banen niet voor het oprapen liggen.
Moet zeggen in mijn sector (financieel) zijn er opzich nog wel banen, maar heel veel op mbo niveau en dan ben je weer te hoog opgeleid. Kortom lastig. Als het te lang duurt misschien toch maar omscholen.
Ja en wat als ik je weet te vertellen dat veel jobcoaches de boot afhouden als het om mensen gaat die dolgraag ( ongeacht hun leeftijd) in de zorg willen komen werken,als ze maar omgeschoold worden? Commentaar? "we hebben liever vrouwen"quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:31 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Juist daarom heb ik echt overwogen om iets in de zorg of de techniek te gaan doen. Omdat je in de zorg of techniek nog enigszins baangarantie hebt.
Vaag idd. Ik hoor juist heel vaak dat ze juist veel mannen zoeken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja en wat als ik je weet te vertellen dat veel jobcoaches de boot afhouden als het om mensen gaat die dolgraag ( ongeacht hun leeftijd) in de zorg willen komen werken,als ze maar omgeschoold worden? Commentaar? "we hebben liever vrouwen"
ja, da's echt een flater.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:49 schreef Mixende_match het volgende:
Ik heb zojuist mijn afwijzing binnen, ze hadden iemand gevonden met 15 jaar ervaring (ik 7) dus helaas. Heb een uitnodiging gekregen van het UWV. Voor een "meet & match" met verschillende uitzendbureau's. Iemand wel eens van gehoord?
Owja en die afspraak staat om 10.30... Terwijl ik gewoon van 10-6 moet werken, al gebeld maar ze konden het niet verzetten, nu maar een dagje vrij gevraagd.
Wat is dat? Nog niet gehad. Maar ben ook sinds 1 juli ingeschreven.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:49 schreef Mixende_match het volgende:
Ik heb zojuist mijn afwijzing binnen, ze hadden iemand gevonden met 15 jaar ervaring (ik 7) dus helaas. Heb een uitnodiging gekregen van het UWV. Voor een "meet & match" met verschillende uitzendbureau's. Iemand wel eens van gehoord?
Owja en die afspraak staat om 10.30... Terwijl ik gewoon van 10-6 moet werken, al gebeld maar ze konden het niet verzetten, nu maar een dagje vrij gevraagd.
Na het zien van de cijfers verbaasde ik mij overigens over de mbo-docent die vertelde dat doorleren je kans op een baan aanzienlijk verhoogde..quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:52 schreef Woussie1987 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_verdubbeld__.html
Eindelijk wordt het werkprobleem eens behandelt in eeen ochtendkrant
Eruit gemieterdquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:28 schreef Mirjam het volgende:
ik kom uit de zorg, ben eruit gemieterd, en heb gróte moeite om aan een nieuwe baan te geraken.
de zorg is echt geen rozengeur en maneschijn
het is hard werken voor weinigquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:28 schreef Mirjam het volgende:
ik kom uit de zorg, ben eruit gemieterd, en heb gróte moeite om aan een nieuwe baan te geraken.
Welke sector? Ouderen, kinderen, gehandicapten?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:28 schreef Mirjam het volgende:
Hier, Brabant, is er veeeeeel voor gehandicaptenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:23 schreef Mirjam het volgende:
gehandicapten.
eruit wegens op werk opgelopen letsel, lang verhaal veel blabla
ja, waar je de hele dag mensen staat te wassenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hier, Brabant, is er veeeeeel voor gehandicapten
Al meerdere malen op gesolliciteerd, maar ik heb steeds niet de benodigde opleidingquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:05 schreef Elvi het volgende:
Klantenservice. Echt de tip van het jaar. Er is veel verloop omdat sommige mensen het niet trekken om verrot te worden gescholden. Vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |