abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:06 #1
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112779712
Na 10+ jaar is dan eindelijk de kogel door de kerk en gaan m'n vriend en ik uit elkaar. Het hoe en waarom ga ik hier verder niet op in. Ook al ben ik diegene die de kogel heeft afgeschoten, het is een klote situatie. We hebben een hypotheek samen, een huis, een kind en een flinke geschiedenis. We zijn verder niet getrouwd en hebben alleen een samenlevingscontract.

Hoe nu verder? We zijn aan het regelen dat hij ook het gerechtelijke gezag krijgt over ons kind. Daarna kunnen we gaan bespreken hoe we alles daarom moeten aanpakken. Geloof dat dit een ouderschapsplan heet. Ik kom niet uit de buurt waar we wonen en wil heel graag terug naar het Noorden, waar ik wél vandaan kom. Daar zit familie en vrienden. Alleen kan ik moeilijk urgentie krijgen op een woning. Sowieso eerst maar eens kijken wat er met onze woning moet gebeuren. We hebben gelukkig NHG en ik heb gehoord dat we eventuele restschuld vrij gescholden kan worden ivm scheiding. Maar verder? Er zijn zoveel dingen wat opeens geregeld moet worden.

Graag hoor ik tips hoe ik dit nu aan moet gaan pakken. Want zo nu en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:18:42 #2
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_112779758
Is de nood hoog dat je het huis uit wilt/moet?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_112779798
NHG en scheiden:
http://www.nhg.nl/consume(...)dwongen-verkoop.html

Verder vooral sterkte. vooral kut voor die koter van jullie..
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:19:48 #4
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112779801
Bij wie blijft het kind? Beetje jammer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:22:57 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112779902
Mijn advies zou zijn om toch zelf te beginnen met een lijstje. En dan gerichte(re) vragen te stellen, bijv. In WGR.

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:25:14 #6
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_112779982
Sterkte ermee. Ik hoop dat jullie het op een volwassen manier oplossen en dat de kinderen niet teveel het slachtoffer worden.
pi_112780125
NHG mag je, volgens mij, alleen aanspraak op doen als je er alles aan hebt gedaan om zelf je hypotheekschuld af te lossen.
Misschien is een echtscheidingsbemiddelaar iets voor jullie, die weet als het goed is van de hoed en de rand in dit soort situaties.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112780132
De NHG grijpt pas in onder bepaalde situaties. In jullie geval gaan jullie uit elkaar en dat is voldoende reden voor de NHG om te helpen. Je moet er alleen wel goed op letten dat je hun procedure volgt. Dat betekend dat de bank jullie huis moet taxeren en de bank moet het eens zijn met het bedrag waarvoor het verkocht zal worden. Daarna gaan deze gegevens naar de NHG en deze zal beoordelen of ze jullie restschuld op zich nemen.

Wat heel belangrijk is, is dat je ervoor zorgt dat de schuld zo laag mogelijk is. Dit is ook een voorwaarde van de NHG.

Overigens zijn er bedrijven die samenwerken met de makelaar en de verkoop via NHG voor jullie regelen. Ze vragen wel geld, maar het scheelt wel een berg regelwerk plus de verkoop van de woning gaat relatief gezien sneller.

In ieder geval veel sterkte en los het aub zo netjes mogelijk op voor jullie kindje.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:46:54 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_112780645
volgens mij wordt de NHG niet gebruikt als scheidingsvangnet. Anders zou ik het wel weten.

Nood hoog? Trouwen, scheiden, huis verkopen, NHG mailen klaar :(
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:02:59 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112781240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:46 schreef Jumparound het volgende:
volgens mij wordt de NHG niet gebruikt als scheidingsvangnet. Anders zou ik het wel weten.

Nood hoog? Trouwen, scheiden, huis verkopen, NHG mailen klaar :(
Waarom zet je nou een bericht neer als je het niet zeker weet?

TS: Er zitten allerlei nadelen aan vast, maar het kan. Vraag of de mods je topic naar WGR zetten want hier krijg je ongeinformeerde reacties als bovenstaande.

Gebruik ook de zoekfunctie.
Briljante reactie van Seven: RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?
Ook het Viva forum heeft wat topics, bijv.: http://forum.viva.nl/foru(...)_messages/82041/last
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:04:47 #11
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112781318
Een verzetting naar WGR klinkt als een plan. Merk het idd al wel weer...

Hallmark en AlfredJKwak5, dank je :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:26:36 #12
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_112782172
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Waarom zet je nou een bericht neer als je het niet zeker weet?

TS: Er zitten allerlei nadelen aan vast, maar het kan. Vraag of de mods je topic naar WGR zetten want hier krijg je ongeinformeerde reacties als bovenstaande.

Gebruik ook de zoekfunctie.
Briljante reactie van Seven: RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?
Ook het Viva forum heeft wat topics, bijv.: http://forum.viva.nl/foru(...)_messages/82041/last
Sorry, maar enige frustratie over hoe er dus met ons gemeenschapsgeld omgegaan wordt.
Het is fijn om te weten dat je met het dreigen van een advocaat de bank zo ver krijgt om je restschuld te voldoen. Ook al kan 1 van de partijen kennelijk de hypotheek voldoen.

Zeker als er onder druk van een ex verkocht moet worden in een markt die volledig op slot zit ^O^
Kortom, die woning gaat voor een erg lage prijs weg, de omliggende huizen kunnen weer een stukje zakken met de prijs.

zie ik daar een vicieuze cirkel?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:32:38 #13
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_112782437
Schopje WGR.
Je moeder is een hamster
pi_112782599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Sorry, maar enige frustratie over hoe er dus met ons gemeenschapsgeld omgegaan wordt.
Het is fijn om te weten dat je met het dreigen van een advocaat de bank zo ver krijgt om je restschuld te voldoen. Ook al kan 1 van de partijen kennelijk de hypotheek voldoen.
Zeker als er onder druk van een ex verkocht moet worden in een markt die volledig op slot zit ^O^
Kortom, die woning gaat voor een erg lage prijs weg, de omliggende huizen kunnen weer een stukje zakken met de prijs.

Wat een aannames toch weer...
Verder is NHG geen gemeenschapsgeld, maar een sorot van verzekering je betaalt er premie voor.

Verder sterkte met de situatie en met je kind, want die leidt er het meeste onder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:22:24 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_112784317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat een aannames toch weer...
Verder is NHG geen gemeenschapsgeld, maar een sorot van verzekering je betaalt er premie voor.
De NHG kost de overheid jaarlijks geld, want die subsidieert het :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:34:51 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112784723
urgentie is niet bedoeld voor mensen die gaan scheiden, dus dat zul je niet liggelijk krijgen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112784781
Ik hoop maar niet dat je zo'n bitch bent die opeens al zijn geld gaat afpakken, en urgentie ga je niet krijgen.
pi_112784816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Nope.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:46:44 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112785183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

(...)
I don't think so, maar ik zou zeggen open je eigen topic.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:28:27 #20
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112786775
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:32 schreef Crutch het volgende:
Schopje WGR.
Dank je!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:35:11 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112787031
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef Luttepetutje het volgende:
Er zijn zoveel dingen wat opeens geregeld moet worden.
Mijns inziens een lijstje van de dingen die je moet regelen:
- verdelen bezittingen
- verdelen inboedel
- eigen rekening aanvragen, als je die niet had
- pincode op je telefoon en wachtwoord op je laptop, nieuw wachtwoord op je e-mail, opzeggen machtiging op jouw rekening
- omgang/opvoeding kind (weet ik niks van, wie hier wel?)
- taxatie huis

Zodra je iets hebt afgeproken, stel dan samen een mailtje op, en die ander mailt dan terug met "akkoord" of zo iets. Hoeft niks fancy, maar wel dat je samen akkoord bent. Mijn advies zou zijn: natuurlijk moet je je niet laten naaien, maar ga niet zitten zeuren over een paar honderd of zelfs een paar duizend euro. Dat doet op het grote geheel gewoon geen zoden aan de dijk zetten.

Qua huis: op basis van taxatie kun je pas kijken waar je het over hebt. Bij ons was het met spaargeld op te lossen. Dus terugvallen op NHG was niet nodig in ons geval. Wij hadden ook geen kinderen.
pi_112787092
Ik weet niet hoe je financieel zit maar een scheidingsplanner neemt je ontzettend veel werk uit handen maar t kost je wel wat...
pi_112787104
Bel rustig naar het NHG en laat je goed voorlichten over hoe de procedure gaat of neem een makelaar in de arm voor het huidige huis.

Ga bij een makelaar in het Noorden kijken voor een nieuw huis en ga in overleg bij de woningbouwverenigingen. Een urgentie krijgen is bijna onmogelijk, maar soms hebben ze wel huizen die 'snel weg moeten' of andere acties zoals loterijen waardoor je sneller een huis kan krijgen ipv op je inschrijfduur.

Kind: Als je nog goed met elkaar overweg kunt, dan kun je dit gewoon met elkaar bespreken. Lees verschillende ouderschapsplannen door over hoe je het allemaal kan regelen (even/oneven weken), dagen, verjaardagen, feestdagen e.d. totdat je iets tegen komt wat jij ziet zitten en bespreek het dan samen.

Verder klote situatie, dus heel veel sterkte!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:43:06 #24
65960 sanger
pi_112787347
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nope.
Gesubsidieerd is misschien het verkeerde woord, maar de overheid staat garant voor de verplichtingen vanuit NHG (WEW).Het fonds heeft een vermogen van 637 miljoen en denkt daarmee leningen ter waarde van 128 miljard.

Zie ook: https://www.nhg.nl/organisatie/stichting-wew.html
pi_112787989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:36 schreef kahlie het volgende:

Kind: Als je nog goed met elkaar overweg kunt, dan kun je dit gewoon met elkaar bespreken. Lees verschillende ouderschapsplannen door over hoe je het allemaal kan regelen (even/oneven weken), dagen, verjaardagen, feestdagen e.d. totdat je iets tegen komt wat jij ziet zitten en bespreek het dan samen.

Verder klote situatie, dus heel veel sterkte!
Co-ouderschap ofwel ouderschapsplan,
Je regelt dan welke dagen waar het kind is, feestdagen, vakanties, verjaardagen end.
Heb er ooit weleens een gezien, waarin geregeld werd wie er het geld voor bijvoorbeeld school of opvang betaalde, ziektekosten endergelijke.
Of de ouders samen naar ouderavonden gaan of niet...
pi_112788108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Gesubsidieerd is misschien het verkeerde woord, maar de overheid staat garant voor de verplichtingen vanuit NHG (WEW).Het fonds heeft een vermogen van 637 miljoen en denkt daarmee leningen ter waarde van 128 miljard.

Klopt. Maar WEW is een geprivatiseerde instelling en ontvangt dus niet in die zin van het woord subsidie :) De garantstelling is overigens nog nooit aangesproken; tot nu toe heeft de WEW alle uitbetalingen dmv premie inleg kunnen verantwoorden.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:04:32 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112788215
Co-ouderschap kan wel eens lastig worden als TS naar de andere kant van het land verhuist.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:57:34 #28
65960 sanger
pi_112790540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Klopt. Maar WEW is een geprivatiseerde instelling en ontvangt dus niet in die zin van het woord subsidie :) De garantstelling is overigens nog nooit aangesproken; tot nu toe heeft de WEW alle uitbetalingen dmv premie inleg kunnen verantwoorden.
Daarom zei ik al dat subsidie niet helemaal het goede woord was :)

Overigens leidt dit denk ik wel tot een "kostenpost" op de balans van de BV NL.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:01:52 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112790715
Zodra hij gerechtelijk ouderschap heeft, kan hij je dwingen om in de buurt te blijven. Zou daar dus mee wachten tot je verhuisd bent.

Hoe willen jullie co-ouderschap gaan combineren met de grote afstand?
pi_112790873
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:01 schreef Mishu het volgende:
Zodra hij gerechtelijk ouderschap heeft, kan hij je dwingen om in de buurt te blijven. Zou daar dus mee wachten tot je verhuisd bent.

fucking lame
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:28:17 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112791930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:05 schreef probeer het volgende:

[..]

fucking lame
Zo pesten ouders elkaar :P
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:54:57 #32
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112793255
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd wel heftig... zeker omdat dit ten koste van de tijd gaat die ouder en kind besteden met elkaar. Heb jij dat op je geweten?
pi_112793408
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

nou.. ben er vooral erg trots op dat het 'normaal' zo gaat..
"Pools are perfect for holding water"
pi_112794198
Je kan een echtscheidingsconvenant invullen, daar heb ik nog eens een webapplicatie voor gemaakt. Daarmee ga je stapsgewijs alle zaken die aan de orde komen bij langs.
pi_112795001
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat een bullshit is dat toch weer. Dat is gewoon niet waar!
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_112795029
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit klopt inderdaad wel, 1 van de weinige dingen die je zegt hier.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:36:53 #37
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112795055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd wel heftig... zeker omdat dit ten koste van de tijd gaat die ouder en kind besteden met elkaar. Heb jij dat op je geweten?
Nee ik heb nog niet eens kinderen. Maar ik weet dat het zo gaat. Gelukkig niet uit ervaring of dat ik het zie gebeuren in mijn omgeving maar ik hoor het vaak genoeg op internet bijvoorbeeld (ik zit ook wel eens op het Viva-forum). Ook op tv zie je het wel eens.
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:01:01 #38
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112876332
Komende weken staan in het teken van het ouderschapsplan. Daarna maar eens afspraak maken bij de bank om te babbelen over de hypotheek en het huis.

En hoe we de afstand gaan combineren? Makkelijk, Nederland is niet groot. Het is een ritje van twee uur om van hem naar (hopelijk) mijn nieuwe locatie te gaan. Dat doen veel mensen iedere dag zonder te mopperen voor hun werk en als het om een kind gaat is het opeens een probleem? Hoe ik dit precies voor me zie weet ik niet, daar moet ik over nadenken, daar moet de vader over nadenken. We zullen er hoe dan ook uit moeten komen en zolang we als volwassenen met elkaar om gaan, lijkt me dat geen probleem.
pi_112876691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:01 schreef Luttepetutje het volgende:
Komende weken staan in het teken van het ouderschapsplan. Daarna maar eens afspraak maken bij de bank om te babbelen over de hypotheek en het huis.

En hoe we de afstand gaan combineren? Makkelijk, Nederland is niet groot. Het is een ritje van twee uur om van hem naar (hopelijk) mijn nieuwe locatie te gaan. Dat doen veel mensen iedere dag zonder te mopperen voor hun werk en als het om een kind gaat is het opeens een probleem? Hoe ik dit precies voor me zie weet ik niet, daar moet ik over nadenken, daar moet de vader over nadenken. We zullen er hoe dan ook uit moeten komen en zolang we als volwassenen met elkaar om gaan, lijkt me dat geen probleem.
Nou, in de praktijk zal dit toch wel tegen gaan vallen. Iedere week een halve dag (2x2 uur) reizen om je kind even weg te brengen naar z'n pa is toch niet zo'n pretje lijkt me.
pi_112876733
Geen advies, maar zit in dezelfde situatie, dus wens je sterkte TS :*
In life, every ending is a new beginning..
pi_112876739
quote:

No offense, maar ik denk dat je impact van de reistijd een beetje onderschat.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juni 2012 @ 10:17:47 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112876768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:14 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Nou, in de praktijk zal dit toch wel tegen gaan vallen. Iedere week een halve dag (2x2 uur) reizen om je kind even weg te brengen naar z'n pa is toch niet zo'n pretje lijkt me.
Dat niet alleen... ik noem 'school', hoe ga je dat regelen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:19:35 #43
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112876819
quote:
Nederland is niet groot. Het is een ritje van twee uur om van hem naar (hopelijk) mijn nieuwe locatie te gaan. Dat doen veel mensen iedere dag zonder te mopperen voor hun werk en als het om een kind gaat is het opeens een probleem?
Oe, da's geen beste vergelijking. Werk is relatief. Een kind is een gegeven waar je niet omheen kunt. Twee uur is prima te doen zolang je het niet hoeft te overbruggen. Ik kan je zo een hele rij situaties noemen waarin die twee uur ineens verdomd lastig zijn: het tien-minutengesprekje, een uitvoering van de gymnastiekvereniging, als het kind jarig is, als het kind ziek is, als jij ziek bent, als het kind pappa gewoon even wil zien, in de winter, als pappa ziek wordt, als het kind nog te jong is om op eigen gelegenheid de afstand te overbruggen, als het kind wat ouder wordt en steeds uit zijn eigen omgeving wordt weggehaald om een paar dagen bij pappa door te brengen, als iemand de favo knuffel is vergeten, etc, etc.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:52:31 #44
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112877705
Dat snap ik echt wel. En idd verkeerder vergelijking. Geloof mij nou maar, ik ben me ontzettend bewust van alles en de impact. Ontzettend...
pi_112878109
ik snap op zich wel dat je nu je uit elkaar gaat graag terug wil naar een woonomgeving waar je je prettig voelt nu maar volgens mij heb je (nog) niet helemaal door hoe dit in de praktijk gaat werken met die reistijd.
het klinkt wel heel aardig, dat 'het maar 2 uur is' maar dat is vooral geredeneerd vanuit jullie als volwassenen en m.i. niet vanuit het kind.
ik heb even gemist hoe oud het kind is, waardoor ik ook niet weet hoe laat het bv naar bed moet.
als jij elders woont en vaders woont dus 2 uur verderop, (ik ga even uit van wat cliché situaties) vader werkt tot een normale tijd en moet daarna in de auto stappen voor een 2 uur durende rit.
zeg, hij stopt vrijdag om 5 uur (zijn er echt mensen die om klokslag 5 stoppen?!), hij zit dan in de auto tot 7 uur, slaat zijn avondmaaltijd maar gewoon even over, haalt jullie kind op, rijdt terug naar huis, is dan om 9 uur thuis, wordt echt een hele gezellige avond.
leuk een weekend kind bij papa, maar de vrijdagavond bestaat al uit autorijden zonder eten en als het een jong kind is, laat naar bed.
zondag hetzelfde bij terugbrengen, wil het kind op een normale tijd thuis zijn, want maandag schooldag, dan is de halve zondag dus ook al naar de knoppen vwb gezond samenzijn tussen vader en kind.

doen we het andersom; jij rijdt die 2 uur naar vader toe om kind te brengen, geldt hetzelfde, geen idee tot hoe laat jij moet werken, kind ophalen, eten overslaan of lekker laat, wederom vrijdag avond voorbij.

als je ervoor kiest om op zaterdag pas heen en weer te rijden, om het even wie, gaat er ook al aardig wat van de quality time af tussen ouder en kind, tenzij een autorit wekelijks of om de week geldt als quality time.

co ouderschap? kun je vergeten, dan is 2 uur reistijd echt killing, oftewel, als het kind bij jou blijft zet je per definitie met je gewenste verhuizing de vader buitenspel v.w.b. zijn band met jullie kind.

je wilt dan waarschijnlijk jullie kind in jouw woonomgeving naar school sturen, hoe kan de vader zonder meteen vrij te nemen ook nog op tijd bij schoolavonden en ouderavonden zijn?

met maar anderhalve dag uiteindelijk in de woonomgeving van de vader zal het kind daar dus echt niets opbouwen aan vriendjes e.d. oftewel, als hij of zij ouder wordt zal de tegenzin om naar vader te gaan steeds groter worden, helpt ook wel weer aardig de band met vader om zeep.

je moet het helemaal zelf weten maar persoonlijk vind ik het best wel egoïstisch als je uit eigen keuze 2 uur verderop gaat wonen en het kind gewoon mee neemt, daarmee geef je in de toekomst de vader echt het nakijken, al heb je nu nog zulke goede bedoelingen, praktisch gezien zijn dit soort dingen met kleine kinderen nauwelijks haalbaar.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:10:29 #46
33954 ElisaB
pi_112878291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:52 schreef Luttepetutje het volgende:
Dat snap ik echt wel. En idd verkeerder vergelijking. Geloof mij nou maar, ik ben me ontzettend bewust van alles en de impact. Ontzettend...
Dat dachten wij bij aanvang ook, maar dat gold bij nadere beschouwing alleen voor de momenten waarop het allemaal niet zo'n big deal was (dan is het ook een pleuriseind, maar dat is dan hooguit wat onhandig. Op andere momenten is het ronduit kut om op 2 uur van elkaar te wonen).

Edit: wat WRH zegt dus, maar dan uit eigen ervaring :)

[ Bericht 8% gewijzigd door ElisaB op 14-06-2012 11:27:51 ]
pi_112879011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:05 schreef WRH het volgende:
je wilt dan waarschijnlijk jullie kind in jouw woonomgeving naar school sturen, hoe kan de vader zonder meteen vrij te nemen ook nog op tijd bij schoolavonden en ouderavonden zijn?
Is nou niet bepaald zo dat alle vaders dan komen hoor ook als ze dichtbij wonen. Ik ben zelf stiefvader en heb de echte vader nog nooit gezien op dingen zoals ouderavonden of andere moeilijk dingen voor het kind. Die komt alleen maar als het leuk is mits hij dat ook al niet vergeet of geen zin in heeft. Maar ja dat kan voor iedereen gelden natuurlijk.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_112879282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:28 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Is nou niet bepaald zo dat alle vaders dan komen hoor ook als ze dichtbij wonen. Ik ben zelf stiefvader en heb de echte vader nog nooit gezien op dingen zoals ouderavonden of andere moeilijk dingen voor het kind. Die komt alleen maar als het leuk is mits hij dat ook al niet vergeet of geen zin in heeft. Maar ja dat kan voor iedereen gelden natuurlijk.
tuurlijk, dat is ook mogelijk.
ik bedoel ook niet dat het alleen maar aan de verhuizing ligt, er zijn zat mogelijke situaties in de toekomst, alleen door 2 uur verder te gaan wonen als moeder, zet je de boel wel meteen op scherp en maak je de kind-vader relatie wel per definitie een stuk moeilijker, ik vind dat nogal wat om mee te starten.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:40:04 #49
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_112879474
Hoe oud is het kind?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:42:09 #50
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112879580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:35 schreef WRH het volgende:

[..]

tuurlijk, dat is ook mogelijk.
ik bedoel ook niet dat het alleen maar aan de verhuizing ligt, er zijn zat mogelijke situaties in de toekomst, alleen door 2 uur verder te gaan wonen als moeder, zet je de boel wel meteen op scherp en maak je de kind-vader relatie wel per definitie een stuk moeilijker, ik vind dat nogal wat om mee te starten.
Dat is het ook en ik ben het ook grotendeels met je eens. Maar in dit geval ken je de situatie niet, je kent de vader niet en je kent mij verder niet. Dus ja, ik ga 2 uur verderop wonen. En dat is een weloverwogen keuze geweest, waar ik heel erg veel nachten van wakker heb gelegen en nog steeds lig. Maar nogmaals, je kent de exacte situatie niet.
pi_112880028
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:42 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Dat is het ook en ik ben het ook grotendeels met je eens. Maar in dit geval ken je de situatie niet, je kent de vader niet en je kent mij verder niet. Dus ja, ik ga 2 uur verderop wonen. En dat is een weloverwogen keuze geweest, waar ik heel erg veel nachten van wakker heb gelegen en nog steeds lig. Maar nogmaals, je kent de exacte situatie niet.
Klopt helemaal, wij kennen de exacte situatie niet maar hebben her en der wel ervaring met scheiden etc. Ikzelf al 5 jaar gescheiden zonder kinderen maar ben nog steeds niet helemaal van mijn ex af financieel gezien. Met kinderen ander verhaal natuurlijk maar er is nergens een wet die zegt dat je dan voor je kinderen dicht bij elkaar zou moeten blijven wonen. Tuurlijk heb je met ver weg praktische problemen om elkaar te bereiken via de weg. Maar ook daar weer, dat is dichtbij ook zo als vaders weer eens geen geld heeft om benzine voor zijn auto te krijgen. Ik zie dus geen reden om niet lekker weer terug te gaan naar waar je vandaan komt.
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:54:50 #52
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112880158
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:52 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Klopt helemaal, wij kennen de exacte situatie niet maar hebben her en der wel ervaring met scheiden etc. Ikzelf al 5 jaar gescheiden zonder kinderen maar ben nog steeds niet helemaal van mijn ex af financieel gezien. Met kinderen ander verhaal natuurlijk maar er is nergens een wet die zegt dat je dan voor je kinderen dicht bij elkaar zou moeten blijven wonen. Tuurlijk heb je met ver weg praktische problemen om elkaar te bereiken via de weg. Maar ook daar weer, dat is dichtbij ook zo als vaders weer eens geen geld heeft om benzine voor zijn auto te krijgen. Ik zie dus geen reden om niet lekker weer terug te gaan naar waar je vandaan komt.
Precies, dank je wel.

Ik ken idd ook verhalen van vaders die om de hoek wonen en hun kinderen nooit zien.
pi_112880205
je vraagt zelf of we hier meedenken, maar dat terzijde.

eerlijk gezegd denk ik dat je mbt het verhuizen een actie onderneemt als reactie op een tijdelijke situatie, nl de situatie van het bijkomen van een scheiding, de onzekerheid, de angst en de emoties die er bij komen kijken. er gebeurt vaak dat mensen dan behoefte hebben aan teruggaan naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen omdat ze zich daar dan veilig voelen en ze hebben behoefte aan dat gevoel.

maar ze (je) moeten wel realiseren dat het een tijdelijke situatie betreft; het verwerken van een scheiding gaat over, je rot voelen gaat over, je komt vanzelf in een nieuwe normale situatie terecht en vandaar uit ga je weer opbouwen, bij voorkeur met de vader in de buurt van zijn kind.
met een verhuizing 2 uur verderop (hemelsbreed of incl file?), zet je de vader echt meteen voor een heel groot deel buiten spel.
is verhuizen voor jou niet grotendeels een vlucht voor de emotionele rollercoast van nu?
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:00:37 #54
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112880416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:55 schreef WRH het volgende:
je vraagt zelf of we hier meedenken, maar dat terzijde.

eerlijk gezegd denk ik dat je mbt het verhuizen een actie onderneemt als reactie op een tijdelijke situatie, nl de situatie van het bijkomen van een scheiding, de onzekerheid, de angst en de emoties die er bij komen kijken. er gebeurt vaak dat mensen dan behoefte hebben aan teruggaan naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen omdat ze zich daar dan veilig voelen en ze hebben behoefte aan dat gevoel.

maar ze (je) moeten wel realiseren dat het een tijdelijke situatie betreft; het verwerken van een scheiding gaat over, je rot voelen gaat over, je komt vanzelf in een nieuwe normale situatie terecht en vandaar uit ga je weer opbouwen, bij voorkeur met de vader in de buurt van zijn kind.
met een verhuizing 2 uur verderop (hemelsbreed of incl file?), zet je de vader echt meteen voor een heel groot deel buiten spel.
is verhuizen voor jou niet grotendeels een vlucht voor de emotionele rollercoast van nu?
Ik ben hierheen verhuisd voor hem, niet voor mezelf. Ik heb hier niets, geen eigen vrienden en geen familie. Ik ga terug naar de plek waar ik me thuis voel, waar ik me altijd al thuis heb gevoeld. De vader kan zelf ook verhuizen, toch? Hij moet immers ook een nieuwe woonplek vinden...
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:06:55 #55
33954 ElisaB
pi_112880662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:42 schreef Luttepetutje het volgende:
Ik zal niet beweren dat het nooit een goed idee is, maar als je zelf zegt 'voor werk is het ook geen probleem', dan ben ik gewoon een beetje bang dat je de implicaties - vooral voor jullie kind - heel erg onderschat. Dat jullie zelf zo ver moeten reizen, is imho van ondergeschikt belang. Kies je inderdaad helemaal zelf voor, dus niet miepen. Maar je ontneemt je kind nogal wat. En in tijden dat het wat lastig is, is dat nogal een beslissing.

Overigens heb je helemaal gelijk als je zegt dat we de situatie niet kennen. En daar hangt ook best het een en ander mee samen. Simpele dingen als: is geld geen probleem bij het heen en weer reizen (niet alleen de benzine, maar ook afschrijving en onderhoud aan een auto; een dikke 1.500 km extra per maand tikt aan), wil de vader uberhaupt echt betrokken blijven, heb je zelf werk, heb je op dit moment goede sociale contacten, hoe oud is het kind, kan het kind gemakkelijk zonder vader, zijn er nieuwe partners in het spel (en hoe staan die er tegenover), etc.

We kunnen het inderdaad niet voor jou beslissen :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:09:45 #56
33954 ElisaB
pi_112880798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:00 schreef Luttepetutje het volgende:
Ik ben hierheen verhuisd voor hem, niet voor mezelf. Ik heb hier niets, geen eigen vrienden en geen familie. Ik ga terug naar de plek waar ik me thuis voel, waar ik me altijd al thuis heb gevoeld. De vader kan zelf ook verhuizen, toch? Hij moet immers ook een nieuwe woonplek vinden...
Na 10 jaar nog steeds geen eigen vrienden of bezigheden? Of woon je er pas sinds kort? Geldt het zelfde voor jullie kind? Te jong voor een eigen leven?
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juni 2012 @ 12:11:12 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112880868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Na 10 jaar nog steeds geen eigen vrienden of bezigheden? Of woon je er pas sinds kort? Geldt het zelfde voor jullie kind? Te jong voor een eigen leven?
Hoe oud is het kind in kwestie? En hoe wilde je co-ouderschap eigenlijk voor elkaar krijgen met 2 uur reistijd?
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:11:39 #58
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112880894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zijn vrienden zijn mijn vrienden geworden, maar blijven zijn vrienden. Ik woon hier nu 5 jaar. Kind is bijna een jaar.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:12:09 #59
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_112880917
quote:
De vader kan zelf ook verhuizen, toch? Hij moet immers ook een nieuwe woonplek vinden...
Vergeet het maar, dat co-oudeschap wordt niks met zo'n instelling. Je verwacht dus nu dat de vader alle lasten draagt en jij alleen de lusten.

Bij wie gaat het kind eigenlijk wonen? Iedereen gaat er nu wel vanuit dat het kind bij de moeder blijft maar als TS het reizen niet als een probleem ziet waarom blijft het kind dan niet bij de vader wonen? Lijkt me voor het kind ook prettiger o in deze verwarrende situatie in de vertrouwde omgeving te blijven...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:13:45 #60
33954 ElisaB
pi_112880982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:11 schreef Luttepetutje het volgende:
Zijn vrienden zijn mijn vrienden geworden, maar blijven zijn vrienden. Ik woon hier nu 5 jaar. Kind is bijna een jaar.
Ow, dat scheelt! Ik denk dat zo'n stap makkelijker is met een kind van een jaar :)

Ik snap overigens heel goed dat jij terug wilt naar je vertrouwde omgeving hoor; ik denk dat ik dat ook zou willen.
pi_112881080
Dat verhaal over de hypotheekgarantie en kwijt schelden van restschuld lijkt mij beetje vreemd. Ik heb vrienden die in dezelfde situatie hebben gezeten. Ook uit elkaar gegaan. Ze hadden jaar of 7 geleden een huis gekocht tegen een hogere prijs dan waar ze hem vorig jaar voor hebben verkocht en ze zijn beide met een restschuld blijven zitten. Maar misschien heb jij andere voorwaarden ofzo?

Verder veel sterkte ermee.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:16:57 #62
33954 ElisaB
pi_112881103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef Luttepetutje het volgende:
Graag hoor ik tips hoe ik dit nu aan moet gaan pakken. Want zo nu en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik denk dat het het belangrijkste is dat je overzicht krijgt. Dus dat je op een rij zet wat je wilt, wat hij wil en wat er dús geregeld moet worden. Er zal heel veel op je pad komen en het zal met regelmaat een complete chaos lijken, maar gewoon stug doorgaan, dan komen de eindjes uiteindelijk wel bij elkaar.

Zorg in elk geval dat je goed geinformeerd bent. Dus ga je goed inlezen en vraag hulp bij de instanties / organisaties die ervoor bedoeld zijn.

Veel sterkte en succes :*
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:17:45 #63
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112881126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik denk dat het het belangrijkste is dat je overzicht krijgt. Dus dat je op een rij zet wat je wilt, wat hij wil en wat er dús geregeld moet worden. Er zal heel veel op je pad komen en het zal met regelmaat een complete chaos lijken, maar gewoon stug doorgaan, dan komen de eindjes uiteindelijk wel bij elkaar.

Zorg in elk geval dat je goed geinformeerd bent. Dus ga je goed inlezen en vraag hulp bij de instanties / organisaties die ervoor bedoeld zijn.

Veel sterkte en succes :*
Dank je wel! :)
pi_112881187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:16 schreef kijkmij het volgende:
Dat verhaal over de hypotheekgarantie en kwijt schelden van restschuld lijkt mij beetje vreemd. Ik heb vrienden die in dezelfde situatie hebben gezeten. Ook uit elkaar gegaan. Ze hadden jaar of 7 geleden een huis gekocht tegen een hogere prijs dan waar ze hem vorig jaar voor hebben verkocht en ze zijn beide met een restschuld blijven zitten. Maar misschien heb jij andere voorwaarden ofzo?

Verder veel sterkte ermee.
Hadden die NHG? Hadden ze alles gedaan om die schuld zo laag mogelijk te houden? Wisten ze het uberhaupt wel? Hebben ze het aangevraagd? Zo weinig informatie, en wel gelijk de conclusie trekken.... Het lijkt hier FOK wel.
pi_112881383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hadden die NHG? Hadden ze alles gedaan om die schuld zo laag mogelijk te houden? Wisten ze het uberhaupt wel? Hebben ze het aangevraagd? Zo weinig informatie, en wel gelijk de conclusie trekken.... Het lijkt hier FOK wel.
Ik trek helemaal geen conclusies. En dat andere weet ik ook allemaal niet. Heb het daar met hun verder niet over gehad. Weet alleen dat ze beide met een restschuld zijn blijven zitten. Vandaar dat dit me vreemd over kwam.

Ik ken ook een situatie waarbij iemand een oor is aan genaaid. Die gingen ook uit elkaar. Zei de vader van dat meisje: jullie verdelen de inboedel en jij mag het huis hebben met alles wat er bij hoort. Die jongen is daar ingetrapt en gevolg is dat hij nu met een huis zit wat hij eigenlijk niet alleen kan betalen en als hij het vekoopt heeft hij een restschuld van ongeveer ¤ 40.000,--. Als zijn vriendin dus mee had moeten delen (en dit geval dus verdelen van een restschuld) hadden ze beide een restschuld van ¤ 20.000,-- gehad.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:28:45 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_112881478
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:00 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Daar zat ik nu ook al over na te denken :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_112882414
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar zat ik nu ook al over na te denken :Y
Dus dan moet de vader maar zijn baan opzeggen (of dagelijks de reistijd voor lief nemen) en naar een plek verhuizen waar hij zich niet thuis voelt. :{
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112882554
Dacht dat bij co-ouderschap het kind centraal werd gesteld en hier omheen een goede afstemming voor de ouders. Dus: Moeder<>Kind<>Vader.

Nu heb je: Moeder>Kind>Vader.

Proef ook aardig wat frustratie. Dingen worden te niet gedaan door naar andere mensen te wijzen.
"Mensen reizen voor het werk toch ook zoveel?" Ja, daar kiezen ze ZELF voor.
"Hij kan toch ook verhuizen?" Omdat IK ga verhuizen.

En de domste is misschien nog wel:
"Er zullen ook wel vaders zijn die hun kinderen niet bezoeken, voor bijvoorbeeld school."
Zo kan je alles weg wegwuiven.

Doe gewoon wat aan je frustraties. Het heeft er namelijk alle schijn van dat jij in die 10 jaar geen stappen vooruit hebt gezet, en hij wel.

Wens je al het gezonde verstand toe om deze situatie zo goed mogelijk op te lossen.
pi_112882909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:25 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Ik trek helemaal geen conclusies. En dat andere weet ik ook allemaal niet. Heb het daar met hun verder niet over gehad. Weet alleen dat ze beide met een restschuld zijn blijven zitten. Vandaar dat dit me vreemd over kwam.

Ik ken ook een situatie waarbij iemand een oor is aan genaaid. Die gingen ook uit elkaar. Zei de vader van dat meisje: jullie verdelen de inboedel en jij mag het huis hebben met alles wat er bij hoort. Die jongen is daar ingetrapt en gevolg is dat hij nu met een huis zit wat hij eigenlijk niet alleen kan betalen en als hij het vekoopt heeft hij een restschuld van ongeveer ¤ 40.000,--. Als zijn vriendin dus mee had moeten delen (en dit geval dus verdelen van een restschuld) hadden ze beide een restschuld van ¤ 20.000,-- gehad.
Je mag niet zomaar een huis weg schenken aan je ex. Daar loop ik nu ook tegenaan want mijn ex wil mij het huis schenken, maar dat mag dus niet. Wellicht heeft hij haar uitgekocht?
pi_112883234
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:07 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Je mag niet zomaar een huis weg schenken aan je ex. Daar loop ik nu ook tegenaan want mijn ex wil mij het huis schenken, maar dat mag dus niet. Wellicht heeft hij haar uitgekocht?
Weet niet precies hoe en wat. Dus ik loop weer het risico dat mij wordt verweten dat ik hier dingen neerzet die ik niet zeker weet.

Volgens mij hebben ze iets getekend (die vader van dat meisje/vrouw heeft dat allemaal zo bekokstooft) dat zij afziet van het huis en alle aanspraken er op ofzo. En die aanspraken kunnen dan dus opbrengsten maar ook verliezen zijn.

En dat hij haar heeft uitgekocht lijkt me onwaarschijnlijk want met alleen zijn inkomen kan hij het huis niet/nauwelijks betalen. Dus hij wil/moet er ook weg. Maar kennelijk heeft hij met zijn stomme kop gedacht "hey, dat is leuk ik krijg het huis zomaar van haar". Maar ja als je hem voor ¤ 250.000 hebt gekocht (met dito hypotheek) en nu nog niet kwijt kunt voor ¤ 210.000,-- dan sla je je wel even voor je kop denk ik.

Maar of het wel of niet mag weet ik niet. en ik heb ook begrepen dat die jongen dat nu juridisch allemaal laat uitzoeken. Maar beetje mosterd na de maaltijd lijkt me.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:19:34 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112883396
Feitelijk co-ouderschap gaat m niet worden met zo'n afstand, simpelweg omdat het 50/50 verdelen van de omgang met een kind op die afstand niet haalbaar is, dan zou je je kind op 2 kinderdagverblijven of peuterspeelzalen moeten hebben, en straks als het kind naar school moet op 2 scholen... succes, maar zover is de maatschappij nog niet.

Persoonlijk vind ik het ook een beetje laat om het gezag te regelen, als TS nu wat overkomt heeft de vader niet eens het gezag over z'n eigen kind... Ik heb het idee dat de consequenties van het wel of niet regelen van bepaalde zaken niet helemaal doordringen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112883474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:15 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Weet niet precies hoe en wat. Dus ik loop weer het risico dat mij wordt verweten dat ik hier dingen neerzet die ik niet zeker weet.

Volgens mij hebben ze iets getekend (die vader van dat meisje/vrouw heeft dat allemaal zo bekokstooft) dat zij afziet van het huis en alle aanspraken er op ofzo. En die aanspraken kunnen dan dus opbrengsten maar ook verliezen zijn.

En dat hij haar heeft uitgekocht lijkt me onwaarschijnlijk want met alleen zijn inkomen kan hij het huis niet/nauwelijks betalen. Dus hij wil/moet er ook weg. Maar kennelijk heeft hij met zijn stomme kop gedacht "hey, dat is leuk ik krijg het huis zomaar van haar". Maar ja als je hem voor ¤ 250.000 hebt gekocht (met dito hypotheek) en nu nog niet kwijt kunt voor ¤ 210.000,-- dan sla je je wel even voor je kop denk ik.

Maar of het wel of niet mag weet ik niet. en ik heb ook begrepen dat die jongen dat nu juridisch allemaal laat uitzoeken. Maar beetje mosterd na de maaltijd lijkt me.
Juist omdat dus zijn inkomen niet toereikend is mag zij niet zomaar zeggen ik geef jou het huis. Dan.moet hij namelijk de hypotheek overnemen, en de bank gaat dan berekenen of hij daar genoeg voor verdiend, om het huis alleen te betalen. Dat is dus duidelijk niet het geval, dus mag hij van de bank de hypotheek niet overnemen, en meestal zegt de bank dan verkopen. Vraag ik me toch af wrlke constructie dat dan is, want voor mij zou het wel gunstig zijn als ik toch mijn huis kan houden.

Maar ontopic, TS, naar welke omgangsregeling wil je gaan voor kind? Om het weekrnd bij papa, en vakanties, feestdagen 50 / 50 ?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:22:25 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112883526
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:07 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Met een (rest)schuld is er niet bepaald sprake van een schenking ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112883590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met een (rest)schuld is er niet bepaald sprake van een schenking ;)
Zij schenkt haar gedeelte van de hypotheek, ongeacht restschuld of niet. Het huis is voor de helft van haar, en dat geeft ze weg. Dat mag niet :)
pi_112883624
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:21 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Vraag ik me toch af wrlke constructie dat dan is, want voor mij zou het wel gunstig zijn als ik toch mijn huis kan houden.

Ik wil wel even kijken of ik er achter kan komen. Maar kan niks beloven. Want het zijn niet echt goede vrienden ofzo meer kennissen zeg maar. En zou beetje raar zijn vind ik dat ik hem nu ga bellen voor alle in en outs over die overeenkomst.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:25:11 #76
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112883628
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:21 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Maar ontopic, TS, naar welke omgangsregeling wil je gaan voor kind? Om het weekrnd bij papa, en vakanties, feestdagen 50 / 50 ?
Daar moet ik dus over na gaan denken. Hebben afgesproken met een therapeut dat we beide ons favoriete scenario opschrijven en een realistisch scenario. Die gaan we na een afgesproken termijn uitwisselen en er later over praten.
pi_112883754
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Daar moet ik dus over na gaan denken. Hebben afgesproken met een therapeut dat we beide ons favoriete scenario opschrijven en een realistisch scenario. Die gaan we na een afgesproken termijn uitwisselen en er later over praten.
Ok. Wij hebben nu die regeling afgedproken, en okal heb ik mijn dochter het meest, het valt me echt heel.zwaar. Je maakt gewoon ineens een stukje leven van je kind niet meer mee, omdat je daar simpelweg niet bij bent. Denk er goed over na. Ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:29:12 #78
33954 ElisaB
pi_112883803
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef LaLouchi het volgende:
Zij schenkt haar gedeelte van de hypotheek, ongeacht restschuld of niet. Het huis is voor de helft van haar, en dat geeft ze weg. Dat mag niet :)
In welk opzicht zou dat niet mogen volgens jou? Als de bank het ermee eens is, zou ik namelijk niet weten waarom het niet zou mogen.
pi_112883811
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:25 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Ik wil wel even kijken of ik er achter kan komen. Maar kan niks beloven. Want het zijn niet echt goede vrienden ofzo meer kennissen zeg maar. En zou beetje raar zijn vind ik dat ik hem nu ga bellen voor alle in en outs over die overeenkomst.
Nee snap ik. Lief van je! Dankjewel :*
pi_112883851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:29 schreef ElisaB het volgende:

[..]

