Het klinkt een beetje alsof je al per definitie de bijstand in wil, maar dat is een beetje de omgekeerde wereld. Welk vakgebied zit je? Wat voor werk wil je doen en op welk niveau? Hoeveel sollicitaties heb je al achter de rug?quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:42 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar als ik straks WWB aan moet vragen dan ben je verplicht minimaal 5 uitzendbureau's.
Wil zeker niet de bijstand in, maar als er simpelweg geen werk voor mij is dan dien ik naar andere oplossingen te zoeken. Zit in het grafische vak. MBO niveau en ben al in bezit van een ander aansluitend diploma. Ook op MBO niveau. Heb nu twee sollicitaties (één nog niet zeker) staan voor volgende week.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje alsof je al per definitie de bijstand in wil, maar dat is een beetje de omgekeerde wereld. Welk vakgebied zit je? Wat voor werk wil je doen en op welk niveau? Hoeveel sollicitaties heb je al achter de rug?
Als je bijstand aanvraagt, word je volgens mij geacht om ieder baantje dat ze aanbieden ook maar te accepteren (correct me if I'm wrong), en dat lijkt me ook zonde van het potentieel.
Voordat je bijstand krijgt ben je twee maanden verder. Bovendien kom je eerst nog terecht in een WorkFast traject, waar het UWV jou gaat 'helpen' (lees: controleren) met een nieuwe baan te vinden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:33 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wil zeker niet de bijstand in, maar als er simpelweg geen werk voor mij is dan dien ik naar andere oplossingen te zoeken. Zit in het grafische vak. MBO niveau en ben al in bezit van een ander aansluitend diploma. Ook op MBO niveau. Heb nu twee sollicitaties (één nog niet zeker) staan voor volgende week.
Werk.nl is echt een al compleet kut. Niks werkt naar behoren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:36 schreef Woussie1987 het volgende:
Bijstand krijg je pas, nadat je eerst 4 weken gesolliciteerd hebt (ter controle). Als je nog niet wat gevonden hebt, krijg je bijstand met terugwerkende kracht.
Je kunt online bijstand aanvragen op de site van het UWV. Ik zou het maar gelijk doen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:41 schreef CantFazeMe het volgende:
Bijstand kan ik later pas aanvragen dus ivm studiefinanciering deze maand. Einde deze maand ontvang ik dus niets meer. Ik heb wel op 1 juli als werkzoekende ingeschreven op werk.nl en ben nu ook op zoek. Dus inschrijving verlengen dus.
Ik moet toch langs UWV deze week en kan daar wel terecht voor informatie. Hoe hebben jullie het gedaan? Wanneer bijstand aanvragen?
Al geprobeerd. Wou niet omdat ik volgens hun nog stufi ontving...quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je kunt online bijstand aanvragen op de site van het UWV. Ik zou het maar gelijk doen.
Ach, ik begin het heel langzaam aan zo ontzettend zat te worden in dit land.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat soort smoezen werken altijd lekker motiverend idd.
Ik ben 30 (bijna 31). Maar de rest klopt wel ongeveer.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:38 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ach, ik begin het heel langzaam aan zo ontzettend zat te worden in dit land.
Met 32 ben je te oud, te onervaren, te duur, jobhoppend, etc., etc. En prive is dat momenteel niet anders: vrijgezel, geen kinderen, geen eigen huis, geen grote auto, (nog) geen carriere, modaal salarisje, etc. Ik word er niet goed van.
Wat voor cv heb je? Een creatieve? Voor uitzendbureau's heb ik een 'normaal' cv. Ik pak nu alle werk wat ik pakken kan krijgen...quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Un-fucking-believable.
Gisteren gereageerd op een vacature waarbij ze 'mensen met een creatieve geest' zoeken. Aangezien ik een grafische opleiding heb gedaan bij de HKU en in mijn vrije tijd dtp werkzaamheden verricht, muziek maak en recensies schrijf voor mijn filmblog, dacht ik: kat in t bakkie!
Word ik net gebeld door zo'n uitzendsnol met de opmerking wat mijn motivatie is om op die vacature te reageren, want ze zag de creatieve geest niet terug in mijn curriculum vitae...
[ afbeelding ]
vergeet niet om ook je portfolio in je cv noteren, daar blijkt je creativiteit uitquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Un-fucking-believable.
Gisteren gereageerd op een vacature waarbij ze 'mensen met een creatieve geest' zoeken. Aangezien ik een grafische opleiding heb gedaan bij de HKU en in mijn vrije tijd dtp werkzaamheden verricht, muziek maak en recensies schrijf voor mijn filmblog, dacht ik: kat in t bakkie!
Word ik net gebeld door zo'n uitzendsnol met de opmerking wat mijn motivatie is om op die vacature te reageren, want ze zag de creatieve geest niet terug in mijn curriculum vitae...
[ afbeelding ]
Same. Al ben ik nét afgestudeerd dus heb ik nog geen smoesjes gehoord als die jij aankaart om me af te wijzenquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:38 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ach, ik begin het heel langzaam aan zo ontzettend zat te worden in dit land.
Met 32 ben je te oud, te onervaren, te duur, jobhoppend, etc., etc. En prive is dat momenteel niet anders: vrijgezel, geen kinderen, geen eigen huis, geen grote auto, (nog) geen carriere, modaal salarisje, etc. Ik word er niet goed van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |