abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113417111
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:

Werkzoekend # 45

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.

Voorbeeld:

Naam: Piet
Regio: Zeeland
Wat voor werk: Het liefst een horecabaan.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Moderator dinsdag 26 juni 2012 @ 16:36:58 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113417329
"Nee sorry we moeten eerst wachten tot er geld vrij komt"

-O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113417331
quote:
Altijd uitzonderingen hebben? Ik ken genoeg bedrijven die op basis van 2 gesprekken met iemand een profiel opmaken en kijken of hij/zij geschikt is en dan vervolgens niet om het diploma vragen.
Noem dan eens wat namen van bedrijven die het niet uitmaakt of je een hbo- of veterstrikdiploma hebt. En over welke functies praten we dan?
pi_113417402
In alle sollicitatiegesprekken die ik heb gehad (en dat zijn er ondertussen aardig wat) is me nog nooit naar een diploma gevraagd. Mensen gaan er gewoon van uit dat wat op je C.V. staat de waarheid is. Bovendien prikken ze er zo doorheen tijdens zo'n gesprek of je CV overeenkomt met de antwoorden die je geeft.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:38:38 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113417408
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:37 schreef Devv het volgende:

[..]

Noem dan eens wat namen van bedrijven die het niet uitmaakt of je een hbo- of veterstrikdiploma hebt. En over welke functies praten we dan?
Er wordt ALTIJD werk/denkniveau gevraagd. Nergens wordt GEEN opleiding gevraagd.
En of je nou HBO niveau door werk hebt of HBO niveau door opleiding, who fucking cares.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113417712
Ik heb donderdag een meedraai-dag. Bij een telefonisch verkoop bureau. Ik denk dat ik zo mogelijk nog zenuwachtiger ga worden, terwijl ik toch best een vlotte babbel kan hebben.

[ Bericht 58% gewijzigd door Sjeen op 26-06-2012 16:58:41 ]
pi_113418098
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
In alle sollicitatiegesprekken die ik heb gehad (en dat zijn er ondertussen aardig wat) is me nog nooit naar een diploma gevraagd. Mensen gaan er gewoon van uit dat wat op je C.V. staat de waarheid is. Bovendien prikken ze er zo doorheen tijdens zo'n gesprek of je CV overeenkomt met de antwoorden die je geeft.
Haal je opleiding eens van je cv. En kijk dan eens hoe vaak je op gesprek mag komen. Ik durf te wedden dat je minder vaak een uitnodiging zal krijgen.
pi_113418201
Mag volgende week eindelijk eens op gesprek. Wel een functie met te weinig uur maar t betaalt waarschijnlijk meer dan de bijstand :). Ze sturen me een heel informatiepakket op en daarna word ik overhoord in een gesprek van 1 uur :P
pi_113418240
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:51 schreef Devv het volgende:

[..]

Haal je opleiding eens van je cv. En kijk dan eens hoe vaak je op gesprek mag komen. Ik durf te wedden dat je minder vaak een uitnodiging zal krijgen.
Maar waarom zou ik dat doen? Uiteraard zet ik mijn opleidingen op mijn cv. Wil niet gelijk zeggen dat ik niet word afgewezen op functies vanwege mijn leeftijd, ervaring of opleiding hoor. Die mailtjes en telefoontjes krijg ik nog genoeg. Ik zeg alleen dat mij nog nooit naar bewijs is gevraagd of ik die cursus of opleiding wel heb gevolgd tijdens een gesprek.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2012 @ 16:55:49 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113418310
In WGR gaan we fatsoenlijk met elkaar om, hier dus ook...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_113418344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:55 schreef Sjeen het volgende:
In WGR gaan we fatsoenlijk met elkaar om, hier dus ook...
Dank je ;(
pi_113418386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Maar waarom zou ik dat doen? Uiteraard zet ik mijn opleidingen op mijn cv.
Een diploma maakt dus wel degelijk uit. Zonder een diploma zouden veel mensen niet eens een voet tussen de deur krijgen.
pi_113418426
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:57 schreef Devv het volgende:

[..]

Een diploma maakt dus wel degelijk uit.
Dat is ook niet mijn punt.
pi_113418468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat is ook niet mijn punt.
Maar mijn punt wel.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:03:01 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113418605
waar hebben jullie het over zeg :D
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113418663
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 17:03 schreef Maanvis het volgende:
waar hebben jullie het over zeg :D
Idd :D

Ik heb wellicht een baan! In dezelfde branche als nu, vind ik wat minder, maja ach werk is werk :P
~ Bonito La Risa ~
pi_113424461
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Aardig op leeftijd? Je bent 25 man!
Ik ben 32, en heb dat gevoel ook :'(.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_113426680
Er zijn in ieder geval genoeg banen in de ICT! Ik studeer vrijdag af (dan is mijn verdediging, puur een formaliteit want ik heb een 9 op mijn scriptie :9 ) en heb via internet al verschillende aanbiedingen gehad (9 in twee dagen om precies te zijn). Heb nog geen keuze gemaakt want ik wil eerst zelf even rond zoeken ;) .
pi_113426932
Vrijdag een sollicitatiegesprek! *O* in de kassen... nou ja, we zullen zien...
pi_113427151
Als je je inschrijft bij werk.nl voor een WW dan krijg je als eerste een werkplan. Deze moet je doorlezen en doorgeven via de website. Dat doorgeven werkt via Mijn taken, en dan klikken op Nu doorgeven.
Hoe zit het dan met sollicitatieactiviteiten? Je moet dus 4 sollicitaties per 28 dagen doen.. deze zit ook onder Mijn taken,
maar moet je dan pas als je 4 sollicitaties hebt gedaan, bij Mijn taken op Nu doorgeven klikken? of bij elke 1 sollicitatie? wat ik helemaal niet snap moet je je sollicitatiebrieven niet uploaden ergens op de site. ze moeten toch bewijs hebben dat je ook echt gesolliciteerd hebt? alvast bedankt voor jullie antwoorden :@
pi_113427703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:21 schreef EL_Presidente het volgende:
Als je je inschrijft bij werk.nl voor een WW dan krijg je als eerste een werkplan. Deze moet je doorlezen en doorgeven via de website. Dat doorgeven werkt via Mijn taken, en dan klikken op Nu doorgeven.
Hoe zit het dan met sollicitatieactiviteiten? Je moet dus 4 sollicitaties per 28 dagen doen.. deze zit ook onder Mijn taken,
maar moet je dan pas als je 4 sollicitaties hebt gedaan, bij Mijn taken op Nu doorgeven klikken? of bij elke 1 sollicitatie? wat ik helemaal niet snap moet je je sollicitatiebrieven niet uploaden ergens op de site. ze moeten toch bewijs hebben dat je ook echt gesolliciteerd hebt? alvast bedankt voor jullie antwoorden :@
Je krijgt een Excel-bestand, dat moet je bijhouden.

Verder is mij nooit op een sollicitatieplicht gewezen. Althans, niet in de zin dat ze het ook daadwerkelijk controleerden.
pi_113427982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:32 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Je krijgt een Excel-bestand, dat moet je bijhouden.

Verder is mij nooit op een sollicitatieplicht gewezen. Althans, niet in de zin dat ze het ook daadwerkelijk controleerden.
ik heb nooit een excel bestand gehad? :@
pi_113428488
Geen excel bestand...
Je moet het gewoon per sollicitatie doorgeven. Klik er maar eens op, dan krijg je verschillende opties.
pi_113430221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Ik wel.

Lekker die eenduidigheid van het UWV :').
pi_113430486
geldt een CV achterlaten op een website ook als sollicitatie?
pi_113430582
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:31 schreef EL_Presidente het volgende:
geldt een CV achterlaten op een website ook als sollicitatie?
Bij mijn weten niet. Inschrijving bij een uitzendbureau wel.
pi_113431284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:33 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Bij mijn weten niet. Inschrijving bij een uitzendbureau wel.
pi_113432315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:44 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Weer wat geleerd.
pi_113438712
Dit onderschrijft mijn reactie van vanmiddag maar weer eens, dat langer dan een kwartier reizen tegenwoordig al teveel is voor veel bedrijven/uitzendtoko's.

quote:
Beste Mint,

Gezien je woonplaats hebben wij helaas geen mogelijkheden!

Met vriendelijke groet,

Olympia Uitzendbureau
quote:
Beste intercedente,

Het is vanaf mijn woonplaats slechts een half uur reizen met de trein en auto.

Is een half uur reizen tegenwoordig al teveel gevraagd?

Met vriendelijke groet,

Mint Clansell
Ik ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:56:15 #30
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113440073
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
yay!
ik moet donderdag voor mijn tweede gesprek!
:%
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_113440386
heb vandaag bij mijn redelijk nieuwe werkgever een studie aangegeven die verspreid over enkele jaren 5000 euro kost :D
ff kijken hoe ze reageren :P
pi_113455789
Vanmiddag mijn eerste werkdag bij Dirk vd Broek :D, ben 17 jaar maar ben in april gestopt met afwassen dus bijbaantje was echt weer nodig! Heb er zin in :D
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:43:46 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113457185
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

staat dat niet in de werkm@p (kut woord dat werkm@p)
Een gedicht over Maanvis
pi_113457264
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 00:00 schreef YebCar het volgende:
heb vandaag bij mijn redelijk nieuwe werkgever een studie aangegeven die verspreid over enkele jaren 5000 euro kost :D
ff kijken hoe ze reageren :P
Toemaar. ;)

Je zat in de horeca toch? Wat wil je voor studie gaan volgen dan?
pi_113465687
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit onderschrijft mijn reactie van vanmiddag maar weer eens, dat langer dan een kwartier reizen tegenwoordig al teveel is voor veel bedrijven/uitzendtoko's.

[..]

[..]

Ik ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.
Die ervaring had ik gisteren ook, terwijl ze mijn woonplaats kunnen lezen in mijn profiel en cv. 25km is de max. Het bedrijf vertrouwt daarbij mensen die met het ov komen niet (misschien terecht?). Heb nu van datzelfde uzb waar ik geen goede ervaring mee heb een uitnodiging voor een gesprek van morgen met een groep medekandidaten. Twijfel of ik wel zou moeten gaan gezien er gerichte ervaring wordt gevraagd en referenties die ik niet heb. Vrij kansloos eigenlijk :P
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:37:33 #36
370039 Morera
more more more
pi_113471940
Zo, er zit eindelijk vooruitgang in. Ben ergens als flexwerker aangenomen en meteen volgende week een paar dagen aan het werk en het betaalt heel goed. Omdat het op flexbasis is moet ik er wel wat bij hebben, morgen ergens anders een gesprek. Als dat goed gaat ben ik tevreden.
pi_113478536
Morgen intakegesprek voor een functie als orderpicker. Niet ideaal, betaalt wel beter dan wat ik nu doe.
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:41:22 #38
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113478603
Ik heb zelf nooit een Excel bestand gehad, maar heb het via via gekregen. Ik ben die toen gaan invullen en dat vond ze prima _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113480255
Loop ik stomtoevallig tegen een overzicht van alle CAO's aan die gelden in de sector waarin ik werk zoek. Handig! :D En dan weet ik ook meteen bij welke bedrijven ik kan zoeken naar banen. *O*
pi_113480952
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:35 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Die ervaring had ik gisteren ook, terwijl ze mijn woonplaats kunnen lezen in mijn profiel en cv. 25km is de max. Het bedrijf vertrouwt daarbij mensen die met het ov komen niet (misschien terecht?). Heb nu van datzelfde uzb waar ik geen goede ervaring mee heb een uitnodiging voor een gesprek van morgen met een groep medekandidaten. Twijfel of ik wel zou moeten gaan gezien er gerichte ervaring wordt gevraagd en referenties die ik niet heb. Vrij kansloos eigenlijk :P
Gewoon gaan en je gezicht laten zien. Misschien hebben ze overmogen ineens iets anders en dan kennen ze je gezicht al. Altijd een voordeel.
pi_113503036
quote:
Uren per week 40
Werk-/denkniveau LBO
Functietype Uitvoerend
Opleidingsrichting Administratief
Vakgebied Administratief / Secretarieel
Functieniveau Directeur
Nee, dit verzin ik niet :').
pi_113507266
Net te horen gekregen dat ik ben afgewezen op de functie waar ik afgelopen maandag een gesprek voor heb gehad. Ze waren heel enthousiast over me, maar ze hebben het uiteindelijk intern weten op te lossen.

Ik begrijp dat soort acties niet. Kijk dan eerst of er intern iets te regelen valt voordat je buiten de deur gaat werven... :{w
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:50:30 #43
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113509117
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:41 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Nee, dit verzin ik niet :').
Nou, waar wacht je nog op, solliciteren!!!!
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:54:57 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113509324
ik heb het idee dat dat zo'n isle of man vacature is
Een gedicht over Maanvis
pi_113513375
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Net te horen gekregen dat ik ben afgewezen op de functie waar ik afgelopen maandag een gesprek voor heb gehad. Ze waren heel enthousiast over me, maar ze hebben het uiteindelijk intern weten op te lossen.

Ik begrijp dat soort acties niet. Kijk dan eerst of er intern iets te regelen valt voordat je buiten de deur gaat werven... :{w
Exact hetzelfde meegemaakt afgelopen week. Echt flink balen!
pi_113515982
Ik verveel me de tyfus!
pi_113516649
Ik mag de komende 2 weken kiezen welke baan ik bij 2 afzonderlijke bedrijven aan ga nemen.
Wat een luxe... :)
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 28 juni 2012 @ 16:32:22 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113516683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik verveel me de tyfus!
je mag mijn huis wel schoonmaken voor 3 euro per uur.
Een gedicht over Maanvis
pi_113517046
Vandaag aangenomen als administratief medewerker voor de vakantiemaanden :). Werk nu nog in een magazijn, maar dat is echt mijn ding niet. Doe het omdat ik geld wilde verdienen.
Feyenoord Rotterdam
pi_113532857
quote:
19s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Guidetti het volgende:
Ik mag de komende 2 weken kiezen welke baan ik bij 2 afzonderlijke bedrijven aan ga nemen.
Wat een luxe... :)
Netjes :).

Waar kun je uit kiezen?
pi_113533993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:57 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Netjes :).

Waar kun je uit kiezen?
Accountmanager in new media of een baan om steekproefgewijs taxaties uit te voeren om te kijken of de WOZ waardes van huizen wel kloppen met dat wat op papier staat. Het eerste lijkt me leuker, het tweede heb ik voor geleerd. Dus nog geen keuze kunnen maken :)
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 22:52:10 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113536327
Ligt er maar net aan wat je in de toekomst wilt. Daarnaast: waar het brood is.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_113537158
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:52 schreef Renesite het volgende:
Ligt er maar net aan wat je in de toekomst wilt. Daarnaast: waar het brood is.
Klopt. Ik bij vrij commercieel en leg makkelijk contacten dus wat dat betreft zou ik eerder voor de accountmanager kant kiezen. Maar voor dat andere heb ik gedeeltelijk geleerd. Twijfel
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:34:55 #54
370039 Morera
more more more
pi_113541240
Ik had na het Eneco circus via Tempo Team van vier sollicitatierondes voor een fucking outbound callcenter baantje, een uitnodiging om in een winkel van KPN te werken. Omdat ik toen na instemmen meteen weer een test kreeg toegestuurd ben ik afgehaakt en denk ik op eigen houtje meer succes te gaan boeken.

Gisteren brak echter mijn klomp. Ik kreeg een mail van Tempo Team, gericht aan iemand anders. Wel mijn e-mail maar verkeerde naam. Er stond dus niet " Beste Morera " , in plaats daar van stond er een andere vage naam. Vervolgens zou ik niet gereageerd hebben op een test van KPN uit Februari. Ik ben pas sinds deze maand bij Tempo Team geweest.

Ik heb maar een mail terug gestuurd en verteld dat die mail niet voor mij is, maar dat ik inderdaad die test ook niet heb gemaakt en het ook niet zal maken. Ik heb ze bedankt voor alle moeite en heb uitgelegd dat ik veel tijd, geld en moeite heb gestoken in vier rondes solliciteren op verschillende locaties voor nota bene een callcenter outbound baantje, om in de vierde ronde dan niet door te gaan. Ik heb uitgelegd dat ik het een ontiegelijk faalsysteem vind en tijdverspilling van de kandidaten.

Ook heb ik uitgelegd dat ik niet nog een keer die molen in ga voor een simpel baantje dat ECHT niks voorstelt, maar wel een selectieprocedure hanteert die je doet vermoeden dat je afdelingsmanager of directeur van het bedrijf gaat worden. Heb ze nogmaals vriendelijk bedankt en gezegd dat ze me mogen benaderen als er een vacature met een acceptabele selectieprocedure t.o.v. de functie is en dat ik hoop dat ze hier iets mee doen zodat andere mensen niet net als ik hun tijd en geld verdoen.

Heb zelfs een mailtje terug met dat ze mijn reactie begrijpen, maar dat Eneco, KPN en al hun andere opdrachtgevers dit graag zo willen. Blijft apart :)
pi_113542282
Ik moest eens zo'n online taaltest maken voor een vacature om mijn kennis van de Nederlandsche taal te testen, anders kwam je niet in aanmerking.

Die testjes stellen geen donder voor, want degene die ik moest maken was zo fraudegevoelig als wat. Het waren meerkeuzevragen en als je er ééntje fout had dan kon je de test gewoon opnieuw starten, net zolang totdat je het goede antwoord eruit had gepikt. _O-

Het uitzendbureau vroeg of ik screenshots wilde maken van de uitslag. Iedereen met een beetje Photoshop skills kan dus een beetje knippen en plakken en de uitslag manipuleren, vooral wanneer je geen zin hebt om die hele test keer op keer te herstarten. Uiteindelijk is het hele circus niet doorgegaan omdat de job was komen te vervallen. :')

Zonde van mijn tijd dat soort flauwekul. Ik doe er ook niet meer aan mee. Ook van die uitermate debiele testen die moeten uitwijzen wat voor een persoon jij bent op de werkvloer, bedacht door wereldvreemde managers die nog nooit zelf goed hebben gefunctioneerd op kantoor.

Een tip: wanneer je zo'n persoonlijkheidstest moet invullen; altijd voor de uitersten gaan. "Geheel mee eens/Geheel mee oneens". Neutrale antwoorden pakken altijd negatief uit op zo'n test.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mint_Clansell op 29-06-2012 01:27:53 ]
pi_113545393
Vraagje... als je via werk.nl op een vacature reageert kun je kiezen voor 'voeg deze vacature toe aan vacatures waarop ik gereageerd heb'.

Maar moet je deze dan ook nog aangeven via taken?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:59:38 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113545849
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 01:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een tip: wanneer je zo'n persoonlijkheidstest moet invullen; altijd voor de uitersten gaan. "Geheel mee eens/Geheel mee oneens". Neutrale antwoorden pakken altijd negatief uit op zo'n test.
Klopt absoluut! Heb ooit een test verneukt omdat ik gematigde antwoorden gaf. Niet doen dus. Altijd de uitersten kiezen!
Een gedicht over Maanvis
pi_113549278
quote:
19s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:16 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Accountmanager in new media of een baan om steekproefgewijs taxaties uit te voeren om te kijken of de WOZ waardes van huizen wel kloppen met dat wat op papier staat. Het eerste lijkt me leuker, het tweede heb ik voor geleerd. Dus nog geen keuze kunnen maken :)
Persoonlijk zou ik voor WOZ kiezen. Zo commercieel ben ik niet ;).

In mijn laatste functie ben ik accountmanager geweest, niets voor mij. Ik heb liever een dik dossier voor mijn neus :P.
pi_113554176
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Maandag begin ik :s)
pi_113554760
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:15 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maandag begin ik :s)
Toppie man. :s)
pi_113555068
Tx! En het is niet eens in de kassen zelf, maar in de loods er naast :P
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 13:41:02 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113555350
Cool.
pi_113555439
Eerst een week op proef trouwens, en als t dan van beide kanten bevalt mag ik blijven. En het is voor de verandering eens een fatsoenlijke baan, geen paprikas plukken! *O*
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 13:44:42 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_113555511
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Eerst een week op proef trouwens, en als t dan van beide kanten bevalt mag ik blijven. En het is voor de verandering eens een fatsoenlijke baan, geen paprikas plukken! *O*
Op contractbasis of gelijk vast? Wat ga je zoal doen dan? Order picken/leiding geven/administratie/dingen klaar zitten? :)
pi_113555591
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Op contractbasis of gelijk vast? Wat ga je zoal doen dan? Order picken/leiding geven/administratie/dingen klaar zitten? :)
Dat mag ik pas na die proefweek zeggen :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:46:54 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113555617
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:46 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat mag ik pas na die proefweek zeggen :P
is het een kijkweek om te kijken wat je kan en daarop je functie aan te passen?
Een gedicht over Maanvis
pi_113566988
Zo heb je niks zo heb je keuze uit vier :P. Heb wel op ongeschoold werk gesolliciteerd maar ik wilde snel (tijdelijk) werk hebben. Dacht dat het niet zou lukken ivm te hoog opgeleid icm weinig werkervaring icm mijn leeftijd, maar had net een winkel aan de lijn die het geen probleem vond. Houd er vooral de moed in dus!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:44:46 #68
370039 Morera
more more more
pi_113567405
Maandag een gesprek bij Samsung voor inbound klantenservice bij Samsung zelf, facturatie en technische helpdesk. Lijkt me heel leuk dus ik hoop dat ik die baan krijg.

Iemand die mij kan vertellen hoe ver "algemene technische" kennis gaat? Wat moet ik daar van verwachten? Of beter gezegd: Wat verstaan zij daar onder?
pi_113568900
Bij drie bedrijven gesolliciteerd, bij de eerste twee ook nog extra via persoonlijke wegen (zodat ik niet op de stapel beland). Krijg ik uitgerekend van bedrijf 3 binnen 10 minuten een antwoord "Bedankt [mijn naam] voor je sollicitatie, we nemen het in behandeling en nemen z.s.m contact met je op!". Van de rest in een week tijd nog níets gehoord. Typisch :)

Van bedrijf 1 weet ik dat een bekende al voor z'n 2e of 3e gesprek teruggevraagd is. Hij is minder geschikt voor de functie dan mij (in mijn vakgebied kun je dat vrij objectief zien) maar is mensen van dat bedrijf vaker tegengekomen door gedeelde hobbies. Prima als je op die basis mensen voor laat gaan, maar stuur dan even íets naar de andere sollicitanten. }:|
pi_113571176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:44 schreef Morera het volgende:
Maandag een gesprek bij Samsung voor inbound klantenservice bij Samsung zelf, facturatie en technische helpdesk. Lijkt me heel leuk dus ik hoop dat ik die baan krijg.

Iemand die mij kan vertellen hoe ver "algemene technische" kennis gaat? Wat moet ik daar van verwachten? Of beter gezegd: Wat verstaan zij daar onder?
Het zal wel over de produkten van Samsung gaan. Telefoons, tv's, mediaspelers... Daar zul je vast vragen/klachten over krijgen van klanten en leveranciers en je moet simpele oplossingen kunnen bieden.
pi_113572442
Ik heb ook weleens een persoonlijkheids test moeten maken voor een bedrijf. Er kwam uit dat ik een early adapter was met licht hedonistische trekjes ofzoiets. Die huppelkut van een Intercedente helemaal steigeren omdat er binnen dat bedrijf en zeker op die afdeling ook allemaal van zulke types zouden rond lopen. Ik kom daar aan de eerste dag en loop de afdeling op zit het gevuld met allemaal zeikende oude knarren en strontchagerijnige types die de hele dag geen woord uitbrachte. Half jaar daar gezeten en toen werden alle uitzendkrachten er weer uitgeflikerd wegens een reorganisatie. Wederom een bewijs dat het hele uitzendcircus met hun debiele praatjes en eisen gewoon nergens over gaat.

Het lijkt wel of HR afdelingen elkaar willen overtreffen op selectie eisen en rare testen.
pi_113574376
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:05 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb ook weleens een persoonlijkheids test moeten maken voor een bedrijf. Er kwam uit dat ik een early adapter was met licht hedonistische trekjes ofzoiets. Die huppelkut van een Intercedente helemaal steigeren omdat er binnen dat bedrijf en zeker op die afdeling ook allemaal van zulke types zouden rond lopen. Ik kom daar aan de eerste dag en loop de afdeling op zit het gevuld met allemaal zeikende oude knarren en strontchagerijnige types die de hele dag geen woord uitbrachte. Half jaar daar gezeten en toen werden alle uitzendkrachten er weer uitgeflikerd wegens een reorganisatie. Wederom een bewijs dat het hele uitzendcircus met hun debiele praatjes en eisen gewoon nergens over gaat.

Het lijkt wel of HR afdelingen elkaar willen overtreffen op selectie eisen en rare testen.
Ze houden gewoon zichzelf bezig. Zijn zijn de dompteurs, jij de leeuw die door de brandende hoepel moet springen. Zonder deze act kunnen zij hun circus opdoeken, snappie?

Waarom is brieven schrijven trouwens zo k*t? Ik ben al drie dagen bezig met een vacature voor een functie waar ik supergeschikt en ontzettend gemotiveerd voor ben, maar die brief komt maar niet uit mijn pen/toetsenbord. :(
  zaterdag 30 juni 2012 @ 02:09:22 #73
370039 Morera
more more more
pi_113584363
Uit een hele onverwachte hoek, namelijk mijn persoonlijke netwerk, is me vandaag een baan in de schoot geworpen. Morgen proefdag, hopelijk gaat het goed :D
  zaterdag 30 juni 2012 @ 02:11:27 #74
370039 Morera
more more more
pi_113584392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het zal wel over de produkten van Samsung gaan. Telefoons, tv's, mediaspelers... Daar zul je vast vragen/klachten over krijgen van klanten en leveranciers en je moet simpele oplossingen kunnen bieden.
Thanks, hoorde daarna dat ze ook nog eens een flink staaltje Frans van je verwachten. Dat is dan weer jammer want dat spreek ik niet vloeiend. Hopelijk doe ik het morgen goed bij die andere baan, dan heb ik gewoon een baan en ben ik van dit gedoe af :)
pi_113591875
als alles goed verloopt ben ik woensdag afgestudeerd. *O* Dus ik meld me alvast :') Heb opleiding communicatie gedaan (ok, ik doe t officieel nog steeds) en zoek iets in marketingcommunicatie :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:50:25 #76
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_113591893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:56 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ze houden gewoon zichzelf bezig. Zijn zijn de dompteurs, jij de leeuw die door de brandende hoepel moet springen. Zonder deze act kunnen zij hun circus opdoeken, snappie?

Waarom is brieven schrijven trouwens zo k*t? Ik ben al drie dagen bezig met een vacature voor een functie waar ik supergeschikt en ontzettend gemotiveerd voor ben, maar die brief komt maar niet uit mijn pen/toetsenbord. :(
Schrijf eerst eens in gewone woorden waarom je de baan wil hebben. Daarna is het vrij makkelijk om de brief te schrijven. Waarschijnlijk zit je nu veel te moeilijk te doen en denken en moeilijke woorden te gebruiken.
pi_113601553
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:49 schreef Apotheose het volgende:
als alles goed verloopt ben ik woensdag afgestudeerd. *O* Dus ik meld me alvast :') Heb opleiding communicatie gedaan (ok, ik doe t officieel nog steeds) en zoek iets in marketingcommunicatie :P
Gefeliciteerd en welkom dan maar :P.

Morera top dat je waarschijnlijk een baan hebt!
  zondag 1 juli 2012 @ 00:31:26 #78
370039 Morera
more more more
pi_113614514
Eerste werkdag gehad, heb het geweten ook :')
Vanaf 8.30 vanmorgen aan het werk en net pas thuis. Morgen weer om 8.30. Zo jank je om werk, zo krijg je geen rust. Maar het allerbelangrijkste is dat er nu eindelijk geld binnen komt ! ^O^
pi_113614728
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:31 schreef Morera het volgende:
Vanaf 8.30 vanmorgen aan het werk en net pas thuis. Morgen weer om 8.30. Zo jank je om werk, zo krijg je geen rust. Maar het allerbelangrijkste is dat er nu eindelijk geld binnen komt ! ^O^
Dat is een lange dag ja :z

Wat doe je nu dan?
pi_113620327
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt absoluut! Heb ooit een test verneukt omdat ik gematigde antwoorden gaf. Niet doen dus. Altijd de uitersten kiezen!
Waarom eigenlijk?
zelfde als diginoob
pi_113622333
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:31 schreef Morera het volgende:
Beter, geef mij ook maar een baan met flink veel overuren, kom ik eindelijk een stuk sneller van die paar betalingregelingen af
pi_113633332
Mensen die een bijbaan zoeken? Ik zoek mensen die met thuiswerk (via internet) willen bijverdienen.
Afhankelijk van je eigen snelheid, verdien je hier vanaf ¤ 5,- per uur mee. Enkelen halen de ¤ 15,- per uur. Maar dat ligt aan jezelf.

Het gaat om het beantwoorden van e-mails. Info & vragen alleen via privé bericht.
pi_113633354
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:49 schreef Intelligence het volgende:
Mensen die een bijbaan zoeken? Ik zoek mensen die met thuiswerk (via internet) willen bijverdienen.
Afhankelijk van je eigen snelheid, verdien je hier vanaf ¤ 5,- per uur mee. Enkelen halen de ¤ 15,- per uur. Maar dat ligt aan jezelf.

Het gaat om het beantwoorden van e-mails. Info & vragen alleen via privé bericht.
_O- scammer going scam
pi_113633387
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:49 schreef Intelligence het volgende:

"als iets te mooi lijkt om waar te zijn, ..."
  zondag 1 juli 2012 @ 16:55:02 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113633556
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 08:26 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
omdat je niet wilt opscheppen of antwoorden als 100% leidend wilt maken. maar dat moet je dus wel doen anders krigj je een slechte test eruit.
Een gedicht over Maanvis
pi_113635635
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:50 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

_O- scammer going scam
Als er iemand serieus is, ben ik het wel ...
pi_113635667
quote:
6s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:51 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

"als iets te mooi lijkt om waar te zijn, ..."
Wil je best e.a. toelichten, maar dan ff privé bericht sturen, is niet te mooi om waar te zijn, ik zoek nodig wat mensen die bij willen verdienen
  zondag 1 juli 2012 @ 20:11:11 #88
47102 Elvi
miemkwien
pi_113641151
En je zoekt alleen vrouwen? ;)
pi_113641299
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:41 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Wil je best e.a. toelichten, maar dan ff privé bericht sturen, is niet te mooi om waar te zijn, ik zoek nodig wat mensen die bij willen verdienen
Nah, leg het hier maar even uit, scheelt je ook weer een hoop prive berichten beantwoorden ;)
pi_113641968
Ik heb je een pm gestuurd hoor.
pi_113642218
Ligt dat aan mij of is de vacaturebank van werk.nl de slechtste vacaturebank die er is? :@
dag
  zondag 1 juli 2012 @ 20:37:33 #92
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113642610
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:32 schreef Peter het volgende:
Ligt dat aan mij of is de vacaturebank van werk.nl de slechtste vacaturebank die er is? :@
Hij is vaak kapot en doet het niet onder Google Chrome.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113643186
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hij is vaak kapot en doet het niet onder Google Chrome.
Ze zoeken daar dus nog goede programmeurs. Stuur eens een open sollicitatie ;) .
pi_113647354
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:32 schreef Peter het volgende:
Die hele site is (al jaren) een ramp.