In welk opzicht zou dat niet mogen volgens jou? Als de bank het ermee eens is, zou ik namelijk niet weten waarom het niet zou mogen.
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:11 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112883939
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Als hij de hypotheek kan overnemen dan wordt er niets geschonken, de hypotheek (of de helft daarvan) is immers een schuld, en het onderpand van die schuld is niet meer waard dan de schuld zelf.

Mijn lief heeft zijn ex moeten uitkopen (helaas.... :r), want toen ze uit elkaar gingen was het huis meer waard dan toen ze het kochten, inmiddels mag hij blij zijn als hij geen restschuld heeft als hij verkoopt.
Mijn zusje heeft de hele hypotheekverplichting overgenomen toen ze van haar man ging scheiden, hun huis was inmiddels minder waard dan de hypotheek, ze heeft dus in feite zijn deel van de schuld van hem overgenomen tegen een te hoge prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:40 #82
33954 ElisaB
pi_112883959
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:
Het mag niet van de belasting is mij verteld, en de bank moet akkoord gaan. Wat ze dus niet doen als je niet genoeg verdiend.
De belasting vindt het prima volgens mij, als je maar netjes afrekent over hetgeen je geschonken hebt gekregen. Dat de bank er niet mee akkoord gaat, is iets heel anders. Die gaat er dan niet mee akkoord dat de ontvanger in zijn / haar eentje de hypo gaat dragen. Maar de bank gaat er niet over wat de een aan de ander mag schenken.
pi_112884042
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij de hypotheek kan overnemen dan wordt er niets geschonken, de hypotheek (of de helft daarvan) is immers een schuld, en het onderpand van die schuld is niet meer waard dan de schuld zelf.

Mijn lief heeft zijn ex moeten uitkopen (helaas.... :r), want toen ze uit elkaar gingen was het huis meer waard dan toen ze het kochten, inmiddels mag hij blij zijn als hij geen restschuld heeft als hij verkoopt.
Mijn zusje heeft de hele hypotheekverplichting overgenomen toen ze van haar man ging scheiden, hun huis was inmiddels minder waard dan de hypotheek, ze heeft dus in feite zijn deel van de schuld van hem overgenomen tegen een te hoge prijs.
Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:34:27 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884048
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Als er overwaarde is dan zul je idd moeten uitkopen, anders is het een schenking, maar je kunt geen schuld schenken....
Nou ja, je kunt wel een schuld schenken, maar daar hoeft niemand belasting over te betalen ;)

Belastingtechnisch zou het een schenking zijn als er sprake is van een overwaarde die niet uitgekocht wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884072
Ik heb het wel zo met mijn ex gedaan met ons huis hoor :) We zijn met gesloten portemonnee uit elkaar gegaan en hij heeft me alleen een vergoeding gegeven voor wat inboedel. Ik heb mijn deel van de hypotheek gewoon op hem overgedragen, verder geen probleem. Krabbeltje bij de notaris en klaar waren we.

Als je aanspraak wilt gaan doen op de NHG hou er dan ook rekening mee dat je voor ongeveer de komende 5 jaar een BKR notering krijgt en hierdoor zeer moeilijk een ander huis zal kunnen vinden? Dat is namelijk voor mijn beste vriendin de reden om de ¤ 15.000 restschuld zo maar te nemen en het via een andere constructie te financieren.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:35:09 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884086
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:34 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ja precies. Maar dat kan dus alleen als je daar genoeg voor verdiend. Verdien je niet genoeg, en gaat de bank niet akkoord, dan kan de ex niet.zomaar zeggen, ok dan mag jij mijn deel hebben, ondanks dat de bank niet akkoord gaat. Snap je?
Ja, maar dat heeft niets met een schenking of met de belasting te maken.
Natuurlijk kan iemand alleen de hypotheek op zich nemen als hij/zij genoeg verdient.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:37:00 #87
33954 ElisaB
pi_112884165
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:34 schreef LaLouchi het volgende:
Je ex kan je best zijn deel schenken, maar zich dan waarschijnlijk niet onttrekken aan zijn verplichtingen. Want daar gaat de bank niet mee akkoord. Dus moet het huis verkocht worden en kan je ex je daarna eventueel alsnog zijn deel van de overwaarde schenken (als die overwaarde er is uiteraard).
pi_112884179
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft niets met een schenking of met de belasting te maken.
Natuurlijk kan iemand alleen de hypotheek op zich nemen als hij/zij genoeg verdient.
Daarom snap ij de constructie van kijkmij niet. Hij geeft namelijk aan.dat die kennis niet genoeg verdiend om alleen de hypotheek te dragen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:37:29 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884191
Maar goed, in het geval van TS zal eerst heel goed duidelijk moeten zijn dat geen van beiden in staat is alleen de hypotheek te dragen, want NHG gaat niet uitkeren aan mensen die de hypotheek wel kunnen betalen maar toevallig gescheiden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:36 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884239
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:37 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Daarom snap ij de constructie van kijkmij niet. Hij geeft namelijk aan.dat die kennis niet genoeg verdiend om alleen de hypotheek te dragen.
Ja, maar jij hebt het over schenken terwijl er een schuld is..... het is geen sprake van schenken.
Ik snap zijn constructie prima, maar het heeft niets met de belastingdienst te maken, zeker niet als de hypotheek meer is dan de huidige waarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:50 #91
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112884260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:37 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, in het geval van TS zal eerst heel goed duidelijk moeten zijn dat geen van beiden in staat is alleen de hypotheek te dragen, want NHG gaat niet uitkeren aan mensen die de hypotheek wel kunnen betalen maar toevallig gescheiden zijn.
Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:39:40 #92
33954 ElisaB
pi_112884306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Luttepetutje het volgende:

Ik heb geen baan momenteel, dus kan de hypotheek niet dragen. M'n ex zou na hypotheeklasten maar 500 in de maand overhouden.
Maar dat is toch ook zo nu jullie nog wel met z'n tweeen in het huis wonen?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:40:57 #93
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112884380
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook zo nu jullie nog wel met z'n tweeen in het huis wonen?
Ik krijg nu nog ww, maar dat is over drie maanden ook voorbij.
pi_112884405
quote:

[..]

Waarvan nog een deel richting jou/het kind gaat als jullie gescheiden zijn.
Dus dat wordt hem niet.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:41:49 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884411
quote:

[..]

500 om in z'n eentje van te leven.... ik weet niet wat voor normen ze daarvoor hanteren, maar als de woonlasten er al af zijn zou het zomaar eens als voldoende gezien kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

500 om in z'n eentje van te leven.... ik weet niet wat voor normen ze daarvoor hanteren, maar als de woonlasten er al af zijn zou het zomaar eens als voldoende gezien kunnen worden.
Min alimentatie.
Min ziektekosten verzekering.
Die kerel zal ook op zijn werk moeten komen, dus - vervoerskosten
Eten is ook wel handig.
Etc.Etc.
pi_112884470
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar jij hebt het over schenken terwijl er een schuld is..... het is geen sprake van schenken.
Ik snap zijn constructie prima, maar het heeft niets met de belastingdienst te maken, zeker niet als de hypotheek meer is dan de huidige waarde.
Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:43:53 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884498
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarvan nog een deel richting jou/het kind gaat als jullie gescheiden zijn.
Dus dat wordt hem niet.
Dat ligt er natuurlijk aan; niet gehuwd, en bij co-ouderschap zal er niet zo'n hele grote alimentatiebehoefte zijn, daarbij is zijn inkomen niet heel ruim meer nadat de woonlasten eraf zijn.

Als TS moet kiezen tussen ¤ 200,= kinderalimentatie per maand en een schuld van ¤ 15.000 of ¤ 125,= kinderalimentatie en geen schuld dan zou die laatste keuze zomaar eens een betere kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884519
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:43 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Kan je me de constructie uitleggen dan? Hij verdiend niet genoeg om de hypotheek alleen te dragen, maar heeft toch het huis alleen op zijn naam staan nu. Hoe doe je dat dan zonder toestemming van de bank?
Stond het huis uberhaupt wel op beide namen?
Lijkt mij namelijk stug dat hij de hypotheek volledig op zijn naam krijgt als hij de lasten niet kan dragen. Gaat geen een bank mee akkoord.
pi_112884567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Stond het huis uberhaupt wel op beide namen?
Lijkt mij namelijk stug dat hij de hypotheek volledig op zijn naam krijgt als hij de lasten niet kan dragen. Gaat geen een bank mee akkoord.
Dat vraag ik me dus ook af.
pi_112884574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk aan; niet gehuwd, en bij co-ouderschap zal er niet zo'n hele grote alimentatiebehoefte zijn, daarbij is zijn inkomen niet heel ruim meer nadat de woonlasten eraf zijn.

Als TS moet kiezen tussen ¤ 200,= kinderalimentatie per maand en een schuld van ¤ 15.000 of ¤ 125,= kinderalimentatie en geen schuld dan zou die laatste keuze zomaar eens een betere kunnen zijn.
Maar co-ouderschap terwijl je kind 2 uur rijden verder op woont gaat hem ook niet worden.
TS trekt nu WW, zal straks de bijstand ingaan (?) en wil verhuizen naar het noorden (lekker veel werkgelegenheid...)
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:47:21 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884642
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:43 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Dat staat er niet, ik quote even:
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:25 schreef kijkmij het volgende:

[..]

En ik denk dat "eigenlijk" in die zin het belangrijkste is.

Kennelijk vond de hypotheekverstrekker het wel een optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:48:39 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar co-ouderschap terwijl je kind 2 uur rijden verder op woont gaat hem ook niet worden.
TS trekt nu WW, zal straks de bijstand ingaan (?) en wil verhuizen naar het noorden (lekker veel werkgelegenheid...)
Nee, het idee van co-ouderschap is met zulke plannen simpelweg onuitvoerbaar.
Ik heb het vermoeden dat TS het begrip "co-ouderschap" anders interpreteert dan het bedoeld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:49:34 #104
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112884746
Volgens mij heb ik het woord co--ouderschap ook nooit in de mond genomen. Er moet een ouderschapsplan opgesteld worden en daarin word gekeken hoe we dingen gaan doen.
pi_112884761
vind het sowieso wat vreemd en vooral ondoordacht overkomen allemaal; werkeloos, baby, 10 jaar relatie waarvan 5 jaar in de huidige woonomgeving maar nog niet een minimaal eigen leven of vriendenkring hebben kunnen opbouwen, 2 uur bij de vader vandaan verhuizen.

en ik weet inmiddels dat ik het niet moet doen en dat het erg flauw is maar als ik naar je postgeschiedenis kijk vraag ik mij werkelijk af wat er nu van waar is, gezien enkele van je postings daar...
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:50:09 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884772
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Min alimentatie.
Min ziektekosten verzekering.
Die kerel zal ook op zijn werk moeten komen, dus - vervoerskosten
Eten is ook wel handig.
Etc.Etc.
Volgens mij heb je in de bijstand niet veel meer te besteden dan dat als de woonlasten eraf zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112884795
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:49 schreef Luttepetutje het volgende:
Volgens mij heb ik het woord co--ouderschap ook nooit in de mond genomen. Er moet een ouderschapsplan opgesteld worden en daarin word gekeken hoe we dingen gaan doen.
Er lopen inderdaad teveel discussie door elkaar heen in dit topic ja.
pi_112884841
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij heb je in de bijstand niet veel meer te besteden dan dat als de woonlasten eraf zijn.
Kan die kerel dus net goed ook beter de bijstand in gaan.
Heeft hij in elk geval meer tijd voor zijn zoon/dochter
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:53:59 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884957
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:49 schreef Luttepetutje het volgende:
Klopt, iemand anders postte "co-ouderschap, ofwel ouderschapsplan".
Jij had het over een ouderschapsplan, niet over co-ouderschap.

Overigens is co-ouderschap in principe wel de nieuwe norm bij uit elkaar gaan, waarbij de uitzondering voor jou is dat hij het gezag nog niet heeft, dus in principe heb jij het voor het zeggen.
Maar dat soort dingen op de spits drijven is over het algemeen niet handig.

Waarom is het gezag niet gelijk na de geboorte geregeld?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:54:36 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112884982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Kan die kerel dus net goed ook beter de bijstand in gaan.
Heeft hij in elk geval meer tijd voor zijn zoon/dochter
Moet ie ontslag nemen, heeft ie geen recht op bijstand ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112885046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet ie ontslag nemen, heeft ie geen recht op bijstand ;)
Hmwa, een telefoontje en ik ben op staande voet ontslagen (oh wacht, dat is natuurlijk verwijtbaar... Nahja, you get the point...)
pi_112886374
Voordat je verhuisd naar het noorden, kijk eerst eens of je wel aan een baan kunt komen. Het noorden loopt niet echt over van vacatures.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112886444
Hoe het allemaal afgehandeld word is net afhankelijk van de voor geschiedenis. Staat het kind op haar naam of zijn naam. Staat het huis op allebei de namen etc. Dan is het gewoon slim om een advocaat te nemen. Kun je nog netjes met elkaar door 1 deur dan kan het met 1 anders worden het er 2.
Ouderschapsplan is verplicht bij een scheiding maar daar er hier geen sprake is van een scheiding want niet getrouwd niet geregistreerd partnerschap werkt dat weer anders.
pi_112886511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:30 schreef Tikbalang het volgende:
Staat het kind op haar naam of zijn naam.
Zeg, het is geen auto!
pi_112886606
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zeg, het is geen auto!
Nou als je niet getrouwd bent is het niet standaard dat het kind de achternaam van de vader krijgt. Dat moet je dan toch echt regelen van tevoren bij het gemeentehuis. Juridisch gezien is er dan ook een papierwinkel nodig dus lijkt het er wel op. je mag dan wel anders denken maar bureaucratie denk van niet.
pi_112886628
TO, heeft je gewenste verhuizing naar het noorden alleen te maken met dat je er vandaan komt of woont je nieuwe vriend daar?
pi_112886690
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zeg, het is geen auto!
Niet?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:44:21 #118
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112886989
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, iemand anders postte "co-ouderschap, ofwel ouderschapsplan".
Jij had het over een ouderschapsplan, niet over co-ouderschap.

Overigens is co-ouderschap in principe wel de nieuwe norm bij uit elkaar gaan, waarbij de uitzondering voor jou is dat hij het gezag nog niet heeft, dus in principe heb jij het voor het zeggen.
Maar dat soort dingen op de spits drijven is over het algemeen niet handig.

