abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113801869
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_verdubbeld__.html

Eindelijk wordt het werkprobleem eens behandelt in eeen ochtendkrant
pi_113804159
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:52 schreef Woussie1987 het volgende:

"Uit het onderzoek blijkt verder dat recent afgestudeerden langer moeten zoeken voordat ze een baan vinden en dat ze minder vaak een vast contract krijgen. "

Ja, en na 3-4 tijdelijke banen op je cv kun je uit gaan leggen waarom je zo'n jobhopper bent :')
Smile, tomorrow will be worse...
pi_113808698
DE Nederlandse arbeidsmarkt is gewoon ruk. Tenzij je in de zorg of in de techniek werkt dan ben je zo binnen. Jongeren hebben te weinig ervaring, ouderen zijn weer te oud. Kortom er is altijd wel wat te zeiken. Hogescholen die altijd positief over hun opleidingen zijn en dat je snel na een opleiding aan de slag zou kunnen. Het zijn allemaal praatjes en mooie voorstellingen die in de realiteit niet waar zijn.

In andere landen zou het waarschijnlijk echt niet beter zijn, zoniet slechter.
pi_113808847
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:27 schreef Woussie1987 het volgende:
DE Nederlandse arbeidsmarkt is gewoon ruk. Tenzij je in de zorg of in de techniek werkt dan ben je zo binnen. Jongeren hebben te weinig ervaring, ouderen zijn weer te oud. Kortom er is altijd wel wat te zeiken. Hogescholen die altijd positief over hun opleidingen zijn en dat je snel na een opleiding aan de slag zou kunnen. Het zijn allemaal praatjes en mooie voorstellingen die in de realiteit niet waar zijn.

In andere landen zou het waarschijnlijk echt niet beter zijn, zoniet slechter.
Juist daarom heb ik echt overwogen om iets in de zorg of de techniek te gaan doen. Omdat je in de zorg of techniek nog enigszins baangarantie hebt.

Maarja je moet ook niet zomaar iets gaan doen _O- _O-
pi_113809202
Ja dat is dus het probleem, heb je jarenlang een hbo opleiding gevolgd die erg duur is kom je erachter dat de banen niet voor het oprapen liggen.

Moet zeggen in mijn sector (financieel) zijn er opzich nog wel banen, maar heel veel op mbo niveau en dan ben je weer te hoog opgeleid. Kortom lastig. Als het te lang duurt misschien toch maar omscholen.
pi_113809304
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:39 schreef Woussie1987 het volgende:
Ja dat is dus het probleem, heb je jarenlang een hbo opleiding gevolgd die erg duur is kom je erachter dat de banen niet voor het oprapen liggen.

Moet zeggen in mijn sector (financieel) zijn er opzich nog wel banen, maar heel veel op mbo niveau en dan ben je weer te hoog opgeleid. Kortom lastig. Als het te lang duurt misschien toch maar omscholen.
Ja dan is helemaal lullig idd.

Ik heb alleen maar een VMBO en MBO2 diploma, en ik wil in ieder geval weer naar school. Ik heb alleen maar horeca ervaring en wil eigenlijk ook iets anders gaan doen.

Wat zou je eventueel willen doen dan mocht het niet lukken?
pi_113809447
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:31 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Juist daarom heb ik echt overwogen om iets in de zorg of de techniek te gaan doen. Omdat je in de zorg of techniek nog enigszins baangarantie hebt.

Ja en wat als ik je weet te vertellen dat veel jobcoaches de boot afhouden als het om mensen gaat die dolgraag ( ongeacht hun leeftijd) in de zorg willen komen werken,als ze maar omgeschoold worden? Commentaar? "we hebben liever vrouwen" |:(
pi_113809506
quote:
15s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja en wat als ik je weet te vertellen dat veel jobcoaches de boot afhouden als het om mensen gaat die dolgraag ( ongeacht hun leeftijd) in de zorg willen komen werken,als ze maar omgeschoold worden? Commentaar? "we hebben liever vrouwen" |:(
Vaag idd. Ik hoor juist heel vaak dat ze juist veel mannen zoeken. :')

Ach ja tegenwoordig wordt er van alles gezegd :|W :|W
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:49:35 #159
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_113809614
Ik heb zojuist mijn afwijzing binnen, ze hadden iemand gevonden met 15 jaar ervaring (ik 7) dus helaas. Heb een uitnodiging gekregen van het UWV. Voor een "meet & match" met verschillende uitzendbureau's. Iemand wel eens van gehoord?

Owja en die afspraak staat om 10.30... Terwijl ik gewoon van 10-6 moet werken, al gebeld maar ze konden het niet verzetten, nu maar een dagje vrij gevraagd.
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:50:39 #160
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113809657
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:49 schreef Mixende_match het volgende:
Ik heb zojuist mijn afwijzing binnen, ze hadden iemand gevonden met 15 jaar ervaring (ik 7) dus helaas. Heb een uitnodiging gekregen van het UWV. Voor een "meet & match" met verschillende uitzendbureau's. Iemand wel eens van gehoord?