http://recruitmentmatters(...)en-ramp-is-nee-toch/
pi_113665589
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:50 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Schrijf eerst eens in gewone woorden waarom je de baan wil hebben. Daarna is het vrij makkelijk om de brief te schrijven. Waarschijnlijk zit je nu veel te moeilijk te doen en denken en moeilijke woorden te gebruiken.
Moeilijk doen is helaas één van mijn grootste kwaliteiten. Misschien moet ik maar bureaucraat worden. :P

Ik had mijn brief nog laten lezen door een vriend en die zei ook al dat hij niet echt lekker weg las. Ik ga dus nog maar even poging 2 wagen en dan toch snel de brief submitten, want het is een buitenkans die ik niet wil laten lopen.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 11:52:29 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113665634
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:50 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Hoi ik ben bosbeetle en ik wil graag bij jullie aan het werk omdat ik toch ergens van rond moet komen. Geef mij nou gewoon die baan maar.

Ik wordt altijd zo ziek van dat geneuzel er om heen, iedereen wil toch gewoon een baan om geld te verdienen.... en het is leuk meegenomen als het een baan is die je leuk vind. Maar al dat gezemel er omheen is wat solliciteren zo verschrikkelijk maakt. :r Vaardigheden :r kwaliteiten :r motivatie :r wtf is er mis met 'gewoon werken'
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113666349
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoi ik ben bosbeetle en ik wil graag bij jullie aan het werk omdat ik toch ergens van rond moet komen. Geef mij nou gewoon die baan maar.

Ik wordt altijd zo ziek van dat geneuzel er om heen, iedereen wil toch gewoon een baan om geld te verdienen.... en het is leuk meegenomen als het een baan is die je leuk vind. Maar al dat gezemel er omheen is wat solliciteren zo verschrikkelijk maakt. :r Vaardigheden :r kwaliteiten :r motivatie :r wtf is er mis met 'gewoon werken'
Op zich is dat ook wel een beetje mijn instelling, maar ik heb me er bij neergelegd dat er om een motivatie gevraagd wordt. Dus dan verzin ik maar iets, al gaat het niet van harte. Waarom wil ik bijvoorbeeld voor een bedrijf werken dat ik niet ken? Ehhh.... :{

Toch zijn er wel redenen waarom de ene baan me wel iets lijkt en de andere niet. Zo ben ik er op de universiteit achter gekomen dat ik onderzoek te veel geneuzel met te vage doelstellingen vind. Daarom zijn onderzoeksbanen voor mij absoluut niet de eerste optie.
pi_113670211
Nog 4 dagen werken bij de dierenwinkel en dan wordt ik er daar ook weer uitgegooid ( we verdienen te weinig op de aqua afdeling dus minder personeel )

Gelukkig heb ik vanochtend een telefoontje gekregen van mijn andere werk ( verzorgingshuis) dat ik op gesprek mag voor een bbl opleiding *O*

laten we maar duimen dat dit goed gaat komen, dan ben ik weer langer dan een jaar van mijn "zorgen" af.
pi_113675486
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Aloria het volgende:
Nog 4 dagen werken bij de dierenwinkel en dan wordt ik er daar ook weer uitgegooid ( we verdienen te weinig op de aqua afdeling dus minder personeel )

Gelukkig heb ik vanochtend een telefoontje gekregen van mijn andere werk ( verzorgingshuis) dat ik op gesprek mag voor een bbl opleiding *O*

laten we maar duimen dat dit goed gaat komen, dan ben ik weer langer dan een jaar van mijn "zorgen" af.
Jammer zeg va die dierenwinkel ;( Heb wel vaak het idee dat je in de zorg best makkelijk nog een opleiding kan volgen via het BBL traject. :{

Zou zeggen succes ermee! ^O^
pi_113692841
Ik betrap uitzendbureau's er steeds vaker op dat ze bij hun vacatures niet vermelden of het gaat om een tijdelijke functie of voor langere tijd. Nu al twee keer gehad dat ik op het bureau zelf vernam dat het om een tijdelijke functie ging, terwijl dat niet in de vacature zelf stond.

Overigens ligt die hele uitzendbranche een beetje op zijn gat, heb ik het idee. Je zou verwachten dat het wat zou aantrekken in de vakantieperiode, maar niets blijkt minder waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')