Waarom is het gezag niet gelijk na de geboorte geregeld?
Omdat de vader dit zou regelen en het steeds maar niet deed, ondanks dat ik het er steeds om vroeg. Dus nu heb ik het zelf maar voor hem geregeld.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:45:58 #119
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112887051
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:35 schreef WRH het volgende:
TO, heeft je gewenste verhuizing naar het noorden alleen te maken met dat je er vandaan komt of woont je nieuwe vriend daar?
Ik heb géén nieuwe vriend. Ik ga niet uit de ene relatie gelijk over in een andere relatie. En nee, diegene met wie ik wat plezier heb (om het zo even te noemen), die woont in deze regio.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:47:01 #120
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112887092
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:30 schreef Tikbalang het volgende:
Hoe het allemaal afgehandeld word is net afhankelijk van de voor geschiedenis. Staat het kind op haar naam of zijn naam. Staat het huis op allebei de namen etc. Dan is het gewoon slim om een advocaat te nemen. Kun je nog netjes met elkaar door 1 deur dan kan het met 1 anders worden het er 2.
Ouderschapsplan is verplicht bij een scheiding maar daar er hier geen sprake is van een scheiding want niet getrouwd niet geregistreerd partnerschap werkt dat weer anders.
Zijn achternaam, wel erkend en binnenkort dus ook gezag. Huis staat op beide namen. Samenlevingscontract staat geen specifieke verdeling van inboedel in.
pi_112887281
bedoel meer dat ik mij kan voorstellen dat als de vader van je kind daarvan op de hoogte is het nog wel eens de boel flink op slot kon zetten.
jij bent in deze degene die uit elkaar wil, het kind wil mee verhuizen naar 2 uur verderop én een nieuwe bedpartner heeft.
dan kunnen de ouderschapsplannen en besprekingen nu nog wel redelijk zijn maar dat kon nog wel eens heel snel omslaan.

als hij het kind erkent heeft dan heeft hij ook gelijkwaardig gezag, dan kan hij je verhuizing succesvol aanvechten.

kijk, het is jouw leven en ongetwijfeld schrijf je hier niet alles maar zoals het er nu even kort door de bocht op lijkt, heeft de vader van je kind wel reden om straks niet meer zo heel redelijk te zijn en ik vind het ook wel erg jammer dat je zo makkelijk over de bezwaren heen stapt.
door de reistijd ontneem je je kind echt een goede inhoudelijke band met zijn / haar vader, als de vader haar / hem wel echt gewild heeft gaat hij vroeg of laat (en terecht m.i.) met de hakken in de grond over je plannen.

daarom zou ik in jouw schoenen ook echt heel serieus nadenken over zaken als verhuizen, is het écht voor jullie allemaal zoveel beter en voor de lange duur, of is het alleen maar even vluchtgedrag.
het hoge noorden staat nu niet bepaald bekend als een regio waar de banen voor het opscheppen liggen, hoe ga je de toekomst verder opbouwen?
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:56:26 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112887435
Ehm nee, erkenning en gezag zijn bij kinderen die niet binnen een huwelijk geboren zijn 2 verschillende dingen, sterker nog; als TS nu zou komen te overlijden heeft de vader van hun kind een probleem, ongeacht het feit dat hij het kind erkend heeft.
Als je niet gehuwd bent moet het gezag apart geregeld worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112887479
excuus, ik las er wat achteraan.
maar als hij binnenkort gezag heeft, zoals TS zegt, kan hij wel degelijk succesvol een verhuizing aanvechten.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:58:48 #124
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112887528
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:52 schreef WRH het volgende:
bedoel meer dat ik mij kan voorstellen dat als de vader van je kind daarvan op de hoogte is het nog wel eens de boel flink op slot kon zetten.
jij bent in deze degene die uit elkaar wil, het kind wil mee verhuizen naar 2 uur verderop én een nieuwe bedpartner heeft.
dan kunnen de ouderschapsplannen en besprekingen nu nog wel redelijk zijn maar dat kon nog wel eens heel snel omslaan.

als hij het kind erkent heeft dan heeft hij ook gelijkwaardig gezag, dan kan hij je verhuizing succesvol aanvechten.

kijk, het is jouw leven en ongetwijfeld schrijf je hier niet alles maar zoals het er nu even kort door de bocht op lijkt, heeft de vader van je kind wel reden om straks niet meer zo heel redelijk te zijn en ik vind het ook wel erg jammer dat je zo makkelijk over de bezwaren heen stapt.
door de reistijd ontneem je je kind echt een goede inhoudelijke band met zijn / haar vader, als de vader haar / hem wel echt gewild heeft gaat hij vroeg of laat (en terecht m.i.) met de hakken in de grond over je plannen.

daarom zou ik in jouw schoenen ook echt heel serieus nadenken over zaken als verhuizen, is het écht voor jullie allemaal zoveel beter en voor de lange duur, of is het alleen maar even vluchtgedrag.
het hoge noorden staat nu niet bepaald bekend als een regio waar de banen voor het opscheppen liggen, hoe ga je de toekomst verder opbouwen?
Ik ga er verder niet op in met je, behalve dat ik dit kwijt wil. Ik dénk over alles heel serieus na. Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen. Jij kent me niet als persoon en kan daarom ook niet oordelen hoe ik bepaalde dingen doen. Jij kent de situatie niet en daardoor is het heel makkelijk oordelen. De beste stuurlui staan aan wal, toch?
pi_112887541
Ik ben op 45 min afstand gaan wonen met de kleine, die was toen 3 jaar. Dat was voor mij een goede keuze omdat ik geen familie in de stad had waar ik woonde.

Elke vrijdag komt de kleine man moe aan bij zijn vader, want hij zit de hele dag op school, de voor en naschoolse opvang omdat papa pas om 18.00 aanwezig is ivm werk. 19u is zijn normale bedtijd, maar dat gaat niet want opa en oma van papa's kant willen natuurlijk nog spelen. Zondag vertrekken ze om 17.00 u. De kleine is dan 18u bij mij. We eten samen, praten over het weekend en dan is het weer bedtijd omdat hij maandag weer om 630 moet opstaan.

45min is al erg voor de kleine laat staan 2 uur. Dat is voor je kind niet te doen als hij/zij straks op de basisschool zit.

en de situatie heeft daar niet veel mee te maken, ik kijk nu naar je kind. Puur omdat ik zelf zie hoe het werkt op mijn kleine.
pi_112887688
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:45 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Ik heb géén nieuwe vriend. Ik ga niet uit de ene relatie gelijk over in een andere relatie. En nee, diegene met wie ik wat plezier heb (om het zo even te noemen), die woont in deze regio.
En die gene van de pleziertjes is die oude bekende uit je andere topic, daarmee wil je dus geen relatie? Of is het voor die oude bekende dat je teruggaat en is die van de pleziertjes weer een derde vent?

Volgens mij moet je veel dingen uitzoeken voor je uberhaupt teruggaat naar het noorden en je je huidige partner en jezelf met veel problemen opzadelt door de 2 uur reistijd (enkele reis). Helemaal als je al aangeeft dat jullie financieel het eigenlijk helemaal niet breed hebben....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_112887714
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Ik ga er verder niet op in met je, behalve dat ik dit kwijt wil. Ik dénk over alles heel serieus na. Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen. Jij kent me niet als persoon en kan daarom ook niet oordelen hoe ik bepaalde dingen doen. Jij kent de situatie niet en daardoor is het heel makkelijk oordelen. De beste stuurlui staan aan wal, toch?
volgens mij ben ik nog reuze beschaafd en niet aan het (ver-)oordelen.
maar de echt inhoudelijke dingen over hoe je praktisch dingen zou willen aanpakken hoor ik je hier niet over.
het maakt mij niet uit wat jij wil of doet, zoals gezegd, dat moet je echt helemaal zelf weten, maar ik mis een beetje het 'kind voorop zetten ' in deze.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:10:01 #128
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112887989
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:02 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

En die gene van de pleziertjes is die oude bekende uit je andere topic, daarmee wil je dus geen relatie? Of is het voor die oude bekende dat je teruggaat en is die van de pleziertjes weer een derde vent?

Volgens mij moet je veel dingen uitzoeken voor je uberhaupt teruggaat naar het noorden en je je huidige partner en jezelf met veel problemen opzadelt door de 2 uur reistijd (enkele reis). Helemaal als je al aangeeft dat jullie financieel het eigenlijk helemaal niet breed hebben....
Ik ga voor niemand die kant op, alleen voor mezelf en de familie + vrienden die ik daar heb zitten.

En ja, er moet veel uitgezocht worden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:11:29 #129
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112888051
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef WRH het volgende:

[..]

volgens mij ben ik nog reuze beschaafd en niet aan het (ver-)oordelen.
maar de echt inhoudelijke dingen over hoe je praktisch dingen zou willen aanpakken hoor ik je hier niet over.
het maakt mij niet uit wat jij wil of doet, zoals gezegd, dat moet je echt helemaal zelf weten, maar ik mis een beetje het 'kind voorop zetten ' in deze.
Ik probeer nu juist de praktische zaken uit te vogelen, vandaar ook dit topic. En geloof me, mijn kind komt altijd voorop. Altijd. En dat is niet altijd de manier zoals een ander het zou doen. Maar ik weet ook dat hoe ik het doe, dat ik daar niet alleen in ben.
pi_112888091
Als jouw kind voorop komt verhuis je niet naar 2 uur rijden van zijn vader vandaan.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juni 2012 @ 15:15:34 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112888199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:11 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Ik probeer nu juist de praktische zaken uit te vogelen, vandaar ook dit topic. En geloof me, mijn kind komt altijd voorop. Altijd. En dat is niet altijd de manier zoals een ander het zou doen. Maar ik weet ook dat hoe ik het doe, dat ik daar niet alleen in ben.
Hoe zie jij de toekomst eigenlijk voor je? En dan met name de toekomst van je kind.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:19:52 #132
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_112888363
Wat WRH zegt.

Ts beseft volgens mij absoluut niet hoe selfcentered haar plannen zijn.

Denk eens aan je kind als je je relatie verbreekt!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_112888393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:10 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Ik ga voor niemand die kant op, alleen voor mezelf en de familie + vrienden die ik daar heb zitten.

En ja, er moet veel uitgezocht worden.
grof genomen is 2 uur reistijd volgens mij ong. 150 km dus 600 km per week, met een benzine auto die ong 1 op 15 rijd ben je dan al ong ¤ 280 per maand kwijt alleen aan bezine om het kind te halen en te brengen. Komen andere reismomenten nog bij omdat je er toch soms allebei bij wil zijn....
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:21:15 #134
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_112888416
Dat je kind altijd voorop staat is makkelijk gezegd.

Doen wat je zegt is een stuk lastiger..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_112888452
maar welke praktische dingen dan TO, want zaken als reistijd, omgang met de vader etc wuif je allemaal weg.
wonen in het noorden heb je al op een ander topic gevraagd en goede tips gekregen, dus ik ben gewoon benieuwd wat je dan precies wilt horen.
je hebt inmiddels van meerdere mensen (incl ikzelf) grotendeels uit eigen ervaring gehoord dat sommige dingen nog niet zo handig zijn in de praktijk maar daar wil je het liever niet over hebben. wat wil je dan wel aan praktische dingen op een rijtje krijgen / horen?
pi_112888511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:20 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

grof genomen is 2 uur reistijd volgens mij ong. 150 km dus 600 km per week, met een benzine auto die ong 1 op 15 rijd ben je dan al ong ¤ 280 per maand kwijt alleen aan bezine om het kind te halen en te brengen. Komen andere reismomenten nog bij omdat je er toch soms allebei bij wil zijn....
en dat is best een hoop geld voor een werkeloze moeder of een vader.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:32:10 #137
33954 ElisaB
pi_112888819
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:23 schreef WRH het volgende:
en dat is best een hoop geld voor een werkeloze moeder of een vader.
Daar kan je kort over zijn: het is simpelweg niet te doen. Kind op ruim twee uur kost hier een kleine ¤ 400 per maand. Best veul -O-
pi_112889160
nouja, dat is dan dus 1 van die uitermate praktische zaken waar ik aan denk hier:
wie gaat het opbrengen? de vader? in zijn eentje, terwijl hij ook een hoop nieuwe dingen moet kopen, oa een nieuwe kinderkamer?
de moeder? maar kan TO wel een auto blijven betalen van een uitkering, met een klein kind en vlak na een verhuizing en inrichting van een nieuwe woning?
of gaan ze het onderling verdelen, om en om?
of gaat TO met het 1 jaar oude kind met de trein op en neer?

dit soort praktische dingen staan gewoon nog los van de al vele malen eerder genoemde tijdsfactor, 2 uur reistijd enkele reis is eigenlijk niet te doen als de vader werkt en het kind op tijd naar bed moet etc etc.

is er wel werk te vinden in het hoge noorden voor TO?
hoge noorden staat niet bekend om de vele banen, TO is hier werkeloos geraakt, hoeveel kans maakt ze daar op een baan?
wil ze wel werken en hoe gaat ze anders haar leven financieren dan? incl gedeeld gezag?
co-ouderschap is dan dus niet mogelijk, dus er zal moeten worden uitgeweken naar (betaalde) oppas als ze wel kan gaan werken.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:45:04 #139
3542 Gia
User under construction
pi_112889317
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als jouw kind voorop komt verhuis je niet naar 2 uur rijden van zijn vader vandaan.
Dat doet ze voor zichzelf, de familie + vrienden....
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:46:00 #140
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_112889354
Je zet een kind niet wekelijks twee keer twee uur in de auto. Kom op zeg.

"Nee, mijn kind komt echt op de eerste plaats hoor."
Get real! Door je eigen egocentrische gedrag ondermijn je de kans van je kind op een gelukkige jeugd waarbij het een goede band met beide ouders kan opbouwen.
pi_112889522
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:46 schreef _Flash_ het volgende:
Why....
TS is werkloos en zoals we hier altijd zeggen, een prakkezerend gat hèf altied wat.......
pi_112889580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:49 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

een prakkezerend gat hèf altied wat.......
die kende ik nog niet _O-
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:52:30 #143
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_112889675
Of je het leuk vind of niet, je bent nu eenmaal blijvend aan je ex verbonden omdat jullie samen een kind hebben. Mijn voorstel zou zijn:

Blijf bij elkaar in de buurt wonen. Regel netjes co-ouderschap. Blijf respectvol naar elkaar toe. En neem dus je verantwoordelijkheid!

Niet steeds dat ikke ikke ikke. "mijn familie" "voor mezelf" "mijn vrienden". Bah.
pi_112890033
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat doet ze voor zichzelf, de familie + vrienden....
No shit Sherlock
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:02:06 #145
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112890110
Ik begrijp TS eigenlijk wel, zou ook dichtbij mij ln familie en vrienden willen zijn..
pi_112890166
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:02 schreef Mishu het volgende:
Ik begrijp TS eigenlijk wel, zou ook dichtbij mij ln familie en vrienden willen zijn..
Dat zou iedereen denk ik wel willen.
Maar is dat nou in het belang van het kind?
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:03:44 #147
78780 deedeetee
pi_112890194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dus dan moet de vader maar zijn baan opzeggen (of dagelijks de reistijd voor lief nemen) en naar een plek verhuizen waar hij zich niet thuis voelt. :{
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?