Owja en die afspraak staat om 10.30... Terwijl ik gewoon van 10-6 moet werken, al gebeld maar ze konden het niet verzetten, nu maar een dagje vrij gevraagd.
ja, da's echt een flater.
ik kreeg ook zo'n uitnodiging, voor een speeddate met uitzendbureau's
haske verplicht, maar ok.
kom ik daar, was er maar 1 van de 5 uitzendbureau's op komen dagen }:|
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:52:55 #161
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113825081
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:49 schreef Mixende_match het volgende:

Wat is dat? Nog niet gehad. Maar ben ook sinds 1 juli ingeschreven.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_113841288
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:52 schreef Woussie1987 het volgende:

Na het zien van de cijfers verbaasde ik mij overigens over de mbo-docent die vertelde dat doorleren je kans op een baan aanzienlijk verhoogde..

Over werken in de zorg als man. Ik had juist de indruk dat ik onder meer was aangenomen omdat ik de enige man was, maar ik hoor dat als je in de thuiszorg wil werken dat het idd een nadeel kan zijn vanwege de weigering door cliënten (ook van niet-westerse afkomst). Er is inderdaad veel werk in te vinden, maar er kleven ook nadelen aan het werk. Juist door de tekorten worden heerst er op sommige werkplaatsen een hoge werkdruk omdat je het werk doet wat je normaal met meer man zou doen. Het wrange is trouwens dat desondanks om sommige werkplaatsen bezuinigd worden en werknemers in de zorg op straat komen te staan. Dit laatste is ook een terechte opmerking bij de voorspelling van de werkgelegenheid in de zorg. De kans op een baan is aanzienlijk, mits er niet bezuinigd wordt.

Ik kan mij daarnaast ook boos maken om de gebrekkige voorlichting van scholen dat met bepaalde opleidingen het heel moeilijk aan een baan geraken is, maar volgens mij moet deze informatie binnenkort ook verplicht worden verstrekt.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:28:09 #163
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113841333
ik kom uit de zorg, ben eruit gemieterd, en heb gróte moeite om aan een nieuwe baan te geraken.
de zorg is echt geen rozengeur en maneschijn :{w
pi_113841471
Trouwens nog een tip. Werk genoeg bij de Action geloof ik. Ben inmiddels al een paar keer gebeld door verschillende medewerkers. Leeftijd is geen probleem evenals het gebrek aan ervaring, mits je doordeweeks werkt. Contract van 16-31 uur.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:47:50 #165
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113841880
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:28 schreef Mirjam het volgende:
ik kom uit de zorg, ben eruit gemieterd, en heb gróte moeite om aan een nieuwe baan te geraken.
Eruit gemieterd :o?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_113841910
Zou ut? Ik hoor dat men daar ook bezuinigt op personeel want mij buurman van 48! die werk zoekt en al detailhandelservaring heeft met soortgelijk winkels, kreeg het advies niet te solliciteren i.v.m het grote aanbod wat men al had.
pi_113847717
quote:
het is hard werken voor weinig
daar komt bij, alleen maar vrouwelijke collegas -O- niet fijn
waarom ben je ontslagen ?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:19:14 #168
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113849977
quote:
Welke sector? Ouderen, kinderen, gehandicapten?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:23:26 #169
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113850150
gehandicapten.
eruit wegens op werk opgelopen letsel, lang verhaal veel blabla
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:23:47 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113852890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:23 schreef Mirjam het volgende:
gehandicapten.
eruit wegens op werk opgelopen letsel, lang verhaal veel blabla
Hier, Brabant, is er veeeeeel voor gehandicapten :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:24:22 #171
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113852907
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hier, Brabant, is er veeeeeel voor gehandicapten :o
ja, waar je de hele dag mensen staat te wassen
dat zit er voor mij niet meer in.
begeleiding is niks in te vinden
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:05:17 #172
47102 Elvi
miemkwien
pi_113864741
Klantenservice. Echt de tip van het jaar. Er is veel verloop omdat sommige mensen het niet trekken om verrot te worden gescholden. Vreemd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:32:06 #173
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113865935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:05 schreef Elvi het volgende:
Klantenservice. Echt de tip van het jaar. Er is veel verloop omdat sommige mensen het niet trekken om verrot te worden gescholden. Vreemd.
Al meerdere malen op gesolliciteerd, maar ik heb steeds niet de benodigde opleiding :')
Belachelijk, voor zulk werk verwachten ze minstens hbo, dwazen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:48:24 #174
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_113869616
Ik kreeg gisteren telefoon van een uitzendbureau;

Intercedente: "Hallo, goed nieuws ... ! Organisatie A waar wij je hebben voorgesteld reageerde zeer enthousiast op je CV en willen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek regelen. Je zit waarschijnlijk geramd ... !
Ikke: "Ha mooi. Goede timing ook met het eindigen van het huidige contract op 20 juli. Maar wacht eens, ik kan me niets van een organisatie A herinneren ... ?"
Intercedente: "Zo? Dan moet ik even het één en ander natrekken, en zal binnen het kwartier terugbellen."

En een kwartier later ...

Intercedente: "Hallo ... ! Het blijkt dat we de verkeerde persoon opgebeld hebben. Duizendmaal excuses, maar zodra we iets hebben nemen we direct contact op."

Ik wurg haar Ach, 't is geen ramp :+
pi_113875309
Dan vraag je je toch af waarom jij niet wordt aangenomen wanneer je solliciteert naar intercedent. Schijnbaar heb je daar een diploma voor nodig, maar als ik die prutsers bezig zie dan vraag ik me af: waarom??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')