Ik heb zelf de trieste ervaring opgedaan dat mijn ex - die zelf alweer hertrouwd was - opeens zijn zoon niet meer wilde zien toen ik ook een nieuwe relatie kreeg. Dit omdat het volgens hem te verwarrend voor een 8 jarige zou zijn om een vader én een stiefvader te hebben :')

Als de moeder zich niet happy voelt is dat voor het kind óók niet goed en als de moeder dus graag weer bij haar eigen familie en vrienden in de buurt wil wonen, moet het één en ander tegen elkaar afgewogen worden. Ik denk dat de moeder dan zelf het beste kan beoordelen wat het zwaarste moet wegen.
pi_112890345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?
Als je het belang van het kind voorop wilt stellen? Ja.

quote:
Als de moeder zich niet happy voelt is dat voor het kind óók niet goed en als de moeder dus graag weer bij haar eigen familie en vrienden in de buurt wil wonen, moet het één en ander tegen elkaar afgewogen worden. Ik denk dat de moeder dan zelf het beste kan beoordelen wat het zwaarste moet wegen.
En als de vader zich niet happy voelt is dat wel goed voor het kind? Of als het kind zich niet happy voelt omdat zijn vader aan de andere kant van het land woont?

Sluit dan een compromis en ga op de helft van de reistijd een woning zoeken.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:07:04 #149
27929 piere
doe mij maar bier
pi_112890350
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen.
Uit ervaring weet ik dat iemand kan denken dat hij/zij het beste voor hun kind doen maar dit in de praktijk niet zo is.

Als jij 2 uur verderop gaat wonen wordt het contact tussen vader en kind ook minder. En stel je voor dat je het eerlijk doet. Jullie brengen/halen om en om. Dan zit jij dalijk 4 uur in de auto en waar je dat van gaat betalen zonder baan?

Ik heb zelf co ouderschap en een eis daarvan is dat je bij elkaar in de buurt blijft wonen (persoonlijk denk ik dat dat het beste voor het kind is want vergeet niet dat die ook telkens die 2 uur in de auto moet zitten). Beslist 1 van ons om naar bv Groningen te verhuizen dan is dat het probleem van de verhuizer en verliest die zijn recht op co ouderschap.

Samenvatting: Ik hoop dat je echt het beste voor je kind (en jou en je ex) doet en je niet teveel laat leiden door andere zaken

succes :*
fok you ja!
pi_112890357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb zelf de trieste ervaring opgedaan dat mijn ex - die zelf alweer hertrouwd was - opeens zijn zoon niet meer wilde zien toen ik ook een nieuwe relatie kreeg. Dit omdat het volgens hem te verwarrend voor een 8 jarige zou zijn om een vader én een stiefvader te hebben :')

Dat is inderdaad iets wat mogelijk is, alleen moet TS dan niet de illusie hebben dat het kind dan een goede band met de vader kan opbouwen (en heeft er geen recht op?).

Ook al zou de vader het wel willen opbouwen dan is alleen al het kostenaspect een flinke belemmerende factor hierin kijkend naar de geschetste financiële situatie door TS.

Dit is dus één praktisch problemen die opgelost moet worden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:08:45 #151
3542 Gia
User under construction
pi_112890428
Als het om een buitenlandse moeder en Nederlandse vader gaat, heeft men altijd het volste begrip als zij terug wil naar het eigen land, omdat ze hier niemand heeft. Kind ziet de vader in die gevallen alleen in de vakanties. En dat is dan geen enkel probleem, heel begrijpelijk.

Maar een afstand van twee uur rijden, is onoverkomelijk?

TS zal er rekening mee moeten houden dat de reiskosten hiervoor gezamenlijk gedragen dienen te worden. En misschien is het beter om de bezoekregeling in de vakanties te plannen in plaats van elke twee weken twee keer die reis. Maar er moetbwel uit te komen zijn.

Maar goed, naar het noorden verhuizen doet ze voor zichzelf, dus het belang van het kind staat niet helemaal voorop. Aan de andere kant kun je haar ook niet dwingen zover van haar familie te blijven wonen. Vader heeft wel familie en vrienden om zich heen. Die behoefte heeft TS ook.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:14:10 #152
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_112890646
Houd er rekening mee dat je een BKR-notering krijgt als je met een restschuld blijft zitten na verkoop van het huis. Met deze specifieke codering voor restschulden mag je naar ik meen de komende vijf jaar geen enkele vorm van krediet aanvragen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:17:38 #153
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_112890792
Je kan toch prima eenmaal per maand met of zonder kind een weekend naar je familie gaan? Waarom zoveel verdriet en ongemak veroorzaken door te verhuizen?

Ik begrijp het echt niet.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:25:58 #154
3542 Gia
User under construction
pi_112891164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:17 schreef _Flash_ het volgende:
Je kan toch prima eenmaal per maand met of zonder kind een weekend naar je familie gaan? Waarom zoveel verdriet en ongemak veroorzaken door te verhuizen?

Ik begrijp het echt niet.
Begrijp je het wel als een Poolse vrouw na haar scheiding terug naar Polen wil?
Of moet die ook, in haar uppie, in de buurt van haar Nederlandse ex blijven wonen?
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 juni 2012 @ 16:27:17 #155
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112891231
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Begrijp je het wel als een Poolse vrouw na haar scheiding terug naar Polen wil?
Of moet die ook, in haar uppie, in de buurt van haar Nederlandse ex blijven wonen?
Ik begrijpt dat niet nee... zeker niet na 10 jaar relatie, dan heb je namelijk een leven opgebouwd ergens.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:27:27 #156
78780 deedeetee
pi_112891238
Een vader die niet eens de moeite neemt om het gezag over zijn kind zelf meteen te regelen....

Zolang we de man niet kennen lijkt het me moeilijk oordelen hoe belangrijk het nou écht is, dat zijn kind vlak in de buurt blijft wonen hoor.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:32:03 #157
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_112891448
Wat Sjeen zegt.
Je kiest er voor om je op een bepaalde plek te vestigen. Vervolgens maak je er een potje van, waar ook nog eens een kind bij betrokken raakt, en dan zou je ook nog eens het kind opzadelen met enorme reistijden en gemis.. Fijne vrouw die op die manier het "belang van het kind voorop heeft staan".
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:36:26 #158
3542 Gia
User under construction
pi_112891671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik begrijpt dat niet nee... zeker niet na 10 jaar relatie, dan heb je namelijk een leven opgebouwd ergens.
Ik begrijp dat wel. 10 jaar is best een lange tijd, maar je hebt als vrouw op den vreemde alleen je partner, zijn familie en zijn vrienden. Die vallen vrijwel allemaal weg na een scheiding. Misschien houd je enkele vrienden over. Misschien heeft TS zich nooit thuis gevoeld in deze woonplaats, maar volgehouden omwille van de relatie.
En dan is 10 jaar zo om.
pi_112891938
TO bleek anders niet zo veel moeite te hebben met het vinden van een nieuwe bedpartner, blijkbaar nog voor ze met de vader van haar kind had besproken uit elkaar te gaan, dus zo sociaal zwaar heeft ze het nu ook weer niet.

en dat is dus het gedeelte dat ik niet goed begrijp:
ze bespreekt nu met haar huidige partner dat ze uit elkaar gaan, ze heeft blijkbaar al een tijdje iemand ernaast maar wil daar niet mee verder (kan, maar vind het wel een beetje vreemde gezinssituatie), ze beslist zelf even dat ze gaat verhuizen en het kind mee gaat nemen naar iets 2 uur verderop en echt nagedacht over zaken als toekomst, werk, inkomen, wonen, opvoeden, co ouderschap heeft ze zo te lezen nog niet, dat hoopt ze hier te ontdekken (de zgn praktische zaken) maar zodra mensen iets aangeven dat niet matcht met deze plannen komen er geen reacties.

zolang we niets weten over de vader kunnen we natuurlijk niet maar aannemen dat een goede welwillende vader is die zijn eigen verantwoordelijkheid wil nemen, maar we kunnen toch net zo min zo maar aannemen dat hij dat niet is?

van wat ik lees is TO op dit moment helemaal in de wolken met een nieuwe lover, prachtig, gun ik iedereen, maar het geeft wel een beetje het gevoel dat het niet helemaal goed doordacht is allemaal en met vooral het welzijn van een kind voorop.
(echt, ik doe mijn best om dit niet te aanvallend te tikken, maar geef toch toe dat het te denken geeft allemaal)
pi_112891963
Hoe zit het met het sociale leven van het kind? Als het straks naar school gaat zal het hopelijk vriendjes en vriendinnetjes krijgen. Lijkt me nogal vervelend als je op zaterdag nooit bij één van die vriendjes kunt spelen, omdat je twee uur verderop naar de vader of moeder moet. Geen verjaardagfeestjes of hobbies die ook wel eens in het weekend plaatsvinden. Dat lijkt me toch wel een behoorlijk belangrijk punt!

Ik was al iets ouder toen mijn ouders gingen scheiden. Mijn vader ging 30 kilometer verderop wonen, maar dat maakte al een hele inbreuk op mijn sociale leven. Dit heb ik dan ook maar een paar jaar gedaan. Toen ik op een leeftijd kwam dat ik uit ging, had ik natuurlijk geen zin om naar mijn vader te gaan terwijl mijn vriendinnen allemaal uitgingen.
pi_112892095
TS, je geeft al zelf aan dat je vanalles op een rijtje moet zetten. Echter vind ik uit je antwoorden vooral blijken dat je alles op een rijtje wilt zetten hoe JIJ er het beste uitkomt.
Je bent destijds zelf een relatie aangegaan, en hebt een kind gekregen. Doormiddel van een kind bind je jezelf levenslang aan je (ex)partner.

Nu ben jij werkloos, en heb ik nou niet het idee dat je werk zoekt. Je geeft zelf al aan dat je WW over 3 maanden afloopt. Je wilt dus in de bijstand terecht komen? Anders had je wel gezegd dat je druk bezig bent met een baan zoeken, omdat je WW over 3 maanden afloopt. Je wilt dus lekker uitkeringtrekker worden en de hele dag als een tokkie op de bank lopen FOK!en?

Gevolg: straks heb jij vrijwel niets te besteden, waardoor jou ex-partner voor de reis op moet draaien? Vrijdags zal hij vrij moeten nemen (in ieder geval een middag) om 2 uur heen en 2 uur terug te moeten rijden om het kind op te halen (stel deze gaat bij jou, in het Noorden naar school/KDV). Vervolgens moet hij zondag om 3 uur weer van huis om het kind naar jou te brengen, en is hij weer 4 uur bezig.

Hij heeft momenteel een baan, dus is gebonden aan de regio waar jullie nu zitten. Je kan dus niet van hem verwachten dat hij ook richting het Noorden gaat.

Je zal in dit geval moeten kiezen voor het kind, en dus in je huidige omgeving moeten blijven. Punt.
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:08:47 #162
3542 Gia
User under construction
pi_112893052
Over het algemeen gaat een kind om het weekend naar de andere ouder. En tja, meestal woont die niet in dezelfde stad. Dus die weekenden kun je niet afspreken met vriendjes. Maar die weekenden doe je leuke dingen met je ouder (meestal vader).

De ex van mijn zus is op een uur rijden gaan samenwonen met zijn nieuwe vlam en haar kinderen. Dat is al een heel gedoe elke keer. Denk ook dat een afstand van twee uur, voor een weekendje, eigenlijk niet te doen is.

Daarom denk ik dat zij beter de bezoeken kunnen afspreken in de vakanties, zodat het kind er dan voor een week, of drie weken (zomer) naartoe kan.
Verder kan vader ook op zaterdagmorgen zijn kind ophalen, een dag iets leuks plannen in de omgeving, ergens eten en 's avonds terugbrengen. Scheelt 400 km rijden.
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:43:01 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112894535
Over het algemeen?
De nieuwe norm is co-ouderschap, en niet een weekend (in de twee weken) bij papa, welkom in 2012.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:49:37 #164
3542 Gia
User under construction
pi_112894803
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:43 schreef Leandra het volgende:
Over het algemeen?
De nieuwe norm is co-ouderschap, en niet een weekend (in de twee weken) bij papa, welkom in 2012.
Maar dan moet je in dezelfde wijk wonen, ivm met school.

Gelukkig zijn er een heleboel ouders die dat voor hun kinderen over hebben, maar ook een heleboel waar dat gewoon niet mogelijk is.

Als pa, bijvoorbeeld, een relatie krijgt met een vrouw met kinderen, in een andere stad, dan kun je niet verwachten dat die vrouw dan met haar kinderen gaat verhuizen, want die kinderen hebben ook weer een vader die mogelijk co-ouder is.
pi_112894864
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dan moet je in dezelfde wijk wonen, ivm met school.

Gelukkig zijn er een heleboel ouders die dat voor hun kinderen over hebben, maar ook een heleboel waar dat gewoon niet mogelijk is.

Als pa, bijvoorbeeld, een relatie krijgt met een vrouw met kinderen, in een andere stad, dan kun je niet verwachten dat die vrouw dan met haar kinderen gaat verhuizen, want die kinderen hebben ook weer een vader die mogelijk co-ouder is.
maar dat is hier dus niet de situatie...
  donderdag 14 juni 2012 @ 18:27:06 #166
3542 Gia
User under construction
pi_112896138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:51 schreef WRH het volgende:

[..]

Alles waar TS nog een band mee heeft woont in het noorden. Dus vanwege je ouders mag je niet verhuizen, maar krijgt ze een relatie met een vroeger vriendje, dan mag het wel? Misschien kan ze wel, voorlopig, bij haar ouders intrekken. Mag niet? Wat moet ze dan, als het huis verkocht is?

Ik vind het nogal een opgave om na het beeindigen van je relatie aan de andere kant van het land te blijven wonen.
pi_112896145
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:51 schreef WRH het volgende:

[..]

Nee nog niet maar dat kan altijd veranderen. Algemene mening hier zou dan zijn dat ook niet mag.
  donderdag 14 juni 2012 @ 18:30:03 #168
3542 Gia
User under construction
pi_112896262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:27 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nee nog niet maar dat kan altijd veranderen. Algemene mening hier zou dan zijn dat ook niet mag.
Inderdaad, en de Thaise bruid zoekt het na haar scheiding ook maar uit in Lutjebroek. Terug naar Thailand mag niet.
  donderdag 14 juni 2012 @ 18:59:00 #169
33954 ElisaB
pi_112897504
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:27 schreef Gia het volgende:
Ik vind het nogal een opgave om na het beeindigen van je relatie aan de andere kant van het land te blijven wonen.
Dan moet je imho een beetje zorgen dat je geen kinderen krijgt :{
Of je er bij kunnen neerleggen dat het ten koste van de relatie met de vader gaat :{
En dat het financieel een ingrijpende beslissing is :{
Maar dan moet je dat wel kunnen betalen, dus moet je je leven er ook naar inrichten :{

Van mij hoeft niemand iets te doen of te laten, maar zodra er kinderen bij betrokken zijn, sta je zelf op een tweede plan. Punt.
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:09:08 #170
3542 Gia
User under construction
pi_112897942
Zoals ik al eerder aangaf zijn er ook andere oplossingen mogelijk. Maar daar zullen beide ouders samen uit moeten komen.

Verder kun je niet met terugwerkende kracht geen kind krijgen. Als je alles vantevoren weet is rijk worden geen kunst. Dat kind is er en ze zullen samen een oplossing moeten zoeken waar ze allebei achter staan.
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:12:33 #171
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_112898092
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:43 schreef Leandra het volgende:
Over het algemeen?
Ook dat is co-ouderschap.
Mijn ex en ik wonen nu 25 km bij elkaar vandaan.
Wij kunnen nog samen met elkaar door een deur. We hebben toendertijd een ouderschapsplan opgesteld bij een Rechtshulp bureau. Samen 1 non-profit advocaat. Beviel prima ( onder de omstandigheden dan).
Misschien zit er ook zoiets in de buurt van TS.
Vereiste is wel dat je goed met elkaar op kunt schieten anders werkt het niet.

Echter zou zij of ik niet zomaar aan de andere kant van het land gaan kunnen wonen. Dat moet in goed overleg gebeuren ivm de reisafstand voor de kinderen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:27:37 #172
33954 ElisaB
pi_112898773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:09 schreef Gia het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf zijn er ook andere oplossingen mogelijk. Maar daar zullen beide ouders samen uit moeten komen.

Verder kun je niet met terugwerkende kracht geen kind krijgen. Als je alles vantevoren weet is rijk worden geen kunst. Dat kind is er en ze zullen samen een oplossing moeten zoeken waar ze allebei achter staan.
Ja da-ag :{w

Ik zal nergens beweren dat TS niet naar het noorden moet verhuizen, maar in z'n algmeenheid:

Je hebt je er maar bij neer te leggen dat als je het kind wél krijgt, dat jij zelf iets minder belangrijk bent. Dat weet je op het moment dat je aan kinderen begint, gepland, dan wel niet gepland. Dat maakt me niet eens uit.

Dus nee, je weet niet alles van tevoren. Maar je weet wel dat je een kind hebt.
pi_112898942
PAK ZE ELISAB!
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:33:05 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112899057
een kind kan niet zeggen dat ie liever niet heeft dat mama naar het noorden verhuist.
Dus doen wij dat maar voor het kind :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:16:38 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112906946
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:12 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Ook dat is co-ouderschap.
Mijn ex en ik wonen nu 25 km bij elkaar vandaan.
Wij kunnen nog samen met elkaar door een deur. We hebben toendertijd een ouderschapsplan opgesteld bij een Rechtshulp bureau. Samen 1 non-profit advocaat. Beviel prima ( onder de omstandigheden dan).
Misschien zit er ook zoiets in de buurt van TS.
Vereiste is wel dat je goed met elkaar op kunt schieten anders werkt het niet.

Echter zou zij of ik niet zomaar aan de andere kant van het land gaan kunnen wonen. Dat moet in goed overleg gebeuren ivm de reisafstand voor de kinderen.
Ehm nee, jij mag wel vinden dat het co-ouderschap is, maar een weekend in de veertien dagen is geen co-ouderschap.

Co-ouderschap:
quote:
Bij co-ouderschap deelt u de dagelijkse zorg en opvoeding van de kinderen zoveel mogelijk. Uw kind woont dan afwisselend bij u en uw partner. U neemt allebei de opvoeding en verzorging van het kind op u.
Bron.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:25:15 #176
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_112907433
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm nee, jij mag wel vinden dat het co-ouderschap is, maar een weekend in de veertien dagen is geen co-ouderschap.

Co-ouderschap:

[..]

Bron.
Je hebt gelijk. :@ Mijn excuses.
Dacht dat het co-ouderschap was, maar dat heb ik het afgelopen jaar dus verkeerd begrepen.
pi_112915742
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad, en de Thaise bruid zoekt het na haar scheiding ook maar uit in Lutjebroek. Terug naar Thailand mag niet.
eens dat ze er samen uit moeten komen maar in dit geval van TO beslist ze dus alles even alleen.
al die algemene andere situaties erbij halen is dus niet nodig, het is geen gevalletje ALS.
TO is niet Thais, is niet Pools, woont niet na scheiding voorbij de oceaan.

De enige feiten die van dit forum te halen zijn:

TO gaat vreemd,
TO wil uit elkaar,
TO wil het kind meenemen naar 2 uur verderop,
TO wil overduidelijk niet te veel horen over de praktische issues (kosten/reistijd) die je dan tegenkomt, of deze nu belemmerend zijn of niet,

dan kunnen we wel heel lang gaan stilstaan bij 'wat als' ze Pools was en 'wat als' ze Thais was, of 'wat als ' ze iets had met een vroeger vriendje en daarvoor was verhuisd, maar dat is dus allemaal niet de situatie.
enige dat heel veel mensen hier vragen is of ze het welzijn van haar kind wel voorop heeft staan en met een verhuizing die qua kosten en tijd de omgang tussen vader en kind al direct bij de start vermoeilijken doet ze dat niet.
pi_112915857
Ik heb niet gelezen dat TO vreemdgaat?

Verder lijkt het me vooral handig eerst heel goed na te denken over hoe en wat. Je kindje is 1, die krijgt er nu nog niet veel van mee. Maar denk idd wel aan de activiteiten op latere leeftijd. Zwemles, dansles, school, vriendjes en vriendinnetjes, kinderfeestjes, verjaardagen, kerst. Het is al een heel geregel, laat staan met 2 uur reistijd. Houd dat ook in achting. Verder zou ik doen wat.goed voelt, als verhuizen jou toch het beste lijkt, dan moet je dat doen.
pi_112915887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:56 schreef LaLouchi het volgende:
Ik heb niet gelezen dat TO vreemdgaat?

zie andere topics van TO, het viel dus wel mee met dat beroerde sociale leven opbouwen.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 08:59:07 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112915901
Ander topic, een maand geleden ging de relatie slecht en was ze een vriend van vroeger tegengekomen, nu heeft ze haar relatie beëindigd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112915932
Dit topic is wel erg verzand in een R&P discussie zeg.
pi_112915952
Oh ok, tja dat is natuurlijk niet leuk..
pi_112915970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:59 schreef Leandra het volgende:
Ander topic, een maand geleden ging de relatie slecht en was ze een vriend van vroeger tegengekomen, nu heeft ze haar relatie beëindigd.
Ben jij tevreden met alle keuzes die je hebt gemaakt? Dit topic dus.
pi_112916002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:01 schreef Mishu het volgende:

Goed idee voor de kleine!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_112916350
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Dit topic is wel erg verzand in een R&P discussie zeg.
komt met name omdat TS niet echt reageert op de voorbeelden en ervaringen van de praktijk, dus zaken als kosten van verhuizen, werk vinden, werk behouden voor de vader van het kind, reistijd en de problemen die dat met zich meebrengen, etc etc.

Vind het niet spannend dat TS vreemdgaat, bij haar partner vertrekt en meer van dat alles, zijn inderdaad andere topics voor omdat te bespreken en dat veroordeel ik ook niet, ze is een grote meid.
wat ik wel erg vind is dat iemand die duidelijk bezig is met zichzelf (bedoel als in ontwikkeling / verandering in haar leven) dat ten eerste niet zelf bekostigd (want werkeloos en verhuizen naar hoge noorden waar nog minder banen zijn) en ten tweede in dat proces van persoonlijke ontwikkeling compleet voorbij gaat aan het opbouwen van een band tussen haar kind en de vader van haar kind.

reistijd, kosten voor de vader, het wordt allemaal van tafel geveegd of er wordt niet op ingegaan, oftwel, ik begrijp daar uit dat TS het niet belangrijk vind dat er een band blijft tussen vader en kind.

[ Bericht 0% gewijzigd door WRH op 15-06-2012 09:23:56 (TS, speciaal voor Scorpio) ]
pi_112916360
HET IS TS. NIET TO.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 09:23:06 #187
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112916384
TECHNISCH ONTWERP
FUNCTIONEEL ONTWERP
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_112916414
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:23 schreef eleusis het volgende:
TECHNISCH ONTWERP
FUNCTIONEEL ONTWERP
Echt he, iedere keer als ik het lees denk ik 'Technisch Ontwerp? Huh?'.
pi_112916423
Wel kudo`s dat je het aanpast. :*
pi_112916434
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:25 schreef Scorpie het volgende:
Wel kudo`s dat je het aanpast. :*
:*
pi_112917468
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Echt he, iedere keer als ik het lees denk ik 'Technisch Ontwerp? Huh?'.
Haha, ik ook :D _O-
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:10:31 #192
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112920051
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:21 schreef WRH het volgende:

[..]

komt met name omdat TS niet echt reageert op de voorbeelden en ervaringen van de praktijk, dus zaken als kosten van verhuizen, werk vinden, werk behouden voor de vader van het kind, reistijd en de problemen die dat met zich meebrengen, etc etc.

Vind het niet spannend dat TS vreemdgaat, bij haar partner vertrekt en meer van dat alles, zijn inderdaad andere topics voor omdat te bespreken en dat veroordeel ik ook niet, ze is een grote meid.
wat ik wel erg vind is dat iemand die duidelijk bezig is met zichzelf (bedoel als in ontwikkeling / verandering in haar leven) dat ten eerste niet zelf bekostigd (want werkeloos en verhuizen naar hoge noorden waar nog minder banen zijn) en ten tweede in dat proces van persoonlijke ontwikkeling compleet voorbij gaat aan het opbouwen van een band tussen haar kind en de vader van haar kind.

reistijd, kosten voor de vader, het wordt allemaal van tafel geveegd of er wordt niet op ingegaan, oftwel, ik begrijp daar uit dat TS het niet belangrijk vind dat er een band blijft tussen vader en kind.
Werkloos zijn is niet mijn keuze. En je weet niet wat voor baan ik zoek. De kans dat ik een baan in het Noorden vind kan misschien wel eens groter zijn dan hier. Daarnaast ken je de vader niet en heb je geen idee of hij überhaupt momenteel al moeite doet om de band tussen hem en het kind op te bouwen. Ik vind het héél belangrijk dat er een goede band is tussen de vader en ons kind. Maar dat is niet alleen aan mij, dat is ook aan hem.

Ik ben echt bewust van alles en veeg het niet van tafel. Ieder woord dat ik hier lees dringt tot me door. En ik heb het ontzettend moeilijk met dit alles en zoek naar de perfecte oplossing. Maar hoe dan ook zal er iemand ongelukkig zijn. Als het de vader niet is, dan ben ik het wel. Het is dus een verdomd moeilijke keuze en alhoewel het lijkt alsof ik alles al besloten heb, dat is echt niet zo. In mijn hoofd is een en al twijfel en chaos. En ik hoopte hier wat hulp te vinden om alles wat meer op een rijtje te krijgen.

En ik ging er niet meer op in omdat het hier idd meer R&P werd en daar was ik juist uit weggegaan met dit topic.
pi_112920157
Het enige wat je bereikt door 2 uur verderop te gaan wonen is dat je twee mensen ongelukkig maakt, de vader en het kind. En indirect zal jij met je nieuwe vlam daar ook onder lijden.
pi_112920454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:10 schreef Luttepetutje het volgende:
Maar hoe dan ook zal er iemand ongelukkig zijn. Als het de vader niet is, dan ben ik het wel.
Ehhh? Vergeet je niet iemand?
Als jij verhuisd naar het Noorden zal je kind ongelukkig zijn. Elke week dat heen-en-weer gereis...
pi_112920609
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:10 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Werkloos zijn is niet mijn keuze. En je weet niet wat voor baan ik zoek. De kans dat ik een baan in het Noorden vind kan misschien wel eens groter zijn dan hier. Daarnaast ken je de vader niet en heb je geen idee of hij überhaupt momenteel al moeite doet om de band tussen hem en het kind op te bouwen. Ik vind het héél belangrijk dat er een goede band is tussen de vader en ons kind. Maar dat is niet alleen aan mij, dat is ook aan hem.

Ik ben echt bewust van alles en veeg het niet van tafel. Ieder woord dat ik hier lees dringt tot me door. En ik heb het ontzettend moeilijk met dit alles en zoek naar de perfecte oplossing. Maar hoe dan ook zal er iemand ongelukkig zijn. Als het de vader niet is, dan ben ik het wel. Het is dus een verdomd moeilijke keuze en alhoewel het lijkt alsof ik alles al besloten heb, dat is echt niet zo. In mijn hoofd is een en al twijfel en chaos. En ik hoopte hier wat hulp te vinden om alles wat meer op een rijtje te krijgen.

En ik ging er niet meer op in omdat het hier idd meer R&P werd en daar was ik juist uit weggegaan met dit topic.
Zou je dan eens precies aan kunnen geven wat voor praktische info/hulp je hier zoekt? Want praktische zaken (op moment met name nog m.b.t. de reisafstand) die wij hier tot nu toe hebben aangedragen worden weggewoven/nauwelijks op gereageerd, dat is denk ik ook de reden dat het steeds meer een R&P achtig topic werd, met name ook omdat er een aantal met ervaring (zelfs iemand die het als kind heeft meegemaakt!) gereageerd hebben mbt reisafstanden en wat voor impact dat heeft op het kind.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:33:32 #196
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_112920963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:24 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Zou je dan eens precies aan kunnen geven wat voor praktische info/hulp je hier zoekt? Want praktische zaken (op moment met name nog m.b.t. de reisafstand) die wij hier tot nu toe hebben aangedragen worden weggewoven/nauwelijks op gereageerd, dat is denk ik ook de reden dat het steeds meer een R&P achtig topic werd, met name ook omdat er een aantal met ervaring (zelfs iemand die het als kind heeft meegemaakt!) gereageerd hebben mbt reisafstanden en wat voor impact dat heeft op het kind.
Mijn vraag was vooral, wát moet er allemaal geregeld worden als je uit elkaar gaat in deze situatie. En waar moet je opletten, voor uit kijken en wel of juist niet doen. Dus praktische zaken als hypotheek, verzekeringen, fiscaal partnerschap, etc. Wat moet je als eerste doen en wat kun je beter als laatste doen? Dat soort dingen.
pi_112921209
Waarom reageer je overal zo aanvallend op?
Zorg eerst ervoor dat alles correct op papier staat mbt tot je ex.

En trouwens, hoe ga je daar in het noorden aan een woning komen? Dat gaat allemaal niet zo makkelijk als je misschien denkt. Ik spreek uit ervaring.

Urgentie krijg je niet. En om particulier te huren moet je vast werk hebben.
Ik werkte op het moment dat ik verhuisde al bijna 3 jaar als uitzendkracht, had een fase B contract met de intentie naar vast. Dat was niet genoeg voor de particuliere markt. Regel eerst die zaken, voor je er aan gaat denken om te verhuizen. Zoek een baan en verhuis pas als je een baan + een woning hebt. Desnoods ga je maar tot die tijd met de trein heen en weer.

Heb ik in het begin ook moeten doen.

Verder weet ik niet hoe oud je kindje is, maar ik neem aan dat je kinderopvang moet regelen. Of ga je je ouders belasten hiermee?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 12:10:43 #198
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_112922369
aan de andere kant van het hek is het gras altijd groener...
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_112922540
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:10 schreef Flurry het volgende:
aan de andere kant van het hek is het gras altijd groener...
Komt omdat er meer stront overheen gegooid word..
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:41:34 #200
3542 Gia
User under construction
pi_112926206
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:39 schreef Pindasoepje het volgende:

Verder weet ik niet hoe oud je kindje is, maar ik neem aan dat je kinderopvang moet regelen. Of ga je je ouders belasten hiermee?
Ouders belasten?
Wie weet willen die ouders niets liever dan op hun kleinkind passen.
Spaart de hoge kosten voor opvang uit.
pi_112927110
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ouders belasten?
Wie weet willen die ouders niets liever dan op hun kleinkind passen.
Spaart de hoge kosten voor opvang uit.
ouders zullen nooit nee zeggen.
En hoezo hoge kosten? Mijn eigen bijdrage is rond de 70 euro

en trouwens TO, ga er niet van uit dat je alimentatie krijgt. Als er een restschuld is van de hypotheek, kan je dag zeggen tegen de alimentatie..
pi_112927174
HET IS TS, NIET TO!!!!
pi_112927611
Sorry baas
pi_112927943
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:04 schreef Scorpie het volgende:
HET IS TS, NIET TO!!!!
INDERDAAD WE ZIJN TOCH POTJANDORIE NIET VAN DIE NERDS OP TWEAKERS :(!

OT: Als je relatie rammelt, waarom neem je dan in godesnaam een kind? Zoiets komt niet uit een heldere hemel vallen als je al 10+ jaar bij elkaar bent en dat moet je geweten hebben als dat kind nu pas 1 jaar is.

Mensen die kinderen nemen om hun relatie een boost te geven of proberen te redden zouden ze imo standrechtelijk moeten executeren. Om een voorbeeld te stellen.

:r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_112928519
Tweakers is cool ja!

TO staat voor mij voor topic opener hoor..
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:37:54 #206
3542 Gia
User under construction
pi_112928649
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:03 schreef Pindasoepje het volgende:

ouders zullen nooit nee zeggen.

Zat grootouders die het graag doen, en niet uit plichtsgevoel.

Is toch leuk, zo'n kleintje in huis!
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:40:34 #207
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_112928752
Achterlijk kind dat je bent. Je kind komt op de eerste plaats. Je doet je kind al genoeg pijn door te scheiden van zijn vader. sjonge jonge, eerst zelf volwassen worden, dan pas kinderen uitpoepen.
WOS'ser for life.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:50:52 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112929195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:34 schreef Pindasoepje het volgende:
Tweakers is cool ja!

TO staat voor mij voor topic opener hoor..
Ja, en op FOK! wordt TS gebruikt.... al jaren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:52:40 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112929270
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Je gaat wel lekker in de aannames, eerst al vergelijken met een Poolse of Thaise die "uiteraard" terugwil naar het land van herkomst, en er nu maar vanuitgaan dat opa en oma wel willen oppassen?
We zitten niet allemaal de hele dag arbeidsongeschikt thuis tijd over te hebben om gezellig zo'n kleintje in huis te hebben, er zijn ook mensen die een baan hebben en een kleinkind dus gewoon niet dagelijks kunnen opvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:54:37 #210
33954 ElisaB
pi_112929341
quote:

[..]

Ik ken helaas vooral grootouders die het best prima zouden vinden als ze iets minder werden opogezadeld met de kleinkinderen :X Overigens betreft het hier gelukkig niet de door ons geproduceerde kleinkinderen ;)
pi_112929387
quote:

[..]

Niet iedereen vind dat hoor, er zijn genoeg oma's en opa's die werken
en wat wil TS nou eigenlijk? werkloos naar de andere kant van het land een uitkering trekken en denken dat alles zal gaan zoals zij dat wilt?

Ik snap waarom ze terugwilt. is ook logisch, maar je kan niet denken dat alles makkelijik is. En ik zie hier niet dat er rekening wordt gehouden met de vader van de kleine.
pi_112930588
de meeste psychologen zullen structurele en veelvuldige oppas door grootouders afraden, geregeld oppassen kan prima, graag zelfs als het door de eigen grootouders is, maar als dat 4x per week is omdat de ouders fulltime werken ontneem je daarmee de typische grootouder rol waar zowel grootouders als kleinkinderen behoefte aan hebben.
de grootouder wordt dan de plaatsvervangende opvoeder. (maar dat terzijde)

ik krijg zelf heel erg het gevoel dat TS in een soort midlife crisis zit en daardoor sterk het gevoel krijgt naar haar vroegere roots terug te willen vluchten.
maar het wordt hier door haar allemaal nogal bot bedacht en overwogen en we horen niets aan argumenten waarom en hoe bv de lange reistijd verantwoord is of hoe TS daarmee om wil gaan, niets over hoe de vader er in staat, niets over hoe het dan verder gaat qua praktische zaken zoals werk vinden, woonruimte vinden, financiering van alles. wel dat ze het welzijn van het kind voor ogen heeft en overal heel erg goed over nagedacht heeft, alleen dat zie ik persoonlijk niet echt terug in de acties (welke eigenlijk? weinig actie, behalve tijd doorbrengen met de nieuwe lover) en bedenken hoe die dingen zouden kunnen.

ik snap dat iemand tips en trucs zoekt hoe om te gaan met een aantal juridische en praktische zaken van een scheiding, maar die liggen toch voor de hand?
je wil weg van de vader van het kind, maar hij heeft geen gezag, oftewel, een ouderschapsplan is bij mij weten dan niet juridisch verplicht.
je kunt dus lekker je gang gaan zonder rekening te houden met je kind of zijn / haar vader, als hij het wel erkent heeft kun je alimentatie aanvragen, zowel kinder-/ als partner alimentatie, dus daarmee is je financiële plaatje ook weer rond en je laat hem jullie kind ophalen, 4 uur in de auto, als hij persé zijn kind wil laten zien, is dat ongeveer de praktische informatie die je zoekt?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:32:45 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112931129
Het ouderschapsplan is in de situatie van TS idd niet verplicht, en met de houding van TS zou het ook handiger zijn om eerst te verhuizen en dan het gezag te regelen.

Maar goed, ik kan er nog steeds niet bij dat dat niet gelijk na de geboorte geregeld is; het stelt niets voor; afschrift geboorteakte kind, uittreksel GBA beide ouders, kopietje geldig ID van beide ouders, krabbel zetten en opsturen, je krijgt de formulieren nota bene mee als je aangifte van de geboorte hebt gedaan.

TS, let er wel even op dat de zaken die je moet opsturen niet ouder zijn dan 3 maanden.... dus je zult opnieuw naar het gemeentehuis moeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juni 2012 @ 17:09:35 #214
33954 ElisaB
pi_112935641
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:20 schreef WRH het volgende:
de meeste psychologen zullen structurele en veelvuldige oppas door grootouders afraden
Bron?
pi_112936025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Bron?
zou het moeten opzoeken, circa 5 jaar geleden was het een tijdje redelijk hot onderwerp en is er een aantal onderzoeken gedaan.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:19:50 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112938782
Met kinderopvang zijn er jaarlijks studies met tegenovergestelde resultaten, het ene onderzoek heeft als resultaat dat een kind op een kinderdagverblijf net zo goed of beter af is als thuis, en het volgende onderzoek heeft als resultaat dat het minder goed is voor een kind.
Zo zal het met opvang door opa en oma net zo zijn.

Overigens is het in heel veel culturen heel gewoon dat de grootouders een flinke rol in de opvoeding hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112940981
Als iemand die een relatief grote afstand (60 km enkel) overbrugt voor werk, begrijp ik het probleem van een nieuw leven opbouwen in een vreemde omgeving. Zelf overweeg ik een compromis; tussen mijn oude leven en m'n werk in gaan wonen en daar een nieuw leven opbouwen. Maar dat zou neerkomen op 30 km. Het effect op een kind is voor mij een educated guess, maar ik weet wel dat die 30 echt gezien wordt als de grens waar zelfs volwassen mensen er echt over beginnen te klagen. Onderschat ook de kosten niet, 2500 km per maand kost zo 300,- per maand, met een zuinige auto misschien 250,-. Zelf financieer ik dit voor 33% uit een reiskostenvergoeding en de rest uit carpoolen. Nogmaals, onderschat dit echt niet, voor je het weet gaat het om honderden euro's.

Aan de andere kant, is een nieuw leven opbouwen nou werkelijk zo moeilijk? Ga naar een vereniging en doe daar nieuwe contacten op als je kind er niet is. Of ga vrijwilligerswerk doen. Bij 9 van de 10 verenigingen word je met open armen ontvangen.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:04:15 #218
3542 Gia
User under construction
pi_112941225
Inderdaad, ik ken een Ghanese vrouw die in een andere stad woont en werkt dan waar haar kinderen wonen, bij oma. (In Ghana)
Schijnt daar heel gewoon te zijn.

Kinderen kunnen wel wat hebben, wat dat betreft.

Maar goed, feit blijft dat, wanneer het belang van je kind voorop staat, je bij elkaar in de buurt blijft wonen. Tenzij er andere, dringende redenen zijn om ver van je ex te gaan wonen.

Ik kan begrijpen dat TS terug wil naar haar geboortestreek, maar dat is niet het belang van je kind voorop zetten.
pi_112942361
Valt wel wat mee met de banen in het Noorden.
De woonkosten zijn hier een stuk lager dan in het drukker bevolkte deel van Nederland en je hebt sneller een woning, vooral als je tevreden bent met een dorpje.
Je kan je dan altijd nog inschrijven voor een woning in een grotere plaats.

En ja, 2 uur rijden is ver maar je kan niet al je keuzes laten afhangen van een ex-partner waarvan je ook nog niet weet wat hij gaat doen.

Strak blijf je zelf in de regio wonen, verhuist de ex-partner naar Australië om een nieuw leven op te bouwen.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:39:28 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112942836
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:29 schreef MaGNeT het volgende:
Valt wel wat mee met de banen in het Noorden.
De woonkosten zijn hier een stuk lager dan in het drukker bevolkte deel van Nederland en je hebt sneller een woning, vooral als je tevreden bent met een dorpje.
Je kan je dan altijd nog inschrijven voor een woning in een grotere plaats.

En ja, 2 uur rijden is ver maar je kan niet al je keuzes laten afhangen van een ex-partner waarvan je ook nog niet weet wat hij gaat doen.

Strak blijf je zelf in de regio wonen, verhuist de ex-partner naar Australië om een nieuw leven op te bouwen.
Dan zitten de kindjes tenminste in een vertrouwde omgeving ipv met al die kille noorderlingen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:46:43 #221
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_112943194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan zitten de kindjes tenminste in een vertrouwde omgeving ipv met al die kille noorderlingen.
Hey. Das kil van je. ;(
pi_112943357
quote:

[..]

Als jij toonaangevend bent voor het warme zuiden dan blijf ik liever in het kille noorden :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:53:25 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112943474
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als jij toonaangevend bent voor het warme zuiden dan blijf ik liever in het kille noorden :)
Sorry dat ik zuiders temperament heb ;(
Een gedicht over Maanvis
pi_112943505
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sorry dat ik zuiders temperament heb ;(
Trollen komen uit Noorwegen.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:54:32 #225
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112943536
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Trollen komen uit Noorwegen.
Dat weet jij goed jonhugh!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:00:02 #226
3542 Gia
User under construction
pi_112943822
quote:

[..]

Kind is pas een jaar. Als ze nu verhuizen groeit hij/zij op als noorderling en is dat de vertrouwde omgeving.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:07:15 #227
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112944119
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Kind is pas een jaar. Als ze nu verhuizen groeit hij/zij op als noorderling en is dat de vertrouwde omgeving.
Waarschijnlijk wel, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Er zal altijd een vorm van onbehagen zijn als het kind het 'brabant' van guus meeuwis of een liedje van rowwen heze hoort, terwijl het kindje zelf niet weet waarom ;(. Ach errum!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:44:02 #228
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_112945446
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Er zal altijd een vorm van onbehagen zijn als het kind het 'brabant' van guus meeuwis of een liedje van rowwen heze hoort, terwijl het kindje zelf niet weet waarom ;(. Ach errum!
Dus volgens jou mogen kinderen dan niet opgroeien in het noorden ???? Iedereen met kinderen verhuizen naar het oh zo "gezellige" gezellige zuigen. Meeste mensen die ik ken daar vandaan zijn eigenlijk maar een stel chagerijnen als ze eens met carnaval niet thuis zijn en de rest van de tijd ook.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 02:27:06 #229
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112959228
oke oke, ik neem het terug. noorderlingen zijn geen kille mensen maar gewoon neurotische mensjes die snel happen :D
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 16 juni 2012 @ 02:41:59 #230
3542 Gia
User under construction
pi_112959382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 02:27 schreef Maanvis het volgende:
oke oke, ik neem het terug. noorderlingen zijn geen kille mensen maar gewoon neurotische mensjes die snel happen :D
Blij dat ik zuiderling ben...
pi_112960510
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 02:27 schreef Maanvis het volgende:
Ach ja beter dat dan kil toch. Trouwens uiteindelijk zijn wij allemaal duitser dus begin maar te juichen voor hun.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:06:28 #232
3542 Gia
User under construction
pi_112962650
Hoezo zijn we Duitsers?
Ik ben deels Italiaans, heel klein deel, maar heb geen Duitse genen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')